Lähihoitaja

lähäriksi

Onko lähihoitjaksi opiekeleminen kuinka raskasta? Kuinka paljon opintojen vaativuus on rankempaa verrattuna peruskouluun?
Tuleeko paljon läksyjä? Onko paljon kokeita? Esitelmiä?

11

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISO HUOH !

      Aika pitkälle pellemäistä touhua. Saa lintsata mielensä mukaan ja istua luokan perällä kännykkä nenän alla. Opiskelijoista n. kolmannes joutaisi pihalle oppilaitoksesta. Ja entäpä se eriarvoisuus kotimainen vs. mamu. Se vähäkin mitä kotimaiselta ehkä joskus vaaditaan on paljon näihin kielitaidottomiin verrattuna. Hoito ja huolenpito jaksolla pitäisi olla lääkelaskut suoritettuna eikä näillä ole pienintäkään aavistusta yksikön muunnoksista, reseptin ymmärtämisestä tms.

      • Gerontius

        Tuohan kuulostaa "hyvältä". Taidan siirtyä eläkeiän noston kannattajaksi niin saa kaatua saappaat jalassa.


      • ISO HUOH !
        Gerontius kirjoitti:

        Tuohan kuulostaa "hyvältä". Taidan siirtyä eläkeiän noston kannattajaksi niin saa kaatua saappaat jalassa.

        Tiedän useammankin vanhusten hoivatalon tavat ja suuri osa on sellaisia joihin en itse tahtoisi aikanaan joutua. Saappaat jalassa kuoleminen voisi olla hyvä juttu.


      • 859320486135
        Gerontius kirjoitti:

        Tuohan kuulostaa "hyvältä". Taidan siirtyä eläkeiän noston kannattajaksi niin saa kaatua saappaat jalassa.

        Itsehän muutan Japaniin ja otan japanialaisen vaimon ja teen muutaman muksun jotka sitten hoitelee minua jossakin pikkuisen vuoren rinteellä olevassa mökissä.


    • tyttönen

      Itse opiskelen vasta ekaa vuotta ja peruskoulupohjalta. Aika teoreettista on ollut ja vielä ei ole mitään hoitotunteja ollut. Läksyjä ei ole oikeastaan tullut, paitsi jos ei ole kerennyt tehdä tehtäviä tunnilla. Kaikki tehdään oikeastaan koneella ei käsin. Ja ryhmätöitä ollaan tehty mutta mitään sellasia että ollaan yksin luokan eessä-esitelmiä ei oo ollu ja monet opettajat on sanonu ettei halua juuri sellasia pitää kun monet ei tykkää. Itse tiedän olevani oikealla alalla ja mielenkiinnolla ootan mitä tulevat reilu 2,5v tuo tullessaan :)

      Jos vain ala kiinnostaa ja haluat sitä oikeasti niin eikun vaan opiskelemaan :)

    • dfjjmfn

      Odota tyttönen sitä hoidon ja huolenpidon työjaksoa ja sano vasta sen jälkeen olevasi oikealla alalla.

    • tyttönen

      Arvasin että tästäkin asiasta tulee kuittailua, olen itseasiassa miettinyt erikoistua vanhuksiin. Heidän kanssaan minulla on jo jonkun verran kokemusta kesätöistä, eli saunottamista, vaipanvaihtoa ynnämuuta olen harjoitellut, joten ne eivät tule uutena asiana. Vai mitähän mahdoit kommentillasi tarkoittaa jos saa kysyä?

    • Tulevalähäri

      Meillä opiskelu on ainakin aika rankkaa. Ilman pätevää syytä ei saa olla poissa tai työssäoppiminen viivästyy. Puhelimen kun otat esiin ilman lupaa lennät luokasta pihalle ja poissaolo tulee. Kaikki kokeet tulee olla suoritettu hyväksytyksi ennen kuin työssäoppimiseen on asiaa. Joka tunti tulee todella paljon uutta asiaa, eikä kaikkea ehdi sisäistää ja opettajat odottavat sinun heti osaavan kaiken.

      Jos nyt saisin hakea uudestaa, niin jättäisin kyllä hakematta. Ei tuo koulu ole kaiken sen stressin ja paineen arvoinen.

      • 10+9

        Niinpä ja kun ottaa huomioon että lähärin palkka on n. 12.50e/h joka on samalla tasolla mitä saa kouluttamattomanakin niin ei ole koulutuksessa järkeä..
        Kävin vastikään haastattelussa työhön johon ei vaadittu mitään koulutusta ja olisin saanut parempaa palkkaa mitä lähihoitajana..


      • Purtavaa

        Lorua tuo lähärin koulutuksen vaativuus. Jossain on ollut maininta että se on pellekoulu ja kyllä se kieltämättä on. Asia olisi toisin jos poissaoloilla olisi todellinen sanktio ja poissaolojen syyksi kelpaisi vain ja ainoastaan lääkärintodistus. Toinen olennainen asia olisi tietyin väliajoin suoritettavat tasokokeet ja niiden reputtamisesta ko. kurssi uusiksi. Sekä tietysti opettajilta tinkimätön suoritusvaade niin itsensä kuin opetettavien suhteen. Ja kyllä.......siis olen itse ko. koulutuksen käynyt ja tiedän mistä puhun.


    • examis

      Sama se on missä amiksessa sitä luuhaa. Eipä meilläkään metallialalla opettajia kiinnostanu vitun vertaa oltiinko poissa vai ei. Muistan pari jannua jotka ei oikeesti päässy matikankoetta läpi ja se koe käsitteli siis jotan tyyliin murtolukuja ja potensseja. Eli siis ihan peruskoulun geometriaa helpoimmillaan. Lopulta meijän maikka päästi sen läpi säälistä. Voin sanoa jo että ei olekaan käsitettä "vaikea amis" XDD itse valmistuin kaks vuotta sitten ja vedin siis kahteen ja puoleen vuoteen koko helahoidon läpi. Huvittavinta koko asiassa oli se etten oikeestaan tunne kauheesti oppineen lisää peruskoulun puutyön tunteihin verrattuna. Kyllähän mä sitte sain ammattipätevyyden ja olisin varmaan ihan hyvä levyseppä, mutten kyllä vois sanoa samaa puolistakaan mun vanhoista luokkakavereista :D amis on aina amis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe