Mitäs arvoisat keskustelijat tekevät kekrinä?

demestre

kohtahan se on taas kekri. Juhlitteko mitenkään kasvukauden päättymistä? Minulla on kaksi vaihtoehtoista halloween juhlaa tiedossa. Toinen olisi täällä minun kotipaikkakunnallani ja toinen hieman kauempana. Tanssittako vai laulattaako on se olennainen ero näillä kaksilla juhlilla. Asu on valittuna, vaikken yhtä pientä yksityiskohtaa juhla-asusta kerennytkään hankkimaan.

9

108

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Eipä innosta.

Kekri, kuten melkein kaikki muutkin vanhat juhlapäivät on sotkettu kristinuskoon. Kekri ei nykyaikana muutenkaan merkitse ihmisille oikein mitään, hyvin harva enää viljelee maata, ruoka ostetaan läheisestä Alepasta.

Karmain tapus tietenkin on joulu, joka on ällistyttävä kombinaatio alkuperäistä vuodenkiertoon ja perinteisiin traditioihin perustuvaa juhlaa, taas kerran kristinuskoa, sekä kaiken kukkuraksi älytön markkinahumu.

Kekri ois ideana kyllä ihan hyvä asia, kotimainen Oktobefest tai jotain. Se nyt vaan on pilattu täysin, eikä maassa oikein vietetä mitään isompia sadonkorjuujuhlia. Lisäksi ajoituskin muutettu typeräksi, sato kyllä korjattu jo paljon aikaisemmin, kuin uskikset nykyään määritelleet sen ajankohdan. Hikiällä oli pottukarnevaalit joskus syyskuun lopulla, kun potunnosto oli päättynyt.

Että eipä kiinnosta kekri.

=DW=

• ei haittaa

Ei tuosta haitta ole,kun muutenkin turhaa joka paikka täynnä.

• No voishan sitä sen verran juhlistaa, että hakis kellarista pari porkkanaa rouskutettavaksi. Vaikka ei tuo kasvukausi vielä ole edes päättynyt. Olohuoneessa seisoo kasvihuoneesta yöpakkasilta pelastetut, myöhäiset chili- ja paprikapensaat. Vielä nuo tuossa näyttävät pikkuhiljaa kypsyvän ja ihan hyviltä maistuvat.

• tupauuno

Suppilovahveroita lähden hakemaan metsästä pussillisen tai pari. Illalla sitten syödään lämpimiä sienileipiä, joiden päälle ripotellaan kasvimaalla vielä rehottavaa persiljaa. Sellaiset kekkerit meillä...

• Nyfiken

Piti ihan netistä tarkistaa että mikä se on, jäänyt vieraaksi ihan täysin.
      Niinpä vastauskin on helppo - en vietä.
      Sadonkorjuujuhla täällä nyk. olinpaikassa vietettiin syyskuun viimeisenä vkl.

• Aamulla töihin .Illasta lepoa ja liikuntaa fiiliksen mukaan. Ehkä saunakin saattaa lämmetä:)

• Minä odotan kyllä jännittyneenä huomista kekri-Halloween iltaa. päätin, etten tanssahtelemaan lähde ja tyydyn ainoastaan tuttujen ystävien seuraan ja laulelen sen illan. :)

• Kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta tuokin. Jos vielä sattuu olemaan sellaisia laulajia, joita ilokseen kuuntelee;) Viime viikonloppuna vietin itse tälläisen mukavan tuokion. Tosin säästin toiset omalta laulultani:D

• Irkka kirjoitti:

Kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta tuokin. Jos vielä sattuu olemaan sellaisia laulajia, joita ilokseen kuuntelee;) Viime viikonloppuna vietin itse tälläisen mukavan tuokion. Tosin säästin toiset omalta laulultani:D

Kyllähän minunkin pitäisi niitä toisia hiukan säästellä omalta laulultani, mutta hieman sadistinen luonteeni astuu esiin, kun olen nauttinut jonkin verran alkoholipitoisia juomia ja silloin kyllä minun laulultani ei voi välttyä :D :D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olisko jo aika?

Voisitko jo viimein puhua tai avata edes yhteydet sen mahdollistamiseksi.
      Ikävä
      121
      1456
    2. Kuin moni sun

Perään on jäänyt itkemään?
      Ikävä
      104
      875
    3. Hyvä tietää

Onko jotain, mitä hänen olisi hyvä tietää?
      Ikävä
      64
      808
    4. Miten uimaportaat voivat maksaa 250 000 euroa?

Ei mitenkään, jokainen täysjärkinen sen tietää. Ei se ihme ettei verovarat riitä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2
      Maailman menoa
      123
      756
    5. Mikä oli suurin

Ongelma välillämme?
      Ikävä
      92
      754
    6. Jussi kutsuisi eduskunnan koolle, jos joku pyytäisi

Eikös oppositio ole huudellut eduskuntaa koolle jo monta viikkoa? "– En ole saanut siihen liittyvää pyyntöä tai toivett
      Maailman menoa
      116
      729
    7. Rakas, ihana rakkain elämäni rakkaus

Minäkin tarvisin ne sanat sinulta. Tosin annat sen tunteen läsnäolollasi.. jos vain me vielä nähdään.. pelkään sitä maai
      Ikävä
      39
      696
    8. Hei gaggelibylly ootko valmis?

Tuun kohta hakee sut ratsullani miesprinsessa ❤️
      Ikävä
      77
      600
    9. Rakastamisesi tarkoitus

Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki
      Ikävä
      50
      562
    10. Martinalle onnea

Kaunis Martina täyttää tänään 44 vuotta! Olkoon syntymäpäivä iloa ja onnea täynnä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      550
    Aihe