itälaika

mettämies

Olisko kellään kokemusta tuollasesta itälaikasta. miten pelaa lintu jahdissa ja käyttäytyy toistrn koirien kanssa esim. jämptin ja venäjänajokoiran seurassa??? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille:)

4

426

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mettämies

Tohon edelliseen vielä että osaako laika pitää puoliaan tuonkin kokoista koiraa bastaan ku jämpti. meillä nimittäin oli naapurissa tollanen ja teki pahaa jälkeä edelliselle koiralle joka mulla oli. en tietenkää mitää tappelijaa eti vaa semmosta kova luontosta.

• sitähän sä kysyit

eiköhän se riipu koiranluonteesta,ja ei ne jämptit kyllä juuri isompia ole kuin laikat,hieman paksumpia ehkä. esim, yksi minun itänartuista säkä 64cm ja jo edesmeen uroksen säkä oli 75-77cm riippuen mittauksen onnistumissta. parempiakin lintu koiria on mistä valita, tahtoo se linnun haukkuminen olla verissä vain osalla itälaikoista , tahtoo isompi riista viedä voiton.

• laika

Laika on monipuolinen rotu, joka myös toimii. Itsellä 3 itälaikaa ja en kyllä vaihtaisi. Jämpti ja itälaika on saman kokoisia niin sitä ei tarvi kyllä pelätä että se ei pärjäisi tiukassa paikassa. Iälaika on vahva luontainen, eikä alistu toisten koirien tahtoon. Tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa, mutta jokainen on oma yksilö ja koulutus vaikuttaa.

• metsänainen

Itälaika on kaikenriistan koira, mutta kaikki yksilöt eivät innostu kaikesta riistasta. Meillä vanhempi uros ja narttu ovat enemmän kiinnostuneita isosta riistasta (karhu ja hirvi) kuin linnuista. Saattavat lintujakin hieman pölläyttää, jos kohdalle osuu, mutta eivät isommin innostu. Nuori uros taas innostuu enemmän myös linnuista.

Pääsääntöisesti tulevat hyvin toimeen kaikkien koirien kanssa, mutta pakon edessä saattavat myös tapella (vastapuoli yleensä aloittaa). Ovat erittäin uskollisia isännälleen ja perheelle ts lauma on tärkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe