Onko täällä ketään joka olisi päässyt metropoliaan tai haagaheliaan siirrolla liiketalouteen jostain toisesta amk:sta? Millainen yo-todistus teillä oli ja kuinka paljon suoritettuja opintopisteitä?
Siirrolla metropoliaan tai haagaan päässeitä?
3
3289
Vastaukset
- chaos
Siirto tapahtuu erillisellä hakemuksella ja siirto-opiskelijoille on olemassa kiintiöpaikkoja. Käsittääkseni siinä vaiheessa ei yo-todistuksella ole enää merkitystä. En tiedä onko noissa op-rajaa, mutta kai enempi parempi, koska AMK saa rahaa vain valmistuneista opiskelijoista. Mitä nopeammin varmistut, sitä nopeammin opiskelupaikkasi realisoituu oppilaistoksen kassaan.
http://www.metropolia.fi/haku/nain-haet/siirto-opiskelijat/
http://www.haaga-helia.fi/fi/koulutus-ja-hakeminen/tutkintokoulutus/lisaetietoa-hakijalle/siirtohaku
PS. Laureaan ei kannata mennä, kuullut pääosin vain huonoa- Kannattaa hakea
Kyllä Laureakin sopii joillekin. Juuri viikonloppuna kuulin hyvää palautetta Laurean opiskelutavasta, hyvä palaute tuli siitä että se on itsenäistä ja pitää itse tehdä ja ajatella eikä homma perustu opettajien kontrolliin.
Henkilö oli hoitoalalla, vaihtanut Metropoliasta Laureaan ja vertasi näitä kahta, tosiaan tykkäsi Laurean itsenäisyydestä ja koki Metropolian tavan kontrolloivana. Tämä nyt siis vaan yksi mielipide ja hoitoalalta.
Liiketalousalallakin laurealaiset saavat hyvin töitä, koska heillä on jo opiskelujen aikana koko ajan työelämän projekteja. Eli minusta kannattaa hakea myös Laureaan, joka on Suomen amkien kärkikastia myös. Kun hakee moneen niin sittenhän voi myöhemmin päättää mihin menee, jos pääsee useampaan.
- Pidä molo piilossa
Joo, pääsin Haaga-Helian Malmilta Metropoliaan.
Yo-todistus ei vaikuta siirtoon mutta opintojen edistymistahti ja jäljellä oleva opinto-oikeusmäärä vaikuttavat.
AMK saa rahaa sekä aloittaneiden (75% rahoituksesta) että valmistuneiden (25% rahoituksesta) mukaan. Opiskelijan aloituksen mukana tuleva rahoitus menee sinne kouluun, missä hän aloittaa, joten siirrossa otetaan mieluiten vain potentiaaliset valmistujat. Vastaanottava oppilaitos ei saa siirtyvästä opiskelijasta mitään rahoitusta, jos hän ei valmistu.
Lisäksi vaikuttaa myös arvosanat. Ei niin etteikö saisi olla kaikenlaisia numeroita, mutta jos siirtoa hakee opiskelija jostain pikkuamkista, jossa ei kovin hyvä taso, ja kautta linjan on kovin heikot arvosanat, niin ei todennäköisesti pärjää isoissa amkeissa, joihin alun perinkään ei olisi päässyt sisään. Molon näyttäjille kutsutaan poliisit paikalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285