Mitäs arvoisat keskustelijat tekevät kekrinä?

kohtahan se on taas kekri. Juhlitteko mitenkään kasvukauden päättymistä? Minulla on kaksi vaihtoehtoista halloween juhlaa tiedossa. Toinen olisi täällä minun kotipaikkakunnallani ja toinen hieman kauempana. Tanssittako vai laulattaako on se olennainen ero näillä kaksilla juhlilla. Asu on valittuna, vaikken yhtä pientä yksityiskohtaa juhla-asusta kerennytkään hankkimaan.

9

108

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Eipä innosta.

Kekri, kuten melkein kaikki muutkin vanhat juhlapäivät on sotkettu kristinuskoon. Kekri ei nykyaikana muutenkaan merkitse ihmisille oikein mitään, hyvin harva enää viljelee maata, ruoka ostetaan läheisestä Alepasta.

Karmain tapus tietenkin on joulu, joka on ällistyttävä kombinaatio alkuperäistä vuodenkiertoon ja perinteisiin traditioihin perustuvaa juhlaa, taas kerran kristinuskoa, sekä kaiken kukkuraksi älytön markkinahumu.

Kekri ois ideana kyllä ihan hyvä asia, kotimainen Oktobefest tai jotain. Se nyt vaan on pilattu täysin, eikä maassa oikein vietetä mitään isompia sadonkorjuujuhlia. Lisäksi ajoituskin muutettu typeräksi, sato kyllä korjattu jo paljon aikaisemmin, kuin uskikset nykyään määritelleet sen ajankohdan. Hikiällä oli pottukarnevaalit joskus syyskuun lopulla, kun potunnosto oli päättynyt.

Että eipä kiinnosta kekri.

=DW=

• ei haittaa

Ei tuosta haitta ole,kun muutenkin turhaa joka paikka täynnä.

• No voishan sitä sen verran juhlistaa, että hakis kellarista pari porkkanaa rouskutettavaksi. Vaikka ei tuo kasvukausi vielä ole edes päättynyt. Olohuoneessa seisoo kasvihuoneesta yöpakkasilta pelastetut, myöhäiset chili- ja paprikapensaat. Vielä nuo tuossa näyttävät pikkuhiljaa kypsyvän ja ihan hyviltä maistuvat.

• tupauuno

Suppilovahveroita lähden hakemaan metsästä pussillisen tai pari. Illalla sitten syödään lämpimiä sienileipiä, joiden päälle ripotellaan kasvimaalla vielä rehottavaa persiljaa. Sellaiset kekkerit meillä...

• Nyfiken

Piti ihan netistä tarkistaa että mikä se on, jäänyt vieraaksi ihan täysin.
      Niinpä vastauskin on helppo - en vietä.
      Sadonkorjuujuhla täällä nyk. olinpaikassa vietettiin syyskuun viimeisenä vkl.

• Aamulla töihin .Illasta lepoa ja liikuntaa fiiliksen mukaan. Ehkä saunakin saattaa lämmetä:)

• Minä odotan kyllä jännittyneenä huomista kekri-Halloween iltaa. päätin, etten tanssahtelemaan lähde ja tyydyn ainoastaan tuttujen ystävien seuraan ja laulelen sen illan. :)

• Kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta tuokin. Jos vielä sattuu olemaan sellaisia laulajia, joita ilokseen kuuntelee;) Viime viikonloppuna vietin itse tälläisen mukavan tuokion. Tosin säästin toiset omalta laulultani:D

• Irkka kirjoitti:

Kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta tuokin. Jos vielä sattuu olemaan sellaisia laulajia, joita ilokseen kuuntelee;) Viime viikonloppuna vietin itse tälläisen mukavan tuokion. Tosin säästin toiset omalta laulultani:D

Kyllähän minunkin pitäisi niitä toisia hiukan säästellä omalta laulultani, mutta hieman sadistinen luonteeni astuu esiin, kun olen nauttinut jonkin verran alkoholipitoisia juomia ja silloin kyllä minun laulultani ei voi välttyä :D :D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1124
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      31
      1062
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      132
      865
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      588
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe