DC++ aktiiviseksi

Tampio

Olen kenties hieman taitamaton, mutta miten ihmeessä saan DC aktiiviseksi??

15

2782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • john wayne

      dc aktiiviseksi??? jos ip-osotteen laittaminen ei auta eikä se että avaa norttonista portteja?

    • Jamppa

      palomuuri sulla on?

      • Tampio

        Nortonin muurit ja systeemit


      • Jamppa
        Tampio kirjoitti:

        Nortonin muurit ja systeemit

        jättää ip osoite kenttä tyhjäksi.


      • Tampio
        Jamppa kirjoitti:

        jättää ip osoite kenttä tyhjäksi.

        Teen näin seuraavaksi, kunhan pääsen koneeni kimppuun taas...


      • ....
        Tampio kirjoitti:

        Teen näin seuraavaksi, kunhan pääsen koneeni kimppuun taas...

        jos käyttiksenä on xp, niin katso ettei sen muuri ole päällä, jos on ota pois

        ota hetkeks se nortonin palomuuri pois päältä ja kokeile toimiiko ilman sitä activena

        kerro isp:si ja yhteytesi...


      • akgn
        Tampio kirjoitti:

        Teen näin seuraavaksi, kunhan pääsen koneeni kimppuun taas...

        Laita portiksi 1412.


      • joop
        akgn kirjoitti:

        Laita portiksi 1412.

        Onko tuolla portilla nyt niin väliä?
        Itellä on 1411 ja toimii vallan mainiosti.
        Piti vaan porata aukko palomuuriin tuon portin kohtaan. Muurina ZA


      • Gadget
        joop kirjoitti:

        Onko tuolla portilla nyt niin väliä?
        Itellä on 1411 ja toimii vallan mainiosti.
        Piti vaan porata aukko palomuuriin tuon portin kohtaan. Muurina ZA

        Portilla ei ole väliä, se voi olla mikä tahansa vapaa portti välillä 1-65535. Sama portti tulee tietysti avata muurista.

        Kannattanee suosia porttinumeroita 1024-65535, ne ovat epätodennäköisemmin käytössä ja monet palomuurit/isp:t blokkaavat herkemmin tiettyjä alaportteja.

        DC:n vakioportteja 411 ja 1411 kannattaa ehdottomasti välttää, jotkut ISP:t blokkaavat tai hidastavat näiden porttien liikennettä.

        ZA-muurin kanssa on monilla ollut ongelmia, jos yhteys katkeaa, ZA saattaa "keksiä" muutaman ylimääräisen tavun ladattavan tiedostopätkän häntään. Kun latausta myöhemmin jatketaan, tuloksena on rollback-virhe, koska kiintolevyllä oleva tiedoston loppu ei ole samanlainen kuin ladattava. Tämän voi korjata leikkaamalla tiedoston lopusta pari megaa pois. Rollback-vertailua ei missään nimessä kannata kytkeä pois, koska tuloksena olisi viallisia tiedostoja. Parhaiten ongelmasta pääsee vaihtamalla palomuuria.


    • Huitsin Nevada

      Mulla on ZoneAlarm (ei pro versio) sekä Norton Antivirus Corporate Edition, miten tässä saan DC :n aktiiviseksi?

      • Huitsin Nevada

        ... ja IP-osoite on julkinen vaihtuva (dynaaminen) osoite.


      • Jamppa

        IP osoite kenttä tyhjäksi!


      • Huitsin Nevada
        Jamppa kirjoitti:

        IP osoite kenttä tyhjäksi!

        ... eipä auttanut IP:n tyhjäksi jättäminen. Rasti Aktiivisen kohdalle ja uudelleen käynnistys ja yritin hakea mutta mitään ei tapahtunut. Pasiiviksi muuttaminen auttoi asiaan, mutta aktiivisenahan sitä pitäisi olla...


    • Gadget

      Aktiivitilan käyttöön vaaditaan, että IP-osoitteeseesi DC :n käyttämään porttiin voidaan lähettää TCP- ja UDP-paketteja (TCP yhteyksiä ja UDP hakutuloksia varten).

      DC :n yhteysasetuksiin tulisi tietysti laittaa aktiivitila, IP-numerokenttä kannattaa jättää tyhjäksi ellei yhteytesi ole NATattu (silloin kenttään pitäisi laittaa ulkoinen IP-numerosi, jonka löytää esimerkiksi osoitteesta http://www.ankka.com ). Jos IP-numerosi on dynaaminen (eli se vaihtuu silloin tällöin), joudut päivittämään tämän numeron vastaavasti sillöin tällöin. Kenttään voivat edistyneemmät käyttäjät laittaa myös dynaamisen dns-osoitteen jolloin sitä ei tarvitse erikseen päivitellä.

      Jos käytät jotain palomuuria, portiksi kannattaa laittaa joku satunnainen numero väliltä 1024-65535. Vakioportin 1411 käyttö ei ole suositeltavaa, koska jotkut palveluntarjoajat mielellään blokkaavat sen jostain kumman syystä. Jos kenttä jätetään tyhjäksi, DC valitsee jonkin satunnaisen portin joka käynnistyksen yhteydessä. Palomuuri ei välttämättä osaa arvata mitä porttia DC kuuntelee, joten laita tähän joku numero ja kerro se muurillekin niin homma toimii.

      Palomuurista vastaavasti avataan ulkoapäin tuleva liikenne kaikista tietokoneista ja kaikista porteista sinun tietokoneellesi ja DC :n asetuksiin laittamaasi porttiin. Protokollat TCP ja UDP. Kaikista palomuureista (kuten XP:n sisäisestä) tämä ei onnistu. Suomeksi: Jos käyttämästäsi palomuurista ei saa portteja erikseen avattua, et voi käyttää aktiivitilaa sen kanssa.

      Joillakin palveluntarjoajilla aktiivitilaa ei voida käyttää NATin takia (Network Address Translation), jos siis reititin esimerkiksi jakaa IP-numerosi useamman käyttäjän kesken, se ei voi tietää, mille koneista ulkopuolelta tuleva yhteydenottopyyntö pitäisi lähettää. Tämä voidaan korjata vain palveluntarjoajan puolelta sitomalla DC :n käyttämä portti nimenomaan sinun koneellesi. Luultavasti palveluntarjoajat eivät mielellään ryhdy tähän.

      Toinen hidastava tekijä voi olla NATtaava ADSL-päätelaite, joka jakaa esimerkiksi nettiyhteyden kotiverkon kesken. Tällöin päätelaitetta pitäisi säätää sitomalla DC :n käyttämä portti nimenomaan sinun koneellesi. Ohjeet moiseen lienevät päätelaitteen manuaalissa.

      Helpoin tapa saada mahdollinen nattaus selville on kirjoittaa komentoriville ipconfig. Jos IP-numerosi on "sisäverkon IP" eli alkaa 192.168.jotain tai 172.16.jotain tai 10.jotain, yhteytesi on todennäköisesti NATattu ja ulkoisen IP:n omivaa reititintä pitäisi säätää. Kaikki NAT-tyypit eivät tätä välttämättä vaadi. Voit testata asian laittamalla ulkoisen IP-osoitteesi asetuksiin ja kokeilemalla.

      Jos epäilet, että palomuuri on syynä siihen, ettei aktiivitila toimi, kokeile kytkeä muuri pois päältä hetkeksi ja testaa toimiiko sitten. Tai lukaise vaihtoehtoisesti muurin lokitiedostoa, olisiko siellä paljon estettyjä yhteysyrityksiä tuntemattomista IP-numeroista.

      Lisää infoa http://www.finx.org ja FAQ-osasto.

      • XipXip

        Eli, mulla on A-Link RR84AP wlan-tukiasema, jossa NAT-päällä.
        Olen tehnyt porttiohjauksen www.portforward.com sivustoilla olevien ohjeiden mukaan. Jostain syystä portti ei aukea minulla. Olen kokeillut portin tilaa ko. sivustolta laatamallani ohjelmalla (portti TCP ja UDP 1412). Koneessa on F-secure. Olen testannut PortForward ohjelmaa myös koneen palomuurin ollessa pos käytöstä. Ei apua. Mystisintä tässä hommassa on se, että dc on toiminut aiemmin. Olen resetoinut purkin myös useaamman kerran, sekä kokeillut sillattua-tilaa. Mulla on Elisan yhteys... Ideoita ? :D

        KIITOS


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe