Meksiko Puerto Carmen tai Cancas

Lähtisikö Meksikoon?

Hei siellä olleet lomailijat. Kumpi on kivampi paikka ja kummassa olisi myös aitoa paikallista elämää? Onko illat tammikuussa kovinkin viileitä ja tuulisia vai mikä on iltayön lämpötila? Onko samanlaista ilta/yö kosteaa lämpöä kuin Aasian esim Thaimaassa? Onko noissa paikoissa turvallista? Onko meri uimakelpoinen vai liian suuret tyrskyt? Mietin lähteäkö lomalle talvella uudelleen Aasiaan päin vai tällä kertaa Meksikoon??
Kiitos mielipiteistä.

6

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmikuu14

      olisin myös kiinostunut kuulemaan vinkkejä PDC:sta ja turvallisuus etenkin mietityttää, helmikuun alussa olisi matka suunnitelmissa. Esimerkiksi uskaltaako tehdä omatoimisia matkoja?

    • Casa Mexico

      Minä samoissa mietteissä kuin edelliset ja en ole käynyt vielä kummassakaan kohteessa. Lämpötila olisi ilmeisesti minulle suosiollisempi Meksikossa kuin Thaimaassa.

    • jdia

      Kyllä täällä pdcssä on turvallista. Omatoimi matkojakin voi tehdä ja paikalliset matkatoimistot tarjoaa aktiviteetteja paljon halvemmalla kuin aurinko.finmatkat yms. Meri on yleensä uimakelpoinen ja lämpötila mukava kun iltaisin hieman viilenee. Itse oon aina parjänny tammi-helmikuussa lyhythihaisella yö aikaankin ja päivisin 27 ylöspäin. taksilla liikkuminen helppoa ja niitä on paljon. Normaalisti turistilta veloittavat keskusta alueella 70 pesoa (n.4e). Itse pidän eniten pläyacarin rannoista koska ne ovat puhtaampia kuin pohjoispuolen rannat. Jokaisella tietysti omat mielipiteet. Jos matkatoimiston tarjonta ei kiinnosta niin keskusta alueella paljon pieniä hotelleja 20e ylöspäin. Tammi helmikuu huippusesonkia joten hyvissä ajoin kannattaa yrittää varata. Viimeviikolla esim löysin upean halvan motellin mutta oli täynnä ensi kesään asti. Suosittelen tulemista näihin maisemiin. Rannat upeita. Paikallinen katuruoka loistavaa. Ja paikalliset ystävällisiä. Nim. 1,5kk takana 4.5kk jäljellä!!

    • mukana mennään

      jdia: tulossa ollaan ja merry christmas..

    • Tammikuussa on matka varattu Meksikon PDC:niin. Kun luin noita ulkoministeriön tiedotteita Meksikosta niin välillä arveluttaa tuo turvallisuus, liekö turhaa pelkoa.?

      • Carmen 2/14

        Happy New Year 2014. Kaikkialla maailmalla lomaillessa, niin kantsii ottaa huomioon tiettyjä asioita ja tarvitset tiedotteisiin tutustumisen jälkeen matkalle mukaan vain maalaisjärjen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe