Käytän säännöllisesti PKV lääkkeitä. Riittääkö kanarialle resepti lääkkeistä vai pitääkö muuta papereita olla, jos tullissa pysäyttävät?
Kiitos, jos joku tietää...
Lääkkeet ja matkustaminen.
15
1942
Vastaukset
- Lanzan akkanen
Itsellä on riittänyt aina resepti, jopa kopio. Lääkkeitä on aikamoinen kasa mukana. Myös kolmiolääke. Tullissa ei ole toistaiseksi ollut ongelmia.
- Lanzan akkanen
Korjaan hieman. Juuri tämän vuoden aikana jouduin turvatarkastuksessa esittämään reseptit. (vuoden sisällä muuten kahdesti). Tarkistivat aika tarkkaan resepti lääkepurnukka. Kaikki oli ok ja kamat kassiin ja matka jatkui eteenpäin.
Jokainen voi itse miettiä omalla kohdalla (ja mitä säännöt ohjeistus) mitä se tarkoittaa itselle jos joku reseptilääke otetaan tullissa tai passintarkastuksessa pois.
- Ei kyselty
Reseptit riittää. Aptekit tekevät tarvittaessa reseptilistauksen tätä varten.
- eJJgH
Olen tehnyt noin 40 reissua Kanarialle. Kertaakaan tulli ei ole kysynyt mitään ja tullimiehen näkeminenkin on suuri harvinaisuus.
- ..........
Turvatarkastuksessa usein tsekataan lääkkeet.
Sama täällä, ei ainakaan viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ole kertaakaan kysytty mitään reseptejä, ei niitä tosin olisi mukana ollutkaan, mutta onhan purkin kyljessä nimi, kenelle lääke kuuluu.
- tane7
Reseptit mukaan. Viime talvena oli viety turvatarkastuksessa yhdeltä eläkeläiseltä nitrot ja marevanit kun ei ollut reseptiä esittää. Muilta matkustajilta hädissään neuvoja kyseli. Saattaa henki olla lääkkeiden varassa. Tuntuisi siltä, et oliko virkailijalta v-käyrä korkeella tai sit muuten vaan pilkuntarkka. Uskoisin et PKV-lääkkeet lähtee vielä herkemmin.
- kikkinen
Tarviiko kaikista lääkkeistä olla reseptit?
Esim verenpainelääkkeet...- Matkustelua
Puolisolla on 12 vuotta ollut matkoilla useampia reseptilääkkeitä ja milloinkaan ei ole kysytty mitään eikä minulta (1,5 v lääkkeet).
Mutta Finavia ohje on "Reseptilääkkeet alkuperäispakkauksessa matkustajan nimellä varustettuna"
Tai ainakin apteekin tekemä lista lääkkeistä
- Mandarine
Itselläni liuta lääkkeitä,myös kolmio ja adrenaliini-pistos lääke allegiareaktion varalta.Hommasin terv.kesk.lekurilta matkustamista (tulli) varten lomakkeen,josta ilmenee käytössä olevat lääkkeet,lääkeruiskut jne englannin kielisenä.
Tosin olin silloin matkustamassa Dubaihin. Mutta kannattaa hankkia kaiken varalta,pikku juttu sen rinnalla mitä voi tapahtua,mm...Tunisiassakin käy paljon suomalaisia,mutta periaatteessa linja on tiukka,jos tulliin joutuu.Käsimatkatavaroihin lääkkeet omissa pakkauksissaan ja reseptit mukaan.
Mukavaa matkailua! - tramal
Muutama vuosi sitten matkustimme Teneriffalle. Mukana käsimatkatavaroissa oli mieheni kipulääkkeet, jotka molemmat kolmiolääkkeitä. Reseptiä en tietenkään tajunnut ottaa matkaan, läpivalaisun jälkeen turvatarkastaja nappasi laukun takaisin, purki koko laukun sisällön etsiessään lääkkeitä, pyöritteli paketteja hetken käsissään ja laittoi kaiken takaisin, eikä sitten muuta. Lääkkeet olivat alkuperäis pakkauksessaan jossa nimellä varustettu lappu.
- kotiorja
Entäs jos reseptiä ei enää tallessa oo? E resepti ?
- masa1
kotiorja kirjoitti:
Saat sen tulostettua www.kanta.fi:stä. Oma tk voi varmaan myös auttaa.
- Lanzan akkanen
kotiorja kirjoitti:
Ja mä sain apteekista printin missä oli kooste mun lääkkeistä. Sekin on mukana.
Uusimmista lääkkeistä, kun ei ole sitä perinteistä reseptiä.
Muutamat paperilaput mukana matkassa ei ole iso vaiva mulle. - nainen
Lanzan akkanen kirjoitti:
Ja mä sain apteekista printin missä oli kooste mun lääkkeistä. Sekin on mukana.
Uusimmista lääkkeistä, kun ei ole sitä perinteistä reseptiä.
Muutamat paperilaput mukana matkassa ei ole iso vaiva mulle.mitäpä semmonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058