Royal Caribean täyshoito

karipialle

Vuoden vaihteessa odottaa risteily Allure of the Seas paatilla.
Olut ja viini paketti maksa 300€ per viikko per nokka??? Voiko tämä olla totta.

Kertokaahan kokemuksia jotka olette tuolla käyneet
Mitä ne juomat tuolla yksittäin maksavat?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :)

25

3719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja.

Tuo drinkkipaketti on tosi tyyris. Pitäisi juoda melkein kaksin käsin. Tavallinen matkaaja, joka ei kestä viikon putkea, ei tuolla moista summa juomiseen käytä. Antaa juomien mennä vaan hyttikortille.

Itse kävin "paljon" pienemmällä Serenade of the Seas -aluksella (vain 293 m pitkä, 90090 brt, 2500 matkustajaa), kun taas Oasisluokka on vastaavasti 360m, 220000brt ja 5400 matkustajaa.

Kumma juttu, kuin väki hajaantuu nooilla laivoilla eli ruuhkaisuutta ei synny. Aktiviteettejä ja ravintoloita on joka makuun. Kannattaa jo kotona huomioida, että annosravintoloissa pidetään jonkinlaista pukeutumista pukeutumiskulttuuria eli niihin pitkät prässihousut ja ainakin pikee-paita niin aamulla kuin päivälläkin ja illalla vielä paremmin.

Iso onni laivoilla on, ettei siellä näkynyt ryssiä!

• Me oltiin just viime viikko (13-20.10.2013) Navigator of the Seasilla Roomasta itäisellä välimerellä (Rooma-Sisilia-meripäivä-Ateena-Kusadasi-Hania-meripäivä-Rooma). Me ostettiin tuo premium juomapaketti. Mietittiin että halutaan kuitenkin limsapaketti ja viiniä illallisella, niin siihen verrattuna juomapaketti "kannatti". Isäntä varsinkin sai kyllä helpostikin juotua hintaan nähden tarpeeksi.
      Limsapaketit 7 viinipulloa olisi maksanut n 320 e ja juomapaketti maksoi 550 e, eli noin 200 euroa enemmän.

Jos olet käynyt katsomassa cruisecritic.com sivustolla RCCLn keskusteluja, sieltä löytyy useampikin keskustelu juomapaketista. Keskimäärin laskevat, että 9 juomaa (olut, lasi viiniä, drinkki) per päivä pääsee jo tasalle ja mitä enemmän juo kalliimpia drinkkejä, sen vähemmän annoksia tietenkin tarvitsee päästäkseen "break even". Euroopan risteilyllä viinilasi oli n 8-10 usd, limsat 2.25 usd/tölkki ja drinkit 8-10.75 usd. keskihinnaksi väittävät 9 usd, jos otetaan kaikki alkoholijuomat mukaan. Noihin hintoihin lisätään vielä 15 % palvelumaksua, jonka drinkkipaketin 55 usd/päivä/nenä jo sisältää.

Eli me laskeskeltiin, että jos juo päivän aikana esim 3 colaa/vichyä, 2 olutta altaalla, aperatiivin, 2 lasia viiniä illallisella, digestiivin, 1 drinkin shown yhteydessä, on jo reilusti käyttänyt keskimäärin sen, mitä maksaa paketista. Kyse on tietenkin siitä, miten paljon juo ja mitä juo. Kahvi, tee, vesi on joka paikassa ilmaista ja muutaman lasin kuohuviiniä saa kapteenin vastaanotolla ja taidenäyttelyssä, jos haluaa nuukailla. Jos se riittää, tai juo vain lasin viiniä ruokaillessa ja yhden oluen altaalla, ei pakettia kannata ottaa.

Muutama asia kannattaa pitää mielessä: kaikki merkit eivät kuulu pakettiin, mutta ne on selvästi merkitty. Aina voi pyytää drinkin jollain toisella merkillä (vrt vodkana Absolut/Finlandia/Stolishnaja), jos ei ole niin tiukan bränditietoinen kuin jotkut ihmiset ovat). Viinistä tarjolla on vain talon viiniä, josta koskaan ei tiennyt mistä puollosta se tuli. Esim valkoviininä tarjoiltiin "chardonnayta" ja etikettiä ei koskaan näytetty asiakkaalle kuin vahingossa.

Meillä siis oli paketti ja tuli kokeiltua varsinkin meripäivinä kaikkia mahdollisia juomasekoituksia. Drinkkilista on mielikuvituksellinen, ja aina voi baarimikolta pyytää jotain sellaistakin mitä listalla ei ole (esim Black russian ei ole valmiina millään listalla, mutta sen saa jos tilaa). Tuli myös juotua enemmän kuin koskaan missään sitten opiskeluaikojen, mutta varsinaisesti kännissä kumpikaan ei ollut, eikä myöskään krapulassa. Juhlatuulella kyllä oltiin joka ilta ja nukkumassa puolen yön pintaan. Lisähuomiona mainittakoon, että juomat olivat runsaskätisiä. Muutaman kerran oli pakko pyytää malibukolaan lisää kolaa, kun se oli muuten hiuksianostattavan tuju.

Eli: ota paketti jos haluat kokeilla erilaisia juomasekoituksia. Ota paketti, jos haluat kontrolloida kuluja. Älä ota pakettia, jos olet viini-nirsoilija - valikoima on suppea. Älä ota pakettia jos käytät vain hyvin vähän alkoholia tai jos juot päätyyn asti - laivayhtiö ei katsele hyvällä suomalaiskansallista räkäkänniä. Yhtään kännikalaa emme viikon risteilyllä nähneet, muutaman krapulaisen aamusella kylläkin.

Muista juoda runsaasti myös vettä / limsaa. Laivan ilmastointi kuivattaa elimistöä huomaamatta.

• Matkaaja.

Tässä nähdään taas, kuinka erilailla toimimme. Meillä vaimon kanssa ei yhteensä mennyt yhden juomapaketin hintaa. Otimme päivällisellä lasin viiniä tai oluen ja illalla drinkin tai kaksi, ei enempää. Vesipulloja kyllä tyhjeni.

Jos minulla ei olisi tuota kakkostyyppiä, olisi kaikki voinut olla toisin.

• frewfwerf re

Oluthan maksaisi laivalla noin 1,8€ baarissa jos siihen ei sisällytettäisi matkan hintaakin, nyt hinta on VikingLinellä 4,5€ ja TallinkSilja OY:lla 4,9€

Eli eikös noiden ruotsinlaivojenkin kannattaisi myydä miniristeilylle 50 eurolla "drinkkipakettia" aika juoppo saa olla että 24 tunnin matkan aikana joisi 27 tuoppia, minkä jälkeen laivayhtiö tekisi tappiota ;)

Etenkin kun baarit ei ole auki koko 24 tuntia...

Lisäksi tuossa pitäisi olla kova valvonta, että juomat menee vain itselle

• Ei onnistu

Eikö noilla laivoilla kuitenkin pidä noudattaa Suomen lakeja, myös alkoholilakia?

Sehän torppaisi tuollaisen viritelmän välittömästi, ihan kuten kävi sille vantaalaiselle yrittäjälle joka aikoi myydä "juo niin paljon kuin haluat" pakettia oliko se nyt 70 eurolla per ilta.

• fre erwf
        Ei onnistu kirjoitti:

Eikö noilla laivoilla kuitenkin pidä noudattaa Suomen lakeja, myös alkoholilakia?

Sehän torppaisi tuollaisen viritelmän välittömästi, ihan kuten kävi sille vantaalaiselle yrittäjälle joka aikoi myydä "juo niin paljon kuin haluat" pakettia oliko se nyt 70 eurolla per ilta.

Ei kai laki kiellä juoman maksamista ennakkoon...

Kyllä varmana jossain baarissa voi etukäten maksaa 50€ juomista, ja juoda sen edestä sitten???

• Ei onnistu
        fre erwf kirjoitti:

Ei kai laki kiellä juoman maksamista ennakkoon...

Kyllä varmana jossain baarissa voi etukäten maksaa 50€ juomista, ja juoda sen edestä sitten???

No tietysti voi, mutta eihän tässä siitä puhuttu, vaan siitä että maksaisi esim. 50 euroa ja sitten voisi juoda aivan miten paljon tahansa. Se on eri asia kuin että maksaa 50 euroa ja todellakin juo vain 50 euron edestä. Tuo jälkimmäinen olisi ihan laillista jos joku yrittäjä siihen haluaisi ryhtyä. Mutta tuohon "juo miten paljon tahansa kiinteään hintaan" ei Valvira anna lupaa.

• retgerg regetg
        Ei onnistu kirjoitti:

No tietysti voi, mutta eihän tässä siitä puhuttu, vaan siitä että maksaisi esim. 50 euroa ja sitten voisi juoda aivan miten paljon tahansa. Se on eri asia kuin että maksaa 50 euroa ja todellakin juo vain 50 euron edestä. Tuo jälkimmäinen olisi ihan laillista jos joku yrittäjä siihen haluaisi ryhtyä. Mutta tuohon "juo miten paljon tahansa kiinteään hintaan" ei Valvira anna lupaa.

Siksi tuo juttu pitäisiki "naamioida" niin että maksetaan 50€ ja juodaan 50€ edestää

Kuten sanottu, kuka pystyisi 27 tuoppia :) eli laivayhtiö saisi aina vain isot tipit

Ei Buffetissakaan ruokaan tappiolla myydä

Eli kyseessä on oikeasti sama asia

• Sisältyvät
        retgerg regetg kirjoitti:

Siksi tuo juttu pitäisiki "naamioida" niin että maksetaan 50€ ja juodaan 50€ edestää

Kuten sanottu, kuka pystyisi 27 tuoppia :) eli laivayhtiö saisi aina vain isot tipit

Ei Buffetissakaan ruokaan tappiolla myydä

Eli kyseessä on oikeasti sama asia

Vaan kun tuolla kaikki safkat sisältyvät hintaan.

• vtv r v rver
        Sisältyvät kirjoitti:

Vaan kun tuolla kaikki safkat sisältyvät hintaan.

Ei ei ei, se on vain laskettu niin että ei voi normaalisti syödä enempään kuin on maksanut.... koska ruoka on oikeasti melko halpaa...

Samaten jos vuokra-autoa myydään "rajoittamattomilla kilometreillä" ei se tarkoita että sillä voisi ajaa rajoittamattomasti, on vain laskettu joku määrä minkä voi järkevästi ajaa

• never höörd

Siis missä nää seilaa ja millainen taxfree löytyy?

• Sillä lailla!

Noille frewfwerf re, Ei onnistu ja fre erwf ulkomaita ovat Viro ja Ruotsi ja laivoja autolautat.

Aloittajalle taiva on puolet isompi ja vedet paljon syvempiä.

• never höörd
        Sillä lailla! kirjoitti:

Noille frewfwerf re, Ei onnistu ja fre erwf ulkomaita ovat Viro ja Ruotsi ja laivoja autolautat.

Eihän tossa vastauksessa ollut päätä eikä häntää.

• Karibialla
        never höörd kirjoitti:

Eihän tossa vastauksessa ollut päätä eikä häntää.

Eihän tossa vastauksessasi ollut päätä eikä häntää.

Seilaa Karibialla. Eikä ole autolautta.

• Ei onnistu
        Sillä lailla! kirjoitti:

Sinulle näyttää olevan uusi asia se että keskustelupalstoilla nimenomaan keskustellaan ja on hyvin tavallista että keskustelu rönsyilee kauaskin alkuperäisestä aiheesta.

Se, että vastaan viestiin jossa pohditaan onnistuisiko sama homma Suomen, Ruotsin ja Tallinnan välillä kulkevilla autolautoilla ei suinkaan tarkoita että minulla ei olisi muusta kokemusta.

Itse asiassa olen matkustanut Southamptonista New Yorkiin laivalla. Ei ollut autolautta.

• Seli seli
        Ei onnistu kirjoitti:

Sinulle näyttää olevan uusi asia se että keskustelupalstoilla nimenomaan keskustellaan ja on hyvin tavallista että keskustelu rönsyilee kauaskin alkuperäisestä aiheesta.

Se, että vastaan viestiin jossa pohditaan onnistuisiko sama homma Suomen, Ruotsin ja Tallinnan välillä kulkevilla autolautoilla ei suinkaan tarkoita että minulla ei olisi muusta kokemusta.

Itse asiassa olen matkustanut Southamptonista New Yorkiin laivalla. Ei ollut autolautta.

Seli seli

• Amiraali Nelson
        Ei onnistu kirjoitti:

Ja minä olen seilannut Kon Tikillä, Wasa -laivalla, keltaisella sukellusveneellä sekä kaarnalaivalla...

• 11+5

Juomat eivät ole edullisia risteilyillä. Juomalaskuun tulee automaattisesti palvelulisä 15%, ja Caribbeanilla Barcelonasta lähtevällä risteilyllä tuli Espanjan arvonlisävero. Lopputuloksena Suomen hintataso.

• Ei lähellekään!

Tää kanootti nyt tuskin tulee lähellekään Espanjaa!

• 13+9
        Ei lähellekään! kirjoitti:

Tää kanootti nyt tuskin tulee lähellekään Espanjaa!

On silti mahdollista, että alkoholiin laitetaan vero esim. risteilyn lähtömaan mukaan. Edullisia juomat eivät ilman veroakaan ole.

• kanatarhuri

joo,olin viime syksynä oasis of the seas paatilla,kannattaa ostaa etukäteen limu paketti,n20 taalaa sihen kuulu oma juomamuki ja rajaton täyttö.täyttopisteitä on riittävästi.muten juomat maksaa..olut oli noin 5-8 taalaa plo ja juomarahat päälle
      eikä sisätynyt kaikki ruoka hintaan.alacarte ja hampurilaiset makso ylimäärästä
      ja eipä ollut kansallispukusia.tosin muutama a....i juntti ajo saman asian.

• Voi reppanaa

Jaa-a. Kyllä sua nyt sapettaa, kun kuulet, että laivalla ei rahalla makseta yhtään mitään eikä luottokortilla liioin.

Vai että juomarahaa!

Vai maksoivat hampurilaiset! Hah hah Haa!!

Mitähän ne a....it mahtoivat olla, mielikuvitustuotteita.

Vai että parin taalan olut noin kallista. Voi tuota mielikuvituksen lentoa. Onkos ne pihlajanmarjat noin happamia.

• ymmyrkäinen
        Voi reppanaa kirjoitti:

Jaa-a. Kyllä sua nyt sapettaa, kun kuulet, että laivalla ei rahalla makseta yhtään mitään eikä luottokortilla liioin.

Vai että juomarahaa!

Vai maksoivat hampurilaiset! Hah hah Haa!!

Mitähän ne a....it mahtoivat olla, mielikuvitustuotteita.

Vai että parin taalan olut noin kallista. Voi tuota mielikuvituksen lentoa. Onkos ne pihlajanmarjat noin happamia.

Juomaraha kuuluu ilman muuta amerikkalaiseen kulttuuriin, joten junttina pidetään, jos ei juomarahaa jätä. Mutta se jätetään risteilyn lopulla poislahtiessä. Ja tuo hampurilaisjuttu on kyllä ihan totta, niitä sai vurorokauden ympäri, mutta maksoivat jotain.
        Laivalla ei makseta rahalla eikä luottokortilla, vaan kortilla joka toimii samalla hytin avaimena jne. Risteilyn lopulla sitten luottokorttiasi veloitetaan käytetyllä summalla.
        Kaikkea en nyt enää tarkkaan muista,mutta olen ollut kahdesti Royal Caribbianin risteilyllä (Karibialla), ensimmäisen kerran kymmenen vuotta sitten ja toisen kerranreilu neljä vuotta sitten, joten uskon tietäväni miten risteilyllä toimitaan..

• Matkaaja.
        ymmyrkäinen kirjoitti:

Juomaraha kuuluu ilman muuta amerikkalaiseen kulttuuriin, joten junttina pidetään, jos ei juomarahaa jätä. Mutta se jätetään risteilyn lopulla poislahtiessä. Ja tuo hampurilaisjuttu on kyllä ihan totta, niitä sai vurorokauden ympäri, mutta maksoivat jotain.
        Laivalla ei makseta rahalla eikä luottokortilla, vaan kortilla joka toimii samalla hytin avaimena jne. Risteilyn lopulla sitten luottokorttiasi veloitetaan käytetyllä summalla.
        Kaikkea en nyt enää tarkkaan muista,mutta olen ollut kahdesti Royal Caribbianin risteilyllä (Karibialla), ensimmäisen kerran kymmenen vuotta sitten ja toisen kerranreilu neljä vuotta sitten, joten uskon tietäväni miten risteilyllä toimitaan..

Mitä varten oletat saaneesi matkatoimistolta ne vautserit? Ne kuuluvat täällä siihen matkan hintaan. Ne ovat matkan lopun tippeinä. Olet siis jo matkan ostaessasui maksanut tipit.

Siellä ylkannen peräosan usean itsepalveluravintojan ryppäästä sait niitä hanpurilaisia ja ihan ilmaiseksi niin paljon kuin mahasi veti ja sait itse koota mieleisesi. Mutta kukapa järkevä niitä mutustelisi, kun paljon muutakin on tarjolla.

Samoin oli tarjolla ns. yöruokaa - tietenkin matkan hintaan kuuluvana. Niille, jotka olivat vielä nälkäisiä. Itse en koskaan yöruoalla käynyt ja silti housut kutistuivat.

• ymmyrkäinen
        Matkaaja. kirjoitti:

Mitä varten oletat saaneesi matkatoimistolta ne vautserit? Ne kuuluvat täällä siihen matkan hintaan. Ne ovat matkan lopun tippeinä. Olet siis jo matkan ostaessasui maksanut tipit.

Siellä ylkannen peräosan usean itsepalveluravintojan ryppäästä sait niitä hanpurilaisia ja ihan ilmaiseksi niin paljon kuin mahasi veti ja sait itse koota mieleisesi. Mutta kukapa järkevä niitä mutustelisi, kun paljon muutakin on tarjolla.

Samoin oli tarjolla ns. yöruokaa - tietenkin matkan hintaan kuuluvana. Niille, jotka olivat vielä nälkäisiä. Itse en koskaan yöruoalla käynyt ja silti housut kutistuivat.

No, minä en saanut mitään vautsereita keneltäkään, luottokortin lukivat kun mentiin laivaan ja rahat olivat ostosten mukaisesti lähteneet matkan jälkeen. Tuota yöruokaa tarkoitin. Tosin ruokaa todella oli niin paljon, ettei sitä todellakaan tarvinnut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4201
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      2077
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2045
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      46
      1503
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1426
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      29
      1315
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1234
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1221
    9. Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää

Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h
      Ikävä
      111
      917
    10. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      26
      883
    Aihe