Pieniä mustia kärpäsiä ikkunalla kuolleina!!!!Kostettako???

Ritva12345

terve, osaako joku viisaampi kertoa mitä ovat nämä pienet mustat kärpäset, joita on meidän asunnossa paljon. Niitä on suurimmaksi osaksi vain kahdessa makuuhuoneessa ja vain ikkunoissa sekä ikkunalaudalla ja melkein kaikki on aina kuolleita...muutama on ikkunassa elävänä, mutta muuten ikkunalaudalla ja lattialla ikkunan alapuolella ja niitä on SATOJA ja melkein kaikki aina kuolleita. Imoroin pois ja aina tulee lisää... Muissa huonessa ei näitä ikkunoista löydy, kuin muutama kymmen vain keittiön ikkunalla. Ja minkäänlaisia kukkia ei ole kuin tässä keittiän ikkunalla. Ja kaikkiin kolmeen kukkaruukkuun olen vaihtanut mullat yms. Ja niissä en niitä näe. Nämä kaksi ikkunaa kuhisee niitä, ovat pieniä mustia noin 1-2mm kokoisia, siivet on niillä. Voiko olla muka niitä banaanikärpäsiä, vaikka ei kukkia ole näissä huoneissa.
Kaikki paikat olen siivonnut ja mitään ruuan jämiä en ole löytänyt., niitä on nyt ollut noin pari kuukautta. Miten niistä pääsee eroon, EI KAI VAAN OLE KOSTEUS ONGELMAA SEINISSÄ.....tms. Auttakaa jos osaatte, KIITOS!!!

5

6322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroon kärpäsistä, ki

Sama asia kiinnostaisi minullakin. Pieniä mustia kärpäsiä on pörrännyt asunnossani jo muutaman kuukauden ja nyt huomasin, että makuuhuoneen ikkunan alla ja välissä niitä on eniten, kymmeniä kuolleena ja muutamia eläviä.

Mitä kärpäsiä ne ovat ja miten niistä pääsee eroon?

• onnea matkaan

Meillä oli makuuhuoneessa oikein lihavia ja laiskoja kärpäsiä, niitä oli siellä pilvin pimein vaikka koko päivän oli ikkuna ja ovi kiinni. Tilasimme sitten paikalle hyönteishävittäjän kun omat keinot loppuivat. Hän keksi, että makuuhuoneen takana olevassa pannuhuoneessa oli ilmastointiputki, jota kautta kärpäset tulivat sisälle (pannuhuone valoton) ja sitten makuuhuoneesta tulevan uv-valon houkuttelemina ryömivät rakenteissa, eli periaatteessa seinän läpi, makkariin. Näitä minireikiä rakenteissa on siis aina ja se on normaalia. Panimme tämän putken päälle hyönteisverkon, ja sen jälkeen ei ole enää yhtään kärpästä näkynyt.

Kannattaa myös katsoa, onko tilassa jokin viemäriaukko, jota käytetään erittäin harvoin. Jos sellainen pääsee kuivumaan, kärpäset tulevat siitä sisään.

• Liituska

Mulla on myös samoja kärpäsiä. Silloin tällöin joku lentelee huoneessa, mutta ikkunalaudalla niitä on kuolleena kymmeniä. Isompia kuin banaanikärpäset, mutta huomattavasti pienempiä kuin tavalliset kärpäset. Olisi mukavaa tietää, mitä ne ovat.

• 11+100

Onko kukkia sieltä tulee monesti kukan juurista? Kasvihuoneissa ihan tavallisia.

• Neuvoton

Kärpäslajeja on Suomessakin paljon, kysykää todellisilta asiantuntijoilta. Täällä pähkäillään ja annetaan neuvoja jotka eivät kuitenkaan ratkaise ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7655
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4243
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3725
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2445
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51