Hei ! Kohtu poistettu n 5v sitten, tänään sain reseptin otsikossa mainittuun "vaihdevuosilääkkeeseen".
Olen kuitenkin tämän vuoden puolella pudottanut painoani n.10kg (nyt 63kg/171cm) ja luin tuon lääkkeen haittavaikutuksista että olis turvotusta ja painonnousua---- aloin nyt miettimään josko sittenkään haen noita...
Ei mulla vielä ole mitään mahdottomia oireita, mieliala vaan heittelee ja pikkasen tulee noita hikipuuskia :) Mutta en haluaisi painon nousevan, nytkin on suhteellisen hankalaa saada sitä pidettyä varsinkin kun saan lihasmassaa samalla joka on painavampaa kuin läski :)
ja - tervetulleita :D ??
Olen kuitenkin tämän vuoden puolella pudottanut painoani n.10kg (nyt 63kg/171cm) ja luin tuon lääkkeen haittavaikutuksista että olis turvotusta ja painonnousua---- aloin nyt miettimään josko sittenkään haen noita...
Ei mulla vielä ole mitään mahdottomia oireita, mieliala vaan heittelee ja pikkasen tulee noita hikipuuskia :) Mutta en haluaisi painon nousevan, nytkin on suhteellisen hankalaa saada sitä pidettyä varsinkin kun saan lihasmassaa samalla joka on painavampaa kuin läski :)
ja - tervetulleita :D ??
Vastaukset 2
Vanhimmat
Ainahan se on parempi vaihtoehto jos selviää ilman vaihdevuosilääkitystä. Pienet hikipuuskat eivät liene suuri haitta ja mielialojen heittelyyn auttaa muut lääkkeet.
Tuo Estrofem 1 mg annoksena ei ole kovin suuri ja kyseessä on pelkkä estrogeeni niin uskoisin ettei se nosta painoa (oma kokemus). Painon nousu johtunee siitä että olotilan helpottuessa ruokakin maittaa paremmin.
Mitä väliä kiloilla, jos ne on lihaksia??