1. When Doves Cry (pianosoolo albumiversiolla on voittamaton juoksutus, samalla kun itse kappale on minimalistisin listaykköshitti jota on koskaan sävelletty)
2. Little Red Corvette (elektronisen musiikin ja poprockin sulava, melodisesti upea nivottaminen)
3. I Wanna Be Your Lover (soinnutus on Princen unohtumattomimpia)
4. The Most Beautiful Girl in the World (soinnutus taattua Princeä, loppua kohden Prince leikkii kertosäerytmin kanssa kokeilevasti samalla kuin laulaa pophistorian kauneimmat falsetit, ainoa Iso-Britannian listaykkönen Princen omista singleistä)
5. Lets Go Crazy (laulu on kirkkosävellajissa ja rokkaa kuin hirvi)
6. Thieves in the Temple (Princeä popeimmillaan)
7. Money Dont Matter 2night (ihana runsaiden sointujen ja suloisen grooven kappale)
8. Kiss (akustisen kitarasäestyksen varaan rakentuva syke on verraton, itse melodia leikkii pienen twistin kanssa, joka syntyy c ja cis säveliä vuorottelemalla, eräs Princen suosituimmista hiteistä)
9. The Beautiful Ones (elektroninen äänikollaasi on jo pieni mestariteos, itse biisi pohjaa f-duurin ja f-mollin vuorotteluun, Princen erääksi parhaista kappaleista laulun nostaa puolestaan taiteellinen vision kokonaisvaltaisuus, jonka täydentää Princen laulutulkinta, hempeästä ja hauraasta falsetista mielipuoliseen tuskanhuutoon)
10. Diamonds and Pearls (Prince kerrankin laulaa lempeänä soul-tulkkina, kuten Stevie Wonder konsanaan, itse kappale on klassikkoainesta, tyylikkäästi loppupuolella es-duuriin moduloiva, herkkävaistoisesti sovitettu helmi)
Princen parhaimmat sävelmät TOP10
Prince
2
1525
Vastaukset
- grape
Hyvä lista. En tiedä musiikin säveltämisestä mitään, mutta Princen tuotannosta Raspberry beret ja Damn U on aina maistunut erityisen hyvin. Raspberry Beretin pitkä versio on upea, mutta sitä yskimistä en ole ymmärtänyt ikinä.
- uppppppp
Prince
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4403758Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä742996- 1301903
- 1211647
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://311407PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1601327- 831244
- 751235
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m181165