Länsimaissa ja oikeastaan useimmissa maissa on rangaistuksen tarkoitus kaksijakoinen. Ensiinäkin rikollinen saa rangaistuksen, että hän oppisi asiasta. Toinen syy on se, että yhteisö näkisi mikä on rikollisen kohtalo. Sehän on tunnettu, että virheistä ihminen oppii. Kaikkien halvinta on kuitenkin oppia muiden virheistä ja se noissa tuomioissa on takana.
Kuolemantuomiota pidetään ankarimpina rangaistuksena. Siitähän voisi aina väitellä, mutta nyt eletään tuon uskomuksen kanssa. Niissä maissa missä on kuolemanrangaistus voimassa, niin se ei kuitenkaan toimi sen paremmin varoittavana esimerkkinä kuin esim. elinkautinen. Se ei ole vain riittävä pelote. Syynä saattaa olla se, että rikollinen ei välttämättä mieti huomista....Pelote on kuitenkin odotuksiin nähden vähäinen......
Ja tuo oli alustus. Entäpä sitten rakas lomanviettopaikkamme Hlvetti. Siinä tapahtuu rangaistus. Siinä ei vain ole mahdollisuutta oppia virheistänsä. Hlvetin pelote ei ole kovin kummoinen, kun suurinosa ihmiskunnasta ei usko siihen. Miksi Jumala sitten kiduttaa ikuisesti ihmistä, kun hän ei siinä mitään voita. Hän ei saa yhtään uutta uskovaa, koska tuomio on ikuinen. EIhän tuossa ole mitään järkeä. Tuohan on kuin kärpästen siipien nyppimistä. Ei mitään järkeä touhussa. Sen ymmärtäisi, jos Jumala haluaa palkita häneen uskovat, mutta eihän se edellytä muiden kiduttamista. Sen päätöksen on rakastava Jumala itse päättänyt. Se ei ole ihmisen omaa valintaa, koska Jumala on jo valinnut ihmisen puolesta. Kuis tuossa näkyy rakkaus?
Helvetin ihanuus ja mitä siitä opimme.
1
<50
Vastaukset
- näin on
http://www.heinola.org/~patato/Brenes.html
ne jotka tietää ja ovat nähneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450