Lämpöanturi

Joona

Joo kirjoittelin jo tuonne aiemmalle sivulle mut joskos tässä huomataan paremmin...Eli korjaaja vianetsintä laitteella paikallisti et lämpöanturi sökö (tosin itse en ollut katsomassa)kun mulla kierrokset heitti sinne tänne no luulin sitten et asia korjattu kun hain auton...kotimatkalla sitten rupes ajo olemaan niin kuin kengurun kyydissä vika tuli paljon pahemmaksi mitä oli aiemmin :( mikä on liikkeen vastuu jos liike ensin sanoo että vika oli siellä lämpöanturissa ja ei ehkä ollutkaan ja pitää tehdä lisä remppaa??mikä maksaa aina lisää euroja :( tuo lämpöanturi remonttikin maksoi melkein 100 e ja jos se vika ei ollutkaan se??

19

16156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takaisin ooppeliin

      nojoo,tyhjäkäyntihän se soutelee edestakas,eli sen takia se lämpöanturipitäis vaihtaa.toivotaan että vika on sitten vaan siinä

    • -P-

      Korjaamolle takaisin, eihän tuo muuten selviä.

      Edelleen, ilmamassa/-määrä anturi, lambda-anturi, kääsuläpän asentoanturi, kampiaks. asentoanturi, ohjainlaite ja ehkä todennäköisimpänä ohjainlaitteen johtosarjan vika. Pätevä asentaja kyllä löytää, missä menee pieleen.

    • -m-

      Oli omassa vw samaa oireilu pitemmän aikaa. Välillä ei lähteny käyntiin ja välillä kierrokset alkoivat "jumia" 3500-->. Anturi vaihdettiin ja ongelmat poistuivat.

      • Joona

        eli mikäs se tuo on ja paljon maksaa??
        Kävin siellä korjaamolla äsken ja sanoin että auto oli paskempi mitä sinne tuodessa ja korjaaja "jaahas mikä siellä nyt mättää" ja katsoi testerillä että "nyt hälyttää ilmamäärä anturia" no osa 90e ja tunti vaihtoon...minä siihen että "mitä vittua" munko se kuuluu maksaa??? se että "niin ne autot on tuollaisia kaikkia vikoja ilmenee" meinas pettää itsehillintä...korjaamo ei ole merkkiliike ja testerinä sellainen pieni käsikäyttöinen peli kuinka luotteva tollainen?? aika todennäköistä että ukko itse lämpöanturin asennuksen yhteydessä hajoittanut ilmamääräanturin koska vika tuli heti kun lähdin korjaamon pihasta...mielipiteitä??


      • -P-
        Joona kirjoitti:

        eli mikäs se tuo on ja paljon maksaa??
        Kävin siellä korjaamolla äsken ja sanoin että auto oli paskempi mitä sinne tuodessa ja korjaaja "jaahas mikä siellä nyt mättää" ja katsoi testerillä että "nyt hälyttää ilmamäärä anturia" no osa 90e ja tunti vaihtoon...minä siihen että "mitä vittua" munko se kuuluu maksaa??? se että "niin ne autot on tuollaisia kaikkia vikoja ilmenee" meinas pettää itsehillintä...korjaamo ei ole merkkiliike ja testerinä sellainen pieni käsikäyttöinen peli kuinka luotteva tollainen?? aika todennäköistä että ukko itse lämpöanturin asennuksen yhteydessä hajoittanut ilmamääräanturin koska vika tuli heti kun lähdin korjaamon pihasta...mielipiteitä??

        Kyllähän tuo ihan normaalilta vialta kuulostaa. Todennäköisesti se lämpöanturikin oli jo tiensä päässä. Lämpöanturi vaikuttaa seokseen 5% luokkaa, joten se tuskin yksin selittää kuvaamiasi oireita.

        Autoilu on sellaista, vikoja voi tulla ja niiden korjaamisesta pitää maksaa.


      • Joona
        -P- kirjoitti:

        Kyllähän tuo ihan normaalilta vialta kuulostaa. Todennäköisesti se lämpöanturikin oli jo tiensä päässä. Lämpöanturi vaikuttaa seokseen 5% luokkaa, joten se tuskin yksin selittää kuvaamiasi oireita.

        Autoilu on sellaista, vikoja voi tulla ja niiden korjaamisesta pitää maksaa.

        nimimerkki -P- autonasentaja? kun näyttää kommentit olevan asiantuntijan käsialaa ;)


      • -m-
        Joona kirjoitti:

        eli mikäs se tuo on ja paljon maksaa??
        Kävin siellä korjaamolla äsken ja sanoin että auto oli paskempi mitä sinne tuodessa ja korjaaja "jaahas mikä siellä nyt mättää" ja katsoi testerillä että "nyt hälyttää ilmamäärä anturia" no osa 90e ja tunti vaihtoon...minä siihen että "mitä vittua" munko se kuuluu maksaa??? se että "niin ne autot on tuollaisia kaikkia vikoja ilmenee" meinas pettää itsehillintä...korjaamo ei ole merkkiliike ja testerinä sellainen pieni käsikäyttöinen peli kuinka luotteva tollainen?? aika todennäköistä että ukko itse lämpöanturin asennuksen yhteydessä hajoittanut ilmamääräanturin koska vika tuli heti kun lähdin korjaamon pihasta...mielipiteitä??

        hal-anturi mittaa moottorin tarvittavaa ilma määrää. Vaihdatin omani merkkiliikkeessä 1h töitä ja 80e anturi. Tuskin asentaja tietää edes mitä on tekemässä, koska ei vaihtanut kyseistä anturi ensimmäiseksi...


      • -P-
        -m- kirjoitti:

        hal-anturi mittaa moottorin tarvittavaa ilma määrää. Vaihdatin omani merkkiliikkeessä 1h töitä ja 80e anturi. Tuskin asentaja tietää edes mitä on tekemässä, koska ei vaihtanut kyseistä anturi ensimmäiseksi...

        Hal anturi ei mittaa ilmamäärää, eikä -massaa. Sen tehtävä on antaa sytytykselle tarvittava tieto kampiakselin asennosta. Puhutaan siis myös kampiakselin asentoanturista, riippuen merkistä/mallista. Anturin löytää autosta/auton iästä riippuen yleisesti joko virranjakajan luota tai vauhtipyörän kopasta.

        Ilmamäärä- tai massa-anturi on siellä imuputkistossa, mm. lambdan määritystä varten.


      • -P-
        Joona kirjoitti:

        nimimerkki -P- autonasentaja? kun näyttää kommentit olevan asiantuntijan käsialaa ;)

        Tekniikka on olennainen osa ammattiani, mutta asentaja en ole ;-)

        Motiivina näissä on "kaverin jelppaaminen", eli jos jokin vika ratkeaa porukalla miettimällä/kokemuksia vertaamalla, tällaisesta foorumista on oikeasti hyötyä.

        Voin poistuakin, jos ärsyttää.


      • Joona
        -P- kirjoitti:

        Tekniikka on olennainen osa ammattiani, mutta asentaja en ole ;-)

        Motiivina näissä on "kaverin jelppaaminen", eli jos jokin vika ratkeaa porukalla miettimällä/kokemuksia vertaamalla, tällaisesta foorumista on oikeasti hyötyä.

        Voin poistuakin, jos ärsyttää.

        ei missään nimessä :)


      • Sami
        Joona kirjoitti:

        eli mikäs se tuo on ja paljon maksaa??
        Kävin siellä korjaamolla äsken ja sanoin että auto oli paskempi mitä sinne tuodessa ja korjaaja "jaahas mikä siellä nyt mättää" ja katsoi testerillä että "nyt hälyttää ilmamäärä anturia" no osa 90e ja tunti vaihtoon...minä siihen että "mitä vittua" munko se kuuluu maksaa??? se että "niin ne autot on tuollaisia kaikkia vikoja ilmenee" meinas pettää itsehillintä...korjaamo ei ole merkkiliike ja testerinä sellainen pieni käsikäyttöinen peli kuinka luotteva tollainen?? aika todennäköistä että ukko itse lämpöanturin asennuksen yhteydessä hajoittanut ilmamääräanturin koska vika tuli heti kun lähdin korjaamon pihasta...mielipiteitä??

        Mulla oli vuoden -98 1.6 golffissa täsmälleen samat oireet. Eka kerran korjaamolla vaihdettiin juuri toi lämpötila-anturi, ja vika ei hävinnyt minnekkään. Sit jonkun ajan päästä takas pikahuoltoon ja golffi tietokoneeseen. Tällä kertaa sit "vika signaali" HAL- anturista. Osa maksaa 110-128 euroo koneen mallista riipuen tietysti työ (1 tunti)


      • muuten

        Hall-anturi. Mutta sen löytää nykyisin elektronisen sytytysjärjestelmän virranjakajasta, jossa se korvaa ennen käytetyn mekaanisen katkojan. Lieneekö tekemistä tuon kuvaillun vian kanssa ?

        HAL = tietokone kirjassa / elokuvassa "Avaruusseikkailu...


      • timpur

        ennen anturin vaihtoa ei meinannut käynnistyä kylmänä ja lämpimänä vaihdoinalkuperaisen ja pelaa kuin ajatus siis jäähdytysnesteen tunnustelian


      • pitkätpiuhatauttoi

        Kiitos tiedosta, pikkuisen pitkät 12 vuoden piuhat sulla, onneksi volkkarin omistajana olen tottunut odottamaan korjauksia normaalia pidempään


    • Joona

      lambda anturi eikä pe...le mitään vaikutusta ja sitten tsekattiin pakoputki olisiko tukossa ja kunnossa sekin...miten noi lämpöanturit ja lambda anturit hälyttää testerissä vikaa ja sitten niiden vaihdolla ei ole mitään vaikutusta...päinvastoin vika pahenee nyt sillä romulla ei pääse kun kuuttakymppiä pe..le!!!!!! ja rahaa palaaa!!!tulkaa joku hakeen toi romu pois!!! sit se vielä sanoi että hydrauliset venttiilin nostajat ääntää?? v..ttu sillä on ajettu vain 120tkm???mikä ihmeen maanantai versio mulle on myyty!!??

    • Vanhat

      Volkkarit olivat vielä paljon luotettavampia kuin nykyiset. Mitähän tästäkin nykymenolla tulee muuta kuin paljon kalliimpia vikoja joita maahantuoja ei perinteisesti korjaa tai korvaa. Älkää ostako harmeja itsellenne.

    • olettejärjenköyhiä

      Köyhyys tai nuukuus paistaa läpi tälläisissä väittelyissä. Aina pitäisi olla joku halvempi vika, jolla voisi korjata varsinaisen vian. Ja auto on paska sen takia.

    • Anonyymi

      Minulla on Kia Rio 1.2 vm 2021. Siinä on ollut satunnaisesti ongelmana heikko startti ja moottorin huono käynti. Lisäksi moottorin lämpömittari on näyttänyt 130 C, vaikka moottori on todellisuudessa kylmä. Onko muilla ollut tämänkaltaisia ongelmia ?

      • Anonyymi

        Sama ongelma täällä ja olisin kanssa kiinnostunut, josko vikaan löytyisi ratkaisua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe