Ainakin minulla olisi käyttöä sellaiselle ominaisuudelle, että numerooni ei pystyisi soittamaan tuntemattomasta numerosta. Soittaja saisi vain ilmoituksen tyyliin "tähän liittymään ei sallita soittoja tuntemattomista numeroista", tai jotain vastaavaa...
Siis -> jos soittaja todellakin haluaisi ottaa minuun yhteyttä, hänen olisi laitettava numeronsa näkyviin. Uskoisin tämän karsivan ainakin osan puhelinmyyjistä ja häiriköistä.
Ainahan on mahdollista jättää vastaamatta jos numero ei näy, mutta tällainen estosysteemi olisi kätevämpi.
Onko jossain liittymässä tällainen ominaisuus?
tuntemattoman numeron esto
11
4577
Vastaukset
- shamrock
Aika helppo tapa tuohon on käyttää asiaan sopivaa vastaajaviestiä. Kollegalla menee vastaajaviesti tyyliin "En ota vastaan puheluita joissa numero ei näy. Jos sinulla on asiaa, soita uudelleen niin että se näkyy". Vielä jos kytkee päälle soitonsiirron kun puhelin on varattu, menee puhelu suoraan vastaajaan kun hylkäät puhelun.
Kyseisestä palvelusta on kyllä ollut puhetta, muttei kenelläkään taida olla lanseerattuna vielä.- perttu
Alampas oitis puuhaileen ton vastaajan kanssa. Kuulostaa pätevältä :)
Toivottavasti ominaisuus saadaan myös liittymän ominaisuudeksi. Mää ainakin otan sellaisen liittymän heti! - Timoteus
perttu kirjoitti:
Alampas oitis puuhaileen ton vastaajan kanssa. Kuulostaa pätevältä :)
Toivottavasti ominaisuus saadaan myös liittymän ominaisuudeksi. Mää ainakin otan sellaisen liittymän heti!Ei se tule ikinä liittymän ominaisuudeksi. Ei ainakaan ilmaiseksi. Operaattorin intresseissä ei ole tarjota palvelua, joka vähentää liikennettä (= firman kassavirtaa). Suurin osa ihmisistä kun vastaa tuntemattomiin numeroihin ja operaattorin kassa kilisee.
Kovalla hinnalla palvelun voi ehkä joskus saada tai sitten kun laki sen vaatii (palvelunumeroihin soittoestotkin tulivat vasta sitten, kun viranomaiset vaativat ne toteutettaviksi). - shamrock
Timoteus kirjoitti:
Ei se tule ikinä liittymän ominaisuudeksi. Ei ainakaan ilmaiseksi. Operaattorin intresseissä ei ole tarjota palvelua, joka vähentää liikennettä (= firman kassavirtaa). Suurin osa ihmisistä kun vastaa tuntemattomiin numeroihin ja operaattorin kassa kilisee.
Kovalla hinnalla palvelun voi ehkä joskus saada tai sitten kun laki sen vaatii (palvelunumeroihin soittoestotkin tulivat vasta sitten, kun viranomaiset vaativat ne toteutettaviksi).Taisi olla Viestintävirasto tai joku muu vastaava instanssi joka ajoi tätä palvelua läpi, tarkoituksena siis että se olisi jossakin vaiheessa pakostakin operaattorin tarjoomassa, ja maksutta.
- Timoteus
shamrock kirjoitti:
Taisi olla Viestintävirasto tai joku muu vastaava instanssi joka ajoi tätä palvelua läpi, tarkoituksena siis että se olisi jossakin vaiheessa pakostakin operaattorin tarjoomassa, ja maksutta.
Kassavirtaa pienentäviä palveluja tuodaan tarjolle vain pakon edessä. Lieneekö Viestintävirasto riittään vahva instanssi. Puhelujen estot saatiin lasten (ja vanhempien ja työnantajien kukkaron ) suojelun varjolla. Mutta entäs tässä, jossa vastakkain ovat ihmisten yksityinen rauha ja länsimainen bisneksentekovapaus? Epäilen, että jälkimmäinen on vahvoilla, sillä ihminenhän voi nytkin itse valita, vastaako tuntemattomiin numeroihin vai ei.
Itse kaipaisin puhelimiin (tai verkkoihin) sellaista ominaisuutta, että voin estää tietyistä numeroista tulevat soitot (mukaanlukien tuntemattomat numerot). Nykyisillä soittajaryhmillä ja profiileilla se ei onnistu kuin vippaskonsteilla. Tuntematomiin numeroihin toimivia kiertoteitä en valitettavasti tunne. - puhelias
Mutta monesti sattuu, että ulkomailta soittavan numero ei näy, vaikka numeronäyttö olisikin päällä. Silloin kun odottaa puhelua ulkomailta, on vissiinkin pakko vastata myös piilonumeroihin....
- Jehna
Timoteus kirjoitti:
Ei se tule ikinä liittymän ominaisuudeksi. Ei ainakaan ilmaiseksi. Operaattorin intresseissä ei ole tarjota palvelua, joka vähentää liikennettä (= firman kassavirtaa). Suurin osa ihmisistä kun vastaa tuntemattomiin numeroihin ja operaattorin kassa kilisee.
Kovalla hinnalla palvelun voi ehkä joskus saada tai sitten kun laki sen vaatii (palvelunumeroihin soittoestotkin tulivat vasta sitten, kun viranomaiset vaativat ne toteutettaviksi).niitä jotka ei vaan halua että oma numero näkyy toiselle osapuolelle. Esimerkiksi kaikki jotka haluaa salasen numeron ottaa sitten sen riskin että joku ei vastaa niiden puheluihin vaikka olis hätätilanteesta kyse. Ei tää oo niin yksisilmästä puuhaa.
Ja itse sen valitsee mihin vastaa vai jättääkö vastaamatta. Ihan niinku päättää sen haluuko soittaa sinen viihdelinjoille ja tekstata habbohotelleissa yms. muuta skakkaa. Miks sen pitäisi olla operaattoreiden ongelma? Ei autofirmatkaan välitä missä sä sä sillä autollas ajat ja mihin kellonaikaan, esim. yöllä ja kännissä. Oma valintas. - mieltä
Jehna kirjoitti:
niitä jotka ei vaan halua että oma numero näkyy toiselle osapuolelle. Esimerkiksi kaikki jotka haluaa salasen numeron ottaa sitten sen riskin että joku ei vastaa niiden puheluihin vaikka olis hätätilanteesta kyse. Ei tää oo niin yksisilmästä puuhaa.
Ja itse sen valitsee mihin vastaa vai jättääkö vastaamatta. Ihan niinku päättää sen haluuko soittaa sinen viihdelinjoille ja tekstata habbohotelleissa yms. muuta skakkaa. Miks sen pitäisi olla operaattoreiden ongelma? Ei autofirmatkaan välitä missä sä sä sillä autollas ajat ja mihin kellonaikaan, esim. yöllä ja kännissä. Oma valintas.nimimerkki Jehnan kanssa. Ei voida ketään kieltää ottamasta salaista numeroa tai pakottaa näyttämään numeroaan. Puhelun vastaanottaja voi itse päättää vastaako puheluun jossa numero ei näy!
Nykyisin on paljon ns. puhelinhäiriköitä ym. hulluja tai sitten muusta syystä haluaa ettei numero ole julkinen tai ettei näy, mielestäni sen salaisen käyttö pitää sallia ihmisille. Ei pidä tehdä toisille elämää vaikeaksi jos itse haluaa että kaikkien soittajien numerot näkyy. Jokaisella valta itse päättää mihin puheluun vastaa tai on vastaamatta.
Sitäpaitsi, voihan kännyssä laittaa soittoäänen kullekin soittajalle erikseen ja laittaa vakiosoittariksi tyhjän äänen jolloin se numero joka ei ole puhelimen muistissa, ei hälytä, niin ollen puhelin ei myöskään hälytä silloinkaan kun numeroa ei näytetä.
Nykyisin myös uusissa puhelinmalleissa saa erilaisia softia joilla voi esim. tuntemattomat numerot laittaa ns. black-listiin jolloin ei puhelin soi kun tulee puhelu jossa numero ei näy.
- Kannattaja
Itse ainakin hyvin yksinkertaisesti painan "punaista luuria" ja jätän vastaamatta mikäli puhelu tulee tuntemattomasta/salaisesta numerosta!
Jos joku todella haluaa saada juuri sinut kiinni, soittaa hän uudelleen ! ... tai jättää vastaajaan viestin.
.. epäilen, että esim. puh.myyjät eivät juurikaan soita uudelleen.
Mutta kannatan ehdottomasti ideaasi !
Pistetäänkö avoin netti-addressi/ehdotus operaattoreille pystyyn ? - Hennna
tässä on joku sulku numero 060093404, joka estää ainakin lehtisoittajat..ja oli siinä jotain muitakin..kunhan sinne soittaa niin saa tietää mitä saa..
- Anonyymi
Kertoisiko joku miltä kuulostaa kun soittaa puhnroon jossa on tuntemattomien numeroiden esto päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62483- 1161678
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371421Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631257- 1431209
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1191197- 521155
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1361153- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979