tytöstä Daalià?

eebenpuu

haluaisin kauniille, tummatukkaiselle tytölleni harvinaisen luontonimen ja olen nyt täysin rakastunut nimeen DAALIA. toiseksi nimeksi tulisi Lumikki :)
tyttö on minun & mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi, edellisestä suhteesta minulla on poika Pyry Armas

9

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiliataaliatallalla

      Olen sitä mieltä, että toiseksi nimeksi kannattaa laittaa jokin muu (vähemmän latautunut) nimi kuin Lumikki. Jos se on pakko olla, laita jokin tavallisempi nimi väliin. Daalia Lumikki on muutenkin töksähtävä. Sitä paitsi monet vauvat ovat tummia vauvana, mutta heistä tulee ihan vaaleitä isompina. Jättäisin Lumikin kokonaan pois. Se on satunimi, joka sopii paremmin lapselle kuin aikuislle, joka sinunkin tyttärestäsi tulee.

      Daalia Elle Lumikki
      Daalia Anni Lumikki
      Daalia Pihla Lumikki.

    • emppu

      no huh huh, elä viitti kiusata viatonta laps parkaas tuollasella nimellä ;(

    • mielipidettä

      Daalia, Jade, Luna ja Mimosa sopivat hyvin maahanmuuttataustaisille.

      Daalia viittaa Etelä-Amerikkaan, Jade Kaakkois-Aasiaan, Luna Lähi-Itään ja Mimosa tropiikkiin.

      Kiva jos oma nimi kertoo jotain juurista. Tunnistko omasi?

    • eebenpuu

      ok, Lumikki saa lähteä mutta Daaliasta en luovu! :D
      miltä kuulostaisi Daalia Karoliina tai Daalia Helinä?

      • ei ei ja ei

        Hirveiltä ne kuulostaa.Karoliina ja Helinä ok, mutta Daalia...voi pyhä jysäys!


    • Matti Nykänen

      Tiilia Taalia Tallallaa

    • eebebpuu

      hm.. itse en edes pidä nimeä mitenkään erikoisena, ehkä siksi että tuttavapiiristä löytyvät mm. Myrsky &Kivi-nimiset lapset! alan vakaasti kallistua nimeen
      DAALIA KATARIINA

    • susupala

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Daaliat


      Daalia on kaunis nimi ja kaunis kukka. :) Jos haluat sen nimen lapsellesi ja maistraattikin sen hyväksyy, kukaan ei sinua estä sitä laittamasta.
      Unohda nuo -emmalaurajohanna-nimet, jotka kuulemma kaikille pitäisi laittaa, joidenkin mielestä. Ei sillä; kauniita nimiä nekin, mutta miksi ne kaikilla pitäisi olla??
      Daalia on helppo kirjoittaa ja lausua suomeksi, ei siinä siis ole mitään ongelmaa.

      Monet nimet on ollut aikanaan uusia ja tuntuneet oudoilta ja nyt ovat yleistyneet. Ihmisistä sen sijaan on tullut nipottajia. :)

      Isäni ei esim. hyväksynyt -70 luvulla siskoni nimeksi Susannaa, koska oli uudempi eikä niin perinteinen, vanha suomalainen nimi..ja kuinkas yleinen se nykyään onkaan..;)

    • naksi

      Minusta Daalia on nätti nimi, suomalaistenkin helppo lausua vaikka ei ihan perisuomalainen muuten olisikaan.

      Toinen nimi pitäisi minusta olla huomattavasti neutraalimpi, koska esim. yhdistelmä Daalia Lumikki tekee etunimestäkin naurettavan. Minun mielestäni kolme nimeä rimmaa Daalian kanssa paremmin kuin yksi toinen nimi, tässä oari ehdotusta:

      Daalia Emma Sofia
      Daalia Minja Mariel
      Daalia Essi Emilia
      Daalia Enni Aliisa
      Daalia Lotta Aurora

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe