Onko olemassa seuroja jotka palvovat kuuta? Ja miten tälläiseen seuraan voi liittyä?
Kuunpalvontaa
4
1401
Vastaukset
- Qukko
N.A.S.A
- tiina
tarkoitat kai coveneita,ns.noita ryhmiä,jotka täydenkuun aikaan muodostavat ringin ja tanssivat ja laulavat ja juhlistavat kuuta.
Kyseessä ei ole pelkkä kuunpalvonta vaan yksi
meno,kyseiset henkilöt juhlistavat uskoaan myös muilla tavoilla,vuosittaiset sapatit ja juhlat.
Tarkemmin tätä uskoa voisi kai kuvailla sanomalla sitä wicacsi ja tarkoittamani kuunpalvonta menee nimellä esbat ja näitä esbat juhlia vietetään aina täydenkuun aikaan jota vuodessa on tietenkin 12-13 kpl.
Että sellaista,itse olen myös kuuhullu=)että etpä ole ainoa.niin ja piti vielä sanoa kyseiset covenit ovat salaseuroja niihin ei vain lähetetä hakemusta.- Wicca-nainen
Oikeastaan wiccat eivät palvo kuuta, vaan esbateina kunnioitetaan Jumalatarta, ja otetaan yhteys häneen. Kuu on jumalattaren symboli, aurinko Jumalan. Wiccalaiset traditionaaliset covenit eivät ole varsinaisesti salaseuroja, mutta olet oikeassa siinä ettei niihin niin vain mennä.
On myös eklektikko-wiccojen coveneita, jotka toimivat avoimemmin. - Virgin of Blackmoon
Wicca-nainen kirjoitti:
Oikeastaan wiccat eivät palvo kuuta, vaan esbateina kunnioitetaan Jumalatarta, ja otetaan yhteys häneen. Kuu on jumalattaren symboli, aurinko Jumalan. Wiccalaiset traditionaaliset covenit eivät ole varsinaisesti salaseuroja, mutta olet oikeassa siinä ettei niihin niin vain mennä.
On myös eklektikko-wiccojen coveneita, jotka toimivat avoimemmin.Kiitos vastauksista ja kyllä tiedän mitä wicca on. Olen lukenut siitä kertovia kirjoja kun tämä uskonto on kiehtonut minua.. Mutta vielä kerran kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389