Epilepsia, ahdistus ja masennus

ketjusahaaja

Jatkuva sairastelu... poissaolokohtaukset, pahoinvointi ja muistin sekä ymmärryksen väheminen tuonut masennusta ja tuskaa. Koko elämä yhtä taistelua siitä mikä on edes totta ja mitä tuli eilen edes tehtyä/puhuttua?

Koulu kaatuu loppu suoralla kun en muista mitään ja kaikki käymäni keskustelut henkilöiden kanssa unohtuu puolessa päivässä. Elää nyt perhe-elämää itsensä kanssa joka valuu pikkuhiljaa "toiseen ulottuvuuteen" eikä jaksa tehdä enää mitään. Elää vaan omassa epimaailmoissa.

Muilla varmaan samanlaisia tarinoita? Avautukaa rohkeasti. Minä jaksan ainakin lukea.

5

1478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epileptikko

      Ketjusahaaja kirjoituksesi oli kuin omasta elämästäni. Itse olen jo mlettinyt eroavani perhe-elämästä. Haluaisin asua yksin. En jaksaisi tavata ketään ihmisiä. Pitääkö ruveta erakoksi. Ajatukset pyörivät vain epin ympärillä.

    • Tietoa kaipaava

      En tiedä epilepsiasta mitään. Mikä epilepsia aiheuttaa tuollaisia oireita? Tulevatko ne esille EEG:ssä ? Voiko jokin ärsytys laukaista olon? Voiko 8 vuotiaalla olla myös tuollaista? Jos voi niin sen ikäisellä onkin vaikeata kuvailla oireitaan, kun ei ole oikeastaan kokemusta siitä mikä on "normaali" tila ja verrata siihen. Annetaanko tuohon lääkkeitä ?
      Minkä ikäisenä teille on nuo oireet ilmaantuneet?

      Hyvin kurjalta kuulostaa.

    • Epileptikko

      itselleni tuli oireet heti epilepsiaan sairastumisen jälkeen. Reilu kaksi vuotta sitten.

    • dfslahfdsjal

      Kyllä ne ajatukset pyörii jatkuvasti epilepsian ympärillä. Kohtauksettomat jaksot kestävät korkeintaan kaksi viikkoa ja sen jälkeen taas rytisee ja oikein urakalla... ja yleensä monta päivää putkeen. Yritän olla kohtausten jälkeen vain mahdollisimman hiljaa ja puhumatta siitä kuinka paljon ottaa päähän ja ahdistaa. Tuntuu siltä, että kukaan läheisistäni ei enää jaksa kuunnella mitään mikä liittyy sairauteeni.

    • Itse olen sairastanut ohimolohkon epilepsiaa 18v. lähtien. olen nyt 33v. Kaikki oli melkein 10v. aivan hallinnassa. sain joskus kohtauksen keskellä yötä tosi harvoin ja sekin oli vaan pientä kouristamista. Kaikesta huolimatta halusin vaihtaa lääkkeet koska alkuperäiset lihotti ihan tolkuttomasti. Siitä se sitten alkoi. Aloin saada grand mal kohtauksia keskellä päivää jne... Vaikka lääkitys vaihdettiin vanhaan takaisin kaikki meni päin helvettiä klokoajan ja nyt tässä on etsitty sopivaa lääkecoctailia yli puolivuosikymmentä. Ajelin vaarallisia kolareita lääkevaihdoksen alussa perhe kyydissä ja muutenkin mulla oli tosi iso asenneongelma asian kanssa. Nyt päätäni tutkitaan voitausuunko ratkaisu löytyä kirurgisilla toimenpiteillä. Pelkään ihan helvetisti. Sekä leikkausta että kohtauksia. En uskalla lähteä lasten kanssa kotoa mihinkään ilman aikuista seuraa, olen kokoajan jonkinlaisessa masennustilassa ja ajattelen kokoajan vain sairauttani. Oireita on tosi paljon. Muistiongelmat, psyykkinen tasapaino on hukassa jne. Kohtauksia saan parin kuukauden välein, välillä useamminkin. Jos joku haluaa vertaistukea ja antaa sitä niin kirjoittele. tiedän aiheesta melko paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe