Hyvää huomenta Samui- fanit.

28x...

Kirjoitan Teille ensimmäistä kertaa. Innoituksen tähän sain kun katsoin ettei kukaan ole kirjoittanut palstallenne moneen päivään. Itse olen luja Pattis- fani enkä Samuilla ole käynyt. En tiedä kuinka mittavaa opasbisnes siellä on ja onko se kuinka näkyvää ja häiritsevää? Näitä tietoja kaipailisin. Jos mahdolliset vastaukset ovat kannaltani myönteiset voinen luvata tulla testailemaan paikallisoppaiden taitoja.Tulin kyllä hieman tunnontuskiin kun viime yönä raamatun avasin, sitä selasin ja omaa paheellista elämääni muistelin:

Sananlaskujen kirja 6-8, luku 7:
6. Kun seisoin ikkunan ääressä ja katsoin ulos kadulle,
7. näin nuoria miehiä, kokemattomia nuorukaisia, ja heidän joukossaan yhden joka oli mieltä vailla.
8. Hän meni kadun yli, kääntyi kulmauksesta ja asteli kohden naisen taloa.
9. Oli jo ilta, alkoi hämärtää, päivä oli pimentymässä yöksi,
10. ja nainen tuli vastaan porton asussa ja viekkain aikein.
13. Hän tarttuu poikaan, suutelee häntä ja julkeasti katsoen sanoo:
16. Olen valmistanut vuoteen, levittänyt peitteet, monenväriset Egyptin pellavakankaat.
18. Tule, iloitaan yhdessä, nautitaan lemmestä aamuun asti!
22. Auliisti hän lähtee naisen perään, niin kuin härkä teurastajan luo, kuin köytetty hullu kuritusta kohti.
27. Hänen talonsa kautta kulkee tuonelan tie, joka viettää kuoleman kammioihin.
Sananl. 2: 18

Tunnistin selvästi itseni tuosta mieltä vailla olevasta nuorukaisesta.
Hui kauhistuksen kanahäkki! Mitä hulluutta sitä on tullut tehtyäkään; saanko koskaan anteeksi? Vastatkaa oi viisaat !

6

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amaran

      Kiirastulessa tulet iäisyytesi viettämään - joten nauti nyt ajoissa.

      Oppaita Samuiltakin löytyy, kuten löytyy myös sen peinemmältä sisarsaarelta Ko Pha Nganilta (jossa toiminta on vielä pääasiassa vain asiaan perehtyneitten tiedossa). Kovin näkyvää se ei muutamia paikkoja lukuunottamatta ole, mutta ovat kuulemma asiansa osaavia. Asiakkaita toiminta ei häiritse laisinkaan, mutta asiaan perehtymättömiltä saattaa rohkeus (tai rahat) loppua kesken.

      Ko Pha Nganilla meillä oli kaveriporukan kanssa tapana viedä resortin baarin pojat ulos rentoutumaan ainakin kerran viikossa sulkemisajan jälkeen, he kun olivat Laosista kotoisin. Ja vaikka ulkomaalaisia olivatkin, heillä ei ollut opaspalveluihin varaa. Kolehdilla siitäkin selvittiin ja hinnat olivat sen jälkeen molemmissa paikoissa, sekä resortissa että opastoimistossa kaikille meille suosiollisia.

      • 28x...

        Kiitä selvennyksestä hra amaran! Olette tehneet jaloja tekoja lähimmäisillenne ja tulette olemaan Herralle mieleen. Hän ei nyt kuitenkaan ole kiinnostunut hintatasosta koska Hänellä on muita kiireitä mutta minä olen.
        Mitä maksaa keskitason opasvuorokausi, entä onko barfinejä ja lakanaveroja.
        Entäs onko sivukuluja; mekkoja, meikkejä yms. pientä. Entäs pika- hinnat?
        Säästäväisenä matkaajana pyrin selvittämään tällaisia asioita etukäteen ettei sitten mahdollisesti tulisi höynäytetyksi. Vastaavia tietoja ei todellakaan mistään muualta saa kuin paikan asiantuntijalta.
        Kiitän vastauksesta etukäteen!


      • amaran
        28x... kirjoitti:

        Kiitä selvennyksestä hra amaran! Olette tehneet jaloja tekoja lähimmäisillenne ja tulette olemaan Herralle mieleen. Hän ei nyt kuitenkaan ole kiinnostunut hintatasosta koska Hänellä on muita kiireitä mutta minä olen.
        Mitä maksaa keskitason opasvuorokausi, entä onko barfinejä ja lakanaveroja.
        Entäs onko sivukuluja; mekkoja, meikkejä yms. pientä. Entäs pika- hinnat?
        Säästäväisenä matkaajana pyrin selvittämään tällaisia asioita etukäteen ettei sitten mahdollisesti tulisi höynäytetyksi. Vastaavia tietoja ei todellakaan mistään muualta saa kuin paikan asiantuntijalta.
        Kiitän vastauksesta etukäteen!

        Aika lailla sama systeemi kuin Pattayalla. Tutut pääsee halvemmalla - turisteja verotetaan!


    • 28x...

      Näin Joulun hiljaisessa odotuksessa täällä kotomaassa muistelen lämmöllä niitä
      Jouluja jotka olen viettänyt Pattiksella. On niitä nyt ainakin 10 x. Koskaan emme ole viettäneet hiljaisia hetkiä vaan kiekuen ja remuten ovat nekin päivät sujuneet.
      Erityisesti on jäänyt mieleeni tonttutytöt; nuo toimeliaat neitokaiset jotka ovat joulunpäivien kunniaksi aina punaisissa. Kertakaikkisen mukavia Joulupukin pikku apulaisia.
      Teille jotka siellä Pattiksella hurjastelette, lukekaa aloitus ja tietäkää että kiirastulessa tulette iäisyytenne viettämään.

      Kiltit pojat pääsevät Taivaaseen, tuhmat pojat lähtevät Pattayalle!!

    • those where the days

      Tervetuloa 28x Samuille. Pattayalthan pääsee tänne helposti U-Tapaon lentokentältä alle 3500 THB meno/paluu lippu, lentojakin päivittäin. Ruoho on täällä vihreämpää ja maisemat kauniit niinkuin tytötkin. Itse saavun viikon kuluttua pattayalle, kuukauden kun täällä olen pian jo ollutkin akkuja lataamassa. Viimeisen lomakuukauteni sitten vietänkin Pattayan melskeessä akut tyhjentäen. Oppaan tuon täältä mukanani koska hänen ystävättärensä työskentelee Pattaylla ja kuulemma tykkää 2 1 ja ikäväkin hänellä minun Lim opastani kuulemma on.

    • 28x...

      Kiitän kutsusta twtd. Pistän aivan oikeasti sen harkintaan. Minäkin olen aina pitänyt tuosta 2 1 asetelmasta. Joskus on mennyt aivan överiksi ja tilanne on ollut 4 1 jolloin homma jo lähtee hieman lapasesta.
      Mutta tuo 2 1 asetelma on jees, varsinkin jos likat ovat kaveruksia. Heillä on keskenään paljon juoruiltavaa ja puhuttavaa ja itse voi ottaa rennosti kun ei kenenkään kielitaito meidän porukassa riitä kovinkaan syvällisiin keskusteluihin.
      Ainoa mustasukkaisuusdraama mikä tapahtui sattui Pattiksella kun köllöttelin sisaruksien välissä. Sen vanhemman pyysin kuvioihin mukaan tunnettuani nuoremman muutaman päivän. Sitten iltasella iski halipula. Käännyin vanhemman puoleen joka ei nyt kovin vanha ollut. Nuorempi aikansa katsoi, puki päälleen ja ovi kiinni pamahti. Ilmestyi kuitenkin takaisin siinä aamutoimien aikana ja oli niinkuin ei oltaiskaan. Vietimme siskosten kanssa monta kivaa päivää ja yötä. Minulla kun on biitsipäivä n. joka toinen niin siskokset järkkäsivät meille aina matkat jonnekin paikallisnähtävyyksille krokoja tai ronsuja tai muuta sen sellaista katsomaan. Olin ne jo kaikki nähnyt mutta mitä väliä, likkojen kanssa oli kiva liikkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      101
      1944
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      93
      1363
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      476
      1060
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      938
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe