Nissan Almera 1.6 Hatcbak ja vm 99 ei käynnisty, valot palaa kytkimestä mutta mihinkään muualle ei tule virtaa ja avaimesta ei tapahdu mitään.
Aukaisin ohjauspylvään kotelon ja kas kummaa, virtalukon pohjasta lähtevien johtojen liitin oli osittain sulanut, siinä syy käynnistymättömyyteen. Pätkä uutta johtoa ja uudet liittimet. Ja taas mentiin.
Mitatessa totesin johdosta menevän noin 24A virtaa joka kuumentaa johtoa ja liitintä. Syy on se että ajovalot palavat automaattisesti virtalukon kautta, joka kuormittaa liikaa johtoja ja liittimiä, jotka vanhemmiten kuumenevat ruostumisen ja hapettumisen johdosta.
Kun valot laitetaan viiksen kytkimestä virtaa menee alle 10A
Sanoisin tuota valmistusviaksi.
Niimpä kannattaa aina valot laittaa kytkimestä, jolloin ne eivät kuormita virtalukon johtoja.
Säästyi korjaamolle vienniltä ja suurelta laskulta moisen vian takia.
Tiedoksi vaan kaikille tämäkin vika.
Almera ei käynnisty.
Tee se itsemies
1
229
Vastaukset
- fd8fe78
Jos tuo 24A pitää paikkansa, niin se tekee 12 voltin jänniteellä 288W tehon, eli kyllä siellä taitaa nyt olla muutakin vikaa, mikä vie liikaa virtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043