v*ttumainen perhe

perheonpahin

Toivottavasti joku edes lukee tämän viestin:

Asun vielä vanhempien kanssa samassa talossa, ikää 20v. Todella noloa tuon ikäisenä vielä asua kotona, olen opiskelija ja minulla ei ole varaa muuttaa omaan asuntoon.

Olen väsynyt vanhempiini ja koko perheeseeni. He uhkailevat minua ja kiristävät. Pikkusiskoni varastaa minulta kaikenlaista. Hän on vanhempieni lempilapsi (17v) . Äitini mielestä hän ei tee koskaan mitään väärää ja saan kaikki syyt aina niskoilleni.

Mitä te tekisitte tilanteessani?

3

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkotona..

      etti halpa asunto, tai muuta jonkun toisen sukulaisen luo! :) mieti, se on oikeesti helppoo, säästä vaikka rahaa tai hanki poikkis jonka luo muutat!

    • huhuhuu

      Kyllä kaikilla aikuisilla on mahdollisuus muuttaa omaan asuntoon, älä nyt ota uhrin roolia. Niin olen itsekin aikanani muuttanut varattomana opiskelijana omaan kämppään, nyt on tämä homma vaan sun omasta viitseliäisyydestä kiinni hei! Kesätöihin ja viikonlopputöihin mars hakemaan säästöjä ja asuntohakemus heti vireille opiskelijakämppään (ne on just sua varten olemassa!!!!!!).

      Jos aiot luumuilla vanhempiesi nurkissa ilmaiseksi, silloin olet siellä heidän tavallaan etkä narise. Muista että heillä ei ole mitään velvollisuutta elättää sinua, tekevät sen hyvää hyvyyttään. Jos maksat asumisesta ja ruuasta, silloin voit laittaa hommalle stopin. Millä ne sua uhkailee ja kiristää?

    • Kun kemiat ei kohtaa

      Voisit olla oma tyttäreni, joka ajattelee perheestään samalla tavalla kuin sinä. Hän on mielestään aikuinen, jolla on pelkkiä oikeuksia ja vapauksia tehdä mitä haluaa. Kuitenkin asuu minun talossani, jolloin taloni säännöt koskevat myös häntä. Niihin hän ei halua " alistua". Hän ärsyttää koko muuta perhettä käyttäytymisellään. Haastaa jatkuvasti riitaa. Tiedän, ettei elämä ole hänellä hallussa ja yritän ymmärtää, antaa hänelle mahdollisuuden kasvaa ja oppia elämää, mutta vaikeeta on. En voi kuitenkaan antaa hänelle sen enempää vapauksia kuin muillekaa lapsille esim. Kotitöitä hän ei tee ja se tietenkin ärsyttää ja harmittaa muita. Helpommalla pääsisin, jos antaisin hänen käydä koulua jos huvittaa, nukkua päivät ja valvoa yöt pitkin kyliä kavereiden kanssa kaljaa litkien. Ja lopun aikaa maata sohvalla ja roikkua netissä. Mutta kun en voi vain katsoa sivusta, kun samassa huushollissa ollaan ja siinä kaikkien oleminen ja eläminen vaikuttaa myös toisiin. Olen vakavasti puhunut, että hänen pitää muuttaa omaan asuntoon ja reaktio on että nyt hänet heitetään himasta ulos. Olen selittänyt syyt , mm. että välimme olisivat paljon paremmat, kun meidän ei tarvitsisi sietää toistemme elämäntapoja, jotka ovat niin kaukana toisistaan ja arvomaailmat ei kohtaa, mutta hän ei käyttäytyisi niin, jos me ( muu perhe) ei oltais niin ärsyttäviä. Hän on ottanut roolin "olen suvun musta lammas", jolla käyttäytymistään selittää.
      Eilen oltiin joulukirkossa ja koko puolituntinen, minkä kirkko kesti, tyttö räpläsi kännykkäänsä. Pyysin useita kertoja lopettamaan ja aina hän aloitti sen uudelleen. Jälkeenpäin asiasta puhuttaessa tytär sanoi, että hänen ei tarvi lopettaa, jos minä pyydän. Kyse oli kuitenkin käyttäytymistavoista, eikä tottelemisesta.
      Tiedän, etten minä voi hänen elämästään tehdä yhtään parempaa, se on ihan hänen omissa käsissään. Niin kauan kuin syy on muissa, eikä itsessä ole mitään vikaa, mikään ei muutu ainakaan parempaan. Olen tukena ja apuna jos hän sitä haluaa ja tarvii, mutta en enää yritää vaikuttaa. Se työ on hänen itsensä tehtävä, jos hän sitä edes haluaa. Sitä sanotaan aikuistumiseksi ja kasvamiseksi ja vastuun ottamiseksi. Silloin oppii tekemään oikeita valintoja ja itsetunto kasvaa. Jokainen on oman onnensa seppä, niillä aineksilla mitä elämä itse kullekin on antanut. Sääli on se, että omaa päätänsä hän hakkaa seinään, ei minun. Toki hän tekee myös minun elämästäni epämiellyttävää, mutta minulla on kuitenkin konstit selviytyä tästä, yhtä varma en ole hänestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe