Ajoneuvovero

idiootti3

Meiningeissä ois ostaa katupyörä ja listailen tässä mielessäni vähän sen vuosittaisia kuluja.
Niin onkos vuosittaista ajoneuvoveroa moottoripyörällä, kuten esimerkiksi autossa??
Jos on ni kuin paljo se suurinpiirtein 750 tai 1000 kuutioisessa?

11

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkko

      Ei ole mitään ajoneuvo / käyttöveroa. Eikä myöskään katsastusta. Uuteen mp-vakuutukseen saat heti 20% liikenne ja 70% kaskoon bonuksia. Eikun kaupoille vaan, nyt on pars aika ostaa pyörä hinnan puolesta. Keväällä ovat huomattavasti kalliimpia .

      • idiootti3

        Onko kaikilla vakuutus yhtiöillä tuo sama tarjous vai jollain tietyllä? Ja onko tuo tarjous aina voimassa?


      • höh!
        idiootti3 kirjoitti:

        Onko kaikilla vakuutus yhtiöillä tuo sama tarjous vai jollain tietyllä? Ja onko tuo tarjous aina voimassa?

        Miki et ota itse selvää eri yhtiöiden sivuilta / soittamalla? Onko ihan kaikki oma-aloitteisuus unohduksissa? Vai täytyykö Sinulle tuoda kaikki ns. tarjottimella?


      • Varttunut motari
        höh! kirjoitti:

        Miki et ota itse selvää eri yhtiöiden sivuilta / soittamalla? Onko ihan kaikki oma-aloitteisuus unohduksissa? Vai täytyykö Sinulle tuoda kaikki ns. tarjottimella?

        No eikös kysyjä juuri ole ottamassa selvää asioista. Ei ole väliä mistä sen tiedon saa, jos sen saa täältä helposti. Kaltaisesi 'älä kysele' urpot ei kuulu sivistyneeille keskustelufoorumeille. Mene sotkemaan kaltaisetsi urpojen palstoja.

        Kysyjälle vain rohkeutta ja intoa selvittää asiaa vaikka täältä. Tsemppiä kaksipyöräisen ostamiseen. Minäkin sitä kovasti harkitsen ja vakuutus yms. kustannukset ovat oleellisia tietoja hankintapäätöstä varten.


      • vasta hankkinut
        idiootti3 kirjoitti:

        Onko kaikilla vakuutus yhtiöillä tuo sama tarjous vai jollain tietyllä? Ja onko tuo tarjous aina voimassa?

        If on edullisin


    • päristelijä

      Polttoaineisiin menee kesässä 200-500€ ja takarengas yleensä kestää 2-3 kesää. Lasket niistä ajokuluiksi muutaman satasen kesässä ja vanhassa pyörässä tietenkin huolto ehkä joka toinen kesä jonka tietenkin voi tehdä itsekin. Huolto liikkeessä n. 60€ (Hondassa) tai 1600€ (Aprilia tai KTM) tietenkin osat päälle.

      vakuutusmaksu vaihtelee museopyörän 32€:sta 1000cc sportin 4000€ summiin.

      Ei siis ihan ilmaista ole päristelykään.

      • 206 kg / 182 hv

        Missä vltussa saat Hondaan "huollon" kuudellakympillä? Eiköhän ne todelliset hinnat pyöri 150-350 euron kieppeillä, riippuu tietysti onko kyseessä pelkkä öljynvaihto vai ns. iso huolto. Sporttini vakuutus maksaa n. 800 vuodessa, eli ei kannata aina uskoa näiden "asiantuntijoiden" kirjoituksia.


      • paras harrastus
        206 kg / 182 hv kirjoitti:

        Missä vltussa saat Hondaan "huollon" kuudellakympillä? Eiköhän ne todelliset hinnat pyöri 150-350 euron kieppeillä, riippuu tietysti onko kyseessä pelkkä öljynvaihto vai ns. iso huolto. Sporttini vakuutus maksaa n. 800 vuodessa, eli ei kannata aina uskoa näiden "asiantuntijoiden" kirjoituksia.

        pientä tarkennusta, aloittelija ei tietenkään saa sekä liikenne- ja kaskovakuutusta 800:lla vuodessa, minulla kaikki bonukset, keskittämisalennus ym. alennuksia. Kannattanee siis kenties ostaa max 600 kuutioinen jos kyseessä sportti.


      • missä vltussa...
        206 kg / 182 hv kirjoitti:

        Missä vltussa saat Hondaan "huollon" kuudellakympillä? Eiköhän ne todelliset hinnat pyöri 150-350 euron kieppeillä, riippuu tietysti onko kyseessä pelkkä öljynvaihto vai ns. iso huolto. Sporttini vakuutus maksaa n. 800 vuodessa, eli ei kannata aina uskoa näiden "asiantuntijoiden" kirjoituksia.

        Hondan välihuoltojen hinta työn osalta on 60-65€ piirimyyjästä riippuen. Löytyy ihan Hondan sivuilta jos osaa etsiä. Museopyörä maksaa 32€ vuodessa vakuutuksen osalta. Hanki tehottomampi jos kulut kuristavat...


      • 206 kg / 182 hv
        missä vltussa... kirjoitti:

        Hondan välihuoltojen hinta työn osalta on 60-65€ piirimyyjästä riippuen. Löytyy ihan Hondan sivuilta jos osaa etsiä. Museopyörä maksaa 32€ vuodessa vakuutuksen osalta. Hanki tehottomampi jos kulut kuristavat...

        Onhan se hyvä käyttää prätkää välihuolloissa huoltojen välillä, minä keksisin parempaakin käyttöä rahoille. Yamahalla huoltoväli 10 tkm ja kyllä minulla on ihan tietoinen valinta tuo tehokas prätkä, ollut jo vuosikausia. Tehottomuudesta saa tarpeekseen kun ajelee kotilolla (autolla).


      • hölmöjä riittää
        206 kg / 182 hv kirjoitti:

        Onhan se hyvä käyttää prätkää välihuolloissa huoltojen välillä, minä keksisin parempaakin käyttöä rahoille. Yamahalla huoltoväli 10 tkm ja kyllä minulla on ihan tietoinen valinta tuo tehokas prätkä, ollut jo vuosikausia. Tehottomuudesta saa tarpeekseen kun ajelee kotilolla (autolla).

        "päristelijälle" ja muille moottoripyörää hankkiville tiedoksi: kannattaa ostaa Yamaha, maksaa ainoastaan 5475€, Honda kustantaa 38990€, tiedot saatu Bike luettelo 2014. Tässä noudatettu samaa linjaa mitä "päristelijä" käytti eri merkkisten moottoripyörien huoltojen hinnoissa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe