Olisko kellään kokemusta tuollasesta itälaikasta. miten pelaa lintu jahdissa ja käyttäytyy toistrn koirien kanssa esim. jämptin ja venäjänajokoiran seurassa??? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille:)
itälaika
4
380
Vastaukset
- mettämies
Tohon edelliseen vielä että osaako laika pitää puoliaan tuonkin kokoista koiraa bastaan ku jämpti. meillä nimittäin oli naapurissa tollanen ja teki pahaa jälkeä edelliselle koiralle joka mulla oli. en tietenkää mitää tappelijaa eti vaa semmosta kova luontosta.
- sitähän sä kysyit
eiköhän se riipu koiranluonteesta,ja ei ne jämptit kyllä juuri isompia ole kuin laikat,hieman paksumpia ehkä. esim, yksi minun itänartuista säkä 64cm ja jo edesmeen uroksen säkä oli 75-77cm riippuen mittauksen onnistumissta. parempiakin lintu koiria on mistä valita, tahtoo se linnun haukkuminen olla verissä vain osalla itälaikoista , tahtoo isompi riista viedä voiton.
- laika
Laika on monipuolinen rotu, joka myös toimii. Itsellä 3 itälaikaa ja en kyllä vaihtaisi. Jämpti ja itälaika on saman kokoisia niin sitä ei tarvi kyllä pelätä että se ei pärjäisi tiukassa paikassa. Iälaika on vahva luontainen, eikä alistu toisten koirien tahtoon. Tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa, mutta jokainen on oma yksilö ja koulutus vaikuttaa.
- metsänainen
Itälaika on kaikenriistan koira, mutta kaikki yksilöt eivät innostu kaikesta riistasta. Meillä vanhempi uros ja narttu ovat enemmän kiinnostuneita isosta riistasta (karhu ja hirvi) kuin linnuista. Saattavat lintujakin hieman pölläyttää, jos kohdalle osuu, mutta eivät isommin innostu. Nuori uros taas innostuu enemmän myös linnuista.
Pääsääntöisesti tulevat hyvin toimeen kaikkien koirien kanssa, mutta pakon edessä saattavat myös tapella (vastapuoli yleensä aloittaa). Ovat erittäin uskollisia isännälleen ja perheelle ts lauma on tärkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399