kiinaskootterit kulkemaan lujempaa? (nyt 51km/h ilma kureja)

pena45

Minulla on Baotian kiinalainen 4-tahti skootteri
merkki:QINGQI
malli:QM50QT-6
Tarkoitus oli saada tämä vain kiihtymään, joten vaihdoin kevyet rullat ( 5g), mutta nopeus laski niin huomattavasti, että ajattelin ottaa jonkun kurin pois, mutta kun aloin skootteria tutkimaan ilmanputsarissa, etuvariaattorissa, kaasarissa eikä cdi boxissa ollut kureja pakoputkessa on hukkaputki, mutta sen poiston ei kuulemma pitäisi tuoda paljon nopeutta.
///Itse en näistä mitään ymmärrä, mutta kaasarissa oli muovinen tappi minkä päällä olisi pitänyt olla messinkinen tai rautainen ruuvi, jota ei ollut (tapista lähtee jousi). Cdi boxin sininen johto mikä normaalisti menee cdi boxiin takaisin oli katki, ilmanputsarissa ei ollut mitään, mikä rajoittaa ilman saantia, etuvariaattorissa oli holkki missä ei ollut kiinni mitään prikkaa mutta sen alla oli muutama vähän sitä leveempi prikka. Kaasarin neulan asentoa en vielä tarkastanut toisiko sen lasku paljon nopeutta skootteriin? (bensaa ainakin kuluisi enemmän)///

Ajattelin laittaa skootterini kulkemaan jtn. 60-65km/h, että säästyisin kevariveroilta ja tarkoitus olisi myös pitää tuo ihan 50cc pelinä. Skootteri on ollut jo useammalla ihmisellä käytössä enkä ole varma ovatko he ottaneet kurit jo pois ennestään vai onko kureja edes koskaan ollut, mutta 6,5g rullilla tämä kulki mittarin mukaan 51km/h eli tuntuu että jokin siellä nopeutta rajoittaa. Palstoja kun olen lukenut ei pitäisi olla enään mitään kureja jäljellä.
Miten saisin tuon siis kulkemaan 60-80km/h ilman että kuutiotilavuutta tarvitsisi isontaa ei ole väliä jos nopeus menee yli tuon 65km/h sitten vain kevennän rullien painoa kunnes skootteri menee tuon 65.
enään muutama kuukausi ja täytän 15 joten pitäisi aika pian tuon skootterinkin olla valmis eli kertokaa siis omia kokemuksia ja vinkkejä Qingqi zonerin viritykseen liittyen. Kiitos! :)

5

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinder yllätys

      Kevennetty varin hihna, sillä kiinan skodeen ainakin saa lisää nopeutta.
      Tai sitten laitat starttimoottorin pyörimään kokoajan, se lisää kierroksia kivasti.

    • Jos kevennät rullia niin silloin vain kiihtyy paremmin. Ooks ottanu variaattorista prikan pois jo? Ja tosiaan ei noi 72cc sylinterisarjat paljoo maksa kiinan skobiin (~60€).

    • Hemppa.K

      Älä missään mielentilassa ala tuunaamaan lisää nopetta, koska venttiilit sekoaa ja hajoittaa koneiston, sekä tuunaus on laiton, eli polliisi ottaa moposta kilvet ja saat sakot ja joudut maksamaan kevyt moottoripyörän verot ja vakuutukset takautuvasti, ja se voipi maksaa kevarin hinnan muutamassa vuodessa !! ÄLÄ TUUNAA AJA MOPOLLA JA HYVÄLLÄ OMALLATUNNOLLA !

    • hemppak1

      Kyllä skootterin saa helposti liikkumaan 80 km / t pitää vain vaihtaa kaasari ja porata pytty tai mielummin vaihtaa se koska niitä saa helposti tilaamalla ja mäntä ym on mukana kun kerrot mihin koneeseen se tulee ! suurimmat tekijät on sylinterin kuutiotilavuus ja siihen sopiva kaasutin, ennen sofiferin mopot vuonna 74 sai liikkumaan 80 km / t suutinta vaihtamalla sekä vaihtoi etu rattaan, skootteriin pitää vaihtaa hihna ja jotain muuta en niistä ole niin perillä ! kun en itte tuunaillu kuin soliferia jalkavaihteinen sain siitä 80 km / h

    • Vanhempien luvalla

      Uudemmat "Fudet" on helppo virittää. Variaattorin kotelosta lähtee piuha ja siinä on yleensä pikaliitin, jonka "katkaisu" poistaa elektronisen rajoittimen käytöstä ja skootteri kulkee n. 60kmh. Toisio variaattorilla on muistaakseni nopeutta määräävä antura ja piuhan liitoskohta löytyy takarenkaan etupuolelta, sellainen yksinäinen piuha ja se nykäistään vaan liitoksesta irti. Skootterilla ei sitten saa ajaa yleisillä teillä, taikka poliisi rupeaa kiinni saadessaan pamputtamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      3965
    2. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      383
      1589
    3. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      177
      1314
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      54
      1071
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      83
      1053
    6. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      879
    7. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      42
      855
    8. Hei hei heinäkuu

      Näin se kesä etenee. Hyvää päivää. 😊🖤🌞🌻
      Ikävä
      187
      844
    9. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      93
      811
    10. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      36
      795
    Aihe