Olin syntyessäni suurikokoinen vauva (makrosomia?). Painoin yli 5kg. Ilmeisesti äitini kärsi raskausajan diabeteksestä, korkeasta verensokerista jne, muttei neuvolakorttini tietojen mukaan hoitanut asiaa. Neuvolakortin hatarien tietojen perusteella tajuan, että äidilleni oli määrätty jotakin lääkettä, jota hän ei kuitenkaan ollut hankkinut.
Synnytys oli äitini kertoman mukaan ollut lähes hengen vievä (ei siis keisarinleikkausta!), olin ollut kuristumassa napanuoraan ja käsittääkseni jumittunut synnytyskanavaan, mutta jotenkin minut oli ulos saatu.
Äitini kertoman mukaan olin ollut ns.happikaapissa (kuten hän joskus asian ilmaisi) ja minulta oli otettu näyte aivonesteestä(?).
Ja koska minulla on korvan yläosassa jälki (rustossa korvan juuressa selkeä jälki kokeesta) kyselenkin nyt osaisiko joku vihjata tarkemmin mikä näyte minulta on otettu? Selvyyttä siihen en äidiltäni koskaan saanut. Olen etsinyt tietoa netistä, mutta ilmeisesti en osaa kirjoittaa oikeaa hakusanaa.
Vastausta etsien näin lähes 50v takaa!
2
134
Vastaukset
- alalla yli 20 v
No siitä kohden nyt ei ainakaan ole otettu mitään aivoneste-tai muutakaan näytettä. Jälki johtuu ihan jostain muusta.
Kokeileppa vaikka likvor-näyte-sanalla googlailla.... - Reikäkorva:)
Kiitos vastauksesta. Tämä siis tapahtui 60-luvulla. Äitini kertoman mukaan siitä otettiin neulalla näyte ja selkeän jäljen perusteella jokin sellainen siitä on otettu. Likvor näyte tarkoittanee haun perusteella selkäydinnestenäytteen ottoa. En kyllä löytänyt yhteyttä muuten kuin aukileen kautta otettavaan näytteeseen. Täytynee laittaa jonkinmoista kyselyä synnytyssairaalalle, jos sieltä vielä moinen tieto löytyisi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267063Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003390