Huoh, alakerran naapuri!

unirauha

Muutin reilu kuukausi sitten kerrostalo asuntoon ja siitä lähtien olen kärsinyt samasta ongelmasta. Alakerrasta kuuluu kovaäänistä osittain myös huutavaa miesten puhetta. Meteli alkaa joka päivä 16-20 välillä, joskus jopa aikaisemmin. Se ei minua niinkään haittaa, mutta kun kova puhe jatkuu yöhön asti. Heräilen melkein tunnin välein kovaan puheen sorinaan ja osittain myös suoraan huutoon. Itse nousen aamulla kuudelta töihin ja harvoin meteli on siihenkään mennessä lakannut. Musiikkia tms. ei usein kuulu, mutta tämä voimakas miesten keskustelu englanniksi kyllä kuuluu! En tiedä mitä tekisin. Olen ujo ja arka nainen, enkä todellakaan uskalla naapureiden oven taakse mennä. Olen kuullut että valituksen tekoon tarvitaan useiden naapureiden nimet alle, enkä rohkene heidänkään ovien taakse mennä nimiä pyytämään. Metelöiminen takaisin on käynyt mielessä, mutta en tiedä miten saisin niin kovaa meteliä aikaiseksi, enkä halua itse valitusta!

16

3130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silent witness

Voisitko kirjoittaa ystävällisen viestin ja tipauttaa ohi mennessä postiluukusta tai ihan lähettää postitse jos olet hyvin arka. Ja tämä kaikki tietty englanniksi. Esim. näin

Hello,
      I can not sleep at night, when the speech is so strong. Could you talk a little bit quieter. Thank you in advance.
      Regards, please
      Quiet neighbors
      In our silence at 22-07.

Yllä lukee seuraavaa
      Hei,
      en saa öisin nukuttua, kun puheenne on niin voimakasta. Voisitteko puhua hieman hiljempaa. Kiitos jo etukäteen.
      Terveisin, ystävällisesti
      Hiljainen naapurinne
      Talossa hiljaisuus 22-07.

Josko tuo auttaisi, kokeile!

• nainen

Niin varmaa

• Silent witness II

Vielä lisää hieman. Siis monet eivät oikeesti ymmärrä, että heistä lähtee ääntä, joka kuuluu kerrostalossa ympäriinsä ilmanvaihdon, pattereiden yms. kautta ja voivathan ne seinätkin olla jopa ääntä kantavat. Monet myös tulevat esim. vuokralle omakotitalosta "nuoret lähtevät maailmalle" ja eivät sitten tajua tuon taivaallista kerrostalossa asumisesta ja kuinka hyvin se puheensorina oikein kuuluu. Itse aikoinaan kuulin aina kun naapuri kävi pissalla yöaikaan, mutta silloin olin itse kyllä kovin herkkä uninen jos tuohon herää. Mutta siis, kokeile positiivisesti. Monesti auttaa jo se, että saa tietoonsa sen, että pitäisi hieman matalampaa elämää. Itse asun nykyisin ok-talossa ja huomaan, että olen alkanut liikkumaan äänekkämmin, puhumaan äänekkäämin, siis voin huutaa huonokuuloiselle äidilleni puhelimessa enkä häiritse ketään. Jos nyt lähtisin takaisin kerrostaloelämään, niin aika kova opettelu olisi juuri siinä, että alkuun varmaankin ääntä lähtisi ihan jo kävelystä.

• Mokupskaa

Kulttuuri siellä sun alakerrassa on vain rikastunut! Monikulttuurisuus on voimavara jota meidän kaikkien täytyy vain suvaita.

• 142fffeee

Näin on. Maahanmuuttajat eivät yleensä osaa käyttäytyä Suomen lakien ja sääntöjen mukaisesti.

• resdfsdfsd

Itselläni oli sama ongelma naapureideni kanssa edellisessä asunnossani. Seinä oli paperia ja makuuhuoneen seinän takana kännättiin ja puhuttiin joka ilta ja huoriteltiin toisiaan vuorotellen yms. Onneksi aika pian oli poliisit paikalla ja häätö seurasikin aika nopeasti.

• kamalaa touhua

Vain isännöitsijä hoitaa asiaa. Älä missään nimessä laita lappuja. Mene isännöitsijän puheille tai vuokraisäntäsi.Asia pitää korjautua

• Heti nyt

Talon hallitus on vastuussa jos rikotaan sääntöjä Isännöitsijä on hallituksen puheenjohtaja.Vaan hänelle kuuluu ilmoittaa ja heti.

• nainen
        Heti nyt kirjoitti:

Talon hallitus on vastuussa jos rikotaan sääntöjä Isännöitsijä on hallituksen puheenjohtaja.Vaan hänelle kuuluu ilmoittaa ja heti.

Mitä sääntöjä

• Riksu
        Heti nyt kirjoitti:

Ei isännöitsijä ole mikään hallituksen puheenjohtaja, pöljä. Ne on kaksi eri henkilöä.

• uytfvbnj

Mitäs vikaa lapuissa on? On se parempi kuin kostokierre missä kukaan ei voita.
        Jonkunlaista kommunikointia tarvitaan joskus. Nimetön lappu voi auttaa ja jos ei niin sitten on varoitettu ja seuraavaksi yhteys isännöitsijään. Sekin on aika turhaa, jos on itsekin metelöinyt.

• kerrostaloasuja1
        Heti nyt kirjoitti:

Isännöitsijä ei ole hallituksen puheenjohtaja, vaan siihen valitaan aivan eri henkilö.
        Isännöitsijä on taloytiön palkkaama henkilö, joka vain hoitaa hänelle kuuluvia tehtäviä, joihin kyllä kuuluvat esim. häiriöistä vastaaminen sillä tavalla, että hän ottaa tarvittaessa yhteyttä häiriköijään ja hoitaa asian.

• Soita polliisille

Aina poliisit tupaan kun hiljaisuusaikana tulee melua, siitä jää aina poliisin tehtävälokiin merkintä jota voi myöhemmin käyttää todisteena,kyllähän ne poliisit sen melun kuulee.

• Tuo ehdoitettu lappu on ainoa jos et osaa Lontoota tai olet ujo menemään ovelle. Kerrostalossa äänet kuuluu ja varsinkin eräät huutaa rukous hetkellä tarpeettoman kovaa,ovat kait jossain hurmoksessa. Ole onnellinen kun olet säästynyt viinan ja lääkkeiden että huume veikkojen molinästä ja saanut tavalliset naapurit. Muista myös eri kulttuurit alkavat mölistä nimen omaaan auringon laskun jälkeen kun perhe esim. syö yhdessä ja keskustelee ,mitä Suomalaiset teki joskus kauan sitten,nyt vaan eristäydytään ja kehutaan että ompi hyvempi kun ennen. Äänieriste levyt asuntoon niin loppuu kuulumasta,mutta maksaa jonkun verran ellei ole tuttua rakennusmiestä(oltava kokenut eriste ammattilainen) tai mölä jatkuu ja rahat meni koska sen voi tehdä helposti väärin,kävin viikko sitten toteamassa väärin tehdyn eristyksen vaikka tekijä oli kokenut kaveri,enpä oo ennen kuullu keleitä duunarin suusta kerralla noin paljon,että näin.

• häiriön uhri itsekin

Ota yhteyttä taloyhtiön isännöitsijään. Hänelle voit ilmoittaa häiriöistä ja hänen on puututtava niihin. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan voit myös ottaa yhteyttä,.
      Kyllä jatkuvaan häiriöön on jonkun puututtava. Voi olla, jos kyseessä ovat ulkomaalaistaustaiset henkilöt, niin he eivät edes ymmärrä aiheuttavansa häiriötä, koska ovat entisessä kotimaassaan tottuneet erilaiseen kerrostaloasumiseen tai asumiskulttuuriin yleensä.
      Voisitko kenties jättää viestin ko. miesten postiluukusta, jossa ilmoitat heidän aiheuttamastaan häiriöstä? Siinä voi tosin olla omat riskinsä, jos ko. henkilöt ovat erimieltä asiasta ja vaikka suuttuvat.

• yöpostia

Joka ikinen kerta kun valvot yöllä naapurieden takia niin ei muutakuin sähköpostia isännöitsijälle silloin yöllä jo. Kyllä se naapureihin ottaa yhteyttä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe