Minkälainen metsäkone/kuormaustraktori Valmet 882k on? Teknisiä tietoja ei juurikaan netistä löydy, joten niitä olisi kiva saada. Mitä särkyviä paikkoja laitteessa on ja millainen varaosien saanti on? Onko näitä aluperin tehty miten paljon? Vieläkö näitä on metsissä töissä?
Valmet 882 k
7
3144
Vastaukset
- 862ic
Se on Valmet 862:sen "isoveli". Varaosien löytymisen suhteen tuo 862 voisi olla parempi ostos. Siis jos ostoa suunnittelee. Niitä kun on ollut ja siten on vieläkin enemmän jäljellä. Sitä en tiedä kuinka paljon samoja osia noissa on. Särkyviä paikkoja vanhoissa koneissa on kaikki mahdollinen. Tuon ikäsiä laitteita liikkuu jonkin verran isännänlinjan töissä.
- tietova...
Ei isoveli vaan eri kone erivuosikymmeneltä. 882 K on -70 luvulta, esitelty -74 alkuvuodesta. Moottori Scania 4 syl. 135hv, vaihteisto Allison 2vaihdetta. Etupäässä portaalipyörästöt kiinnitetty runkokotellon. Takana valmetin tekemä teli. Kuormain takarungolla, paino 12 tonnia. Edeltäjä 880 valmetin moottorilla ja nosturi katolla. 880KK oli kaatokasauskone jolla kaadettinn ja vedetiin kokorungot prosessorin (sen aikainen moto) karsittavaksi. 862 K on -80 luvulta. Moottori valmetin 4syl, vaihteisto Glark 2vaihdetta 2nopeusaluetta.Pillarin keinuva etuakseli, taisi vaihtua volvonakseliin jossain vaiheessa. Valmetin tekemä teli. 862 K oli melko suosittu kone, vieläkin joitain harraste töissä.
- mkl1
tietova... kirjoitti:
Ei isoveli vaan eri kone erivuosikymmeneltä. 882 K on -70 luvulta, esitelty -74 alkuvuodesta. Moottori Scania 4 syl. 135hv, vaihteisto Allison 2vaihdetta. Etupäässä portaalipyörästöt kiinnitetty runkokotellon. Takana valmetin tekemä teli. Kuormain takarungolla, paino 12 tonnia. Edeltäjä 880 valmetin moottorilla ja nosturi katolla. 880KK oli kaatokasauskone jolla kaadettinn ja vedetiin kokorungot prosessorin (sen aikainen moto) karsittavaksi. 862 K on -80 luvulta. Moottori valmetin 4syl, vaihteisto Glark 2vaihdetta 2nopeusaluetta.Pillarin keinuva etuakseli, taisi vaihtua volvonakseliin jossain vaiheessa. Valmetin tekemä teli. 862 K oli melko suosittu kone, vieläkin joitain harraste töissä.
Vaihteisto clark 3 portainen suunnanvaihtajalla 'power shift'
- klarkki
tietova... kirjoitti:
Ei isoveli vaan eri kone erivuosikymmeneltä. 882 K on -70 luvulta, esitelty -74 alkuvuodesta. Moottori Scania 4 syl. 135hv, vaihteisto Allison 2vaihdetta. Etupäässä portaalipyörästöt kiinnitetty runkokotellon. Takana valmetin tekemä teli. Kuormain takarungolla, paino 12 tonnia. Edeltäjä 880 valmetin moottorilla ja nosturi katolla. 880KK oli kaatokasauskone jolla kaadettinn ja vedetiin kokorungot prosessorin (sen aikainen moto) karsittavaksi. 862 K on -80 luvulta. Moottori valmetin 4syl, vaihteisto Glark 2vaihdetta 2nopeusaluetta.Pillarin keinuva etuakseli, taisi vaihtua volvonakseliin jossain vaiheessa. Valmetin tekemä teli. 862 K oli melko suosittu kone, vieläkin joitain harraste töissä.
3 eteen ja kolme taakse
- Vallu 822k
Onko moottorin ja vaihteiston tarkkaa tyyppiä kellään tiedossa tai mistä tyyppinumero löytyy? Mistä tähän voi kysellä osia, koneosapalvelusta?
Minkälainen Allison vaihteisto on käytössä ja mistä tunnistaa viat, tummasta öljystä? Miten 822 k:ssa toimii vaihtein kytkeminen, vaihtaminen ja pakki? Pitääkö jarrua painaa aluksi?- tietova...
Moottorin tyyppi Scania DS5R 42 sanoo esite, lohkon kyljestä, tarkempaa paikkaa en muista. Tyyppi numerossa tuo 5 on muistaakseni iskutilavuus, onko sylinterin koko sama kun kutoskoneessa en varma, oletan että on sama. Allison TT 2421-1 Power Shift. Se on kuin kuminauha, venyy ja lopulta lähtee liikkeelle, alle 2000 kierroksen ei paljon kulje. Vaihteisto ei jarruta joten maastossa toinen jalka valmiina jarrupolkimella, että voi hillitä ryntäystä esteen jälkeen. Öljy kuuluu olla punaista automaatti öljyä, saattaa olla toisenväristäkin olemassa. Jos öljy haisee "palaneelle" todennäköisesti pakka luistaa. Jos öljy on kuumennut päälle 110 asteen se vaahtoaa helposti, veto heikkenee. Vaihteet 0-8km/h, 0-30km/h taakse 0-11 km/h. Kun kytkee vaihteen nykäsee vähän, suuntaa vaihdettaessa on syytä pysäyttää jarrulla. Jarru ja vaihde päälle, kaasu pohjaan, pitäsi ottaa kierroksia n.2300. Kopa, Järvenpään konepaja kauppaa joskus vanhoja valmetteja. Pirkanmaan metsäkoneessa oli Laitilan Reijo joka tunsi nämäkoneet. Tietoni koskee 882 k, 820 kone on mutta 822 K en nyt muista.
- vallu 822k
Painovirhe paholainen pääsi iskemään eli tosiaan 882 k.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743