Tulin kuiteski kattomaan

tuliko mitään vakavampia myrskyn aiheuttamia vaurioita, katkesko peräti montaki sähköpylvästä. Ja perhana sentään, oonko mie täällä kovastikin kiroillut ja klikkikinkö viel mukana, pikkusen sekavasti on touhunnut täällä ´nimeltä mainitsematon henkilö´.....käyttää pitää tuota, kun ei kuulemma saa nimeltä mainita. Mutta näköjään susmorsiamen nimi on vappaata riistaa, sekö on poikkeus, mikäs siinä, nätti nimi onkin. No jopas on ollut myräkkä täällä, erästä nimeltä maintsematonta näyttää ahistavan kovasti, mut oivasti tuli ilmi, että hänellä kovat harhat painaa päälle.
Kun ´viattomien´ ketjuihin on menty söheltämään jos mitä puppua, niin aukasin viel varsinaisen vapaan sanan ketjun, johon voi nyt nimeltä mainitsematon kerätä sanomisensa yhteen läjjään. Kuulemma oon niin pelottava...hehheh...ettei hää uskalla kuin puskan takkaa minuu kattookkaan.

En mie tiiä, mitä tässä sanos, hohhoijaa voip ainaki sannoo, näkkyy vaan edelleen tulevan valhetta nim. mainitsemattomalta, kaunosielunako, kaikkien ystävänäkö nyt taas vaihteeks oloko hällä. Haastahan edelleen, mitä haastat, mut ilmituonut olet itses ´syylliseksi´ kaikenlaiseen riekkumiseen täällä....nikillä puritaani- neitoo ja nikkisekasotkulla toista äärimmäistä laitaa.

Tuo minun vähäisten viestieni poistokin osoittaa kurjan moraalitonta ihmistä, et tosiaan tiedä, mitä toinen kätes tekkee, kun toinen tekkee toista.
Jotkut paasaa hurskaasti sovinnonteosta, mutta mites nim. mainitsemattoman kanssa vois ykspuolisesti sovintoo tehä, ja kun hää taitaa olla viel syyntakkeetonkin. Eihä hää oo mittään tehny, meiän kauhuklikki vaan häntä häirinnyt...sanonpa suoraan, että naurattaa...miun luonako on klikkiläisten kanssa juopotellen suunniteltu kiusauskeikkaa....että ollaanpa eri mieltä jossain asiassa.

Senverran viel pittää sanoo, ettenhän mie missään oo ruikuttanut itteni kiusumisesta, mut todistuskappaleethan hää kiireesti poisti, vaan pahoittelin palstan tilaa, kun hää alko olla lähes kaikissa viesteissä aloittajana, vastailijana, keskustelijana jne. Ni onkos sellaisessa mittään järkee. Alko olla melkeen despotismi-diktaattori-tilanne lähellä. Meiän muitten kirjoittajienko olis vaan pitäny niistä tylsistä aiheista kuuliaisesti toistaa.....ei - juu - vaarinhousut.

Hyvinki huumormielellä oon tänä aaamuna...ai-ai, saakohan siitäki sapiskaa, kun toisena aamuna on toisella mielellä ja toisena taas toisella. Ja sekkii ois kuulemma kiellettyy, jos uskaltaa tunnustaa pitävänsä myrskysäistä.

Tässäpä taas malli, millanen kirjotuksen pittää olla, ei päätä eikä häntää. Harakoille vaan mennee, jos totuuksista tai rehellisyydestä puhhuu, siinäkkii leimautuu ite valhettelijaks.
No tulitpa näyttäneeksi oman itsesi ihan julkisesti, että selvisi monille muillekin se epäilyksen varjossa ollut....moninaamaisuus.
Tässä on nyt avoin aloitus, että voit kirjoittaa kootut teokset siitä meiän ´klikin´ - hehheh - toiminnasta, miten sua poloista kiusataan.
S ´il vous plait ! ( tötterö puuttuu iii:n päältä)

17

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Hyvä sus!
      Sinun panostasi tarvitaan palstalla.

      Puolensa on itse kunkin pidettävä, jos ikäisissä on ilkeä kielisiä ja kaksinaamaisia ja joutuu niiden maalitauluksi jotain on tehtävä, koska kiusanteko jatkuu ja yltyy jos jää hiljaiseksi.
      Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun, pois ollaan käskemässä herkästi, huomaamatta omaa käytöstä joka olisi kuitenkin syy palstan valvojan estää tällaisen henkilön palstan käyttö ikuisiksi ajoiksi, mitä muutaman päivän boikotti tekee, kasvattaa lisää uhoa.
      Kirjoitusten poisto on pelkästään pyynnöstä ja sen tekee vain palstan valvoja, tietty rekatulla kirjoittaja voi poistaa itse mutta vain oman kirjoittamansa, tämä siksi että nämä nokkeluuksissaan itseään suorastaan yli luonnollollisina kirjoittajina pitävät
      voivat unohtaa valehtelun, ja kertomukset että j o k u on poistanut.

      Sivulla on ollut paljon pahempaakin tekstiä kuin muutama kirosana, moni varmaan muistaa.

      Uskovaiset, pakanat, pirulliset ja lempeät jokaisen on syytä tulla täällä toimeen,
      palsta on ajanvietettä useammalle.

      Hyvää Tätä Päivää! kaikesta huolimatta

    • Huomenta Sus.

      Kyllä tämä palsta onkin sellainen herkkähipiäisten kokoushetki johon ei paksunahkainen uskalla virkkaa sanaakaan puolustaakseen, tai ollakseen jonkun kanssa samaa mieltä. Oma nahka on jo parkittu täällä moneen kertaan.

      Yleisenä mielipiteenä kirjoitettu arvio palstan tilasta saa jonkun kirjoittajan näkemään arvostelun itseensä kohdistuneena moitteena.
      Herkkyyttä on monta sorttia, joku kutiaa kainalosta, joku jalkapohjasta ja joku nauraa vaikk'ei kukaan edes kutita.
      Olin pitkään pois palstalta. Tuntuu ettei kannata tulla tänne mukaan millään muodolla, lukijanakin tuntee tuskaa tilanteesta jossa aikuiset ihmiset ovat ajojahdissa.

      Eihän täällä uskalla kirjoittaa palstan tilanteesta, ei omista asioistansa, ei tekemisiä tai tekemättä olemisia, kun aina saa arvostelijan lausunnon mielipiteensä perään.
      Täällä näkyy olevan kaksi ryhmää.
      He, jotka kirjoittavat sovussa ja sovittelevasti, sekä he, joille määrättyjen nimimerkkien viestit tarkoittavat, että nyt on lähdettävä tuo kirjoittaja laittamaan ojennukseen, otettava luulot pois ja muistutteva mitä olet joskus ammoisina aikoina kirjoittanut, kertonut, maininnut,kehunut, haukkunut jne.
      Puolustaa saa itseään, mutta vaitiolokin on parempi silloin,kun vastapuoli jatkaa ja jatkaa, eikä suostu tarkistamaan kantaansa siitä, mikä se olikaan se syy alun alkaen ja kannattiko loukkaantua alkuunkaan. Turhastakin loukaantuva osoittaa sittenkin itsetunnon heikkoutta, tiedän, itse olin juuri sellainen kun tulin palstalle.Kaikesta itseen kohdistuvastakaan ei kannata tehdä numeroa, pääsevät kaikki lukijatkin helpommalla.

      Pitäisi perustaa kaksi 70 huonetta.
      Toisen sivuosoitteen perään pari nauravaa hymiötä ja silloin tietäisi kirjoittajakin kummalle sivulle uskaltaa omiansa kertoa.

      Minäkin kerron omiani, muiden ajatuksia jos kirjoitan, laitan lainausmerkkeihin ja alle alkuperän. Molempia teen ja molemmista minua saa moittia jos loukkaan muita mielipiteilläni.

      Sus. Rehellinen mielipiteeni on edelleenkin minulle se tärkein motiivi ja sanon, vaikka saan millaista palautetta, että pidän sinua palstalla rehellisenä, aitona ja monissa asioissa hyvin koskettavaa tekstiä kirjoittavana palstan aktiivina jonka en toivoisi poistuvan palstalta.
      Ihailen rohkeuttasi. Meissä on paljon samaa, johtuneeko siitäkin.
      Itsensä paljastelijaksi meitä molempia on taidettu palstalla sanoa, mutta kun puhuu omiaan liikkuu omilla vesillään rehellisesti.

      En ota hampaisiini, en edes niskaotteeseen ketään, mutta lausun edelleenkin oman mielipiteeni. Palstalla on muitakin hyviä, ihailemiani kirjoittajia susmorsiamen lisäksi, mutta on myös kirjoittajia joilla tuntuu olevan aina karvat pystyssä, tai hipiä niin herkkä, että siihen tulee haavoja vaikka kynsi ole edes terävä, eikä omassa nahassa kiinni.

      Tähänkin tulevat ne miinukset ja syytökset arvostelusta kuten täällä tapana, mutta otan vastaan asialliset arvostelut ja mietin sanoinko väärin.
      Olen sitä mieltä, että molempien puolien pitäisi kyetä hautaamaan sotakirveet ja jättää vanhat jutut esiin kaivelematta.

      Syitä on sysissä ja sepissä jos huonoa taotaan.

    • Hyvää huomenta marraskuuhun!

      Tulihan se susmorsiankin sentään vauhdikkaana mukaan, vauhtia näyt saavan aikaan yhdellä palsta-analyysillä, jota en tässä referoi suotta enää.

      Eilinen ilta päättyi vapauttavaan nauruun " kolmen koplan" sankareiden esiinmarssiin, missä solidaarisuus antoi kättä toisilleen. Hienoa!

      Hyvä mieli jäi lokakuun päättymisestä, ja uusin innoin katselen aamun valkenemista, vaikka naurattaakin vielä hieman.

    • Ramoona*

      Koplaus onkin päivän sana, vähänkös politiikastakin löytyy oikeita ja kuviteltuja. Mutta ihan hyvä kopla tuo SKJ, voi kun pääsis mukaan ! Kai mekin Sini-sirkun kanssa ollaan rauhanenkelien koplassa, hurskautta ei minulla kyllä löydy eikä edes lapaluut selässä törrötä siiventynkinä.
      Pitää vaan kyynelten läpi hymyillä, minua tuppaa itkettämään. On tässä aina omia näkökantojakin tarkistettava.

      Tosi mukavaa, että tulit Susmorsian tervehtimään, eiköhän me taas jatketa harjoituksia kunhan rauhoitutaan. Inspiroidutaan aloituksista ja toisistamme, kun on näin mahtava kirjo koolla palstalla.

      Mukavata marraskuuta - jokohan ensimmäiset pihavalot laittaisi ! Pitää muistaa käydä kaupassa , kun on pyhäinpäivä ja se pir...halloween. Penskoille pitää karkkeja varata, etteivät tee sitä kepposta. Kepponen... onpa kiva sana. Joskus on vähän kepponen olo.

      • HYI-HYI

        VAIKO AINA on kattomista- olet utelias


    • Tervetuloa sus! Kiroilua tai sivellisyyttä, kaikkihan tähän elämänmenoon pitäisi mahtua ja kaikkea erilaisuutta on hyvä oppia sietämään ja kestämään. Jos pahalta näyttää tai tuntuu, parasta väännältää huumorin puolelle.

      Jos sotkuisiin solmuihin on olemassa toinen osapuoli, myös hänelle toivon hyvää jatkoa. Ihan vain varalta tasapuolisuuden nimissä. Mielistelenkö? Tottakai! Miellyttävänähän on väliin mukavampi joskus tuskaiselta tuntuvaa taivalta jatkaa.

      • mies juukasta.

        Linnan Tuntematon sotilas teoksessa oli Suen Tassu alias Taunno Susi, tietysti romaanin kuvitteellinen henkilö hänkin, mut eihän se Rokan Antin kielelle kääntynyt, siispä suen tassu.


    • Olen myös susmorsiammen kirjoituksia kaipaillut,sinulla niin mielenkiintoisia aiheita keskusteluun..

    • Katleija

      Hei "koplakaveri" :))

      Pitipä tulle kertomaan että tuli eilen Mansessa käytyä opistoporukan kanssa. Ajaessamme ohi Hervannan lännen puolelta läheti mielessäni terkkuja sinulle. Oli muutama vuosi kulunut edellisestä käynnistäni, oli kiva tulla entiseen kotikaupunkiin, josta lähdimme -65. Silloin rakennettiin komeaa Kalevan kirkkoa ja Hervantaakin vasta suunniteltiin.
      Käynnillämme keskityttiin koskikeskuksessa Vapriikkiin ja Finlaysonin alueelle.
      Parasta oli se Kiinan keisarin terrakotta-armeijan näyttely. Opastus oli ensiluokkaista, saimme tietoa Kiinan historiasta ajalta 200 vuotta ennen ajanlaskumme alkua Kiinan ensimmäisen keisarin ajalta, jonka kuolemanjälkeistä elämää varten se armeijakin tehtiin. Enpä koulussa muista Kiinan historiatietoa saaneeni.
      Finlaysonissa kävimme Vakoilumuseossa, joka on maailman ensimmäin sellainen. Opas osasi myös asiansa ja käynti siellä olikin aika antoisa. Nythän verkkovakoilu on päivän puheenaihae, siellä tulee selväksi aikaisemmat menetelmät ja henkilöt Mata Haria myöten.
      Kun vertasin Tampellan seutua kuusikymmentälukuun muuttunut on, onneksi punatiiliset massiiviset teollisuusrakennukset on säästetty melkein kaikki, mutta uutta rakennusmassaa on tullut paikalle ja paljon.

    • susmorsian ek.

      Niin, kolmen kopla on hauskasti keksitty nimitys, kaiken muun roskan jälkeen vielä sekin. Jospa lie Venäjä meiänkin ´salasanomia´ kuunnellut, voivat olla siellä Putinin pöyällä tutkittavina!!!
      Päiväseltään ilmeisesti kävitte, oon minäkin nuo mainitsemasi paikat käynyt kattomassa ja oishan täällä vaikka mitä, yhen kerran oon vaan saanut lähdettyä Vanhan kirkon ilmaisiin iltakonsertteihin. Nykysin oon illalla jo niin väsähtänyt, kun aamuyöstä monesti jo riennän....hehheh, ei se kovin rientämistä, kahvin keittoon.
      Sinähän ootkin niin reipas lukemistani päätellen.

      En muista, oonko kerinny kertoo täällä palstalla, että sain sentään aikaseks ottaa osaa Hervanta-Kaukajärvi-kirjoituskilpailuun, sattu inspiraatio päälle. Ens kuussa julistetaan voittajat, saahan nyt nähä miten mummun käy, niin subjektiivistahan on kirjoittamisen arvostelu.
      Hyvvää syksyn jatkoa Sinulle ja muillekin tähän ketjun kirjoittaneille!

      • Katleija

        Kerrohan sitten kuinka kilpailussa kävi, peukkuja piän. Kumma on ellet voita. Onko muuten kunnon palkinnot kans?
        Kyllä minun reippauteni on heikonlaista. Kovin urakka on saada itseni istuma-asennosta pystyyn ja seuraava ponnistus on pistää jalat liikkeelle mars, mars. Siis liikuntapuoli on huono. Kerran viikossa kuntosalikäynti on liian vähän, mutta tyhjää parempi.
        Ja sekin on tullut sanottua että ruoka on pääelinkeino.
        Tietää sen sitten mitä sellaisesta seuraa, mutta aika tyytyväinen kuitenkin olen ja suunnitelmat ovat suuret, vai liekö ne unelmia. Aikaan saan paljon, paljon vähemmän.
        Jatketaan vaan kun siltä tuntuu. Kohtahan taas tulee yksi vuosikerta lisää ja seuraava vuosikymmen häämöttää.


    • Tuoksuvattu#

      Koplat ja kökkäporukat. Pohjanmaalla käytetään noita kivoja sanoja ja sanontoja joita tulee aina silloin tällöin muisteltua.
      Ryhymä ja lauma, aina niitä on siellä missä ihmiset vähänkin ovat tekemisissä toistensa kanssa.

      Joku kopla se on maamme päättäjiä vakoillut, lieneekö kaikki saatu tieto edes tarpeellista vakoilijan kannalta.

      Tampereen muistoja minullakin. Juoksin 4X100 viestiin kuuluvaa 100 metrin pyrähdystä siellä urheilukentällä, katsomossakin melkoinen joukko ammattitovereita ja kilpakumppaneita vuosien ajalta. Kun valittiin joukkueesta kuka juoksee minkäkin osuuden, sain juostavakseni takakaarteen. Ettäkö miksi, minulla ei ollut kierukkaa, paitsi polvessa. Katsomo nauroi, kun yksi tytöistä huusi; "en voi juosta kaarretta, kierukka oikee! Liikunta on edelleenkin päiväohjelmassani. Tulin juuri tunnin hikilenkiltä, mutta enää en juokse, kierukkaan sattuu, siihen polveen.

      • Kauanpa ootkin ollut poissa, tuu siekii takasi, vai oletko vähän yksinäinen sus sinäki, ulospäin se ei näy. Seurassa näkyvä keskipistekin voi olla, mutta pohjimmiltaan yksin selviytyjä ja itsenäinen päättäjä omista asioistaan.
        Susilaumasta tuli mieleen noita lauma-synonyymeja....liuta, katras, konkkaronkka, juntta. Laumassakin jokainen susi on itsenäinen yksilö, mutta yhteisen hyvän vuoksi ollaan laumassa, jelpataan toinen toistaan.Taas sitten sanonta ´ ulvoa sutena susien mukana´ on taas muuta....ihmiset joukossa vastoin omia vakaumuksiaan (joukossa tyhmyys tiivistyy), ovat samaa mieltä.
        Just tuli eilen yhessä luonto-ohjelmassa esille eroja suden ja ketun kesken. Sudet, sudenpennutkin jakavat ruokansa, mutta ketut tappelevat omassa perheessäkin itsekkäästi ruokapaloista.

        Mitähän minä nyt tuota edellistä kirjoitin, olkoon vaan näin aamunaikaseks.
        Kertomassasi juoksukilpailussa voi olla, ettei tullut ymmärretyksi kierukka-sanan eri merkityksiä, mutta vain toisenlaistahan tarvitsemme enää, jos tarvitsemme. En oo ikinä ollut osallistujana mihinkään urheilukisaan, usein pallopeleihinkin olin niitä viimeksi valittuja, vaikka hyvä koppari olinkin pesiksessä. Koulu-urheilu ei ollut niitä hauskimpia hommia, mutta hyviä urheilijoitahan silloin kaverit arvosti enemmän kuin muissa aineissa hyviä.
        No, minä olin sellainen ´joten-kuten´- kouluni läpikäyjä.

        No show must go on...tulipahan tuossa parin päivän aikana ohjelmaa, peräti draamaa, palstalle ns. täyden rahan edestä.....susia ja kettuja....hmm.


      • Tuoksuvattu#
        susmorsian kirjoitti:

        Kauanpa ootkin ollut poissa, tuu siekii takasi, vai oletko vähän yksinäinen sus sinäki, ulospäin se ei näy. Seurassa näkyvä keskipistekin voi olla, mutta pohjimmiltaan yksin selviytyjä ja itsenäinen päättäjä omista asioistaan.
        Susilaumasta tuli mieleen noita lauma-synonyymeja....liuta, katras, konkkaronkka, juntta. Laumassakin jokainen susi on itsenäinen yksilö, mutta yhteisen hyvän vuoksi ollaan laumassa, jelpataan toinen toistaan.Taas sitten sanonta ´ ulvoa sutena susien mukana´ on taas muuta....ihmiset joukossa vastoin omia vakaumuksiaan (joukossa tyhmyys tiivistyy), ovat samaa mieltä.
        Just tuli eilen yhessä luonto-ohjelmassa esille eroja suden ja ketun kesken. Sudet, sudenpennutkin jakavat ruokansa, mutta ketut tappelevat omassa perheessäkin itsekkäästi ruokapaloista.

        Mitähän minä nyt tuota edellistä kirjoitin, olkoon vaan näin aamunaikaseks.
        Kertomassasi juoksukilpailussa voi olla, ettei tullut ymmärretyksi kierukka-sanan eri merkityksiä, mutta vain toisenlaistahan tarvitsemme enää, jos tarvitsemme. En oo ikinä ollut osallistujana mihinkään urheilukisaan, usein pallopeleihinkin olin niitä viimeksi valittuja, vaikka hyvä koppari olinkin pesiksessä. Koulu-urheilu ei ollut niitä hauskimpia hommia, mutta hyviä urheilijoitahan silloin kaverit arvosti enemmän kuin muissa aineissa hyviä.
        No, minä olin sellainen ´joten-kuten´- kouluni läpikäyjä.

        No show must go on...tulipahan tuossa parin päivän aikana ohjelmaa, peräti draamaa, palstalle ns. täyden rahan edestä.....susia ja kettuja....hmm.

        Lapsilauma, ennen me kaikki kylän lapset leikimme ja pelasimme kaikki yhdessä. Oli meitä melkoinen lauma ja kaikki hyväksyttiin mukaan. Kyllä sai satikutia vanhemmilta, jos erehtyi syrjimään jonkun pois joukosta.

        Kasvatus oli ankaraa, eikä se ollut vain vanhempien antamaa, vaan siihen liityivät isovanhemmat ja muiden lasten vanhemmat. Silloin naapurin täti uskalsi komentaa naapurinkin lapsia ja meistä todella pidettiin huolta. Emme päässeet villiintymään kuin nokkospensaat kiusaamaan toisiamme.

        En minä ole rohkea. Ainoa rohkeuteni on kai pitää kiinni periaatteistani ja olla rehellinen tekemisissäni ja sanoissani. Muutaman vuoden ajan olen ollutkin lukossa. Määrätyt asiat ovat vieneet voimavarat ja kokemaani en voi purkaa tänne riepoteltavaksi, yksityistä kokemusta jonka olen jakanut, mutta suljetusti, luottaen tukijoihini. Ystävät ovat tukeneet, kiitos heille.
        Kyllä muutoksiakin on tapahtunut henk. koht. elämässä. Jotain on tullut ja paljon on mennyt. Kaveria ei jätetä, mutta voihan kaveruus säilyä, vaikka se jotenkin muuttuu.

        En tiedä kiinnostaako minua olla täällä mukana.
        Joku päivä tulee taas stoppi vastaan, kun ne mitenkään ymmärrä miksi nämä kirjoituspalstat ovat kuin kilparata. Plussia pitää saada, kuin ennen niitä tilppuja viestiketjun päähän kun se jatkui määrätyn viestiluvun. Täällä ei voi yleisellä tasolla arvostella tai lausua mielipidettä, kun senkin jo joku ottaa itsellensä osoitetuksi.
        Siinä tilanteessa tekisi mieli sanoa, että vain osuva maali reagoi, vain siihen sattuu, mutta kun sattuu vaikka ei osu. Herkkyyttä on monta lajia. Minä itken herkästi ja loukkaannunkin sydänjuuria myöten jos loukkaus tulee tutulta taholta, aiheettomasti, kuten viime aikoina on tapahtunut yksityiselämässäni. Reagoin niihin omalla tavallani ja unohdan, koska turha on palavaan hiillokseen puhaltaa, se syttyy uudelleen ja liekki voi tuhota vielä enemmän.

        Tämä draama on tehnyt kyllä hyvääkin.
        Joskus on kaikkien syytä miettiä tilanne uudelleen. Kun kyse on vain loukkaantumisesta, väärinymmärtämisestä ja kirjoitetusta sanasta joka voidaan tulkita oikein tai väärin, miksi jatkaa ja jatkaa tyhjentämättä mieltä ja pöytää turhasta krääsästä.

        Olen aina ihaillut Sinun rohkeuttasi, koska itsekin olin rohkea.
        Sain moitteita ja saan niitä varmasti edelleenkin, mutta siitä huolimatta seison palstan rohkeiden naisten ja miesten rinnalla puolustamassa sanan vapautta.

        Toivotaan hienoa ulkoilupäivää meille kikille. Sielun ja ruumiin ravintoa reippaillen.


      • Ramoona*
        susmorsian kirjoitti:

        Kauanpa ootkin ollut poissa, tuu siekii takasi, vai oletko vähän yksinäinen sus sinäki, ulospäin se ei näy. Seurassa näkyvä keskipistekin voi olla, mutta pohjimmiltaan yksin selviytyjä ja itsenäinen päättäjä omista asioistaan.
        Susilaumasta tuli mieleen noita lauma-synonyymeja....liuta, katras, konkkaronkka, juntta. Laumassakin jokainen susi on itsenäinen yksilö, mutta yhteisen hyvän vuoksi ollaan laumassa, jelpataan toinen toistaan.Taas sitten sanonta ´ ulvoa sutena susien mukana´ on taas muuta....ihmiset joukossa vastoin omia vakaumuksiaan (joukossa tyhmyys tiivistyy), ovat samaa mieltä.
        Just tuli eilen yhessä luonto-ohjelmassa esille eroja suden ja ketun kesken. Sudet, sudenpennutkin jakavat ruokansa, mutta ketut tappelevat omassa perheessäkin itsekkäästi ruokapaloista.

        Mitähän minä nyt tuota edellistä kirjoitin, olkoon vaan näin aamunaikaseks.
        Kertomassasi juoksukilpailussa voi olla, ettei tullut ymmärretyksi kierukka-sanan eri merkityksiä, mutta vain toisenlaistahan tarvitsemme enää, jos tarvitsemme. En oo ikinä ollut osallistujana mihinkään urheilukisaan, usein pallopeleihinkin olin niitä viimeksi valittuja, vaikka hyvä koppari olinkin pesiksessä. Koulu-urheilu ei ollut niitä hauskimpia hommia, mutta hyviä urheilijoitahan silloin kaverit arvosti enemmän kuin muissa aineissa hyviä.
        No, minä olin sellainen ´joten-kuten´- kouluni läpikäyjä.

        No show must go on...tulipahan tuossa parin päivän aikana ohjelmaa, peräti draamaa, palstalle ns. täyden rahan edestä.....susia ja kettuja....hmm.

        Nyt luin tämän viestisi, ja samaa kettua lienemme katsoneet , mahtoiko se Sinun uniisi tulla. Susi-teemassa muutenkin tuolla Sini-sirkun uniketjussa liikun, suden hetki tuli aamuyön unista mieleeni. Meillä on jo kolmas susikoira eli saksanpaimenkoira, ollaan oltu aina osana laumaa koko perhe. Luontodokumentit on yleensä niin hienosti kuvattu, niistä oppii katselemaan uusin silmin kaikkea, yksityiskohtia, värisävyjä, valoja ja varjoja. Miten se haikaraparikin pitkillä nokillaan toisiaan helli ja villisika imetti kymmentä söpöliinipoikastaan. Eläimet sopeutuvat luontoon, mutta ihminen ei, eikä luontokaan sopeudu ihmiseen.


      • Ramoona* kirjoitti:

        Nyt luin tämän viestisi, ja samaa kettua lienemme katsoneet , mahtoiko se Sinun uniisi tulla. Susi-teemassa muutenkin tuolla Sini-sirkun uniketjussa liikun, suden hetki tuli aamuyön unista mieleeni. Meillä on jo kolmas susikoira eli saksanpaimenkoira, ollaan oltu aina osana laumaa koko perhe. Luontodokumentit on yleensä niin hienosti kuvattu, niistä oppii katselemaan uusin silmin kaikkea, yksityiskohtia, värisävyjä, valoja ja varjoja. Miten se haikaraparikin pitkillä nokillaan toisiaan helli ja villisika imetti kymmentä söpöliinipoikastaan. Eläimet sopeutuvat luontoon, mutta ihminen ei, eikä luontokaan sopeudu ihmiseen.

        Katsoin telkasta silmät ymmyrkäisenä ulkomaan miestä, koiraammattilaista, jolla oli tämä susikoira. Kumpaa sukupuolta lienee tämä nelijalkainen ollut, mutta mies selitti, että koira pitää häntä alfauroksena.
        Tällainen suhde eläimeen, joka pohjimmiltaan on suden sukua, niin onhan se kunnioitettava. Tämän suuntainen asia on hevoskuiskaajan taito kommunikoida rajun luontokappaleen kanssa, saada se rauhoittumaan - luoda yhteys eläimen pyykeen.


    • susumorsku

      Ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      59
      2655
    2. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      79
      2645
    3. Autolla markettiin

      Kiire ollut ku ovista läpi tyhjään kauppaan. Liekö sairauskohtaus.
      Kajaani
      85
      2168
    4. Mä oon niin patti tilanteessa

      Vaikeassa sellaisessa!!
      Ikävä
      51
      1985
    5. Moto team Tauriainen Oy

      Metsä Groupilta KENKÄÄ!Siinä Stora ensolle mallia.
      Kajaani
      30
      1795
    6. Martina osti talon Lapista

      – Unelmat on tehty toteutettavaksi. Usein ne ei tule helpolla, mutta kun olet valmis tekemään töitä ja jatkamaan niin ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1770
    7. MONIKO kansansta OIKEASTI on ns. "Naton puolella" ?

      Kertokaa tässä ketjussa omia havaintojanne lähipiiristänne ja omia mietteitänne. Sana on vapaa mutta kohtuus kommenttei
      Maailman menoa
      437
      1598
    8. Anna sellainen tunniste josta voin tietää että kaipaat minua

      ja otan yhtettä sinuun ja kyselen kuulumisia.
      Ikävä
      157
      1579
    9. Idän oppilaiden hyväntahtoinen hourailu

      On vakava ja surullinen tosiasia, että sielujen ja Jumalan totuuden vihollinen johtaa tuhansia ihmisiä kyseenalaistamaan
      Idän uskonnot
      336
      1053
    10. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      90
      988
    Aihe