Mistä on kysymys?

karate Mauri

Ryanair lopettaa matkustajien tarpeettoman kusettamisen, vai miten tuo pitäisi kääntää 'not unnecessarily piss people off'?

http://www.theguardian.com/business/2013/oct/25/ryanair-baggage-boarding-pass-michael-oleary

Lisäksi jutussa on muutakin ihmeellistä, ikäänkuin Ryanair alkaisi toimimaan kuten normaali yritys, joka ottaa huomioon asiakkaansakin:
- leikataan muutamia kohtuuttomia lisämaksuja
- hyväksytään pieniä virheitä varauksissa
- varauksia voi jopa korjata
- yleensäkin lopetetaan asiakkaiden pilkkaaminen

Mistä on kysymys? Onko O'Leary tullut uskoon? Vai pitääkö tässä lähteä kansalaisopistoon lukemaan englantia?

15

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+6

      Selityshän oli artikkelissa: Ryanair kuuntelee palautetta ja aikoo kasvattaa vuosittaisen asiakasmääränsä nykyisestä 80 miljoonasta 110 miljoonaan.

      Noiden lisäksihän listoilla oli myös esimerkiksi toinen (penempi) käsimatkatavara ja muutoskelpoisten lippujen myyntiinotto (nyt lentoja on jo voinut vaihtaa 40/60 eurolla).

    • Maurin äiti

      Siis matkustajien tarpeeton kusettaminen lopetetaan. Hyvä. Mutta kun sitä "tarpeetonta" noin korostetaan niin tarkoittaako se että on myös matkustajien tarpeellista kusetusta, ja se jatkuu edelleen?

    • 12+19

      Tuossa yhteydessä "piss off" tarkoittaa suututtamista. Tosin Ryanairin tapauksessa asiat, jotka saavat asiakkaat suuttumaan ovat ainakin kusetuksen rajamailla.

      • 14+10

        Jep, kusetuksestahan tuossa jutussa ei ollut kysymys. Eniten tuota ärsytystä näyttää aiheuttavan se että yhtiö pitää kiinni säännöistään. Ja ihmisillä näyttää olevan käsitys että säännöt eivät koske heitä.

        Sääntöjen lievennys sinänsä on hyvä asia.


      • Maurin kummin kaima
        14+10 kirjoitti:

        Jep, kusetuksestahan tuossa jutussa ei ollut kysymys. Eniten tuota ärsytystä näyttää aiheuttavan se että yhtiö pitää kiinni säännöistään. Ja ihmisillä näyttää olevan käsitys että säännöt eivät koske heitä.

        Sääntöjen lievennys sinänsä on hyvä asia.

        Itseäni taas ärsyttää eniten se kun kaikkia ei kohdella samalla tavalla. Olen tästä kirjoitellut tänne ennenkin, Leprassa oli jännä tapa pompottaa suomalaisia, jos taas puhuit venäjää ja kovaa niin kyllä sitten oltiin niin kusi sukassa. En tiedä onko enää noin kun en ole ko. firmaa viime aikoina käyttänyt.

        Googlen kääntäjä muuten kääntää tuon piss off että painu helvettiin

        http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#en/fi/piss off


      • 13+1
        Maurin kummin kaima kirjoitti:

        Itseäni taas ärsyttää eniten se kun kaikkia ei kohdella samalla tavalla. Olen tästä kirjoitellut tänne ennenkin, Leprassa oli jännä tapa pompottaa suomalaisia, jos taas puhuit venäjää ja kovaa niin kyllä sitten oltiin niin kusi sukassa. En tiedä onko enää noin kun en ole ko. firmaa viime aikoina käyttänyt.

        Googlen kääntäjä muuten kääntää tuon piss off että painu helvettiin

        http://translate.google.fi/?hl=fi&tab=wT#en/fi/piss off

        Tuo(kin) on oikea käännös, varsinkin jos kyseessä on imperatiivi.

        http://www.suomienglantisanakirja.fi/#/piss_off
        http://www.merriam-webster.com/dictionary/piss off

        Jutussa linkki "not unnecessarily piss people off" viittaa otsikkoon "Ryanair boss says his airline must stop upsetting people" mikä selittää termin merkityksen tässä yheydessä.

        Googlen käännös "pissed off"ille on näköjään aika suoraviivainen:

        http://translate.google.com/#auto/fi/pissed off


    • Vai mikä

      Onko asiakkaat alkaneet "äänestää" jaloillaan?

    • 16+19

      Ei, tänä vuonna raportoidut matkustajamäärät ovat olleet suuremmat kuin viime vuonna. Näin myös viime kuukausina.

      Tuo saattaa liittyä siihen, että Ryanair nosti kesäkuussa kasvutavoitteensa 100 miljoonasta 110:een vuoteen 2019 mennessä (vuosittainen kasvutavoite nousi samalla viidestä seitsemään prosenttiin).

    • Tyytyväinen asiakas

      Itsellä kymmenäi lentoja Ryanairilla, eikä vielä ole missään vaiheessa kusetettu.

      • Ahaaaaah!!!!!!!!!

        Lennän myös usein Ryanairilla ja olen monesti toivonut hädänhetkellä että kaunis lentoemo kusettaisi minua ;)


      • Göö

        Se että et ole huomannut tulleesi kusetetuksi ei tarkoita sitä että sinua ei oltaisi kusetettu joka lennolla.


      • 1+11
        Göö kirjoitti:

        Se että et ole huomannut tulleesi kusetetuksi ei tarkoita sitä että sinua ei oltaisi kusetettu joka lennolla.

        Ryanair ja Lufthansa luotettavimmat, airBaltic ja Finnair hännillä oman kokemuksen perusteella. Ja kokemusta on.


    • öljdljdduoudod

      Luotettavimmat? Miten termi pitäisi ymmärtää? Lufthansa ja Finnair hoitaa asiakkaat perille, jos tulee ongelmia. AirBalticin lentoajatkin usein syvältä ja ei hinnatkaan aivan ilmaisia ole. Ryanair on sitten oma lukunsa tuossa sarjassa. Siellä todellakin saa mitä tilaa ja jos se riittää niin OK. Halvalla pääsee kohteeseen jos kaikki menee hyvin ja vaihdoissa ei tule ongelmia tai lentää suoria lentoja.

      Yleensä kuitenkin nuo "kusetukset" ovat ihmisten omia hölmöilyjä, kun ei lueta sääntöjä tms. ihan loppuun saakka. Ja sitten ne kaadetaan lentoyhtiön surkeaksi asiakaspalveluksi.

      • adsat

        Tosiaankin, harva lukee sääntöjä. Minullakin muutama kymmenen Raikun lentoa takana ja aina on sääntöjen mukaan menty, ei siis mitään kusettamista. Tosin joka lennolla mukana on ollut ihmisiä, jotka koittaa saada sen ylisuuren laukkunsa ilmaiseksi cabiiniin. Sitten kun huomataan että siitä täytyy ihan oikeasti maksaa, niin alkaa hirveä lentoyhtiön moittiminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      248
      17355
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      178
      12333
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      55
      6101
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      69
      4935
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      19
      4930
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      26
      4042
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3625
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      22
      3593
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      139
      3086
    10. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      31
      2435
    Aihe