Tyhmempi inssi teknilliseen?

hablaa

Koulu uhkaa loppua ja mieli tekis jatkaa vielä opiskeluita, mut ei mulla ole keskiarvo lähelläkään 4 jolla pääsee maisterivaiheeseen. Joten kait tuonne pääsis, niin että hakis normi haussa. Mut ei jaksais ruveta pänttäämään pääsykokeisiin ja toivoa, et pääseekö sisään niin onnistuuko tuo vaikkapa avoimen kautta vai onko se vain mahdollista kandin opintoihin? Osaako joku sanoa mitä tuo maisterivaihe maksaa jos sen käy avoimen kautta?
Joo joo selviää tietysti kun soittaa jollekkin henkilölle yliopistolle, mut en tiedä kelle edes soittaa ja tää nyt ei ole ihan varmaa mihin aikaan valmistun.

5

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+12

      avoimen kautta on mahdollisuus sellaisille joilla ei vielä ole mitään tutkintoa.

      teknillisen maisterin kursseja ei taideta järjestää avoimessa yhtäkään, joten ei onnistu.

    • akuvankka3

      Kyllä esim. Aaltoonkin otetaan 3 keskiarvollakin porukkaa. Kannattaa käydä esimerkiksi siltaopinnoiksi tulevia matematiikan peruskursseja etukäteen niin todennäköisesti ottavat sinut sisään. Käytännössä sinne ei tietääkseni ole mitään rajoja vaan ihan hakijoiden perusteella rankataan se max. 20 henkeä per koulutusohjelma.

      Hakuun vaikuttaa myös aikasempi työkokemus ja motivaatiokirje.

    • Aalto5

      Tiedoksi vaan tähän trolliin, ettei koulutusohjelmaan todellakaan oteta jos hakuaines ei täytä kriteerejä. Tälläisinä vuosina otetaan sisään vain vähemmän henkilöitä. Huomiona vielä edelliseen että sisäänottomäärät riippuvat koulutaohjelmasta. Kskiarvot ovat alottaneilla pyörineet 4 pinnassa, ja loput pisteet työkokemukesta ja motivaatiosta.

      • Kokemuksesta.

        Aamen, ei minimimäärää paikkoja.

        Jos ohjelmaan on 20 paikkaa ja hakijoita 10 pätevää ja 25 huonoa, otetaan vain 10. "Pakolla" tuota 20 ei täytetä.


      • akuvankka3
        Kokemuksesta. kirjoitti:

        Aamen, ei minimimäärää paikkoja.

        Jos ohjelmaan on 20 paikkaa ja hakijoita 10 pätevää ja 25 huonoa, otetaan vain 10. "Pakolla" tuota 20 ei täytetä.

        Kommenttini ei ollut trolli.

        Tottakai hakukriteerit on täytettävä, mutta kun niitä ei ole kovinkaan tarkkaan määritelty.

        Joihinkin "ei niin haluttuihin koulutusohjelmiin" voi päästä alle 3.5 keskiarvolla. Kolmosella on päästy esimerkiksi elektroniikan puolelle.

        "Käytännössä sinne ei tietääkseni ole mitään rajoja vaan ihan hakijoiden perusteella rankataan se max. 20 henkeä per koulutusohjelma."
        -Tässä ei lue niin, että kaikkia 20 hakijaa olisi pakko ottaa sisään vaikka paikkoja olisi varattu 20.

        "Jos ohjelmaan on 20 paikkaa ja hakijoita 10 pätevää ja 25 huonoa, otetaan vain 10. "Pakolla" tuota 20 ei täytetä. "
        -Oma kommenttisi sen sijaan ei pidä paikkaansa, koska hakijan pätevyys ei vielä takaa sisään pääsyä. Korkeakoulu voi päättää olla ottamatta yhtäkään opiskelijaa maisterivaiheeseen vaikka olisi kuinka "päteviä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe