En halua olla pitkä!

Olen outo

Äitini on todella pitkä ja isä myös! Olen 4 luokalla ja olen tyttö. En haluasi olla kovin pitkä koska itse en pidä jonkun takia pitkistä ihmisistä ja enkä halua olla mikään jätti D: Mulle riittäis 150-160 pituudeksi. Ongelmaa? no olen jo 147 cm ja kasvupyrähdys edessä. Onko tämä "haave" teistä outo tai nolo yritys olla jotain muuta mitä on? Pystyskö jäämään lyhyeksi mitenkään? :(

122

4913

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14yo♡

      Hei,
      Uskon että sinusta tulee varmaan äitisi kokoinen.
      Itse olen 168cm ja 14 vuotta enkä ole kasvanut vielä valmiiksi, ennustettu on että minusta tulee 173-175cm.
      Kysyppä vaikka terveydenhoitajalta mitä ennuste näyttää. Ja 150cm on kyllä aika lyhyt. Hyvin harvat jäävät niin lyhyiksi ja sinä kun olen 147cm niin suurin osa 10 vuotiaista on sen pituisia! :)
      Onnea matkaan! :)

      • pätkä00

        Mä olin kyl 10v n. 130cm.. Tosin nyt oon n. 153 ja 13v. Tiedän et oon lyhyt


      • true_pätkä

        Noi ennusteet nyt on aivan paskaa.. Musta piti tulla 160 ja jäin 153,cm ja pituuskasvuni loppui kun olin 13 ja kasvupyrähdystä mulla ei koskaan edes ollut. Ja nyt olen 17. Katsokaa vaan mitä aika tuo tullessaan.


      • jjjjjjjjjjhhh

        ei niihin ennusteisiin oo luottamista! Mulle ennustettiin että kasvan yli 180 cm mutta jäin 167 senttiseksi.


      • Anonyymi
        pätkä00 kirjoitti:

        Mä olin kyl 10v n. 130cm.. Tosin nyt oon n. 153 ja 13v. Tiedän et oon lyhyt

        Mä oon kans 153-154 ja täytän syksyl 13


    • erygrht

      Ei siinä mitään noloa ole että haluaa olla jotain muuta kuin on.
      Sen sijaan elämä on helpompaa jos hyväksyy sen mitä on on, mikä on vaikeeta.

      Ey voi käytännössä vaikuttaa mitenkään mittaasi, joten älä murehdi asiasta.

      • tärkeintä terveys

        Aloittajalle:
        kasvavan tytön pituuteen pystyy vaikuttamaan hormonihoidoilla, siis murrosikä aloitetaan kemiallisesti tavallista aikaisemmin ja pituuskasvu loppuu. Ota pian yhteyttä lääkäriin!

        Kasvupyrähdyksessä voi tulla lisää pituutta yli 10 cm vuodessa, niinkuin minulle. Olin normaalipituinen noin kymmenvuotiaaksi, sitten pituutta humahti yli omien vanhempieni, paljon yli ennusteen. Tuli myös skolioosi, selkäranka kiero, mikä aiheuttaa jatkuvia kipuja ja liikkumisvaikeuksia.
        Tietysti täytyisi hyväksyä itsensä, mutta se ei ole helppoa, kun on huomattavan pitkä nainen.


      • sekavaa...
        tärkeintä terveys kirjoitti:

        Aloittajalle:
        kasvavan tytön pituuteen pystyy vaikuttamaan hormonihoidoilla, siis murrosikä aloitetaan kemiallisesti tavallista aikaisemmin ja pituuskasvu loppuu. Ota pian yhteyttä lääkäriin!

        Kasvupyrähdyksessä voi tulla lisää pituutta yli 10 cm vuodessa, niinkuin minulle. Olin normaalipituinen noin kymmenvuotiaaksi, sitten pituutta humahti yli omien vanhempieni, paljon yli ennusteen. Tuli myös skolioosi, selkäranka kiero, mikä aiheuttaa jatkuvia kipuja ja liikkumisvaikeuksia.
        Tietysti täytyisi hyväksyä itsensä, mutta se ei ole helppoa, kun on huomattavan pitkä nainen.

        nää hormoonihoidot on harvinaisia mun tietääkseni niitä ei anneta ku vaan jos on jättiläiskasvuinen. Eli jos kasvaa keskipituutta vähän tai enemmän pidemmäksi niin mielestäni se on normaalia eli ei tarvii hoitoja. en tiiä sitte kaivoi saada näitä hoitoja jos oikeen anelee.


    • keski-ikäinen

      Valitettavasti itse ei voi juurikaan vaikuttaa omaan pituuteen. Itse haluaisin olla väh. 10 cm pidempi kuin olen (eli väh. 160 cm), on lähimain päivittäinen asia. Liittyy moniin käytännön juttuihin - olisi helpompi ylettyä esim. joku kippo kaapista tai pyöräyttää ruokaa kattilassa hellan takalevyllä tms. ;)

      • Toki voi, voimakas lihasharjoittelu vähentää pituuskasvua. Oletko huomannut miten lyhyitä naisvoimistelijat ovat. Ravinnolla on myös vaikutusta. Kalan syönti lihan sijaan lyhentää pituutta. Japanilaisten pituus kasvoi kummasti, kun he alkoivat syödä lihaa.


      • Pitkäsoffa
        okaro kirjoitti:

        Toki voi, voimakas lihasharjoittelu vähentää pituuskasvua. Oletko huomannut miten lyhyitä naisvoimistelijat ovat. Ravinnolla on myös vaikutusta. Kalan syönti lihan sijaan lyhentää pituutta. Japanilaisten pituus kasvoi kummasti, kun he alkoivat syödä lihaa.

        Ei toimi mulla toi lihasharjoitus.
        Mä oon luokan lihaksikkain ja vahvin tyttö. Kumminkin olen silti ylivoimaisesti pisin. Harrastan voimistelua,telinevoimistelua,uintia,futista,jääkiekkoa,sählyä,lentistä,koripalloa,juoksua,yleisurheilua ja kaikenmoista lihaksien treenausta ja silti vain kasvan entistä enemmän. Ja koko elämäni 7 vuotiaasta lähtien on ollut pelkkää kasvupyrähdystä. Olet 10 ja 147 cm pitkä. Mä olin kymmenenveenä 165 cm että sä et todellakaan ole erityisen pitkä.


    • On ihan normaalia, että lapset kapinoivat kaikkea sitä vastaan mitä vanhemmat edustaa. Jos vanhemmilla ei ole muuta edustetavaa kuin pituutensa, kapinoi lapsi siis sitä vastaan. Nalle Wahlrooskin oli nuorena puunhalaaja, mutta kuinka ollakaan...takki kyllä kääntyi vanhempana. Aloittajastakin tulee pitkä ja iän myötä viisastuttuaan on geeneistään kovinkin kiitollinen.

      • htrfeege

        niin no.. mulla on 3kymppinen kaveri joka ei tykkää olla pitkä.. ei voi käyttää korkokenkiä.. ja moni mies on lyhyempi, eikä hän ikinä voisi ottaa itseään lyhyempää. että ei se aina niin mene!


    • jaaha

      Ihan kiva kun nyt juttu pääty etusivulle niin kaikki mummot pääsee kälättämään omista mielipiteistän asiaan. Tää on nuorten palsta eli se tarkottaa että tämä on tarkoitettu VAIN nuorille (vaikka kyllä täällä muutama nimeltämainitsematon täysi-ikäinen onkin)! On varmaan tekstin kirjoittajastakin mukavaa, kun oma, henkilökohtainen kysymys nyt päätyi etusivulle, kun nuorten palstalla normaali viestiketju saa sopivasti huomiota ja ongelmatkin tulevat ratkottua. Muutenkin jotkut asiat joita nuoret kysyvät täällä saattavat olla kipeitä asioita ja niihin pyydetään juuri apua toisilta nuorilta, koska nuoret ymmärtävät jossain suhteessa paljon paremmin kuin vaikkapa vanhemmat.

      • Samaamieltä

        Erittäin hyvä kirjoitus nimimerkiltä "jaaha". Olen samaa mieltä. Mitäpä tähän lisäämään.


      • kumpi tietää?

        Aloittaja kysyi neuvoja asiaan. Tuskin ainakaan toinen samanikäinen osaa neuvoja antaa kyseisessä asiassa. Joku mummo sitä vastoin voisikin tietää jotain koska oma pituuskasvu on takana.


      • Ongelma onkin
        kumpi tietää? kirjoitti:

        Aloittaja kysyi neuvoja asiaan. Tuskin ainakaan toinen samanikäinen osaa neuvoja antaa kyseisessä asiassa. Joku mummo sitä vastoin voisikin tietää jotain koska oma pituuskasvu on takana.

        kai enemmän siinä että näiden viisaiden mummojen lisäksi palstalle tulee rääpimään nämä elämäänsä kyllästäneet, viinalla ja pillereillä sisältöä elämäänsä hankkivat aivovammaiset idiootit ja pedofiilit. Muka jakamaan viisasta tietouttaan nuorille tytöille ja pojille.

        Siksi olisi kyllä ihan viisasta että suoli24 ei vetäisi nuorten juttuja etusivulle. Milloinkaan.


      • kumpi tietää?
        Ongelma onkin kirjoitti:

        kai enemmän siinä että näiden viisaiden mummojen lisäksi palstalle tulee rääpimään nämä elämäänsä kyllästäneet, viinalla ja pillereillä sisältöä elämäänsä hankkivat aivovammaiset idiootit ja pedofiilit. Muka jakamaan viisasta tietouttaan nuorille tytöille ja pojille.

        Siksi olisi kyllä ihan viisasta että suoli24 ei vetäisi nuorten juttuja etusivulle. Milloinkaan.

        Etsivä löytää ne kyllä sieltä muiltakin sivuilta. Aina. Mummot ei niinkään.


      • Ei pidä paikkaansa
        kumpi tietää? kirjoitti:

        Etsivä löytää ne kyllä sieltä muiltakin sivuilta. Aina. Mummot ei niinkään.

        Kyllä nuo palstojen vakinaiset pilleriprovot tulee lähinnä vain ja ainoastaan etusivun linkkien kautta. Tuskin edes osaavat käyttää tuota valikkoa saati etsiä sieltä sopivaa...


      • kumpi tietää?
        Ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        Kyllä nuo palstojen vakinaiset pilleriprovot tulee lähinnä vain ja ainoastaan etusivun linkkien kautta. Tuskin edes osaavat käyttää tuota valikkoa saati etsiä sieltä sopivaa...

        Vai eivät osaa tietokonetta käyttää... :D


      • 5+3

        Ilmankos sitä ihmetellään, miksi ihmiskunta ei tule viisaammaksi vaikka on monen sukupolven kullanarvoiset kokemukset ja tiedot käytössä;-DD
        Luulen muuten että framille nostamisen tarkoituksena onkin vähän pöllyttää sisäänlämpiäviä piireja muidenkin mielipiteillä ja näkemyksillä.


    • OmgelmaanOnRatkaisu

      Jos nyt alkaisit tupakoimaan ni et ehkä kasvakkaa kovin pitkäksi koska nuorena jos sen alottaa ni se haittaa pituus kasvua jonkin verran. Eihän tätä tietenkään saisi ehdottaa nelos luokkalaiselle mutta näin on. Tupakoit ja syöt vähän tai epäterveellisesti tai molemmat. Et varmasti näin kasva kovin jätiksi ellei sulla ole todella mulkut geenit.

      • ,m,m,

        Niin, kasvat vain leveys suuntaan epäterveellisellä ruualla.


      • Eipä ole

        Höpö höpö.


    • jonne k

      Pitkät naiset (yli 175 cm) ovat tosi komeita. Nykyään löytyy helposti yli 190 senttisiä kumppaneita miehistä. Älä ole turhaan huolissasi.

      • huokailua

        Mehän siis eletään vain kumppani löytääksemme? Nainenkin elää vain miestä ja hänen löytämistään varten?


      • Pariutumisen vietti
        huokailua kirjoitti:

        Mehän siis eletään vain kumppani löytääksemme? Nainenkin elää vain miestä ja hänen löytämistään varten?

        Ainakin pitkä nainen pystyy synnyttämään useimmin normaalisti ja saamaan terveitä jälkeläisiä. Alle 150 cm lyhyys on jo invaliditeetti ja pienemmille naisille tehdään keisarinleikkauksia, koska muuten lähtee henki sekä äidiltä että vauvalta.


      • Pieni nainen
        Pariutumisen vietti kirjoitti:

        Ainakin pitkä nainen pystyy synnyttämään useimmin normaalisti ja saamaan terveitä jälkeläisiä. Alle 150 cm lyhyys on jo invaliditeetti ja pienemmille naisille tehdään keisarinleikkauksia, koska muuten lähtee henki sekä äidiltä että vauvalta.

        Tuo ei pidä paikkaansa ollenkaan. Lantion luusto määrää miten helppo synnytys.
        Olen pari senttiä lyhempi kuin tuo 150cm. Synnytys meni hyvin ja lantio oli sopiva vaikka en suuri kooltani ollut. Fakta tietoa olisi hyvä esittää eikä arvailuja!
        Mikään invaliidi ei ole jos alle 150 cm pitkä. Terve lapsi syntyi.
        Lisäksi että olen suomalainen!


      • pikkunainen
        Pariutumisen vietti kirjoitti:

        Ainakin pitkä nainen pystyy synnyttämään useimmin normaalisti ja saamaan terveitä jälkeläisiä. Alle 150 cm lyhyys on jo invaliditeetti ja pienemmille naisille tehdään keisarinleikkauksia, koska muuten lähtee henki sekä äidiltä että vauvalta.

        Pituus ei todellakaan vaikuta synnytyksen kulkuun. Olen itsekin pieni ja synnyttänyt kaksi lähes nelikiloista lasta todella helposti. Siis "normaalisti", en keisarinleikkauksella. Olen kaikenlisäksi vielä hoikkarakenteinen.


    • Positiivinen asenne

      Kun aihe läheltä nyt liippasi, kirjoitanpa lyhyesti.

      Minulla kasvuennuste antoi ala-asteella mitan 240cm, eikä tämä ole valhe. Tietysti parhaan pyrähdyksen aikaan tuo on täysin mahdollista. Ala-asteella olin poikkeuksellisen pitkä, ja tämän takia jatkuvasti silmätikkuna ylemmille luokkalaisille. Kiusaamistakin esiintyi, itse asiassa siellä oltiin joskus ihan veitsi kurkullakin.

      Yläasteelle tultaessa tilanne tasoittui, mutta olin jo seiskan lopussa 188 senttiä pitkä poika. Tuolloin voi sanoa, että en mitasta ollut ylpeä. Lähinnä harmitti olla silmätikkuna. Nykyisin en vaihtaisi senttiäkään pois. Kasvu loppui lukemaan 197, ja mielellään ottaisin vaikka 10 senttiä lisää.

      Vanhemmille ja nuorille vinkiksi, että kannattaa hakeutua esimerkiksi urheilulajin pariin, jossa on paljon pitkiä. Vahvistaa nuoren identiteettiä varmasti. Pelaan itse koripalloa, jonka aloitin itse omasta tahdostani n. 14 vuotiaana. Kyseisessä lajissahan olen täysin normaalimittainen, vaikka nuorempana tunti itsensä pituusfriikiksi.

      Ikää nykyään tosiaan 27, ja joka sentistä ylpeä.

    • matti 50

      pitkät naiset ovat kauniita

    • päivi1

      Ex-mieheni oli 196 cm ja poikani 200 cm. Ihailen heidän ulkonäköään, sillä he ovat paitsi pitkiä todella hyvännäköisiä ja raamikkaita miehiä.
      Olen aina katsonut pitkiä ja muutenkin hyvännäköisiä miehiä. En voisi kuvitella, että mieheni olisi alle 190 cm pätkä ja muutenkin mitättömän näköinen.
      Olen siis itse nainen ja kuulemma hyvännäköinen 172 cm pituudessani. En missään nimessä haluaisi olla yhtään lyhyempi. Pitkä on yleensä hyvännäköinen ollessaan sopusuhtainen vartaloltaan.

      • Näinhän se menee

        että poika on parisen senttiä isäänsä pidempi ja tytär usein jää äitinsä mittoihin. Johtunee siitä että tytöiltä vaaditaan niin paljon enemmän kotitöiden hoitamista kuin pojilta. Kotiaskareet ne saa ihmisen kuin ihmisen ryhdin kumaraan ja näyttämään pienemmältä kuin ovat.


      • .....

        Tuollaisista pituuksista on lähinnä vain haittaa.


      • Kuutar
        Näinhän se menee kirjoitti:

        että poika on parisen senttiä isäänsä pidempi ja tytär usein jää äitinsä mittoihin. Johtunee siitä että tytöiltä vaaditaan niin paljon enemmän kotitöiden hoitamista kuin pojilta. Kotiaskareet ne saa ihmisen kuin ihmisen ryhdin kumaraan ja näyttämään pienemmältä kuin ovat.

        Hai kun työtasot ovat korkealla silloin venähtää.


      • excelsior
        Näinhän se menee kirjoitti:

        että poika on parisen senttiä isäänsä pidempi ja tytär usein jää äitinsä mittoihin. Johtunee siitä että tytöiltä vaaditaan niin paljon enemmän kotitöiden hoitamista kuin pojilta. Kotiaskareet ne saa ihmisen kuin ihmisen ryhdin kumaraan ja näyttämään pienemmältä kuin ovat.

        Nuoret ovat keskimäärin vanhempiaan pidempiä sukupuolesta riippumatta. Pituudet mitataan myös suorassa asennossa eikä tiskipaljun ääreen kumartuneena.
        Pisimpään elävät varsin lyhyet, kompaktin ruumiinrakenteen omistavat yksilöt eli ns menninkäismalli. Mutta mannekiinimittaisilla voi tietysti olla hauskempaa ja elinikä yleensä on pidentynyt.


      • Tytär pidempi
        Näinhän se menee kirjoitti:

        että poika on parisen senttiä isäänsä pidempi ja tytär usein jää äitinsä mittoihin. Johtunee siitä että tytöiltä vaaditaan niin paljon enemmän kotitöiden hoitamista kuin pojilta. Kotiaskareet ne saa ihmisen kuin ihmisen ryhdin kumaraan ja näyttämään pienemmältä kuin ovat.

        Minä olen 17 vee äitini on 167 cm ja minä olen 178 cm että olen jo nyt äitiäni paljon pitempi vaikkei kasvuni ole vielä edes loppunut.


    • hukkispätkä

      Nykyisten nuorten aikuisten naisten keskipituus on lähes 170 cm. Jos pituusennusteesi on vaikkapa 175 cm, niin olet aika lähellä keskiarvoa. Jos taas pituusennusteesi on jopa yli 180 cm niin ei haittaa, koska nykyisten nuorten miesten pituuskeskiarvo on hieman päälle 180 cm.

      On tutkittu, että pitkät ihmiset yleensä ovat menestyneempiä elämässä kuin lyhyet. Pitkät ihmiset ylettyvät paremmin ja näkevät paremmin esim. festareilla. Pitkäraajaiset ihmiset ovat myös näyttävämmän näköisiä ja jos ajattelet vaikka mallimaailmaa, niin catwalkilla nähdään paljon jopa yli 180 cm pitkiä naisia.

      Olen vain 160 cm ja olisin todella mielelläni 10 cm pidempi, mutta oma pituus pitää vain hyväksyä oli se mikä tahansa, koska siihen ei voi vaikuttaa.

    • mek

      Henkilön pituus täysi-ikäisenä on lääketieteellisesti helppo määrittää eli minkä pituinen olit 2v ja sen kerrot kahdella niin pitää aika hyvin paikkansa. Itse olin 2v 104 cm ja aikuisena 204 cm eli ei heitä kuin neljä senttiä ja yksi sukulaislääkäri sanoin että arvioin aikoinann 208 cm mutta pikkuisen heitti. Jos ei syö kunolla niin ei myöskään henkilö kehity normaalisti ja se siitä mutta on aika vaarallista olla syömättä.

    • No äkkiäkös..

      Pituutta saa pois vaikka metrin.. Mut sit on kyl hieman hankalampi kävellä..

    • resfsdfsfsfds

      Kyllä pituuteen todennäköisesti voi vaikuttaa. Jos et saa tarpeeksi ravintoa kasvuun niin voit jäädä vähän lyhyemmäksi. Toki vähän syöminen lyhyemmän vartalon toivossa on järjetöntä, koska se vaikuttaa myös muuhun kehitykseen.

      • niks naks

        Joo sitten on kiva olla 2 metrinen osteoporootikko.


    • Nyt jo nainen

      Kuinka pitkiä vanhempasi tarkalleen ovat? Suomessa naisten keskipituus taitaa olla siinä 165cm tienoilla, itse olen 167cm ja oikein sopiva on pituus, eikä haittaisi muutama lisäsenttikään. Ota huomioon että esim. vaatteet on yleensä aina mitoitettu keskimittaisen ihmisen mukaan, eli mitä lähempänä olet keskiarvoa, sitä helpompi on löytää vaatteita.

      Että älä turhaa pelkää kasvavasi "liian pitkäksi", äläkä turhaan pelkää sitä "kasvupyrähdystä", sitäkään kun ei kaikille tule! Minä en koskaan saanut mitään pyrähdyksiä, vaan kasvoin aina tasaisesti muutaman senttimetrin vuodessa niinä vuosina, kun jotkut luokkatoverit kasvoivat jopa 10cm vuodessa, eli heillä tuo kasvupyrähdys toteutui. Mulla ei toteutunut, ei sitä kaikille tule!

      Mieti myös omaa ajatusmaailmaasi uudelleen: fakta on että tuo keskipituus Suomessa naisilla on siellä 165cm tienoilla, eli tuo haaveilemasi 150-160cm on todella lyhyt naisen pituus, keskiarvojen alapuolella selvästi! Esimerkiksi 170cm nainen ei minun mielestäni ole erityisen pitkä, vaan keskipituinen. Minäkin olen tavallisissa nilkkureissa tms kävelykengissä kävellessäni tuon 170cm ja kunnon korkkareissa reilusti ylikin, enkä tunne itseäni mitenkään pitkäksi. Koko kaveripiirissäni taitaa olla vain 3 tyttöä jotka ovat lyhyempiä kuin minä, ja vain yksi poika joka on lyhyempi kuin minä!

      Että äläpä tyttö turhaa murehdi! :)

      • gchj,vhj,jhv,.

        suomalaisten naisten keskipituus on 168cm kaikki kääpiö mummelitkin on siinä laskennassa mukana,miesten 178cm


      • tavan mittainen
        gchj,vhj,jhv,. kirjoitti:

        suomalaisten naisten keskipituus on 168cm kaikki kääpiö mummelitkin on siinä laskennassa mukana,miesten 178cm

        Onko kääpiö nuoret naisetkin? Kääpiöys ei katso ikää.


      • OjalaMathics
        tavan mittainen kirjoitti:

        Onko kääpiö nuoret naisetkin? Kääpiöys ei katso ikää.

        Nuori nainen on tulevaisuuden mummo. Eli vastaus kysymykseen on kyllä.


    • onnellisuutta

      Älä jää alle 170cm, muuten näytät jo nuorena aikuisena tantalta ja vanhempana vaan pahenee.. poikkeuksia tietysti on.

      Aloita vaativa urheiluharrastus niin kroppa ottaa sen kasvusta pois. Syö hyvin ettei tule mitään puutoksia ja pysyviä vaurioita.

      Tai hyväksyt geenisi ja olet niistä ylpeä niinkuin moni muu olisi.

      • Kysyy

        Miksi juuri tantalta?


    • pystyy
    • Kirsuli

      Olen 157 cm pitkä nainen, enkä koskaan ole tuntenut alemmuutta pituudestani. Mielestäni se mitä ihmisen päässä on tärkeämpää. Seurustelen miehen kanssa, joka on melkein 2 metrinen ja meillä menee hienosti, hän kun taas pitää minusta sellaisena kun olen. ; ))

      • Aava Aapo

        Hi.hi niih mitä pienempi kolta sen suurempi sielu.


    • Hukkapätkä

      Olipa pituus mikä tahansa, sen kanssa täytyy elää ja toimeen tulla.

      Valitettavasti on ihmisiä jotka arvostavat toisia pituudenkin perusteella, esim. vaikkapa ilmoittamalla että ei huolisi puolisokseen alle 190 cm PÄTKÄÄ!
      Käsittämätöntä...

      Ihan kuin olisimme tehneet jonkin väärän ja moitittavan valinnan kasvamalla perittyjen ominaisuuksiemme mukaan.

    • Kylmät kädet

      Mikä helvetin trollien ja provojen yläpalkkiviikko nyt on käynnissä? Kuvassakin joku karvakäsi pikkutytön kimpussa.

    • rtyhhgfd

      polta tupakkia ja juo viinaa nii loppuu se kasvaminen ainakin 10cm

    • etsillaitaas

      Itse olen 191 cm mies. Minusta nainen voi ihan hyvin olla vaikka 185 cm. Näyttävät naisethan ovat yleensä pitkiä!! Mitä sillä pituudella niin väliä on....tosin esim pituudesta on paljon hyötyäkin ja helpottaa elämää kunhan ei mene liian pitkäksi sillä silloin alkaa pää kolisemaan joka paikkaan. Miehillähän ei toki tuosta pituudesta niin haittaa ole siis jos on pitkä!! mutta jos mies on lyhyt niin kyllähän siinä moni nainen karsiintuu pois elämän varrella. Harvoin nainen haluaa katsella omaa miestään korkeammalta silmiin jos mies on lyhyt. Itse kyllä pidän mielummin ulkonäöllisesti yli 175 cm naisista.

    • Ökkjjwjwk

      Olen168 cm ikää 27. Haluaisin olla 160cm koska pienet on söpöjä;) no ei voi mitään. Toivon ettei tyttärestä tule hujoppia.

      • Olen 170 cm nainen

        Mutta tyttäresi saattaa haluta malliksi, jolloin hänen olisi syytä kasvaa yli 172 cm:n pituiseksi. Pitkät ovat kauniita, pienet söpöjä. Itse olisin mieluummin näyttävän näköinen, kuin söpö. :)


    • God damm*t

      Voi helvetti millaisia murheita ihmisillä voi olla.

      • Yrtti Einari

        Hai pimeä se navat kääntää ja kumpulaisetkin tasoittaa.


    • nainen nuotojen kera

      jos nainen on pitkä,vaikkapa 180 sentti näin esimerkkinä,hän on silloin yleensä myös samannäköinen kuin lautatarhalta varastettu kakkosnelonen.ei naisellisia muotoja eikä mitään muutakaan.toki on poikeuksiakin.

    • 19vpitkuli

      Muistan itsekkin reagtioni kun sain kuulla että kasvaisin ainakin 170cm pitkäksi naiseksi, häpesin ja pelkäsin muut kaverini olivat kaikki pieniä ja siroja.. Parin vuoden päästä arvio toteutui ja olen nyt 172cm vieläkin ja ylpeä pituudestani! Aluksi en ollut mutta kaikkeen tottuu, nykyäön olen tyytyväinen jo ja en edes haluaisi enään olla kuin kaverini olen kaunis ja sopusuhtainen nainen, juuri tämmöisenä kuin olen! Kaikki on luotu omanlaisikseen, ei kannata pelätä itseään tai tulevaa.. Itse olen hyvin onnellinen näin ja korkkareitakin käytän usein ja hyvällä omallatunnolla! ;)

      • 19vpitkuli

        Muista myös että kaikki arviot ei edes toteudu nehän ovat arvioita, oman siskoni piti kasvaa saman pituiseksi kuin mitä mä olen, mutta jäi 159cm pitkäksi. :D


    • susu1

      Itse jäin alle 160 cm ja se harmittaa joka ikinen päivä. Ihmiset arvio ikää aika paljon pituuden ja pärstäkertoimen perusteella. Joten kun on 22v lyhyt babyface niin ei kauheasti naurata kun useimmiten ikää arvioidaan 16v pintaan. Lisäksi sopivien vaatteiden löytäminen (erityisesti housujen) on vaikeaa kun lahkeiden pituudet alkaa koosta 32 ja pitäis olla 30. Jostain jc:stä joo löytää housuja, mutta ne on sitten tarkoitettu ihmisille, joilla ei ole takapuolta. Lastenvaatteetkaan ei sovi ku ne on tehty muodottomille kakaroille. Inhottava välimuotopituus siis kyseessä tämä 150-160, ei kannata tämmöstä kohtaloa toivoa.

    • mies+-50

      Haluaisin yntä pitkän naiskaverin eli noin 180 cm. Minusta pitkä nainen on uljas eikä millään tavalla vähennän oman egoni määrää. Treffipalstalla naisilla on todella kumma ehto, että miehen pitää olla aina vähintään 10 cm. pidempi. Miksi ihmeessä. Sängyssäkin on kokemukseni mukaan kivempi olla tasamittaisen kumppanin kanssa, niille tiedoksi jotka eivät ole tätä kokeneet

      • hsr-

        Pitkät ihmiset kuolee nuorempina.


    • Voguli

      Mutta tärkeintähän on että jalat yltää maahan asti.

    • Pitkähkö "SE"

      En minäkään, mutta haluan "pitkän!", se onkin sitten eri asia,

    • Pitkät.

      ihmiset menestyvät elämässä paremmin. Vai onko joku nähnyt esim.lyhyttä USA:n presidenttiä?

      • 12+7

        Tästä on tehty tutkimuksia esim. Yhdysvalloissa, johtajissa on n. 10% yliedustus pitkiä. Mutta tutkimus koskee vain miehiä. Naisten menestymiseen, mitä se onkin, ei ole todistettua vaikutusta pituudella.
        Mitä menestys yleensäkin on? Johtotehtäviin joutumista? Haluavatko kaikki sitä, pitkätkään?


      • tavaritsh

        Onko joku nähnyt pitkää Venäjän presidenttiä?


    • proud to be tall

      Olen jostain lukenut, että maito- ja kalatuotteita sisältävä ruokavalio edesauttaa pituuskasvua, jos pitkäksi kasvaminen on jo geeneissä. Eli siis vaikka geenien mukaan pitäisi kasvaa pitkäksi, mutta ruokavalio on köyhää, eikä sisällä noita em. tuotteita, jää lyhyeksi.

      Oma ukkini oli pikkuinen ukonkäppänä (max 160 cm), eikä isäkään järin pitkä. Molemmat kasvoivat oloissa, jossa ruokaa ei ollut riittävästi. Itse en ole nälästä kärsinyt, ja kasvuikäisenä ruokavaliossa oli paljon maitoa ja kalaa - toki noita edelleen. Minusta kasvoi yli 15 cm keskimääräistä pidempi.

      En oikein ymmärrä tuota kasvamisen pelkäämistä. Mitä pahaa pituudessa on? Ei jää ainakaan jalkoihin! Jos haluat buustausta itsetunnollesi pituudesta huolimatta, kaiveleppa tutkimuksia, joiden mukaan menestys korreloi pituuden kanssa. Ilmeisesti siis pitkiin ihmisiin luotetaan tms.

      • 13+8

        "Jo pitkään on tiedetty, että ihmiset pitävät pitkää lyhyttä pätevämpänä. Vaalien jälkeen äänestäjät arvioivat voittaneen ehdokkaan pidemmäksi kuin ennen vaaleja. Hävinneet taas menettävät senttejä äänestäjien silmissä. Yhdysvaltain presidentinvaalit on yleensä voittanut pidempi ehdokas."

        "Liiketaloustieteilijät Timothy Judge ja Daniel Cable halusivat selvittää, onko pituudesta koituva arvonnousu pelkkä myytti. He löysivät 45 tutkimusta, joissa oli raportoitu pituuden ja työelämässä menestymisen välinen korrelaatio.

        Judge ja Cable tekivät tutkimuksista niin sanotun meta-analyysin. Sen tulos oli, että pituus selittää menestyksen vaihtelusta 5–25 prosenttia. Yksilötason aineistossa tällaiset luvut ovat hämmästyttävän korkeita. Vain älykkyydellä on entuudestaan tiedetty olevan yhtä vahva yhteys menestykseen."

        www.hs.fi/artikkeli/Koolla on väliä/1135235952130


      • Aristoteles Onassis
        13+8 kirjoitti:

        "Jo pitkään on tiedetty, että ihmiset pitävät pitkää lyhyttä pätevämpänä. Vaalien jälkeen äänestäjät arvioivat voittaneen ehdokkaan pidemmäksi kuin ennen vaaleja. Hävinneet taas menettävät senttejä äänestäjien silmissä. Yhdysvaltain presidentinvaalit on yleensä voittanut pidempi ehdokas."

        "Liiketaloustieteilijät Timothy Judge ja Daniel Cable halusivat selvittää, onko pituudesta koituva arvonnousu pelkkä myytti. He löysivät 45 tutkimusta, joissa oli raportoitu pituuden ja työelämässä menestymisen välinen korrelaatio.

        Judge ja Cable tekivät tutkimuksista niin sanotun meta-analyysin. Sen tulos oli, että pituus selittää menestyksen vaihtelusta 5–25 prosenttia. Yksilötason aineistossa tällaiset luvut ovat hämmästyttävän korkeita. Vain älykkyydellä on entuudestaan tiedetty olevan yhtä vahva yhteys menestykseen."

        www.hs.fi/artikkeli/Koolla on väliä/1135235952130

        Tästäkö johtuu että työelämässä naisten pituus on vain 80 ct miesten eurosta?
        Tutkimuksessa ei ole myöskään huomioitu varallisuuden vaikutusta "pituuteen", kunnon setelinippu jalan alla lisää kummasti henkistä pituutta.


    • maastaveto

      Jotkut urheilulajit ovat hyviä tähän tarkoitukseen. Voimalajit ja paljon hyppyjä sisältävät lajit ovat hyviä. Telinevoimistelutytöt ovat keskimääräistä paljon lyhyempiä. Tämä johtuu liiallisesta harjoittelusta ja toisaalta siitä, että kasvuhormooni kasvattaa heidän lihaksiaan pituuskasvun sijaan.

      Luultavasti et kuitenkaan pysty vaikuttamaan pituuskasvuusi juuri yhtään, joten asennemuutos on ainoa minkä pystyt tekemään.

    • karppa.

      Isäni oli 166cm ja äitini 157cm. Kaiken järjen mukaan minusta olisi pitänyt tulla alle 170cm. Olen 179cm, siis huomattavasti pidempi mitä vanhemmiltani saadut geenit edellyttivät.

      Poikani on 183cm ja vaimoni pituus vain 162cm. Eli eivät ne aina mene nappiin nämä pituusennustukset.

    • etsillaitaas

      Alle 190cm mies ei ole mies vaan miehen puolikas.

      • 192cm

        Aika moni on sitten miehenpuolikas Suomessa. Että oli taas idiootti joka kommentoi, että alle 190cm ovat miehenpuolikkaita. Pituudella ei ole kovin paljoa merkitystä.


    • minttutanko

      Minusta ennustettiin 168cm, mutta -10cm tuosta näköjään edelleen puuttuu ja ikää 23. Ei ne ennusteet aina toteudu (:

    • lyhyt kääpiö

      Itse olen 18v (poika/mies) ja 178 cm pitkä. Mieluusti ottaisin pari senttiä lisää pituuteen, tuntuu että suurin osa on mua pidempiä, siis pojista.

      • teles nassis

        Suunnilleen puolet pojista on sinun mittaisiasi tai vähemmän. Mutta lyhemmät ovat kai häpeämässä sängyn alla...


    • sissi6

      en usko että pituuskasvuun pystyy vaikuttamaan. Minun äitini on n.170 kun taas isäni melkein 190 joten itse ainakin olen perinyt isäni puolelta pituuden koska olen 180 pitkä ja isän puolen serkut ovat yli 190 kaikki ainakin miespuoleiset.

    • grow up kid

      Lapsellista haihatusta. Kunhan kasvat aikuiseksi ja löydät nyt kirjoittamasi viestin niin sinua tulee nolottamaan mitä on tullutkaan pentuna mietittyä.

    • Lyhkäne

      Oon 12-v enkä usko että kasvan enää. Voiko pituutta hankkia jollain hoidolla tai lääkkeillä? Olen vain 152cm, samanmittainen puoli vuotta sitten, laihduin 5kg joten johtuuko pituuskasvun loppuminen laihtumisesta?

      • Syökäähyvin

        Syö hyvi män nii kasvat


    • tosi on

      Vanhuudessa 80-100 vuotta ajatellen ihanne pituus olisi 150-165, tästä pidempien luusto ei tahdo kestää iän rasitusta.

      Nuorena nautitaan pituudesta, vanhana nautitaan lyhyydestä.

      Jos tahdot perillisillesi hyvän vanhuuden, valitse pienikasvuinen kumppani.
      Nainen vaikka olisit 190 pitkä valitse mies joka on alle 165 senttiä.

      Pitkät ovat lyhytikäsempiä kuin lyhyet. Vanhuudessa sydän ei jaksa pumpata verta pitkä ihmisen päähän, pitkät joutuu petiin viimeistään 85 vanhana.

    • louna

      Ei se ole noloa. Minäkin olisin halunnut jäädä lyhyeksi ja yritin jopa olla syömättä, etten kasvaisi, mutta se oli huono idea eikä auttanut asiaa. Olisin nytkin mielestäni sopusuhtaisempi lyhyenä, sillä lyhyeltä äidiltäni olen perinyt pienen ihmisen sirouden ja pienen naaman. Sinusta tulee kuitenkin todennäköisesti sopusuhtainen, kun molemmat vanhemmat ovat pitkiä. Onhan pituudessa hyviäkin puolia, ei tarvitse pyytää kaupassa apua, kun haluaa jotain ylähyllyltä.

    • n19

      Ite oon 163 ja 19v, ihan tyytyväinen omaan pituuteen. Mulla ei oo tähän mitään oikeaa tiedon lähdettä, mutta ihmiset ketkä on pitkiä vaikuttais olevan helpompaa olla/pysyä laihoina. Tai ite ainakin huomannut sen. Pitkä nainen on kaunis, ja jos nyt pyrähdätkin pitkäksi, kanna itseäsi ylpeänä. Mun äidin luokalla oli kuulemma yks tyttö joka käveli kyyryssä koulussa ollakseen samanpituinen kuin muut, tunteakseen itsensä osaksi porukkaa. Säälin tätä tyttöä, ja toivon että on ajan kanssa oppinut olemaan ylpeä itsestään. Pitää olla kiitollinen siitä mitä on saanut. Mulla esim ongelmia välillä töissä kun pitäisi saada asioita alas korkealta hyllyltä ja välillä pomo vitsailee että "millasia teletappeja mä oon tänne palkannu" :) saattaa olla ettet kasva hirmu pitkäksi, mutta jos kasvat kanna kortesi ylpeänä ;) tsemppiä!

    • 13.05

      vaihtamatta ajatustakaan ajatella jos voisin olisin kämmenellä Goce kohta, sieltä se ajatella vieläkö ennättää pituutta pidentämällä, mihin on ohjaus suunnattu, tuoko se avaruuden kiinnostuneen väen naureskelee ihmisille olet siis avaruuksia taikka hautaumia haavitteleva, niin on parasta pysyä luonnon kanssa normaaalissa, sieltä se GOCE avaruuden silmien alla

      • Jeesus oli pieni

        Haluan kysyä kaikilta asiantuntijoilta, oliko Herra Jeesus löydösten perusteella kuinka pituudeltaan, vaiko vain n. 100-200 mittainen, tärkeintähän sen yhden mitta on, en pidä salaisuutenakaan


    • -98 tyttö

      itsellä myös tosi pitkät vanhemmat ja kaikki oletti että mustakin tulee yli 180cm... Nyt oon 15v. ja suvun lyhin 164cm. Olin vielä viitosluokalla 155cm.... Ei tunnu mukavalta olla se suvun lyhin . että kannattaa kattoa vähän siltäkin kannalta että mitä sitten kun muut on pitkiä ja itse lyhyt.

    • M171cm

      Pitkät voi olla jollakin tapaa kunnioitettavan näköisiä, mutta kannattaa ottaa huomioon että pidemmillä ihmisillä riski luuston sairauksiin on suurempi kuin lyhyemmillä ihmisillä ja on tehty joitakin tutkimuksia myös syövän ym. sairauksien kannalta että pidemmät olisivat yleensäkin vanhempana suuremmassa riskissä sairastua johonkin.

      Joskus tuntuu että joitakin pitkiä ihmisiä haittaa pituutensa samalla tavalla kuin lyhyiden lyhkäisyytensä.

    • 12v tyttö 161,6cm

      Eipä siihen kamalaisti (ainakaan terveellisesti) pysty mun tietääkseni itse vaikuttamaan. Kannattaa totutella ajatukseen ja miettiä hyviä puolia :) Kyllä mustakin kuuemma tulee yli 170cm pitkä ..

    • ..--..--..

      Itte oon lähes 180 cm pitkä nainen enkä koe olevani mitenkään erityisen pitkä tai iso. Omasta mielestä pituudesta on se hyvä puoli, että jos lihoo vaikka 5 kg ei se tunnu missään eikä kukaan muu edes huomaa mitään. Rasva jakaantuu sopivasti koko pituudelle ja 180 cm varteen mahtuu rasvaa paremmin kun 150 cm. Ärsyttävvä on se, että kenkäkaupassa isot kengät on alahyllyllä ja pienet ylhällä. Tosi ikävää aina kyykkiä siellä lattian rajassa.

      • oo onnelline

        Oon seiskalla ja oon 175cm kenkäni koko on 42


      • ..--..--..
        oo onnelline kirjoitti:

        Oon seiskalla ja oon 175cm kenkäni koko on 42

        Jalathan kasvaa ennen muuta kroppaa. Uskoisin, että sun jalkas on jo lopettanut tai lopettaa kohta kasvu eikä pituuttakaan tuu välttämättä enää edes kymmentä senttiä. Itte olin seiskalla 172 cm eikä siihen sitte tullu edes 8 cm lisää ennen ku kasvu jo pysähty. Toki kasvupyrähdyksen ajankohta ja kesto on yksilöllinen eli ei voi tietää millon kasvu sitte lopulta pysähtyy.


    • rht5etyrhy5et

      Älä ainakaan yritä kompensoida pituuttasi seisomalla kyyryssä vaikuttaen näin lyhyemmältä. Minä olin ala-asteella luokkakavereitani päätä pidempi, häpesin sitä ja seisoin suurinpiirtein kaksin kerroin. Nyt aikuisena ryhtini huono, vaikka olen sitä jo vuosikausia pyrkinyt korjaamaan. Olen mies ja 191cm. Olisi mahtavaa kantaa koko varsi komealla ryhdillä, mutta en tiedä tulenko ikinä sitä saavuttamaan. Jonkin verran ryhtivirhettä kuitenkin saatu korjattua.

      Veikkaanpa että mielesi vielä muuttuu tuon pituuden suhteen. Monikaan tuntemani lyhyt naisihminen ei erityisemmin nauti kun heitä leikillisesti tituleerataan "taskuvenuksiksi".

    • Jennaz

      Heips! Olen nainen 20v, 179cm pitkä. Olin aina muita pitempi ala-asteella, ja vanhempani myös ovat pitkiä. Itse halusin olla pitkä kyllä, pitkät naiset ovat kauniita ja saavat paljon huomiota. En silti halunnut olla niin pitkä kun lapsena mulle luvattiin (185cm). Aloitin tupakoinnin kun olin 177cm (12-vuotiaana) ja sen jälkeen tuli enää 2cm pituutta lisää ja olin tyytyväinen pituuteeni :)

      Tupakointia en toki muuten suosittele, tavasta on vaikea päästä eroon, mutta itse olen tyytyväinen ettei minusta tullut ihan niin pitkää kun piti tulla.

    • 12170

      Oon 12v ja oon 170cm,miten pystyisi lyhentyä/jäädä tähän? Se ei varmaan ole mahdollista muta jotain neuvoja. ANTEEKSI KIRJOITUD VIRHEET!!!

      • oejy

        Nykyään tytöillä alkaa kuukautiset niin varhain jopa 3-4luokalla,joten siihen tyrehtyy sitten pituuskasvu,kun naisellisuus alkaa kehittyä.


    • tyttö175cm

      Aloita tupakanpoltto, nuku ja syö vähemmän.
      Varmasti jäät vähintään muutaman sentin lyhyemmäksi.
      Mutta mieti, onko terveyden riskeeraminen tärkeämpää...

    • Älä missään

      nimessä vähättele pituuttasi, sillä pitkät naiset ovat näyttäviä tapauksia! Olen huomannut tämän joka kerta ja se iskee kuin 1000 volttia :)

      • hkuiuu

        Sama täällä


    • jfjgv

      Pituuskasvun voi lääketieteellisesti pysäyttää kasvuhormonisalpaajilla. Eri juttu on että kuka niitä suostuu antamaan.

    • Tuleva pitkä tyttö

      Minä olen 11 vuotias tyttö, enkä tahtoisi olla aikuisena nii n kauhean pitkä. Toisaalta piituus olisi hyväkin asia, sillä harrastan koripalloa ja olen siinä ihan hyväkin, joten harrastuksissa ei pituudesta ainakaan haittaa olisi. Mutta en siltikään tahtoisi olla mikään jättiläinen. Kun ole kavereideni kanssa minulla tulee välillä ihan ulkopuolinen olo, koska olen kavereita niin paljon pidempi. Olen siis nyt 156,5cm, nuorin veljeni on 14 vuotias, joka on 189cm, toinen veljeni, joka on 198cm ja vanhin veljeni on 203cm. Isäni on 207cm ja äitini 178cm, eli aika pitkä perhe. Mutta tuleeko minustakin joku jättiläinen?

      • Saaraaaa

        Ihan normaaleja pituuksia, pitkiä mut sehän on vaan hyvä


    • <^>

      Rupee polttaa tupakkaa. Tupakka lopettaa pituus kasvun

    • kummi

      Siiri?

      • Siiriiiiiiiii

        Minähän se, terve vaan kummi


    • valikot harmaana

      Tupakkaa ei kannata polttaa pituuskasvun lopettamiseksi koska tupakka lopettaa myös terveyden ja pahimmassa tapauksessa elämänkin lyhyeen.
      Kasvat sen pituiseksi kuin kasvat ja samalla kasvaa myös suhtautuminen itseesi.

      Ei kukaan muukaan saa valita pituuttaan, vanhempiaan, hetkeä jona syntyy tähän maailmaan, mihin maahan sattuu syntymään tai syntyykö ihmiseksi vai koiraksi tai vaikka sittisontiaiseksi. Ei ole olemassa sellaista valikkoa josta nämä voisi valita.

    • kiva olla pitkä

      Joo siis se on tavallista että joistakin tulee vaan pitkiä ...mä oon 6lk ja oon 171cm ja sillee ...ett yritä vaan elää[email protected]

    • Tule tänne, niin kiltti(vaiko hullu) siilitohtori sahaa jalkasi irti. Mahdollisia sivuvaikutuksia, kuten muunlainen kidutus. Lähtiköhän jo lapasesta?

    • 199

      Mukava istua aamupaskala näin btw.

      • kaappi? ehei-malli

        Yleensä kun menkat alkavat niin pituuskasvu jää siihen. Itse olen nainen 185 lähinnä pitkät jalat eikä mitenkään muuten. Ylpeä. Muista tämä ÄLÄ MUREHDI ASIOITA JOIHIN ET VOI ITSE VAIKUTTAA !:)


      • hdhy

        Minkä väristä paskaa, onks kiinteää


    • Olen outo

      Moi kaikki pitkästä aikaa!

      Eli mulla nyt on nähtävästi tulossa kasvupyrähdystä (oon nyt 153cm, kahessa kuukaudessa 2-3cm oon kasvanu). Terkkari sanoi että musta tulee joku 165cm vaikka isä on 172cm ja äiti 174cm. Mä vaan toivon nyt hartaasti että perisin sukualisteni geenit suurilta osin koska isoäiti oli 149cm ja äidistä tuli 30cm pidempikin! Muut sukulauset on puolitoistametrisiä joten peukut pystyyn!

      Oon myös harkinnu et alan harrastaa jotain liikuntaa et lihakset kasvais, ei enkä ole luopunut haaveestani kun minulla on vielä aikaa stopata kasvupyrähdys mikä näyttää hälyttävältä. En aio tarttua tupakkaan, uskon että voin vaikuttaa kehooni itse ilman savua.

    • Lyhyehkö

      Itse olin 11v 158.5cm ja nyt olen aikuinen ja 159cm joten jos kasvusi on nopeaa voit myös jäädä lyhyeksi :)

    • Ksksnzisok

      Kuulepas. Mä oon 11v ja 170cm vähän ylikin. Että joo ooppa tosi pitkä. 4lk olin 150-160cm pitkä.

    • iouyo

      Ylhäällä tuulee, alhaalla haisee. Pitkät muijat on sikajees. Oon itekin pitkä (äijä). Tää on vähän oma klubi, parhaiden klubi. Pätkät on pätkiä, niitä on kiva kattoa alaspäin

    • Anonyymi

      Hei! Minun suvussani on hyvin pitkiä ihmisiä, jonka takia mietin, että kuinka pitkä minusta tulee. Minä täytän heinäkuussa 13-vuotta, ja olen nyt 173cm pitkä. Minun pituudeksi arveltiin 188cm, mutta vanhempani sanovat, että kasvaisin yli 190cm pitkäksi. Minulla EI ole vielä tullut kasvupyrähdyksiä, joten voiko minusta oikeasti tulla yli 190cm pitkä?

    • Anonyymi

      Miten jäädä lyhyeksi?
      Harrastan cheerleaderia ja jos oon pitkä nii mua ei nosteta oon jotai 140cm haluaisin jäädä siihen mut miten?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe