Tallennus tulevaisuuteen ?!

vanha vesa

Mihin tallenetaan minun täyttyt videokameran sisältö jotta se olis vielä joskus mun lapsen lapsilla katsottavissa? Tähän asti olen tallentanut ne DVD-levylle , mutta nyt näitä laitteita ei saa enää mistään ja jos saa niin kannaattaako ?

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ja aamuvirkku

      Olen tallentanut uusille 1GB ja 2 GB USB levyille, näihin pöytäkoneeni joka toinen kuukausi ja muuttumattomat, muistot joita en koskaan päivitä.

      Lisäksi vanhoille pöytäkoneesta poistetuille levyille, vielä kaikkein tärkeimmät, ostin alle 10 € johdot, jolla saan yhdistettyä levyt usb pistokkeella tietsikkaan.

      Lisäksi olen ostanut halvalla ja paljon (vain laadukkaita Verbatim dwd levyjä) joissa on myös kaikki. Tässä kannattaa miettiä systeemi, koska tulee helpolla sekainen.
      Itse merkitsen tietokoneelle tiedostonimen loppuun DvD numeron jossa tiedosto on poltettuun.

      Nämä on eri paikoissa, kodissa ja varastossa, levyt aivan eri paikkakunnalla.

      Jälkikasvuni tallentaa kaiken nettipalvelijalle, epäilen sitä kahdessakin mielessä. Ensinnäkin sieltä GB takaisin ottaminen kestää viikkoja ja pysyykö tiedot, vaikka ne olisivat nyt maailman suurimmalla ja luotetummalla. Ja pian siihen pilvitallennukseen tulee moninkertainen hinta. Sillä hinnalla saa moninkertaisen USB levytallennuksen ja vaikka polttaisi aina uudet DVD ledyt kun järjestelmät muuttuvat, mutta onhan se kätevää.

      Omista poltoista on kokemusta vuodesta 1993 asti, jolloin Kodakin Kulta CD levy oli 600 mt ja koneessa 200–300 mt kiintolevyt. koneeseen ei mahtunut kuin ohjelmat. Kaikki poltot toimivat kuvien ja tekstin osalta ole uudelleen avannut ja tallentanut uuteen muotoon. Tietysti on monia asioita jotka ei toimi enää kun järjestelmät ovat muuttuneet. Silloin jo skannasin filmini 12 megapixelin kuviksi ja onneksi, osa kuvista on muuttanut värejään ja kaikki negatiivit aivan kakkoslaatuiseksi, jos niitä suurentaen katsoo.
      Koskaan, 20 vuoteen en ole menettänyt yhtään tiedostoja koneen ongelmien takia, mutta kerran varmuustallennuksessa SIIRSIN, enkä kopioinut, onneksi huomasin virheeni.

      ---Niin jos sinulla on vanhoja filmejä =elokuvia, ne kannatta muuttaa digitaalseen muotoon Kirjastossa, todella monessa kirjastossa on siihen ilmaiset laitteet..

      • Maksstori

        Tarkoititko sanoa: ...Olen tallentanut uusille 1Tt ja 2Tt (teratavun) usb- kiintolevyille...


    • * * * * *

      DVD-toistimia saa tietenkin vieläkin jokaiseen tietokoneeseen. Levyltä sitten vaan koneelle ja vaikka usb-tikuille.

      Oikeastaanhan on ihan sama mikä formaatti nyt on, kunhan konffaat sen aina uudenaikaisempaan versioon, niin kauan kuin toiston ymmärtäviä medioita vielä löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe