Puuhamaa.

Pirre*

Hankimme puuhamaan, aiomme olla tulevaisuuden ainakin kesät siellä.

Kuinka monella Teistä on moisia haaveita tai suunnitelmia?

70

415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietinnässä

Mullon ollut puuhamaa jo 25 vuotta. Nyt iän karttuessa olen jo pikkuhiljaa luopumassa siitä, kun yksin siellä puuhastellut ja ois aika päästä jo vähän helpommalla. Kalliiksikin tulee kyseisen paikan ylläpito. Eilen juuri ostin öljyä 1500 litraa paikkaan, jossei kukaan asu. Maata on kyllä reilusti ympärillä ja järvi vieressä.Mietityttää kovasti, raskiiko luopua. Kesät siellä on ihana viettää, maaseudulla.

• Pirre*

Kannattaa harkita tarkkaan luopumista; kaksi kesää kerrostalossa sai minut/meidät tekemään tämän päätöksen, tuntuu kuin tulisi sairaaksi näitten seinien sisällä, tietysti ulos pääsee, mutten mie jaksa aina vaan kävellä katuja, talvella tämä menettelee, jotenkin.

P.s. entäs jos myisi sen liian ison/kalliin puuhamaan ja jättäisi itselle sen verran tonttia että rakentaisi pienemmän tilalle, kerran se järvikin on siinä lähellä?

• Korppis*

Ihanaa kuulla, että pääset näpertelemään.

Ihmisillä pitää olla tekemistä ja tekemisen eteen pitää haavella, pitää suunnitella miten toteutaa sen haaveen minkä saa todeksi.

Kevät saa minun multasormeni naputtlemaan muutakin kuin näppäimistöä.
      Nyt tosin olen kolme päivää järjestellyt täysaikaisesti kirpputoriviikkoa. Vanhat esineet pitää huoltaa, etsiä netistä hintahaarukkaa millä tuotteet myy ja hinnoitella ne. Touhu on vienyt minut mukanaan siten, että kerroin juuri Petzelle, että en oikein saanut unta kun ajatukset pyöri esineissä joita aijon myydä.

Rahat, jotka tästä työstä saan talletan Amerikan matkatilille. Eilen möin jo vanhojen esineiden kerääjälle tavaraa.

Haaveita on ja ne voi toteuttaa kun on riittävästi tahtoa ja energiaa toteuttaan ne.

Hyvää päivän jatkoa ja nauti puuhamaasi suunnittelusta.
      Itselähden nyt käymään eräällä kirppiksellä sillä tarvitsen pöökikorkkeja ; )

• sorsa pesässä

Minulla olisi niitä vielä iso lasipurkillinen toisen jo myin, jos ei satu tulemaan vastaan niin, kun kusti polkee niin posti kulkee :)

• Korppis*
        sorsa pesässä kirjoitti:

Minulla olisi niitä vielä iso lasipurkillinen toisen jo myin, jos ei satu tulemaan vastaan niin, kun kusti polkee niin posti kulkee :)

Vielä yksi asia, jonka olen kokenut. Tunteet jyllää useasti, mutta ne pitää pistää taka-alalle ja tajuta, että kaikesta pitää luopua, miksi jättää pesän siivouksen lapsille.

Tästä minulla on henkilökohtainen kokemus kun siivosin syntymäkotiani myyntiä varten. Pihalla oli iso roskalava, jonne armotta sellaiset tavarat lensi joilla oli ehkä tunne-arvoa vanhemmilleni, mutta niillä ei ollut minulle eikä sisaruksilleni käyttöä.

Useinhan me kiinnymme tavaraan niin kiihkeästi, että luopuminen siirtaa ne takaisin komeron hyllylle, missä niitä ei kukaan näe eikä niitä kukaan käytä.

Eilen huomasin kellarissa kävellessä, että joidenkin asukkaisen kellarin häkkivarastot ovat roinaa täynnä. Ei mitään arvoa, ei mitään käyttöä, ne ovat siellä kaiketi varuiksi.

• kysyn vaan että

kuka on Petze.

• nimestä päätellen
        kysyn vaan että kirjoitti:

kuka on Petze.

Petze? Olen ymmärtänyt, että se on korppiksen koira.

• Pirre*

En ole oikein näpertelijä luonteeltani, ehkä otan lapion ja kuokan, mutta pääasia että pääsemme kesäksi (ainakin)lähelle luontoa.

Antiikkikauppa vaatii tietoa ja nenää haistaa tulevia, eli jos heität pois tämän päivän "roskaa", huomaat pian että se on huomenna rahan arvoista keräilytavaraa.

Mutta, mitäs ne pöökikorkit ovat? :)

• netti tietää
        Pirre* kirjoitti:

En ole oikein näpertelijä luonteeltani, ehkä otan lapion ja kuokan, mutta pääasia että pääsemme kesäksi (ainakin)lähelle luontoa.

Antiikkikauppa vaatii tietoa ja nenää haistaa tulevia, eli jos heität pois tämän päivän "roskaa", huomaat pian että se on huomenna rahan arvoista keräilytavaraa.

Se näkyy olevan kainuun kieltä tuo pööki. Oli outo sana minulleki, mutta aina sitä viisastuu.

http://urbaanisanakirja.com/word/pooki/

• hohohhoo
        nimestä päätellen kirjoitti:

aijai ei meinaa tulla naarusta loppua!

• korppis*
        netti tietää kirjoitti:

Se näkyy olevan kainuun kieltä tuo pööki. Oli outo sana minulleki, mutta aina sitä viisastuu.

http://urbaanisanakirja.com/word/pooki/

En löytänyt sitä oikeaa termarin pöökiä. Pitää miettiä mistä, tarvitsisin kuusi kappaletta. Onko tietoa ; )

• holsku

• sorsa pesässä
        korppis* kirjoitti:

En löytänyt sitä oikeaa termarin pöökiä. Pitää miettiä mistä, tarvitsisin kuusi kappaletta. Onko tietoa ; )

Ahaa termariin, mulla olikin vaan niit pienempii.

• Saahan noita
        korppis* kirjoitti:

Saahan noita termarin korkkeja vaikka Prismasta, tai halpakaupoista. Onko teillä päin Honkkaria? = HongKong

• Sylikoira on
        nimestä päätellen kirjoitti:

Taitaa olla sellainen sylikoira, mummon mussu ja taaton tassu.

• Saahan noita kirjoitti:

Saahan noita termarin korkkeja vaikka Prismasta, tai halpakaupoista. Onko teillä päin Honkkaria? = HongKong

Näin meni taas myöhään kun pääsin piireihin ; ) Elvistä oli ihana kuunnella ja katsoa teemalta. Miestä, joka muutti musiikkimaailman.

Prisman viinitarvikeosastolta löytyi pöökikorkkeja, mutta liian pieniä. Tarvitsen korkit maustepurnukoihin. Termareissa oli aikoinaan sellainen sopiva koko joka sopisi omiin tarkoituksiini.

No kun ei löytynyt antaa olla ilman korkkia pyydän pienemmän hinnan ; )

• ......
        korppis kirjoitti:

Näin meni taas myöhään kun pääsin piireihin ; ) Elvistä oli ihana kuunnella ja katsoa teemalta. Miestä, joka muutti musiikkimaailman.

Prisman viinitarvikeosastolta löytyi pöökikorkkeja, mutta liian pieniä. Tarvitsen korkit maustepurnukoihin. Termareissa oli aikoinaan sellainen sopiva koko joka sopisi omiin tarkoituksiini.

No kun ei löytynyt antaa olla ilman korkkia pyydän pienemmän hinnan ; )

Elvis omaksui mustien fiilistä.
        Itse ei muuttanut yhtään mitään.

• ...... kirjoitti:

Elvis omaksui mustien fiilistä.
        Itse ei muuttanut yhtään mitään.

Mustien musiikki on rytmien parhaimmistoa. Mustien musiikki panee suomalaisenkin juntin jalkaterän vipajamaan.

Elvis päätti itse musikillisen suuntautumisensa ja levy-yhtiöt mukailivat. Balladit tulivat mukaan ja taas Elvis muutti maailmaa.

• .......
        korppis kirjoitti:

Mustien musiikki on rytmien parhaimmistoa. Mustien musiikki panee suomalaisenkin juntin jalkaterän vipajamaan.

Elvis päätti itse musikillisen suuntautumisensa ja levy-yhtiöt mukailivat. Balladit tulivat mukaan ja taas Elvis muutti maailmaa.

Elvis elvisteli musiikkiyhtiönsä haarainvälissä.
        Elvis ei muuttanut maailmaa, värjäsi tukkaansa, ja lauloi lauluja, joiden musiikkiyhtiö uskoi eniten vuolevan kultaa.
        Säälin kohtaloaan.

Säälin muutenkin korkelle kohotettuja. Heidän kohtalonsa on liian usein surkea.

• ....... kirjoitti:

Elvis elvisteli musiikkiyhtiönsä haarainvälissä.
        Elvis ei muuttanut maailmaa, värjäsi tukkaansa, ja lauloi lauluja, joiden musiikkiyhtiö uskoi eniten vuolevan kultaa.
        Säälin kohtaloaan.

Säälin muutenkin korkelle kohotettuja. Heidän kohtalonsa on liian usein surkea.

Et siis katsonut teeman Elvis iltaa. no et tietty ; ( Siellä menee nyt joku Elviksen elokuva, mutta Elviksen musiikki oli minulle mieleen ei niinkään elokuvat. Meillä on kaikilla oma makumme musiikista ja muustakin.

Minulla on muuten aina ollut hyvä maku, kehuvat.

• .....
        korppis kirjoitti:

Et siis katsonut teeman Elvis iltaa. no et tietty ; ( Siellä menee nyt joku Elviksen elokuva, mutta Elviksen musiikki oli minulle mieleen ei niinkään elokuvat. Meillä on kaikilla oma makumme musiikista ja muustakin.

Minulla on muuten aina ollut hyvä maku, kehuvat.

Ihana on Elvis, "The Pelvis", ei liene kukaan vastaanpanija.
        Olen Elvis-fani. Kihlalahjaksi ostin sulholleni Elvistä.
        Muttei Elvis ollut muutoksen tekijä, vain seuraaja, mutta Sankari kaikkineen.
        Ketuttaa, etten päässyt nyt Jack Berryn konserttiin.
        Ehkäpä hyvä niin. Lukemani perusteella.

• ..... kirjoitti:

Ihana on Elvis, "The Pelvis", ei liene kukaan vastaanpanija.
        Olen Elvis-fani. Kihlalahjaksi ostin sulholleni Elvistä.
        Muttei Elvis ollut muutoksen tekijä, vain seuraaja, mutta Sankari kaikkineen.
        Ketuttaa, etten päässyt nyt Jack Berryn konserttiin.
        Ehkäpä hyvä niin. Lukemani perusteella.

Ketä Elvis seurasi musiikillaan?

• 1.1947
        Pirre* kirjoitti:

Onnea vaan tuleviin päiviin!

Eihän jatkuvasti tarvitse jotakin tehdä, nauttiakin pitää.
        Lintujen äänet aamuvarhain, ah. Ja kahvit päälle. Sateen ropinakin on niin unettavaa. Kaiken touhun päälle.

• Uuno Puutteenperä
        korppis kirjoitti:

Mustien musiikista ja varsinkin siitä rytmistä tarkemmin palstalla: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11775612
        Tiedänpä montakin, joilla matka vireillä...

• Tänneee heti
        Sylikoira on kirjoitti:

Taitaa olla sellainen sylikoira, mummon mussu ja taaton tassu.

Petze, tänneee..... Onko hyvin koulutettu?

• Hei kun keikuskelen

Kyllä sitä nyt oma puuhamaa pitää olla.
      Jos ei siellä aina puuhastelekaan, niin onhan se tottavie mahtavaa, jos voi kaffikuppi kourassa mennä aamulla pihalle sitä juomaan. Tukkakin voi olla niin aamutakus ku ikinä, eikä tartte miettiä, josko naapurit tryykää siihen naaman eteen rupattelemaan.

Linnuille voi tehdä oman herkkupöydän ja istuskella niitä kattelemas ja kuuntelemas, kun lirkuttavat omat kiitokset ruokkijalle.

Sitten on keväällä ihanaa, kun koko sisus on täynnä puhtia ja intoa ja suunnitelmia, että mitähän taimia sitä laittais mihinkäkin, vai kasvattaisko taimet itse siemenistä.

Pepun voi tällätä nurmikolle, nyppiä siinä aikansa kuluksi vaikka rikkaruohoja ja päästää ajatukset kulkemaan omia reittejään.

Joo ja filtin pistää nurmikolle, köllähtää siihen ku ellunkana ja lukea kirjaa tai kuunnella musiikkia.

Minä en kuunaan kykenisi asumaan ympäri vuoden kerrostalossa. Minulle se ei sovi, vaikka kylläkin monelle muulle. On kait siinä hyviäkin puolia, mutta olkoot:)

Mukavaa jos ootte oman puuhamaan hankkineet. Kyllä kelepaa, kyllä kelepaa :)

• Pirre*

Kaikki oleellinen tulikin toimestasi sanottua, niin kuin esim. tuo aamutukka ..he, ..että minua vaivaa kun ei roskista voi viedä ennenkuin on ensin tarkistanut ulkoisen habituksensa, ja jos erehdyt jättää tarkistamatta niin tottakai rapussa tulee tukku fiinejä ihmisiä vastaan :))

Eli kaik allekirjoitan :)

• bessie*
        Pirre* kirjoitti:

Kaikki oleellinen tulikin toimestasi sanottua, niin kuin esim. tuo aamutukka ..he, ..että minua vaivaa kun ei roskista voi viedä ennenkuin on ensin tarkistanut ulkoisen habituksensa, ja jos erehdyt jättää tarkistamatta niin tottakai rapussa tulee tukku fiinejä ihmisiä vastaan :))

Eli kaik allekirjoitan :)

Olen minä omakotitalossakin asuessani aina laittanut jotain vaatetta päälleni ulos mennessäni. Mitä sitä enempää tarvitsee tehdä kerrostalossakaan? Eräätkin kerrat olen vienyt roskia ja käynyt esim. hakemassa puhelimeni autosta, laittamassa sen piuhoihin tms., pyjama päällä ja tukka kampaamatta.
        Naapureita en pidä yhtään itseäni fiinimpinä, tavallisia asujia kaikki.

Sellaista puuhamaata, jossa itse pitäisi kovasti puuhailla en kaipaa. Se mitä saattaisin haluta, edellyttäisi lottovoittoa. Enkä siis ole varma haluaisinko sittenkään, vai riittäisikö edelleenkin 'suunnittelu'. Onhan maailmassa toinen toistaan kiehtovampia puutarhoja jo olemassa.

Rivitaloasunto ei ole aivan pois laskuista, mutta pihapläntin kyllä suunnittelisin ja laitattaisin niin vähän puuhaa vaativaksi kuin suinkin.

• Minulla on ollut sekä rivi- että kerrostalon pihoilla myös suuri yhteinen puuhamaa, jossa voin halutessani tehdä kaikkea kuvaamaanne joko itsekseni tai "kavereiden" kanssa.

Olen tilannut pihalle yhtenä keväänä 8 perävaunullista rekkakuormaa multaa, laitattanut asfaltin tilalle betonikivikäytävän, istuttanut kukkien ja koristekasvien lisäksi marjapensaita, omena- ja luumupuita. Hyötypuutarhan hoito on jäänyt vähille, mutta siitä on ollut puhetta muutamien "tyttöjen" kanssa.

Seuraavassa kerrostalossa, johon muutan, on pihan lisäksi viherhuone ja monenlaisia yhteisiä puuhamaita.

Itse en haluaisi olla vastuussa kesämökistä. Kimppasellaisessa viihtyisin ja puuhailisin mielelläni. Omakotitalossa en haluaisi asua, en ainakaan itsekseni.

Onnea teille ja menestystä puuhailullenne. Ymmärrän puuhailun viehätyksen, vaikka itse sain lapsena ja nuoruus vuosina siitä pakon edessä enemmän kuin kyllikseni. Vähitellen olen alkanut itsekin nauttia kotipihalla ja ystävien luona vapaaehtoisesta puuhailusta.

• Pirre*
        bessie* kirjoitti:

Olen minä omakotitalossakin asuessani aina laittanut jotain vaatetta päälleni ulos mennessäni. Mitä sitä enempää tarvitsee tehdä kerrostalossakaan? Eräätkin kerrat olen vienyt roskia ja käynyt esim. hakemassa puhelimeni autosta, laittamassa sen piuhoihin tms., pyjama päällä ja tukka kampaamatta.

Sellaista puuhamaata, jossa itse pitäisi kovasti puuhailla en kaipaa. Se mitä saattaisin haluta, edellyttäisi lottovoittoa. Enkä siis ole varma haluaisinko sittenkään, vai riittäisikö edelleenkin 'suunnittelu'. Onhan maailmassa toinen toistaan kiehtovampia puutarhoja jo olemassa.

Rivitaloasunto ei ole aivan pois laskuista, mutta pihapläntin kyllä suunnittelisin ja laitattaisin niin vähän puuhaa vaativaksi kuin suinkin.

Josko mie siellä metän keskellä sitten juoksen yöpaitasillani roskikselle, en täällä kyllä ole ketään pelotellu :)

Olisihan niitä hienoja- ja unelmien taloja täälläkin, mutten mie tarvia mitään hienoa, tämä on -88 rakennettu ja ihan kopsakassa kunnossa, pihakin suhtkoht kivasti laitettu, ei liikaa hoidettavaa, mutta sopivasti tonttiksi, n. 1 ha, polttopuut saadaan omalta tontilta, mutta se mikä on unelmaa yhdelle on kauhistus toiselle ja toisinpäin, niin se on, - 20 km matka kaupunkiin olisi kai monelle liikaa, ei meille..:)

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Minulla on ollut sekä rivi- että kerrostalon pihoilla myös suuri yhteinen puuhamaa, jossa voin halutessani tehdä kaikkea kuvaamaanne joko itsekseni tai "kavereiden" kanssa.

Olen tilannut pihalle yhtenä keväänä 8 perävaunullista rekkakuormaa multaa, laitattanut asfaltin tilalle betonikivikäytävän, istuttanut kukkien ja koristekasvien lisäksi marjapensaita, omena- ja luumupuita. Hyötypuutarhan hoito on jäänyt vähille, mutta siitä on ollut puhetta muutamien "tyttöjen" kanssa.

Seuraavassa kerrostalossa, johon muutan, on pihan lisäksi viherhuone ja monenlaisia yhteisiä puuhamaita.

Itse en haluaisi olla vastuussa kesämökistä. Kimppasellaisessa viihtyisin ja puuhailisin mielelläni. Omakotitalossa en haluaisi asua, en ainakaan itsekseni.

Onnea teille ja menestystä puuhailullenne. Ymmärrän puuhailun viehätyksen, vaikka itse sain lapsena ja nuoruus vuosina siitä pakon edessä enemmän kuin kyllikseni. Vähitellen olen alkanut itsekin nauttia kotipihalla ja ystävien luona vapaaehtoisesta puuhailusta.

Sepä se kun ei ole kuin kiikku tässä talon pihassa, ei minkäänlaista oleskelu aluetta saati puuhamaata, viherhuoneista puhumattakaan, no on tässä pöytä ja tuolit, mutta ei mitään mummo energianpurku mahdollisuutta :)

P.s. luulin mie että sopeudun olla öllöttämiseen, mutta ei, pakko päästä pakoon...ei tässä ole matkusteluista toiveitakaan om -hoitajuuden takia, hyvä kun sitten voi mennä ulos..omaan rauhaan välillä..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Sepä se kun ei ole kuin kiikku tässä talon pihassa, ei minkäänlaista oleskelu aluetta saati puuhamaata, viherhuoneista puhumattakaan, no on tässä pöytä ja tuolit, mutta ei mitään mummo energianpurku mahdollisuutta :)

P.s. luulin mie että sopeudun olla öllöttämiseen, mutta ei, pakko päästä pakoon...ei tässä ole matkusteluista toiveitakaan om -hoitajuuden takia, hyvä kun sitten voi mennä ulos..omaan rauhaan välillä..

..unehtu, Kiitos onnitteluista O-O ja Onnea Sinullekin uudesta tulevasta kodista, -rakennetaanko sitä vielä?

• Pirre* kirjoitti:

..unehtu, Kiitos onnitteluista O-O ja Onnea Sinullekin uudesta tulevasta kodista, -rakennetaanko sitä vielä?

KiitosPirre,
        pikapuoliin valmistuu. Pitäisi saada omat suunnitelmat valmiiksi. Keittiö ja kaappisänky ovat vielä tilaamatta.
        Nykyisen asunnon pintaremontti pitäisi myös saada pikkuhiljaa valmiiksi.
        Oman epäkunnon (ja laiskuuden) vuoksi hommat takkuilevat, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. En ota paineita.

Ymmärrän hyvin ongelmanne taloyhtiön pihapuuhien suhteen. Yksikin ikävä ihminen voi estää muiden mukavia suunnitelmia ym. Olen ehtinyt asua erilaisten naapureiden kanssa.

Nyt saatan odottaa tulevilta kuvioilta vähän liikaakin. Huomenna on taas yhtiökokous ja päätetään myös yhteisten tilojen kalusteiden hankinnasta. Pitääkin muistaa samukahvi- ja iltateepaikat. :)

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

KiitosPirre,
        pikapuoliin valmistuu. Pitäisi saada omat suunnitelmat valmiiksi. Keittiö ja kaappisänky ovat vielä tilaamatta.
        Nykyisen asunnon pintaremontti pitäisi myös saada pikkuhiljaa valmiiksi.
        Oman epäkunnon (ja laiskuuden) vuoksi hommat takkuilevat, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. En ota paineita.

Ymmärrän hyvin ongelmanne taloyhtiön pihapuuhien suhteen. Yksikin ikävä ihminen voi estää muiden mukavia suunnitelmia ym. Olen ehtinyt asua erilaisten naapureiden kanssa.

Nyt saatan odottaa tulevilta kuvioilta vähän liikaakin. Huomenna on taas yhtiökokous ja päätetään myös yhteisten tilojen kalusteiden hankinnasta. Pitääkin muistaa samukahvi- ja iltateepaikat. :)

Laitat siis entistä osakettasi myyntikuntoon, ymmärsin. Minua huvitti yhtiökokouksessa kun oli puhetta keinujen (puiset kaksipuoleiset) käsittelystä jollain värillisellä puunsuoja aineella, vaan eipä tuntunut innostavan hallituksen puh.johtajaa, anikka tee- tai muista oleskelu paikoista, ei varmana menisi läpi..eikä miusta ainakaan ole yksin kinaamaan heidän kanssaan. Ilm. vastahanka johtuu siitä kun talon nuoremmilla (varakkaimmilla) asukkailla on kaikilla mökit näitten ympäröivien vesien äärellä, mitäs nyt vanhoista ja vaivaisista on väliä..:(, olkuutsa keinussa.
        Sinunlaisiasi ,O-O, asukkaita tässä talossa tarvittaisiin, rupeisi jotain tapahtumaankin :)

• O - O
        Pirre* kirjoitti:

Laitat siis entistä osakettasi myyntikuntoon, ymmärsin. Minua huvitti yhtiökokouksessa kun oli puhetta keinujen (puiset kaksipuoleiset) käsittelystä jollain värillisellä puunsuoja aineella, vaan eipä tuntunut innostavan hallituksen puh.johtajaa, anikka tee- tai muista oleskelu paikoista, ei varmana menisi läpi..eikä miusta ainakaan ole yksin kinaamaan heidän kanssaan. Ilm. vastahanka johtuu siitä kun talon nuoremmilla (varakkaimmilla) asukkailla on kaikilla mökit näitten ympäröivien vesien äärellä, mitäs nyt vanhoista ja vaivaisista on väliä..:(, olkuutsa keinussa.
        Sinunlaisiasi ,O-O, asukkaita tässä talossa tarvittaisiin, rupeisi jotain tapahtumaankin :)

Eivät kaikki suunnitelmat toteudu ja joitain pitää lobata pari vuotta.
        Nykyisessä yhtiössä siirsin jo hommat nuoremmille, ja uudessa yhtiössä on viisaita, aktiivisia ja ahkeria vapaaehtoisia ihmisiä mihin tahansa hommiin.
        Toki teen yhtä ja toista itsekin ihan mielelläni, mutta nautin siitä, ettei enää tarvitse ottaa selvää monenlaisista ja kantaa vastuuta.

Yhteisiä tiloja ja tekemisiä voi valita, jos haluaa osallistua. Monenlaisia suunnitelmia on ilmassa, saa nähdä, mitkä käynnistyvät. Jos ehdit Helsingissä käydessäsi, esittelen mielelläni taloa sinulle.

• bessie*
        Pirre* kirjoitti:

Josko mie siellä metän keskellä sitten juoksen yöpaitasillani roskikselle, en täällä kyllä ole ketään pelotellu :)

Olisihan niitä hienoja- ja unelmien taloja täälläkin, mutten mie tarvia mitään hienoa, tämä on -88 rakennettu ja ihan kopsakassa kunnossa, pihakin suhtkoht kivasti laitettu, ei liikaa hoidettavaa, mutta sopivasti tonttiksi, n. 1 ha, polttopuut saadaan omalta tontilta, mutta se mikä on unelmaa yhdelle on kauhistus toiselle ja toisinpäin, niin se on, - 20 km matka kaupunkiin olisi kai monelle liikaa, ei meille..:)

Tuohan kuulostaa oikein mukavalta ja sopivalta, vielä kun noin lyhyt matka kaupunkiin.

Rakennuksen suhteen ei minulla olisi mitään erityisiä unelmia, tavallinen, pohjaratkaisultaan sopiva ja hyvin tehty mökki kelpaa hyvin.
        Se on se 'puutarhasuunnitelmani', joka edellyttäisi lottovoittoa. Mutta enpä sitä koskaan aivan tosissani ole suunnitellutkaan, omaksi ilokseni vain. Itseasiassa se ei edes sovi yhteen 'unelmamökkini' kanssa, siihen suunnitelmaan taas ei puutarha sovi.
        Todellisuudessa en ole ollut edes kiinnostunut käymään jo olemassa olevalla mökilläkään enää vuosiin.

Teit mielestäni - sikäli kun olen elämäntilanteesi ymmärtänyt - hyvän ja 'oikeaaikaisen' ratkaisun ja tuo sijainti, vain 20 km kaupungista, vau!

• 1.1947
        bessie* kirjoitti:

Aamuihini kuuluu koirien ulkoilutus ihan vaan nurkilla. Siihen sonnustaudun heittämällä takin päälle ja lämpösukat jalkaan. Yöpaitaa en ole siinä vaiheessa riisunut. Naapureista en piittaa. Hiukset sidon pannan avulla, kampaan myöhemmin. Eli rennosti menee.

Hyvä mieli riittää ja tervehdys satunnaisille vastaantulijoille. Yleensä naapurit nukkuvat vielä.

Omalla rivaripihalla on kukkia, muutama herukkapuska ja enemmän tuijia näkösuojina. Ja keinu. Enimmät kesäajat kuluvat nykyisellä kakkoskodilla tai mökillä. Kukkia on joka pihalla, mökillä vähiten.

Pian kuullan Pirren* kuulumisia puuhasteluista.

• Pirre*
        1.1947 kirjoitti:

Aamuihini kuuluu koirien ulkoilutus ihan vaan nurkilla. Siihen sonnustaudun heittämällä takin päälle ja lämpösukat jalkaan. Yöpaitaa en ole siinä vaiheessa riisunut. Naapureista en piittaa. Hiukset sidon pannan avulla, kampaan myöhemmin. Eli rennosti menee.

Hyvä mieli riittää ja tervehdys satunnaisille vastaantulijoille. Yleensä naapurit nukkuvat vielä.

Omalla rivaripihalla on kukkia, muutama herukkapuska ja enemmän tuijia näkösuojina. Ja keinu. Enimmät kesäajat kuluvat nykyisellä kakkoskodilla tai mökillä. Kukkia on joka pihalla, mökillä vähiten.

Pian kuullan Pirren* kuulumisia puuhasteluista.

Torstaina pääsee jo taloon emännöimään, vaan en tiedä miten tämä flunssa nyt meinaa tästä kehittyä, nyt on kurja olo.

• hmpf

Mun Puuhamaassa sataa just nyt :) Toteutin itseäni ja muutin omakotitaloon kesän aikana. Olen todella onnellinen, ja niin ovat lapsetkin.

Mun unelmat oli hetken aikaa hukassa, ja aloin jo olla sillä kannalla ettei niitä välttämättä tarvitse. Sitten tuli tämä eteen, ja nyt jatkan pikku-unelmilla tästä lähtien. Sireeniaitaa, kasvihuonetta, grilliuuni pihaan, notskipaikkaa... mitähän kaikkea tässä vielä ehtii unelmoimaan. Nyt voin toteuttaa härkä-aidankin ihan mihin kulmaan vaan :) Kunto pysyy hyvänä, ja mieli nousee uusiin sfääreihin kun saa jotain aikaiseksi.

Onko sinulla puuhamaa jo hankittu, vai tähtäimessä?

• Pirre*

Eilen tehtiin kaupat, ja kuukauden sisällä pääsen/päästään katselemaan ja suunnittelemaan ...

Kasvihuone on ollut evakossa kolme kesää, se pitää pystyttää taas keväällä ja kasvimaata ajattelin myös, sekä mansikkaa jne., innolla odotan kevättä taas..:)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Eilen tehtiin kaupat, ja kuukauden sisällä pääsen/päästään katselemaan ja suunnittelemaan ...

Kasvihuone on ollut evakossa kolme kesää, se pitää pystyttää taas keväällä ja kasvimaata ajattelin myös, sekä mansikkaa jne., innolla odotan kevättä taas..:)

P.s. Onnea Sinullekin hmpf, omasta puuhamaasta :)

• Pirre* kirjoitti:

Onnea vaan kovasti. Sinulla on sitten aktiivinen suunnittelukausi edessä. Kukaties innostut kokeilemaan jotain ihan uusia kasveja.

Minäkin innostuin nuorena perheenäitinä oman rivitalopihan hyötypuutarhasta ja pienestä kasvimaasta. Siihen aikaan naapurit naureskelivat touhuilleni, mutta nykyisin useimpien asenteet ovat muuttuneet. Kaupunkilaisetkin viljelevät ruokaa monenlaisissa paikoissa ja alustoilla.

Ihailen sinun on reippauttasi ja ahkeruutta. Ehkä matkailun ainakin tulee taas joskus.

• hmpf
        Pirre* kirjoitti:

P.s. Onnea Sinullekin hmpf, omasta puuhamaasta :)

Onnea, Pirre, myös minulta :) Nyt on sitten kivaa selata puutarhalehtiä :))

Ite olen ajatellut miten sitä/tätä unelmaa voisi säilyttää mahdollisimman kauan unelmana... luulen että salaisuus on siinä, ettei tee itselleen mitään pakkopullaa. Ettei aseta ne rajat liian korkealle, missä kunnossa se on pidettävä. Tekee vaan sen verran kun on hauskaa, silloin kun on hauskaa. Niin moni puuhamaa-omistaja palaa loppuun sillä kun työt ei kuitenkaan lopu. Minulle tekeminen on se nautinto, toivottavasti sen pystyn säilyttämään niin.

Aurinko tais pilkahtaa... eikun ulos :)
        Ainiin, kiitos sinulle!

(Heh, suomi24:kin heitti mulle kerrankin helpon laskun selvitettäväksi, ei tarvi kaivaa laskinta ;D haluaako nekin mut pihalle :)))

• L - L

Hankkiessamme puuhamaan pääosoitteeksemme luovuimme kesäpuuhamaasta 70-luvun puolivälissä.

Kun viimeinenkin työvoima = lapsi lähti opiskelemaan, kyllästyimme parissa vuodessa 26-vuotiseen puuhamaahamme ja suostuimme luovuttamaan sen ukrainalaiselle perheelle kun tulivat ovelta kauniistí kysymään, "myykö sinä tämä talo"?

Viimeiset 10-vuotta jätteiden lajittelu ja kuskaaminen roskakatokseen on edustanut meille riittävää puuhamaata.

Toinen puuhamaamme on vielä hieman puuhattomampi.

• L - L

Toisen puuhamaan tilanne tällä hetkellä. Pilvetön taivas. Lämpötila 28C.

• teillä ihana paikka
        L - L kirjoitti:

Älä edes kerro. Täällä kotisuomessa erittäin pilvistä ja sateista, lämmintä jokunen aste. Onneksi sauna on lämpiämässä.

• Pirre*
        L - L kirjoitti:

Te viihdytte niin ja me näin, - on täälläkin lämpöä 21, sisällä :), ulkona sataa.

Pieni kesämökki on meilläkin, mutku se on saaressa, ei enää ehkä onnistu ensi kesänä sinne meneminen, yhdessä ainakaan, siksikin tämä nyk.hankinta.

• piauler*

Minulla pitää olla myös puuhamaa.Kun on puuhamaassa syntynyt ja sellaiseen tottunut lapsesta saakka, se menee verenperintönä ikään.

Vaikka asustaakin kerrostalossa jota vuosi vuodelta inhoo yhä enemmän, että on seinien vanki, ainakin talvella, siksipä ainakin kesäisin täytyy päästä ulos.

Nykyinen paikkani on vaan niin pikkuinen että siellä ei ole"mitään tekemistä" ja en osaa lojua keinussa kirjan kanssa.Siksipä silmissä siintää joku mummonmökkipaha jossain päin Suomea, missä saisi kynnet iskeä multaan kunnolla ja kirveellekkin olis töitä.Monta sentapaista on ollutkin, ovat vaan jääneet elämänmuutosten takia syrjään.
      Tai olleet sopimattomassa paikassa, kuten liian lähellä tietä tai naapureita.
      Ja se on aina onnen kauppaa kun hankkii sellaisen, mitä saamaan tulee.

• Pirre*

Tarkkana täytyy olla näitä vanhempia kiinteistöjä hankkiessaan, monta mökkiä käytiin katsomassa ennen kuin sattui sopiva.

P.s. Olet oikeassa, ei tämä ole ihmiselämää..muallaiselle :)

• mimmimummi*
        Pirre* kirjoitti:

Tarkkana täytyy olla näitä vanhempia kiinteistöjä hankkiessaan, monta mökkiä käytiin katsomassa ennen kuin sattui sopiva.

Tulee oikein hyvälle mielelle .. kun joku on innoissaan tulevasta...sitä kun harvoin kuulee.. Itse en yksin uskaltaisi enää muuttaa omakotitaloon...vaikka en mikään niin pelkuri olekaan...kerrostalo asumiseen on niin tottunut jo...
        Melkein kaikki ystäväni asuvat omakotitaloissa....ja valittavat työn määrää..et jos vielä tämän vuoden ...

• Pirre*
        mimmimummi* kirjoitti:

Tulee oikein hyvälle mielelle .. kun joku on innoissaan tulevasta...sitä kun harvoin kuulee.. Itse en yksin uskaltaisi enää muuttaa omakotitaloon...vaikka en mikään niin pelkuri olekaan...kerrostalo asumiseen on niin tottunut jo...
        Melkein kaikki ystäväni asuvat omakotitaloissa....ja valittavat työn määrää..et jos vielä tämän vuoden ...

Liian helppo elämä ei sopinut miun vartalolle, tuntuu kuin oisin vaivaisempi tässä helpossa elämässä, enkä tykkää käydä kuntosalilla, yksi kerta riitti, ei ole miun paikkani, pittää olla raitista ilmaa.

Me pidetään tämä kaupunki asunto, ainakin jonkun aikaa omassa käytössä, varoilta, mutta annetaan vuokralle jos alkaa olla ylimääräinen..

p.s.ai huomasko sen intoni..he..no olen mie innoissani :))

• miranda.......
        Pirre* kirjoitti:

Pirre*..mualainen, tiälä toinen utelee. Eikös tuosta jo runo syntynyt?
        Tekisi mieli kirjoittaa ja kirjoitankin, että; "mistee päin työ tuon tontin ja mökin ostitta ja onkos siinä järvi lähellä"?

Nyt loppui kirjaimet, mutta onko kaukana keskustasta, siis se mökkimatka?

Luin tuolta tyttäresi koulumatkasta, että onhan siinä reissu, mutta tyttäresi asuu ilmeisesti jossain muualla ja muualta voi olla pitkä matka opinahjoon?

Ei kyllä hevin unohdu eräs Jouluinen matka sinne "luoksesi" (en mainitse paikkaa, jos joku ei tiedä)Espoosta. Mieheni oli Australiassa ja minä kahden lapsen kanssa lähdin sinne ajelemaan.

