Mitä mielipiteitä ikäeroista? Olen itse vaan vähän ohi 20-vuotias, mutta viimeisin ihastukseni oli n. 32. Kaverit olivat kaikki samaa mieltä siitä, että hän oli liian vanha minulle.
En tiedä mitä olisi tullut jos oltaisiin alettu seurustelemaan, mutta jäi nuo ikäerot yleisesti mietityttämään.
Mielipiteitä?
Ikäerot
223
10970
Vastaukset
- 13+5
En usko, että ikäero vaikuttaa ihastumiseen. Jos molemmilla on eri elämäntilanteet niin suhteen toimimiseen se voi vaikuttaa paljonkin. Valitettavasti. Terveisin joku joka on ihastunut itseä vanhempaan.
- 123486555
Oliko hän ihastunut sinuun? Jos ei, niin todennäköisesti piti sinua liian nuorena.
- psy-ko
Älä hupsi!
- asdfc
Tuskin.. Kyllähän jokainen yli kolmikymppinen lesbo halua hinkata vittuaan vasten parikymppistä hottista...=)
- mielipide3
Ikäeronne on kyllä aika iso, etenkin jos olet vasta 20... Eri asia jos olisitte molemmat 10 vuotta vanhempia.
- Kheeri
Riippuu niin paljon ihmisestä... Ystävälläni on 30-vuotias poikaystävä ja hän itse täyttää juuri 21. He sopivat mainiosti yhteen, eikä miehestä ikinä arvaisi että hän on jo 30. Toiset ovat nuorekkaampia (lapsellisempia) ja toiset kypsempiä.
- Rocette
Meillä on 19 vuoden ikäero ja tullaan hemmetin hyvin toimeen keskenämme ja naimissa oltu jo 19 vuotta ja kukaan ei ole koskaan huomauttanut tai sanonut, että näyttäisin esim. vanhemmalta, mitä aviomieheni. Mä nääs oon ikinuori *khihi* ;)
- m.h1
Ikä vain numero,mutta olin itse 19-vuotias ja tyttöystäväni oli 28-vuotias (erosimme jo kauan sitten).Tuskin ikäero vaikuttaisi siihen :).
- vanha puuma
Eri ihmiset kypsyvät, tai eivät koskaan aikuistu, sukupuolesta riippumatta eri ikäisinä.
Nuorempana ikäerot vaikuttavat enemmän; lapset ovat lapsia, heidän kanssaan seurustelevat ovat pedofiilejä.
Itse olen seurustellut paljon itseäni vanhempien miesten kanssa nuorena,
nykyisin olen siirtynyt paljon nuorempiin.
Ehkä joku -10 vuotta on asiallinen ikäero? - m.h1
vanha puuma kirjoitti:
Eri ihmiset kypsyvät, tai eivät koskaan aikuistu, sukupuolesta riippumatta eri ikäisinä.
Nuorempana ikäerot vaikuttavat enemmän; lapset ovat lapsia, heidän kanssaan seurustelevat ovat pedofiilejä.
Itse olen seurustellut paljon itseäni vanhempien miesten kanssa nuorena,
nykyisin olen siirtynyt paljon nuorempiin.
Ehkä joku -10 vuotta on asiallinen ikäero?Niin on,mutta kannattaisi vaan katsoa miten etenee iän huolimatta.Ei ehkä aina kaikilla toimisi.Minusta,että - 2-10 vuotta ikäero olisi sopivalta.Tiedän vaan,että tuntemani pariskunnalla eli nainen muistakseni yli 50v ja aviomies varmaankin 35v mutta yhdessä yhä on.Ihastumisesta ja rakastumisesta ei voi estää,mutta jos kävisi niin pitäisi miettiä mitä jos.
- Aikuinen Nainen
Niin kauan kun pohdit "ikäeroa" ja toimit kavereiden mielipiteiden mukaisesti, olet todennäköisestikin aivan liian nuori.
- +20
Minä oon ihastunut itseäni yli 20v vanhempaa naiseen ja haluaisin saada kokea edes kerran hänen kanssaan jotain älytöntä :))
- Jorsenia
+20 kirjoitti:
Minä oon ihastunut itseäni yli 20v vanhempaa naiseen ja haluaisin saada kokea edes kerran hänen kanssaan jotain älytöntä :))
Mää koklasin. Yli 20v oli ikäeroo.
Se oli kyllä unohtumatonta enkä päivääkään vaihtaisi pois :). - Stadin Teppo
Tuo oli hyvä kommentti. Eipä siihen ole mitään lisättävää.
- 6+20
No, mihinkäs tämä "unohtumaton rakkaus" sitten katosi?
Sama mies itkee eri nimimerkeillä. - DEINILÄ
------------- £$ 61 ....
- nainen
Mä ihastunu melkein kymmene vuotta itteeni nuorempaan mut oon teitä vanhempi. Tossa iässä toion aikamoinen ikäero.
- Ihastunut?
Entä 21v nainen ja 35v mies...?
- päätä särkee
oon korkeassa asemassa ja naia napsautin itteäni puolet nuoremman kumppanin. ei oo tahtia vielä haitannut mutta kovasti väsyttää. varsinkin ulkomaanmatkoilla kun tulee aikaeroa noin maantieteellisestikkin.
- Hetkinen.....
Saitko nuoremman kumppanisi sen sun korkean asemasi takia, vaikka ikäeroa on?
- just joo
Korkeassa asemassa ... etkä osaa silti laittaa isoa kirjainta lauseen alkuun?
- Homma ku homma
just joo kirjoitti:
Korkeassa asemassa ... etkä osaa silti laittaa isoa kirjainta lauseen alkuun?
Noooh.. Korkeassa asemassa nyt voi olla vaikka antenniasentajat. :)
- korkeella huippaa
Oletko nuohoamassa kerrostalossa?
- hahhah66
Niinistökö se siellä kirjoittelee? :D :D
- ridding64
hahhah66 kirjoitti:
Katsokaa vaikka Ecclestone Berniä F-1 äijä täytti 83 ja vierellä menee 30-35 v kissoja jos olisi putkimies niin.... ei raha ratkaise
- päätä särkee ; )
hahhah66 kirjoitti:
Bingo ! Eka kun tajusi ! Onneks olkoon huumorintajusta !
- päätä särkee ; )
päätä särkee ; ) kirjoitti:
Bingo ! Eka kun tajusi ! Onneks olkoon huumorintajusta !
Siis hahhah66 menee onnittelut !
- huokaus
Itse 21 v. ja niiiin ihastunut 35 vuotiaaseen. Sääli ettei työskennellä enää samalla työpaikalla. Kaikki illat vaan mietin häntä, onneks pidetään välillä yhteyttä ja nähdään sillon tällön. Haluaisin kuitenkin nähdä paljon useammin..
Ihastumiseen ikäero ei tosiaankaan vaikuta, se on kyllä huomattu jo monet kerrat, mutta seurustelusta en osaa sitten niinkään sanoa..mielestäni teidän ikäero ei kyllä tunnu mitenkään erikoisen suurelta :)- Tiedon haluinen 2
Mielenkiinto tais herätä,joten pakko kysästä et missähän päin tämmönen tilanne?
- huokaus
Tiedon haluinen 2 kirjoitti:
Mielenkiinto tais herätä,joten pakko kysästä et missähän päin tämmönen tilanne?
Länsi-Suomi
- Isä ja adoptiotytär
Näin niissä aina käy. Tämä on vain ikävä realiteetti nykyisenä valveutuneisuuden aikakautena.
Netti on nykyisin pullollaan kertomuksia tosielämästä. Yhdessä illassa saa riittävän katsauksen aiheesta "tyttö 20 v. - mies 47 v." Käymättä tässä nyt yksityiskohtiin, aikuisille ihmisille.....
Ei kannata, ei. - Rabbit
Paree kun kattelet ikäisiäsi: naija napsuttelette ku kanit. Vanhemmat ei oo yhtä ketteriä panopuuhissa.
- Ei ole este
Meillä täällä ikäeroa 16 vuotta, minä olen kakskymmentä. Omiin kokemuksiini pohjaten sanoisin että tuommoinen ikäero (varsinkin kun minä olen vielä niin nuori) vaikuttaa joihinkin asioihin, mutta ei se ole mitään estänytkään :)
- idän tyttö
No,itse olen 27 ja ihastukseni 35. Yksi syy, miksi lähestyminen pelottaa. Entä,jos toinen pitää ihan onnettomana räkänokkana?
- 929292929292
Tiedän tunteen. Mulla vähän samat fiilikset, mut oon sua melkein 10 vuotta nuorempi. Oon sitä mieltä, et on parempi olla ottamatta yhteyttä. Nolaisin vaan itseni.
- tyttötyttö
No ei toi nyt ole ikäero eikä mikään. Ei 35 -vuotias pidä sinun ikäistäsi enää minään räkänokkana. En usko. Kun et eteenkään ole missään räkänokkaiässä.
- idän tyttö
tyttötyttö kirjoitti:
No ei toi nyt ole ikäero eikä mikään. Ei 35 -vuotias pidä sinun ikäistäsi enää minään räkänokkana. En usko. Kun et eteenkään ole missään räkänokkaiässä.
Niin,mistä sitä tietää,mikä on liian suuri ikäero kenellekin. En tosin ole myöskään varma hänen kiinnostuksestaan. Sen verran ristiriitaista viestintää molempien puolelta ja ympäristö hieman...vaikea,että pelottaa tehdä mitään kovin repäisevää liikettä.
- asdasd
Mulla vähän sama tilanne... Voihan perse. Ärsyttää.
- iiiik!!!!
Oon 65 ja ihastukseni 63, ihan pelottaa, kun hän on nuorempi.... Miten tässä oikein käy. Iho ihan kanalihalla. Voi että! iiiik!!!
- 147poit
Enempi merkitystä on älykkyydellä, koulutuksella ,arvoilla ja sivistyksellä kuin iällä.
Jos älykkyydessä on suuri ero niin ihmiset eivät tule toimeen ja samaten arvoissa.
Huippufyysikolla ja lähes analfabeetillä tuskin synkkää vaikka olisivat saman ikäisiä.- oeoeoeoeoeoeoe
Öh, testaatko siis naisesi ÄOn ekoilla treffeillä?
- Valoapäin
Niijoo, mitä älykkäämpi, sen juopompi.
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/109591-alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-kuin-tyhma-–-syy-loytyi
Kävi ilmi, että älykkyys korreloi suoraan kulutetun alkoholin määrään: mitä älykkäämpi ihminen oli lapsena, sen enemmän hän kulutti alkoholia aikuisiällään. Tutkimusmetodiin voi tutustua Psychology Today -verkkolehden sivuilla.
Arvot ovat mun mielestä se tärkein ja ainoa juttu.
- helppo tekosyy
Ikäero haittaa silloin kun ei ole kyseessä suuria, molemminpuolisia tunteita. Silloin on helppo sanoa tekosyyksi ikäeron, kun ei muutenkaan kiinnosta.
- ttt
Ihastelen aina minua paljon vanhempiin naisiin. Vuosia olin ihastunut minua 16vuotta vanhempaan naiseen. Olin omalla tahollani pitkässä parisuhteessa ja onnellinen, kunnes outojen sattumien kautta olinkin kasvotusten tämän ihastukseni kanssa ja lähdin turvallisesta parisuhteesta vain todetakseni, että vaikka olisi unelmientäyttymys saada se ihastus, se vanhempi nainen. On parempi sen pysyä vain ihastuksena. Minähän rakastuin päätä pahkaa ja ajattelin tämän olevan parasta mitä maailmalla on tarjottavanaan. Kunnes muutamien kuukausien jälkeen tämä nainen veti maton jalkojeni alta täysin.
Jäin tyhjänpäälle hakattuna, häpäistynä ja rahattomana. Hän oli hyväksikäyttäjä eikä ollut koskaan minusta oikeasti välittänyt. Onneksi minulla oli perhe ja ystävät olemassa. Älkää koskaan olko liian sokeita ihastuksienne kanssa ettei teitä viedä kuin sokeaa pässiä narussa.- mek
Olisit vain käynyt naimassa sitä vanhaa kotkaa eikä mitään parisuhdekuvioita ja olisit vieläkin siinä hyvässä parisuhteessa mutta kokemusta rikkaanpana ja se siitä.
- molemmin puolin
Minä pitäisin kyllä nuoremman miehen tyytyväisenä, jos hän pitäisi minut.
- vinkkinä vaan
Olen 35v. Eikä minua haittaisi yhtään jos 27 vuotias olisi ihastunut minuun. Olisin hyvin imarreltu.
- idän tyttö
:) kyllä minäkin sen 35-veen huomiosta olen joka kerran enemmän kuin onnellinen. Harmi, että joutuu piilottamaan tunteensa kaiken hölmöilyn alle, kun ei uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta ja kysyä : Pidätkö naisista? Haluaisitko nähdä jossain vapaammassa ympäristössä?
*hakkaa päätä seinään* - justdoit
idän tyttö kirjoitti:
:) kyllä minäkin sen 35-veen huomiosta olen joka kerran enemmän kuin onnellinen. Harmi, että joutuu piilottamaan tunteensa kaiken hölmöilyn alle, kun ei uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta ja kysyä : Pidätkö naisista? Haluaisitko nähdä jossain vapaammassa ympäristössä?
*hakkaa päätä seinään*Mitä jos pyytäsit hänet ihan vaan kahville..?
- idän tyttö
justdoit kirjoitti:
Mitä jos pyytäsit hänet ihan vaan kahville..?
Niinpä. Mitä jos? Helppoa ajatuksen tasolla, tositilanteessa pelottavaa.
- justdoit
idän tyttö kirjoitti:
Niinpä. Mitä jos? Helppoa ajatuksen tasolla, tositilanteessa pelottavaa.
Pyydä se nyt vaan kahville rohkeesti. Go for it!
- idän tyttö
justdoit kirjoitti:
Pyydä se nyt vaan kahville rohkeesti. Go for it!
Mutta kun mun suu sanoo ihan eri asioita, kun mitä mä yritän sanoa. Joka pirun kerta. L(ähtisitkö kanssani vaikka kahville joskus?)aiskottaapa minua taas...O(let mukava ja tahtoisin tutustua sinuun paremmin)npas taas kylmä aamu!
Hel*etti sentään!!
Ja sitten vielä se rimakauhu. Entä jos mä menetän kasvoni siitä hyvästä, että uskaltaudun olemaan avoin ja rehellinen tunteistani? Entä, jos kaikki on vaan mun omaa kuvitelmaa? - miesss
idän tyttö kirjoitti:
Mutta kun mun suu sanoo ihan eri asioita, kun mitä mä yritän sanoa. Joka pirun kerta. L(ähtisitkö kanssani vaikka kahville joskus?)aiskottaapa minua taas...O(let mukava ja tahtoisin tutustua sinuun paremmin)npas taas kylmä aamu!
Hel*etti sentään!!
Ja sitten vielä se rimakauhu. Entä jos mä menetän kasvoni siitä hyvästä, että uskaltaudun olemaan avoin ja rehellinen tunteistani? Entä, jos kaikki on vaan mun omaa kuvitelmaa?Mä olen tehny parikertaa sen että olen ottanu yhteyttä, ihan vaan sillain ku ei ois enään mitään menetettävää. Ei, en oo epätoivoinen.
No miten kävi..
Eka henkilö ei vastannu mitään. Kerto kyllä kaikille julki sen ja saihan siitä hyvästi paskaa niskaan mutta ei se mitään. Tiesin riskin, tuntu vaan pakolliselta kertoa kun on ollu jotain 15 vuotta samat tunteet häntä kohtaan ja on vieläkin. No onpa kerrottu nyt niin ei tarvi märehtiä sitä loppuelämää.
Toka ei oikeestaan ole ihastus, lähestyinpä vaan kun kiinnostuin. Ai miten kävi..
No luvassa paskakuuroja mutta aurinkoista koska on saanut sen tehtyä.
Heh, suosittelen kaikille et kertoo niistä tunteista, sitä varten me ollaan täällä.
Niin ja on jutulla toinenkin puoli, moni kunnioittaa sitä et joku uskaltaa tehdä sen mitä varmaan jokainen joskus haluais tehdä.
Eläkää niin kauan kuin olette hengissä.
- kokemusta on
40
- Ikäeroa 12 vuotta
Ei vuosikymmenen ikäero ole este rakkaudelle eikä hyvälle parisuhteelle.
- älytön
Entä kun ikäeroa on 32 vuotta? Järki jäänyt ajat sitten narikkaan😊
- diuski
Minulla ja exälläni oli ikäeroa sen 10 vuotta. Eri ei tullut ikäeron vuoksi.
- Sarkaalia
Aika pieni ikä ero ite haluaisin seurustella noin 50-60veen kanssa.. En pitäis tota minään ongelmana
- 14+5
Vois unohtaa numerot ja vuosimallit ja keskittyä sen sijaan ihmisen ytimeen. Mitä on pinnan alla? Miten ihminen on asettautunut suhteessa maailmaan ja kanssaihmisiin? Mitä haluaa elämältä ja mitä on valmis itse antamaan? Mikä liikuttaa fyysisesti ja mikä tunnetasolla? Seisooko hiekalla vai kalliolla? Mustaa, valkoista vai harmaansävyjä jne.
- nuori likka
Kuka noin vanha haluu semmosen vanhan kurpan? Mä ainaki nuorena ihmisenä haluun nuoren likan joka on partykunnoss ja on halut tallella
- likkapa hyvinkin
* Kuka noin nuori :D piti sanoa...
- OkooK
Ajatteles jos pääsisit sänkyyn 40vuotta vanhemman kanssa, se näyttäis mitä osaisi ja mouruaisi lisää seksiä kun olet ihan puhki. Kokeilisit ja yllättyisit, ja voihan se vanhakin lähteä bailaamaan
- puppiduuu
OkooK kirjoitti:
Ajatteles jos pääsisit sänkyyn 40vuotta vanhemman kanssa, se näyttäis mitä osaisi ja mouruaisi lisää seksiä kun olet ihan puhki. Kokeilisit ja yllättyisit, ja voihan se vanhakin lähteä bailaamaan
40 vuotta vanhemman.... Huuui.. Se ois kuuskymppinen..
Tota, on varmasti totta että yleensä ikä ja kokemus kartuttaa seksitaitoja yms muttei se tarkoita aina ettei nuoret osais tai että vanhemmat välttämättä osais paremmin ;)
Oon ite vasta parikymppinen ja vaikka nyt itse sanonkin, olen vitun hyvä sängyssä - Okook
puppiduuu kirjoitti:
Tota, on varmasti totta että yleensä ikä ja kokemus kartuttaa seksitaitoja yms muttei se tarkoita aina ettei nuoret osais tai että vanhemmat välttämättä osais paremmin ;)
Oon ite vasta parikymppinen ja vaikka nyt itse sanonkin, olen vitun hyvä sängyssäKokeile joskus sellaista kuuskymppistä sängyssä, kyllä niitä löytyy. Voi omat luulot heiketä, kun pääsisit näkemään kypsän naisen seksitaidot ja jaksamisen - olisit varmasti jo puhki, kun kumppanisi olisi vasta vähän lämmennyt
- lakwwjöwgw
Okook kirjoitti:
Kokeile joskus sellaista kuuskymppistä sängyssä, kyllä niitä löytyy. Voi omat luulot heiketä, kun pääsisit näkemään kypsän naisen seksitaidot ja jaksamisen - olisit varmasti jo puhki, kun kumppanisi olisi vasta vähän lämmennyt
No joo muttei kiitos semmosta kurttusta tätiä.. Omaa mutsia vanhempaa..
- OhMyGrandoldlady
Okook kirjoitti:
Kokeile joskus sellaista kuuskymppistä sängyssä, kyllä niitä löytyy. Voi omat luulot heiketä, kun pääsisit näkemään kypsän naisen seksitaidot ja jaksamisen - olisit varmasti jo puhki, kun kumppanisi olisi vasta vähän lämmennyt
Noh-noh, ihan tässä korvat punehtuu, kun tuollaista lukee! :P
- laadukas viini
lakwwjöwgw kirjoitti:
Nainen on kuin viini, paranee vanhetessaan=)
- viinisieppo
laadukas viini kirjoitti:
Nainen on kuin viini, paranee vanhetessaan=)
Kyllä :)
- Äläop hxk
lakwwjöwgw kirjoitti:
Sehän vois olla vaikka sun mummokin, varmaan innostuttaa sua enemmän. Iske vasn jostain itsellesi sellainen niin sen jälkeen et oman ikäisistä ees haaveile
- Nuorelle likalle
Tähän mä vastaan, että naisenhan halut vasta kasvavat iän myötä. Siksi semmoinen 20 miekkonen on / olisi ihanteellinen 30-40 vuotiaalle naiselle. Seksuaaliset halut kohtaavat paremmin. Joten ikäerosta en tekisi mitään ongelmaa - enemmän vaikuttaa samanlainen elämäntilanne.
- untavaan
puppiduuu kirjoitti:
Oon ite vasta parikymppinen ja vaikka nyt itse sanonkin, olen vitun hyvä sängyssäpuppiduuu; ja suuret on kuvitelmat
- hrrr
Vanhemmalla ei enää mitään estoja, ja ei noi tän ajan 4-kybäset miltään huonoilta näytä -kaikki ainakaan. Mut lapset pitää lapsista...
- 556699
Meillä on n. 20 vuotta ikäeroa. Suhde toimii niin kuin mikä tahansa suhde. On ongelmia ja on ilon hetkiä, mutta olen tyytyväinen tässä parisuhteessa. Ikäerosta ei ole meille haittaa, kun olemme kahdestaan tai lähipiirin kanssa, mutta ulkopuoliset ovat hanakkaita tuomitsemaan. Pitää vaan pysyä kaiken ulkopuolelta tulevan negatiivisen vastaanoton yläpuolella ja tukea toinen toistaan :) Ikää meillä 20 ja 40 sen tarkemmin määrittelemättä.
- Hyvin menee
Onneks kymmenen vuoden kuluttua teidän juttua ei ihmettele erkkikään. Ollaan 30 ja 50 ja aina vaan paremmin menee. Onnea teille!
- tunteet ei kysy ikää
Yleinen asenne tuntuu olevan niin, että on ok olla kiinnostunut itseään huomattavastikin vanhemmista henkilöistä, mutta annapas olla, kun ihastuu nuoreen naiseen, niin johan naureskellaan puumaa. Oletteko samaa mieltä? Itse olen 40 .
- näitä polkuja tallaan
Raskas vastuu vanhentaa, sanotaan. Puhutaan ennemmin perspektiivistä kuin ikävuosista!
- LueTämä
Jos kuuntelet kavereitasi oman sydämesi sijaan, tarvitset vielä aikaa kasvaa. Itse olen 23-vuotias, ja olen ollut enimmäkseen ihastunut yli kolmekymppisiin miehiin. Kukaan ei ole tullut sanomaan että "tuo on sulle liian vanha", ehkä he tietävät jo ennestään että heidän sanomisillaan ei ole päätöksiini vaikutusta. Kuuntelen muita tiettyyn rajaan asti, mutta omaa elämää koskevat päätökset tulee tehdä itse.
Olet oman elämäsi herra!
P.S. Juuri auto-onnettomuudessa kuollut Paul Walker oli 40-vuotias, ja hänen tyttöystävänsä, hyvin tavallisen oloinen tyttö, oli minun ikäiseni. He alkoivat seurustelemaan kun tyttö oli 16-vuotias ja Walker 33-vuotias. Todellinen rakkaus ei katso ikää! - Taaperoinen
Olet todellakin pelkkä pentu jos kaverien mielipide vaikuttaa.
- Ahku Biebmu
Pienistä ikäeroista te puhutte!
Isälläni ja äidilläni oli ikäeroa 30 v 2 kk ja 13 päivää! Saamen äijit ovat kovia...
Minulla ja puolisollani 12 v ....
Kaikki on kiinni Asenteesta!
Attityde is everything...- saamen tytsy
Kaikki on kii oksan kovuudesta. Mitä vanhempi puu, sitä kovempi oksa. Olen 38 ja mieheni 76. Hyvin menee ja on ihanaa.
- huuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Varmaan tässä vaiheessa ikäero ei ole ongelma. Haittaa ikäerosta huomaa vasta vuosien kuluttua, kun toinen on ihan oikeasti vanha ja sen nuoremman puolison pitää alkaa hoitamaan tätä vanhempaa raihnaista erittäin huonokuntoista vaimoa/miestä. Lähipiirissäni on tapaus jossa se nuorempi on mies ja hän jaksaisi mennä ja tehdä vaikka mitä. Vaimo ei vaan jaksa enää. Seksielämä on jäänyt myös tämän naisen sairastelujen takia, reilu ylipaino estää liikkumasta ja sydän kärsii. Toinen on sopeutunut hiljaa tilanteeseen ja näkee vaan kauniita unia asiasta. Hoitaa voimoa täyspäiväisesti ja hyvin luontevasti.
- Rakkautta
Ei välttämättä ikäerosta ole haittaa vuosien kuluessakaan, jos saa elää terveenä. Kas kun sairaus voi tulla nuoremmallekkin ja näin joutuu vanhemman hoidettavaksi. Nauti elämänlahjasta niin kauan kuin vain pystyt!
- 17v meni kerta rysäy
Olin 18 ku mentiin kimppaan yht äkkiä silloisen 29v kanssa ja sit suhtetta jatkui 17v ja sit erosin itse .Sanon että jos asiat menevät hyvin ja ei ole erimielisyyksiä kovinkaan paljon mistään niin miksei kannattaisi yrittää,Riippuu jos harrastaa ja on samanluonteinen ihminen niin voisi hyvinkin onnistua ,meillä vaan se rakkaus loppui pikku hiljaa ja toinen meni menojaan pikku hiljaa ja suhde kariutui kiville ,molempien yhteistuumin erosimme ja nyt siitäkin jo 7v takana ja ei jäänyt mitään hampaankoloon mut ihana tytär jäi iloksemme ja sekin jo täysikäinen ,eli kokeilemaan rohkeesti ,toki olisi voinnut mennä vielä eteenpäinkin mut en jaksa teeskennellä suhdetta.Joko ollaan tai ei.
- Vanhassa vara paremp
mutta pussilinen uusia hyvä
- suomalainen tyttö
Kymmenen vuoden ikäero tuossa iässä on ihan OK. Menin toisen kerran naimisiin 34 vuotiaana, mies 44 ja elimme onnellisina hänen kuolemaansa saakka.
Tunsin itseni aina nuoreksi tytöksi. Meillä oli samat harrastukset, musiikki, se on tärkeää. Miehet pysyvät lapsina kauemmin, niin ei yhtään haittaa.
Isi antaa tuntui kyllä aika hauskalta alkuun, mutta turva oli kelkassa. Suomalainen mies. Niitä maailman parhaita.
Asumme Pohjois Amerikassa. - Taas näitä...
Kuinka paljon näitä kumppanin ikään ja sen sopivuuteen liittyviä keskusteluja oikein on? Oli kyse sitten homoista, lesboista tai heteroista! Onko se nyt niin helvetin vaikea itse päättää?! Jos kumpikin osapuoli on suhteeseen tyytyväinen, niin miksi sitä pitäisi muiden mielipiteistä välittää?
Ääliöt...- eikö vain
Se on pääasia että yhdyntä toimii ja saa halunsa tyydytettyä.
- kokemuksella1
eikö vain kirjoitti:
Se on pääasia että yhdyntä toimii ja saa halunsa tyydytettyä.
Iällä ei merkitystä,jos kemiat kohallaa,ja sexi sujuu,ite 56v nainen ja ystävä 33v mies......
No enmäkään usko että ikäero vaikuttaa ihastumiseen. mutta kuvittele, jos menisit naimisiin sen miehenkaa joka on 31 vuotta, ja jos synnytätte yhden lapsen esim nyt. Se ongelma on se että, jos teidän lapsi täyttää 10 vuotta niin sun mies täyttää 41 vuotta ja mun mielestä se on aika vanha koska voi olla että se ei edhi edes nähdä sen lapsen lapset kun ne kasvaa. tää on se ongelma.
- Nainen sielt
Itsellä on se parikymmentäkin vielä normaali, ellei kyse ole miehisestä "nuoren lihan etsimisestä".
Olen myös ollut vuosia nuorempien kanssa, joka ei ole häirinnyt itseäni eikä ympäristöä. - Kaikki suhteet jäivät kyllä lyhyeksi, muusta kuin iästä johtuen (ainakin epäsuorasti).
Tuo, ettei NAINEN saisi nuorempaan mieheen ihastua, johtunee miehisen auktoriteetin menetyksestä - jolle täytyy tämän mielestä aina pikaisesti "jotain tehdä!"
Sekä kostosta eli nähtävästi myös kunnioituksesta pedofiileja kohtaan käyttää tämä täysi-ikäisen kanssa seurustelevasta naisesta nimitystä "kehdonryöstäjä" ja oikeiden ajatusten/vihan ollessa ilmoilla: "pedofiili". - Näin toivotaan
No eipä ikäerossa haittaa ole, ellei ole sitten mies 66 vuotta, tyttö 25 vuotta. Se jo tuntuu, että siinä puhuu joku muu kuin rakkaus. Eli miehellä rahaa, tytöllä ei rahaa, ei töitä, ei asuntoa. Nyt tosin muuttanut miehen asuntoon. Mutta elämä on täynnä yllätyksiä, josko tämä liitto onnistuisi????
Näin toivotaan - mieluummin yksin
Kyllä 10-20v ikäero tuntuu ja alkaa ajanmittaan ärsyttämään ei eletä samaa elämäntilannetta,Eihän se ensin tunnu mutta kyllä myöhemmin kun miehellä voi olla samanikäisiä lapsia kun kumppanilla on ikää.Itselläni oli 10v vanhempi miesystävä,olimme40vja mies 50v kyllä huomasi monessa asiassa että mies alkoi olla huruukko ei pysynyt mukana arjessa saati vapaaajasssa.Seurustelimme 12v jasiitä puolet liikaa.
- Minävain2
Olen 25 ja rakastan 42-vuotiasta .. Olemme olleet yhdessäkin ja oli siinä omat ongelmansa, mutta ei se ikä ole esteenä rakkaudelle ja yhdessä ololle.
- wildcat81
Itse olen naimisissa itseäni 10vuotta vanhemman miehen kanssa ja hyvin menee.ikäero on vain numeroita.en vaihtais miestäni koskaan kehenkään toiseen.
- 25 ja 47
Tuossa on aika paljon meillä ikäeroa. 7 vuotta olemme olleet yhdessä ja erossa. Melkoista kriisiä koko ajan, mutta ihan tämä on jees ollut. 2 lasta hankittu. Tulista koko ajan suuntaan ja toiseen, välillä erotaan ja palataan yhteen, eletään jossain välimuodossa. siltä ja väliltä. Koko ajan suhde hakee balanssia. Välillä todella rasittavaa. Mutta eipähän ole ainakaan tylsää. Enkä usko että meillä lopulta se siitä iästä ole kiinni, ne ongelmat. Luonteet ovat erilaiset ja 7 vuodessa ihmiset muuttuu ja elämäntilanteet muuttuu, joten niitä kriisejä olisi ollut joka tapauksessa varmaan. Ehkä tuo ikäero on vain sopiva mauste. En minä vaihtaisi vuottakaan pois.
- kova misu 58
jos alottaja on nainen,tuo ikäero ei haitta.mutta jos nainen on yli kolmekyppinen ja poika vasta kaksikymppinen tuo ikäero alkaa haitata viidenkympin kantturoissa olevaa naista.kun mies on vielä paljon alle neljänkymmenen.kyllä sitä voi harjoitella iäkkäämmällä misulla muutaman vuoden ja etsit sitten nuoremman.olen ihmetellyt miksi viisikymppiset miehet etsii nuoria parikymppisiä misuja itselleen.jos halut on kovat ja aisa kestää kovaa menoa niin siitä vaan,jos siitä molemmat pitää
- sanna50+
Säälittävää nuorten miesten äitikompleksia... normaali nainen ei lähde suin surminkaan pojuikäisten opettajaksi viisissäkympeissä. Älkää uneksiko, keskittykää ikäisiinne!.
- urts
Ihan sopiva ikäero kun nainen on parikymmentä vuotta miestä nuorempi. Olette edes suunnilleen samalla tasolla henkisesti vaikkakin fyysisesti ero kasvaa kun vuosia tulee lisää.
- mikä on sopivan
ikäinen 35v miehelle?
Tarkoitan sieltä ikähaarukan alapäästä meinaan?
"puumat" ei todellakaan nappaa yyyöökkkss!!! - Jiihaa
Minulla ja miehelläni on ikäeroa 16 vuotta. Meillä on yhä pilkettä silmäkulmassa vaikka suhteeseemme kuuluu toki ylämäet ja alamäet. Olemme olleet nyt yhdessä 5 vuotta. Ikäero on minsta vain numeroita. Pidän itse miehistä joilla on elämää takana ja eivät ole han poikia enää..
- 11+18
Sinun täytyy kysä kavereiltasi, nehän sinun elämästäsi näyttävät päättävän.
- iiro
Ikä ero ei haittaa...! jos tapeet kohtaa... :-P Siis, itsellä 14v. vanhempi nainen ja hauskaa on!!! On ilo kohdata nainen joka ei turhia jarruttele... ;-) Ideasta liikkeelle ja nirppanokista en välitä...!!!
- adfajä
Biologisesti ajateltuna miesten lisääntymisarvo on keskimäärin korkeimmillaan 30-vuotiaana, naisten 18-vuotiaana. Jos ikäeroa ei ole miehen ja naisen välillä, niin tällöin miehen kolmenkympin "kriisi" voi lisätä eron riskiä. Siksi mies on vähän vanhempi yleensä kuin nainen, se tasoittaa noita eroja lisääntymisarvossa. Jos ikäero on toisin päin, niin tämä voi lisätä eron todennäköisyyttä. Mutta myös hyvin monet muut tekijät vaikuttavat suhteen kestoon ja laatuun. Sosiaalinen hyväksyntä tukee suhdetta, jos ikäero on liian suuri sukulaisten ja ystävien mielestä, niin tämä tietty vaikeutaa yhdessä oloa.
- se nuorempi
Lisääntymisarvo ei kanna mitään suhdetta, vaan läheisyys. Vanhempi nainen ja nuori mies on ihannepari intiimielämässä.
- ............
se nuorempi kirjoitti:
Lisääntymisarvo ei kanna mitään suhdetta, vaan läheisyys. Vanhempi nainen ja nuori mies on ihannepari intiimielämässä.
kukaan itseään kunnioittava ja hyväitsetuntoinen aikuinen nainen ei sekaannu teinipoikiin.
Ja tuo on ns. puumien ITSE toitottamaa pas-kaa että nuori mies ja keski-ikäinen nainen olisivat ihannepari.
Tuon logiikan perustella keski-ikäinen mieskin on enemmän sinut seksuaalisuutensa kanssa kuin nuorempi ja kokemusta löytyy paljon enemmän.
Miksi tämä ei näin päin päde? Ei
- miettivä-
Miksi miehiä ei kauhistella koskaan kun ottavat aina 10 vuotta nuoremman kumppanin. Ja se nainen on yleensä nuori.
- en mieti
"miettivä-"
tarkoitit varmaan väh.30vuotta nuoremman, mut voi se olla "vanhakin", jos nyt naisesta voi noinkaan sanoa.
- iillove
Minusta ei kannata olla turhan ronkeli naisten suhteen. Saa varmemmin. Ikähaarukka vois olla 18-100v. "kuhan omin voimin hymyilee" sanottiin ennenvanhaan.
- womantowoman
Nää heterokohtalot ei nyt jaksais kiinnostaa.
- K.Asanova
Minulla on 23 vuotta nuorempi vaimo ja hyvin menee.
- Lennu-poika
Saulin Jennipä on 29 vuotta nuorempi 65-vuotiasta miestään. Eikä kumpikaan tunnu valittavan kohtaloaan.
- 6+9
Mistä se on oikeasti kiinni, eli mikä määrää että tuleeko parisuhteesta toimiva vai ei? Sellaisia "tee niin ja näin" - neuvoja satelee kyllä vähän joka puolelta ja vaikka minkälaisia, mutta tosiasia on kuitenkin se, että ne toimivat parisuhteet ovat harvinaisuus, jos eivät jopa täysin sukupuutossa. Luen parhaillaan erästä hyvää kirjaa, joka käsittelee asiaa aivan eri kantilta, se ei anna valmiita vastauksia, vaan auttaa oikeasti ymmärtämään omaa itseä, rakkautta ja parisuhteita, joten sitä voin suositella muillekin, olit suhteessa tai et. Kirja on "Särkyneiden sydänten aktiivikirja".
- just näin .)
Höps ja kukkuu,ikäero ei oo ongelma,tietenkin riippuu mitkä ovat tavoitteet,10v ei mitään, oli tavoitteet mitkä tahansa,mutta 20v saattaa jo olla...Leikkispäältä jos ollaan,niin nou hätä :)
- Natu81
Hei, Itse olen 31 vuotias mies ja nainen on 44. Täytyy nyt ainakin omasta mielestäni sanoa se mitä on yleisestikkin sanottu että rakkaus ei katso ikää. Ollaan oltu jo kohta kaksi vuotta yhdessä ja hyvin on mennyt.
- NiiiNm
Mun tyttis on 27v minua nuorempi nainen. Ihan kivaa :))
- raikas suu
Ei ikäero niinkään haittaa, vaan haiseva suu phyi, phyi !!!
- elämänsä katunut
Vaihdevuodet kun n.50vuotiaana alkaa naisella voi mies parka.tai ukko harmaantuu ja eturauhanen poikii niin miten hellit nuorta naistasi. Kyllä perinteinen max5vuoden ikäero (mies vanhempi) toimii parhaiten . Mutta voihan aina erota kuten 70%suomalassuhteista.
- Mononen
Joillakin ukoilla, vanhoillakin, ryurauhanen ei haittaa menoa, vaikka saisi monoakin.
Antaa mennä vuan kun hyvä on vuan olla ...Ei siinä ikkee katota :-)
- eikäikä
Minä 53 ja mieheni on 34 ja meillä menee erittäin hyvin ja mennyt jo toistakymmentä vuotta :)
- HALOO!!!!!!
oletko tosissasi??????
suuresta ikä erosta voi saada VIRTSATIE TULEHDUKSEN mikä on HENGEN VAARALLINEN!!!!!!!!!! - Trishie
Ikä on vain numero. Jos molemmat pystyvät keskustelemaan asioista samalla sävyllä ja yhteiselo sujuu ollaan muutenkin "samalla tasolla" niin ikäero ei ole mikään este
- metusalemi
kyllähän naisen pitää olla ainakin 10v nuorempi.
viiskymppisenä yleensä nainen on jo aika rupusessa kondiksessa, ei ihme jos ei miehellä oikein jöpötä kun akalla ei majava kostu edes uidessa.
onhan meillä itse pressakin hienona esimerkkinä että intoa piisaa kun on nuori muija sillä.
pitäis olla kyl sellanen laki ,että kun akka tulee viiskymppiseks ,niin sen saa vaihtaa kahteen kaksviitoseen .
olis kaikki onnellisia , paitsi ne viiskymppiset eukot ,mut se ei haittaa , kun ei ne kuitenkaan mihinkään tyytyväisiä muutenkaan ole.
elikkäs äijät pysyy nuorena ,kun akat vanhenee ja älkää väittäkö toisin .koska tosiasioita ei voi muuks muuttaa.- Ester
Sen vuoksi ne "viiskymppiset naiset" ovat tyytymättöminä suupielet alaspäin, kun heidän " rupsahtaneet ukkokultansa" eivät enää kykene kunnolla sänkyhommiin ja tietäessään menevänsä vain huonompaa suuntaan kiukuttelevat siitä hädissään
vaimoilleen.
Minulla on 20 vuotta nuorempi miesystävä ja ihanaa on. En voisi kuvitella enää ottavani vanhaa miestä sänkyyni esittelemään syitä, miksi ei mikään enää pelaa.
Vanhenevat miehet uhoavat epätoivoissaan "kahdesta kaksvitosesta," kun eivät enää mihinkään muuhun kykene, näin se vaan on.
Kaksi vuotta olemme olleet jo onnellisia yhdessä, eikä virtsiiteistä tietoakaan.
Ottakaa vaan kaikki yli 50 vuotiaat suomalaiset naiset nuorempi miesystävä,
niin eipä tarvitse katsella ja kuunnella vanhenevaa äijää kiukuttelemassa
eturauhasvaivojansa ja saamattomuuttaan.
Tosiasioita ei todellakaan voi muuksi muuttaa! - Ikä on vain numero
Tosiasia on myös, että miehet kuolevat nuorempina kuin naiset. Siltä kannalta katsoen miehen pitäisi aina olla kuusi vuotta nuorempi kuin vaimo.
Jotkut miehet pysyvät nuorekkaina ja viriileinä, mutta tosiasia on myös, että miehet paitsi kuolevat aikaisemmin, myös sairastavat enemmän kuin naiset.
-1 vuosi, muu on kavalaa puumailua tai kehdonryöstöä.
ikäerolla ei ole mitään merkitystä!!! kun rakastaa toista..
- future....?
Max 5 v ikäeroa. Eikö kukaan muka ajattele nykyisin nuoruutta pidemmälle?
- Jeesa
Kunhan kasvat aikuiseksi ei iällä ole enää niin väliä, saati kavereiden mielipiteillä.
- nuorempi
Hei
Ikäerolla ei ole mitään väliä, kun asiat synkkaa keskenään. Itse olen tapaillu n10v nuorempaa miestä ja meillä ei ole mitään esteitä minkäänlaisista asioista. Vaikka olemme jo yli 50 kummatkin. Nautimme toistemme seurasta kaikissa asioissa. Samalla aaltopituudella mennään , huumoria löytyy vaikka toisille jakaa.
Ikä ei ole kuin numeroita vain, muista se. On sit kyse nuoremmasta tai vanhemmista ihmisistä .Minulla on jonkin verran tuttuja joilla on ikäeroja 10-16v ja heillä synkkaa hyvin , naimisissa ovat olleet jo lähemmäs 30v. Onnea vaan sinulle , vaikka rupeisit olemaan vanhemman kanssa. - hölötin hölötin
-4 4 eikä mitään pentua, tai ikäloppua kurppanaa.
hyvä ikäero 7-9 vuotta
- Normalized
Mualla se ainakin on normaalia. Jos henkilöt itse haluavat olla yhdessä niin mikä estää. Kunhan muistaa arvostaa toista, eikä kohdella kuin kakaraa.
Hollywoodissa ikäero on vain numero, kuten vasta äkillisesti kuolleen Paul Walkerin tapauksessa. R.I.P.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2013120217783404_vi.shtml - ikäero
Tavattiin mieheni kanssa ,kun hän oli 26v ja minä 43v, nyt olemme olleet yhdessä 21v josta avioliitossa 15 1/2v. on ollut ylä ja ala mäkeä ,mutta aina vain olemme yhdessä . Meillä on hyvin samanlaiset aatteet ja maku monessa ,on yhteinen harrastus ,vaikka itselläni on elämän katsomuksessani suuremmat tavoitteet tulevaisuudelle. mutta kunnioitamme toistemme näkemyksiä tässä asiassa. Joten ikä ero ei este. Mutta toisen kunnioitus on tärkein ,molemmin puolin.
- Hyvä ihminen
Jos siltä tuntuu, niin antaa mennä vaan. Ei ikä aikuista tee. Elämä on enemmin kuin pelkkiä numeroita. Elämä on.
- Ihan ok kuitenkin
Mieheni on 16 vuotta nuorempi. Alussa se oli hekumallista ja hauskaa. Avioiduttiin n. 2 tapaamisesta. Mies oli tuolloin nipin napin 30 ja minä 46. Seksi oli (ja on upeaa), mutta nyt muutama vuosi myöhemmin on pakko tunnustaa, että ikäeromme on ehkä kuitenkin liikaa. Alun hurma ei ihan vastaa sitä elämän katsomuksen kypsyyttä, mille annan kyllä seksin lisäksi arvoa. No, kun on kuitenkin naitu niin katsotaan nyt miten jatkuu. Silti on kyllä mieleen hiipinyt , että ehkä mies hurmaantui ennenkaikkea "saalistamiseen" ja asemaani.
- tahtoomukaan
Presidentti näyttää mallia :)
- Mitä iällä väliä
Ikä on pelkästään numeroita. Nykyään tuosta on tehty iso haloo varsinkin jos on niin päin, että nainen on se merkittävästi vanhempi miestä. Miehethän on voineet kautta aikojen kulkea nuorempi daami kainalossa ja seläntakana puhujat ovat olleet niitä kateellisia. Nyt kun naisista on tullut uskaliaampia ja avoimempia suihteissa nuoriin miehiin niin se on sitten jotain "luvatonta"ko?
Itse olen 40 wee enkä mikään ikäiseni oloinen tai näköinen "jakkupukutäti", mutta en kuitenkaan nainen joka häpeilisi ikäänsä ja koittaisi peitellä sitä pukeutumalla/ulkoisella habituksella tyyliin joka on parikymppisillä mimmeillä....eli tukkajatketta, kumitissejä, tekoripsiä ja geelikynsiä ym....suurin osa 40 naisista on aitoja naisia ja hyvällä itsetunnolla varustettuja eikä aiemmin mainittuja....voisiko sekin olla kenties syy miksi nuorempia miehiä kiinnostaa itseään vanhemipi nainen?
Itse olen koittanut suhdetta ikäiseni tai vanhemman miehen kanssa, mutta ei ole mun juttu...ei vaan pysty. Nuoremmissa miehissä on sitä uskallusta elämään heittäytymisessä eikä mietitä liikaa "sittenkun"-tyyliin.
Niin ja nuoremman miehen halut vastaa 40 naisen tarpeita...siinäkin yhtälö miksi suhde voisi toimia JOSja KUN vaan uskaltaa mennä ja heittäytyä siihen muiden mielipiteistä välittämättä. Meillä on yksi elämä ja lupa nauttia siitä ;). - Tyttönen
Moni on jo sanonu saman; ei sillä iällä ole niinkään väliä jos luonteet ja tulevaisuuden odotuksen vastaavat toisiaan.
Kuitenki mielestäni molempien tulisi olla täysi-ikäisiä,
se on ainoa "kriteerini" ikäerolle. :)
Itse olen 22-vuotias, tapailin hetken aikaa 35-vuotiasta miestä. Suhde ei kuitenkaan kestänyt loppuelämää. Hyviä ystäviä ollaan siitä huolimatta.
Kaveripiirissäni on pariskunta jotka olivat tavatessaan iältään 15v. ja 34v.
Mies on vanhempi. Ovat nyt noin kaks vuotta seurustelleet.
Omasta mielestäni tuommosella ikäerolla ja vieläpä kun toinen on alaikänen,
voi elämäntilanteet poiketa toisistaan huomattavanki paljon.
Olen saanut huomata sen jo useamman kerran kun suhteen miespuolinen henkilö (kaverini) avautuu heidän "riidoistaan" ja arjen kulusta.
En ole vähään aikaan nähnyt tätä miestä, ehkä he ovat vielä onnellisesti yhdessä, ikäerosta ja alaikäsyydestä huolimatta. :)- SAUNATAKKI
Sakkolihaa aloittaessaan
- pyramidi.
Mielestäni sopiva ikäero voisi olla suunnileen 5-10 vuotta, mutta ei enempää. Ongelmat voivat tulla esiin myöhemmin kun toinen vanhenee ja elämäntilanteet muuttuvat. Joku voi etsiä pelkkää hetken huumaa, seikkailua tai uutta nuoruutta. Itse olen aina ollut ihastunut oikeastaan vaan omanikäisiin ihmisiin, ikäero on heitellyt vaan parilla vuodella. Mutta rakkaus ei tietenkään katso ikää.
- Aamen
Vakka kantensa valitkoot!!! Ikäerosta huolimatta...
- Elmeri40
Mun pisimmät suhteet elämässä olleet: Olin parikymppisenä itseäni 7,5 vuotta vanhemman kanssa, kesti pari vuotta. Sitten 9 vuotta yhdessä itseäni 11 vuotta vanhemman kanssa. Nykyinen 6 vuotta vanhempi ja ollaan oltu puoli vuotta yhdessä.
Tää viimeisin kyllä ehdottomasti parhain. :)
Se tässä omituisinta, että nämä eivät ole olleet hakemalla haettuja suhteita. Sattuman kauppaa. On ollut myös suhteita, joissa kumppani ollut saman ikäinen tai nuorempi. Ne ei ole kestäneet, kuin joistain kuukausista vuoteen jne.
Eli, ei muuta kuin kokeilemaan! - japadaba duu
no mulle kelpaiskin nuorempi nainen,jo siksi että voisi olla mahdollista saada lapsia,kun en tähän ikään ole naista löytänyt,ja nyt taitaa olla jo myöhästä löytää,siis kun on itse 50v.olis siis kiva kun olis oma siippa,jonka vois kainaloon kopata,kun tulee vaikka duunista,kun tätäkin vielä joutuu tekemään,mut ei kohta tiedä että minkä vuoksi,ei ole enää mitään tavoiteltavaa,tai uutta rakennettavaa tulevaisuuteen,no törötetään sit jossakin odottaen enää noutajaa,sehän jää vielä saavuttamatta,olis ees sellanen äkkilähtö matka,niinkuin on ollut elämässä,ne on olleet parhaita,ilman suunnitelmia
- Reiska 35v
Minusta on sairasta kun 19 vuotias mies seurustelee tai pitää salarakasta, joka on noin 30-60 vuotias. Sellainen jätkä on henkisesti lapsen asteella. Hänen suhde on äitiinsä pahasti häiriintynyt. Hän on hyvin epävarma omasta miehisyydestään ja haluaa näyttää ympäristölleen, että katsokaa miten vanhan ja kypsän naisen mä pystyn tyydyttämään. Tälläinen miehen arkeen kuuluu sarjakuvat, Aku Ankat, typerät tietokonepelit, valmiiksi nauretut amerikkalaiset saippuasarjat, kuntosalit, epäsiisti koti, käytännön kädettömyys ja uusavuttomuus jne.. Hän hakee tyttöystävästään "Äidin" huolehtimaan hänen arjestaan.
- SAUNATAKKI
Reiska 35 v. Sinusta on sairasta, jos mies seurustelee noin vanhan kanssa. Miten se on toisinpäin, että jos mies 50-60 v seukkaa 20-30 v kanssa, niin miten mies on silloin häiriintynyt, onko ehkä jäänyt lapsen asteelle, toivonut omia lapsia, haluaa muokata nuoren tytön oman mielen mukaisekseen vai on kova jätkä ja hieno mies? Miksi miehelle on hyväksyttävää pitää 20-40 vuotta nuorempaa naista kuin tai vastaavasti naiselle ei. Voisiko joku ystävällisesti kertoa tyhmälle, miksi?
- Nähty on
Liian vanha äijä sulle. Oman ikäiset naiset eivät ole vissiin huolineet mokomaa. Nuorta höpsöä on tietty helppo pomottaa. :(
Hae nuori ihminen ikäistäsi seuraa. - noup
Minäkin olen kaksikymppinen ja hiljattain ihastuin kolmen kympin nurkilla olevaan tyyppiin. Järjellä ajateltuna ei tuntunut viisaalta yrittää kehittää siitä enempää. Vaikka pelkällä fiilispohjalla olisi voinut olla hauskaa oman aikansa.
- Toivo.
Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Toinen voi elää vain 50 vuotta ja toinen 100 vuotta. Ei sitä voi vuosista katsoa vaan kunnosta. Olin mukana yhdessä tanssiseurassa jossa oli nuoria naisia mutta nämä olivat monet niin rapakunnossa että pystyivät hädintuskin yhden tanssin tanssimaan. Väliajalla vedettiin heti patukkaa siihentahtiin että tuli mieleen että muutaman vuoden päästä nuo eivät saa kahta jalkaansa yhtä aikaa irti parketista.
Olen mietinyt että voitanko Teemu Selänteen jossai vaiheessa juoksussa. Aika tiukalle vetää. Monesti entiset jääkiekkoilijat muistuttavat lihapullaa kun bisnesurheilut loppuvat. Saa nähdä miten käy. - agedoesn'tmatter
Minä 21 ja rakas avomieheni 39v.
En voisi olla onnellisempi, sovitaan toisillemme täydellisesti. Seurustelua takana nyt 1,5 vuotta ja tuntuu koko ajan vain paremmalta :) - jomppalainen2
Kaverit on oikeassa. Eri asia olisi vaikka 30v ja 42. 20v on vielä aika "teini" verrattuna 32 vuotiaaseen
- oon vanha haahka
Olen 80 vuotias ja mieheni 18 vuotias, ei rakkaus kato ikää, yhessä oltu jo 18 vuotta!!!! hyvin mennee mut menköön, rakastuin ukkeliini ens silmäyksellä
- En kadu vaihtoa
Ei ikäerosta ole haittaa itse olin suhteessa
26 vuotta nuoremman kanssa 3 vuotta,
Meni erittäin hyvin, riidat oli samanlaisia kuin edellisessä suhteessa eka suhde kesti 28 vuotta , vaihdon 23 nuorempaan . - Jaa?
Eikö queer-osastolla ole perinteisesti ollut isojakin ikäeroja?
Merkitystähän asialla on varsinaisesti vain lastentekoa ajatellen. Heterosuhteessa vanhempi mies harvemmin haluaa lapsia, ja vanhempi nainen ei niitä saa vaikka haluaisi. Nuori nainen (< 35 v.) taas suorastaan hinkuaa niitä, paitsi jos on saanut tehtyä jo aikaisemmin. - Ikä on vain numero
Olen 21-vuotias, poikaystäväni on 32-vuotias, hyvin meillä homma pelaa. ♥
- Paloukko
Paras on -5v
T: 35&30 naimisiin loppukesästä Ihanteellinen naisen ikä on miehenikä jaettuna kahdella 7
eli 30v mies ja 22v nainen.
Tosin tuon laskukaavan mukaan ainapitäisi vaihtaa uudempaan emäntään.
Ennen paskamyrskyä mainittakoon, että en ole itse tuota kaavaa keksinyt. Vaan sen on vissiin joku viisaampi joskus pohtinut.- SAUNATAKKI
Jaa-a, eipä tuohon taida yksiselitteistä vastausta olla ja ihmiset on niin erilaisia. Jos sinä olet mieleltäsi "vanha" saattaa hyvinkin natsata, mutta kuitenkin suurin osa sinun ikäisist' naisista taitaa olla kikattavia, kiljuvia bilehileitä ja yli 30 ikäisillä se vaihe on pääsääntöisesti mennyt jo ohi. Sitten kun mennään sinne elämän ehtoopuolelle, sinä olet 50, mies 62, niin jo alkaa näkymään. Yleensä miehet ovat tuolloin jo heikompikuntoisia ja naiset sen kun porskuttaa.. Itse sinun on jokatapauksessa mietittävä mitä tahdot
- 11+4=?
Moi
Isälläni, joka on nykyään 70 oli 22 v ikäeroa suhteessaan.
Olin itse 15, kun äiti lähti toisen miehen kanssa ja pari vuotta oltiin minä ja veljeni isän hoiteissa, kun uusi äitipuoli tuli kuvioihin. Oli siinä nuorilla miehillä pitelemistä himojen kanssa, kun tuli hyvänäköinen nainen samaan talouteen.
Isä oli silloin 45 ja nainen 23. Nyt heillä on pari jo lähes aikuista muksua till ja tuntuu menevän yhä ihan hyvin, Äijä ei kyllä ole lainkaan eläkeläisen oloinen vieläkään. - viel hengissä
kiva keskustelu! huomaattekste ettei niin välii kuka puhuu? siis nainen vai mies? kunhan puhuu : )
ja toi oli must paras kun joku sanoi että eläkää kun ootte vielä hengissä. - .lo.lo
Ikäero ei merkitse paljon jos kemiat sopii. Hyvin suuressa ikäerossa toinen saattaa loppupäässä sairastua ja kuolla aikaisemmin. Mutta siinä välissä voi olla paljon hyviä vuosia.
Ei nuorenpikaan ole kokonaan turvassa sairaudelta ja kuolemalta.
Eroja tulee kaiken ikäisille. Ehkä toimivimmat liitot ajan kanssa löytyy nuoremman miehen ja vanhemman naisen välillä.
Mies on 20v nuorempi, yhteiseloa on kestänyt 15v, ollaan onnellisia. Tulevasta ei tiedä kukaan. - fdsfdsfdsafdsf dfds
Mitä vanhempia ollaan, niin sen vähemmän ikäero haittaa - kunnes sitten aletaan taas lähestymään vanhusikää, jolloin ikäerot alkavat taas näkymään.
Ite kolmekymppisenä seurustelin hetken aikaa parikymppisen mimmin kanssa, niin tuossa ainakin oli "sukupolvien välinen kuilu". Se oli vielä "ihan teini". - 20+60
Onhan se jo matemaattisestikin selvää, että 20 menee useammin 60:een kuin 60 20:een.
Jos tilanteen hyväksyy, niin siitä vain. - mitä kuuluu marja-l
Yli 10 vuotta ikäeroa on paljon. Yli 15 vuotta on jo liikaa. Omalla kohdallani nimittäin, jokainen tykkää mistä tahtoo. Pidän siitä, että toinen käsittää selittämättä tiettyjä juttuja, jotka liittyvät elämänkokemukseen. En halua myöskään vaivaannuttaa omalla typeryydelläni ketään.
Nuoret ovat mielipiteissään jyrkkiä, normit on vielä mustavalkoisia ja kotoa opittuja kuten kuuluukin. Puolivälissä kolmeakymppiä alkaa oikeasti löytyä kokemuksella hankittua sävyeroa suhteessa kaikkeen mitä maailma käsittää. Oma ajattelu vahvistuu. Ehkä se, ja naaman rupsahtaminen, onkin ainoa merkki aikuistumisesta. - tommik1
Tyypillisesti /-5 vuotta on varmaan järkevä maksimi.
Kuitenkin olisi parempi olla antamatta ehdottomia sääntöjä ja tyrkyttämättä maksimejaan muille. Yksi asia, joka tulee kysymykseen on mm. osapuolten henkinen ja seksuaalinen kypsyys. 32-vuotias suhteita kokematon nörttipoika voi hyvinkin sopia yhteen 22-vuotiaan melkein yhtä kokemattoman tytön kanssa... ainakin jos mielenkiinnonkohteet kohtaavat.
Itse olin pari vuotta sitten vähällä rakastua päätä pahkaa itseäni huomattavasti vanhempaan naiseen, mutta otin kyllä nopeasti järjen käteen: elämän perspektiivit eivät vain kohtaa, jos toinen kuolee, kun toinen pääsee varhaiseläkkeelle, tms. varmaan nainenkin olisi näin tehnyt tahollaan, jos olisi tiennyt tunteistani ;) - unna
Ei sitä tiedä koskaan keneen sattuu ihastumaan ja rakastumaan. Mutta noin 10 vuoden ikäero puoleen tai toiseen ei vielä paha. Jos ikäero on sellaiset yli 20 vuotta, niin mielestäni se on liikaa. Olen kai ahdasmielinen, joo. En myöskään mielelläni ole parisuhteessa se vanhempi osapuoli.
( Tosielämän esimerkikki, jotakin 25 vuotiaalla naisella noin 50 vuotias naisystävä. kielttämättä ko. parin lemmekkäät pusukuvat fb näyttävät hieman irvokkailta. En tunne tarkemmin ko. paria tai tarkkoja ikiään, mutta jo silmin nähden ikäero huomattava. Kuin äiti ja tytär. eli nainen selvästikin lähellä 50 vuotta ja nainen alle30. Mutta ei tuo kauaa kestä...) - Johanna88
Meillä oli ikäeroa 12 vuotta. Ja ei haitanut suhdettamme. Mies oli minua 12 vuotta vanhempi. Minulla ikää 25 ja mieheni oli 37. Neljä vuotta oltiin yhdessä ja varmaan olisi oltu viellä monen monta vuotta. Jos ei mieheni kuolema olisi meitä erottanut.
Itse pidän /- 5 vuotta sopivana.
- -Urheilija-
Muistan ku 25-vuotiaana pyysin 20v tyttöä ulos, niin sain kuulla myöhemmin olleeni vanha kääkkä, joka pyys nuorta tyttöä treffeille...
- -Urheilija-
Jaa tää meni lesbo-palstalle - oli iso mainos suomi24:n sivulla :D
Hetero, lesbo, gay, eunukki - ihan sama, ihmisiähän tässä ollaan ;D- eiks eunukit
ole pitkäikäisiä?
Oliskohan ihanne et ei olis sukupuoliviettiö ollenkaa :D
Sais vaan olla huoletonna!!!!!!!!! ei olis painetta löytää ketään, ei olis riitoja, eroja jne. jne!
- naitava mies
eihän tässä enää arvioida ikää, uskollisuus iästä riiippumatta ja julkitulos, kuinka hyvinkin kävi nuorempi vanhemman kanssa ja vanhempi nuoremman kanssa ... niin, sitten asian tai sukupuoli elinten suhteelliset sopivuudet ja arvioidaan katsastajalla,,,, ellei olisi suuntaus maapallollinen, niin, kyllä, naiset olen käytettävissänne seurauksista en vastaa ... löytyisiko...
- erkinlapsi
Aina on ollut ja tulee olemaan sellaisia nuoria tyttöjä, jotka eivät ikinä kasva aikuisiksi. Etsivät jatkuvasti sitä "isiä" ja ihme ja kumma joka mies on aina paljon itseä joko vanhempi tai ainakin johtavassa asemassa oleva ja varakkaampi tai hyvässä lykyssä molempia. Se on eräänlainen persoonallisuushäiriö. Joskin myös omanlaisensa luonnonlaki (jolle ei kyllä enää nykymaailmassa ole oikeastaan perusteita, laji säilyy muutenkin), ks. vaikka apinalaumaa. Mutta mitäs siitä kun aina taas löytyy niitä miehiä, joiden itsetunto ei salli muuta kuin muille nähtäväksi tarkoitettuja nuorikkoja. Eli tasan mennään. Ihan harhaa, että kohdalle osuu sattumalta aina samantyyppinen kumppani. Itseään ei pääse pakoon.
- 18vnainenvastaa
Itse etsin poikaystävää ikäkriteerein 18-30vuotta. Eli minimissään sais olla oman ikänen jotta elämä on kuitenkin omissa käsissä ja eri oikeuksia ja maksimissaan 30-vuotias koska siihen kun ikään kuin päättyy nuoruus, joten yli sen iän oleva on taas liian vanha mulle.
Mut tuossa ap:n tilanteessa ei oo mun mielestä mitään ihmeellistä.
Eikä minusta 10-12vuoden ikäero oo sen kummallisempi kuin 2 vuodenkaan ikäero. Kumpiakin parisuhteita löytyy suomesta varmaan kans aika paljon. Se on sit eriasia millon ne suhteet alkaa. Esim 18-vuotiaalla ja 30-vuotiaalla voi olla aika erillainen ajatusmaailma monestakin syystä. Ollaan iiltämme niin eri elämänvaiheissa ja sit myös synnytty ihan eri aikakausilla. Mulla on ollu tässä juttua muutaman -80 luvun alkupuolella syntyneen herran kanssa ja joidenkin kanssa synkkaa tosi hyvin, toisten kanssa ei sit taas yhtään. Emmä tiedä onko kyse siitä ikäerosta vai et ollaan synnytty eriaikakausilla (toinen eläny jo teini-ikäänsä -90luvulla, minä vasta v.2008 jnejnejne.) niin ollaan myös sit sen takii hyvin erillaisia ihmisiä tai sit on kyse vaan persoonista ettei ne natsannu vaan yhteen. Varmaan on kyse näistä kaikista yhteensä. Mut ne vaikeudetkin ja erillaisuudet voi kääntää voitoks, ei niiden oo pakko tuhota niitä ihmisiä. Riippuu ihan ihmisen persoonista miten haluaa ne asiat kääntää. Esim. kummatkin voi opettaa toisilleen jotain ihan uutta ja rakastaa silti toisiaan.
Mut tärkeintä on olla sen kanssa kenen kans oikeesti natsaa! muusta viis. Kunhan lain puitteissa mennään ja jonkinlainen moraali säilyy. Ei esim musta 30v voi alkaa minkään 16v kanssa seurustelemaan, ei se olis moraalisesti oikein vaikka laillisesti oiskin, mut sit taas 18-vuotiaan kans ihan hyvin voi ja se on ihan laillista kans.
Mikään 30v joka on kuitenkin jo ihan fossiili eikä yhtään nuori, ei kyllä sovi millekkään nuorelle villille ja vapaalle mimmille. Sen voin sanoo ihan suoraan. Et nuorekkaat ja hyvännäköset 30-vuotiaat vaan meille nuoreille mimmeille!
Mut olihan se Paul Walkerkin joka just kuoli niin 40-vuotiaana 23-vuotiaan muijan kanssa yhessä ja heidän suhde alko kun Paul oli jo 33v ja mimmi vasta 16... Ei se rakkaus aina sitä ikää katso.- 18vnainenvastaa
Ja tähän loppuun voisin lisätä et mua suunattomasti ahdistaa tälläset keskustelut ikäeroista kun ne rupee pakostikkin vaikuttamaan ihmisten ajatusmaailmaan. Ihmiset pelkää että jos mä rakastun nyt tohon tai tohon niin mitähän muut ajattelee, onko se hyväksyttyä jne. kun musta tuntuu että aika usein oon nyt tälläsiin keskusteluihin törmänny.
Ihmiset ei enää keskity siihen onnellisuuteen ja elä sen ihmisen kans kenen kans on oikeesti onnellinen! kun heti pelätään muiden reaktioita.
Lyhyesti: ELÄKÄÄ IHMISET! ja antakaa muiden elää, just näköistään elämää ja lopettakaa tällänen typerä spekulointi. - 18vnainenvastaa
18vnainenvastaa kirjoitti:
Ja tähän loppuun voisin lisätä et mua suunattomasti ahdistaa tälläset keskustelut ikäeroista kun ne rupee pakostikkin vaikuttamaan ihmisten ajatusmaailmaan. Ihmiset pelkää että jos mä rakastun nyt tohon tai tohon niin mitähän muut ajattelee, onko se hyväksyttyä jne. kun musta tuntuu että aika usein oon nyt tälläsiin keskusteluihin törmänny.
Ihmiset ei enää keskity siihen onnellisuuteen ja elä sen ihmisen kans kenen kans on oikeesti onnellinen! kun heti pelätään muiden reaktioita.
Lyhyesti: ELÄKÄÄ IHMISET! ja antakaa muiden elää, just näköistään elämää ja lopettakaa tällänen typerä spekulointi.Hahaa, mä arvasin et mun vastaukset ei aina mielytä kaikkia. :D mut jos joku jää pohtii kans sitä et mitä 30v ja 18v voi oppii esim toisistaan niin sitä et kun ovat kuitenkin aika erikausilla eläneet, niin kun jokaiset eri vuosikymmenillä syntyneet, kaikilla niillä on aina jotain eroavaisuuksia vaikka vois paljon myös olla samanlaisia asioita, se on ihan maalaisjärjellä ajatellusti loogista.
Niin just kun on eletty niin eri aikakausilla ja on sen takia eroavaisuuksia, siks toisesta voi oppia siitä hänen aikakaudestaan aina jotain uutta. :)
- nuori ja köyhä
kyllä paras ikäero on varallisuuden erotus jaettuna kymmenellä.
- m.h1
Tämä onkin lesbojen palstassa,mutta ei haittaa kun saa heteroilta ja homoilta sekä biseksuaaliselta tänne.Kyse vain ikäeron asiasta :-).No minä lesbo joo,mutta olin nuorena miehen kanssa seurustellut ja en enää kun olen miehille kaveruutta vaan.Haluaisin vaan sanoa kaikille,että älä mieti ikäeron takia vaan tärkeä olisitte onnellisia,rakastutte,ihastutte vaikka ymmärrän kyllä ettei paljon ikäeron takia voi.Olen paljon ajatellut ja miettinyt asioita,että jos vaikka lesbo ihastuisi heteroon naiseen niin on vaikea asiaa.Ei rakkautta ja rakastaa voi pakottaa.Samaa juttu jos hetero ihastuisi heteroon tietämättä vaikka toinen olisi jo varattu.Elämä on ja jatkuu.Vaikka ihastuisin naiseen vaikka heteroon mutta en yrittäisi pidemmällä tai iskeä kun en haluaisi pilata.Kutenkin on tärkeä,että on onnellinen joko sinkku tai parisuhde ihan miten vaan.Minäkin joskus jopa erehtynyt ihmisestä.
- Ikä on vain numero
Ihan ensiksi kokeneen neuvo: ei kannattaisi niin kauheasti välittää siitä, mitä mieltä kaverit ovat. Kukaan heistä ei elä sinun elämääsi, eivät edes ne, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa.
Onhan näitä tunnettuja esimerkkejä isoistakin ikäeroista, kovin yksilöllistä on, kuka kenenkin kanssa onnelliseksi tulee. Itse olen aina vierastanut isoja ikäeroja enkä olisi voinut kuvitella seurustelevani eri sukupolveen kuuluvan (ts. ikäeroa yli 20 vuotta puoleen tai toiseen) kanssa. 12 vuotta on paljon, kun toinen on parikymppinen, mutta minun iässäni (61) ei enää paljon mitään. - tottatosi
Itsellä on kaveri porukkassa muutamalla kaverilla on puolison kanssa iso ikäero. On m30 ja n42 ovat naimisissa mut huomannu että heil on ylä ja alamäkiä, sit on n42 ja m60, sit on n29 ja m61 ja viimeisellä parilla on yhteinen lapsi joka on 4kk ikäinen.
- 10=ok
Riippuu vähän. Esim 10v ikäero on vähän eri silloin, kun toinen 20v ja toinen 30v, kuin et toinen on 30v ja toinen 40v.
Mut henkilökemiathan siinä kuitenkin merkkaa tunteiden lisäks.
Itse olen pitänyt 10v maksimierona ja siihenkin toisen täytyy olla kyl todella mahtava ihminen. Että siihen ei riitä ihan pelkästään nätti hymy ja hyvät jutut.
Mut ehkä just tuollainen 10v, max 15v on ihan ok.
Näitä en todellakaan ymmärrä, joilla on 20-30v ikäero. Se vaan on liikaa.
Käsittääkseni kuitenkin parisuhteessa yks vaikuttaja on tuo yhdessä vanheneminen, niin vanhene siinä sitten yhdessä kun esim ihmisen jäädessä eläkkeelle toinen on jo vähintään 80v ellei peräti haudassa jo. - on $$$ siiis £££
luin juuri ruotsalaisten olevan meitä parempia, arvioisin kuitenkin kaiken olevan näin voimat harrastellaan silmämääräisesti, yksi syy ulkomaalaiset ruotsalaiset, ruotsalaiset ulkomaalaiset, mutta minä. minä. minä. minä. minä aliravittu, löytyy seuraavaan sarjaan siirryttäessä, mikä on paras ikä ero, jos onnistut missä maan osassa, tottahan nää on ... minun sopiva ikä ero on n. 50 vuotta
- JOJO231
älä välitä kunhan itte oot ihastunut
- Sopiva on +-5v.
-8v.
- ...
n.23 m.38v.-4v ero
n.25 m.45v- 5v.ero
- Kun vanha kuolee.
Nuori lulee, että elämän tärkein asia on "raha".
- ei ikä eroa nainti
sanoosin ikärajan pysyvän tossa siinä missä sukujuhlat alkaa luisuu lahkeeseeen yöllisessä jotain 10-15 ja nainen se n. 20 valokuvamalli alkkarimalli se siinä ei oo rimmattu kiehkuroita ja lahkeesta näkee sen olevan mainostajien kustannnuksella (älkää terveyttänne ajako alas) sillä lailla kiinnostunu ettei huijjaa jos sitä pyytää katsastaa millainen minun tulevaisuus on, kanssasi
- MarjaTarja
Mun mieheni in 14 vuotta vanhempi kuin mä. Alettiin seurustella, kun olin 27v ja hän 41v. Nyt rakas ukkelini on 54 ja mä 40v. Molemmat ollaan hyvässä tikissä. Äijä varsinkin. Namun näköinen ja ihana ihminen muutenkin.
Ei ole kertaakaan matkan aikana tullut mieleen, että ikä olis ollu ongelma.
- Nainen 34
Nämä kovapalkkaset vanhat rouvat ajelee työsuhde avo bemarilla ja ajeluttavat näitä 18 kesäsiä bodareita kaivarissa ja sekstailevat kakkosasunnoissa oman miehen tietämättä. Nämä nuoret pojat on henkisesti ihan lapsen asteella ja hakevat äitihahmoa ikäväänsä kun joutuvat asumaan yksin opiskelijaboxissa kaukana kotoa. Tulevat jostain maalta peräkylästä.
- Ikoni
Sillä ei ole oikeasti merkitystä jos on henkisesti kypsä eli toisien sanoen ei hae kumppanistaan
mitään. Julkisuuden henkilöissä on hyviä esimerkkejä tästä esim Katri-Helena. - Ikoni
Moilan Maija muista:
"Tyytyväisyys ja onnellisuus riippuvat yksin mielestämme,eivät ulkoisista kohteista tai olosuhteista." - iu iu iu !
Ikäerot haittaavat silloin kun:
» naisen kumppani voisi olla tämän isä
» miehen kumppani voisi olla tämän äiti
» kun kumppani on vanhempi/saman ikäinen kun omat vanhemmat
» nuoremmalla osapuolella on ikää vähemmän kuin 20 vuotta
» vanhempi osapuoli on suunnattoman rikas, jolloin nuorempi osa puoli on mitä todennäköisimmin pelkkä kullankaivaja- 18vnainenvastaa
Mitenniin haittaa jos ikää on vähemmän kun 20-vuotta? eikös se haittaa enemmän jos toinen on ala-ikäinen?
Ja esim. 18-vuotiaalla ja 20-vuotiaalla ei ole nyt laisinkaan mitään eroa oikeistaan kun heitä vertaa toisiinsa. Paitsi ainoastaan että toinen on vielä teini-ikäinen ja toinen juurikin päässyt siitä pois. ;)
Mutta moni 18-vuotias voi olla jopa kypsempi kuin 20-vuotias. Olen mä monesti 20-vuotiaita lapsellisia pellejä myös nähnyt, niiden sijasta taas sitten ihan fiksuja ja filmaattisia juuri täysi-ikäistyneitä henkilöitä.
- yksvaan
Olen 47 ja takana todella pitkä avioliitto n 6v vanhemman miehen kanssa...erosta aikaa jokunen vuosi.
Nyt olen tavannut mukavan miehen ...joka on minua n 5 v nuorempi. Itselleni oli alkuun suuri kynnys kun ikäero oli näin päin mutta pikkuhiljaa olen uskaltautunut heittäytyä suhteeseen ja olen myös vähän sitä mieltä että ikä on vain numeroita...
Silti reilu 10v ikäero tuntuu aika isolta...ihan nuorena se vaikuttaa paljon mutta myös tässä iässä. En voisi kuvitella kovin plajon vanhempaakaan miestä ...joka jäisi vaikka eläkkeelle kun itse on parhaassa työiässä...- yksvaanvielä
enpäs huomannutkaan että tämä oli palsta jolla ehkä kyseltiin samaa sukupuolta olevien liitosta...eikä ehkä kovin moni muukaan...
mutta eiköhän sama päde siinäkin tapauksessa että molemmat on naisia...tai miehiä?!
- Anna mennä vaan
En jaksanut lukea jokaikistä kirjoitusta, mutta kuten edellä sanotaan moneen kertaan, ikäero on parisuhteessa tai missä vaan kaveruus- tai seksisuhteessa aivan toissijainen asia, jos molemmat ovat terveitä fyysisesti ja henkisesti. 10v ei ole yhtään mikään ikäero edes nuorella ihmisella, vanhemmista pareista ei edes tietäisi, kumpi on vanhempi. Huomaa, että kirjoittaja on monesti nuori, kun IIIKKKKK, kumppani on peräti 5v vanhempi tai nuorempi. Ketä jumala%ta kiinnostaa vastaantulijoissa, kumpi tuostakin parista on vanhempi ja kuinka paljon. Ihmisten vanhemmille ja sukulaisille tuntuu olevan kaikkein suurin järkytys, kun kumppani on isänsä tai äitinsä ikäinen tai muutaman vuoden vanhempi.
Naapurissa isä totesi, että vävy on viisi vuotta häntä vanhempi, silti ovat edelleen onnellisesti yhdessä, muuttivat ulkomaille ja perustivat perheen. Itsellänikin naiset ovat olleet vähintään 15-20vuotta nuorempia, oman ikäisiä en edes vilkaise, vaikka sitä elämänkokemusta niin ihannoidaan joissain viesteissä, arvostan itsekin, mutta katso vaan, mitä titteleitä minäkin tämän perään saan, nauran jo etukäteen näiden kärttyisten katkerien tilityksille. Kummallista, että mies muuttuu likaiseksi namusedäksi näissä, mutta nainen on villi, vapaa, seksikäs, viriili ja itsetietoinen ja tietää mitä haluaa. V:ttu, mitä pask#a! - uusiksielama
Henkinen ikä vaikuttaa paljon. Tunnen parin jolla oli 23v. ikäeroa, onnellisin pari jonka olen nähnyt. Tosin toinen heistä on jo siirtynyt parempaan paikkaan. Eikä ystävät voi päättää kuka on sinulle sopivan ikäinen.
- Afrodite
...jo muinaiset kreikkalaiset ...
- minä ja hän
Mulla ja miehelläni on 12v eroa. Hän on syntynyt 1980 ja mie 1992. Tutustuttiin ja tavattiin v.2007 kun minä vasta olin 15-vuotias ja hän on 27-vuotias. Meistä tuli aluksi vaan kavereita, juurikin nuoreni ikäni vuoksi. Mutta voisi sanoa, että alusta lähtien meidän välillä on kipinöiny. Välimatkaakin meillä oli aika paljon, joten ei sen takia kauheesti tekemisissä oltu. Netissähän mä häneen tutustuin ja aloitteen tein, joten yhteydenpito oli enemmänkin just sitä netissä juttelua ja puhelimella soittelua ja viestittelyä, välillä sitten joskus nähtiin. Mun mies oli jo tapaamisvaiheessa sen ikänen et hän tarvitsi kumppanikseen oikeesti aikuisen naisen, joka pysty hänelle antamaan sitä mitä hän halusi. Eli aikuisten tarpeita, esim. seksiä. Musta 15-vuotiaana tyttösenä ei ois vielä siihen ollu... Elin vasta sitä vaihetta kun poikiin alettiin ihastumaan ja seurustelu tuli ajankohtaseks, kädestä pitäminen, pussailu, mut ei vielä todellakaan mikään seksi vaikka ikätoverini sitä tekivätkin, moni alotti musta turhan nuorena... No 16-vuotiaana aloin vasta vakaasti harkita seksiä ja rupesin miettimään että oishan se kiva, jonkun kivan hyvältä tuntuvan tyypin kanssa jonka kanssa on hyvä olla ja muutenkin koin itsessäni aikuistumista, mutta se oli vasta sellasta kypsyttelyä. 17-vuotiaana olin vasta ekan kerran oikeasti valmis sitten seksiin ja tein sitä, juurikin tämän ihanaisen miehen kanssa.
- Näin on
Jos mies voisi olla naiselle isä , on hän liian vanha . Sama toisinpäin . Henkisen kasvun kuilu on liian suuri . Käy niin että mies alkaa isällinen koulutuksen , ja samoin vanhempi nainen alkaa äidillisen koulutuksen .
- 19vuotias
Mä pidin tätä niin kliseenä "ikä on vaan numero", KUNNES tapasin mun nykyisen tyttöystävän kenen kanssa oon ollut suhteessa yli vuoden. Jouduin toteamaan, että oikeesti ikä on vaan numero eikä mitenkään päin määritä kenenkään luonnetta tai henkistä ikää. Rakastan mun tyttöä valtavasti enkä lähes tulkoon koskaan tule ajatelleeksi sitä, että meillä on 11 vuotta ikäeroa. Jos kahdella ihmisellä synkkaa ja lisäksi pitävät toisiaan viehättävinä (kuumina, seksikkäinä yms.), ei iällä ole väliä.
- Metusalemi
Miten sinä kavereittesi mielipiteiden mukaan seurustelet?
Kai siinä on omat päätökset etusijalla.
Aikuisten ihmisten ei ole yleensä tarpeen ensi töikseen kysyä toisen ikää, se on suorastaan epäkohteliastakin välillä.
Ei keskinäinen viihtyminen ja tunne katso ikää, mutta jos ikäero estää yhteiset harrastukset ja menot, niin totta kai eroa on silloin liikaa.
Jonain päivänä tapaat jonkun, johon rakastut ilman almanakkaa, ja silloin se on menoa. Mutta vielä olet liian nuori, koska ikäero sinua askarruttaa. - Vanhakaava
Kyllä on paras kun ovat samanikäiset . Saman aikakauden ihmiset . Suurin mahdollisuus pitkään yhteiselämään, niin halutessa . Suurin osa ihmisistä valitsee vanhan kaavan mukaan , mies 3-5 v vanhempi naista . Miehet kun ovat vähän "lapsellisia" samanikäisen naisen mielestä .
- generazione
sukupolvissa menee se ero : viiskymppinen ei tajua kakskymppistä paitsi ystävänä .
seitämänkymppinen ei tajua viiskymppistä jne jne
satavuotiaat kyllä tajuaa ihan kaikkia mutta ... - :-)
Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Otan heistä kummankin ja kukaan ei mua estä.
Kolmen hengen maattavan kun teen mä seslongista,
peiton alla iltaisin on kolme onnellista.
:D - KokemustaOn
Iällä ei ole mitään väliä, usko minua. Olen 38-vuotias ja olen seurustellut 23-vuotiaan naisen kanssa 2 vuotta.
- Vanhakaava
Ikäeronne on siinä rajalla , henkistä kuilua voi jo olla . Miehethän kyllä tykkää lapsivaimoista kun ovat ohjattavissa helpommin .
Vertaisensa kanssa on haastavampaa . - Vanhakaava
Ikä EI ole pelkkiä numeroita . Miten selität että alle 16 vuotiaan kanssa ei saa olla seksisuhteessa ? On myös monta muuta ikärajaa jolla on merkitys . Ikä on aina koko elämänajan tärkeä numero . Ei kannata pettää itseään .
- jyystäjä...
Mitä vanhempi uuni, sen kovemmat löylyt, mulla on 10v nuorempi muijja ja suht hyvin kolisee , onhan se pelko jos kalikka tekee lakon että mites sitten suu pannaan vai eikö panna ollenkaa. No aika näyttää!
ei ikä merkitse, vaan rakkaus. ja tuo on sitä paitsi aiwan normaali ikäero
- Yksinäisyys
Pahinta on henkinen yksinäisyys kun kokemusero on suuri .
- Nussy von Slottslut
30-40 on hyvä.
20-30 on huono. - Cicca22
Ite oon 22 vuotias ja ihastunut 55 vuotiaaseen naiseen mutten saa vastakaikua
- Toimiiiii
Käy kiinni vaan!
- huoh_
Olen 34v ja totaalisesti hullaantunut parikymppiseen naiseen. Kumpa oisin uskaltanu tehdä asialle jotain. Toivottavasti unohdan joskus.
- KuunteleSisäistäÄäntäsi
Kun rakastuu tosissaan ikäerolla ei ole yhtään mitään merkitystä, ihmiset yleensä katuu enemmän tekemättömiä, kun tehtyjä asioita. Kun kaksi ihmistä haluaa olla toistensa kanssa, siinä ei ole kenenkään muun mielipiteellä yhtään mitään väliä, jos kuuntelee koko ikänsä mitä mieltä muut on itsestä ja omista tekemisistä, ei saa yhtään mitään tehtyä.
- Jossuli78
Anna palaa vaan. Ystäväni on naimisissa 23v kanssa ja itse 37. Ikä on vain numero.
- Rakastunut
Minä taas olen todella rakastunut yli 50-vuotiaaseen naiseen. Itse 17v tyttö. Ollaan suudeltu kerran, minkä jälkeen hän meni lukkoon ja on alkanut vältellä minua. Hän kuulemma pelkää ihmisten mielipiteitä.
- Minäälykäs
Unohda se. Se on ihan liian vanha sulle.
- Jokuhemmo_
Se haluaa vaan seksiä. Ei mitään muuta. Ihan oikeasti? Mitä yhteistä muka teillä voi olla? Ei niin mitään.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617740- 1334454
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323717- 213068
- 232622
- 272563
- 502206
- 252150
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922113- 322038