Mitä silmät kertovat ihmisestä,ensimmäiseksi ihmistä katsotaan silmiin,miksi ?
Silmät
76
609
Vastaukset
- silmikkäin*
Silmistä näkee paljonkin ihmisen luonteesta. Ne kertovat rehellisyydestä, ilkeydestä, vihasta, lempeydestä, rakkaudestakin.
Yleensä rehellinen ihminen katsoo puhuessaan silmiin. Pälyilevästä katseesta tulee mieleen epärehellisyys.
Ihmisen tunnistaa kasvoista ja silmät kuuluvat niihin, joten se ehkä kuuluu tapoihinkin.- alta kulmien
korppis kirjoitti:
Entä jos on kierosilmäinen?
Onko sulla tapana katsoa toista kieroon.
- Korppis*
alta kulmien kirjoitti:
Onko sulla tapana katsoa toista kieroon.
En minä sitä kysynyt vaan sitä, että... entä jos sillä ihmisellä jonka silmistä määrittelet esim. rehelliseksi, ilkeäksi, lempeäksi olisikin kierosilmäinen eikä katsoisi sinua suoraan silmiin.
Niin ja minulla on ihan siniset silmät enkä katso kieroon ketään. - mukavasti.
Korppis* kirjoitti:
En minä sitä kysynyt vaan sitä, että... entä jos sillä ihmisellä jonka silmistä määrittelet esim. rehelliseksi, ilkeäksi, lempeäksi olisikin kierosilmäinen eikä katsoisi sinua suoraan silmiin.
Niin ja minulla on ihan siniset silmät enkä katso kieroon ketään.Ehkä katsoit sillä silmällä, tiedätkö mitä tarkoitin.
- tunnistaa silmistä
Ihmisen tunnistaa nimen omaan silmistä. Kasvot muuttuvat mutta silmät muuttuvat vähiten. Vanhemmiten monilla väri haalistuu , puhutaan hailakan sinisistä tai harmaista silmistä, iiris voi muuttua myös ja johtuu usein sairaukista.
- ilme ratkaisee
Korppis* kirjoitti:
Niin ja minulla on ihan siniset silmät enkä katso kieroon ketään.Kieroon voi katsoa vaikka katsoo suoraan.
Silmät tai paremminkin katse kertoo todella paljon ihmisestä. Silmien koko, väri, muoto ei niinkään, vaan se mitä niillä kerrotaan tai ollaan kertomatta.
- sinun silmäsi
Jos tapaat jonkun, on vaikea olla katsomatta silmiin, yritäppäs, ei tuu mitään.
- reppuriika
Jos pälyilee, niin valitettavasti ei ole aina kysymys rehellisyydestä. Monet ujot ihmiset eivät katso silmiin, mutta ovat kuitenkin tunnollisia ja rehellisiä.
Minulla on synnynnäinen lievähkö karsastus ja vasen silmä on enemmän ruskea, tai siinä on reilu ruskea täplä. Varsinkin nuorena minua kiusasi kun huomauteltiin, että miksi sinulla on toinen silmä eri värinen ja sehän katsookin ihan eri suuntaan.
Siitä on kai jäänyt alitajuinen tapa, että varsinkin uusien ihmisten seurassa en katso heitä silmiin tai sitten tietoisesti voin jopa töllöttää. Nykyään "valuvirhe" ei kyllä enää vaivaa. Saattaa joku pitää epärehellisenä ja luihuna. Sen voi leikata. Tiedän useamman joka on korjauttanut karsastuksen ja olleet erittäin tyytyväisiä tulokseen.
- 1111111111119
Miksi pitää leikkauttaa? Ketä varten, sinuako?
- ihme kysymys
1111111111119 kirjoitti:
minä ainakin leikkautin ihan itseäni varten, niin uskon myös lähes kaikkien muidenkin tehneen.
- nainen vaan
ihme kysymys kirjoitti:
minä ainakin leikkautin ihan itseäni varten, niin uskon myös lähes kaikkien muidenkin tehneen.
Luoja loi muutaman epätäydellisen ihmisen täydellisten joukkoon että täydelliset erottuisivat edukseen.
- ihme kysymys
nainen vaan kirjoitti:
Luoja loi muutaman epätäydellisen ihmisen täydellisten joukkoon että täydelliset erottuisivat edukseen.
määritä täydellinen
1111111111119 kirjoitti:
Ihan itseään varten. Aivan niinkuin sen sanoin edellisessä kommentissani. "...olleet erittäin tyytyväisiä tulokseen". Mikä kohta siinä viittaisi siihen että se olisi minun vuokseni? ;)
- näkökenttä
Paloma.se.co kirjoitti:
Ihan itseään varten. Aivan niinkuin sen sanoin edellisessä kommentissani. "...olleet erittäin tyytyväisiä tulokseen". Mikä kohta siinä viittaisi siihen että se olisi minun vuokseni? ;)
Minulla on veren kiertohäiriöstä johtuvia näköhäiriöitä, näkökenttä saattaa hävitä osittain, puolittain tai kokonaan jopa minuutiksi, ihan tai miten sattuu.aluksi säikähdin, nyt olen tottunut siihen.
- ei leikkimistä
näkökenttä kirjoitti:
Minulla on veren kiertohäiriöstä johtuvia näköhäiriöitä, näkökenttä saattaa hävitä osittain, puolittain tai kokonaan jopa minuutiksi, ihan tai miten sattuu.aluksi säikähdin, nyt olen tottunut siihen.
Oletan että näköhäiriö aiheutuu aivojen hapensaannista, voi johtaa aivoifraktiin, jopa halvaantumiseen ja kuolemaan.
- ...
1111111111119 kirjoitti:
Stereonäkö.
Karsastushan ei itse näkökykyyn vaikuta mitään. Mutta stereonäköä ei ole. Etäisyyksien arvioiminen hankalaa. Lisäksi näkökenttä ongelmia. Jos katsoo ristiin, näkökenttä pienennee. Jos harittaa, ihminen katsoo jommalla kummalla silmällä ja näkökenttä on kapea. Harittaessa tosin ns. syrjäsilmällä katsoessa näkökenttä on laaja, mutta tarkasti ei voi katsoa kuin yhdellä silmällä kerrallaan.
Mullle tehtiin karsastusleikkaus joskus kuuskytluvulla. Oli sellaistakin ongelmaa ennen sitä, luin toisella silmällä ja katsoin kauas toisella. silmälaseissa oli aivan erilaiset arvot linsseissä vuosikaudet. Leikkauksen jälkeen tilanne on hiljakseen tasaantunut, nyt ollut vaikka kuinka kauan kokiolailla samat arvot kummassakin linssissä. Se on nimittäin hankalaa, jos silmissä kuva näkyy kummassakin erikokoisena, laseilla korjattunakin.
Vaan siis pitkään ollut näköasiat ok. Lukulaseja suunnitellut, mulle ei mitkään monitehot kelpaa, pitää olla luku/työ lasit erikseen, tavalliset lasit tavalliseen elämään. Kuulostaa ehkä mutkikkaalta, kyse kuitenkin käytännön syistä. Pitää nähdä tarvittaessa todella hyvin lähelle, normaalielossa asialla ei niin väliä.
On kaesastusleikkaus myös ulkonäköasia. Onhan se aina koomisen näköistä, kun jollain paha karsastus. Noin periaatteessa jotkut luokittelevat heti vajaaälyiseksi tai komedienneksi. Siis ennakkoluulot ulkonäköasioissa. Karsastusleikkaus on hienomekaniikkaa, ei erityisemmin isokaan operaatio. Varmasti kuitenkin vaivansa arvoinen. Että niinkuin kaihileikkaus kai aikanaan sitten tulossa, se pelottaa jo etukäteen. Vaikka mut leikattiin nukutuksessa aikanaan, kaihileikkaus mun käsittääkseni puudutusjuttu. On meinaan ollut alitajunnassa valtava pelko skalpieleita ja teräviä esineitä kohtaan vuosikymmenet.
Tehdään niitä turhempiakin leikkauksia, kaikenlaisia syylänpoitoja ja tarpeetonta plastiikkakirurgiaa. Näkeminen erittäin tärkeä asia ihmisellekin.
=DW= - näköjään
ei leikkimistä kirjoitti:
Oletan että näköhäiriö aiheutuu aivojen hapensaannista, voi johtaa aivoifraktiin, jopa halvaantumiseen ja kuolemaan.
Samallasia oireita oli minullakin,silmälääkärin tarkastuksen yhteydessä kerroin siitä,antoi mulle lähetteen terveyskeskukseen kokeisiin,myöhemmin sattunut kaikenlaista tämän takia.
- terveen ihmisen
silmät on kirkaat --
Silmistä näkee vain onko ihminen terve vai onko hänellä jokin sairaus,
täyttä puppua toi " silmikkäin " luonehdinta,- nauravat silmät*
Ei ole puppua...
Väsyneet silmät.. kertovat unettomuudesta
Surulliset silmät...kertovat surusta
Iloiset silmät...kertovat ilosta
Säteilevät silmät.. kertovat vaikkapa rakastumisesta tms - katsoa.
Ymmärtääkseni silmikkäin tarkoittaa katsekontaktia toiseen, ei välttämättä ihmisten, voi olla minkä tahansa näkevän.jos ymmärsin oikein.
- sielun silmät
katsoa. kirjoitti:
Ymmärtääkseni silmikkäin tarkoittaa katsekontaktia toiseen, ei välttämättä ihmisten, voi olla minkä tahansa näkevän.jos ymmärsin oikein.
Asioita voi nähdä sielun silmillä, kuviteltua näkemistä.
- silmikkäin*
katsoa. kirjoitti:
Molempien..
Esim. koiran silmistä näkee jos se on vihainen, kuin myös ihmisen.
Lehmällä on suuret kosteat silmät..
Kissoillekin näkee vihan.. tai silmät ovat viirussa ja kissa kehrää.
Ihmisen silmistäkin näkee ilon, surun, sairauden ja paljon muutakin. ;-) - nauravat silmät*
sielun silmät kirjoitti:
Asioita voi nähdä sielun silmillä, kuviteltua näkemistä.
Niimpä..
Silmät ovat sielun peili.
Tein hiljakkoin testin jossa näytettiin sata vidoopätkää nauravista ja hymyilevistä ihmisistä ja sun piti yrittää päätellä oliko hymy aito vai falski. Aluksi se oli vaikeaa mutta sitten tajusin miten sain ne aina oikein: katsomalla silmiä ja silmälihasten liikkeitä. Hymy joka ei ulotu silmiin saakka mielletään falskiksi.
- ~♡♡♡♡~
Tukka silmillä tai hattu silmillä
En usko, että silmistä voisi tehdä johtopäätöksiä ihmisen luonteesta.
Minulla on sellaiset hymyilevät silmät ja tuntemattomienkin on helppo tulla juttusilleni. Mutta kuten palstalla tiedetään en ole aina hertttainen ja rakastettava ; ))
vaikka pääsääntöisesti olenkin.- itku silmä
Omasta mielestä, toisten mielestä on vaikea sanoa, vai mitä.
- Korppis*
itku silmä kirjoitti:
Omasta mielestä, toisten mielestä on vaikea sanoa, vai mitä.
No, toisten mielestä sillä omasta mielestäni en voi sanoa kun en katso itseäni silmiin muuta kuin peilistä ja sekin kuvajainen päinvastainen. Olethan samaa mieltä kanssani, että en aina ole herttainen ja rakastettava?.
