alicanten sää huhti-toukokuu

tytöt vm 55

Hei,kertoisitteko jotka siellä majailee hieman säästä tuolloin. Netistä löytyy keskilämpötiloja mutta olisi hauska tietää esim sateista,ovatko kuuroja vai jatkuvia. Kiitos etukäteen

11

2755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helteinen toukokuu

kuuroja ovat mitä lähempänä juhannus, jos nyt yleensä sataa

• 27-v

Yleensä sää on ko. ajankohtana erinomainen. Toulokuun loppupuolella alkaa olla minun makuuni melko kuumaa.
      Huhtikuuhun saattaa sattua joku kylmähkö päivä.
      Sateet ovat sattumanvaraisia ja jos niitä on niin useimmiten muutamaan tunnin tihkuja.
      Olemme usein menneet sinne ennen pääsiäistä riippumatta sen ajankohdasta.
      Yöt ovat olleet viileitä.

Viime kevät oli karmea poikkeus! Huhtikuun loppupuoliskolta toukokuun puolelle käsittämättömän kurjaa. Kokonaisia sadepäiviä. Kehnoin päivälämpö 14-astetta ja vettä koko päivän.
      Yöt kylmiä.
      Tätä kesti muutaman viikon.

Eiköhän tämä ollut poikkeus. Toivottavasti!

• torressa

Jep, olimma toukokuun puolessa välissä Torreviejassa ja paleli melkein koko viikon, kova tuuli aina mereltä ja sadetta välillä. Pikkasen harmitti, mutta näitä säitähän ei voi ennustaa etukäteen. Yleensähän tuolla on aika lämmin toukokuussa....meikäläisen tuuria taas!

• Aurinko jaksaa paist

Olen asunut täällä nyt reilun vuoden ja sadepäiviä on ollut kaikkiaan 6. Niistä ensimmäiset oli reilu vuosi sitten syyskuun kopussa ja pari tihku päivää seuravana helmikuuna,nyt keväällä ripautti vettä huhtikuussa kahtena päivänä ja nyt sitten alkoikin minulla toinen vuosi täällä ja vettä tuli yhtenä iltana lokakuussa noin tunnin.
      Muuten onkin aurinko paistanut,että on jo välillä toivonut hieman pilviä taivaalle,näin siis Torreviejassa.

• 27-v

Huono muisti tai havaintokyky!

Viime kevät oli todella kurja. Nuo sinun 6 sadepäivääsi mahtuvat muutamaan viikkoon!
        Paikalla ollut!

Tosin kevät oli poikkeuksellinen!

• sateen vihaaja
        27-v kirjoitti:

Huono muisti tai havaintokyky!

Viime kevät oli todella kurja. Nuo sinun 6 sadepäivääsi mahtuvat muutamaan viikkoon!
        Paikalla ollut!

Tosin kevät oli poikkeuksellinen!

Minulla on ollut asunto Aurinkorannikolla ja nyt Orihuela-Costalla (Torreviejasta 6km etelään) Lämpötilat ovat aika samanlaisia, mutta Torreviejan suunnalla sataa vain murto-osan aurinkorannikon sademäärästä. Katso Googlesta "Napsu, maailmansää"
        Sieltä voi helposti nähdä pitkäaikaiset tilastot lämpötiloista ja sademääristä millimetreinä. Fuengirolan talvikuukausien sademäärät ovat moninkertaiset Torreviejaan verrattuna. (Ero on hämmästyttävän suuri) Espanjalainen ystäväni kertoi tämän minulle ja olen sen nyt myös itse nähnyt.

• Kokemuksia kiitos!

UP! Olemme myös lähdössä toukokuussa.

Hieman vain tuo meriveden lämpötila mietityttää, onko siis lämmintä??? Ja jossain hotellien kuvauksissa oli et uima-allas on auki vasta kesäkuusta... Onko tämä yleistä???

• 27-v

Viime kevään karmeiden kokemusten säikyttämänä menemme vasta 02.05.
        Pääsiäinen on nyt melko myöhään joten harkitsimme menoa sitä ennen.
        Minulle meri on liian kylmä mutta espanjalaiset itse uivat ja lilluvat meressä.

• Kokemuksia kiitos!
        27-v kirjoitti:

Viime kevään karmeiden kokemusten säikyttämänä menemme vasta 02.05.
        Pääsiäinen on nyt melko myöhään joten harkitsimme menoa sitä ennen.
        Minulle meri on liian kylmä mutta espanjalaiset itse uivat ja lilluvat meressä.

Kiitos tiedosta. Viime kevät/kesä taisi olla joka puolella normaalia kurjempi.

Toivotaan et nyt olisi hyvät ilmat!

• 27-v

Muistaessani täydennys jos et satu tietämään.

Toukokuun ensimmäisen täyden viikon alkupää on kemuviikko.
        Keskustaan, kalasataman viereiselle aukiolle nousee telttakylä jossa paikalliset raflat kilpailevat keskenään ja tietenkin tekevät bisnestä.
        On kovaa musiikkia, halukkaiden flamenkoesityksiä, ulkoilmakonsertteja, hulppea ilotulitus, hevosnäytöksiä yms.

Muutaman vuotena ovat pystyttäneet elementtirakenteisen toroareenan jossa söhivät hengiltä 6 toroa.

Saa nähdä ovatko kemut ennallaan tänä keväänä.
        Jos ei käy ko. alueella jota minä pidän keskustana niin ei tiedä mitään koko touhusta.

• Kokemuksia kiitos!
        27-v kirjoitti:

Muistaessani täydennys jos et satu tietämään.

Toukokuun ensimmäisen täyden viikon alkupää on kemuviikko.
        Keskustaan, kalasataman viereiselle aukiolle nousee telttakylä jossa paikalliset raflat kilpailevat keskenään ja tietenkin tekevät bisnestä.
        On kovaa musiikkia, halukkaiden flamenkoesityksiä, ulkoilmakonsertteja, hulppea ilotulitus, hevosnäytöksiä yms.

Muutaman vuotena ovat pystyttäneet elementtirakenteisen toroareenan jossa söhivät hengiltä 6 toroa.

Saa nähdä ovatko kemut ennallaan tänä keväänä.
        Jos ei käy ko. alueella jota minä pidän keskustana niin ei tiedä mitään koko touhusta.

Kiitos tästäkin tiedosta.

Olemme juuri toukokuun alussa menossa, mutta jäämme Alicanteen.

Onkohan mahdollista päästä HELPOSTI ja EDULLISESTI käymään siellä Torressa esim. iltasella?

Olen aikanaan reissannut aurinkorannikolla ja olen silloin osallistunut siellä järjestettäviin feria/karnevaali juhliin, ja mielellään osallistuisin uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe