Ravistellun vauvan oireyhtymä

peloissaan....

Hei, minulle on hieman epäselvää miten tämä tapahtuu, voiko kyseinen oireyhtymä tulla vahingossa? Tuleeko kyseinen oireyhtymä vain väkivaltaisella ravistelulla? Minua rupesi nyt pelottamaan jos olen vahingossaolen esim. ravistanut vauvaani vai sitä ei voi olla huomaamatta? Esim. tänään seisotin vauvaani ja olin hänen vierellä koko ajan että koppaisin hänet kiinni jos kaatuu ja näinpä kävi sain hänet tietenkin kiinni ja hän "kaatui" istuma asentoon lattialle hän nojaili pöydällä ja leikki leluilla siinä vauva on 6,5kk siis ja ottaa painoa jaloille hyvin ja tykkää olla näin mutta siis siinä vaiheessa kun otin hänet kiinni hänen päänsä vähän heilati sivuille ja kai taakse mutta nämä heilahtamiset olivat pieniä(?) ei siis pää osunut selkään tai rintaan tai olkapäille mutta kuitenkin.. Vauva ei itse ollut moksiskaan ei itkenyt tai mitään vähän leuka osui pöydän kulmaan mutta eipä haitannut ja söi myöhemmin ja naureskelikin ja oli normaalin itkuinen mutta syliin aina rauhoittui joten en huomannut hänessa eroa normaaliin mutta jäi nyt mieleen kaivelemaan tämä asia joten voisiko joku selvittää minulle miten tämä kyseinen oireyhtymä tulee. Seisotin häntä koska hänellä on näin mukavin olo mutta en siis pitkiä aikoja..Pelottaa nyt käsitellä vauvaani ja pelottaa kaikki pään pienetkin heilumiset..Kiitos jos valmiiksi!

4

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällätaas..

      Nukkuu kyllä nyt aika pitkiä päiväunia voisiko johtua tapahtumasta mutta herää siis jos esim kosken häntä??

    • 5+15
    • =(=(=(=(1213241

      hei voiko semmonen ku nostaa vauvan ajatuksissaan kun hän makoilee selällään niin kun hänet nostaa pystyyn kainaloista nopeasti... mutta ei ajattele sitä.. pää ei siis heilunut puolelta toiselle tai en ainakaan nähnyt kun olin ajatuksissani mutta ei kai semmoista voisi olla huomaamatta siis ravistelun kaltaista heilumista? =( =( =( Mutta ihankuin oisin tuntenu että hänen niskansa liikahtivat jotenkin..Olin niin ajatuksissani että en ajattelut kuhan vain nostin...Hän ei itkenyt tai mitään mutta oli jo aikaisemmin itkuinen kai väsynyt ja sitten annoin hänelle maitonsa ei huolinut ennenkuin vähän aikaa pitelin pulloa suussa ja joi ja sitten nukkui n. 30 minaa..7kk vauva siis.

      • hanki apua

        Olet nyt kirjoittanut tänne samasta asiasta jo monta kertaa. :( Nuo ajatuksesi eivät ihan oikeasti ole enää normaalia huolehtimista, vaan mahdollisesti jonkinlaista pakko-oireilua. Hankin itsellesi apua esimerkiksi neuvolasta, kerro noista peloistasi siellä, niin saat keskusteluapua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe