Vastausta etsien näin lähes 50v takaa!

Reikäkorva:)

Olin syntyessäni suurikokoinen vauva (makrosomia?). Painoin yli 5kg. Ilmeisesti äitini kärsi raskausajan diabeteksestä, korkeasta verensokerista jne, muttei neuvolakorttini tietojen mukaan hoitanut asiaa. Neuvolakortin hatarien tietojen perusteella tajuan, että äidilleni oli määrätty jotakin lääkettä, jota hän ei kuitenkaan ollut hankkinut.
Synnytys oli äitini kertoman mukaan ollut lähes hengen vievä (ei siis keisarinleikkausta!), olin ollut kuristumassa napanuoraan ja käsittääkseni jumittunut synnytyskanavaan, mutta jotenkin minut oli ulos saatu.
Äitini kertoman mukaan olin ollut ns.happikaapissa (kuten hän joskus asian ilmaisi) ja minulta oli otettu näyte aivonesteestä(?).
Ja koska minulla on korvan yläosassa jälki (rustossa korvan juuressa selkeä jälki kokeesta) kyselenkin nyt osaisiko joku vihjata tarkemmin mikä näyte minulta on otettu? Selvyyttä siihen en äidiltäni koskaan saanut. Olen etsinyt tietoa netistä, mutta ilmeisesti en osaa kirjoittaa oikeaa hakusanaa.

2

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alalla yli 20 v

No siitä kohden nyt ei ainakaan ole otettu mitään aivoneste-tai muutakaan näytettä. Jälki johtuu ihan jostain muusta.

Kokeileppa vaikka likvor-näyte-sanalla googlailla....

• Reikäkorva:)

Kiitos vastauksesta. Tämä siis tapahtui 60-luvulla. Äitini kertoman mukaan siitä otettiin neulalla näyte ja selkeän jäljen perusteella jokin sellainen siitä on otettu. Likvor näyte tarkoittanee haun perusteella selkäydinnestenäytteen ottoa. En kyllä löytänyt yhteyttä muuten kuin aukileen kautta otettavaan näytteeseen. Täytynee laittaa jonkinmoista kyselyä synnytyssairaalalle, jos sieltä vielä moinen tieto löytyisi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3191
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2951
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      400
      1760
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      35
      1588
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1372
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1299
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1267
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      1203
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      191
      1181
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      146
      1039
    Aihe