Olin aivan shokissa kun huomasin lasten leluosastolla hyllyn jossa myytiin erilaisia woodoo nukkeja. sanoin heti lapsilleni että niitä ette osta ettekä edes katso! mielipiteitä? äläkää vain antako lasten ostaa!
kaupassa myynnissä lapsille woodoo nukke
4
164
Vastaukset
On nähty woodoo nuket, niitähän oli avaimenperiäkin jokin aika sitten. Itse rinnastaisin ne lähinnä johonkin Monster High nukkeen. Jos kohdistetaan lapsii zombie-leluja niin eivät nämä siitä paljoa poikkea.
- lollim
ja varmaan vielä ostasit lapselles tämmösen ja opettaisit neulalla tökkimään?
- hipsuttaja puskasta
Jatkan nyt vielä tuohon, että kovasti moni näistä vanhempien suloisista "irmapettereistä", joilta nuo (mitkä nyt hyvänsä) lelut on kielletty pyrkii ne sitten keinolla tai toisella itselleen hankkimaan. Kannattaa siis perustella lapselle hyvin, miksi ei tuollainen lelu kuulu mielestäsi hänelle. Mitä huonommat perusteet tai mitä suurempi sen salaisuus on sitä enemmän tavaran haluaminen lasta polttelee. Noita "takkiostoksilla" käyneitä lapsukaisia on tullut nähtyä yksi jos toinenkin. Olen siis kaupassa töissä, joten tämä tieto tulee ihan kentältä.
Karu totuus nimittäin on se, ainakin täällä meillä päin, että isommat oppilaat ala-asteella jo opettavat pienemmilleen, miten siellä kaupassa ilman rahaa "shoppaillaan". Nämä pienemmäthän siitä sitten aika helpolla lähtevät tuohon touhuun mukaan, sillä kun muka saa itselleen kannuksia ja kunnioitusta. Ei siihen auta, kuinka monesti käry käy, ei auta porttikiellot tms. haetaan vain seuraava paikka, seuraava hyväuskoinen ja homma jatkuu. Tulee teini-ikä, ensin "ostoslistalle" tulevat energiajuomat, myöhemmin alkoholi, kivat autojen koristelutavarat ja kierre on valmis. Ei kiva, ei.
Tuo touhu jatkuu, muut tietoiset eivät uskalla käryttää ja osa ei vain tiedä. Röyhkeimmät "kaverit" kertovat kärähtäessään kaverinsa nimen ja puhelinnumeron, kiistävät viimeiseen asti olleensa itse asialla, kiistävät siitä huolimatta, että oma naama näkyy valvontakameran kuvassa, kiistävät, vaikka tekoset ovat nauhalle tallentuneet, kiistävät vaikka omat vanhemmät seisovat vieressä eikä siihen auta sekään, että kaveri, jonka nimi on kerrottu seisoo vanhempineen samassa huoneessa katsomassa nauhaa myös. Hyvällä tuurilla kierteen katkaisee poliisin ja viranomaisten puuttuminen asiaan, osalle ei auta sekään. Eihän tarpeeksi nuorelle tule rikosrekisteriä ja "pappa betalar". - hipsuttaja puskasta taas
lollim kirjoitti:
ja varmaan vielä ostasit lapselles tämmösen ja opettaisit neulalla tökkimään?
Ei tarvinnut. Torstaina näki tyttö nämä nuket ja samalla kertaa Monster High-kollegansa. Oli sitä mieltä, että rumia ovat, ei käy. Mitäs siihen sitten enää lisäämään. Myöhemmin tulee varmasti aika, jolloin kysymyksiä alkaa tavaroiden käytöstä tulla, mutta niitä käsitellään sitten. Joka tapauksessa jossain kohtaa hän noista asioista kiinnostuu ja eikö ole parempi, että info tulee kotoa kuin esimerkiksi kavereilta vähän ehkä höystettynäkin erilaisilla tehosteilla? Se on kuitenkin tuo woodoo erään kulttuurin osa, eikä lasta voi kuplassa kasvattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791