Ei ehkä niinkään luonteesta mutta kyllä silmät kertovat omaa kieltään esim. juuri tunnetilasta, mitä mielessä liikkuu jne ei-verbaalista ilmaisua. Silmälihasten liikkuminen on reflexiä ja jos on tarkkaavainen niin esim puhujan aikomuksista voi päästä hyvinkin jyvälle keskittymällä silmälihasten liikkeisiin, pälyilyyn, katseen pois kääntämiseen jne.
- ???
Korppis* kirjoitti:
No, toisten mielestä sillä omasta mielestäni en voi sanoa kun en katso itseäni silmiin muuta kuin peilistä ja sekin kuvajainen päinvastainen. Olethan samaa mieltä kanssani, että en aina ole herttainen ja rakastettava?.
Onko se pyrkimyksesi?
- katse kontakti
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei ehkä niinkään luonteesta mutta kyllä silmät kertovat omaa kieltään esim. juuri tunnetilasta, mitä mielessä liikkuu jne ei-verbaalista ilmaisua. Silmälihasten liikkuminen on reflexiä ja jos on tarkkaavainen niin esim puhujan aikomuksista voi päästä hyvinkin jyvälle keskittymällä silmälihasten liikkeisiin, pälyilyyn, katseen pois kääntämiseen jne.
Jos katsoo ovelasti tai viekkaasti, silloin ei katso suoraan silmiin.
- korppis*
Paloma.se.co kirjoitti:
Totta kai jos joku katsoo suupielet tiukkanan ja silmät sirrillään se on vihainen. Jos taas ihminen nauraa höröttää suu aiki ja silmät vuotaa vettä hän on ratkiriemukkaan iloinen jos taas ihmisellä on silmät selällään ja suu auki hän on hämmentynyt.
Satun tuntemaan erään henkilön josta sanotaan mona liisaksi, koska hänen hymynsä takana voi olla kaikki tunteen tilat onnesta vihaan.
Minulla on kohta silmät kiinni ja silloin minä nukun ; )
Yötä - sattuuhan sitä
korppis* kirjoitti:
Totta kai jos joku katsoo suupielet tiukkanan ja silmät sirrillään se on vihainen. Jos taas ihminen nauraa höröttää suu aiki ja silmät vuotaa vettä hän on ratkiriemukkaan iloinen jos taas ihmisellä on silmät selällään ja suu auki hän on hämmentynyt.
Satun tuntemaan erään henkilön josta sanotaan mona liisaksi, koska hänen hymynsä takana voi olla kaikki tunteen tilat onnesta vihaan.
Minulla on kohta silmät kiinni ja silloin minä nukun ; )
YötäMulta putos silmät päästä, sun juttus takia.
- ...
Kyllähän ihmisen silmistä ja katseesta paljon puhutaa ja on kai asiaa tutkittukin, kertoo se paljon asioita, se eri asia, miten kukakin niitä tulkitsee.
Mutta olemassa yks ihan käytännön hyötykin. Mä nyt olen tavannut eläissäni älyttömän määrän ihmisiä Vuosikymmenten aikana monien ulkonäkö muuttunut todella paljon, ei niitä tahdo tunnistaa nykylookissa. Vaan, silmistä tuntee. Just kesällä törmäsin yhteen tyyppiin, se tuli jutteleen, en tunnistanut, ei oltu tavattu moniin kymmeniin vuosiin. Paitsi kun katsoin silmiin, heti muistin tyypin. Muista ulkoisista seikoista ei olisi tunnistanut, sen verran oli muuttunut.
Yks silmänilme on, mitä vihaan. se on sellainen, kun joku täysidiootti koittaa olla muka ovela ja valehtelee tai jotain. Siis sellainen epärehellinen ktse. Silmät jotekinkiiltää liikaa, pikkusen naururyppyjä silmäkulmissa, jotenkin viirumainen katse. Ja yleensä katsoo suoraan silmiin vakuuttavan" näköisenä. Normaalin ihmisen ei tarvi valehdella, sellaisia katseita ei näy. Mutta se joku jengi on tunnistettavissa katseesta. Ja siitä porukasta tulee helpolla ongelmia.
=DW=- virva-tuulia***
Minäkin tunnistin erään koulukaverin silmistä 50-v:n takaa.
Ujolla ja aralla ihmisellä on juuri tuollainen mainitsemasi katse. ;-)
- k/k
Olen ikäni saanu kuulla ilmeestäni kun oon kauheen totinen ,ja kattelen sillai tutkivasti.
Ain kysytään et miks oon vihanen vaik en oo.- ollaan vaan
Sen vähän aikaa oltuani palstoilla ja näkemättä tyyppejä, niin sanatkin kertovat jotain luonteesta, kyllä sun takaa kuvastaa jurous, voin sielun silmin nähdä sut tepastelemassa, olet keskipitkä hiukan pyylevä.
ollaan vaan kirjoitti:
Sen vähän aikaa oltuani palstoilla ja näkemättä tyyppejä, niin sanatkin kertovat jotain luonteesta, kyllä sun takaa kuvastaa jurous, voin sielun silmin nähdä sut tepastelemassa, olet keskipitkä hiukan pyylevä.
Hyvä on sulla tuntuma, enhän mä oo ku neljä kyynärää pitkä ja treenaaminen piti lopettaa ku poliisit kyseli onks mulla aseenkantolupaa noihin käsivarsiin.
Olen yht juro ku ahven turon kupees.
- pieni ex-hoitaja
Karateiskuja päin kalloa ja kasvoja, kolarivammoja
teki mulla silmät eriparisiksi, toisen silmän pupilli luonnottoman laaja,
onneksi Suomenmaassa on hyvin taitavia lääkäreitä jotka saivat
verenvuotoja tyrehtymään nenästä ja hammaslääkäri pullistuneen kitalaen
tyhjennetyksi, vuotavan valtimon polttamalla umpeen.
Semmoista elo on välillä kun kun työ ja yksityiselo on ollut väkivaltaisten nistien ja
kroonisesti velkaantuneiden alkon ystävien kohtaamista myös.
Sanonkin että olen elänyt ja hengissä vain hyvän Jumalan armosta. Sokeutuneeseen
silmäänkin palautui näkö kun pääsin silmäleikkaukseen ja vaurioituneen pupillin
sain keinolinssin.
Jotkut aikanaan levitti perätöntä juorua miljoonien lottovoitosta muka saadusta
ja siitä seurasi vuosikymmenien piina kun aina oli joku ryöstelevä poppoo kantapäilla ja kimpussa. - t.l.
Suomessa ja monessa muussa maassa silmiin katsominen on rehellisyyden merkki. Mutta, on kulttureita joissa ei katsota silmiin. Tämänkin olen kokenut ja se on tosi haastavaa. Tosin maassa maan tavalla, mihin sitä tavoistaan pääsee.
- tilulei
Meillä jos ei katso tai välttää katsetta,saa luihun määritelmän,paras katsoa totuutta silmiin.
- t.l.
tilulei kirjoitti:
Meillä jos ei katso tai välttää katsetta,saa luihun määritelmän,paras katsoa totuutta silmiin.
Näin on :)
- tanssit
Kauniit silmät olen kerran nähnyt noin 50 vuotta sitten, silmistä puhuttaessa tulee mieleen,
- ......,,,,,,,,
On silmät tummat niinkuin syksyinen yö........
- med tiden...
......,,,,,,,, kirjoitti:
On silmät tummat niinkuin syksyinen yö........
Ei ollut niin, keskusteltiin---ja niin---oli vain toteamus, e iminulla ole muuta kuin tanssi--tosin oli vuosia edessä.
- Hei kun keikuskelen
Harvemmin tulee luettua ketjua, jos se on edennyt pitkäksi pötköksi.
Nyt aloin tätä ketjua lueskelemaan ja kaikki on luettu.
Sitä vaan, että mielestäni ei pitäisi vetää liian suuria johtopäätöksiä ihmisen luonteesta vain silmien perusteella. On otettava huomioon eri variaatiot ja Syyt, miksi mahdollisesti joku katsoo niin ja toinen näin ja kolmas jos jotenkin.
Ensteks tuli mieleen mun erittäin hyvä ystäväni. Kouluajoista lähtien ollaan kavereita oltu ja aina kun Vaasaan tulee, niin yökylään kiiruhtaa ja rupattelu käy lähes pulputtaen.
Ystäväni on lähes kuuro. Toinen korva täysin kuuro ja toinen kuulee vain hyvin vähän ja korvassa on korvalaite. Ystäväni joutuu lukemaan huulilta.
Hän on kertonut monia tapauksia tämän huulilta lukemisen takia, lähinnä tilanteista, kun toinen osapuoli ei ole tiennyt kuulovammasta.
Hyvin monesti hän on maininnut lapsuuden parhaasta kaverista. Edes kaveri ei tiennyt kuulovammasta, koska ystävälleni kuulemattomuus oli hyvin arka asia.
Noh, jokatapauksessa ystäväni joutui "luopumaan" kaveristaan, koska kaverin äiti kielsi tytärtään olemasta tämän ystäväni kanssa sillä perusteella, että äiti Näki ja Tiesi, että ystäväni oli epärehellinen ja epäsopiva kaveri lapselleen. Syynä se, että ystäväni ei katsonut toista kunnolla silmiin (hänhän joutui katsomaan toista huuliin).
Toinen asia on se, että joku saattaa olla hyvin ujo ja sen takia ei ehkä kykene katsomaan toista suoraan silmiin. Ehkä meidän ikäluokassa ei nyt tälläistä ujoutta ole, mutta nuoremmissa kenties.
Koskaan ei voi tietää syytä, miksi kukin mitenkin katsoo. Siis jos katsoo jollakin tavalla "eritavalla".
Sitten voi olla myös sellaisia, jotka "tietävät", että katsoessaan toista "rehellisesti" suoraan silmiin, antaa sen vaikutelman, että on erittäin rehellinen ja saattaa kuitenkin olla niin, että kyseessä on mitä epärehellisin ihminen. Esim. narsistit ovat taitavia näyttelemään niin rehellistä, että sen rehellisempää ihmistä ei voi löytääkään.
Uuden tuttavuuden tavattuani, katson häntä avoimin silmin (siis mieli avoinna) ja vasta se, mitä sieltä suusta tulee sanojen muodossa, vedän omat johtopäätökset.
Ja vielä viimeinen asia.
Nuorena minua suorastaan otti päähän se, että niin monet sanoivat minun olevan Ylpeä. Ylpeä katse ja koko olemus. Hyvin usein sain kuulla jonkun sanovat (tutustuttuaan minuun paremmin), että "voi ei, sähän oot mukava, etkä yhtään leuhka, mä luulin aina ennen sun olevan leuhkaakin leuhkempi."
Ja se pitää ehdottomasti paikkansa, että en ole ylpeä. Ehkä määrätynlainen totisuus naamataulussa, siis jos vaikka tuola ihmisten ilmoilla kävelen, saa sen vaikutelman, kuin olisin totinen torvensoittaja. - meeriamanda
Paljon on luulelua veikkaan... muuten on aina sanottu et ruskeet silmät on pari markkaa kalliimmat ( markka aikaan ) kuin sinharmaat..miksikö?.. no kun niitä on harvemmalla.
http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/nain-selvitat-silmat-paljastavat-luonteen/2010/02/1063620
Tässä on yhdenlainen " tietolaari " ;)) Ei kai nuo silmät pelkästään mitään kerro, mutta silmänympärykset kylläkin, onko ne avoinna vai sirillään tai muuta sellaista. No pupillit tosin kertoo oletko nauttinut muutakin kuin sallittuja nautintoaineita.
Penskana mua kiellettiin tuijottamasta ihmisiä silmiin kun puhuin ja hetken päästä sanottiin että katso silmiin jos olet rehellinen. Yritä siinä sitten tehdä kompromissi tai teinhän minä, pälyilen koko ajan ympärilleni, mutta ei se tee minusta epäluotettavaa tai rikollista.
Enkä muuten ymmärrä miksi ihmisten pitäisi puhuessaan koko ajan tuijottaa kun eläinmaailmassakin se katsotaan uhkaavaksi eleeksi. Olen tullut siihen ajatukseen että vain ihminen voi olla niin naivi että uskoo johonkin "sielun peiliin" ja muuhun hömppään.
Samaa vois sanoa kasvon piirteistäkin, et jos on jonkun tietyn näköinen, on luihu tai varas, murhaaja. Kakit sanon minä.- uskoo ken tahtoo
Pupillit voi kertoa myös sen, että oot käynyt just silmälääkärissä. :-)
Kanssasi samaa mieltä, että hömppää on "sielun peili".
- .outoa
Millä tavalla kertoo...?
Ai niin, oleellinen jäi pois mun vastauksesta, eli miksi. Kai sitä pitää saada kontakti siihen henkilöön jolle puhuu, muutenhan sitä luullaan et yksikseenkö sitä joku höpisee.
Linkki hymytestiin. Se on englanniksi mutta helppotajuinen niillekin jotka eivät osaa kieltä. Sain itse 18 oikein kahdestakymmenestä. Niitä olikin vain kaksikymmentä hymyä joista tarvi päättää oliko hymy aito vai teeskennelty.
Itse säikähdin kun katsoin itseäni koneen kamerasta. Silmäni olivat surullisimmat mitä olen nähnyt. Menetin lapseni äskettäin kuolemalle, luulin että minusta ei huomaa päälle päin kuinka paljon suren.
- Mendel
Silmät kertovat jopa ihmisistä joissain tapauksista. Esimerkiksi pari, jossa molemmat vanhemmat sinisilmäisiä ja syntyy ruskeasilmäinen lapsi. Kertoo riittävästi äidistä ja parin miehen tunnistamme aisankannattajaksi.
- tummasilmä
Eikai se niin mene?
Eiks jos molemmilla vanhemmilla se ruskea on piilevänä niin paljon mahdollist että lapsi perinyt molemmilta juuri se ruskean, ja sai ruskeat silmät. - blondi ei bimbo
Tunnen sisaruset, toinen on tumma ja ruskeasilmäinen, toinen vaalea sinisilmäinen lähes albino. Vanhemmat ovat tummia ja ruskeasilmäisiä. Toisen vaaleus tulee isän siskolta joka on väreiltään täysin samalainen.
- Mendel
tummasilmä kirjoitti:
Eikai se niin mene?
Eiks jos molemmilla vanhemmilla se ruskea on piilevänä niin paljon mahdollist että lapsi perinyt molemmilta juuri se ruskean, ja sai ruskeat silmät.Kyllä se noin menee. Ruskeasilmäisyys ei voi olla piilevänä, koska se on dominoiva ominaisuus.
Ruskeasilmäiset vanhemmat voivat kyllä saada sinisilmäisen lapsen. - Mendel
blondi ei bimbo kirjoitti:
Tunnen sisaruset, toinen on tumma ja ruskeasilmäinen, toinen vaalea sinisilmäinen lähes albino. Vanhemmat ovat tummia ja ruskeasilmäisiä. Toisen vaaleus tulee isän siskolta joka on väreiltään täysin samalainen.
Aivan luonnollinen asetelma, eikä perheessä synkkiä salaisuuksia. Kts. edellä.
- ,.--.,
Mendel kirjoitti:
Aivan luonnollinen asetelma, eikä perheessä synkkiä salaisuuksia. Kts. edellä.
http://tieku.fi/kysy-meiltae/kysy-meiltae-sinisilmaeiset-eivaet-katoa
Mendel kirjoitti:
Kyllä se noin menee. Ruskeasilmäisyys ei voi olla piilevänä, koska se on dominoiva ominaisuus.
Ruskeasilmäiset vanhemmat voivat kyllä saada sinisilmäisen lapsen.Miten se nyt niin menee, että ruskeasilmäiset voivat saada sinisilmäisen lapsen ja sinisilmaiset ei voi saada ruskeasilmäistä?.
- geenit
korpikirjailija kirjoitti:
Miten se nyt niin menee, että ruskeasilmäiset voivat saada sinisilmäisen lapsen ja sinisilmaiset ei voi saada ruskeasilmäistä?.
Värin piilevyys,voi periytyä esivanhemmilta.
geenit kirjoitti:
Värin piilevyys,voi periytyä esivanhemmilta.
Joo, kyllä minä sen tiedän, mutta miksi sinisilmäiset eivöt voi saada ruskeasilmäisiä lapsia?
- geenit
Joo, kyllä minä sen tiedän, mutta miksi sinisilmäiset eivöt voi saada ruskeasilmäisiä lapsia?
Äitini oli sinisilmäinen,minä olen ruskeasilmäinen ja vaalea tukkainen mies.
- Mendel
Ruskeasilmäisyyteen lapsi tarvitsee jommalta kummalta vanhemmalta sen tuottavan geenin. Jos sellainen sitten jommalla kummalla olisi, dominoivana ominaisuutena se näkyisi vanhemmalla ruskeasilmäisyytenä.
- Tummia silmiä
Kaksi ruskeasilmäistä jotka ovat syntyneet sinisilmäisille vanhemmille, ovat minun tietääkseni espanjan loman tuliaisia. Tullut myöhemmässä elämänvaiheessa ilmi.
- Mendel
Tummia silmiä kirjoitti:
Kaksi ruskeasilmäistä jotka ovat syntyneet sinisilmäisille vanhemmille, ovat minun tietääkseni espanjan loman tuliaisia. Tullut myöhemmässä elämänvaiheessa ilmi.
Juuri näin. Näitä synkkiä salaisuuksiahan on - ja selityksiä jostain edellisiltä sukupolvilta.
Turhaan ollut myös perhetragedioita, joissa ruskeasilmäiset vanhemmat ovat saaneet sinisilmäisen lapsen. Se on aivan luonnollista. - tummasilmä
,.--., kirjoitti:
http://tieku.fi/kysy-meiltae/kysy-meiltae-sinisilmaeiset-eivaet-katoa
hyvä linkki, unohtuu kun ei vuosikymmeniin ole asiaa ees aatellu.
- i_a'*'
Minä katson käden viivat :))
- ...........
pirmiina kirjoitti:
..siis, myös...jne.
jeh,minullakin oli seurustelukumppanina yks jalkanen,,,
- pn.
Silmät ovat sielun peili. Niistä osaava näkee jopa sairaudet. Niistä näkyy hymy, suru, pelko, häpeä, kaikki mielentilat.
Kai siksi silmiin katsotaan, koska niillä katsellaan?
Mustat silmät.
Tiesin kyllä ammoin, että
Silmät ovat sielun peili,
Tiesin, että niissä juuri
Hengen syvyys kuvastuupi —
Vaan en tiennyt ennen, että
Silmät on kuin viepä rimpi:
Niihin jos sä vaivut kerran,
Ijäks päiviks uppoot sinne.
Kasimir Leino.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675