alicanten sää huhti-toukokuu

tytöt vm 55

Hei,kertoisitteko jotka siellä majailee hieman säästä tuolloin. Netistä löytyy keskilämpötiloja mutta olisi hauska tietää esim sateista,ovatko kuuroja vai jatkuvia. Kiitos etukäteen

11

2651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helteinen toukokuu

      kuuroja ovat mitä lähempänä juhannus, jos nyt yleensä sataa

    • 27-v

      Yleensä sää on ko. ajankohtana erinomainen. Toulokuun loppupuolella alkaa olla minun makuuni melko kuumaa.
      Huhtikuuhun saattaa sattua joku kylmähkö päivä.
      Sateet ovat sattumanvaraisia ja jos niitä on niin useimmiten muutamaan tunnin tihkuja.
      Olemme usein menneet sinne ennen pääsiäistä riippumatta sen ajankohdasta.
      Yöt ovat olleet viileitä.

      Viime kevät oli karmea poikkeus! Huhtikuun loppupuoliskolta toukokuun puolelle käsittämättömän kurjaa. Kokonaisia sadepäiviä. Kehnoin päivälämpö 14-astetta ja vettä koko päivän.
      Yöt kylmiä.
      Tätä kesti muutaman viikon.

      Eiköhän tämä ollut poikkeus. Toivottavasti!

      • torressa

        Jep, olimma toukokuun puolessa välissä Torreviejassa ja paleli melkein koko viikon, kova tuuli aina mereltä ja sadetta välillä. Pikkasen harmitti, mutta näitä säitähän ei voi ennustaa etukäteen. Yleensähän tuolla on aika lämmin toukokuussa....meikäläisen tuuria taas!


    • Aurinko jaksaa paist

      Olen asunut täällä nyt reilun vuoden ja sadepäiviä on ollut kaikkiaan 6. Niistä ensimmäiset oli reilu vuosi sitten syyskuun kopussa ja pari tihku päivää seuravana helmikuuna,nyt keväällä ripautti vettä huhtikuussa kahtena päivänä ja nyt sitten alkoikin minulla toinen vuosi täällä ja vettä tuli yhtenä iltana lokakuussa noin tunnin.
      Muuten onkin aurinko paistanut,että on jo välillä toivonut hieman pilviä taivaalle,näin siis Torreviejassa.

      • 27-v

        Huono muisti tai havaintokyky!

        Viime kevät oli todella kurja. Nuo sinun 6 sadepäivääsi mahtuvat muutamaan viikkoon!
        Paikalla ollut!

        Tosin kevät oli poikkeuksellinen!


      • sateen vihaaja
        27-v kirjoitti:

        Huono muisti tai havaintokyky!

        Viime kevät oli todella kurja. Nuo sinun 6 sadepäivääsi mahtuvat muutamaan viikkoon!
        Paikalla ollut!

        Tosin kevät oli poikkeuksellinen!

        Minulla on ollut asunto Aurinkorannikolla ja nyt Orihuela-Costalla (Torreviejasta 6km etelään) Lämpötilat ovat aika samanlaisia, mutta Torreviejan suunnalla sataa vain murto-osan aurinkorannikon sademäärästä. Katso Googlesta "Napsu, maailmansää"
        Sieltä voi helposti nähdä pitkäaikaiset tilastot lämpötiloista ja sademääristä millimetreinä. Fuengirolan talvikuukausien sademäärät ovat moninkertaiset Torreviejaan verrattuna. (Ero on hämmästyttävän suuri) Espanjalainen ystäväni kertoi tämän minulle ja olen sen nyt myös itse nähnyt.


    • Kokemuksia kiitos!

      UP! Olemme myös lähdössä toukokuussa.

      Hieman vain tuo meriveden lämpötila mietityttää, onko siis lämmintä??? Ja jossain hotellien kuvauksissa oli et uima-allas on auki vasta kesäkuusta... Onko tämä yleistä???

      • 27-v

        Viime kevään karmeiden kokemusten säikyttämänä menemme vasta 02.05.
        Pääsiäinen on nyt melko myöhään joten harkitsimme menoa sitä ennen.
        Minulle meri on liian kylmä mutta espanjalaiset itse uivat ja lilluvat meressä.


      • Kokemuksia kiitos!
        27-v kirjoitti:

        Viime kevään karmeiden kokemusten säikyttämänä menemme vasta 02.05.
        Pääsiäinen on nyt melko myöhään joten harkitsimme menoa sitä ennen.
        Minulle meri on liian kylmä mutta espanjalaiset itse uivat ja lilluvat meressä.

        Kiitos tiedosta. Viime kevät/kesä taisi olla joka puolella normaalia kurjempi.

        Toivotaan et nyt olisi hyvät ilmat!


      • 27-v

        Muistaessani täydennys jos et satu tietämään.

        Toukokuun ensimmäisen täyden viikon alkupää on kemuviikko.
        Keskustaan, kalasataman viereiselle aukiolle nousee telttakylä jossa paikalliset raflat kilpailevat keskenään ja tietenkin tekevät bisnestä.
        On kovaa musiikkia, halukkaiden flamenkoesityksiä, ulkoilmakonsertteja, hulppea ilotulitus, hevosnäytöksiä yms.

        Muutaman vuotena ovat pystyttäneet elementtirakenteisen toroareenan jossa söhivät hengiltä 6 toroa.

        Saa nähdä ovatko kemut ennallaan tänä keväänä.
        Jos ei käy ko. alueella jota minä pidän keskustana niin ei tiedä mitään koko touhusta.


      • Kokemuksia kiitos!
        27-v kirjoitti:

        Muistaessani täydennys jos et satu tietämään.

        Toukokuun ensimmäisen täyden viikon alkupää on kemuviikko.
        Keskustaan, kalasataman viereiselle aukiolle nousee telttakylä jossa paikalliset raflat kilpailevat keskenään ja tietenkin tekevät bisnestä.
        On kovaa musiikkia, halukkaiden flamenkoesityksiä, ulkoilmakonsertteja, hulppea ilotulitus, hevosnäytöksiä yms.

        Muutaman vuotena ovat pystyttäneet elementtirakenteisen toroareenan jossa söhivät hengiltä 6 toroa.

        Saa nähdä ovatko kemut ennallaan tänä keväänä.
        Jos ei käy ko. alueella jota minä pidän keskustana niin ei tiedä mitään koko touhusta.

        Kiitos tästäkin tiedosta.

        Olemme juuri toukokuun alussa menossa, mutta jäämme Alicanteen.

        Onkohan mahdollista päästä HELPOSTI ja EDULLISESTI käymään siellä Torressa esim. iltasella?

        Olen aikanaan reissannut aurinkorannikolla ja olen silloin osallistunut siellä järjestettäviin feria/karnevaali juhliin, ja mielellään osallistuisin uudestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe