Nyt lauantaiaamun ratoksi pieni valituksen purkaus...eikös nää keskustelupalstat ole just sitä varten ;) Eli ollaan suunnittelemassa reissua Kanarialle,Puerto Ricoon tammikuussa.Olen seurannut aiheesta keskusteluja eri palstoilla ja voi taivas,että alkoi ärsyttää!! Jos joku kirjoittaa, että haluaisi kuulla kokemuksia ja tietoa kanarian matkasta tammikuussa niin eikös sinne joku jo kirjoita että "oltiin kanarialla lokakuussa ja oli tosi kivaa ja lämmintä..." hei, ei nyt ollu kyse lokakuusta vaan tammikuusta!!! sillä on aika iso ero! Tai joku kirjoittaa,että "sinuna siirtäisin loman mieluummin maaliskuulle,kun silloin on huomattavasti lämpimämpää..." ?! niin,mutta jos se loma on tammikuussa niin se on tammikuussa eikä maaliskuussa. Eli jos joku haluaa eli siis tässä tapauksessa minä ;) kuulla kokemuksia tammikuun matkailusta niin turha siinä on kertoa kevään tai syksyn reissuista,kun ne kyllä poikkeaa aika lailla mitä esim. sää on tammikuussa. nyt olen puhunut.piste. ai niin ja vielähän sieltä löytyy niitä,jotka alkaa sanomaan että " sinuna matkustaisin mieluummin Thaimaahan..." eikun olen menossa Kanarialle! Huom! Kanarialle! Sinne turistirysään (niinhän ne jotkut kirjoittaa kuiteskin...) Ja en ole etsimässä mitään paikallista elämää,sekin tässä lopussa vielä tiedoksi. Lähinnä irtiottoa suomen talvesta. Piste. ;)
tammikuussa kanarialle.huom!siis tammikuussa!!!
35
10440
Vastaukset
- ........,,,,,,,,,,,,
Hyvin kirjoitettu ja ehdottomasti samaa mieltä.
Mutta niistä tammikuun keleistä.. Puerto Ricosta ei ole kokemusta mutta etelä-teneriffasta on parilta tammikuulta, eiköhän kelit ole samaa luokkaa, molemmat kun ovat saariensa aurinkovarmimpia paikkoja.
Molemmilla kerroilla tammikuussa on ollut ihan kohtuullisen hyvät kelit, lämpötila (siis todellinen varjossa) päivisin n. 20-25 astetta, iltaisin ja öisin laski tonne 15 asteen nurkille. Kelejä kuvaa hyvin se että päivisin pärjää mainiosti sortseissa ja t-paidassa, illalla kun lähtee syömään ja illanviettoon niin pitkähihainen paita ja pitkät sortsit ovat riiittävä varuste. Mitään villapaitoja tai villasukkia en ole (keski-ikäisenä) koskaan tarvinnut.
Jos uida haluaa (eikä avantouinnista välitä) niin ehdottomasti hotelli jossa on lämmitety allas muuten on vähän turhan kylmää.. ei noissa lämitetytkään altaat lämpene kuin parinkymmenen asteen tienoille joten ei se mikään uimahallin vesi ole mutta kyllä meillä muksut ovat päivittäin uineet pitkiäkin aikoja ilman ongelmia.
Kanarian talvi on itselleni ainakin ihan sopivan lämpöinen, lämpötilat vastaavat suomen kesää, tota lämimämpää en edes kaipaa. Riittävän lämmintä lomailuun ja nimenomaan sopiva irtiotto suomen kaamoksesta juuri kylmimpään aikaan.
Ensi talvena mennään taas teneriffalle, 2vkoa tammi-helmikuun vaihteessa costa adejessa.- määä
Eikö se nyt mene kaaliin, että aloittaja on menossa Puerto Ricoon eikä minnekään eteläteneriffalle. Ja lisäksi ilmeisesti kokemuksesi ovat menneiltä tammikuilta, mitä h...iä se auttaa tietää niistä säistä silloin kun aloittaja kuitenkin on menossa vasta tulevan vuoden tammikuussa!! Kyllä on ihme, että vaikka miten tarkasti muotoilee aloituksen niin jengi EI VAAN OSAA LUKEA!!
- määkii
määä kirjoitti:
Eikö se nyt mene kaaliin, että aloittaja on menossa Puerto Ricoon eikä minnekään eteläteneriffalle. Ja lisäksi ilmeisesti kokemuksesi ovat menneiltä tammikuilta, mitä h...iä se auttaa tietää niistä säistä silloin kun aloittaja kuitenkin on menossa vasta tulevan vuoden tammikuussa!! Kyllä on ihme, että vaikka miten tarkasti muotoilee aloituksen niin jengi EI VAAN OSAA LUKEA!!
Eiköhän Puerto Ricon ja Etelä-Teneriffan säät ole aika samoja.
Ja ensi tammikuun säistähän ei kukaan vielä osaa sanoa mitään.
- junttilan julle
Olemme olleet useasti tammikuussa Kanarilla, syystä että tammikuu on kaikista kurjin täällä Suomessa ja hinnat ovat aika edulliset, kun ei ole sesonkiaika päällä.
Teneriffalla etelärannat: Los Gigantes pienempi ja mäkinen kylä, yksi musta uimaranta oikeastaan vain koko kylässä. Americanos-Los Cristianos ovat jokaiselle jotakin, rantoja löytyy ja hotelleissa valinnanvaraa ja menoa riittää.
Olen ollut kahdesti kyseisessä paikassa Marola Portosissa ja Villa Mandissa ja kelit ovat aikalailla Suomen kesään parhaimmillaan. Vettä voi sataa sielläkin, sillä kyllä sekin paikka kaipaa luonnonvettäkin välillä ja voi olla rannoilla tuulista.
Eikun sinne vaan ja nauttikaa. Matkoissa löytyy edullisia löytöjä, jotka ei kukkaroa kovinkaan rasita. - -"-
kokemuksii tammikuun kanarijan matkosta (myös puerto ricosta) on kohtalaisestiki muttenpa viiti kertoo sulle ennen ku sun asenne muuttuu vähemmän vammaseks
- heinähattu
Kiitos ,ei tarvii, ei tää tästä mikskään muutu ;D
- Pto dcarmen
Kokemusta on monestakin paikasta. Aikaisemmillaan on lähdetty joskus 20.1. paikkeilla ja silloin Puerto del Carmenissa oli tosi kylmiä öitä samoin on ollut Puerto Ricossa joskus tammikuun lopussa. Helmikuun alussa on hiukan illat jo lämminneet mutta villatakki tai huppari pitää olla kun syömään lähtee. Viimeksi oltiin Americansissa ja sitä ennen Playa Blancassa sekä Maspalomasissa.
Turisteja ei ole ruuhkaksi asti ja hyvin mahtuu syömään. Joinakin päivinä on voinut ottaa aurinkoa altaalla mutta pilvisiäkin päiviä on.
Yritä ottaa lom mahdollisimman loppuun tammikuussa niin voi olla edes vähän lämpöisempää. Tuuristakin se on kiinni. Kun oltiin Maspalomasissa ehkä 3-4vuotta sitten meillä satoi siellä vain vähän mutta tv:stä katseltiin tulvia Teneriffan puolella.
Itse lähdetään tänä vuonna 31.1. Lanzarotelle.- heinähattu
Kiitos teille kaikille,jotka annoitte asiallisia kommentteja :) ( Itse,kun en ollut niin asiallinen ;D ) Mietintämyssy päähän; oisko se nyt sit gran kanarian vai teneriffan eteläosa...ja tosiaan ei mitään huh hellettä kaivatakaan,kunhan vaan saadaan aurinkoa kaamoksen keskelle :)
heinähattu kirjoitti:
Kiitos teille kaikille,jotka annoitte asiallisia kommentteja :) ( Itse,kun en ollut niin asiallinen ;D ) Mietintämyssy päähän; oisko se nyt sit gran kanarian vai teneriffan eteläosa...ja tosiaan ei mitään huh hellettä kaivatakaan,kunhan vaan saadaan aurinkoa kaamoksen keskelle :)
Matkatoimistojen sivuilta ja varmaan jostain muualtakin löydät eri lomapaikkojen keskimääräiset päivän ylimmät ja yön alimmat lämpötilat. Loppu on sitten tuurista kiinni.
Playa del Inglesissä keskimääräinen päivän yli lämpötila on tammikuussa 21 astetta ja yön alin 14 astetta. Puerto Ricossa on samat lämpötilat mutta Puerto Rico on hyvin suojassa tuulelta. Nuo lämpötilat vastaavat minun kokemuksiani. Aurinko lämmittää mukavasti päivällä mutta varjossa ja illalla on viileätä. Itse lomailen usein tammikuussa ja aina olen viihtynyt.
Teneriffalla olen käynyt vain Puerto de la Cruzissa. Sinne ilmoitetut lämpötilat ovat 19 ja 10. Nekin vastaavat minun kokemuksiani. Sen sijaan Playa de las Americasiin ilmoitetut 19 ja 10 astetta tuntuvat aika alhaisilta?
Puerto del Carmeniin ilmoitetut 21 astetta ja 14 astetta ovat myös kokemuksieni mukaiset.- virtaska
heinähattu kirjoitti:
olemme käyneet jo montavuotta tammikuussa puerto ricossa.ilma on leppoisan lämmin ja sadetta ei ole ollut.kerran tuli pikku ripaus mutta se ei haitannut.taas ollaan menossa tammikuussa,että sinne vaan.hyvää lomanodotusta sulle.
- Veni, Vidi ja Vickan
blues_brother kirjoitti:
Matkatoimistojen sivuilta ja varmaan jostain muualtakin löydät eri lomapaikkojen keskimääräiset päivän ylimmät ja yön alimmat lämpötilat. Loppu on sitten tuurista kiinni.
Playa del Inglesissä keskimääräinen päivän yli lämpötila on tammikuussa 21 astetta ja yön alin 14 astetta. Puerto Ricossa on samat lämpötilat mutta Puerto Rico on hyvin suojassa tuulelta. Nuo lämpötilat vastaavat minun kokemuksiani. Aurinko lämmittää mukavasti päivällä mutta varjossa ja illalla on viileätä. Itse lomailen usein tammikuussa ja aina olen viihtynyt.
Teneriffalla olen käynyt vain Puerto de la Cruzissa. Sinne ilmoitetut lämpötilat ovat 19 ja 10. Nekin vastaavat minun kokemuksiani. Sen sijaan Playa de las Americasiin ilmoitetut 19 ja 10 astetta tuntuvat aika alhaisilta?
Puerto del Carmeniin ilmoitetut 21 astetta ja 14 astetta ovat myös kokemuksieni mukaiset.40 viime vuoden keskimääräiset arvot virallisilla mittausasemilla.
http://www.aemet.es/en/serviciosclimaticos/datosclimatologicos/valoresclimatologicos?k=coo Veni, Vidi ja Vickan kirjoitti:
40 viime vuoden keskimääräiset arvot virallisilla mittausasemilla.
http://www.aemet.es/en/serviciosclimaticos/datosclimatologicos/valoresclimatologicos?k=cooKuten arvelinkin Aurinkomatkojen Playa de las Americasin lukuihin oli lipsahtanut vahingossa Puerto de la Cruzin lämpötilat.
Ja nuo Tenerife Norten arvot ovat lentokentältä eli Santa Cruzissa ja Puerto de la Cruzissa on lämpimämpää.
- naurattaa
irtiotto Suomen talvesta Kanarian talveen...eipä kiinnosta mutta kai se jonkun on pallo mennä kun ei pääse kunnon lomapaikkoihin kuin johonkin kuppaiselle kanarian saarille...suomi menu rulaa. Villasta mukaan ja yksi hyvä juttu on että pärjää ilman aurinkovoidetta.
- Lapsellista
Naura ihan kippurassa, ressukka!
- hahha hihhi
No, sä oot varmaan käynyt ne kuppas sinne levittämässä!
- Hauskaa on
Kyllä niitä ravintoloita riittää. Varmaan harvat käy syömässä suomipaikoissa. Illan kohokohta on yleensä mennä syömään joka ilta eri ravintolaan. Sinä olet varmaan niitä kateellisia PA porukoita.
- heinähattu
Ja tätähän mä kysyin...? :D :D Eli miksi etes vaivaudut...? :D
- kuikailu
Olen ollut muutaman talven Kanarialla töissä ja Yleisesti hän se on Suomalaisittain ihanteellinen sää tammikuussa. On siellä ollut viileitäkin jaksoja ja yöt tuppaa olemaan koleita..Aina lähtiessäni töistä siinä 1-2 aikan kurkkasin lämpötilan ja se oli useinkin 12-14 astetta. Olipa muutaman kerran tullut lunta vuorilla. Sanoisin että pitkähihaista vaatetta illaksi ja mahdollisille retkille ,ainakin vuoristoon koska siellä on kylmä ja tuulee. Päivällä on ihanaa ja aurinko raakaa.Nauttikaa lomasta ja kaikesta ihanasta mitä siellä on. Mielestäni muuten merivesi oli melko vilpoista, vai johtuiko se siitä että hotellini allas oli lämmitetty ja siitä johtuen merivesi oli kylmää..
- hattu heinittä
Minua puolestaan ärsyttää nämä kirjoitukset joissa kysellään esimerkiksi Kanarian lämpötiloja, jotain tiettyä hotellia, pyydetään kokemuksia tai arvostellaan ankarasti mutta ei vaivauduta kirjoittamaan että mistä saaresta ja mistä kohteesta on kysymys. Onko kohteen mainitseminen todellakin niin ylivoimaista vai eikö kirjoittajat itsekään tiedä lomasaarestaan ja kohteestaan muuta kuin että jossain Kanarialla se on. Varmaan nämä tyypit luulevat että Kanaria sijaitsee jossain Portugalin vieressä kuten television sääkartat antavat tyhmemmille ymmärtää :D
- toinen heinähattu
Hei vaan heinähattu, aina tammikuussa kanarialla, missä vaan aina hyvä!
- Kanaria ok!
Tammi-helmikuussa Kanarialle vaan. On verrattu, että ilmat siellä on kuin meillä parhaimmillaan heinäkuussa. Lisäksi sinne pääsee vaivattomasti, ja usein edullisestikin. Eu-maana palvelut pelaavat. Ei joka reissun tarvi olla niin eksoottinen extreme-juttu, jos haluaa talvea pakoon edes hetkeksi.
Eikä Kanariallakaan ole pakko mennä suomalaisravintolaan, jos ei halua. Ja Pueerto Ricostakin pääsee bussilla esim. saaren pääkaupunkiin Las Palmasiin, joka on Hesan kokoinen kaupunki. Siellä on sitäpaitsi alennusmyynnit just tammikuussa, ja oikeat kaupat, kuten El Corte Ingles! Koska Kanariallakin on talvella viileää, kaupoista saa myös kotioloihin sopivia villa- ym.vaatteita, joten voi shoppailla järkeviä tuliaisia ja vaatteita ihan itsellekin.
Kanariaa haukkuvat ne, jotka eivät ole siellä aikoihin käyneet, jos ollenkaan. - LasIslasBonistas
Kanaria ok! kirjoitti:
Tammi-helmikuussa Kanarialle vaan. On verrattu, että ilmat siellä on kuin meillä parhaimmillaan heinäkuussa. Lisäksi sinne pääsee vaivattomasti, ja usein edullisestikin. Eu-maana palvelut pelaavat. Ei joka reissun tarvi olla niin eksoottinen extreme-juttu, jos haluaa talvea pakoon edes hetkeksi.
Eikä Kanariallakaan ole pakko mennä suomalaisravintolaan, jos ei halua. Ja Pueerto Ricostakin pääsee bussilla esim. saaren pääkaupunkiin Las Palmasiin, joka on Hesan kokoinen kaupunki. Siellä on sitäpaitsi alennusmyynnit just tammikuussa, ja oikeat kaupat, kuten El Corte Ingles! Koska Kanariallakin on talvella viileää, kaupoista saa myös kotioloihin sopivia villa- ym.vaatteita, joten voi shoppailla järkeviä tuliaisia ja vaatteita ihan itsellekin.
Kanariaa haukkuvat ne, jotka eivät ole siellä aikoihin käyneet, jos ollenkaan.Kanarialla tuskin on suomalaisravintoloita muualla kuin Teneriffalla ja Gran Canarialla eikä niissäkään kaikissa kohteissa. Kanaria on oiva kohde myös heille jotka lomallaan kaipaavat jotain ihan muuta kuin kotisuomea!
LasIslasBonistas kirjoitti:
Kanarialla tuskin on suomalaisravintoloita muualla kuin Teneriffalla ja Gran Canarialla eikä niissäkään kaikissa kohteissa. Kanaria on oiva kohde myös heille jotka lomallaan kaipaavat jotain ihan muuta kuin kotisuomea!
Corralejossa Fuerteventuralla on pääkadun yläpäässä "suomalainen kahvila" nimeltään Lumi. Ravintolaan en törmännyt. Piipahdan mielelläni näissä "suomi-baareissa", jos kohdalle sattuvat. Minä nyt vain satun pitämään suomalaisista ihmisistä. :)
- hiekkaa varpaissa
Olemme olleet Teneriffalla kolmena vuonna tammikuussa ja nyt kaksi viimeisintä Cran Canarialla, Playa del Iglesissa.
Joka kerta on ollut erinomaiset säät. Ainahan joku pilvinen päivä voi joukkoon mahtua,vaan silloin on mukava kävellä rannalla ,kun ei ole liika kuumaa.
Kyllä tuo Suomen kesät voittaa aurinko määrällään.
Tuulisia päiviä varten kannattaa ottaa mukaan jotain pitkähihaista.
Teneriffan eteläranta on erinomainen .Siellä voi kavellä laatoitettuja rantoja pitkin kilometri kaupalla.Siellä ei autot haittaa menoa.
Jos et ole siellä ennen käynyt ,suosittelen.Senhän sanotaan olevan aurinkovarmin paikka.
Puerto Ricossa olen käynyt päivän reissulla ,vaan se on minun mielestä liika suppea alue,ja vuorten ympäröimä.Lämpöä siellä varmasti on jos siitä tykkää .
Kyllä meressä voi uida,ei se niin kylmää ole missään päin.
Nyt olemme menossa Inglisiin.Siellä on se ihana hiekkaranta ,jossa joka päivä tallustellaan.
Hyvää lomaa! - junttaheitto,
Varmaan tammikuu on ihan ok ajankohta mennä Canarialle ja valintaa riittää Gran Canaria, Lanzarotte, Teneriffa, La Comore jne. Vaikka kysyjä kysyykin tammikuuta niin mainitsen että meistä (vaimo) johtumattomista syistä ajankohta milloin olemme kyseisillä saariila (viime vuosina Gran Canaria) olleet on sijoittunut yleensä helmikuulle, viikot 6-8.Mutta en muista yli 10v ajalta että olisi loma mennyt pipariksi.Ok, Las Palmasissa on saattanut olla aurinko pilvessä päivänä parina, mutta puertoRicossa,Amadoriksessa,Inglesissä on aurino paistanut.
JhS. Nex helmikuussa jälleen.....Gran Canaria.
Hyvää ja lämmintä lomaa, sinulle joka kyselit. - Resandefot
Ja me olemme olleet viimeksi Helmikuun alussa kaksi viikkoa Los Christianos Teneriffa,ja päivät oli aivan ihanan lämpimät,ja illalla oli pakko pukea pitkä hiasta ja housua jalkaan,Sitä edellisenä vuonna olimma Puerto Del Carmen Lanzarote samoihin aikoihin ja ihan sama juttu,ja sitä edellisellä kerralla taas sama aika Gran Ganaria ja Las Palmas,mut siellä ei ollut aurigon otto päiviä,niin hyppäsimme Bussiin ja menimme inglesiin,tai puerto ricoon,tai moganiin kun halusimme ranta päivän,eli ihan varmasti on lämmintä sinä aikana,ja jos on pilvistä niin hyppää bussiin ja matkusta vaikka Las Palmasiin ostoksille! Niin mekin teimme kun olimme yks Tammikuu Inglesissä,kaikki pilviset päivät lähdime saari kierrokselle,ja sieltä löytyy kyl kateltavaa!
- kankankancancan
hei. olin viimeksi joulukuussa kanarialla ja sitä ennen tammikuussa. oli ihan ok kelit, tasaisesti n.20-25c. hieman oli pilvistäkin, mutta ei vesisadetta. pystyi ottamaan aurinkoa. se vaan huonoa, että allasvesi ei lämpene auringosta niinkuin varmaan kesällä tekisi. ja voi olla huonoa tuuria, esim. kylpylä oli remontissa. riippuu vähän kohteesta mitä siellä on tarjolla. pari v sitten helmikuussa oli kaikki tarvittavat palvelut auki ja saatavilla. eli en ole edes käynyt kesällä kanarialla niin vaikea verrata sitä. mutta kyllä ne kelit voittaa suomen paukkupakkaset kuus nolla. ollut myös auto lentokentällä tallessa ja vielä lähti käyntiin. parempi jos pääsee julkisilla kentälle.
- jr.
Olen viimeisen kymmenen vuoden aikana joka talvi ollut Kanarialla (Teneriffa, Gran Canaria) parin viikon loman. Ilmat ovat olleet erinomaisia, ainoastaan kerran Puerto de la Cruzissa satoi kaksi päivää. Muuten ilmat ovat olleet erinomaisia, lämpötila 20-28 celsiusta. Mm. viime tammikuun lopulla Americanossa lämpötila oli koko lomanajan 25 -28 celsiusta ja aurinko paistoi joka päivä.
Yleensä ilmat ovat samaa luokkaa kuin Suomessa parhaina kesäpäivinä. - Talvet Puertossa
Eilen oli Teneriffa pilvien peitossa, Puerto de la Cruzissa satoi muutaman kerran sen verran että joku ehti avaamaan sateenvarjonsa, mutta sai sulkea sen saman tien kun sadetta ei tullutkaan. Kaksi kertaa kuului mahtava jyrinä mutta salamaa ei näkynyt. IIlalla uutisissa selvisi että eteläinen Teneriffa oli ollut hukkua veteen! Rakennuksiin oli mennyt vesi sisään ja ihmiset kahlasivat puoleen sääreen ulottuvassa vedessä.Tänä aamuna kun katsoi Teidelle näki sen saaneen lumihuipun. Päivä valkeni täysin pilvettömänä.
- Sataa sataa ropisee
"Puerto de la Cruzissa satoi muutaman kerran sen verran kun sadetta ei tullutkaan"
Pekka Pouta paikan päällä Puerto de la Cruzissa. - optimisti
minä olen lähdössä myös tammikuuss kanrialle, tarkemmin lanzarotelle. siellä lämpötila ei kuulemma/säätietojen mukaan laske ale 20°c ja merivesikin on siinä 18-20 asteen tienoilla. näin olen ymmärtänyt. hyvää matkaa sulle, kyl siel varmaa ihan lämmintä on tai ainaki tuntuu siltä, suomesahan on silloin -20°c pakkasta..
Lanzarotella on illalla koleaa. Päivälläkin tammikuussa yleensä lämpötila on vähän yli 20 asteen, joskus enemmänkin. Pohjoistuulella on viileää. Näin siis oman vähäisen (3 viikkoa yhteensä) kokemukseni mukaan. Hyvin olen siellä viihtynyt.
Olen lähdössä tammikuussa Las Palmasiin ja olen optimisti ja haluan uskoa, että siellä on lämpimämpi ja vähemmän lunta, kuin kotosuomessa
- useinkäynytoon
Kaikki on mahdollista sille joka uskoo.
Hyvää ja lämmintä lomaa.- Lomalle!
Me myös aiomme testata Lanzaroten (myös aamiaiset ;) tammikuussa. Viime vuonna oltiin just ennen joulua Teneriffalla-oli loistosää ja tänä vuonna maaliskuussa ja lokakuussa Turkissa, jossa oli myös tosi lämpimät ilmat. Joka lomalle lähtiessä peloteltiin paleltumisella! Ja me pojat hikoiltiin ja polskittiin merissä. Ilmat on tuurista kiinni. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839