kaupassa myynnissä lapsille woodoo nukke

smika

Olin aivan shokissa kun huomasin lasten leluosastolla hyllyn jossa myytiin erilaisia woodoo nukkeja. sanoin heti lapsilleni että niitä ette osta ettekä edes katso! mielipiteitä? äläkää vain antako lasten ostaa!

4

193

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On nähty woodoo nuket, niitähän oli avaimenperiäkin jokin aika sitten. Itse rinnastaisin ne lähinnä johonkin Monster High nukkeen. Jos kohdistetaan lapsii zombie-leluja niin eivät nämä siitä paljoa poikkea.

• lollim

ja varmaan vielä ostasit lapselles tämmösen ja opettaisit neulalla tökkimään?

• hipsuttaja puskasta

Jatkan nyt vielä tuohon, että kovasti moni näistä vanhempien suloisista "irmapettereistä", joilta nuo (mitkä nyt hyvänsä) lelut on kielletty pyrkii ne sitten keinolla tai toisella itselleen hankkimaan. Kannattaa siis perustella lapselle hyvin, miksi ei tuollainen lelu kuulu mielestäsi hänelle. Mitä huonommat perusteet tai mitä suurempi sen salaisuus on sitä enemmän tavaran haluaminen lasta polttelee. Noita "takkiostoksilla" käyneitä lapsukaisia on tullut nähtyä yksi jos toinenkin. Olen siis kaupassa töissä, joten tämä tieto tulee ihan kentältä.

Karu totuus nimittäin on se, ainakin täällä meillä päin, että isommat oppilaat ala-asteella jo opettavat pienemmilleen, miten siellä kaupassa ilman rahaa "shoppaillaan". Nämä pienemmäthän siitä sitten aika helpolla lähtevät tuohon touhuun mukaan, sillä kun muka saa itselleen kannuksia ja kunnioitusta. Ei siihen auta, kuinka monesti käry käy, ei auta porttikiellot tms. haetaan vain seuraava paikka, seuraava hyväuskoinen ja homma jatkuu. Tulee teini-ikä, ensin "ostoslistalle" tulevat energiajuomat, myöhemmin alkoholi, kivat autojen koristelutavarat ja kierre on valmis. Ei kiva, ei.

Tuo touhu jatkuu, muut tietoiset eivät uskalla käryttää ja osa ei vain tiedä. Röyhkeimmät "kaverit" kertovat kärähtäessään kaverinsa nimen ja puhelinnumeron, kiistävät viimeiseen asti olleensa itse asialla, kiistävät siitä huolimatta, että oma naama näkyy valvontakameran kuvassa, kiistävät, vaikka tekoset ovat nauhalle tallentuneet, kiistävät vaikka omat vanhemmät seisovat vieressä eikä siihen auta sekään, että kaveri, jonka nimi on kerrottu seisoo vanhempineen samassa huoneessa katsomassa nauhaa myös. Hyvällä tuurilla kierteen katkaisee poliisin ja viranomaisten puuttuminen asiaan, osalle ei auta sekään. Eihän tarpeeksi nuorelle tule rikosrekisteriä ja "pappa betalar".

• hipsuttaja puskasta taas
        lollim kirjoitti:

ja varmaan vielä ostasit lapselles tämmösen ja opettaisit neulalla tökkimään?

Ei tarvinnut. Torstaina näki tyttö nämä nuket ja samalla kertaa Monster High-kollegansa. Oli sitä mieltä, että rumia ovat, ei käy. Mitäs siihen sitten enää lisäämään. Myöhemmin tulee varmasti aika, jolloin kysymyksiä alkaa tavaroiden käytöstä tulla, mutta niitä käsitellään sitten. Joka tapauksessa jossain kohtaa hän noista asioista kiinnostuu ja eikö ole parempi, että info tulee kotoa kuin esimerkiksi kavereilta vähän ehkä höystettynäkin erilaisilla tehosteilla? Se on kuitenkin tuo woodoo erään kulttuurin osa, eikä lasta voi kuplassa kasvattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      132
      7163
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      417
      6891
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3493
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      133
      3078
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2644
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2221
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1914
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1777
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1447
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1327
    Aihe