Oma D-vitamiinivajaus

lfghksldgsdfgsdfsdfs

Kirjottelin pitkän tarinan elämästäni ja siitä miten siihen liittyy D-vitamiinivajaus, mutta eihän se tänne mahtunut...

Joten, tiivistetään kertomus...

25 vuotta olen talvisin hautonut itsemurhaa, kokenus voimakasta masennusta, pahaa oloa ym ym. Olen kokeillut kaikki mahdolliset vitamiinit, hivenaineet, aminohapot ym, mutta millään ei ole ollut vaikutusta. Masennuslääkkeet, psykologi ym ym on kokeiltu.

Apu löytyi viimein. Vaikka olin syönyt 375 mikrogrammaa D-vitamiinia päivittäin talvella, ei sillä tuntunut olevan mitään vaikutusta. Nyt löysin D-vitamiini suusuihkeen, ja sillä oireet katosi 20 minuutissa.

Ei siis taida imeytyä minulla tuo vitamiini suolistosta...

No, nyt pitää koittaa kuroa viimiset 15 vuotta menetettyä elämää takaisin, elämä on taas elämisen arvoista !!

Toivottavasti tästä oli apua jollekin. Itse olisin toivonut että tästä olisi joku kertonut jo 25 vuotta sitten...

4

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivan arvoista

      Hienoa

    • 125µg

      Veljellä loppui jokatalviset masennuskaudet D-vitamiinilla.

      125µg/vrk syö ja olo hyvä.

    • 100µg

      Vitamin D Day is just a week away! Vitamin D deficiency is a global problem and we all can help spread awareness. For ideas on what you can do and to learn more about Vitamin D Day visit the website:

      http://www.vitamindday.net/

      Suomalaisilla D-vitamiinin puutos, viitearvot veren D-vitamiinipitoisuus (S -D-25) alle 80 nmol/l on lähes 100%:lla väestöstä, jos ei syö lisäravinteena riittävästi D-vitamiinia.

      Tällä hetkellä suomen UVB-indeksi on nolla eli auringosta ei saa D-vitamiinia kuin toukokuussa 2014 seuraavan kerran. Keskipäivällä.

      Ravinnossa on niin vähän D-vitamiinia, että veren D-vitamiinipitoisuus (S-D-25) jää kaikilla suomalaisilla alle 50 nmol/l, joka ei ole riittävä luustolle, sairauksien ehkäisyyn ja kokonaisterveyteen.

      Optimaalinen veren D-vitamiinipitoisuus on 100-150 nmol/l.

      Yksi mikrogramma ( 1µg) D-vitamiinia nostaa veren S -D-25:tä 1 nmol/l :lla keskimäärin normaalin kokoisella ihmisellä. Ylipainoiset ja raskaana oleva tarvitsevat yleensä enemmän.

      Omia D-vitamiinitasoja (S-D-25) kannattaa seurata, jotta nauttii vitamiinia oikean annoksen. D-vitamiinitason mittauksen voi pyytää omalta lääkäriltään.

      D-vitamiinitason mittaus maksaa laboratoriolle muutaman euron eli saman verran kuin veren rasva-arvot.

      http://oyslab.fi/ohjekirjan_liitteet/S_Yksityisasiakas.html

    • 150 nmol/l

      Vitamin D day : November 2 nd, 2013

      Vitamin D is important for many things, including your bones, heart, respiratory system, brain, and likely cancer prevention.

      Scientists are still discovering the effects of vitamin D on disease prevention, but researchers believe it may play a central role in preventing autoimmune diseases like multiple sclerosis and type I diabetes, preventing cancers like breast and colon, and keeping the heart healthy, by influencing muscle function and hormones involved in heart health.

      Vitamin D tests are pretty easy. You can ask your doctor to add it to your next routine blood panel, or you can order a finger prick test online.

      While not all doctors agree how much vitamin D you need, a group of 42 of the world’s top vitamin D researchers think the optimal vitamin D level is between 100-150 nmol/l, a level the majority of northern populations fall well below. You can visit the GrassrootsHealth site right below for more information.

      http://www.vitamindday.net/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2001
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe