Grenhan piti olla uusi ja erilainen... toisin kävi
Itselle tuli mieleen miten esim. Viking Line voisi tehdä uuden erilaisen laivan
Laivan molemmat kyljet ja perä kannesta 6 ylöspäin olisi kokonaan lasia
Lasin sisällä olisi sitten "kerrostalo" josta olisi matkaa seiniin vaikkapa 5 metriä joka suunnasta.
6 Kerroksella "kadulla" olisi talon "kivijalassa" kauppoja ja baareja
7 kerroksessa voisi olla kauppakeskusten tapaan "parvi" jossa olisi lisää kauppoja ja baareja... "parvelta" näkyisi siis merelle ja alempaan kerrokseen
Nämä kaksi kerrosta yhdistäisi liukuportaat(kin) ja kaikki palvelut olisi näissä kahdessa
Ylemmissä kerroksissa olisi sitten hyttejä, joista ikkuna ulos, eli näkyisi merelle valtavan lasi-ikkunan kautta, sekä alas "kadulle"
Lisäksi talon ULKOSEINILLÄ voisi olla näköalahissit, joista myös näkyisi merelle ja "kadulle"
Talon "Kattoterassilla" voisi olla sitten disco ja vaikka uimala, josta näkymä merelle, taivaaseen ja "kadulle"
Komentosilta voisi olla myös Gracen tapaan alempana, jolloin ylimmästä kerroksesta olisi myös esteetön näkymä edelle...
Sviitit voisi sitten olla laivan perässä josta näykmä merelle ja alas.. "talon" perällä kivijalssa ja parvekkeella voisi olla vaikkapa joku kahvio tms. "rennompi" paikka... olisi hyvä keskeinen paikka myös Infolle
Varsinainen "ulkokansi" tuottaisi hieman ongelmia, se pitäisi rakentaa eteen "kiinteän osan" päälle, tai sitten tyytyä "sivukansiin" kannella 5 tai miksie niitä voisi kannella 6 tehdä myös "katutasoon"??
Eli tilan tarve olisi sama kuin promenade laivoista, promenade vain jaettaisi puoliksi laivan kummallekin puolelle ja vähän perään myös...
No sisähyteissä ei ikkunaa tietenkään olisi, ja samaten parvekkeelisten hyttejen teko olisi vaikeaa, ellei sitten perän sviiteistä mentäisi jotain "siltaa" pitkin ulos asti... aika huono idea, ja haittaisi näkyvyyttä
No tällaista laivaa tuskin on missään, vaikka toteutus ei pitäisi olla mikään mahdoton, olisi vain uskomattomat näkymät joka paikasta laivaa ulos, ja yleisiin tiloihin...
Gracessa on jo vähän "maistiaisia" tuosta ideastani, siinä 3 kerrosta yhdistyy niin, niin että on katutaso ja kaksi "parveketta" ja iso ikkuna merelle, mutta se on vain noin 15 metrin pituinen pätkä, ja toisella puolella laivaa
Idea ERILAISESTA laivasta...
40
239
Vastaukset
- ei ei mik
Kokonaan lasisuus ei ongelma, kunhan ainakin yksi kiinteä seinä etuseinä
Ja eikös laivan molemmilla puolilla voisi olla katua "puolet promenadesta"
Parvi hyvä idea... miksi ei käytössä normaaleissa promenade laivoissa?
Liukuportaita ei ole laivalla näkynyt pitkään aikaan... näköalahisseä on, josita näköalaa merelle tai laivan sisälle
Tietenkin savupiiput, tutkat yms. pitää saada ulso, joten kokonaan lasinen katto ei kävisi, vaan siinä pitäisi olla umpinainen kohta... tai sitten sijoittaa savupiiput, tutkat yms eteen...
No anyway, tämmöstä laivaa ei tulla näkemään Suomessa... kaikki noista uusista ja vanhoista on samaa "kastia" ainut erilaiset on Europa, Serenade ja Symphony- niimpä niin
europahan on parannettu versio (ts. isompi) athenasta ja kalypsosta.
europa on muutenkin aika lailla splittiläisten mukaan rakennettu.
serenade ja symphony ei erotu kauppakeskusten käytävistä saati kaupunkien kävelykaduista.
jos jotain erilaista haluaa hakea, on se näihin perinteisiin itämeren autolauttoihin vertailtaessa viking grace, ei ole mikään amorella, europa tai sers/symppi vaan aidosti jotain uutta itämeren lauttaliikenteessä esiintyvää - Odotellaan sitä
niimpä niin kirjoitti:
europahan on parannettu versio (ts. isompi) athenasta ja kalypsosta.
europa on muutenkin aika lailla splittiläisten mukaan rakennettu.
serenade ja symphony ei erotu kauppakeskusten käytävistä saati kaupunkien kävelykaduista.
jos jotain erilaista haluaa hakea, on se näihin perinteisiin itämeren autolauttoihin vertailtaessa viking grace, ei ole mikään amorella, europa tai sers/symppi vaan aidosti jotain uutta itämeren lauttaliikenteessä esiintyvääNo Serenade ja Symphony on AIVAN erilainen verrattuna muihin suomesta lähteviin laivoihin... Europassa toki samoja "vivahteita" noihin peruspaatteihin, isona erona vain se valtava avoin aula näköalahisseineen
Grace taasen normaalia systeemiä muiden kanssa... mitä nyt se toimii kaasulla...
Eli odotellaan että suomeen saataisi oikeasti erilainen laiva, johon voisi oikeasti sisään astuessa todeta "wau" ja yllättyä erilaisista ja käytännöllisistä ratkaisuista.... ja ajatella "miksi tätä ei ole tehty ennen" - näköalahissikö
Odotellaan sitä kirjoitti:
No Serenade ja Symphony on AIVAN erilainen verrattuna muihin suomesta lähteviin laivoihin... Europassa toki samoja "vivahteita" noihin peruspaatteihin, isona erona vain se valtava avoin aula näköalahisseineen
Grace taasen normaalia systeemiä muiden kanssa... mitä nyt se toimii kaasulla...
Eli odotellaan että suomeen saataisi oikeasti erilainen laiva, johon voisi oikeasti sisään astuessa todeta "wau" ja yllättyä erilaisista ja käytännöllisistä ratkaisuista.... ja ajatella "miksi tätä ei ole tehty ennen"missä europalla on näköalahissi, ei ole kyljessä mitään ikkunapinta alaa havaittavissa jossa olisi näköalahissi kuten viking cinderellassa jossa sellainen on aulassa viking cinderellankin näköalahissi on, siitä vain näkee 6 kannen matkalla näköaloja saaristossa
- Odotetaan vielä
näköalahissikö kirjoitti:
missä europalla on näköalahissi, ei ole kyljessä mitään ikkunapinta alaa havaittavissa jossa olisi näköalahissi kuten viking cinderellassa jossa sellainen on aulassa viking cinderellankin näköalahissi on, siitä vain näkee 6 kannen matkalla näköaloja saaristossa
Siellä aulassa ne on... kolme kappaletta löytyy
Tuossa "uuden ajan laivassa" olisi vain näköalahissejä, näkyisi mutuen sitten merelle ja sinne "kauppakadulle"
Mitäs gracessa on???? öö?? oo??? normaalit hissit, millä ei edes kaikilla pääse joka kerrokseen?? - näköalahissitkö
Odotetaan vielä kirjoitti:
Siellä aulassa ne on... kolme kappaletta löytyy
Tuossa "uuden ajan laivassa" olisi vain näköalahissejä, näkyisi mutuen sitten merelle ja sinne "kauppakadulle"
Mitäs gracessa on???? öö?? oo??? normaalit hissit, millä ei edes kaikilla pääse joka kerrokseen??"Mitäs gracessa on????"
ainakin huomattavasti paremmat näkymät merelle vaikka ei "näköala"hissejä olekkaan. aulassa näköalahissit Europalla, mitä ne siellä tekee, nehän pitäisi olla siten että niistä myös näkee jtn, vrt. viking cinderella.
on sulla päänvaivaa hissiesi kanssa, miksi teet yksinkertaisista asioista aina itsellesi niin ison ongelman. - ref56ewf5erw64f65we
näköalahissitkö kirjoitti:
"Mitäs gracessa on????"
ainakin huomattavasti paremmat näkymät merelle vaikka ei "näköala"hissejä olekkaan. aulassa näköalahissit Europalla, mitä ne siellä tekee, nehän pitäisi olla siten että niistä myös näkee jtn, vrt. viking cinderella.
on sulla päänvaivaa hissiesi kanssa, miksi teet yksinkertaisista asioista aina itsellesi niin ison ongelman.Eihän se MINULLE ole ongelma, en MINÄ ole Gracea mainostanut erilaiseksi...
Totta, Gracessa on niin että toisella puolella laivaa on aina kaupat, baarit yms. ja käytää toisella, eli mikään ei estä näkymää merelle MUTTA näin on myös amorellassa ja muissa laivoissa....
Samaten Gracess aon yhdessä kohtaa niin että toisella puolella on Rock More baari ja toisella Retro baari, eli pitää kulkea jomman kumman läpi... idea on ttu taasen Baltic Princesiltä, siellä on toisella puolella pub, ja toisella puolella toinen baari.. pakko kulkea jommankumman läpi
Siis MINÄ en ole ikinä väittänyt että Grace olisi erilainen kuin muut
- Betonista
Tehdään paatti ferrobetonista! Ja kivijalka graniitista.
Kuten Kiinan leskikeisarinna. Käytti USAlta saamansa laivastorahat oman laivansa rakentamiseen. On yhä Pekingissä. - Ei toimi
Olisikohan synä se, että Grace on samalainen kuin Amorella ja muut se että Graceen on koitettu saada mahdollisimman paljon, ilman että on "hukkatilaa" tuo promenade systeemi yms vain tekee sitä "hukkatilaa"
Esim. tuota "parvekeideaa" on käytetty vain 10 metrin matkalla toisella puolella laivaa...
jos se olisi koko laivan mittainen veisi se tilaa liikaa...
Eli ilman vlatavaa hukkatilan käyttöä, on vain todella vaikea tehdä "erilaista" laivaa kuin Amorella yms... se on sula mahdottomuus - Mikael B
Aivan paska idea
Olemme päättäneet tilata kolme sisaralusta Gracelle yksi korvaa Amorellan, ja kaksi muuta tulee helsinki-tukholma liikenteeseen, koska laiva on vain niin ylivoimainen
Olemme havahtuneet että kilpailijallamme TallinkSiljalla on uusia laivoja paljon enemmän kuin meillä.
Laivojen tultua tulemme siirtämään Amorellan ja Gabriellan Turku-Tallinna reitille, josta toinen lähtee jokatoinen, ja toinen jokatoinen päivä... Mikäli reitistä tulee suotittu, tulemma tilaamaan tähänkin Gracen sisaralukset
Rosellan ja Cinderellan tilalle tulemme tilaamaan kaksi upouutta Galaxyn sisaralusta- Oi tuota naiivismia!
Tässä kirjoituksessa paljastuu hienosti palstan häiriköiden tietämättömyys. Oletetaan, että kun on laiva, se sopii yhtä hyvin Helsinki-Tukholma, Turku-Tukhola ja Helsinki-Tallinnan välille. Kun ei itse matkusta kuin mielikuvituksessa, kaikki reitit näyttävät yhtä hyvin toimivilta.
- Pelätäänkö uutta?
Olisi upea näky ulospäinkin tuollainen laiva pimeällä, ja miksei valoisalla
teksti "viking line" voisi lukea laivan ulkona lasissa tai sitten kannen 5 kohdalla kiinteässä osuudessa, tai sitten laivan sisällä tehtynä esim. ledeillä jolloin se näkyisi myös ulos...
mutta ei tämä tule onnistumaan, veikkaan että kaikki "uudet ja hienot" laivat tulee olemaan jatkossakin amorella-kopioita gracen tapaan - visva.
Styroxista kertakäyttölaivoja vaihtuville reiteille.
- 15156
liukuportaat on muuten harvinainen näky laivoilla... Mariella lienee ainut "ruotsinlaiva" missä sellaiset ollut joskus
- anteeksi, mitä?
Mariellalla liukuportaat, koska ne on sinne rakennettu(poistettu.
alunalkujaankaan mariellalla saati sen sisaraluksella olympialla ei ole liukuportaita koskaan ollut
Viking sagalta & songilta sellaiset löytyivät 30 vuotta takaisin niiden liikennöidessä itämerellä.
tällä meitin numerosarjakirjoittajalla on tuo tietämys hiukan hakusessa, käyttää hän sitten mitä merkkiä tahansa, tavaramerkkinä tietämättömyys ja pätemisen halu & palstalla häiriköinti - 030 182 - XXXX
anteeksi, mitä? kirjoitti:
Mariellalla liukuportaat, koska ne on sinne rakennettu(poistettu.
alunalkujaankaan mariellalla saati sen sisaraluksella olympialla ei ole liukuportaita koskaan ollut
Viking sagalta & songilta sellaiset löytyivät 30 vuotta takaisin niiden liikennöidessä itämerellä.
tällä meitin numerosarjakirjoittajalla on tuo tietämys hiukan hakusessa, käyttää hän sitten mitä merkkiä tahansa, tavaramerkkinä tietämättömyys ja pätemisen halu & palstalla häiriköintiYoutubesta näkyi video "nykyjään/ennen" tms. siinä näkyi laiva missä oli liukuporaat... mutta Mariellassa on lienee muutaman kannen yhdistävä "parveke" gracen. tapaan...
Pitänee laittaa linkkiä tuohon videoon huomenna... - Anteeksi, mitä?
030 182 - XXXX kirjoitti:
Youtubesta näkyi video "nykyjään/ennen" tms. siinä näkyi laiva missä oli liukuporaat... mutta Mariellassa on lienee muutaman kannen yhdistävä "parveke" gracen. tapaan...
Pitänee laittaa linkkiä tuohon videoon huomenna...Että ihan tenavat katsovat juutuupista, tuosta "luotettavasta" lähteestä,
kannattaisiko jatkossa tutustua johonkin perustuvaakin sivustoa,
esim. laivamatkailussa juutuupia luetettavampi on mm. tämä: http://www.hhvferry.com/
Että unohda tuo linkkisi, jos sulla ei ole mitään faktaa kuvitelmasi perusteeksi.
oletko koskaan miettinyt mksi noita liukuportaita ei yleensäkään näe laivalla,
syy on yksinkertainen, mutta ymmärtääkö juutuupi-tenavamme sitä - tuotanoins
030 182 - XXXX kirjoitti:
Youtubesta näkyi video "nykyjään/ennen" tms. siinä näkyi laiva missä oli liukuporaat... mutta Mariellassa on lienee muutaman kannen yhdistävä "parveke" gracen. tapaan...
Pitänee laittaa linkkiä tuohon videoon huomenna..."mutta Mariellassa on lienee muutaman kannen yhdistävä "parveke" gracen. tapaan..."
tarkoittanetko noilla "parvekkeillasi" leikkaukia joita on mariellan info aulassa sekä viking gracen hissiauloissa kansien 6-11 välisiä leikkauksia, Olihan noita vastaavia leikkauksia jo athenassa & kalypsossa.(myös silja europassa löytyy vastaava leikkaus lasihissin ympäriltä) viking gracessa sen sijaan on kolmella kannella panoraamaseinä, kolmella kannella sijaitsevien arcaden varrella.
Myös viking cinderellalla on panoramahissi laivan kyljessä olevan usean kannen korkeudessa sijaitsevan lasiseinän takana - 554565
Anteeksi, mitä? kirjoitti:
Että ihan tenavat katsovat juutuupista, tuosta "luotettavasta" lähteestä,
kannattaisiko jatkossa tutustua johonkin perustuvaakin sivustoa,
esim. laivamatkailussa juutuupia luetettavampi on mm. tämä: http://www.hhvferry.com/
Että unohda tuo linkkisi, jos sulla ei ole mitään faktaa kuvitelmasi perusteeksi.
oletko koskaan miettinyt mksi noita liukuportaita ei yleensäkään näe laivalla,
syy on yksinkertainen, mutta ymmärtääkö juutuupi-tenavamme sitäEiköhäs valokuva ole MELKO hyvä "todiste"
Aika hankala sitä kuvaa on muokata, niin että lisättäisi liukuportaat....
"oletko koskaan miettinyt mksi noita liukuportaita ei yleensäkään näe laivalla" koska se on niin vaikea mitään uutta kehitellä... edes graceen - 45655665
tuotanoins kirjoitti:
"mutta Mariellassa on lienee muutaman kannen yhdistävä "parveke" gracen. tapaan..."
tarkoittanetko noilla "parvekkeillasi" leikkaukia joita on mariellan info aulassa sekä viking gracen hissiauloissa kansien 6-11 välisiä leikkauksia, Olihan noita vastaavia leikkauksia jo athenassa & kalypsossa.(myös silja europassa löytyy vastaava leikkaus lasihissin ympäriltä) viking gracessa sen sijaan on kolmella kannella panoraamaseinä, kolmella kannella sijaitsevien arcaden varrella.
Myös viking cinderellalla on panoramahissi laivan kyljessä olevan usean kannen korkeudessa sijaitsevan lasiseinän takanaGraessa on pieni parveke mikä yhdistää kannet 9-11... sehän näkyi aina mainoksessa, ja ajattelin että se olisi koko laivan mittaien... mutta siis pieni pätkä vain toiselta sivulta...
- Miten
Anteeksi, mitä? kirjoitti:
Että ihan tenavat katsovat juutuupista, tuosta "luotettavasta" lähteestä,
kannattaisiko jatkossa tutustua johonkin perustuvaakin sivustoa,
esim. laivamatkailussa juutuupia luetettavampi on mm. tämä: http://www.hhvferry.com/
Että unohda tuo linkkisi, jos sulla ei ole mitään faktaa kuvitelmasi perusteeksi.
oletko koskaan miettinyt mksi noita liukuportaita ei yleensäkään näe laivalla,
syy on yksinkertainen, mutta ymmärtääkö juutuupi-tenavamme sitäKannattaisikohan ensin lukea laivanrakennustekniikkaa ja laivojen turvamääräyksiä.
Miten luulet saabasi tuolta erilaisia udeoita laivoista? - 5565488
Miten kirjoitti:
Kannattaisikohan ensin lukea laivanrakennustekniikkaa ja laivojen turvamääräyksiä.
Miten luulet saabasi tuolta erilaisia udeoita laivoista?Anna linkki määräykseen mikä kieltää liukuportaat
- Lue aloitus!
5565488 kirjoitti:
Anna linkki määräykseen mikä kieltää liukuportaat
Miksi kysyt minulta jotain liukuportaista. Vastauksenihan oli ketjuun eli "Idea ERILAISESTA laivasta...". Jotkut liukuportaat eivät kyllä tee laivasta mitenkään erilaista.
Mitäs jos keskittyisit aiheeseen. - 456656
Lue aloitus! kirjoitti:
Miksi kysyt minulta jotain liukuportaista. Vastauksenihan oli ketjuun eli "Idea ERILAISESTA laivasta...". Jotkut liukuportaat eivät kyllä tee laivasta mitenkään erilaista.
Mitäs jos keskittyisit aiheeseen.Tekeehän sekin jo vähän erilaisen, koska liukuportaita ei "ruotsinlaivoilla" näy
- Hei herää pahvi!
456656 kirjoitti:
Tekeehän sekin jo vähän erilaisen, koska liukuportaita ei "ruotsinlaivoilla" näy
No vaihdetaan tapetit ja maalataan seinät, niin saadaankin jo täysin uusi ja erilainen laiva.
Hei herää pahvi! - 15664
Hei herää pahvi! kirjoitti:
No vaihdetaan tapetit ja maalataan seinät, niin saadaankin jo täysin uusi ja erilainen laiva.
Hei herää pahvi!Ei se ole erilainen jos on vähän eri väriä...
Lue aloitus uusiksi... löytyykö tuon tapaista laivaa mistään :)
Ei löydy - Luetun ymmärrys?
554565 kirjoitti:
Eiköhäs valokuva ole MELKO hyvä "todiste"
Aika hankala sitä kuvaa on muokata, niin että lisättäisi liukuportaat....
"oletko koskaan miettinyt mksi noita liukuportaita ei yleensäkään näe laivalla" koska se on niin vaikea mitään uutta kehitellä... edes graceenLuehan nuo kommentit uudelleen, lue ne siten että myös ymmärrät ne luettuasi
ei ole väitettykään ettei laivalla olisi ollut liukuportaita (lainaus ylh. ," Viking sagalta & songilta sellaiset löytyivät 30 vuotta takaisin niiden liikennöidessä itämerellä."
niin miksihän laivoilla ei käytetä nykyään liukuportaita, olisikohan niinkin yksinkertainen asia syynä kuin: TURVALLISUUS- näkökohtana!
yritä ymmärtää lukenasi teksti jatkossa ennen kuin kommentoit,
helpottaa omaltakin osaltasi keskustelun seurantaa - gtregtgtr e
Luetun ymmärrys? kirjoitti:
Luehan nuo kommentit uudelleen, lue ne siten että myös ymmärrät ne luettuasi
ei ole väitettykään ettei laivalla olisi ollut liukuportaita (lainaus ylh. ," Viking sagalta & songilta sellaiset löytyivät 30 vuotta takaisin niiden liikennöidessä itämerellä."
niin miksihän laivoilla ei käytetä nykyään liukuportaita, olisikohan niinkin yksinkertainen asia syynä kuin: TURVALLISUUS- näkökohtana!
yritä ymmärtää lukenasi teksti jatkossa ennen kuin kommentoit,
helpottaa omaltakin osaltasi keskustelun seurantaaNo mihinkään Amorellaan tai Graceen ei liukuportaat edes sopisi...
Serenadella ja Symphonylla ne olisi ihan OK. tosin kukaan palstalle ei oikein tiedä mitä sen kävelykadun alla on...
Samaten aloituksen kaltaisessa laivassa liukuporat olisi ok.
Joten voitko kertoa mikä estäisi liukuportaat nykypäivänä... no minä voin... se kun ei niitä ole muissakaan laivoissa - mikä estäisi ???
gtregtgtr e kirjoitti:
No mihinkään Amorellaan tai Graceen ei liukuportaat edes sopisi...
Serenadella ja Symphonylla ne olisi ihan OK. tosin kukaan palstalle ei oikein tiedä mitä sen kävelykadun alla on...
Samaten aloituksen kaltaisessa laivassa liukuporat olisi ok.
Joten voitko kertoa mikä estäisi liukuportaat nykypäivänä... no minä voin... se kun ei niitä ole muissakaan laivoissaKerrataan kun et ymmärrä
"niin miksihän laivoilla ei käytetä nykyään liukuportaita, olisikohan niinkin yksinkertainen asia syynä kuin: TURVALLISUUS- näkökohtana!"
(mietihän yhdistelmänä: meri ja liikkuvat portaat, siis M E R I ja ...)
Olisko helpompaa itsellesi jos yrittäisit ymmärtää lukemasi tekstin ennen sen kommentoimista.
"Samaten aloituksen kaltaisessa laivassa liukuporat olisi ok."
ts. TURVALLISUUDESTA HÄLLÄVÄLIÄ, käytä aivojasi, jos sulle sellaiset on suotu! - tutustuhan
5565488 kirjoitti:
Anna linkki määräykseen mikä kieltää liukuportaat
tutustu turvallisuuteen laivoilla, ehkä sitten ymmärrät itsekin (ilman "linkkejäkin")
- Parveke?
45655665 kirjoitti:
Graessa on pieni parveke mikä yhdistää kannet 9-11... sehän näkyi aina mainoksessa, ja ajattelin että se olisi koko laivan mittaien... mutta siis pieni pätkä vain toiselta sivulta...
Kyseessä on iso arcade jossa isokokoinen panoramaikkuna.
Pieni pätkä? aluksen mittaan (n. 20%) ja rakentisiin nähden todella iso
opettele käyttämään asioista ja paikoista niiden oikeita kutsumanimiä.
onneksi sinua ei koskaan tulla päästämään suunnittelemaan mitään vaativampaa tuolla ymmärrysmäärälläsi erinäisistä asioista, rakenteellisesti tai muuten - ...
15664 kirjoitti:
Ei se ole erilainen jos on vähän eri väriä...
Lue aloitus uusiksi... löytyykö tuon tapaista laivaa mistään :)
Ei löydy"onneksi sinua ei koskaan tulla päästämään suunnittelemaan mitään vaativampaa tuolla ymmärrysmäärälläsi erinäisistä asioista, rakenteellisesti tai muuten"
- tgerggertgr
mikä estäisi ??? kirjoitti:
Kerrataan kun et ymmärrä
"niin miksihän laivoilla ei käytetä nykyään liukuportaita, olisikohan niinkin yksinkertainen asia syynä kuin: TURVALLISUUS- näkökohtana!"
(mietihän yhdistelmänä: meri ja liikkuvat portaat, siis M E R I ja ...)
Olisko helpompaa itsellesi jos yrittäisit ymmärtää lukemasi tekstin ennen sen kommentoimista.
"Samaten aloituksen kaltaisessa laivassa liukuporat olisi ok."
ts. TURVALLISUUDESTA HÄLLÄVÄLIÄ, käytä aivojasi, jos sulle sellaiset on suotu!Et ole tainut nähdä laivoja muutakuin muumeissa...
ei ne oikeasti vatkaa kokoajan joka suuntaan, vaan pysyy aika hyvin balanssissa... toki kovassa myrskyssä voi hieman keikkua, mutta juuri sen verran että huomaa - rtgrtgertgregr
Parveke? kirjoitti:
Kyseessä on iso arcade jossa isokokoinen panoramaikkuna.
Pieni pätkä? aluksen mittaan (n. 20%) ja rakentisiin nähden todella iso
opettele käyttämään asioista ja paikoista niiden oikeita kutsumanimiä.
onneksi sinua ei koskaan tulla päästämään suunnittelemaan mitään vaativampaa tuolla ymmärrysmäärälläsi erinäisistä asioista, rakenteellisesti tai muutenNo kun näin mainoksia ekan kerran laivasta, ajattelin että tuo parvekerakenne on koko laivan mittainen, etenkin koska se tosiaan näkyi lähes joka mainoksessa, aina haastattelut yms. sen kohdalla...
Pettymys oli iso, kun selvisi että se on vain pieni pätkä laivan toisella kyljellä - 455564654
... kirjoitti:
"onneksi sinua ei koskaan tulla päästämään suunnittelemaan mitään vaativampaa tuolla ymmärrysmäärälläsi erinäisistä asioista, rakenteellisesti tai muuten"
Voisitko kertoa mikä tuon aloituksen kaltaisessa laivassa EI toimisi, tai mitä ei voisi toteuttaa???
Totta, sehän olisi radikaalisti erilainen kuin nykyiset purkit... hukkatilaa siinä olisi yhtä paljon kuin ns. promenade laivoissa - jesus sentäs
tgerggertgr kirjoitti:
Et ole tainut nähdä laivoja muutakuin muumeissa...
ei ne oikeasti vatkaa kokoajan joka suuntaan, vaan pysyy aika hyvin balanssissa... toki kovassa myrskyssä voi hieman keikkua, mutta juuri sen verran että huomaaNäin kirjoittaa maakrapu jolla ei ole mitään käsitystä meren voimista:
"ei ne oikeasti vatkaa kokoajan joka suuntaan, vaan pysyy aika hyvin balanssissa... toki kovassa myrskyssä voi hieman keikkua, mutta juuri sen verran että huomaa"
Noin kirjoittaa vain ihminen joka ei koskaan ole kokenut meren raivoa,
eikä sitä maakravuilta vaatiakkaan - tuota noin?
455564654 kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä tuon aloituksen kaltaisessa laivassa EI toimisi, tai mitä ei voisi toteuttaa???
Totta, sehän olisi radikaalisti erilainen kuin nykyiset purkit... hukkatilaa siinä olisi yhtä paljon kuin ns. promenade laivoissajos yrittäisit saada tuosta "sillisopastasi" ensin hieman ymmärrettävämmän ja helpommin luettavan version, nyt siinä ei ole ideoittesi kanssa päätä eikä häntää.Ei siitä tarvinnut lukea kuin lasiseiniisi asti niin alkoi tuo mielikuvituksesi lento hymyilyttämään, kysymys olisikin ilmeisesti mikähän suunnittelemassasi laivassa voisi edes toimia, ei siis mikä ei toimisi.
muistathan miten titanicille kävi, sen piti olla täydellinen laiva! - 556456
tuota noin? kirjoitti:
jos yrittäisit saada tuosta "sillisopastasi" ensin hieman ymmärrettävämmän ja helpommin luettavan version, nyt siinä ei ole ideoittesi kanssa päätä eikä häntää.Ei siitä tarvinnut lukea kuin lasiseiniisi asti niin alkoi tuo mielikuvituksesi lento hymyilyttämään, kysymys olisikin ilmeisesti mikähän suunnittelemassasi laivassa voisi edes toimia, ei siis mikä ei toimisi.
muistathan miten titanicille kävi, sen piti olla täydellinen laiva!Johan Grasela ja Cinderellalla on vähän "maisteltu" ideaa lasiseinästä ja parvekkeista missä on kauppoja yms...
mutta vain vähän raapaistu ideaa - Lasi rikkoutuu
455564654 kirjoitti:
Voisitko kertoa mikä tuon aloituksen kaltaisessa laivassa EI toimisi, tai mitä ei voisi toteuttaa???
Totta, sehän olisi radikaalisti erilainen kuin nykyiset purkit... hukkatilaa siinä olisi yhtä paljon kuin ns. promenade laivoissaSe, että laivanrakennemääräyksissä yhtenäisen lasin määrä jyrkästi rajattu.
- erwgweg
Lasi rikkoutuu kirjoitti:
Se, että laivanrakennemääräyksissä yhtenäisen lasin määrä jyrkästi rajattu.
Joo... aika hankala se kylkisi olisi tosiaan toteuttaa yhdestä isosta lasinpalasesta :)
No tommosta laivaa ei tulla näkemään, koska niitä ei ole ollut ennenkään
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4853800Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152836Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2792158Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4492013Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841364- 1561271
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631138- 801048
- 561019
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411018