http://kivitaloinfo.fi/materiaalit/tiilet/poltetut-tiilet/muurausohjeet/
Muuratkaa itse, jos halvalla haluatte. Älkää käyttäkö lattarautaa missään kohtaa, vain tulenkestävästä valumassasta tehtyjä tiiliä.
Korkeintaan 5-6 mm harjateräksiä ulkokuoressa. Tavallisella muurauslaastilla 100/600 ja 10 mm palovilla kuoren ja sisäosien väliin. Kuori ja sisus ei missäään tapauksessa saa kokettaa yhteen.
Alakanavat saa tehä 4 kiveä korkeaksi poiketen yleisistä ohjeista (3 kiveä). Tuhkaa kerääntyy kanavien pohjalle ja sitä ei tule aina sieltä poistettua joka kerta.
Jos teette ilman kuorta niin arinasta ylospäin savella ja käytettäessä tavallista 100/600 niin heti muurauksen jälkeen takka kuumaksi niin takka elää ja käytössä ei tule halkamia.
takan ja hellan piirrustuksia kyseleville linkki
Hyvää muuruuta
0
376
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.561662Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt231283- 951016
- 87773
- 44755
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20569- 28551
- 31503
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?55493Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30433