Oli pirunmoinen "jäätävä" tihkusade koko matkan ja jouduin ajelemaan ilmeisesti jotain 60km/h, sillä ohittajia oli. Tuulilasin putsausta riitti, mutta niin tuntui olevan toisillakin niillä levähdyspaikoilla. Se oli liukas talvi.

No, jääköön nuo muistelot muualle, sillä minun Jouluni ei ole saapunut sen päiväsen perään, kun siellä lakattiin käymästä.

• Pirre*
        miranda....... kirjoitti:

Pirre*..mualainen, tiälä toinen utelee. Eikös tuosta jo runo syntynyt?
        Tekisi mieli kirjoittaa ja kirjoitankin, että; "mistee päin työ tuon tontin ja mökin ostitta ja onkos siinä järvi lähellä"?

Nyt loppui kirjaimet, mutta onko kaukana keskustasta, siis se mökkimatka?

Luin tuolta tyttäresi koulumatkasta, että onhan siinä reissu, mutta tyttäresi asuu ilmeisesti jossain muualla ja muualta voi olla pitkä matka opinahjoon?

Ei kyllä hevin unohdu eräs Jouluinen matka sinne "luoksesi" (en mainitse paikkaa, jos joku ei tiedä)Espoosta. Mieheni oli Australiassa ja minä kahden lapsen kanssa lähdin sinne ajelemaan.

Oli pirunmoinen "jäätävä" tihkusade koko matkan ja jouduin ajelemaan ilmeisesti jotain 60km/h, sillä ohittajia oli. Tuulilasin putsausta riitti, mutta niin tuntui olevan toisillakin niillä levähdyspaikoilla. Se oli liukas talvi.

No, jääköön nuo muistelot muualle, sillä minun Jouluni ei ole saapunut sen päiväsen perään, kun siellä lakattiin käymästä.

Ihan kuivalla mualla on, ei oikein löytynyt sillä rahalla joka oli hankintaan varattu kunnollista rantapaikkaa, ja saarimökkiäkään emme raatsineet myydä, se on niin ihanalla paikalla - velkaakaan ei huvita enää tehdä.
        N. 20 kilometriä on tänne kaupunkiasunnollemme tältä uudelta mökiltä, tai talohan se on, 120 neliötä as.pinta alaakin, siis saunoineen yms.huoltotiloineen.

Tyttäremme ajaa täältä etelään päin ja takas..ja just noita jäätikkökelejä jännitän..ihan maha kuralla :(

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Ihan kuivalla mualla on, ei oikein löytynyt sillä rahalla joka oli hankintaan varattu kunnollista rantapaikkaa, ja saarimökkiäkään emme raatsineet myydä, se on niin ihanalla paikalla - velkaakaan ei huvita enää tehdä.
        N. 20 kilometriä on tänne kaupunkiasunnollemme tältä uudelta mökiltä, tai talohan se on, 120 neliötä as.pinta alaakin, siis saunoineen yms.huoltotiloineen.

Tyttäremme ajaa täältä etelään päin ja takas..ja just noita jäätikkökelejä jännitän..ihan maha kuralla :(

..lisään, että ymmärsinkö oikein että olet täältä kotoisin ja joulut loppuivat vanhempiesi kuoltua, - lukuatitoni on kai ruosteessa :/

• Asun ok-talossa, mutta minulla pitää olla vielä suurempi reviiri. Omistan myös metsäpalstan, minkä hoito on parasta puuhastelua mitä tiedän. Perunamaa ja vihannesmaa on myös hoidettavanani vaikka ei olekaan omistuksessani.
      Olenkin sanonut harrastuksekseni puutarhanhoidon, metsä on minun talvipuutarhani.

• L - L

Kotoinen puuhamaani oli 8 basilikaa parvekkeella. Ennen elokuista poistumistamme ehdin päivittäin käyttää lehtiä ja myllätä kaksi litran satsia pestoa.

Minulle sopiva annos puuhaa.

• mitäs mä utelen?
        L - L kirjoitti:

Kotoinen puuhamaani oli 8 basilikaa parvekkeella. Ennen elokuista poistumistamme ehdin päivittäin käyttää lehtiä ja myllätä kaksi litran satsia pestoa.

Minulle sopiva annos puuhaa.

Poistuitteko myötämöisin lämpöisempiin maisemiin vaiko talveksi vain?

• L - L
        mitäs mä utelen? kirjoitti:

Poistuitteko myötämöisin lämpöisempiin maisemiin vaiko talveksi vain?

Vain keväät ja syksyt.

Sydäntalvella on vitsit vähissä. Aamuisin on asunnon lämpötila 14C ja paikat kosteina.
        Vuoteen vieressä on pitkälahkeiset välihousut ja villapaita. Äärimmäistä rohkeutta keräten ujuttaudun tuplaviltin alta housuihin ja äkkiä villapaita päälle.
        Nestekaasukamina nostaa lämmön pian 18C:n joka alkaa tuntumaan melkein siedettävälle.
        Inottavinta on se, että kylppäri on asunon kylmin paikka.

Jatkuvasti käytettynä 13kg kaasupullo kestää 4-vuorokautta.
        Sähkö on kallista.
        Rannassa oleva ylimmän kerroksen asunto on täysin eristämätön.
        Kaminan sammutuksen jälkeen jäähtyy 15-minuutissa.

Meille riitti kaksi talvea.
        Keväisin menemme aikaisintaan maaliskuun puolivälissä.
        Sydänkesäksi pois.
        Syksyllä pois marraskuun loppuun mennessä.

Talvijengi väittää tottuvansa koleuteen. Me emme viitsineet totutella.

Päivissä ei ole valittamista vaikka mylväyspäiviäkin esiintyy.

• mitäs mä utelen?
        L - L kirjoitti:

Vain keväät ja syksyt.

Sydäntalvella on vitsit vähissä. Aamuisin on asunnon lämpötila 14C ja paikat kosteina.
        Vuoteen vieressä on pitkälahkeiset välihousut ja villapaita. Äärimmäistä rohkeutta keräten ujuttaudun tuplaviltin alta housuihin ja äkkiä villapaita päälle.
        Nestekaasukamina nostaa lämmön pian 18C:n joka alkaa tuntumaan melkein siedettävälle.
        Inottavinta on se, että kylppäri on asunon kylmin paikka.

Jatkuvasti käytettynä 13kg kaasupullo kestää 4-vuorokautta.
        Sähkö on kallista.
        Rannassa oleva ylimmän kerroksen asunto on täysin eristämätön.
        Kaminan sammutuksen jälkeen jäähtyy 15-minuutissa.

Meille riitti kaksi talvea.
        Keväisin menemme aikaisintaan maaliskuun puolivälissä.
        Sydänkesäksi pois.
        Syksyllä pois marraskuun loppuun mennessä.

Talvijengi väittää tottuvansa koleuteen. Me emme viitsineet totutella.

Päivissä ei ole valittamista vaikka mylväyspäiviäkin esiintyy.

Mikä maa? Mikä valuutta?

• Pirre*

Eipä ole meistä metsän hoitajiksi, ellei nyt oisi tukkimehtää, sen osaisin kyllä myydä :)

Hyvän kokoista koivikkoa on osa hehtaarin tontistamme, se saa riittää metästä, kai sieltä löytyy sieniäkin lajin verran, luulisin kantarellejakin, eli särvintäkin nokko.:), ja niin saahan sinne viritellä keväällä koivunmahla putkiston, ilmaista ja kivennäispitoista juomaakin omasta takaa..:)

• L - L
        mitäs mä utelen? kirjoitti:

Mikä maa? Mikä valuutta?

Kun nollaat trippimittarin Ranskan - Espanjan rajalla ja ajat rantaa myötäillen etelään 750km niin talomme näkyy.

Näkyy myös kotikadullamme osoitteessa paseo juan aparicio torrevieja.

• eräs lukija
        L - L kirjoitti:

Kun nollaat trippimittarin Ranskan - Espanjan rajalla ja ajat rantaa myötäillen etelään 750km niin talomme näkyy.

Näkyy myös kotikadullamme osoitteessa paseo juan aparicio torrevieja.

Kävimpä kurkkimassa Mapsin kautta,"ajelin" rannikkoa ja matkustelin sinne tänne.

Passaahan siellä olla,itsekkin vietin monta talvea Gran Ganarialla, Las Palmasista viiskytkilsaa luoteeseen,Nieveksen seuduilla eräässä suomalaisten asuttamassa vuoristokylässä.

Kyllä se tän vesisateen ja myrskyn voittaa.

• L - L
        eräs lukija kirjoitti:

Kävimpä kurkkimassa Mapsin kautta,"ajelin" rannikkoa ja matkustelin sinne tänne.

Passaahan siellä olla,itsekkin vietin monta talvea Gran Ganarialla, Las Palmasista viiskytkilsaa luoteeseen,Nieveksen seuduilla eräässä suomalaisten asuttamassa vuoristokylässä.

Kyllä se tän vesisateen ja myrskyn voittaa.

Kadun nimen googlaamalla pääsee suoraan kotikadullemme ja siinä ensimmäisenä on tyrkyllä naapuritalon kulman Keeper- kuppilan kamera joka kertaklikkauksella näyttää tosiaikaisen kuvan siiitä kadun kohdasta.

Google Earth ei pääse kävelykadulle vaan vaeltelee talon takana eri kadulla.

• Pirre*
        L - L kirjoitti:

Kadun nimen googlaamalla pääsee suoraan kotikadullemme ja siinä ensimmäisenä on tyrkyllä naapuritalon kulman Keeper- kuppilan kamera joka kertaklikkauksella näyttää tosiaikaisen kuvan siiitä kadun kohdasta.

Google Earth ei pääse kävelykadulle vaan vaeltelee talon takana eri kadulla.

Tuo Google Mapsin palvelu on mainio, mieki kävin vakoilemassa veljeni pihakadulla ja kiersin talon ympäri, kaikkea ne keksivätkin.

• laiskuria laulattaa

Kaksi toteutettua puuhamaa unelmaa ja niistä luopumiset.

Kesähuvila. Ensin rtakentaminen ja viimeistely. Kahden vuoden jälkeen arviointi onko se kaiken reuhuamisen arvoista. Ei ollut.

8,5-metrinen, puurunkoinen retkeilyvene. Puuhaa riitti. Ainoa huoleton kohde oli Volvon hidaskäyntinen, ahtamaton meridiesel.
      Kaksi kesää riitti sitä "nautinnollista" puuhaa.

Omakotitalossakin, 920m2:n tontilla, oli puuhaa liian kanssa!

• Pirre*

Kolmas talo tämäkin, mutta niin kuin tuolla taisin mainitakin, kerrostaloon ei totu - kesät on kurja viettää täällä.

• Kaupunkilainen

Meillä on ollut puuhamaa 20 vuotta, mutta alamme väsyä pihanhoitoon. Niinpä hankimme uuden lomanviettopaikan, joka on rivitalossa Päijänteen rannalla. Siellä voi vain olla möllöttää, tai sitten veneillä, kalastaa, uida. Vanha puuhamaa kun on metsän keskellä ilman rantaa, sieltä on vesille liian pitkä matka.

• Pirre*

Niin tuo rivitalo yhtiö rannalla oisi ollut tietenkin mukava, ja huoletonkin, mutta onneksi tässä meidän puuhamaassa on melko pieni hoidettu piha, vielä mie sen uskon jaksavani hoitaa.

• puuhat puuhailtu

Minä elin koko lapsuuteni ja kauniin nuoruuteni puuhamaassa. Isäni oli puutarhuri ja maanviljelijä. Kesäisin puuhaa riitti vaikka ympäri vuorokaudet. Talvella viikonloput tukkimetsässä heti kun kävelemään oppi. Kouluiltaisin talvella lumenlapiointia ja puunpilkkomista, kantamista ja sonnan lapiomista navetassa minkä läksyiltään ehti.

Sain tarpeekseni puuhamaasta, toteutin haaveeni 40 tunnin työviikosta ja vapaista illoista ja viikonlopuista. Ei ikinä enää käsiä multaan tai lapion varteen.

• Pirre*

Ei ollut sitten geeneissä se mullan myllääminen :), en miekä nyt mikään viherpeukku ole, mutta jotain ajanvietettä pitää olla, muutakin kuin telkku ja tää netti, no kirjoja tulee tietenkin luettua, mutta ei niitäkään ihan päntiönään jaksa käy silmiinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13