Hyvää huomenta Samui- fanit.

28x...

Kirjoitan Teille ensimmäistä kertaa. Innoituksen tähän sain kun katsoin ettei kukaan ole kirjoittanut palstallenne moneen päivään. Itse olen luja Pattis- fani enkä Samuilla ole käynyt. En tiedä kuinka mittavaa opasbisnes siellä on ja onko se kuinka näkyvää ja häiritsevää? Näitä tietoja kaipailisin. Jos mahdolliset vastaukset ovat kannaltani myönteiset voinen luvata tulla testailemaan paikallisoppaiden taitoja.Tulin kyllä hieman tunnontuskiin kun viime yönä raamatun avasin, sitä selasin ja omaa paheellista elämääni muistelin:

Sananlaskujen kirja 6-8, luku 7:
6. Kun seisoin ikkunan ääressä ja katsoin ulos kadulle,
7. näin nuoria miehiä, kokemattomia nuorukaisia, ja heidän joukossaan yhden joka oli mieltä vailla.
8. Hän meni kadun yli, kääntyi kulmauksesta ja asteli kohden naisen taloa.
9. Oli jo ilta, alkoi hämärtää, päivä oli pimentymässä yöksi,
10. ja nainen tuli vastaan porton asussa ja viekkain aikein.
13. Hän tarttuu poikaan, suutelee häntä ja julkeasti katsoen sanoo:
16. Olen valmistanut vuoteen, levittänyt peitteet, monenväriset Egyptin pellavakankaat.
18. Tule, iloitaan yhdessä, nautitaan lemmestä aamuun asti!
22. Auliisti hän lähtee naisen perään, niin kuin härkä teurastajan luo, kuin köytetty hullu kuritusta kohti.
27. Hänen talonsa kautta kulkee tuonelan tie, joka viettää kuoleman kammioihin.
Sananl. 2: 18

Tunnistin selvästi itseni tuosta mieltä vailla olevasta nuorukaisesta.
Hui kauhistuksen kanahäkki! Mitä hulluutta sitä on tullut tehtyäkään; saanko koskaan anteeksi? Vastatkaa oi viisaat !

6

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amaran

Kiirastulessa tulet iäisyytesi viettämään - joten nauti nyt ajoissa.

Oppaita Samuiltakin löytyy, kuten löytyy myös sen peinemmältä sisarsaarelta Ko Pha Nganilta (jossa toiminta on vielä pääasiassa vain asiaan perehtyneitten tiedossa). Kovin näkyvää se ei muutamia paikkoja lukuunottamatta ole, mutta ovat kuulemma asiansa osaavia. Asiakkaita toiminta ei häiritse laisinkaan, mutta asiaan perehtymättömiltä saattaa rohkeus (tai rahat) loppua kesken.

Ko Pha Nganilla meillä oli kaveriporukan kanssa tapana viedä resortin baarin pojat ulos rentoutumaan ainakin kerran viikossa sulkemisajan jälkeen, he kun olivat Laosista kotoisin. Ja vaikka ulkomaalaisia olivatkin, heillä ei ollut opaspalveluihin varaa. Kolehdilla siitäkin selvittiin ja hinnat olivat sen jälkeen molemmissa paikoissa, sekä resortissa että opastoimistossa kaikille meille suosiollisia.

• 28x...

Kiitä selvennyksestä hra amaran! Olette tehneet jaloja tekoja lähimmäisillenne ja tulette olemaan Herralle mieleen. Hän ei nyt kuitenkaan ole kiinnostunut hintatasosta koska Hänellä on muita kiireitä mutta minä olen.
        Mitä maksaa keskitason opasvuorokausi, entä onko barfinejä ja lakanaveroja.
        Entäs onko sivukuluja; mekkoja, meikkejä yms. pientä. Entäs pika- hinnat?
        Säästäväisenä matkaajana pyrin selvittämään tällaisia asioita etukäteen ettei sitten mahdollisesti tulisi höynäytetyksi. Vastaavia tietoja ei todellakaan mistään muualta saa kuin paikan asiantuntijalta.
        Kiitän vastauksesta etukäteen!

• amaran
        28x... kirjoitti:

Kiitä selvennyksestä hra amaran! Olette tehneet jaloja tekoja lähimmäisillenne ja tulette olemaan Herralle mieleen. Hän ei nyt kuitenkaan ole kiinnostunut hintatasosta koska Hänellä on muita kiireitä mutta minä olen.
        Mitä maksaa keskitason opasvuorokausi, entä onko barfinejä ja lakanaveroja.
        Entäs onko sivukuluja; mekkoja, meikkejä yms. pientä. Entäs pika- hinnat?
        Säästäväisenä matkaajana pyrin selvittämään tällaisia asioita etukäteen ettei sitten mahdollisesti tulisi höynäytetyksi. Vastaavia tietoja ei todellakaan mistään muualta saa kuin paikan asiantuntijalta.
        Kiitän vastauksesta etukäteen!

Aika lailla sama systeemi kuin Pattayalla. Tutut pääsee halvemmalla - turisteja verotetaan!

• 28x...

Näin Joulun hiljaisessa odotuksessa täällä kotomaassa muistelen lämmöllä niitä
      Jouluja jotka olen viettänyt Pattiksella. On niitä nyt ainakin 10 x. Koskaan emme ole viettäneet hiljaisia hetkiä vaan kiekuen ja remuten ovat nekin päivät sujuneet.
      Erityisesti on jäänyt mieleeni tonttutytöt; nuo toimeliaat neitokaiset jotka ovat joulunpäivien kunniaksi aina punaisissa. Kertakaikkisen mukavia Joulupukin pikku apulaisia.
      Teille jotka siellä Pattiksella hurjastelette, lukekaa aloitus ja tietäkää että kiirastulessa tulette iäisyytenne viettämään.

Kiltit pojat pääsevät Taivaaseen, tuhmat pojat lähtevät Pattayalle!!

• those where the days

Tervetuloa 28x Samuille. Pattayalthan pääsee tänne helposti U-Tapaon lentokentältä alle 3500 THB meno/paluu lippu, lentojakin päivittäin. Ruoho on täällä vihreämpää ja maisemat kauniit niinkuin tytötkin. Itse saavun viikon kuluttua pattayalle, kuukauden kun täällä olen pian jo ollutkin akkuja lataamassa. Viimeisen lomakuukauteni sitten vietänkin Pattayan melskeessä akut tyhjentäen. Oppaan tuon täältä mukanani koska hänen ystävättärensä työskentelee Pattaylla ja kuulemma tykkää 2 1 ja ikäväkin hänellä minun Lim opastani kuulemma on.

• 28x...

Kiitän kutsusta twtd. Pistän aivan oikeasti sen harkintaan. Minäkin olen aina pitänyt tuosta 2 1 asetelmasta. Joskus on mennyt aivan överiksi ja tilanne on ollut 4 1 jolloin homma jo lähtee hieman lapasesta.
      Mutta tuo 2 1 asetelma on jees, varsinkin jos likat ovat kaveruksia. Heillä on keskenään paljon juoruiltavaa ja puhuttavaa ja itse voi ottaa rennosti kun ei kenenkään kielitaito meidän porukassa riitä kovinkaan syvällisiin keskusteluihin.
      Ainoa mustasukkaisuusdraama mikä tapahtui sattui Pattiksella kun köllöttelin sisaruksien välissä. Sen vanhemman pyysin kuvioihin mukaan tunnettuani nuoremman muutaman päivän. Sitten iltasella iski halipula. Käännyin vanhemman puoleen joka ei nyt kovin vanha ollut. Nuorempi aikansa katsoi, puki päälleen ja ovi kiinni pamahti. Ilmestyi kuitenkin takaisin siinä aamutoimien aikana ja oli niinkuin ei oltaiskaan. Vietimme siskosten kanssa monta kivaa päivää ja yötä. Minulla kun on biitsipäivä n. joka toinen niin siskokset järkkäsivät meille aina matkat jonnekin paikallisnähtävyyksille krokoja tai ronsuja tai muuta sen sellaista katsomaan. Olin ne jo kaikki nähnyt mutta mitä väliä, likkojen kanssa oli kiva liikkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe