Miten saan heidät lopettamaan? D:

lifeis_stubid

Moi! Oon 12 vuotias tyttö ja oon kutosel.
Kerron nyt esimerkin mitä mulle yleensä tapahtuu. Mä kävelen koulun käytävää pitkin. Siinä on meijän luokkalaisii ja muittenki kutosluokkien poikia. Mä käveln siitä ihan normaalisti ohi ja ne alkaa huutelee mun perään jotai ; kattokaa tuol on toi meijä pieni söpöliini! Suski! Anna hali oot niin hot ja ihana!! (Huomatkaa sarkasmi). Ne on tosi lapsellisia mut toi ei oo yhtään kivaa. Ne on haukkunu myös mun yhtä kaverii joka muuttaa pois. Ne oli sillee; Jes!! Vilma muuttaa pois, jeee!!!!!!!!! Ketkä tykkää vilmasta huutaa jee! *hiljaisuus* kuka vihaa vilmaa sanoo hyi!! *huutoa* Toi on tosi ilkeetä. En tiiä miten saada toi haukkuminen loppumaan. Toivottavasti ymmärsitte jotai ku kirjotin tän nopeesti kännykällä. APUA! D: :'(

12

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän on ainakn kolme mahdollista ratkaisua.
      1. Ensi kerralla, kun he pyytävät halaamaan: halaa. :) (ei välttämättä auta, mutta kannattaa yrittää)
      2. Kerro opettajalle. (ei välttämättä auta, mutta kannattaa yrittää)
      3. Käytä väkivaltaa. (auttaa melko varmasti, mutta en suosittele, koska voit joutua hankaluuksiin)

• lifeis_stubid

Vaaleet hiukset, siniset silmät, ihan tavallinen, en näytä mun mielest mitenkää erityiseltä D:

• lifeis_stubid

Yritän mieluiten tota kohtaa 2. koska en mielelläni halaa kiusaajia ja en haluu olla väkivaltainen :) :D

• Tiedätkö, miksi sinua kiusataan? Minkä näköinen olet?

• Ensinäkkään, elä alistu käyttämään väkivaltaa. Se on ihan äärimmäinen keino reagoida tuommoseen, ja tässä tilanteessa tuskin tarpeellista. Tekstin peruusteella nää pojat on ihan sairaan lapsellisia, mutta välttämättä ne ei tarkoita millään pahalla, vaan ovat ajattelemattomia, niinkuin yleensäkin. Älkää välittäkö niistä, tai älkää ainakaan olko välittävinenne. Yleensä tuommonen loppuu kun näytätte niille, että teitä ei kiinnosta lapsellisten pikkupoikien jutut. Voi olla, että ne pojat haluaa vain teidän huomiota, eivätkä oikein osaa hakea sitä oikealla tavalla.

Toisaalta, voisitte toki kertoa opettajalle. Varsinkin tuo sun ystävääsi kohdistuva huutaminen on tosi törkeää ja olisi varmaan ihan hyvä jos opettaja vähän puhuttelisi poikia siitä.

• Poika13v

Oon 13v poika ja mul o vähä sama tilanne sun kannattaa oikeesti kertoo opelle tai ainaki vanhemmille jos ei muille nii koulupsykologille

• lifeis_stubid

En aio todellakaan käyttåmään väkivaltaa!:)
        Ne on tosi lapsellisii:(

• Moi!

Ikävä kuulla että sua ja kaveriasi on kiusattu. Sinä ja kaverisi olette järkevän oloisia nuoria naisia ja suhtaudut kyllä todella kypsästi tuohon asiaan, hienoa! Niin kuin jo aiemminkin on kommentoitu, kannattaa todella jättää nämä kommentit omaan arvoonsa. Tietenkään se ei ole helppoa, mutta usein kiusaaminen loppuu sillä, kun kiusaamisen kohde ei reagoi siihen millään tavalla. Tai toisaalta, ei ole väärin kommentoida heille, että tuollainen käytös on todella lapsellista ja että tuon ikäisiltä odottaisi jo hieman kypsempää käytöstä.

Kaikesta huolimatta olisi hyvä, että kertoisitte ystävänne kanssa tästä tilanteesta opettajalle tai jollekin muulle koulun työntekijälle, jotta kiusaaminen saataisiin loppumaan. Onneksi teillä on ystävänne kanssa toisenne joten ette ole tilanteessa yksin.

Vaihdatteko koulua seiskaluokalle siirtyessä? Jos näin on, voittehan toivoa että pääsisitte eri kouluun kiusaajien kanssa, jolloin kiusaaminen loppuisi. Mutta ei muuta kuin elämää eteen päin vain pystyssä päin! :)

Terveisin Jyväskylän NettiSaappaan päivystäjät Hanna ja Hanna-Mari

• Tyttö 14v

Jos ne pyytää halaamaan, halaa niitä? Jos ne muutenki vittuilee sulle nii anna vittuilla.
      Oo niitä kohtaan iha normaali jä näi, oo niille mukava yms. Varmaan alkaa kohta miettiä, et miks vittuilevat sulle, jos oot niille mukava. :)

Mullekkin vittuillaan koulussa, pari mua nuorempaa poikaa ja pari mun ikäistä poikaa. Ne sanoo mulle KOKOAJAN moi, heippa yms. Esim. kun kävelen käytävällä, ne huikkii sielt jotai: "Moi Jenna!!" Sit vaan huudan niille ihan normisti et moi. Simple. Ja tunnillakin, yks poika istuu mun edes, niin sanoo välillä et: "Heippa Jenna :)))" Ja mä vaan sanon erittäin kinostuneella äänellä et hei.

• Vinkki

Moi! Oon 14.v, ja minä tiedän tunteen. Mutta ei hätää, koklaa tätä: ehdota opelles, et jos ne pojat kiusaa, ne saa rangaistuksen, mikä on parempi, ku mikää jälkkä. Jos ne pystyy olee niin kauan kiusaamatta kun sä haluat, ne saa palkinnon. Mua kun noi pari tyyppii mun luokal heitteli mua päin kumii koko ajan, nii sit sovittii sillee just kun mä selitin aikana vaa viikko, nii usko tai älä, se toimi! Kokeile oikeesti, toimii ihan varmasti :D

• Lumikäärme

Todella epäkypsää noilta pojilta ):
      Seuraavan kerran kun ne vittuilee niin voit sanoa suoraan, että: "Eikö teillä ole yhtään parempaa tekemistä? Ette arvaakkaan kuinka lapsellisia te ootte! Ei tuollasta jaksa kattella!"

• Keinonen666

Vedät niitä turpaan niin kovaa että ei enää ikinä tuu sun lähelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe