Kesyrotat

DibSuk

Kesyrottien palsta on kuollut joten sinne en tätä pistä.

1 Jyväseos vai pelletti?
2 Hyvä seos merkki ja pellettimerkki?
3 Olen kuullut että rotat napsivat seoksesta herkut, jos on näin niin sittenkö kannattaa käyttää pellettiä?
4 saako Mustista&Mirristä hyvää rotta seosta tai pellettiä?
5 Olen toivonut rottia jo kuukauden. Otan välillä rotan puheen aiheeksi. Kun olin tätini luona ja keskustelin tädin kanssa hän sanoi sana sanlat näin "Kuulostaa siltä että teille on tulossa rottia, mutta jos saat niitä..en minä niitä käteen ota" Sitten tätini meni äidin luokse olohuoneeseen ja kuulin uinka äiti sanoi "Iida se yrittää pehmittää minua rottiin." ja kuulin joitakin yksittäisiä sanoja rotista. Pitäisikö vain yrittää suostutella ja kertoa rotista tietoa ja toivoa joulu ja synttäri lahjaksi? Siis jos ei jouluna suostu.

6 miten te saitte vanhemmat suostumaan rottiin. Ei siis mitään että "löysin ne vain pöydältäni" tai "vanhempani olivat muutenkin minun ouolellani rottien hankinnissa ja sitten sainne" vaan SUOSTUTTELUA!

4

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millä perusteella? O_o Ite ainakin käyn siellä vastailemassa päivittäin :P

1. Kumpikin hyviä.

2. Pelleteistä esim. Suparat, Oxbow Regal Rat tai Altromin. Siemenistä ainakin Rapunzel, ja muut siemenet joita kasvattajat itse käyttää ja myy, kauppojen merkeistä en osaa sanoa. Kannattaa ainakin katsoa, ettei niissä ole värisineita, ja Se on oikeasti suunnattu rotille eikä vaan jollekin jyrsijöille.

3. Kyllä ne siemenistäkin syö kaiken, kun niitä vaan pitää kupissa niin kauan kunnes jäljellä on enää pikkuhitunen.

4. En tiedä, käy katsomassa mitä siellä on, ja kysy vaikka täällä onko Se hyvää.

5. Kannattaa kysellä heiltä mikä heitä rottien hankinnassa arveluttaa, ja kertoa itse heille tietoa ja korjata virhekäsityksiä. Kannattaa myös vierailla rotanomistajan luona jos mahdollista näkemässä millaisia ne ovat oikeasti.

• Täydennän vielä!
      1) Näkisin pellettien hyötynä helpon ruokinnan: niitä voi lisätä vaikka puoli kuppia oisi jäljellä eikä tarvitse tarkkailla ettei siemeniä jemmata pesäkoppiin. Ja niistä ei pysty valikoimaan millään ilveellä.

Siemenseoksen hyötynä pitäisin luonnollisuuden. Pelletteihin voi jauhaa ihan mitä tahansa, mutta siemenistä näkee siementen laadun, ja proteiininakin on yleensä ainakin hernettä, toisinaan jopa hyönteisiä. Pelletteihin taas käytetään proteiiniksi ja rasvaksi teurasjätettä, jonka laadusta ei voi tietää mitään. Hiilihydraatin pääasiallisen lähteen pelletissä olisi parempi olla viljat, kuin maissi. Lisäksi siemenseos on rotille mielenkiintoisempaa.

Mä syötin ensin pitkän aikaa pellettiä, mutta nykyään mulla on Rapunzelin Rottamixiä, koska ajattelin panostaa luonnollisempaan ravintoon.

• väärätähti

Itse haluaisin kanssa rottia. Äiti taas sillä kannalla että 'tähän taloon ei rottia tule' kohta synttärit joten aijon kyllä hankkia/ suostutella äidin jollain keinolla.

• Zedä

Kannattaa antaa sille rauhassa aikaa pehmetä :) Opettele paljon tietoa rotista, ja näytä välillä söpöjä videoita. Eiköhän se pikkuhiljaa pehmene ja suostuu, kun uskoo että olet tarpeeksi vastuullinen niitä hankkimaan. Ei kannata kiirehtiä vaan ottaa ihan rauhassa! Etsi mukava kasvattaja valmiiksi, ja ehdota että laitatte vaikka äidin kanssa yhdessä sähköpostia ja äitisi voi samalla kysellä kasvattajalta jos häntä mietityttää vielä joku asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      123
      3982
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1811
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1710
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      443
      1518
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1252
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      440
      1218
    Aihe