roskakuskit

23321

käytetäänkö roskaajossa digipiirturia?

26

2842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavali25

      kyllä, ellei ole pahvikiekolla olevaa piirturi, taitaa olla nykysin aikalailla kalusto jätekuljetuksissa digipiirturi autoja ainakin täällä Lahdessa

    • perse silmä

      ei tarvi käyttää

    • kivespussinaama

      Kait sitä käyttää saa jos siltä tuntuu, mutta ei tarvitse!

    • nääs

      Ei mitään kieltoja. Kuormasta saa syödä niin paljon kun haluaa.

    • Ihme ja kumma

      Ihme homma kun ei tarvitse käyttää. Perustelut on ettei se ole kuljetustehtävä.
      Häh. Millä lailla se eroaa perusjakeluajosta jossa on 50 pudotuspaikkaa
      työpäivän aikana. Ja mikä on se perustelu viranomaisilta ettei tarvitse käyttää.
      Esim. kolaritilanteissa digipiirturista olisi jopa hyötyä kuljettajan oikeusturvan
      kannalta jos kortti olisi paikalla. Jos tavallisessa kuorma-autossa
      kortti ei ole paikalla niin koko koelauta vilkkuu ja summerit soi. Onko näin
      myös jäteautoissa vai onko auton maahantuoja "käsitellyt piirturin hiljaiseksi"
      jotenkin. Itse en jaksaisi koko työpäivää katsella jotain info-päätteen herjaa.

    • kivespussinaama

      e) ajoneuvossa, jota käytetään viemäriverkon, tulvantorjunnan, vesi-, kaasu- ja sähkölaitoksen toiminnassa, maanteiden kunnossapidossa ja valvonnassa, ovelta ovelle tapahtuvassa talousjätteiden keruussa ja kuljetuksessa, sähke- ja puhelinpalvelussa, radio- ja televisiolähetyksissä sekä radio- ja televisiolähettimien tai -vastaanottimien tunnistamisessa;

      http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20071221

      en tiedä sitten onko noita millon uusittu, tuon nyt satuin löytämään

    • Ei pidä käyttää... Äkkiä muuttamaan lakia. Samalla voitaisi tehdä jätealalla oma TES. palkka voisi olla vaikkapa 10€/h ei pekkasia... Pelkät lomakorvaukset....

      SILTI olisi tulijoita paaaaaaaaaaaaaaaljon enemmän kuin vapaita paikkoja

      • Mediaseksikäskuski

        Miksi. Jäteala voi lamasta huolimatta todella hyvin.Kuljetettava ei ole jätettä vaan teollisuuden raaka-ainetta.Asiakkaat eli kuluttajat ja firmat maksaa jätelaskut hymyssä suin. Kyseessä on tulevaisuuden mediaseksikäs ala kuten IT -ala oli tuossa aiemmin. Miksi osa tästä kasvubuumista ei saisi tulla myöskin kuskeille?Kuljetusalalla pahin sairaus on tuo ylen palttinen kateus. Jäteala ei kaipaa mitään 10 eur Siwan apupoikia sotkemaan alan mainetta.Ei muuta kuin siellä leipomon kahvihuoneessa tunget sitä ilmaista karjalanpiirakkaa poskeen ja vielä muutama talouspaperin mutkaan taskuun. Onhan se sellainen mahtava henkilökuntaetu jota jätekuskeilla ei ole.


      • Absurdiveijari

        Nämä Bussissa miehen jutut ovat ihan absurdeja eli järjen vastaisia.Onko hän tehnyt itse mitään sen eteen,että pääsisi ajamaan jätteitä. Turha se on netistä vapaita paikkoja kytätä. Ei ne vapaat paikat siellä ole. Isot jätealan yritykset tarvitsevat paljon kesälomasijaisia. Onko Bussilla ikinä hakenut aikaisin keväällä näihin hommiin??. Onko Bussilla ikinä käynyt isojen jätealan yritysten sivuilla ja tarkistanut vapaat työpaikat??Onko Bussilla ikinä ilmoittanut suoraan kyseisiin firmoihin ,että jäteala kiinnostaa ja haluaisi tulla töihin??? Niin itse olen ihan erialan kuljetushommissa ja voin sanoa,että 80 % uusista kuljettajista on tullut ensin lomatuurajiksi ja kun on huomattu,että on tosi pätevä mies niin on vakituinen paikka auennut ensin määräaikaisena ja sitten ihan eläkevirkana. Pitää muistaa,että valtava määrä jätealan kuskeja siirtyy eläkkeelle joka vuosi. Kommentoi Bussilla mies millaisen vastauksen /kohtelun olet saanut jätealanyrityksistä kun olet kysellyt . Työnantajat eivät muuten tykkää siitä,että kuljettaja jo valmiiksi kauppaa itseään ale-hintaan. Se antaa hyvin epäilyttävän kuvan ihmisestä varsinkin kun kuljettajien palkkataso on mitä on.(työnantajatkin sen hyvin tietävät)


      • Mediaseksikäskuski kirjoitti:

        Miksi. Jäteala voi lamasta huolimatta todella hyvin.Kuljetettava ei ole jätettä vaan teollisuuden raaka-ainetta.Asiakkaat eli kuluttajat ja firmat maksaa jätelaskut hymyssä suin. Kyseessä on tulevaisuuden mediaseksikäs ala kuten IT -ala oli tuossa aiemmin. Miksi osa tästä kasvubuumista ei saisi tulla myöskin kuskeille?Kuljetusalalla pahin sairaus on tuo ylen palttinen kateus. Jäteala ei kaipaa mitään 10 eur Siwan apupoikia sotkemaan alan mainetta.Ei muuta kuin siellä leipomon kahvihuoneessa tunget sitä ilmaista karjalanpiirakkaa poskeen ja vielä muutama talouspaperin mutkaan taskuun. Onhan se sellainen mahtava henkilökuntaetu jota jätekuskeilla ei ole.

        Koska työttömiä kuskeja on vaikka kuinka ja roskakuskin homma on helpoin homma kuljetusallla...

        Ja alasta kertoo myös se että vapaita paikkoja ei ole juuri ikinä...

        Mutta siinä samaa mieltä. Kuljetusalalla kateus on kaikista pahinta. Ollaan ikään kuin "hierarkiassa"siinä kuka tekee vaikeampaa työtä ja kuka helpompaa... Esim. itse pysäköisin pulla-autoni "vahingossa" liedon supermarketissa niin että lähetikuski ei päässy 30 minuttiin pois... Mitä totesin lehtikuskille kun hän valitti asiasta "ei täällä ole pakko lehtiä ajaa lauantaisin" ja jatkoin matkaa..


      • Nyssessä
        Bussissa kirjoitti:

        Koska työttömiä kuskeja on vaikka kuinka ja roskakuskin homma on helpoin homma kuljetusallla...

        Ja alasta kertoo myös se että vapaita paikkoja ei ole juuri ikinä...

        Mutta siinä samaa mieltä. Kuljetusalalla kateus on kaikista pahinta. Ollaan ikään kuin "hierarkiassa"siinä kuka tekee vaikeampaa työtä ja kuka helpompaa... Esim. itse pysäköisin pulla-autoni "vahingossa" liedon supermarketissa niin että lähetikuski ei päässy 30 minuttiin pois... Mitä totesin lehtikuskille kun hän valitti asiasta "ei täällä ole pakko lehtiä ajaa lauantaisin" ja jatkoin matkaa..

        Kuljettajien hierarkisesta järjestelmästä puhuminen on jotain niin tälle alalle vierasta kun vain olla voi.33 vuoden aikana olen kohdannut kuljettajia joka lähtöön. On kuljettajia joita ei moikata,kuljettajia joita moikataan,kuljettajia joiden kanssa vaihdetaan joku mukava lause. Kuljettajia joiden kanssa voidaan jopa kahvit hörpätä.Kenellekään ei kuitenkaan kiusaa tehdä sillä sellainen ei kuulu tälle alalle tosiaankaan. Jokaisen työpanos on tärkeä jotta hommat toimii täällä Suomessa.Mikä ihme tätä bussissa äijää oikein vaivaa. Miksi olla noin katkera???Kuka on pettänyt sinut??


      • tosimies8laulaa
        Nyssessä kirjoitti:

        Kuljettajien hierarkisesta järjestelmästä puhuminen on jotain niin tälle alalle vierasta kun vain olla voi.33 vuoden aikana olen kohdannut kuljettajia joka lähtöön. On kuljettajia joita ei moikata,kuljettajia joita moikataan,kuljettajia joiden kanssa vaihdetaan joku mukava lause. Kuljettajia joiden kanssa voidaan jopa kahvit hörpätä.Kenellekään ei kuitenkaan kiusaa tehdä sillä sellainen ei kuulu tälle alalle tosiaankaan. Jokaisen työpanos on tärkeä jotta hommat toimii täällä Suomessa.Mikä ihme tätä bussissa äijää oikein vaivaa. Miksi olla noin katkera???Kuka on pettänyt sinut??

        No niin meidän ikioma joulupossu pakettiautomaatti/bussissa on keksinyt ihan uuden termin kuljetusalalle se on hierarkinen järjestelmä . Älä nyt vaan mene markkinoimaan konsulteille etteivät innostu asiasta.Mikä helvatin hierarkinen järjestelmä. Kuka on se pomo joka määrittelee tehtävien vaikeuden,että on se ihan "laillinen" oikeus estää toista kuskia tehdä sitä työtä mikä hänelle on määrätty.Olen kyllä sitä mieltä,että taidat olla alalla jota itsekään et halua tehdä. Lähde baarimikoksi sehän on kuitenkin sitä alaa mitä harrastat kaiket vapaa-aikasi.Se on hartain pyyntöni kaikella kunnioituksella. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.Mutta silti jos ajaa pitää rakastaa keskiviivaa ja v..tun pitkää päivää. Pitää rakastaa kun Kaania painaa pakoputkesta mustaa urakalla ja 8 laulaa.Helvetin uupunut ,mutta onnellinen on se sana joka kuvaa rahtimiestä.


      • Nyssessä kirjoitti:

        Kuljettajien hierarkisesta järjestelmästä puhuminen on jotain niin tälle alalle vierasta kun vain olla voi.33 vuoden aikana olen kohdannut kuljettajia joka lähtöön. On kuljettajia joita ei moikata,kuljettajia joita moikataan,kuljettajia joiden kanssa vaihdetaan joku mukava lause. Kuljettajia joiden kanssa voidaan jopa kahvit hörpätä.Kenellekään ei kuitenkaan kiusaa tehdä sillä sellainen ei kuulu tälle alalle tosiaankaan. Jokaisen työpanos on tärkeä jotta hommat toimii täällä Suomessa.Mikä ihme tätä bussissa äijää oikein vaivaa. Miksi olla noin katkera???Kuka on pettänyt sinut??

        Kyllä. Kuljetusalalla kateus on kaikista pahinta... Jos jollain on vähän parempi homma kuin toiselal voidaan häntä ihan vapasti käyttää "sylkykuppina"

        Joten jos maitokuski tulee vittuilemaan mulle koska teen helpompaa hommaa kuin hän niin totean vaan "ok"


      • Tuomastuoppi
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä. Kuljetusalalla kateus on kaikista pahinta... Jos jollain on vähän parempi homma kuin toiselal voidaan häntä ihan vapasti käyttää "sylkykuppina"

        Joten jos maitokuski tulee vittuilemaan mulle koska teen helpompaa hommaa kuin hän niin totean vaan "ok"

        Valio,Arla,Satamaito,Maitokolmio,Hämeenlinnan osuusmeijeri,Maitomaa ja Kaustisten osuusmeijeri ja muut pienmeijereiden kuljettajat ovat tyytyväisiä Bussissa miehen arvioon,että tämän alan kuljetustyö on raskasta,uuvuttavaa ja siksi pitää näille kuljettajille suoda respect eli kunnioitus tai suomeksi antaa arvoa.Emme ole koskaan kokeneet mitään tällaisia sylkykuppi -juttuja. Onko kyseisellä kommentoija kaikki hyvin. Meitä ihmetyttää ja huolestuttaa tällainen ajattelutapa josta meillä muilla ei ole tietoakaan. Kaikki työ on arvokasta ja jokaisella on mahdollisuus saavuttaa onni työelämässäkin kun vain silmät pitää auki.Jos jollain on onni potkaissut niin onnitella siitä pitäisi eikä sylkeä.Siinä asiassa Suomi eroaa Amerikasta todella paljon. Jenkeissä köyhäkin ylistää jos joku on pärjännyt elämässä. Suomessa on häpeä ajaa 100 000 eur BMW:llä. Jenkeissä ollaan ylpeitä siitä. Jotain on pahasti vialla tässä kansassa totta tosiaan jos menestyminen elämässä on synti.


      • Yökyöpelivalvoo
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä. Kuljetusalalla kateus on kaikista pahinta... Jos jollain on vähän parempi homma kuin toiselal voidaan häntä ihan vapasti käyttää "sylkykuppina"

        Joten jos maitokuski tulee vittuilemaan mulle koska teen helpompaa hommaa kuin hän niin totean vaan "ok"

        Minua kiinnostaa näin yötyöläisenä miten arvioidaan se kuka on oivallinen sylkykuppi. Jos nuori neito pienellä pakettiautolla on työtehtävissä. Sinä näet,että hän puhkuu tarmoa kun on tuore kuski niin menetkö haistattelemaan hänelle. Sitten kun on uransa loppupuolella oleva kaljuhko "setä"sellainen joka haluaa olla kaikkien kaveri,koska työpäivä on niin mukavampi hänen mielestään. Haistatko v..tut noin ihan sylkykuppimielessä hänelle. Liikut kuule aika heikoilla "jäillä" jos saan suoraa sanoa. On sitä miehiä Kellokosken sairaalaan viety pienemmillä perusteillakin kultaisella 1960-luvulla.Miksei nyt vuonna 2015 voitaisi tehdä samoin. Morjensta vaan!!


      • Tuomastuoppi kirjoitti:

        Valio,Arla,Satamaito,Maitokolmio,Hämeenlinnan osuusmeijeri,Maitomaa ja Kaustisten osuusmeijeri ja muut pienmeijereiden kuljettajat ovat tyytyväisiä Bussissa miehen arvioon,että tämän alan kuljetustyö on raskasta,uuvuttavaa ja siksi pitää näille kuljettajille suoda respect eli kunnioitus tai suomeksi antaa arvoa.Emme ole koskaan kokeneet mitään tällaisia sylkykuppi -juttuja. Onko kyseisellä kommentoija kaikki hyvin. Meitä ihmetyttää ja huolestuttaa tällainen ajattelutapa josta meillä muilla ei ole tietoakaan. Kaikki työ on arvokasta ja jokaisella on mahdollisuus saavuttaa onni työelämässäkin kun vain silmät pitää auki.Jos jollain on onni potkaissut niin onnitella siitä pitäisi eikä sylkeä.Siinä asiassa Suomi eroaa Amerikasta todella paljon. Jenkeissä köyhäkin ylistää jos joku on pärjännyt elämässä. Suomessa on häpeä ajaa 100 000 eur BMW:llä. Jenkeissä ollaan ylpeitä siitä. Jotain on pahasti vialla tässä kansassa totta tosiaan jos menestyminen elämässä on synti.

        Nyt puhuttiinkin VALION ajoista jotka on paaaaaaljon huonompaa kuin nämä pulla ajot... Kyydissä kun on paljon muutakin kuin niitä sinisiä maitolaatikoita joihin törmäät kaupoissa....

        Ja kyllä, edelleen olen todella kateellinen niille jotka on paremmassa hommassa kuin minä, esim lehtikuskit ja roskakuskit... Joten taatusti tulen heille pottuielmaan jatkossakin, Ei heidän pakko ole töitä tehdä...

        Entä jos maitokuski tulisi kettuilemaan mulle ja toteaisi "ei sun tartte tänne pullaa lauantaisin tuoda" niin mitäs mä siihen... toteisin "ei tartte"


    • Ylikonstu

      Jätteiden kuljetuksessa vain ovelta ovelle keruu on vapautettu piirturin käytöstä.
      Jos jätteitä kuljetetaan hakemalla esim. Maaseudulla kylän yhteiseltä keräyspisteeltä kuormallinen kerrallaan, piirturia on käytettävä

    • Mediaseksikäskuski

      Sieltä tuli taas sitä itteään liiba laabaa Bussissa mieheltä.Samaa vanhaa litaniaa kuin poliitikolta konsanaan. Vastaa nyt p..kele oletko hakenut mistään isosta jätealan firmasta suoraan töitä ja mikä oli vastaus. Miksi kiertelet ja kaartelet vastauksissa kun kuitenkin jaksat jauhaa asiasta kuin olisit asioista hyvinkin perillä. Opi nyt jätealan työpaikat ei löydy mistään työvoimaviranomaisten sivuilta vaan nämä yhtiöt hakevat uudet kuskit ja muut työntekijät ihan oman systeemin avulla.Käytöksesi on ärsyttävää.Lisäksi haluan kertoa sinulle. Tuo jatkuva "viihteellä olo" ei todellakaan kuulu jätekuskin elämään . Työnantajat ovat tässä asiassa hyvinkin tiukkoja.Isoissa firmoissa esimiehet laittavat epäilyttävät tapaukset hyvinkin herkästi työterveyshuollon järjestämään kuntoutukseen.Katsos mitään riskejä ei haluta ottaa ettei firman maine kärsi.

      • Jätealan työpaikat löytyy kavereiden kautta kosma homma on kuljetusalan helpoin niin myös aloittelijat pärjää hyvin....

        Mutta kyllä, jatkossakin tule häiritsemään näiden "sankareiden" töitä parhaani mukaan


      • Liisaihmemaasta
        Bussissa kirjoitti:

        Jätealan työpaikat löytyy kavereiden kautta kosma homma on kuljetusalan helpoin niin myös aloittelijat pärjää hyvin....

        Mutta kyllä, jatkossakin tule häiritsemään näiden "sankareiden" töitä parhaani mukaan

        Ymmärsinkö oikein ,että joku huppari-hobitti aikoo tulla sotkemaan minun työpäivää Turun seudulla vain siksi,että olen nainen ja kuljetan jätteitä.Tämä huppari sanonko mikä saa tuntea ihan haarojen välissä sitä aitoa kipua mikä kuuluu asiaan kun suuta alkaa soittaa naiselle.Mikä parasta perästä ei kuulu mitään.Oletteko kuulleet ikinä,että mies teki rikosilmoituksen kun nainen potkaisi munille.Siinä jo poliisitkin nauraisivat itsensä kuoliaaksi. Bussissa- mestari kannattaa harkita tarkasti kelle soittaa sitä nokkahuiluansa.


      • Liisaihmemaasta kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein ,että joku huppari-hobitti aikoo tulla sotkemaan minun työpäivää Turun seudulla vain siksi,että olen nainen ja kuljetan jätteitä.Tämä huppari sanonko mikä saa tuntea ihan haarojen välissä sitä aitoa kipua mikä kuuluu asiaan kun suuta alkaa soittaa naiselle.Mikä parasta perästä ei kuulu mitään.Oletteko kuulleet ikinä,että mies teki rikosilmoituksen kun nainen potkaisi munille.Siinä jo poliisitkin nauraisivat itsensä kuoliaaksi. Bussissa- mestari kannattaa harkita tarkasti kelle soittaa sitä nokkahuiluansa.

        Noh sun ei ole pakko sietää häirintää. Ei sun ole pakko odottaa että pulla-autoa väityy. Voit ottaa lopputilin... Kun tekee kuljetusalan parasta hommaa niin saa vähän sietääkin pottuilua, eiks juu :)


    • nääs

      Eläinkuljetus taitaa olla vielä ala, jossa ei ole piirturipakkoa. Tuo bussissa-veijari saa siis ajaa ilman piirturia mitä vaan tai vaikka tyhjää kuormaa.

      • MOTlehmiäturpaan

        Joo joo....teuraskuljetuksissa käytetään vain metristä terästankoa jolla hakataan mielipuolisesti kilttiä lehmä raukkaa jota maajussi on halaillut ja antanut jopa nimen kun se on "perheen jäsen" niin kuin Valion mainoksessa sanotaan.Hyvä apuväline on myös sähkölamautin sillä annetaan viestit otsaan aina sopivin väliajoin.Lopputulos on sitten se,että liha on niin tressaantunut,että kuluttaja poloinen eli se väsynyt Kontti/jakelukuski kun laittaa kyseisen tuotteen uuniin niin lopputulos on niin karmean makuinen,että usko menee omiin ruuan valmistustaitoihin. Ja ihan suotta koska alkuperäinen syy oli ettei piirturi tarvitse käyttää eläinkuljetusautossa vaan pitää pamputtaa lehmä poloista koska hän on ansainnut sen..... ainakin periaatteessa...pakko pamputtaa jotain.


    • kulutusyhteiskunta

      Sontaa saa ajaa kellon ympäri, kuskeista huutava pula!

    • KateuttaKuvitelmissaan

      Jättäkää tämän Bussissa-nimimerkin kirjoitukset omaan arvoonsa. Kyseinen idiootti on näitä samoja paskoja kirjoitellut näillä palstoilla mm. nimimerkeillä 87k ja Nolo Sika. Yleistä liikenteestä-palstalla Bussissa kirjoittelee myös nicillä 1516. Puupäällä on niin oudot ja ihmeelliset ajatukset ja kuvitelmat kuljetusalasta ettei mitään määrää. Minä tein autohommia säiliöpuolella 26 vuotta. Voin väittää että sen parempia hommia on täysperähommista vaikea löytää. Aina oli koko kuorma yhteen paikkaan ja aina tyhjänä takaisin. Fyysisesti ei kovin rasittavaa tosin töitä oli paljon ja tunteja tuli joten ylityöt teki hommasta raskaampaa. Kertaakaan urani aikana en huomannut minkäänlaista kateutta työtäni kohtaan kenelläkään. Ainoat kateudet tuli esiin kun joku oli katellinen siitä että jollakulla saattoi tilissä olla enemmän tunteja kuin näillä kateellisilla ja sehän ahdisti kavereita. Joku saa tiliin enemmän rahaa kuin itse niin johan siitä kateus iski. Tämä Bussissa-nimimerkki on ajanut Turun suunnalla pieniä kuorma-autoja jakeluhommissa joten sillä ei ole kovinkaan suurta kokemusta laajemmalta alueelta kuljetusalaa. Kun oma kokemus ja työmaailma pyörii "pullakuskin" näkövinkkelissä on tietysti ymmärrettävää että joku voi noinkin typeriä kirjoittaa kuin Bussissa/1516/87k/Nolo Sika-nimimerkki.

      • Käkriäinen

        Olen prikulleen samaa mieltä Kateuttakuvitelmissa nimimerkin kanssa. Kyseinen ammattivalittaja luo ihan uusia termejä kuten hierarkia ja sylkykuppi.Asioita mitä ei ole olemassa ei Suomessa ei missään muussakaan maassa. Hän tekee isoa numeroa työttömyydestään ja samaan hengenvetoon kehuu kuinka on kieltäytynyt työpaikoista jossa on liian vanha auto tai tehtävään hänen mielestään soveltumaton auto. Työaika on sopimaton tai työtehtävä vaati liikaa opiskelua. Samaan aikaan meillä on 7000 työtöntä korkeakoulun käynyttä insinööriä joille ei löydy mitään töitä.Suurin osa IT-insinöörejä. Heille sopisi ihan mikä tahansa alansa työ osa-aikainen tai toimiminen freelancerina . Mitään töitä ei löydy Suomesta on pakko muuttaa Viroon Tallinan IT-firmoihin.Tämä pakettiautomaatti/Bussissa voisi suhteuttaa oman työttömyytensä muiden alojen työttömyyteen ja huomaisi,että onhan niitä työpaikkoja kuitenkin tarjottu,mutta ne eivät ole kelvannut hänelle.Olen vakaasti sitä mieltä,että kyseinen sälli nauttii h...vetisti nykytilanteestaan kun saa leikkiä YTK kanssa kissa hiiri leikkiä ja nostaa korvauksia.Siihen vielä päälle baarikierrokset joka ilta.Nuoren miehen unelma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe