Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

voi hyvää päivää

koulutettux3

Ihme valittajia. Missään ei saa kävellä koiriensa kanssa ku valitetaan, miksi yrität provosoida mun koiraa ku kuljette takana? Anteeksi mitä olen provosoinu jos joudun väkisin kulkee 100m sinun perässäsi että pääsen kotia?? Vai pitääkö minun alkaa kiertää jokainen koirakko, koska kenenkään takana ei saa olla?! Ja ei, en ole mikään niskassa hengittäjä, jos joudun takana kulkee ni pidän rakoa.

Ja sit viel toine ilta joku nainen menee kouluttamattoman sakemanninsa kanssa näkee meidät noin 100m päästä (ollaan nyt siis minun kotikadullani) sillä menee jännäkakat selvästi housuun ja menee just sinne minne minä käännyn meidän oven eteen jää kytikselle että pääsisi meidän ohi huomaamatta (asun siis rivarissa) Huutaa mulle että: Mitä vittua sä kiusaat koiraani, huomaat että se käy toisten koirien päälle ni tuot tahaltee koiras sen nenänalle! WTF! Sanoin likalle vaan nauraen että kuuleppa sori mun pitäs päästä KILTTIEN koirieni kanssa kotiin ,katos sä olet meidän oven edessä :) Kyllä jäi likka hiljaseks :D

Ihme herkkiksiä olette koirienne kanssa, jospa kouluttaisitte ne?? Omani on koulutettu kilttejä, ja ei varmasti pätkääkään välitä vaikka koiria kävelis takana, ja eipä välittäny siitäkään ku vieras sakemanni seiso heidän reviirillään. Tämmöstä tänää, Älkää oikeesti sanoko missä saan mennä, en todellakaan aio vaihtaa suuntaani ku koiria nään, siksipä teillä onkin sosiaalittomia koiria ku ei ne kohtaa toisia koiria. Miettikääs tälläsiä asioita.

6

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2:n koiran omistaja

      Hyvä koulutettux3 Juuri noin koirien kanssa pitääkin minunkin mielestäni toimia. Minulla on 2 kilttiä koiraa ja minä olen myös kouluttanut niitä ja vähintään kerran viikossa teen niille tokoa, jotta tottelevaisuus pysyy. Myöskin annan niitten välillä juosta vapaana (vaikka se onkin laissa kiellettyä....... tyhmää) Sekä leikin niiden kanssa kotona ja ulkona. Hienosti sinä toimit

    • koirakko

      Itse mieluusti vältän läheltä kohtaamista (lue: metrin tai kahden päästä) koska meilläpäin on niin paljon koiria, ja ikinä ei muista oliko tuo hallinnassa vai päästääkö omistaja koiran rykäistessä hihnassa omieni iholle, silloin voi käydä hassusti. Metsässä kulkee myös niin paljon hulluja omistajia jotka ei pätkän vertaa välitä muista, ja omani ovat oppineet laumana puolustamaan itseään. Kestää aikaa saada koirat taas käyttäytymään ikävän tapauksen jälkeen ja usein taas käykin jotain ja aloitetaan alusta.

      Voisi aloittaja asettua muiden asemaan, ja miettiä että tuskin sinulle kukaan pahaa on halunnut. Ole iloinen että sinulla on upeat koirat joita voit ilolla lenkittää. Sinun takiasi kenenkään koira tuskin on traumatisoitunut, mutta voit osaltasi vaikka auttaa muita. Ehdotan itse välillä ystävällisen koiran törmätessäni että jatketaanko lenkkiä yhdessä, ja näin olen tutustunut uusiin ihmisiin ja koirani ovat vähän paremmin käyttäytyviä ensi kerralla törmätessämme.

    • näitä löytyy

      Joskus puistossa puhuttiin tutulla porukalla, että skitsojen omistajien skitsoilut siirtyy koiriinkin.

      Yhtenä esimerkkinä tulee mieleen entinen naapurin pariskunta. Laittoivat koiran, mutta muija piti miestään tossun alla, eikä kuunnellut tämän ihan hyviä kasvatusajatuksia. Muija, joka taisi olla aika huonosti sosiaalistunut itsekin, suojeli koiraansa kaikilta vastaantulijoilta, joten koira EI SAANUT tutustua omiin lajikumppaneihinsa eikä ohikulkijoihin ollenkaan.

      Huom. yleensä en naisia muijittele, mutta tätä muijaa olen mielessäni kutsunut pahemmillakin nimillä :D

      Käytännössä tämä muija otti koiran täysin itsensä jatkeeksi, eikä välittänyt tutustua siihen mitä koira koirana vaatii, ei kuunnellut neuvoja ja näin muija sai kätevästi siirrettyä oman yliherkän ja pelonsekaisen maailmankuvansa koiraan. Tuloksena hysteerisen pelokas arka ja neuroottinen piski, joka haukkuu ulkona aivan kaikkea ja koko ajan.

      Pentunahan se oli ihan iloinen ja mielellään olisi halunnut tutustua kaikkeen ympyröivään kuten normaalia. Sääliksi käy.

      Huvitti kun oma koirani katsoi usein tätä naapurin sesseä pää vinossa, että mikä ihme sitä riivaa. Tutustumaan ei saanut mennä, kun oma koirani kuului "pelottavaan rotuun" - vaikka olikin kiltti, sosiaalinen ja rauhallinen.

    • kukin tyylillään

      Ittellä on koira joka on kiltti nartuille mutta urosten kanssa ei tule toimeen ollenkaa, ei me silti kyllä kieretä ketään muita koiria, tai pyydetä muita kiertämää sehän olisi aivan naurettavaa.. eikä minun koirani välitä muista koirista kun on remmissä ja muutenkin koira aina hallinnassa niin minkä takia kiertelemään tai väistelemään tien sivuun. koulutuksen puutteesta johtuu tuo väistely ja kiertely, ei mistään muusta..

    • Haukkuherkkä

      Ei kenenkään kuulu väistellä toisia tai mitään muutakaa. Itsellä on erittäin haukkuherkkä koira, aaaaaina ollut, ja se on ihan mun oma asia väistää, kiertää tai vältellä toisia, mitä ihan ahkerasti teenkin. Koirani haukkuu innostusta/huomiota, mutta kun pääsee kiskomaan ja kierrokset nousee se hyökkii ja haukkuu vihaisesti. Mitään ei kuitenkaan tee, kokeiltu varman tutun koiran kanssa ja sen luo ku pääsi ni korvat luimussa, häntä heiluen nuolee toisen naamaa. Koirapuistossa myös kaikkien kaveri, mutta kieltämättä näyttää ihan siltä, että tappais toisen jos perille pääsis ja monet omistajat säikähtää ja niiden koirat saattaa alkaa puolustautuu. Koulutusta koulutusta, helpommin sanottu ku tehty ku koira vaan on taipuvainen sellaiseen... tässä on 6kk joka ikinen päivä joka ikinen lenkki tehty ihan hemmetisti töitä tän asian eteen!! Tavoitteena on BH-kokeen suorittaminen, joten tosiaan koiran kanssa treenataan tottista yms. Nyt menee hyvin jo tien toisella puolella kulkevan koirakon ohitus, joskus pääsee pari haukkua, mutta se on siinä. Mua vaan ärsyttää ne omistajat, jotka ei oikein ymmärrä tätä meidän ongelmaa eivätkä tajua, että koiraa koulutetaan. Ne on yleensä niiden pikkukoirien omistajat, jotka ei yleensä edes ymmärrä koirista tai niiden elekielestä pätkän vertaa ja koirat kulkee flexin päässä ties missä. En lähde yleistämään, mutta näin enimmäkseen on. Monta kertaa käyny, että en oikeasti pääse väistämään tarpeeksi kauas kuin koirani vaatii, esim kapea tie. No siinä ei auta ku tehdä parhaansa, pysyä rauhallisena ja mennä niin kauas sivuun ku päsee ja yrittää kiinnittää koiran huomion... mutta kuinkas ollakkaan ku toiset kulkee keskellä tietä, ei viitsi ees pikkasen väistää ja koira tulee melkeen jalkoihin!! Ei mulla oo hemmetti aikaa katella missä se fifi menee, enkä väistämään enempää pysty!! Sitten ne on kauhuissaan kun mun koiran on niin vihainen ja se pitäs lopettaa.... REALLY?!? Miksei voi auttaa meitä, väistää itekki kauemmas ja pitää se koira siellä toisella puolella?! Onko se nyt niin vaikeaa? Sen sijaan et huudetaan toisille, vois auttaa toisia, ni ne koiratkin "kuntoutuu" nopeammin. Mitä vähemmän kokee takapakkeja sen nopeemmin koira oppii. Ja ne hemmetin patsastelijatki vois opettaa pois siitä, yhtä paha "ongelma" se mun mielestä on, mut siihen ei kiinnitetä huomiota, koska ei ole äänekäs. Totta hemmetissä se laukasee monessakin koirassa reaktion ku toinen jähmettyy ja tuijottaa sitä, omistajat vaa jää seisoo siihen... Eli auttakaamme toisiamme, suunsa voi avata ja kysyä toiselta mihin on menossa ja tarviiko tilaa, jos näkee, että sillä on hankalaa. Ei kaikki jaksa kouluttaa koiriaan ja antaa niitten käyttäytyä miten sattuu, mutta on meitäkin, jotka oikeesti tekee parhaansa ja uhraa hitosti aikaa koulutukseen. Ja voin sanoo, ettei ole helppoa, joten pienikin apu ja hyvä ele on tarpeen.

      • ölö

        meillä sama ongelma, mutta onneksi patsastelijoita tai perään huutelijoita ei täälä päin ole. Tosin varmasti "seläntakana" puhujia riittää enemmän kun laki sallii. Koirani on vaan julmetun haukkuherkkä ja samoin vetäessään kierrokset menee tappiin ja varmasti näyttää siltä että kohta kuolo korjaa, mutta itse asiassa viimeviikolla tutun kanssa koitettiin juurikin tuota tapaamista sellaisen koiran kanssa jota omani ei ole ikinä nähnyt ja hyvinhän se meni :D taitaa niistäkin kaverukset tulla! Puistossa kyllä käydään harvemmin, mutta koulutusta sitäkin enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe