MIKÄ BEMAREISSA OIKEIN KIEHTOO?!

envaatajuuteitä

Kertokaas mulle mikä niissä bemareissa kiehtoo niin ? Mäen vaan voi käsittää miks abaut 70% teinixeistä niin ihannoi bemaria,mä en vaan tajua.. Neon niin järkyttävän rumiakin,ja mun silmään kaikki bemarit näyttää samalta jotkut vain uudemmalta jotku vanhemmalta samallaisia kaikki.
Olen joskus nettiautosta oikeen melkein väkisin yrittänyt ihastuttaa itseni bemareihin,muttakun ei niin ei. Jo pelkkä bemarin maine saa mut pysymään kaukana (pipelonjatke, kesken kasvuisten leikkikalu, ei kestä) Miksi edes haluatte itsellenne huonoa mainetta ?
Mikä tahansa muu merkki menee kyllä mersut volvot japsit jopa ooppelitkin omasta mielestä nätimpiä,etenki kakkoskoppanen omega ja mantat :3

393

8961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorkki 47

      En oo teini, mutta on alla jo yhdeksäs BEMARI, ja kaikki on skulannut 100%. Ajele sinä nulikka vain sillä vanhalla järkyttävän rumalla golfilla tai tojolla. Herää Manta oli 70-luvulta!

      • kallen tyttö

        Kuulostat kommenteinesi, ehkä ikäsikin perusteella, juuri niiltä bemarin omistajilta joka ajaa hirveetä höökiä liikenteessä perään, ja nuuskuttaa autosi peppua. Ohittaa taitamattomasti ja syöksyy ohittaessa suoraan eteesi, kurat roiskien. Vaikka sattuisi vapaata kaistaa olemaankin. Akut näissä saattaa olla hyvät, toisn kuin mersuissa jotka pitää jättää kelillä kuin kelillä käyntiin. Ja mieluiten pankin tai liikkeen oven eteen. Mitä tulee -70 luvun autojen ihailuun siinä ei ole mitään vikaa. Ennen autoissa oli muotoja. Joka merkillä oma tyylinsä. Nyt on suunnittelu massatuotantoa, kaikki auto näyttää samanlaisilta. Siksi toiseksi monet nuoret ovat tykästyneet entisöimään -60-70 luvun autoja. Pitävät kuin silmäterää ja ajavat entisöimäänsä ylpeänä niitä.


      • MASTΣƦ✘

        "Ajele sinä nulikka vain sillä vanhalla järkyttävän rumalla golfilla tai tojolla."

        No ainakaan Golfini ei lahoa pihalle, tai mene takaluisussa metsään.


      • valitan,näin on

        Ei yhtään autoa kummempi.
        Kalliit varaosat esimerkiksi ,siihen olen enimmän suivaantunut omassani.


      • kehitys kehittyy
        kallen tyttö kirjoitti:

        Kuulostat kommenteinesi, ehkä ikäsikin perusteella, juuri niiltä bemarin omistajilta joka ajaa hirveetä höökiä liikenteessä perään, ja nuuskuttaa autosi peppua. Ohittaa taitamattomasti ja syöksyy ohittaessa suoraan eteesi, kurat roiskien. Vaikka sattuisi vapaata kaistaa olemaankin. Akut näissä saattaa olla hyvät, toisn kuin mersuissa jotka pitää jättää kelillä kuin kelillä käyntiin. Ja mieluiten pankin tai liikkeen oven eteen. Mitä tulee -70 luvun autojen ihailuun siinä ei ole mitään vikaa. Ennen autoissa oli muotoja. Joka merkillä oma tyylinsä. Nyt on suunnittelu massatuotantoa, kaikki auto näyttää samanlaisilta. Siksi toiseksi monet nuoret ovat tykästyneet entisöimään -60-70 luvun autoja. Pitävät kuin silmäterää ja ajavat entisöimäänsä ylpeänä niitä.

        Autot näyttää samalta myös sen takia, että aerodynaamiset ominaisuudet ja kulutuksen minimointi ovat suunnittelijoille nykyään vähintään yhtä tärkeitä, kuin estetiikka. Tulevaisuudessa kaikki ajaa harmailla sähkösukkuloilla.


      • BaijerinMottiWerstas
        kallen tyttö kirjoitti:

        Kuulostat kommenteinesi, ehkä ikäsikin perusteella, juuri niiltä bemarin omistajilta joka ajaa hirveetä höökiä liikenteessä perään, ja nuuskuttaa autosi peppua. Ohittaa taitamattomasti ja syöksyy ohittaessa suoraan eteesi, kurat roiskien. Vaikka sattuisi vapaata kaistaa olemaankin. Akut näissä saattaa olla hyvät, toisn kuin mersuissa jotka pitää jättää kelillä kuin kelillä käyntiin. Ja mieluiten pankin tai liikkeen oven eteen. Mitä tulee -70 luvun autojen ihailuun siinä ei ole mitään vikaa. Ennen autoissa oli muotoja. Joka merkillä oma tyylinsä. Nyt on suunnittelu massatuotantoa, kaikki auto näyttää samanlaisilta. Siksi toiseksi monet nuoret ovat tykästyneet entisöimään -60-70 luvun autoja. Pitävät kuin silmäterää ja ajavat entisöimäänsä ylpeänä niitä.

        Kerropa sinä yksikin JÄRKIsyy, miksi ostaa bemeri, sillä eihän se ole ominaisuuksiltaan tai kestävyydeltäkään yhtään muita parempi, sillä on vaan se status teinien ja pyrkyreiden silmissä.


      • Kag/ka
        MASTΣƦ✘ kirjoitti:

        "Ajele sinä nulikka vain sillä vanhalla järkyttävän rumalla golfilla tai tojolla."

        No ainakaan Golfini ei lahoa pihalle, tai mene takaluisussa metsään.

        Minun Golfini lahosi pihalle, annoin sen pois ilmaiseksi, kun ei mennyt katsastuksesta läpi. Vm oli muuten 1999, piti olla sinkitty kori, oli varmaan unohtunut sinkittää.


      • Ihmeissään

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?


      • ehhh
        Kag/ka kirjoitti:

        Minun Golfini lahosi pihalle, annoin sen pois ilmaiseksi, kun ei mennyt katsastuksesta läpi. Vm oli muuten 1999, piti olla sinkitty kori, oli varmaan unohtunut sinkittää.

        Kaikki saa rikki kun aikansa laiminlyö, sinkitty kori tarkoittaa lähinnä suojapinnoitetta eikä ikuista ruostetakuuta.

        Suhteellisuudentaju...


      • ok-talollinen
        Ihmeissään kirjoitti:

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?

        Auto vaihdetaan uuteen siksi, että sillä voi näyttää naapureille. Syödään vaikka pelkkää kaurapuuroa, kunhan voi pitää kulissit pystyssä. Eniten huvittaa ne 40 tonnin autot jossakin kaupungin vuokratalon parkkipaikalla.
        Minua ei hävetä ajella yli 5 vuotta vanhalla japsilla, koska tiedän että pystyisin ostamaan saman tien käteisellä vaikka 20 uutta bemaria pihalle seisomaan. Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.


      • Bmwmiäsh
        Ihmeissään kirjoitti:

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?

        Ikää 29. 24:s bemari alla. Tällä hetkellä niitä kaksi kpl, kesä ja talvikäyttöön.
        On ollut "kalliita" ja halpoja, tehokkaita ja hitaita.
        Kymmenkunta muun merkkisiä ollut kans.
        En näkis vaihtavani merkkiä nyt enkä lähitulevaisuudessa. Autojen vaihtoaika on kyllä hidastunut tätä nykyä..
        En hauku muita merkkejä. BMW sattuu nyt olemaan mun merkki, kuten hugo boss vaatteissa.


      • vuokrakämppäläinen
        ok-talollinen kirjoitti:

        Auto vaihdetaan uuteen siksi, että sillä voi näyttää naapureille. Syödään vaikka pelkkää kaurapuuroa, kunhan voi pitää kulissit pystyssä. Eniten huvittaa ne 40 tonnin autot jossakin kaupungin vuokratalon parkkipaikalla.
        Minua ei hävetä ajella yli 5 vuotta vanhalla japsilla, koska tiedän että pystyisin ostamaan saman tien käteisellä vaikka 20 uutta bemaria pihalle seisomaan. Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.

        Mua taas huvittaa maha pystyssä kävelevät vanhojen talonrötisköjen omistajat, jotka kuvittelevat olevansa vähintäänkin kartanonherroja. Minua ei hävetä ajaa uudella saksalaisella laatuautolla ja asua vuokralla, koska tiedän, että pystyisin saman tien ostamaan käteisellä vaikka parikymmentä noita mainitsemiani "kartanoita". Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.


      • Vitunköyhä:DD^^
        vuokrakämppäläinen kirjoitti:

        Mua taas huvittaa maha pystyssä kävelevät vanhojen talonrötisköjen omistajat, jotka kuvittelevat olevansa vähintäänkin kartanonherroja. Minua ei hävetä ajaa uudella saksalaisella laatuautolla ja asua vuokralla, koska tiedän, että pystyisin saman tien ostamaan käteisellä vaikka parikymmentä noita mainitsemiani "kartanoita". Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.

        autot kartanoita ja sillee


      • vw kuljettaja
        BaijerinMottiWerstas kirjoitti:

        Kerropa sinä yksikin JÄRKIsyy, miksi ostaa bemeri, sillä eihän se ole ominaisuuksiltaan tai kestävyydeltäkään yhtään muita parempi, sillä on vaan se status teinien ja pyrkyreiden silmissä.

        Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri.
        Yhteistä näille adhd-tyypeille on 0,5s hermot liikenteessä, ajetaan kuin itsevaltiaat huomioimatta muuta liikennetta tai liikenne/nopeusrajoituksia.
        Kommentoikaa olenko saanut väärän kuvan BMW omistajista?


      • okt asukas 35v
        vuokrakämppäläinen kirjoitti:

        Mua taas huvittaa maha pystyssä kävelevät vanhojen talonrötisköjen omistajat, jotka kuvittelevat olevansa vähintäänkin kartanonherroja. Minua ei hävetä ajaa uudella saksalaisella laatuautolla ja asua vuokralla, koska tiedän, että pystyisin saman tien ostamaan käteisellä vaikka parikymmentä noita mainitsemiani "kartanoita". Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.

        Vuokralla asuminen on kuin kantaisi vettä kaivoon. Vanhana eläkerahat ei riitä vuokraan, ei lääkkeisiin, ei ruokaan. Kannattaa tehdä oikeat päätökset ajoissa.
        Kannattaako laittaa kaikki rahat siihen autoon?
        Myös sinä palleroiseni olet joskus se isovatsainen vanhus jota nyt halveksit vai etkö vanhene ollenkaan?


      • fordisti
        vw kuljettaja kirjoitti:

        Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri.
        Yhteistä näille adhd-tyypeille on 0,5s hermot liikenteessä, ajetaan kuin itsevaltiaat huomioimatta muuta liikennetta tai liikenne/nopeusrajoituksia.
        Kommentoikaa olenko saanut väärän kuvan BMW omistajista?

        No ei ehkä noin kärjistäen mutta samansuuntaisia ajatuksia on herättänyt.


      • BMW kusipää
        vw kuljettaja kirjoitti:

        Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri.
        Yhteistä näille adhd-tyypeille on 0,5s hermot liikenteessä, ajetaan kuin itsevaltiaat huomioimatta muuta liikennetta tai liikenne/nopeusrajoituksia.
        Kommentoikaa olenko saanut väärän kuvan BMW omistajista?

        No, mitäs tulet sillä kotterolla siihen eteen köröttelemään.Tottakaii sitä painetaan ohi jos on millä mennä.Muista ensi kerralla väistää näet takaa tulevan ainoan, oikean, teiden Valtiaan, B_M_W:n ;)))


      • Onnetonta vihaa
        vw kuljettaja kirjoitti:

        Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri.
        Yhteistä näille adhd-tyypeille on 0,5s hermot liikenteessä, ajetaan kuin itsevaltiaat huomioimatta muuta liikennetta tai liikenne/nopeusrajoituksia.
        Kommentoikaa olenko saanut väärän kuvan BMW omistajista?

        "Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri."
        Aikamoinen kateellinen vuodatus. Syy siihen, että ajan BMW:llä on siinä, että nautin ajamisesta ja minulla on siihen varaa. Toiseksi en ole riippuvainen toisten mielipiteistä enkä panettelusta vaan teen päätökseni itsenäisesti.
        Ihmetyttää syvä katkeruus ja herjaaminen BMW:llä ajavia kohtaan. Kyseessähän on mekaaninen laite josta toiset pitävät. Täytyy olla aika seko ladatessaan kaiken katkeruuden, saamattomuuden ja kateellisuuden automerkkiin.


      • Pistä töpinäksi
        ok-talollinen kirjoitti:

        Auto vaihdetaan uuteen siksi, että sillä voi näyttää naapureille. Syödään vaikka pelkkää kaurapuuroa, kunhan voi pitää kulissit pystyssä. Eniten huvittaa ne 40 tonnin autot jossakin kaupungin vuokratalon parkkipaikalla.
        Minua ei hävetä ajella yli 5 vuotta vanhalla japsilla, koska tiedän että pystyisin ostamaan saman tien käteisellä vaikka 20 uutta bemaria pihalle seisomaan. Syy miksi en osta on se, ettei ole tarvetta tehdä niin.

        "Auto vaihdetaan uuteen siksi, että.." Toisilla on varaa ja halua ajaa uudella.
        Ei kannata olla katkera, mutta jotkut tekevät reippaasti töitä ja nauttivat tuloksista.


      • BMW 435ixA
        vw kuljettaja kirjoitti:

        Halu nostaa omaa statustaan kavereiden silmissä, kuvitellaan oleva hiukan muiden yläpuolella kun ajetaan BMW:llä. Huono itsetunto, nuori ikä, testosteronin ylituotanto, akne, ylipaino, finnit, pieni heppi, kuvitellaan että se tyttö nyt huomaa minut, itsetehostuksen tarve tuossapa syitä miksi ostaa beemeri.
        Yhteistä näille adhd-tyypeille on 0,5s hermot liikenteessä, ajetaan kuin itsevaltiaat huomioimatta muuta liikennetta tai liikenne/nopeusrajoituksia.
        Kommentoikaa olenko saanut väärän kuvan BMW omistajista?

        Tuollaiseksikin maailmankuva voi joillain vinoutua, jos muiden valinnat kiinnostavat omia enemmän. Ei se sinulta ole pois, jos perheessämme on kaksi laadukasta autoa, joiden puikkoihin astuminen antaa hivenen pilvisemmälläkin päivällä hymyn huulille.

        Mielestäni minulla on hyvä itsetunto, 40 vuotta ei ole enää kovin nuorikaan, testot ovat tasapainossa, akne lähti jo teini-iässä, olen fyysisesti hyvässä kunnossa, vaimon mielestä hepillä on vähintäänkin tarpeeksi mittaa eikä minun tarvitse enää kerätä kenenkään huomiota autoilla. Haluan vain ajaa hyvillä sellaisilla arvostaen yhtälailla muiden valintoja. Jokainen tekee päätöksensä omien mieltymyksensä ja taloudellisten preferenssiensä pohjalta.


      • Anonyymi
        Ihmeissään kirjoitti:

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?

        mitä vittua sää selität pönttö


      • Anonyymi
        Ihmeissään kirjoitti:

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?

        Minä vaihdan autoa 3-5 vuoden välein. Ostan aina uuden. En vaihda siksi että edellisessä olisi mitään vikaa. Johan siihen vanhaan alka kyllästymä.n ja renkaatkin pitää yleensä ostaa siinä kohtaa uudet.


      • Anonyymi
        Ihmeissään kirjoitti:

        Kehtaako ees kysyä, miksi YHDEKSÄS bemari? Jos olet 47-vuotias, kuten nimimerkki antaa ymmärtää (ja jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana), niin ajovuosia sinulla on 29. Tämä vielä jaetaan 9 bemarilla niin auton käyttöiäksi saadaan 3,22 vuotta per bemari.

        Ja vaikka olisit syntynyt 1947 ja edelleen olettaen saanut kortin 18-vuotiaana, niin ajovuosia olisi silloin 48. Tämä jaettuna 9 tulee 5.33 vuotta per auto.

        Ei tunnu kyllä kovinkaan luotettavalta automerkiltä jos sitä pitää 3-5 vuoden välein vaihtaa uuteen vai onko havaittavissa sitä ilmiötä että autoa pitää vaihtaa ilman mitään syytä kuin "mustalainen hevosta"?

        Miksi auto pitäisi käyttää loppuun itse, kun siitä maksetaan käytettynä, ja voi ostaa uuden tilalle halutessaan?


    • Oskari 2

      KAIKKI!

    • Huipsi

      160km täysin sähköinen ajomatka.

    • henna

      Ghettobuudit sheikkaa ja heitterit heittaa!

      En tiedä oonko 22-vuotiaana vielä teiniksi, mutta olen kyllä teiniksistä asti ollut ihastunut tähän automerkkiin. Tykkään ajettavuudesta (80-luvun bemmeistä, ei mitään turhia vakautuksia tai säätimiä), penkeistä, tunnelmasta, ulkonäöstä ja siitä miten se voima tulee pellin alta tiehen. En voisi koskaan kuvitella ostavani oikeastaan muuta autoa enkä ole koskaan katsonut muita autoja sillä silmällä.

      • toinen hintti

        Entäs muita miehiä?


      • ?????
        toinen hintti kirjoitti:

        Entäs muita miehiä?

        Haeppa seuraa joltain muulta saitilta


      • Mee hoitoon

        Viestissäsi pisti silmään

        "olen kyllä teiniksistä asti ollut ihastunut tähän automerkkiin."

        Ja

        "enkä ole koskaan katsonut muita autoja sillä silmällä."

        Mitä vittua mies?


      • oikeesti aikuinen

        Fyysinen ja henkinen ikä ovat kaksi eri asiaa. Harvoin 22v on ikäänsä kypsempi, valitettavasti. He toki itse eivät sitä tiedosta, vielä.


    • Syitä, syitä...

      Ihan samoin voisi monilta kysyä, että mikä jenkkiautoissa kiehtoo. Tai siinä että vaatteiden pitää olla tietynmerkkiset. En kyllä ymmärrä fanaattista merkkiuskollisuutta ihmisissä ylipäätään, mutta ihmiset tuuppaa pitämään uskomuksistaan kiinni - siksi meillä on mainoksia joka paikassa, ja uskontoja historian hämäristä asti.

      BMW voi nyt tietyssä luokassa ehkä ollakin parhaita valintoja jonkun mielestä, joka priorisoi tiettyjä asioita, ehkä parempiakin autoja olisi mutta ainakin tietää mitä saa kun ostaa bemarin - riskit on melko pienet että olisi tylsä ajaa ja laaduton tekele.

      Ja lisäksi statusarvo on tällä hetkellä varsin hyvä bemaria ajavalle; vähän sama kuin jos laittaisi Certina-automaattikellon ranteesensa - ei mikään Rolex, mutta sveitsiläinen laatukello kuitenkin.

    • mosse on mosse...

      Miten niin muka kiehtoo?? No ei todellakaan mikään!!!!
      Mikä muka mossessa voisi olla kiinnostavaa???

      • takapenkillä yes

        Tosimies saa sillä naista.


      • takapenkillä yes kirjoitti:

        Tosimies saa sillä naista.

        diggaan 70-80 lukujen bemareita samoin 60-70 luvun


    • iloveco2

      Täytyy kyllä olla vitun tyhmä jos miettii sitä mitä joku toinen ihminen miettii siitä millä autolla sä ajat. Toinen ajaa toyotalla toinen bmw:llä.
      Mitä väliä millä autolla joku ajaa? No suomalaiset kyllä on kateellista porukkaa, ikävä fakta. Itse olen ajanut opelil,mersulla,volvol,renaultil yms, ja nyt bemarilla ja kaikissa on omat vikansa, toiset parempia toiset huonompia, mutta se on totta että bemari on hyvä ajettava ja hienoja autoja omasta mielestä. Vaikka en sano etteikö noista muut autot olisi olleet hyviä ajettavia ja heinoja.
      Toiset tykkää toiset ei, kaikkia ei voi miellyttää.
      ps. voi se mulkku olla pien myös skoda kuskil ja voi sekin olla mulkku korvien välistäkin:D

    • kokonaisuus ratkaisi

      Mun mielestä aika selvä valinta miksi päädyin aina bmw kun selasin autoehdokkaita, tyylikäs ulkonäkö yhdistettynä hyvään suorituskykyyn hintaan nähden.
      Verrattuna esim mersuun ja audiin joka on huonomman näköinen ja laiskempia suorituskyvyltään hintaan nähden. Sanoin asian näin, ettei joku tietämätön ala huutelemaan että audi r8 tai mersun amg näyttää hyvältä ja kulkee, niiden hinta on ihan eri tasoissa.

      • 125i

        Kyllä mersulla ja audillakin on hyvän näköisia autoja halvemmissa hintaluokissa. Audi TT, S3, A5 ja Mercedes CLA, C, SL mielestäni hyvän näköisiä. Suorituskykykin alkaa noissa Saksalaisissa olla. En ole mikään BMW vihaaja itselläni on 2009 125i ja rakastan sitä ja muita bemareita, mutta on muillakin merkeillä kivoja autoja ;)


      • Aadffgdssfg

        BMW -----------------> Hinta/Teho

        Mercedes Benz----> Laatu


    • Ai että mikä?

      BMW on miesten hommoo!

    • Pekka

      Bmw, hyvä ajettavuus, hieno design, saatavana paljon erilaisia varusteita, hiljaisuus, ...
      Miinukseksi voi katsoa korkeamman hinnan, mutta noista edellä mainituista asioista pitää maksaa. Ilmaiseksi et hyvää saa.

      Minua ei ehkä voi aivan teiniksi sanoa, ikää yli 50 ja takana yli miljoona ajettua kilometriä. En aja työkseni.

    • EI MIKÄÄN......

      "mikä bemareissa oikein kiehtoo".....EI MIKÄÄN.........

      • Mara

        Korkea L A A T U kiehtoo, sekä moni autoon liittyvä yksityiskohta jonka olemassaoloa ei edes huomaa koska ne toimivat häiriöttä.
        No kohta yhteistyö Toyotan kanssa tuo tekniikaltaan uudistettuja malleja ....niitä odotellessa mennään perinteisellä koneella.


      • Asdfhhjg
        Mara kirjoitti:

        Korkea L A A T U kiehtoo, sekä moni autoon liittyvä yksityiskohta jonka olemassaoloa ei edes huomaa koska ne toimivat häiriöttä.
        No kohta yhteistyö Toyotan kanssa tuo tekniikaltaan uudistettuja malleja ....niitä odotellessa mennään perinteisellä koneella.

        Ei kukaan BMW:tä laadun takia osta, vaan tehon.

        Jos laatu on tehoa tärkeämpi kriteeri, Mercedes Benz on valintasi.


    • sepi k.

      Bemussa ei kiehdo mikään. RS ocu se olla pitää.
      Bemut on romuja.

      • oikea auto alkaa a:l

        Toki pitää, jos ei täppi riitä bemariin ;)


      • BMW 530

        Heh heh. Nämä "muka sportti" autoilijat ne on naurettavimpia liikenteessä kun ne ampuu bemarin takapuskuriin kiinni kuvitellen, että nyt kun on parisataa heppaa pellin alla niin näytetään miten mennään bmw:stä ohi. Niin ne rs skeidat ym. paskat aina vaan jää perus perhe bemulle. Säälittävää kun mallisarjan tehokkain auto on joku alle 250 heppanen neiti sportti :D :D Semmoset tehothan pitää olla ihan perusmallissa!!


      • Jälleen kerran
        BMW 530 kirjoitti:

        Heh heh. Nämä "muka sportti" autoilijat ne on naurettavimpia liikenteessä kun ne ampuu bemarin takapuskuriin kiinni kuvitellen, että nyt kun on parisataa heppaa pellin alla niin näytetään miten mennään bmw:stä ohi. Niin ne rs skeidat ym. paskat aina vaan jää perus perhe bemulle. Säälittävää kun mallisarjan tehokkain auto on joku alle 250 heppanen neiti sportti :D :D Semmoset tehothan pitää olla ihan perusmallissa!!

        Vaikuttaa siltä että kaverilla ei ole suhteellisuudenkäsitystä.

        200hp nykynuorisolla näyttää olevan liikaa 1300kg kopassa.

        alle 250hp alurunkoinen "neitisportti" hakkaa aika hätäseen ne painavemman auton kolmisensataa heppaa kiihtyvyydessä, vääntöä ei välttämättä kyllä löydy.

        Mutta siinähän se nuorison käsitys tehosta onkin, kiihtyvyys.


    • Pekka ja Jukka

      Pakoäänet kiehtoo :)

      • bgkbkbj

        Mä voin sulle päästellä vähän pakoääniä :D :D


    • free tiibet

      mieti sitä urpo loppu elämäs, pitäskö sun hankkia itelles laiffii ettet mieti muitten valintoja.

    • b..m..w..

      TAKAVETO !!!!!

      • pete 316

        TAKAAVETO!!!


      • karu totuus

        Niinhä ne bemarimiehet vetelee takaapäin miehiä.


      • 520 d Turpo Bisnes x

        4 -Veto Diverx4


      • asadasd
        520 d Turpo Bisnes x kirjoitti:

        4 -Veto Diverx4

        Avustava neliveto, takaa vetää sitten ku edestä on jo pito mennyt.

        Loistava vetotekniikka kun haluaa kaasua painamalla jatkaa kurvissa suoraan


    • HeräTkää jo

      Takaveto on historiaa ja täysin epäonnistunut vetotapa ratkaisu henkilöautoon.

      • amg+m

        ja sinä pelle et tiedä sitten autoilusta mitään. Tuskin olet edes kokeillut niitä kovempia takavetopelejä


      • Vai oikeen "amg"....
        amg+m kirjoitti:

        ja sinä pelle et tiedä sitten autoilusta mitään. Tuskin olet edes kokeillut niitä kovempia takavetopelejä

        Niin kyllähän se vanha savuava 200D mersunraatosikin varmasti on mielestäsi oikeen amg-versio muutaman keskioluen nauttimisen jälkeen.


      • Ja mistähän syystä?


      • takavetotakasi

        kyllä se on niin että jos kerran vetävistä pyöristä lähtee ensin pito niin minkä takia
        ne on sitten niillä yritetään ohjata


    • Teinipellet...

      Mua enemmän häiritsee ne teinipellet, joilla 100 heppasessa bemarissa ääniä triplasti enemmän... ei kiihy niin mitenkään, mut äänet kyllä kuuluu toiseen kuntaan asti.

      Bemari kieltämättä hieno auto, mut ite en ikinä osta maineen takia, jonka ne teinipellet tai ihme kyllä 40-50v miehet sille tekee.

      Ajaa motarilla 100km/h alueella 120km/h ja bemaristit haluaa silti ohi, tosin niin haluaa myös audi kuskit ja jotkut mersut.

      • EiTAJUA

        EIköhän se ole niin että ei se merkki kerro kuinka lujaa tietty ihminen ajaa ja tykkääkö hän ohitella? Oletko jotenkin vajaa jos ei tuollaista ole vielä tajunnut?


    • bimmeri

      eipä täällä idässä teinit ajele kuin salaa, ameriikas teinit saa huristella sen ikäsenä ihan laillisesti. bemarilta tulee uusi mopoauto malli markkinoille kohta, se on oleva 0,5 sarjanen, unelma peli teinareille.

      • asioista selvää

        Ymmärrät kai, että 18 ja 19 vuotiaatkin ovat myös vielä teinejä sen alkuperäisen määritelmän mukaan.


      • Teini on olotila
        asioista selvää kirjoitti:

        Ymmärrät kai, että 18 ja 19 vuotiaatkin ovat myös vielä teinejä sen alkuperäisen määritelmän mukaan.

        Ei teiniyttä määritellä vain iän perusteella, vaan myös kehitysasteen (eli toimintatapojen, arvojen, ajatusmaailman jne.) perusteella. Esim. 25-vuotias urpo, joka ajaa p-rallia pysäköintitalossa kuuluu vielä täysin teini-luokkaan.


      • naurua pidellen...
        Teini on olotila kirjoitti:

        Ei teiniyttä määritellä vain iän perusteella, vaan myös kehitysasteen (eli toimintatapojen, arvojen, ajatusmaailman jne.) perusteella. Esim. 25-vuotias urpo, joka ajaa p-rallia pysäköintitalossa kuuluu vielä täysin teini-luokkaan.

        Tiedän yli nelikymppisiäkin, jotka on henkisesti ihan 20-25-vuotiaan tasolla. Ei naista koskaan elämässä, autoa tuunataan ja puunataan joka päivä. Käy tuning-showssa katselemassa toisten tuunaamia peltikotteroita, siellä juuri amiksesta päässeiden keskellä. Talvella vedetään sutia takavedolla joka mutkassa, koska se on siistiä.


    • en tiedä

      BMW:ssä kiihtyy ainoastaan kuski.

      • BMW NMT ja AIDS

        en tiedä
        BMW:ssä kiihtyy ainoastaan kuski
        Totta kotkassakin tappo viimme viikolla kaverinsa.


    • Mara

      Et siis itsekkään tiedä mikä sinua vetää tänne BMW palstalle, taidat olla kiinnostunut BMW tuotteista kuitenkin.

      • diggaan e30 kopan bemareita ja 2002 mallin bemareita... 60-luvun bemarit menee myös sydäntä lähelle.... en diggaa näitä ns tietokone aikakauden autoja siis kaikkia mut viitossarjaa v 1972-1981 diggaan


    • Viiskaksinolla

      Vinkki: laita ne paskaset verkkarit pyykkikoneeseen ja pistä rippikoulupuku päälle, jos oot jo käynyt, ja sitten käy koeajamassa.

      Ajelen uudehkolla 520d laiskimuksella 30 000 km vuodessa, ja on se vaan niin hyvä etten muuhun vaihtaisi. Ehkä A6 menisi myös, mutta on se vaan aika tylsä.

      Olisiko sun aivan mahdotonta suhtautua autoihin koneina eikä katkerana huutelijana? Jos ei baijerilainen kelpaa, niin kannattaa valita joku muu merkki ja samalla olla ihan hissukseen muiden valinnoista. Ollaan vaan tyytyväisiä sellaiseen ajopeliin, jonka jokainen halujensa, tarpeidensa ja takataskunsa mukaan haluaa kustantaa. Eikö?

      • ludvig north

        Siinä takataskujen välissä, likaisen farkkukankaan ja pask@isten kalsarien alla, on se ryppyinen reikä, jolla b-mies haluaa ajokkinsa maksaa.

        Jokainen tietty tyylillään...


      • Maa
        ludvig north kirjoitti:

        Siinä takataskujen välissä, likaisen farkkukankaan ja pask@isten kalsarien alla, on se ryppyinen reikä, jolla b-mies haluaa ajokkinsa maksaa.

        Jokainen tietty tyylillään...

        Koiranikin on sinua viisaampi,se osaa olla hiljaa kun ei ole mitään sanottavaa.


    • Jorkki47

      Kaikki,

    • lähisairaanhoitaja

      Takaveto.

      Valinnanvara on aika vähissä, jos saksalaisen takatuupparin haluaa kohtuuhintaan. Käytännössä mersu tai bemu

      • Lähisairaanhoitaja

        "Takaveto on historiaa ja täysin epäonnistunut vetotapa ratkaisu henkilöautoon."

        Riippuu mitä autoltaan haluaa. Rattimies kiertää etuvedot kaukaa.

        Ei Ferrarikaan huvikseen autoistaan takavetoisia tee.


    • warre v-12

      Mikäkö kiehtoo? Sitä pitääkin ihmetellä! Monelle se taitaa olla vaan m.ulkunjatke naisia varten! Kovahintaisia ja runsasvikaisia saksalaiset autot on, kalliit huollot ja varaosat! Ennen ajan wartburgin isolohko koneisella warrella!

    • 330i

      Kylläpäs suomi24 nostaa nyt erikoisia aloituksia etusivulle, voi vaan odotella sitä bmw vihaa mitä tähän kohta syntyy.

      • DIGGAAN 2002 E10 BEMAREITA JA 1602 BEMARIA..SEKÄ 2002 BEMARIA JA E21-E30 BEMARJA


    • Takaveto ja suora 6-kone. No, leikki sikseen :)

      • Väärän suora

        Suora 6-kone ei pärjää V-koneille, jos vaikka muuten oliskin jonkinmoinen. Sori vaan.


    • rellupösösitukka

      ei mikään näillä bensandieselin hinnoilla.

    • Onko sillä väliä miltä se näyttää, jos se on hyvä ajaa ja on hiljainen?
      BMW on noita molempia.

    • kaunein on 6tonen

      Tässä mielestäni kaunein bemari kautta aikojen ja kuinkas siinä käykään.
      Omistaja kuulemma ei ollut tyytyväinen autonsa ajettavuuteen ja huoltotoimenpiteisiin. I

      http://www.youtube.com/watch?v=5REBDQXlOls

    • perus autolla ajava

      Herrojen pinikoitten leikkikaluja. Saapinäytellä minkä isi osti

    • rattimies

      volvo s90 ja lexsus siinä kunnon takatuuppareita myös mb 400 cdi

    • pontiac

      On niitä BMW sellasia et kyl lähtee ja on hienoja ,kun vaan euroja riittää

    • Voi lapsia

      Bemari ja Audi ovat hyvin mainostettuja ja luoneet itselleen sellaisen imagon, että huonon itsetunnon omaavat henkilöt voivat sillä kohentaa oloaan. Ai mistä tietää, että suuri osa näiden merkkien kuskeista on jäänyt itsetunnon kehityksessä lapsen asteelle? Katso mitä tapahtuu liikenteessä.

      P.S. Miksi ostaa esim. Audi kun halvemmalla saa aidon Folkkatin?

    • Izmoo

      Mene Saksaan ajamaan Autobahnilla 250 km / h niin asia sinullekin selviää :-)

      • bemurva

        Aina ollut bemari ja aina myös tulee olemaan. Laadusta ei tingitä!


      • BGTRVFEDCNMKJIU
        bemurva kirjoitti:

        Aina ollut bemari ja aina myös tulee olemaan. Laadusta ei tingitä!

        Nii just! Hollantilaista paskalaatua pemppu nykysin on!


      • mene Ivaloon...

        Jos se selviää vain Saksaan menemällä, eikö se ole sitten ihan sama millä romulla täällä Suomen kärrypoluilla ajelee.


      • Izmoo
        mene Ivaloon... kirjoitti:

        Jos se selviää vain Saksaan menemällä, eikö se ole sitten ihan sama millä romulla täällä Suomen kärrypoluilla ajelee.

        Suomessa pärjää erinomaisesti Mossellakin!

        Saksan lisäksi voimakkaita ja nopeita autoja ei juuri muualla tarvita tai voida laillisesti täysillä käyttää.

        Itse pidän kovasti 500-sarjan Bemuista ja aina otan semmoisen Berliinin vuokraamosta Saksassa käydessäni.

        Aivan loistavia vehkeitä Autobahnilla!


    • entinen bemari

      Minulla oli joskus bemari ajettavuuden takia. Se oli aika toimintavarma myös, ei paljoa maannut korjattavana. Nykyisin ajelen volkkarilla lähinnä sen takia, kun kuvittelen uusien bemareiden pellien olevan ohuita.

    • haikeula

      Mulle auto on aina ollut muukin kulkine, kuin muovinen kauppakassi A paikasta B.

      Siksi ajelen vanhoilla bemareilla, niitä korjailen ja muuttelen. E30 ja E34-korimallit ovat tulleet todella tutuiksi, koska olen purkanut, kasannut, vaihtanut moottoreita, perän välityksiä ym. Virittänyt, turbottanut vapareita ja tehnyt dieselimoottoreista mahtavia vääntökoneita.

      Kaikki tuo tekniikka mitä niissä oli 80-90 yhdistettynä bemarimaiseen 80-luvun korimallin ulkonäköön on aina viehättänyt. Harrastustani en tule ikinä lopettamaan.

      Uudet bemarit sitten eivät ole niin hohdokkaita. E39 ja E36 korimallit ovat jo pilalla ulkonäöllisesti, eivätkä niin bemarimaisia. E38 on sitten viimeinen siisti 7-sarjalainen.

    • Olen tähän ikään mennessä (45v) ajanut melkein kaikilla yleisimmillä automerkeillä. Omistanutkin olen useita. Kertaakaan en ole halunnut vaihtaa samanmerkkiseen. Paitsi nyt, kun ostin vuosi sitten 5 sarjan BMW:n. Ensimmäinen auto, jonka uskon vaihtavani samanmerkkiseen, sitten kun vaihdon aika tulee. Auto on erinomainen ajaa. Takavetoisuudestaan ja automaattivaihteistaan huolimatta en jäänyt kertaakaan kiinni viime talvena mihinkään. Mukava ja vakaa ajaa, vaikka matkaa olisi pidemmältikin.

      Jokainen saa pitää mistä haluaa. Audi oli joskus suuri unelmani. Nyt en edes harkitse. Voi olla että taas 10 vuoden päästä pidän jostakin ihan muusta autosta.

    • sipuli

      kyllä kyllä,sillä pemulla,sipulipilluja saakyytiin,mutsiihense sitten loppuu

    • 14+10

      Bemmi on pippelin jatke

    • VAG-mies

      Minä nyt en varsinaisesti bemareita inhoa vaan niitä tietyn tyyppisiä bemari kuskeja, jotka ajattelevat, että on vain BMW, eikä ole muun merkkisiä autoja... Lähinnä BMW on huonossa maineessa Suomessa juuri amisten ja tuontyyppisten ihmisten takia. Tai itse ainakin näkisin asian niin.

      Itse tykkään, että suurinosa bemarimalleista on hienoja, varsinkin uusimmat 3- ja 5 sarjalaiset, e46 ja miksei myöskin vanhemmatkin mallit...

    • UusiTeknologiaJyllää

      Etsipä rumempaa autoa kuin nykyiset Peugeotit ja Citroänit! Mutta saivathan ne tosin BMW:n omistaman Mininkin pilattua hirveäksi tursoksi. Kaikki hyvä loppuu aikanaan.

    • vrt.

      Ei neaseet ammu vaan ihmiset.

    • ndsfsrtsf

      Vuoden 2003 545i kun kaasua painaa niin se vaan vetää suupieliä ylöspäin...

    • Ei teinit ihannoi Bemareita. Bemari kuskit ovat itse aiheuttaneet itselleen stereotypian siitä että he ovat toisista välinpitämättömiä ja pienipeniksisiä itsensä korostusta tarvitsevia "miehiä".

    • saksan auto club 1

      envaantajuuteitä.
      Ketä kiinnostaa mitä määly miettii.

    • pmwtakaapäin

      Kiehtoo kun miiteissä tietää kaikkien muidenkin olevan suklapuolen pojuja. ei tule ehdoteltua normaleille pervouksia.

    • Olisko paras PROVO pitkiin aikoihin :D

    • nevöevö bmw

      Ajoin 40000km 520 E39 bemarilla ja oli ylivoimaisesti huonoin auto joka minulla on ollut. Jatkuvia pikkuvikoja ja isompana vikana automaatin korjaus 130000km jälkeen. Kyllä tästä merkistä on laatu kaukana.

    • Biimeri alla...

      Itselläni on nyt alla kolmas Bemari. Olen monta kertaa yrittänyt vaihtaa pois merkistä, koska en haluaisi "Bemari-miehen" -imagoa. Kuitenkin aina Bemarista pois vaihtaessa tulee eteen se, että kun on Bemarin kyytiin tottunut, niin muut autot eivät valitettavasti vain tarjoa samalla rahalla vastaavia ajo-ominaisuuksia. Bemarin ehdottomasti paras vakiovaruste on äänettömyys. Edellinen 12 vuotta vanha Bemarini (5-sarjaa) oli esimerkiksi äänettömämpi auto kuin suht tuoreet Audi A6:t, tai Mersun E-sarjalaiset. Samoin alustan mukavuus on aivan eri luokkaa, varsinkin Mersun kanssa. Tämän lisäksi koneet ovat teknisesti olleet aina autoteollisuuden terävintä kärkeä.

      Mielestäni huonoin puoli Bemarin omistamisessa on sillä saatava imago, sekä tiettyjen diesel-mallien tyyppiviat. Viat voi kuitenkin välttää merkkintumuksella ja auton valinnalla.

      Ymmärrän toki, että Bemarin ulkomuoto ja maine ärsyttää yhtä monia - kuin miellyttääkin. Varsinkin jos olet nainen, niin ole vain hyvä ja valitse autosi ulkonäön perusteella. Minä (diplomi-)insinöörinä olen pakotettu tekemään päätöksiä, jotka pohjautuvat järkeen. Siksi ajan Bemarilla... vaikka mieluummin kantaisin vaikka Volkkari-miehen imagoa. Yksi Volkkari alla oli, jota korjasin 7000 €lla vuodessa samalla kun kiristelin hampaita aina ajaessa. Toista ei ole enää näköpiirissä. Automerkki vaihtuu, kun toinen valmistaja tarjoaa samaa ajomukavuutta ja tekniikkaa vastaavaan hintaan.

      • Auto/mp

        Kyllä Bemarin maine autona on niin rasitettu, että enpä sitä ( lääkärinä ) oikeastaan edes voisi hankkia. Tässä ammatissa ei kaipaa auton tuomaa häikäilemättömän ja itsekeskeisen kuljettajan leimaa.

        Moottoripyöränä BMW :llä ei ole samaa rasitetta kuin autona, joten olenkin hankkinut niitä peräti kaksi kappaletta!
        Vaikka on sanottava, että laatu ei ole ihan japanilaisten tasolla. Mutta ovat moottoripyörinä sympaattisia kulkupelejä, jotka sopivat rauhalliseen menoon.


    • golfmkv

      Ei niin hirveästi kiinnosta "auton maine" valintoja tehdessä. En anna minkään yhteisön paineen tai yleisten kauneuskäsitysten vaikuttaa valintoihini.

    • 2014 mallia odotetaa

      Laitoin tilaukseen uuden kahdeksannen BMW 520 d Turbo Bisnes Diver x 4
      hopeanharmaa (Metalliväri)
      Olen ollut tyytyväinen autoihin ,voiko kaunislinjaisempaa autoa löytyä
      alle 60000€ hintaluokassa ? Kertokaa merkki ja malli .

    • sanosä

      Jokuhan siinä teitä köyhiä kiinnostaa, kun jatkuva itku on tällä palstalla.

    • BMW 750

      Penikseni on huomattavan pieni, kompensoin asiaa ajamalla isolla bemulla.

      • Keskivertoa isompi

        Bemaria on hankala ottaa mukaan sänkyyn, joten en tiedä tuota köyhien iänikuista valitusta.

        Minusta on itseasiassa jopa mielenkiintoisempaa, että miksi joitain miehiä kiinnostaa bemarikuskien penisten koko? Ei kai vaan sateenkaari kiinnosta muutenkin?

        Ja vakavasti otettuna: Itse siirryin bemarikuskiksi sen jälkeen, kun olin lähes kaikilla muilla yleisillä laatumerkeillä (mb, volvo, audi jne.) ajanut ja totesin vain, että itse tykkään ajaa bemarilla eniten. Kallishan auto oli, mutta kaikki laatu maksaa. Jollekin kelpaa lasol ja toinen haluaa kallista konjakkia. Ei minua konjakkia haluavien penisten koko kiinnosta.


    • 1+15

      Kyl mie halvempaan vaihtasin vaan kun ei mikään muu kelpaa kuin laatuauto kun siihen on kerran tottunut. Ulkonäöllisesti bemarit on mun mielestä todella komeita autoja, mutta makunsa kullakin (en minäkään mistään muumipeikon muotoisista perheautoista välitä). Maine? Antaa niiden ruikuttaa joita ärsyttää, mulla on parempaakin tekemistä elämässä kun kuunnella muiden mielipiteitä :) Se joka bemaria ja bemaristia haukkuu ei ole sellaisella itse päässyt koskaan ajamaan.

    • bemaristi

      Aloittajalta haluaisin kysyä, että millä hän itse ajaa? Mikä automerkki on sellainen joka ei herätä mitään mielipiteitä?

      Mahtaa olla elämä hankalaa jos pitää aina miettiä mitä muut ajattelee.

      • Mummon sunnyl mää

        Mää ajelen mummon vanhal nissan sunnyl. On tehokas ja komee peli 80 luvulta.


    • Nocanlive

      Hyvä Provo!

      elettiin vuotta -85, kaikilla piti olla NMT, BMW ja HIV....

      Vuosi 2013 pitää olla IOS7, IPH6, ja BMWM5

    • FoMoCo

      Bmw = pappa betalar homoa paskaa.

    • bbbmmmmvvv

      Vai on bemarilla huono maine ... eivät ole sakemannit tehneet huonoa autoa koskaan.

    • paska bemari

      Hinta, vain 1 000 000€

    • paska bemari

      Hinta, vain 1 000 000€

    • Mersukauppias

      Autokauppiaana voin sanoa, että BMW on yksi surkeimmista autoista myytäväksi, ostajakunta on niin erikoinen, vaikka auto ei juuri muista poikkea. Omat juttunsahan BMW:n viat tietty on, mutta eivät ne tee vielä sitä mitenkään poikkeukselliseksi.
      Jokainen, joka nyt väittää, että MINÄ puhun puppua BMW:n ostajien erikoisuudesta, voi pistää itse "Bemarin" myytäväksi ja laukoa mielipiteitään sen jälkeen. Voi myydä uutta taikka vanhaa, niin kokemukset ovat aika raflaavia.

    • pesismailalla töitä!

      Pemarikuskit ei saa naista edes sillä kotterolla. Kun ei ole naista mitä rassata, pitää rassata pemaria. Pitää olla päässä pahasti vikaa jos joku vtun peltilaatikko on jollekin elämän suurin asia.

      • hehhauskajuttu

        Vaihda sä vaan se kiintolevys saatana.


      • röhönaurua!!
        hehhauskajuttu kirjoitti:

        Vaihda sä vaan se kiintolevys saatana.

        Taisi osua arkaan paikkaan...


    • mosse on mosse

      Ei bemua turhaan mosseksi sanota... Eikä tunnu kesälläkään suoraan kulkea puhumattakaan talvesta aina persus sivulla ja siitä ojaan olis pikkasen tekemistä noiden ajoominaisuuksien kanssa

    • Oodi A4

      Vaimollani on HIV tai Dementia.

    • AaTo

      Se on hienon näköinen? Jotkut tykkäävät, toiset ei. Mikäs sinua kiehtoo? Monet saattavat ajatella että "Miksi se sinua kiehtoo?" Kaikki ei pidä samoista asioista. :)

    • Onnellinen bmw mies

      Niin - en minäkään käsitä loistoristeilijöiden omistajia. Kai se on niin et mulla ku ei ole niihin varaa

    • Mopoikä päällä?

      Työkaveri laittoi tänä syksynä ensimmäisen bemarinsa. Sanoi että on aina haaveillut takavetoisesta, kun sillä on siistimpää vetää talvella sivuluisussa. Tyyppi on reilu nelikymppinen, ei ole koskaan ollut naisen kanssa parisuhteessa...

      • jumankautu nääs

        mihin se sun kaveris sen "laittoi" ?


      • laita sinäkin
        jumankautu nääs kirjoitti:

        mihin se sun kaveris sen "laittoi" ?

        Parkkiruutuun laittoi.


    • Minun näkemykseni
    • ihmettelijä 434353

      Siis mikä ihmeen huono maine? Bemarihan on hyvä auto. Taitaa olla aloittajan korvien välissä nyt jotain pielessä.

      • kansivikoja mm.

        Kyllä bemarien laadun huomaa erityisesti aina kesäsin ku on nää munanvenytys-paardit kalajoella, Rekkakuskina kun suomen teitä tulee kierrettyä nii aina sillä viikolla ku pardit on nii Bemareita on tien varret täynnä levinneenä, tai hinausautojen kyydissä, moni muuki on varmasti huomannu saman.


      • 320i
        kansivikoja mm. kirjoitti:

        Kyllä bemarien laadun huomaa erityisesti aina kesäsin ku on nää munanvenytys-paardit kalajoella, Rekkakuskina kun suomen teitä tulee kierrettyä nii aina sillä viikolla ku pardit on nii Bemareita on tien varret täynnä levinneenä, tai hinausautojen kyydissä, moni muuki on varmasti huomannu saman.

        Rekkakuskien juttuja Esson baarissa. Olen itsekin työni vuoksi paljon maanteillä, mutta en muista kuin muutaman bemun tienposkessa viimeisen 12 vuoden aikana.
        Kyllä ne on saabit ja ranskalaiset mitä tienposkissa olen useimmiten nähnyt.


      • Ihmettelij minäkin.
        kansivikoja mm. kirjoitti:

        Kyllä bemarien laadun huomaa erityisesti aina kesäsin ku on nää munanvenytys-paardit kalajoella, Rekkakuskina kun suomen teitä tulee kierrettyä nii aina sillä viikolla ku pardit on nii Bemareita on tien varret täynnä levinneenä, tai hinausautojen kyydissä, moni muuki on varmasti huomannu saman.

        Vuodesta -76 rahtihommissa mantereella ym.. aika vähän on bemuja näkynyt tien varsilla.


      • kansiremppa 50tkm välein
        320i kirjoitti:

        Rekkakuskien juttuja Esson baarissa. Olen itsekin työni vuoksi paljon maanteillä, mutta en muista kuin muutaman bemun tienposkessa viimeisen 12 vuoden aikana.
        Kyllä ne on saabit ja ranskalaiset mitä tienposkissa olen useimmiten nähnyt.

        Puhuinki nimenomaan siitä paardien meno ja tuloliikenteestä. Paljo on bemareita teitten varsilla, ja hinausyrittäjät on erikois valmiudessa just sillon ainaki kalajoen seudulla. jos ette usko nii omapa on murheenne. ei mulla tulis mieleen tommosta ihan vaa hatusta kirjotella.


    • bimmeri

      kateellisten panettelua...

    • Järkyttävän huonolaatuisia autoja, ei kestä mitään, ja varaosat on vielä hinnoiteltu pilviin ! Ei enää koskaan niitä !

    • 325i

      Eikö maailma olisi melko tylsä paikka, jos kaikki ajaisivat samanlaisilla Toyota Corolloilla? BMW on automerkki siinä missä muutkin, eikä se tee kuljettajastaan automaattisesti idioottia. Ihmeen ahdasmielistä porukkaa.

      • Mersukauppias

        Kyllä ne Bemarien omistajat ja ostajat ovat ihan oma ryhmänsä. Joku irvileuka on joskus väittänyt, että usein täyteen mittaansa rullatussa kortongissa ja Bemarissa on sama sisältö...
        Tätä ei voi tietenkää yleistää, on joitakin ihan mukaviakin Bemarin OMISTAJIA, sillä osahan ei edes omista sitä Bemariaan.


    • Hehheh*

      Kuva ja teksti ei korreloi. Teksti teinin kirjoittama ja kuva vanhakoppaisesta 1-Sarjan hatchback´istä.

    • Järki käteen

      Jos paskaa haluaa, niin senkun kuopii pöntöstä. Miksi sitä pitäisi hakea autokaupasta (tai Keltaisesta pörssistä) asti ja maksaakin vielä siitä? Ei bemaria (=paskaa) ikinä.

    • HerrKaTi

      ärsyttää tuollaiset kommentit että "Bemaristit on pieni****sia miehiä" Jne. Onko sillä suurta merkitystä jos on pieni tai iso? :D Luulempa että heillä on sentään suurempi kuin teidän aivot! Ei ketään pitäisi moittia/haukkua mielipiteiden vuoksi. Outo keskustelun aihe, koska kaikilla on omat mielipiteet, eikai se niin outoa ole? En ole edes huomannut että BMW olisi jotenkin enemmän kuin esimerkiksi Mercedes-Bentziä. Samaa voisi kysyä, että mikä Opeleissa kiehtoo...

    • Misu.

      Kertokaas mulle mikä niissä bemareissa kiehtoo niin ?

      Kiehtoo se kun sillä pääsee paikasta A) paikkaan B).

    • Ei liene kysymys

      autosta vaan niistä Bemarikuskeista jotka ovat pilanneet sinänsä aivan hyvän auton maineen. Erot uusissa malleissa ovat olemattomia Bmw:n ja Mersun välillä. Kysymys on makuasioista. 80- ja 90-luvuilla Mersu oli selvästi kestävämpi ja imagoltaan jo silloin "aikuisten ihmisten" auto. Nykyisin tilanne ei ole enää niin selvä koska satun tietämään jotakin näistä uusimmistakin malleista.

    • sanna 82

      Bemarissa kiehtooo se eniten että kun painan kaasua, auto myös liikkuu!!! Voima ei oikeesti lopu.
      Turvallinenkin se on. Korkeempi auto voittaa kolarissa matalan pikkukirpun. Siinä on ajoneuvonvakausjärjestelmä ja automaattivaihteet. Nykynen x5 on mahtava kun ei tartte istuu maassa kiinni.

      On siinä huonookin. Joillekin tuntuu olevan jotenkin elämän kohokota kun pääsee bmw:n ohi, vastaan tulevista välittämättä.

      • b230ft +400hp

        Kyllä on nii mukavaa puuhaa tuo bemareitten ohittelu, ja se on jackpotti ku joku räppilippis lähtee ensin mua bemulla haastaan. En tiiä minkä paskahalvauksen nää leuhottajat saa ku töötti soi ja valot välkkyy ku ei pärjääkkään mulle. Kyl se vaan käy econ päälle ku maailman rumin vanha VOLVO 242:nen pyyhkii ohi turbo viheltäen ja tulta putkesta lyöden. Sama reaktio on kyl audi ja mesekuskeillaki.


      • Ohoh...

        "Siiinä on ajoneuvonvakautusjärjestelmä ja automaattivaihteet"
        Ainutlaatuista kerrassaan, jopa Daciasta löytyy nuo.


      • Daciaan ei
        Ohoh... kirjoitti:

        "Siiinä on ajoneuvonvakautusjärjestelmä ja automaattivaihteet"
        Ainutlaatuista kerrassaan, jopa Daciasta löytyy nuo.

        Saa Automaattivaihteistoa, eikä takavetoa!


      • RIISIKPPO TURBO.
        b230ft +400hp kirjoitti:

        Kyllä on nii mukavaa puuhaa tuo bemareitten ohittelu, ja se on jackpotti ku joku räppilippis lähtee ensin mua bemulla haastaan. En tiiä minkä paskahalvauksen nää leuhottajat saa ku töötti soi ja valot välkkyy ku ei pärjääkkään mulle. Kyl se vaan käy econ päälle ku maailman rumin vanha VOLVO 242:nen pyyhkii ohi turbo viheltäen ja tulta putkesta lyöden. Sama reaktio on kyl audi ja mesekuskeillaki.

        Semmosta se on ku meet ja romutat Benaristien pilvilinnat siitä että heitä ei ohita kukaan. Itse huomannu saman tolla turbo Dantsunilla.


    • MB seuraavaksi

      Ei kiinnosta ulkomuodon, imagon ja amisyleisyyden takia.

    • Syy on tekninen

      BMW on viimeisiä autoja, joissa on takaveto vakiona. Monet nuoret pitävät siitä. Nyt nuorisoautoiässä olevat BMWt ovat usein 6-sylinterisellä (erittän tehokkaalla) rivimoottorilla ja se yhdistettynä takavetoon ja automaattilaatikkoon on erittäin hyvä auto. Näillä varusteilla olevaa 10-15 v autoa haluavilla ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin Mersu BMW ja Opel Omega B.

    • bemari on kunnon auto ja kulkee myös

      • bmw:t romuttamoon

        ja paskat!


    • MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      Miks aina oletetaan että miehet tykkää bemareista? On ne naistenkin mieleen. Monenlaisia autoja on tullut omistettua ja bemari on tullut jäädäkseen. Jos se merkkinä kiinostaa tai ihmetyttää niin koeajamaan. Eiköhän ominaisuudet selviä niin parhaiten. Ei ole kukaan vielä tota mun autoa haukkunut kun on päässyt rattiin :P

    • no-thank-uuu

      Bemarin vaihdekeppi on persiistä.. pakki menee väkisin sisään, kun koettaa hutasta ykköstä valoissa. Ei kiitos, eka ja vika bemu.

      Eikä se muuten mikään suorituskykynen ole.. aika samaa kauraa opelin kanssa, jousitus ehkäpä jämptimpi mut muuten ei mikään ihme kaara (jos ihan perusbemuista puhutaan).

    • taikavetotakasi

      Ne aasista puhuu jotka aasilla ajaa

    • im just saying

      Nykyiset audi kuskit sen huonon maineen sai aikaseks aikoinaan:)

    • Ainoastaan Jaguar

      Ostakaa JAGUAR! Ei tartte itkeä täällä bemareista ja audeista ja nissaneista ja muista tusinatuotteista, joita tiet täynnä. Vähän persoonallisuutta ja tyyliä, kyllä se siitä lähtee...

      • JAgge

        Jaguaareja pitää aina ostaa kaks, toinen varaosautoksi.


    • BMV750

      Bemari tekee naapurista kateellisen , samoin alemmuutta kokee useammat muutkin joiden itsetunto on finniaikaan sidottu . Mutta ennenkaikke bemarin omistaja käyttää huolettomasti rahaa sitä joutaa vaikka hieman kehnohkoon kulkineeseen . Mutta ihan oikeasti hyvä auto .

    • Merkkihuolto

      Kuka nykyisiä puolassa tehtyjä bemareita edes tielle kelpuuttaa!

    • huoltaja1

      EIKÖ BEMUISSA JA MERSUISSA OLE HELVETISTI VIKOJA.JA IHAN TURHA TULLA TILITTÄÄ KENENKÄÄN KYSEISEN MALLIN OMISTAJAN ETTÄ HYVIN ON PELANNU,JA IKINÄÄN EI MOOTTORIN VIKAVALO PALA,JNE...NÄITÄ ON HUOLLETTU TÖIKSEEN,ET SILLEEN,JA PISTE.

    • niin varmaa joo

      No suurin syy taitaa löytyä auton perästä.TAKAVETO!!!! harvoja merkkejä jotka tekee vieläkin takavetoja ja sen takia ne on parempia ajaa. Itelläni on BMW eikä oo ollu mitää vikaa paitsi renkaat kuluu nopsaan :) Nättikin on ja se maine on kateellisten paskan jauhamista. Kaikilla merkeillä on maineesa kuten myös sun ihanne ooppelillas(vikoja nii perkeleesti) volvo on vanhojen ihmisten auto ja mese porvareitten mut järki käteen osta auto joka on hyvä ajaa eli BMW

    • Bayerische macht

      Ettekö ihmiset jumalauta tajua!
      BMW on yksi maailman arvostetuimmista autoista. Sen tekniikka on lähes pettämätöntä enkä voi ymmärtää kuinka jotkut ihmiset voivat nähdä sen rumana.
      Bemmillä on enkelin silmät, huikea varustelu jokaisessa mallissa!
      Teini pellet mälläävät sen brutaalilla voimalla ja raiskaavat sen mainetta.
      After all totuus kuitenkin on ettei Bemmiä voi voittaa, se on yksinkertaisesti paras.

      • paskoja kaikki..

        Arvostaa kuka arvostaa. Mutta tekniikka on kyllä nii pettävää ku olla ja voi. vanhemmisa ei kestä koneent. uudemmat ei kestä edes etelä-suomen leutoa talvea antureitten ja sähköjen puolesta. Ja kyllä mä oon monta bemaria voittanu harva se päivä.


      • BMW on pettämätön
        paskoja kaikki.. kirjoitti:

        Arvostaa kuka arvostaa. Mutta tekniikka on kyllä nii pettävää ku olla ja voi. vanhemmisa ei kestä koneent. uudemmat ei kestä edes etelä-suomen leutoa talvea antureitten ja sähköjen puolesta. Ja kyllä mä oon monta bemaria voittanu harva se päivä.

        Oot voittanu? :'D pakko nauraa, ku kuulostat ihan pikkupojalta, joka on voittanut jossain juoksukisassa.. Tääl haukutaan et Bemari-kuskit on lapsellisia, kuka pikku mussukka se siellä on, ku lähtee kisailemaan ja voittamaan tuolla tienpäällä? Voi ku olet suloinen ja säälittävä kun et tiedä asioista mitään ja voitat liikenteessä kilpailuja :)


      • bmw x5'lla ajelen
        BMW on pettämätön kirjoitti:

        Oot voittanu? :'D pakko nauraa, ku kuulostat ihan pikkupojalta, joka on voittanut jossain juoksukisassa.. Tääl haukutaan et Bemari-kuskit on lapsellisia, kuka pikku mussukka se siellä on, ku lähtee kisailemaan ja voittamaan tuolla tienpäällä? Voi ku olet suloinen ja säälittävä kun et tiedä asioista mitään ja voitat liikenteessä kilpailuja :)

        Just näin. Tielle mennään ajamaan, ei kilpailemaan siitä kenen auto se on nopein, kaunein tai kallein.


      • Ei kestä talvea ei
        BMW on pettämätön kirjoitti:

        Oot voittanu? :'D pakko nauraa, ku kuulostat ihan pikkupojalta, joka on voittanut jossain juoksukisassa.. Tääl haukutaan et Bemari-kuskit on lapsellisia, kuka pikku mussukka se siellä on, ku lähtee kisailemaan ja voittamaan tuolla tienpäällä? Voi ku olet suloinen ja säälittävä kun et tiedä asioista mitään ja voitat liikenteessä kilpailuja :)

        Taisin osua naulan kantaan ku Bemari räppäri noin pillastu. Hei ei se ole ku vaan yks automerkki jossa myös on vikoja, se nyt vaa on tosiasia että kaveri ei päässy ekanan pakkasaamuna töihin ku 08vm Bemari ei suostunu aukaseen oviansa. Ja kuulemma ekan loskapaskan kelin tullessa oli vilkutellu kaikkia merkkivaloja ja ajotietokone oli käskeny ottaa yhteyttä huoltoon.


      • Sleeper..
        BMW on pettämätön kirjoitti:

        Oot voittanu? :'D pakko nauraa, ku kuulostat ihan pikkupojalta, joka on voittanut jossain juoksukisassa.. Tääl haukutaan et Bemari-kuskit on lapsellisia, kuka pikku mussukka se siellä on, ku lähtee kisailemaan ja voittamaan tuolla tienpäällä? Voi ku olet suloinen ja säälittävä kun et tiedä asioista mitään ja voitat liikenteessä kilpailuja :)

        Kato ku joku idiootti tuolla väittää että ei oo mikään/kukaan bemaria voittanu. Mutta mulla nyt on vähä kokemusta tuosta bmw-räkänokkien nöyryyttämisestä. Siihen ei muuta tarvi ku helvetin ruman 242:sen volvon, johon on asennettu b230 motti, holsetin 40 sarjan ahdin, motti porattu 2.5 litraan. kansi teettetty pajalla ja moottorinohjauksesta vastaa mega ruuta. Ja mikä parasta, tää auto näyttää päällepäin nii rumalta ja vakiolta laiskalta volvolta, Ite keskityn siihen mitä auton pellin alla on enkä mihkää lasikuitu levikkeisiin, vois kai sitä joskus ostaa rakentamista varten jonku vanhan bemun 70-luvulta.


    • ********

      Voi voi! Ketä kiehtoo ,ketä ei.

    • Good job nuoriso

      Joka toisessa baijerin mutteri wiritelmässä kun olen käynyt koeajamassa (vanhempia, siinä 1995 - 2000vm välillä) on jokaisessa ollut yksi tai useampia näistä vioista:

      -Perä ujeltaa
      -Kardaani saanut joko kolauksen tai muuten suuremman rysäyksen. (Epätasapaino)
      -Törkeän kova venttiilien rutina mikä jatkuu ajossakin, täysi kansiremontti tiedossa.
      -Vaihdelaatikosta synkro sohjona (automaateissa kytkee usein rykimällä)
      -Taka-akselin laakerit loppu
      -Kammen stefa vuotaa jommalta kummalta puolelta aivan törkeästi

      Myöskin olen pannut paljon merkille että kaikista mistä löytyy huoltohistoria, on tehty takuuvarmasti ainakin kaksi kertaa kansiremontti, useassa koko moottori purettu atomeiksi.

      Tottahan toki tässä vaiheessa henkeen ja vereen olevat beije pojat alkavat vaahtoamaan. Niin se on että vanhemmat "bemmit" on suunniteltu kieli poskella nopeasti hevosia konepellin alle periaatteella. Vanhemmat baijerin rivikutoset ovat hyvän väännön omaavia, mutta myöskin venttiili ja mäntävikaisia hyvin useasi. Ovat sentään rakentaneet rivikutosiinsa tuplaketjut jakopäähän.... vai onko.

      Anyway anyhow, jokainen joka haaveilee vanhempaa bemua niin turha on suomesta paljoa katsella, täällä on järjestäen kaikki tuhottu:

      A) väkisin tungettu madejouset ja ylisuuret vanteet laittomat spacerit = loppuunkuluneet laakerit tuhonneet ripustukset, rungon ja taka-akseliston. Renkaat taas hakanneet kaaret lommoille.
      B) yli rajojensa revittyjä, vaihdelaatikot rusikoitu, perämurikka kiusattu lumelta pito asfaltille.
      C)lapasesta lähteneitä, kolarista tekohengitettyjä
      D)tee-se-itse lastutettuja = ajotietokone sekaisin
      E)törkeästi laiminlyöty moottoreiden vuosihuoltoja.

      Mutta pakko korostaa että tuon uudemmista oikeastaan ei ole kokemusta, mutta mielenkiinnosta haluan kuulla miten noilla "uudemmilla" rullaa.

    • antti rokka

      Antti Rokka tietää kaiken.
      Bemari ei ole huonomaineinen auto. Päinvastoin.
      (en viitsi edes mainita, että pitää arvonsa parhaimmasta päästä kun ikää kertyy.
      En omista Bemaria.)

    • ygbkreu

      Hyi saatana, joku BMW:n paskaromu! Lottovoittajat kyllä nauttivat noista kalliista paskoista...

      • säälittää

        Haisee kateus tänne asti :D hahah!


    • automies

      autona ihan ok. useilla omistajilla jäänyt AIKUISEKSI kasvaminen kesken. liikennekäyttäytymisessä sen huomaa.

    • En teini

      Jaa........525D:lläni 500 000km takana ja hyvin toiminut, jarrupaloja 2xvaihtanut ja vepaston....että silleen

      • ei kestä ei

        ja entinen omistaja teki täydellisen kone vaihteisto ja peräremontin 450tkm kohalla.


    • toiveissa bmw

      Auton "maine" ei merkkaa mitään.
      Tekniikka, kestävyys ja ajo-ominasuudet kylläkin, siksi harkinnassa neliveto bmw.

    • Pienimunaisten

      PENIKSENJATKE.

    • bemridf

      Et osaa. Kutos bemarit on mun mieleen, mutta taloudellisesti mulle mahdottomia eikä kyllä millään muotoa järkeviäkään. Mutta hienon näkösiä se siitä.

    • 330d ja hajis

      Minä haluan näyttää varakkuuteni ja urheilullisuuteni myös liikenteessä, BMW lienee ainoa keino toteuttaa se. Kiinteäkroppainen kundikaverini tykkää myös todella paljon BMW:stä.

      • köyhien auto.

        Tosi urheillulista ja varakasta joo:D Aika moni lihava ja köyhä on just valinnu bemarin huonon itsetunnon vuoksi:) Ps. Rikkaat ajaa ferrarilla.


    • neljä bemaria

      Minulla on ollut neljä bemaria ja mielestäni se ei ole"sen" jatke? Esim itselläni on n 11,5cm ja en pidä sitä erikoisen pienenä alkuunkaan? Mutta se ottaa päähän kun eräällä Tunisialaisella miehellä on vanha Toyota Corolla ja hänen se pituus on yli 24cm.

    • -EBIN-

      BMW on eräänlainen miehisyyden mitta.

      • -EBIN-


      • kusipäitten merkki

        Niinhän se on miehisyyden mitta, ja bemari"miehistä" 99%, on siellä mitan nolla päässä..


    • 6+4

      Antaa köyhien valittaa, jos mieli paranee kun keksitään tekosyitä niinkuin bemaria ei muka haluttaisikaan.... Kaikki tietävät kuitenkin todellisuudessa ettei näillä pelleillä ole rahaa bemariin... Noh minun puolestani voitte ajaa rutkujanne kaikessa rauhassa.

      • pankin bmw:t

        Jopa työtön voi ostaa bemarin, se mitenkää liity köyhyyteen ettei omista bemaria. Tai noh, ei se köyhälle paras auto oo justiin ton epäluotettavuuden ja kalliiden remonttien ansiosta.


      • näinhän se
        pankin bmw:t kirjoitti:

        Jopa työtön voi ostaa bemarin, se mitenkää liity köyhyyteen ettei omista bemaria. Tai noh, ei se köyhälle paras auto oo justiin ton epäluotettavuuden ja kalliiden remonttien ansiosta.

        Ei köyhällä oo varaa halpaan bemarinropposeen.


    • envaatajuuteitä

      AVAAJA LISÄÄ:

      ahaahahahhahahh!

      Päivällä näin UUDEN KOROLLAN JA BEMARI 5:N NÄYTTIVÄT MOLEMMAT SAMALTA AHAHHAAHEEHAEHHAHAHAHAHAHHA

      YIKALLIS SKODA, SITÄ ON TOTA BMW EHEHEHEHEHEHEH LAADUTON TOJOTA, ON BEMARI IHIHIHIIHHI

    • Yök!
    • Ihmisarvo kuntoon

      Bmw 5-sarja on ihmisarvon kannalta tärkee auto. Kun kuski istuu valtaistuimelle kuskin paikallle tietää oman ihmisarvonsa olevan parempi ja eettisempi kuin monilla köyhillä. Kun aiihen tottuu niin paluuta köyhien romuihin niinku avensiksii ja suberbeihin ei ole..

      • näin se asia ny on.

        Niin on just tommoselle joka on täys nolla, Bemarin istuimella hän luulee olevansa joku isoki hallitsija. mutta todellisuudessa et hallitse edes omaa elämää saatika muiden. On se hyvä että alhaisen itsetunnon omaaville on suunniteltu tommonen itsetunnon korottaja.


    • TYKKÄÄN

      En ole teini enää, mutta mun mielestä Bemari on saksalaisten ykkönen. Se vähän riippuu mitä mallia hakee, niitä kun on enemmän kun parikolme. Kaikki mallit ei ole todellakaan hyvän näköisiä tai erityisen hyviä muutenkaan, mutta se pätee lähes merkkiin kun merkkiin. Uusi 3- ja 5-sarjalainen Bemu on ihan hyvännäköisiä ja 6-sarjan coupe.
      Itselläni ei Bemaria ole vaan japanilainen vastine, eli Honda, mutta ei voi valittaa. On suorituskykyinen ja varma peli, ja monista muista japanilaisista poiketen suht. tyylikkään näköinen ja todella hyvä ajaa.
      Nämä nyt on näitä ikusia makuasioita. Toiset tykkää mansikasta, toiset suklaasta ja kolmannelle passaa vanilja.
      Se ei ole automerkkien Audi ja BMW vika jos jotkut niiden omistajat käyttäytyvät liikenteessä kun pahimman sortin kusiaivot. Voi vaan todeta että moiset nilkit eivät ansaitse sellaisia korkeatasoisia laatuajoneuvoja.

    • Pem. Ari on PARAS

      mikä kiehtoo bugatissa

    • Kun ei muuta ole

      Onhan se saksalainen laatu "jatke" ja kaikkihan tietää millaisia bmv:n kuskit ovat?
      ;D

    • Baijerin rautaa

      Epäilijöille ja merkin mollaajille: käy ensin kokeilemassa muutamia erilaisia bemareita (mielellään uudempia/hyväkuntoisia), tarkista sen jälkeen, oletko vielä samalla kannalla kuin aiemmin. Jos olet, niin hyväksyttäköön sekin. Tiedän joitakin, jotka ovat muuttaneet mieltään tai jopa hankkineet bemarin. Entinen autoni, 90-luvun 300-sarjan e36, on ollut yksi elämäni luotettavimmista autoista, jos katsotaan ajettujen kilometrien ja erilaisten korjausten tai pikkuvikojen määrää. Enkä ajanut sillä aivan uutena, hankin hyväkuntoisena käytettynä ja ajelin melkein loppuun asti. Lähes samalle tasolle ylsi myös 80-luvun lopun e30. Nykyisestä 2000-luvun bmw-ajokista voin kertoa myöhemmin, vuosien päästä. Ensimmäisten vuosien vaikutelma on toki erinomainen.

    • baijermunawenytin

      BMW=Baijerin Munan Wenytin
      Munattomat ja tuppikullit ajaa pemarilla!

      • valkoinen hetero

        BMW=BiMiestenWehje.


      • 11+3

        O onnellisen
        P pojan
        E ensi
        L lelu


    • Bmwm3

      Noniin nyt kaikki audihomot pois tältä palstalta aivan syyttä haukutte bemaria paskaksi kun voitte vaan katsoa omalle pihallenne nähdäksenne läjän paskaa t:make

      • Bemarinainen

        Kukin ajelee millä tykkää, mutta Bemarilla vaan on yksinkertaisesti niin kiva ajaa, en muuhun vaihtaisi!


      • PelimiesMuttaPaikall
        Bemarinainen kirjoitti:

        Kukin ajelee millä tykkää, mutta Bemarilla vaan on yksinkertaisesti niin kiva ajaa, en muuhun vaihtaisi!

        Ferrarin omistananeena ja E46 omistaneena, voin todeta, että Ferrariin verrattuna Bemari on VAIN LEHMÄN HENKÄYS.

        Mutta Bemari on ollu arkiautona ihan jees, silti nytten on se volkkari.

        Zuomessa kun ollaan, ajetaan just niillä paskoil, mitkä kullonki sopii "käteen".

        Hitot siitä, pelimies ottaa menolipun ulkomaille, ja viheltelee Fiaatissaan, ja nai parikymppistä mimmiään, kun on saanut firmansa pelaamaan, sillä aikaa kun TE täällä Zuomessa kiistelette siitä, meeneekö Bemari hangessa.


      • Että mikä
        PelimiesMuttaPaikall kirjoitti:

        Ferrarin omistananeena ja E46 omistaneena, voin todeta, että Ferrariin verrattuna Bemari on VAIN LEHMÄN HENKÄYS.

        Mutta Bemari on ollu arkiautona ihan jees, silti nytten on se volkkari.

        Zuomessa kun ollaan, ajetaan just niillä paskoil, mitkä kullonki sopii "käteen".

        Hitot siitä, pelimies ottaa menolipun ulkomaille, ja viheltelee Fiaatissaan, ja nai parikymppistä mimmiään, kun on saanut firmansa pelaamaan, sillä aikaa kun TE täällä Zuomessa kiistelette siitä, meeneekö Bemari hangessa.

        Zuomi?


    • Keke.fi

      Nyt kun näitä viisaita on koolla ? Niin voisitteko kehua
      Pikkaisen eri Automerkkejä ?? Tulis mielen kiintoisempi
      Keskustelu alue??

    • pihi kulutus

      Ostin itse bemun ihan sen vuoksi että se on takavetoinen joka tarkoittaa kivaa hauskanpitoa lumella. Luistoneston saa KOKONAAN pois päältä haluttaessa. Polttoaineen kulutus on tosi pieni, 4,5 l dieseliä/100km.
      Kori tuntuu vankalta ja siistiltä. Malli on 116d 2013 vuosimalli.

      • Laiska mutta paska

        Ei Bemarilla voi pitääkkään hauskaa muutako lumella, ei tommoset alitehoset kinnerit paljo kuivalla asfaltilla perää heittele.


      • nauran
        Laiska mutta paska kirjoitti:

        Ei Bemarilla voi pitääkkään hauskaa muutako lumella, ei tommoset alitehoset kinnerit paljo kuivalla asfaltilla perää heittele.

        Voi toista. Ei se oo kiinni siitä tehomäärästä vaan siitä miten sitä autoa ajaa.

        Jatka vaan sitä käsijarrukeppijumppaa siellä kaupanpihassa. Kun et muuta osaa sillä riisikupillas :(


      • MäParhaitenNauran
        nauran kirjoitti:

        Voi toista. Ei se oo kiinni siitä tehomäärästä vaan siitä miten sitä autoa ajaa.

        Jatka vaan sitä käsijarrukeppijumppaa siellä kaupanpihassa. Kun et muuta osaa sillä riisikupillas :(

        Ei mun tarvi mitä käsijarruja repiä,, mun autosta löytyy kaasupoljin jota painamalla perä heittää ihan missä vaa. Ja samaista kaasupoljinta ku käyttää liikenne valoissa suurin osa bemareista tulee perä eellä vastaan.


    • Audi-nainen

      Kun ostin A4 3.0 TDI vm 2012 Audini, niin kävin katteleen Bemujakin, mutta ei sytyttänyt mikään, ei oikein mikään. Audissa ihastuin heti vihasen näkösen ja pyöreeseen keulaan ja mikä ajonautinto, en tie millanen Bemussa on, mutta mun namussani on täydellinen.

      • Jeps-kukkuu

        Sinulle "Audi-nainen".

        Ostin BMW 535d 3.0 xdriven 2013. 313 hevosta kiidättää sitä uskollisesti. Ihastuin sen voimaan ja nelivetoon sekä kahdeksan loviseen automattiin. Entinen Opel Vectra OPC 2.8 litrainen V6, jossa 280 heppaa oli hyvä myös, mutta halusin vaihtaa nelivetoon ja en ole pettynyt. BMW:n tavaratila on 90 litraa suurempi entiseen autooni. Sille on käyttöä.

        Lähdetkö Saksaan autobahnalle ja katsotaan kumpi on kumpi. No, ei se mitään, vaikka et lähde, mutta minä menen taas kesällä sinne nauttimaan vauhdista ja uudesta BMW:stä. Sen jälkeen jaksaa taas ajaa körötellä Suomessa noudattaen laillisia ajonopeuksia, jotka viisaat ovat meille kehitelleet hyvää tarkoittaen.

        P.S. Jos näette Suomen teillä BMW:n joka noudattaa ajonopeuksia, ei roiku toisten perässä kiinni, antaa jalankulkijoille tietä ja käyttäytyy liikenteesä herrasmiehen tavoin ottaen muut huomioon, niin se olen minä.


    • toyotasupratwinturbo

      Mitä helvettiä porukka selittää ainoa oikea auto on 1000hp toyota supra. Jättää tollaset paskat bemarit ja ferrarit iha huolella ja maksaa vitusti vähemmän. Että ihmiset on tyhmiä

      • tojotaeimunasojota

        Riisit ja ranskalaiset olen tottunut syömään lautaselta,en ajamaan niillä!!


    • vyölaukku

      Itseäni kiihottaa se BMW:n homo imago. Muistan kun taannosvuosina yhdellä poika ystävälläni oli pinkki avo bmw. Siellä otimme takapenkillä toisiltamme poskeen tien laidassa kun teimme kesäisiä reissujamme ;) Aika kultaa muistot tosissaankin.

    • merkki kuin merkki

      teille jotka valititte et bmw ei kestä ja on rikki kokoajan. en oikein ymmärrä teitä, mulla on diesel bmw ajettu vajaa 400 tuhatta itse ajanut joku 90 tuhatta ja remontteihin mennyt tuona aikana alle tonni rahaa. mielestäni on kestänyt tosi hyvin, kyllä ne kaikki autot kestää kun niitä huoltaa ja pitää hyvin eikä anna kylmä käynnistyksiä ja vaikka käynnistää ki kylmänä niin ei lähde heti ajamaan vaan antaa koneen lämmetä vähän aikaa ennen kruisailua ja öljyt kun vaihtaa tarpeeksi useasti niin hyvä tulee. kyllä hän kaikki aina rikki saadaan eihän se ole edes hankalaa vasinki joillekkin poropeukaloille. toki voi olla itselläni hyvän tuurin yksilö et on kestänyt mutta kun on jo toinen bmw ja edeltäjä oli vanha e30 joka oli yhtä kestävä. niin ja ajettavuuskin on mitä parhain riippuu siitä mistä tykkää itse tykkään jämäkästä matalasta vähän saatta kolahdella mut väliäkös tuolla jos rupee ketuttaa nii senku kävelee liikkeeseen ja asentaa vakkari jouset nii onpahan taas pehmeet kyydit ja silti paljon paremmat ku missään japsissa tai ranskalaisessa autossa.

      • EiKestäNiiEiKestä

        Ei jumalauta jos tonni menee remotteihin 90tkm matkalla, Vai että vähä vikasia, sallikaa mun nauraa.


      • merkki ku merkki
        EiKestäNiiEiKestä kirjoitti:

        Ei jumalauta jos tonni menee remotteihin 90tkm matkalla, Vai että vähä vikasia, sallikaa mun nauraa.

        millä yli300 t ajetulla autolla oot ajanut noin 100 tuhatta kilsaa et ei ole menny senttiäkään korjauksiin kerro ppa se neropatti ja naura ihan yksikses alle tonniin on katsottu öljyn vaihdot ja sun muut pakolliset huollot mulla bmw ssä öljyn tilavuus 7,5 litraa yksi öljynvaihto merkki öljyllä maksaa jo sen satasen mut sinun laisilla tyhhjä taskuilla han sekin on jo mailman loppu


      • ikiliikkujalla ajelen
        merkki ku merkki kirjoitti:

        millä yli300 t ajetulla autolla oot ajanut noin 100 tuhatta kilsaa et ei ole menny senttiäkään korjauksiin kerro ppa se neropatti ja naura ihan yksikses alle tonniin on katsottu öljyn vaihdot ja sun muut pakolliset huollot mulla bmw ssä öljyn tilavuus 7,5 litraa yksi öljynvaihto merkki öljyllä maksaa jo sen satasen mut sinun laisilla tyhhjä taskuilla han sekin on jo mailman loppu

        Mä oon ajanu 650tkm ajetulla volvo 740 dieselillä 2 vuodessa 85tkm ja nyt 735tkm mittarissa, tuona aikana on tarvinu vaihtaa pari perän puslaa, käsijarrukengät, jarrupalat, venakopan tiiviste, imusarjan tiiviste, muutama pakoputken pätkä ja öljyt 20tkm välein, kaikki nää huollot tehty omassa tallissa joten joku fiksu voi laskea paljonko on remppoihin menny. veikkaan että kaukana tonnista ollaan. Ostin ton auton työmatka-ajoa varten ku on pakuksi rekisteröity. kattelin myös semmosia 2000e paku bemujakin mutta niistä ei löytyny tarpeeksi hyvää yksilöä. Ajan nii paljo että on ihan turha ostaa kallista autoa tonne Suomen teille pilattavaksi. se ois rahan hukkaa.


      • ehh

        Niin, rullaa se 90 tkm bensakoneella.

        Vanhat mersun dieselitkin olivat sisäänajettuja vasta mittarin pyörähtäessä ympäri.


      • Laatuauto myös bmw.
        ikiliikkujalla ajelen kirjoitti:

        Mä oon ajanu 650tkm ajetulla volvo 740 dieselillä 2 vuodessa 85tkm ja nyt 735tkm mittarissa, tuona aikana on tarvinu vaihtaa pari perän puslaa, käsijarrukengät, jarrupalat, venakopan tiiviste, imusarjan tiiviste, muutama pakoputken pätkä ja öljyt 20tkm välein, kaikki nää huollot tehty omassa tallissa joten joku fiksu voi laskea paljonko on remppoihin menny. veikkaan että kaukana tonnista ollaan. Ostin ton auton työmatka-ajoa varten ku on pakuksi rekisteröity. kattelin myös semmosia 2000e paku bemujakin mutta niistä ei löytyny tarpeeksi hyvää yksilöä. Ajan nii paljo että on ihan turha ostaa kallista autoa tonne Suomen teille pilattavaksi. se ois rahan hukkaa.

        Niin ja unohdin mainita että tää volvon d24 on saksalaisten tekele. Joku entinen omistaja varmasti vaihtanu jo kannen, noissakaan ei tunnetusti kestä kannet ku halkeilee. mut hyvä kone toi muuten on. Volvon omat b2xx mallin bensakoneet kestää helposti sen 500tkm ilman kannen avaamisia. Ennätys tosin on miljoona km b230 koneella ilman minkäämoista kone remppaa, Tosin tää kyseinen volvo oli koko milj. km matkan aina käyny volvon omassa huollossa, ja oli noudattettu tarkasti huolto-ohjelmaa.


    • Onhan se niin...

      että kun omistaa Bemarin niin kullikin tuntuu paljon pidemmältä ja kovemmalta. Mutta on se myös niin että sitten kun SE ei enää sojota pitää ostaa tojota. ;)

    • Kahdeksas BMW

      Ihminen, joka ymmärtää hyvän auton päälle, voi hyvinkin valita bemarin. Ihminen, jolla on riittävä itsetunto, ei välitä siitä, mitä muut hänen autostaan ajattelee. Minulle on ihan sama, mitä liikennevaloissa rinnalla oleva audimies ajattelee. Ehkä häntä harmittaa nylkyttää etuvetoisella ja unelmoi Quattro:sta tai takavetoisesta, ehkä hän ajattelee, että olen jotenkin vajaa. Arvaatteko, että kiinnostaako mua? Pääasia, että olen itse helvetin tyytyväinen, kun arkimatkustaminen on juhlaa.

      Kateellisten ja tietämättömien panettelua! ;)

      • Kahdeksas BMW

        Sen verran vielä, että on se Audinkin ihan OK (olen omistanut), mutta kaikkihan sen tietää, kumpi vie kruunun lopulta. :P


      • Luxus
        Kahdeksas BMW kirjoitti:

        Sen verran vielä, että on se Audinkin ihan OK (olen omistanut), mutta kaikkihan sen tietää, kumpi vie kruunun lopulta. :P

        Kruunun vie Lexus molemmilta


      • Ei kestäny talvea:(

        Sun arkimatkustaminen päättyy ekan loskapaska päivänä kaiken maailman vikavalojen välkkeeseen kun bemarin anturit ei oikeen tykkää suolapaskasta.. Ovet ei aukea, auto valittaa akun varaustason olevan heikko, kaikki merkkivalot vilkkuu ku diskovalot, sähköikkunta menee ylös ja alas lopulta jääden alas. Ei auta ku soittaa hinaus auto, ja huoltoon, jossa jo pelkkä vikakoodien nollaus maksaa sen 300e hinaus toiset 300e. EI ENÄÄ IKINÄ BMW:tä


      • näkeekö kaikki MUT?

        "Ihminen, jolla on riittävä itsetunto, ei välitä siitä, mitä muut hänen autostaan ajattelee"

        Bemarin omistajlle ne muiden ihmisen ajatukset (= näiden oletettu kateus) vasta tuntuvat tärkeitä olevankin.


      • EI kestäny talvea:D
        Ei kestäny talvea:( kirjoitti:

        Sun arkimatkustaminen päättyy ekan loskapaska päivänä kaiken maailman vikavalojen välkkeeseen kun bemarin anturit ei oikeen tykkää suolapaskasta.. Ovet ei aukea, auto valittaa akun varaustason olevan heikko, kaikki merkkivalot vilkkuu ku diskovalot, sähköikkunta menee ylös ja alas lopulta jääden alas. Ei auta ku soittaa hinaus auto, ja huoltoon, jossa jo pelkkä vikakoodien nollaus maksaa sen 300e hinaus toiset 300e. EI ENÄÄ IKINÄ BMW:tä

        Tosiasiat voi sattua, siksikö tää viesti on miinuksia saanu:D, jatkakaa vaan, mitä enempi sen parempi.


    • Audi on uusi BMW

      Bemari on jo niin passé! Nykyään sen tilalle on tullut (musta) Audi, joka on suoraan perinyt bemarin imagon velkarahajuppien ja muiden kaahareiden menopelinä.

      • Voi voi:D:D

      • mmmm5

      • ohops

      • hei mieti hei;)
        ohops kirjoitti:

        Ootko huomannu et juutuupista löytyy aika paljon videoita? No mie huomasin. Tässä esim. yksikin :---------)

        http://www.youtube.com/watch?v=9Mlf4IzrlF4

        Mut hei, tos videos mis toi kanttivolvo jättää ton bemarin korostuu vitutus sen takii ku toi vanha kartano vulva tunnettaa hitaana perheautona ja bimmeri taas suorituskykysenä ''luksusautona'' ja korostan sanaa TUNNETTAAN.


      • jes!
        hei mieti hei;) kirjoitti:

        Mut hei, tos videos mis toi kanttivolvo jättää ton bemarin korostuu vitutus sen takii ku toi vanha kartano vulva tunnettaa hitaana perheautona ja bimmeri taas suorituskykysenä ''luksusautona'' ja korostan sanaa TUNNETTAAN.

        Siksi mullakin on turbotettu e30 (bmw, kun et varmaan tiedä), vähänkö sillä on mukava jätättää sunlaisias "mun volvo on paras" tyyppejä :D


      • hamwtja
        jes! kirjoitti:

        Siksi mullakin on turbotettu e30 (bmw, kun et varmaan tiedä), vähänkö sillä on mukava jätättää sunlaisias "mun volvo on paras" tyyppejä :D

        Ei kyl teis "Bmw on elämä" tyypeissäkään paljo kehumista oo:D Toiset ei mee massan mukana, onneksi.


      • voi hassua
        hamwtja kirjoitti:

        Ei kyl teis "Bmw on elämä" tyypeissäkään paljo kehumista oo:D Toiset ei mee massan mukana, onneksi.

        Tiedätkö mikä on massan mukana menoa? Valita kaikki elämässä niin ettei siitä tule sanomista.

        Bemarin ajamisesta tulee nimittäin sanomista. Ja paljon. Varsinkin kun alla on vanha turbotettu ajoneuvo joka pihistelee susta ohi.

        Että ole vaan hiljaa ja tyytyväinen siellä massavolvossasi kun ketään ei kiinnosta sun meno lehmän kakan vertaa.


      • Hassut423hv
        voi hassua kirjoitti:

        Tiedätkö mikä on massan mukana menoa? Valita kaikki elämässä niin ettei siitä tule sanomista.

        Bemarin ajamisesta tulee nimittäin sanomista. Ja paljon. Varsinkin kun alla on vanha turbotettu ajoneuvo joka pihistelee susta ohi.

        Että ole vaan hiljaa ja tyytyväinen siellä massavolvossasi kun ketään ei kiinnosta sun meno lehmän kakan vertaa.

        Jaa jos tää viesti on omistettu mulle joka omistaa ton turbo 242:sen. Siis joo tuohan onki todellinen massavolvo juu :D Kyllä volvolla ajostaki tulee sanomista, yleensäkki positiivistä, tankillekki kun kurvaa moni tullu kyselee että ''mitä tälle on tehty'' ''paljoko on heppoja kun noin lyö tulta putkesta ja ''ei taida olla ihan vakiovolvo tämä'' jne jne jne, Jos todellaki omistat vanhan turbotetun bemarin ja oot sen ite rakentanu, en pidä sua ihan turhana kaverina. En tiedä menisitkö musta ohi, mutta vielä ei ole tullu vastaan semmosta bemaria joka EI ois mulle jääny. Yleensäkki nää joiden kaa oon kisannu on just näitä ''pappa be taalar poikia'' tai sit amiksia jotka lähtee kyllä aina haastaan jos vähänkää reippaamasti ajan, luulee varmaan että mul on joku putkiviritteinen pommi.


    • bmw

      mullapa on bmw m3 mukava kiusata noita muita merkkejä ja miksei muitaki biimereitä liikenteessä. aina löytyy joku läski mies jonku toyota tan ratista keskari pystystä ku ruppee oikei sekoileen liikenteessä. sitte joku jonne laittanu viimeisillä rahoilla nissan 200 sx ja luulee sitä vakiona äkäiseksi drifteriksi nii vähän niitä
      vi t utt aa ku bmw menee eelle ja kuskina joku saa t a nan isin lellikki kerma perse pikku poika 20v . ajan bmw llä ihan vaan vi tt ui lla kseni

    • 1986

      Itse bemaristina olin aika järkyttynyt kun kävin äidin kanssa autokaupoilla katsomassa jotain pieniä citröenejä, volkkareita, relluja ja fiatteja. Hän sanoi että 80 000 ajettu on jo ihan loppuunajettu ja liian vanha. Olin ihan että oho :D Mun mielestä alle 200 000 ajettu on liian uusi eikä vielä tiedä kaikkia vikoja mitä saattaa ilmetä. Viime vuosina käytössä olleet 300tkm-500tkm bemarit olleet kaikkein luotettavimpia - kulutusosia on jo vaihdettu jonkinverran ja katsottu muutenkin vähän tarpeellisia huoltoja. Ja oli muuten ainoo auto meidän autokatoksesta joka lähti käyntiin kun -10 astetta pärähti tänä talvena rikki :D Että siinä sitten varmastikin muutama bemarivihaaja rivissä sormi suussa et milläs sitä nyt töihin kun ei autot lähde käyntiin.

      Ensin mua ärsytti nuo "homo, pippeli" kommentit, mut oikeastaan nykyisin ne vähän ihmetyttää. Kuitenkin autopalstoilla keskustelee aika usein miehet niin millaset miehet kirjottelee oikeesti tollasia kommentteja :D niimpä

    • Kusi jäätyy kaarelle

      Kyllähän nyt mikä tahansa auto kunnossa ollessaan lähtee käyntiin -10C pakkasesta. Sitte ku pakkanen kiristyy -40-50 asteseen nii tienpäällä ei näy ku Ladoja ja Vanhoja takaveto Volvoja. Diiselti hyytyy jo -30C jälkeen. Ja puhun tässä nyt käynnistyksiä ilman esilämmitystä.. Kokemusta on 90 luvun lapin pakkasista,

      • 1986

        No onneks täällä ei oo hirveen usein tollasia 40-50 asteen pakkasia.

        -28 kun oli niin vielä murahti ihan mukisematta tulille viime talvena.


    • Ei se lähten...
      • Niin tai siis..

        Tulpat ei toimi niin ei kai se käynnisty, tuskin käynnistyis hyvin kesälläkään ja vaik käynnistyis, ni tuskin liikkuis hääppösesti. Voidaan pistää mistä vaan autosta puolet tulpista tohjoks, ni voin vakuuttaa sulle "Ei se lähten..." ettei lähde mikään muukaan käyntiin :)


      • yrittäisit edes

        Minkäskokonen tää sun tutkimus sit on? Ainiin yksi auto, joka on uusi diesel ja vielä venäjällä. Pitää teijän bemarivihaajien nyt yrittää kyllä ees vähän kovempaa jos meinaatte saada muutakin kun nauruja osaksenne :)


      • voi ressukkaa
        Niin tai siis.. kirjoitti:

        Tulpat ei toimi niin ei kai se käynnisty, tuskin käynnistyis hyvin kesälläkään ja vaik käynnistyis, ni tuskin liikkuis hääppösesti. Voidaan pistää mistä vaan autosta puolet tulpista tohjoks, ni voin vakuuttaa sulle "Ei se lähten..." ettei lähde mikään muukaan käyntiin :)

        Ai dieselin sytytystulpistako puhut?


    • BMW =takaveto = #1

      Tähän keskusteluun oli pakko lähteä mukaan.
      Omistan Bemarin ja miksi minä sen omistan? Koska se on vaan yksinkertaisesti maailman fiksuimmin suunniteltu ja toteutettu auto. Se on toimiva kelillä kuin kelillä, vaikka perä lähtisi alta, on tilanne mahdollista korjata kun osaa ajaa takavetoista. Takavetoinen vaan on aito oikea auto, etuvetoisessa ei ole mitään, miksi kannattaisi rahat laittaa siihen. Takaveto lähtee talvella monesti valoista ripeämmin, kuin etuvetoiset 20-vuotta uudemmat autot.

      Otetaan esimerkiksi 80-luvun lopun 5-sarjan Bemari. Löytyy kattoluukkua, penkinlämmittimet, sumuvalot, ilmastointia ja vaikka mitä. Sitten verrataan sitä 90-luvun loppupuolen johonkin Nissaniin, Hyundaihin, Toyotaan, Peugeottiin tai lähes mihin vaan muuhun kuin Saksalaisiin luomuksiin, niin eihän niistä löydy mitään mukavuuksia. Joko ei ole osattu tehdä tai ei ole viitsitty, mutta siinäkin jälleen yksi hyvä syy ottaa Bemari.
      Kone kestää kevyesti 400 000 kilometriä ja on avattaessa kuin uusi. Kuluvia osia täytyy silloin tällöin vaihtaa, mutta sekin on helppoa kuin hengittäminen. Osat on fiksuissa paikoissa ja asennettu fiksusti, toisin kuin monissa muissa merkeissä.

      Toinen tykkää Bemarista ja toinen Toyotasta, kolmas voi tykätä vaikka Ladasta, joka on myös yksi maailman varmatoimisimpia autoja. Opelia en ymmärrä, en voi käsittää miten se voi olla Saksalaisten valmistama. Sitä en voi suositella kellekään. Bemareissakin on eroja, isommat, kuten 5- ja 7-sarjat, ovat huomattavasti hienompia ja laadukkaampia kuin pienempi 3-sarja. Maalipinta mm. on kestävämpi eikä ruostu niin helposti. Bemareista löytyy kaikkia mukavia herkkuja ajamiseen ja ajonautinto on jopa yli 20-vuotiaalla BMW:llä huomattavasti parempi kuin esim. 2000-luvun Skodalla, Volkkarilla, Nissanilla, Kialla tai Volvolla.

      Eivät kaikki BMW:n mallit minuakaan miellytä, vaikka olen BMW henkeen ja vereen. Esim. 3-sarjan Compact -malli on mielestäni naurettavan ruma sen typerän tylpän perän vuoksi. Samoin uudemmat GT-mallit ovat hieman hölmön näköisiä. Mutta suurin osa Bemareista vanhoista uusiin on mielestäni hyvin linjakkaita ja kauniita autoja.

      Mutta jokaisella on oma makunsa. Pakko vielä sanoa, että Bemareiden maine on pilalla sanoma- ja iltapäivälehtien vuoksi, sillä uutisessa mainitaan merkki vain ja ainoastaan kun kyse on BMW:stä tai Ferrarista. Jos opel on ajanut päin honkia tai Audi on kaahannut poliiseja karkuun, ei sitä mainita. Mutta BMW halutaan mustamaalata tahallaan. Luultavasti katkerien toimittajien pakkomielle.

    • Bemari

      Ei välttämättä ulkoisesti miellytä silmää mutta kun alkaa kuulua teknisiä faktoja, 6- sylinterinen "suora" rivimoottori, takaveto jaehkä vielä automaattilaatikko, niin jo muuttuu ääni kellossa. Nuoret ei yleensä tykkää uusista etuvetokinnereistä joiden nuhapumpussa on liian vähän tehoa.

    • 11:45

      Kummallista BMW:n haukkumista sehän on laatuauto kelpaa amispojillekin
      vielä kaahattavaksi vanhana linttana, juuri tämä nuorisoauto maine on vaikut-
      tanut kansan suhtautumiseen BMW:ä kohtaan ja se loputon kateus.

      • laatua

        No siinäpä sen bemarin laadun juuri huomaakin. Ei mene päivää etteikö vanhalla bimmerillä poltettais kumia, ajettas lintassa, poletaan rajottimeen.. Silti nää pelit liikkuu vuodesta toiseen tuolla kaupungilla ja kestää kaiken.


    • kaiser1

      Ei BMW:llä autona mikään huono maine todellakaan ole. Saksalainen premium auto ja todella vahva arvostettu brändi.

      Itselläni on ollut sekä 300- että 500-sarjan bemareita suoralla kutoskoneella ja aivan loistavia autoja kaikki. Mainittakoon esim. 15v vanha 500-sarjan E39, ei löydy monesta uudestakaan autosta sille haastajaa tänäkään päivänä. Todella hiljainen, mahtava ajettava (tehty Saksan autobaanoille), moottorit aivan loistavia tietysti yleinen laatu, jonka huomaa ihan jo oven aukaisustakin.

      Itsekään en etuvetoista pidä minkäänlaisena vaihtoehtona, kyllä auton pitää olla taka- tai nelivetoinen jos haluaa jonkinlaista ajonautintoa. Jos ei mitään urheiluautoa varsinaista urheiluautomerkkiä haeta, niin jäljelle jäävät oikeastaan vain BMW, Mersu ja Audi Quattro. Kaikki ok pelejä, mutta kyllä vaaka kallistuu BMW:n puoleen ulkonäön ja muiden ominaisuuksien takia.

      • max

        Bemarissa kiehtoo esimerkiksi se, kun katsoo kyydissä olevien toyota- ja peugeotkuskien ilmeitä silloin kun lyö suoran kutosen parhaalle tehoalueelle yli 4000 rpm. Samanlaiseen tunnelmaan ja soundimaailmaan eivät he kinnereillään pääse edes unissaan. Siinä ei paljon putkiviritteinen gtipösö lohduta.

        Yksikin nero kysyi, missä autossani on ahtopainemittari :D Luuli ressukka turboautoksi, kun ei tiennyt miten BMW:n vapaastihengittävä suora kutonen tarjoaa menohaluja.


      • märkiä unia ;)
        max kirjoitti:

        Bemarissa kiehtoo esimerkiksi se, kun katsoo kyydissä olevien toyota- ja peugeotkuskien ilmeitä silloin kun lyö suoran kutosen parhaalle tehoalueelle yli 4000 rpm. Samanlaiseen tunnelmaan ja soundimaailmaan eivät he kinnereillään pääse edes unissaan. Siinä ei paljon putkiviritteinen gtipösö lohduta.

        Yksikin nero kysyi, missä autossani on ahtopainemittari :D Luuli ressukka turboautoksi, kun ei tiennyt miten BMW:n vapaastihengittävä suora kutonen tarjoaa menohaluja.

        Uuh!! Ottaako eteen, vai taakse? Päristätkö kieli poskella menemään niin että sylki lentää tuulilasiin?

        http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E


      • LAISKA MIKÄ LAISKA
        max kirjoitti:

        Bemarissa kiehtoo esimerkiksi se, kun katsoo kyydissä olevien toyota- ja peugeotkuskien ilmeitä silloin kun lyö suoran kutosen parhaalle tehoalueelle yli 4000 rpm. Samanlaiseen tunnelmaan ja soundimaailmaan eivät he kinnereillään pääse edes unissaan. Siinä ei paljon putkiviritteinen gtipösö lohduta.

        Yksikin nero kysyi, missä autossani on ahtopainemittari :D Luuli ressukka turboautoksi, kun ei tiennyt miten BMW:n vapaastihengittävä suora kutonen tarjoaa menohaluja.

        Turboa tuo sun suora kutonen kovasti kaipaiski..


    • pörlöp

      munanjatke

    • pörlöp

      kerran ajanu munanjatkeella enkä toista kertaa aja..oli jotain niin kauheeta,enkä kyytiinkään istu,ennemmin kävelen,olipa se vaikka taxi jatke.... sehän se kiehtoo et takaveto ja sais pilluu akoilta ja olevinnan on rikas kun jatke perseen alla.myös se ettei muka joku muu merkki pärjää vauhissa.. supra ja skyline jättää kuin tikun paskaan jatkeet ja moni muu...ollaan teillä kuin euroopanomistajat jatkeella.. jos voittasin lotossa 13miljoonaa niin kaikki munanjatkeet itä-suomesta ostasin pois ja sulattamoon hommaisin...

      • nyt nyt

        Ihan tosissaan jos puhutaan niin onko rumempia autoja olemassa kun supra ja skyline? Vaikka niissä ois millaset pelit ja vehkeet niin en koskis pitkällä tikullakaan.

        Mieluummin ajasin vaikka 316 bemarilla.


      • harmittaako

      • +350hv
        nyt nyt kirjoitti:

        Ihan tosissaan jos puhutaan niin onko rumempia autoja olemassa kun supra ja skyline? Vaikka niissä ois millaset pelit ja vehkeet niin en koskis pitkällä tikullakaan.

        Mieluummin ajasin vaikka 316 bemarilla.

        Nyt haisee kateus, ettet olis se bling bling bemariräppäri jota kyykytin Evo Lancerilla viimme vkl. länsiväylällä


      • sieltä päin tuulee
        +350hv kirjoitti:

        Nyt haisee kateus, ettet olis se bling bling bemariräppäri jota kyykytin Evo Lancerilla viimme vkl. länsiväylällä

        Olen normaali 22-vuotias nainen ja suoraan sanottuna en edes tiedä mitä tarkoittaa Evo Lanceri (eikä kyllä kiinnostakaan) :) k byee


      • ehehehehhehhee

      • Tyhymä akka:D
        sieltä päin tuulee kirjoitti:

        Olen normaali 22-vuotias nainen ja suoraan sanottuna en edes tiedä mitä tarkoittaa Evo Lanceri (eikä kyllä kiinnostakaan) :) k byee

        Auto tietämys kyllä melko luokatonta. Evo Lancer Mitshubishin valmistama urheiluauto joka kyykyttää aika monta bemarimallia. Taidat olla jonku pikku pomon pikku vaimo jolle toi "pomo" kehuu bmw:tä 24/7.


      • Ootko pönttö?

        Mieti vähän mihin vertaat, ootko tyhmä vai tosi tyhmä? Jos sä jollai supral haastat normi Bemarii, ni kai Bemmi häviiki. Mut koita haastaa Toyotan normaalilla "autolla", kuten Avensis tai Corolla, ni hups vaan ku Toyota yskäsee yksikseen niitä pakokaasuja. Jos oot niin kova äijä et uhoot suprilla ja skylinel, ni mene ja haasta BMW M3, M5 tai M6. Siin on sul urheiluauto vs urheiluauto. Ja lopeta se Bemarien munanjatkeeks haukkuminen. Se on säälittävää kateutta ja tietämättömyyttä.


      • Siinä sulle esimerki
        Ootko pönttö? kirjoitti:

        Mieti vähän mihin vertaat, ootko tyhmä vai tosi tyhmä? Jos sä jollai supral haastat normi Bemarii, ni kai Bemmi häviiki. Mut koita haastaa Toyotan normaalilla "autolla", kuten Avensis tai Corolla, ni hups vaan ku Toyota yskäsee yksikseen niitä pakokaasuja. Jos oot niin kova äijä et uhoot suprilla ja skylinel, ni mene ja haasta BMW M3, M5 tai M6. Siin on sul urheiluauto vs urheiluauto. Ja lopeta se Bemarien munanjatkeeks haukkuminen. Se on säälittävää kateutta ja tietämättömyyttä.

        carina kakkonen(1,6i 16V Kat (4A-FE) - 105 hp). voittaa satanolla 1.6l saman ikäsen bemun:D (1984–1990 316 1,8 – 1,8 l M10B18 I4, 90 hv (66 kW)
        Vaikka bemusa on isompi konekkin:D:D:D:D:D:D:D


      • Toinen pöntömpi
        Siinä sulle esimerki kirjoitti:

        carina kakkonen(1,6i 16V Kat (4A-FE) - 105 hp). voittaa satanolla 1.6l saman ikäsen bemun:D (1984–1990 316 1,8 – 1,8 l M10B18 I4, 90 hv (66 kW)
        Vaikka bemusa on isompi konekkin:D:D:D:D:D:D:D

        Toinen esimerkki.

        BMW 320i R6 M50B20 1991 cm3 110 kW (150 hv) @ 5900 r/min 190 Nm @ 4700 r/min

        Toyota Carina E. (3S-GE) (1 998 cc) - 175 hp (1994 - 1996)

        Että sillälailla, miten voi olla mahollista että Vinosilmät japskit on pystyny rakentaa isompitehosen koneen ku paijjerin pojat??

        Nii että voipo olla että bemari jää jos tuun haastaan tojotan normaaliautolla,


      • Jepsjee
        Toinen pöntömpi kirjoitti:

        Toinen esimerkki.

        BMW 320i R6 M50B20 1991 cm3 110 kW (150 hv) @ 5900 r/min 190 Nm @ 4700 r/min

        Toyota Carina E. (3S-GE) (1 998 cc) - 175 hp (1994 - 1996)

        Että sillälailla, miten voi olla mahollista että Vinosilmät japskit on pystyny rakentaa isompitehosen koneen ku paijjerin pojat??

        Nii että voipo olla että bemari jää jos tuun haastaan tojotan normaaliautolla,

        Niin no totta tuo. Mut ootas ku mietin että montako noita Toyota Carina E:tä vielä liikkuu tuolla? Ei paljon näy, eikä ainakaan pistä silmään. Johtuisiko melko tylsästä ulkonäöstä. Toinen vaihtoehto on tietty se et eivät tainneet olla mitään kolaritestivoittajia. Enkä sano että Bemaritkaan ovat, mutta parempi turvallisuus Bemmeistä varmasti löytyy ja aivan varmasti paremmat mukavuudet muutenkin :)
        Mut hei, kullakin autonsa ja automakunsa. Sen vaan sanon, et turha tääl on uhoa millään Supral tai Skylinel, hienoi autoi molemmat. Mut ei mitään järkeä verrata urheiluautoa normaaliin henkilöautoon.

        Ole ylpeä Carina E:stäsi, jos sinulla sellainen on ja se on hyvä!


      • pitää puhua totta
        Jepsjee kirjoitti:

        Niin no totta tuo. Mut ootas ku mietin että montako noita Toyota Carina E:tä vielä liikkuu tuolla? Ei paljon näy, eikä ainakaan pistä silmään. Johtuisiko melko tylsästä ulkonäöstä. Toinen vaihtoehto on tietty se et eivät tainneet olla mitään kolaritestivoittajia. Enkä sano että Bemaritkaan ovat, mutta parempi turvallisuus Bemmeistä varmasti löytyy ja aivan varmasti paremmat mukavuudet muutenkin :)
        Mut hei, kullakin autonsa ja automakunsa. Sen vaan sanon, et turha tääl on uhoa millään Supral tai Skylinel, hienoi autoi molemmat. Mut ei mitään järkeä verrata urheiluautoa normaaliin henkilöautoon.

        Ole ylpeä Carina E:stäsi, jos sinulla sellainen on ja se on hyvä!

        En omista carina E.tä, Ja enemmän niitä on rekisterissä ku ton ikäluokan bemareita, sattuvat olemaan aika pomminvarmoja autoja vaikka rumia ja tylsiä ovatki, Piti vaan päästä korjaa tuo sun väärä tietos, ku väiti että tojon normaali autot on muka nii laiskoja bemareihin verratuna. PS, ite ajelen vanhalla rönttä mesellä. ja senki mukavuus on 10v edellä japskeja


    • sgsrdhgesth
      • No osaako?

        Kuules aika usein kolarin syy ei ole auto vaan tyhmä kuski. Sillä eihän se auto osaa itseään ojaan ajaa vai miten on?


    • Ei enään Bemaria

      Itselläni kokemukset Bemareista ihan autona varsin myönteisiä ajettavuuden suhteen, ei autoa kummempi, ellei ota lukuun, että kansiremontti n. 100tkm tienoilla jokaiseen ja kuskin penkki kului puhki myös samassa ajassa. Jotain pientä vikaa oli myös, kuten monissa muissakin autoissa, muuten kuitenkin autona menetteli.
      Koomisinta oli kuitenkin, kun sitten olin myymässä näitä Bemareitani, koska ostan aina autoni ilman vaihtoautoa rahalla, niin myyn edellisen autoni itse suoraan jollekin. Tässä tulikin sitten Bemarin kohdalla täysi yllätys, vähän käytetyn taikka hieman enempi ajetun Bemarin ostajilla ei ole rahaa. Todella vaikea auto myytäväksi ilman rahoitusta taikka jotain aivan järjetöntä vaihtokauppaa. Suurin osa pihalle tulevista "ostajista" on täysin pers'aukisia, joille ei mikään tarjous käy. Ja jos homma menee niin tiukalle, että ostaja joutuisi auton ostamaan, niin ainakin väri on väärä, jolla pääsee menemään kaupasta puihin.
      Erikoisin tilanne sattui, kun olin myymässä omistamaani oranssinväristä pikku-Bemaria, ajettu n. 90tkm ja todella virheetön auto, ikää kolme vuotta. Ostajia kävi pihallani pilvin pimein, hintakaan ei oikein voinnut olla esteenä kaupalle, koska autoni oli "Suomen halvin" ja jotenkin vain väri oli mukamas väärä. Tällä kohtaa sattui niin olemaan kuitenkin tilanne, että kaverillani oli myytävänä veljensä perikunnan aivan samanlainen Bemari ja se "oikea punainen", joten annoin kaverini yhteystiedot Bemariani omaa väärän väriseksi moittineille. Ainoastaan yksi otti yhteyttä ja kävi sitä Bemaria katsomassa, naapurini poika ja joka sitten ostikin auton, mutta ei Bemaria.

      Voisin kertoa jokaisesta omistamastani Bemarista hieman vastaavan tarinan, kun olin niitä sitten myymässä. Minkään muun automerkin kohdalla en ole vastaavaan törmännyt ja minulla on sentään ollut vuosien varrella autoja Audista Warreen. Nyt olen ajanyt vuosia Peugeotilla!

      • sillä lailla

        Vau tää trolli on jo aika omistautunut asialleen kun jakso noinkin pitkän tarinan kirjottaa!

        Mistä kaikki tietää että tää on trolli? Ei kukaan bemaristi vaihda pösöön. Siihen kusi.


      • Ei enään Bemaria
        sillä lailla kirjoitti:

        Vau tää trolli on jo aika omistautunut asialleen kun jakso noinkin pitkän tarinan kirjottaa!

        Mistä kaikki tietää että tää on trolli? Ei kukaan bemaristi vaihda pösöön. Siihen kusi.

        Vaan eipä ole trolli. Lue tarkkaan juttuni, että miksi en aja enään Bemarilla. Koska ostan autoni käteisellä ja myyn edellisen auton, ei Bemari sovellu tähän systeemiin lainkaan, vaikka autossa ei olisikaan varsinaisesti vikaa.
        Jokainen voi katsoa vaikka http://www.nettiauto.com/ miten Bemarit tekevät kauppansa. Vanhemmissa rutukka-Bemareissa metrin pituinen lista kysymyksia ja vaihtoehdotuksia, mutta kukaan ei ole ostanut. Uudemmissa vähän ajetuissa on harvemmin muita kuin liikkeitä myyjinä.
        Se, että nyt ajan Pösöllä on vain oikeastaan vain siitä syystä, että ajan kuitenkin aika paljon ja Pösöllä ajan mukavimmin. Mersuista luovuin uusien mallien lukuisien vikojen vuoksi.
        Bemarilla alan ajamaan heti, kun saan myytyä Bemarin asiallisesti, mutta en kerta kaikkiaan jaksa enään näillä (56v.) aamuilla alkaa rahattomien kanssa vääntämään joutavuuksia.


    • Espoolainen 1

      Onneksi on BEMMU alla, aina ollut ja tulee aina olemaan.Bemmuja ollut jo 28v. miksi hyvää vaihtaa johonkin huonon?

      • Etelän vetelät:(

        Tyypillinen Espoolainen ''autotietäjä''


    • apex

      Onhan se fakta, että jos autoista ja tekniikasta jotain ymmärtää niin ei BMW:tä voi mitenkään pitää huonona autona. Yleensä ne, jotka bemaria haukkuvat ajavat itse jollain puolet halvemmilla toyotilla, hondilla ja kaikenmaailman ranskalaisilla. Ymmärtäähän sen tietysti, jos ei ole varaa kunnon autoon niin voi kateus iskeä ja se purkautuu sitten huvittavalla tavalla.

    • faxisti

      BMW on auto johon pitää osta kaikki paitsi moottorin lisävarusteena. Eli ei kovin kummoinen peli. Sitä paitsi täällä kirjoittelee taas ihmiset joilla ei oikeasti varaa mihinkään autoon.

      • 6-inline

        BMW:ssä on monia sellaisia varusteita, joita ei johonkin riisikuppiin saa edes rahalla.


    • Abbeli5

      Autovero alas jotta joka kolmannella olisi Bemari sillä kun öljy ja kaasu loppuu kuitenkin niin vielä pitäisi nauttia. Samoin kehitysapurahat teiden parantamiseen koska vain 10 % :a autoilijoilta kerätyistä rahoista menee tieverkorkon ylläpitoon.

    • Espoolainen 1

      Hauska nimimerkki sinulla "etelän vetelät" joka vastasit minulle "Espoolainen 1" Olen Espoolainen nainen ja erittäin tyytyväinen Espooseen ja Bemmuuni,kuten jo sanoin 28v. Bemmun omistajana ja Espoossa koko ikäni.Niin miksi pitäisi hyvä auto vaihtaaa huonoon?Ei tulisi mieleenkään ja jos tulisikin niin äkkiä pois. Ajamisen iloa!

      • tiia.90

        Täälä moni väittää että huonon itsetunnon omaava ajaa muun merkkisillä autoilla ja mollaa bemaria. Todellisuudessa se menee nii että joka kehtaa ajaa esim Ladalla, omaa perkuleen hyvän itsetunnon jota ei tarvi autolla korostaa. Bmw kuskit todellisuudessa on just näitä että kun ite on täys nolla, yritetään imagoa nostaa autolla. Ite nais ihmisenä kierrän bmw-miehiä kuin ruttoa.


      • BMW-mies
        tiia.90 kirjoitti:

        Täälä moni väittää että huonon itsetunnon omaava ajaa muun merkkisillä autoilla ja mollaa bemaria. Todellisuudessa se menee nii että joka kehtaa ajaa esim Ladalla, omaa perkuleen hyvän itsetunnon jota ei tarvi autolla korostaa. Bmw kuskit todellisuudessa on just näitä että kun ite on täys nolla, yritetään imagoa nostaa autolla. Ite nais ihmisenä kierrän bmw-miehiä kuin ruttoa.

        Hyvä, että kierrät. Ei muutakun Lada-miehen kanssa vain leipäjonoon. Onpahan ainakin hyvä itsetunto.


      • Tiia90.
        BMW-mies kirjoitti:

        Hyvä, että kierrät. Ei muutakun Lada-miehen kanssa vain leipäjonoon. Onpahan ainakin hyvä itsetunto.

        Voi kuules Bmw-mies. Ei meidän taloudesta Ladaa löydy vaikka ne kantikkaat ladat onki aika söpöjä, harmi kun ei enää liikenteessä näy nii paljo. Meidän taloudessa suositaan volkkareita, Kupla on kesäautona ja talvet mennään Passatilla. Bemaria jouduin autokoulussa testaan mutta ajoasentoa ei tahtonut löytyä pienikokoiselle naisihmiselle, lisäksi kytkinpoljin oli ihan on/off. Alfa Romeo on paras auto jota olen ajanut. Bmw oli järkytys Alffaan verrattuna.


      • anni
        Tiia90. kirjoitti:

        Voi kuules Bmw-mies. Ei meidän taloudesta Ladaa löydy vaikka ne kantikkaat ladat onki aika söpöjä, harmi kun ei enää liikenteessä näy nii paljo. Meidän taloudessa suositaan volkkareita, Kupla on kesäautona ja talvet mennään Passatilla. Bemaria jouduin autokoulussa testaan mutta ajoasentoa ei tahtonut löytyä pienikokoiselle naisihmiselle, lisäksi kytkinpoljin oli ihan on/off. Alfa Romeo on paras auto jota olen ajanut. Bmw oli järkytys Alffaan verrattuna.

        Heh oot ajanu jotain ykkössarjalaista yhen kerran ja sen perusteella sanot että kaikilla bemaristeilla on huono itsetunto ja kartat bmw-miehiä kuin ruttoa. Salli mun hieman naurahtaa.

        Onko se automerkin vika jos itse olet kääpiö? Siitäkö nyt kiikastaa :D


      • tiia90.
        anni kirjoitti:

        Heh oot ajanu jotain ykkössarjalaista yhen kerran ja sen perusteella sanot että kaikilla bemaristeilla on huono itsetunto ja kartat bmw-miehiä kuin ruttoa. Salli mun hieman naurahtaa.

        Onko se automerkin vika jos itse olet kääpiö? Siitäkö nyt kiikastaa :D

        Ihan oli 5 sarjan bemari. Näki jo lukio aikoina mitä nää bemarikuskit oli "miehiää"
        . Pani kaikkia mikä liikku, kyl varmaa huorat osaa Bemaristeja arvostaa, mut juu. ennemmin vaik sit 160cm/50kg kääpiö ku tonnikeiju. onnea sulle bmw miesten kaa, sitä todellaki tarvit:D


      • peppu kipiä
        anni kirjoitti:

        Heh oot ajanu jotain ykkössarjalaista yhen kerran ja sen perusteella sanot että kaikilla bemaristeilla on huono itsetunto ja kartat bmw-miehiä kuin ruttoa. Salli mun hieman naurahtaa.

        Onko se automerkin vika jos itse olet kääpiö? Siitäkö nyt kiikastaa :D

        Jonkun bemaripeppu tuli kipeäksi kun alettiin väsämään henkilökohtaisista seikoista.

        Eikös ne autonvalmistajat yritä panostaa käyttömukavuuteen, tässä eivät ole onnistuneet jos lyhyempi ihminen ei mukavasti pysty ajamaan.

        Itsehän ajelen vanhalla subaru leonella, mutta onpahan nelivedosta ollut mukavasti apua näille takavetoisille talvisin. Setelituppoja myös kertyy mukavasti kun asiakkaat säästyvät sakoilta.


      • anni
        tiia90. kirjoitti:

        Ihan oli 5 sarjan bemari. Näki jo lukio aikoina mitä nää bemarikuskit oli "miehiää"
        . Pani kaikkia mikä liikku, kyl varmaa huorat osaa Bemaristeja arvostaa, mut juu. ennemmin vaik sit 160cm/50kg kääpiö ku tonnikeiju. onnea sulle bmw miesten kaa, sitä todellaki tarvit:D

        Ootpas katkera. En tiedä oonko tonnikeiju kun oon 170cm ja painan saman verran kun sä. Oon tällä hetkellä onnellisessa suhteessa (kyllä! bemarimiehen kanssa!) ja kuudes vuosi just lähti yhteistä taivalta käyntiin. Mutta kiitos onnentoivotuksista :)


      • Se toinen nainen
        anni kirjoitti:

        Ootpas katkera. En tiedä oonko tonnikeiju kun oon 170cm ja painan saman verran kun sä. Oon tällä hetkellä onnellisessa suhteessa (kyllä! bemarimiehen kanssa!) ja kuudes vuosi just lähti yhteistä taivalta käyntiin. Mutta kiitos onnentoivotuksista :)

        Hei anni, kuin vanha oot ja mis päin suomee asut. Mulla on seksisuhde miehen kaa jonka oma muija jo anni ja tää mies ajaa bemarilla,


      • anni
        Se toinen nainen kirjoitti:

        Hei anni, kuin vanha oot ja mis päin suomee asut. Mulla on seksisuhde miehen kaa jonka oma muija jo anni ja tää mies ajaa bemarilla,

        Hyvä trolli. Oot varmaa joku hmm 35-vuotias volvomies? :D

        Tiedokses että mun nimi ei edes ole Anni :D ahahaha! Se on mun koiran nimi


    • Totuus

      Harmaa konservatismi kiehtoo osaa ihmisistä. Se mielikuva vauraudesta.

    • -J-

      Bemarin maineesta puhuttaessa kannattaa muistaa että puhutaan maineesta pääasiassa Suomessa. Bmw on kuitenkin yksi arvostetuimpia merkkejä maailmassa Mersun, Bentleyn ja monen muun huippuautojen valmistajien kanssa.

      Ulkonäkö asioihin en ota kantaa, kauneus on katsojan silmässä.

      Asia josta halusin kommentoida ja joka itseäni viehättää Bmw:ssä on suorituskyky. Bemarilla on pitkä historia moottoriurheilun saralla ja sen kyllä huomaa. Autot on tehty teknisesti hyvin oikaoppisia ratkaisuja käyttäen. Luonnollisesti moottori pitkittäin, takaveto ja hyvä painojakauma.

      Jos mennään ajassa taaksepäin 30 vuotta, niin jo e30 M3 malleissa lähenneltiin 100hv/litra tehoja vapaasti hengittävissä moottoreissa ja jo pienillä muutoksilla se rajapyykki on ylitettävissä. Honda S2000 moottori taitaa edelleen pitää hallussaan suurinta litratehoa vapaasti hengittävissä moottoreissa sarjatuotanto autoissa Kannen kanavien ja palotilojen rakenne on muistaakseni hyvin samantapainen e30 M3:n s14 moottorin kanssa, jonka rakenne taas on hyvin samankaltainen jo vielä vanhemman e24 korimallin M-mallin moottorin kanssa. Joten Bmw suunnitteli moottorit erittäin fiksusti jo pari kymmentä vuotta ennen Hondaa.

      Vaikka pelkästään huipputeho ja kiihtyvyys eivät ole ainoita tärkeitä asioita M-malleissa, aikakautenaan jokainen M3 ja M5 malli ovat olleet ryhmänsä kärjessä. 80-luvun e30 M3 mallin 190-215hv, 90-luvun e34 M5 mallin 314-340hv, vuosituhannen vaihteen e39 M5 mallin 400hv ja uudemman e60 mallin 507hv. Tietääkseni jokaisessa vapaasti hengittävässä Bmw:n M-mallien S-sarjan moottoreissa on käytetty läppärunkoja, eli jokaiselle sylinterille on oma kaasuläppä (V10 mallissa esim 10kpl). Oikeaoppinen ja harvinainen ratkaisu urheiluautoja lukuunottamatta ja on yksi syy miksi kaasuun vastaavuus näissä mootoreissa on ihan omaa luokkaansa.

      Hyvästä ajettavuudesta puhuttaessa tulisi muistaa että hyvä ajettavuus ei meinaa automaattisest hyvää matkustus mukavuutta. Jos näin olisi, joku 80-luvun Chevrolet Caprice olisi ajettavuudessa huippuluokkaa kun ei tien epätasaisuudet ja kuopat tunnu. Todellisuudessa kyseinen autohan on aivan järkyttävän kauhea ajettavuudeltaan. Samoilla kritereereillä vaikka uusi Ferrari olisi huono ajettavuudeltaan, tuntuu tärinät ja kuopat ja vetelee urissa ym.

      E30 ja e46 korimmalitkin ovat ajettavuuden puolesta erittäin hyviä ja sopivalla alustasarjalla huippuluokkaa etumoottoriseksi takaveto autoksi. Matkustusmukavuudesta joutuu tosin tinkimään. Uudemmissa malleissa esim. e90/91/92 takajousitus on kehittynyt jo lähemmäksi Mersun käyttämää rakennetta ja matkustusmukavuuskin on noussut reippaasti ajo-ominaisuuksista tinkimättä. Uusien bemareittenkon jousitus on silti valittu sporttisen puoleiseksi esim. Mersuun verrattuna, on jämäkämpi ja lievästi pintakovempi muttei missään nimessä mikään kivireki. Näitä uudempia ei kannata vertailla vanhoihin malleihin joista aina kuulee Esson baari juttuja kun ei e30 bemarilla pysynyt tiellä ja se kuppanen Corolla on ainoa oikea auto.

      Myös diesel moottorien suunnittelussa Bmw osaa asiansa. 3-litrainen turbodiesel moottori joka löytyy esim. 330d, 335d, 530d ja 535d malleista, on voittanut palkintoja maailman parhaimpana diesel moottorina. Suosittelen jokaiselle diesel moottoreista tykkäävälle koeajamaan auton tällä moottorilla vaikka Bmw ei muuten kiinnostaisikaan. Siinä on hyvä referenssi muille diesel moottoreille ja harvasta autosta löytyy merkistä riippumatta parempaa. Uusimmat kolmella ahtimella varustetut mallitkin pohjautuvat samaan perus moottoriin.

      Edustusluokan autoissa Bemarin 7-sarja on hyvin samankaltainen saksalaistyyppinen auto kuin Mercedeksen S-sarja. S-mersu on kyllä mielestäni vielä pykälän verran parempi kuin 7-bemari, suurin osa ihmisitä olisi varmaan täysin tyytyväinen kummalla tahansa ajaessa, molempien ollessa automaailman parhaimmistoa.

    • huomattu1

      Makuasia mulla on bmw:tä ollut, oli pakko ostaa kun
      oli niin kehuttu merkki, petyin aivan käsittämättömästi.

      Penkit surkeita, samoin laatikot. Mallit mielestäni äärimmäisen
      kauniita kauniita. Kokeilin useamman mutta yhtään ei ventiilivikaista
      en löytänyt 1980-2008 vuosien välistä. Alkaa venat katkeileen
      200 000 kohdalla.. 300 000 Jos ei ole kone remontoitu niin uutta
      saat hankkia. En sitten vaan tiedä eikö ne kestä suomen pakkasia??
      Noin muuten kone on koottu omaperäisesti ihan on ok-kone kuitekin,
      mutta se kuskin penkinverhoilu on käsittämätön, samoin kun konepeltien muut maali/lakka viat, että jos autotallin omistaa tai frendi on merkkihuolossa niin ehkä sitten.. Edelyttäen, että ostan siihen kokonaan toisen jakkaran!!!

      Oon lähinnä testannut kaikkia malleja 300, 500 ja 700 sarjoista. =/

      • anni

        Valitettavasti sillä parilla sadalla eurolla kun ei laatuautoa saa. Kokeile onnea vaikka toyotan puolelta tai jostain muusta mitkä myy pieniä koppeja. Halvemmat vakuutuksetkin niin et aja itseäsi vararikkoon.


      • Lexusluksus
        anni kirjoitti:

        Valitettavasti sillä parilla sadalla eurolla kun ei laatuautoa saa. Kokeile onnea vaikka toyotan puolelta tai jostain muusta mitkä myy pieniä koppeja. Halvemmat vakuutuksetkin niin et aja itseäsi vararikkoon.

        Sanoo anni jonka mies ajaa pankin bemarilla.:D


      • Lexusluksus
        anni kirjoitti:

        Valitettavasti sillä parilla sadalla eurolla kun ei laatuautoa saa. Kokeile onnea vaikka toyotan puolelta tai jostain muusta mitkä myy pieniä koppeja. Halvemmat vakuutuksetkin niin et aja itseäsi vararikkoon.

        Sanoo anni jonka mies ajaa pankin bemarilla.:D


      • bmw<3kansivika
        anni kirjoitti:

        Valitettavasti sillä parilla sadalla eurolla kun ei laatuautoa saa. Kokeile onnea vaikka toyotan puolelta tai jostain muusta mitkä myy pieniä koppeja. Halvemmat vakuutuksetkin niin et aja itseäsi vararikkoon.

        Kilvettömän bemarin voi ostaa parillasadalla, mutta ei laatuautoa. Niin ja ne vakuutukset on nii kalliit sen takia koska nää bemari-kuskit tunuu olevan enemmän ojanpohjalla kuin tiellä. Onks kivaa olla pikku pomon pikkuvaimo.:D


    • kumilangan venytin

      lyhyesti virsi kaunis :: bmw ==== baskaa maanteiden varsilla. ugh olen puhunut.

    • Metsienmies80

      Bemarin maineen on pilannut suomalaiset pojat jotka eivät ole kasvaneet aikuisiksi. Saksassa ja muissa maissa bemulla on parempi maine. En kyllä bemuista välitä. Keskisormi nousee pystyyn jo sellaisen näkemisestä. Yksi bemu kuski tappoi ystäväni.

    • kateellista kansaa

      Kateellisen puhetta...

    • finn

      Vai penkit surkeita ahhahah...ei ne tietenkään ihan kaikille ruumiinrakenteille sovi. Esim. 300-sarjan sporttinahkapenkit on aivan täydelliset.

      BMW:ssä hienoa on monien muiden ominaisuuksien lisäksi ajoasento ja se, että auto on suunniteltu ennen kaikkea kuskille. Ajamisen iloa! Kaikki hallintalaitteet on juuri oikeilla paikoillaan.

      • No höh!

        Ladaankin saa 500 eurolla penkin jonka jälkeen siinä on yhtä hieno ajoasento kuin siinä bmw:ssä. Hallintalaitteetkin löytyy juuri sieltä missä bemarissakin: kaikki kolme poljinta siellä missä pitääkin, sekä ratti ja vaihdekeppi.


      • hehee
        No höh! kirjoitti:

        Ladaankin saa 500 eurolla penkin jonka jälkeen siinä on yhtä hieno ajoasento kuin siinä bmw:ssä. Hallintalaitteetkin löytyy juuri sieltä missä bemarissakin: kaikki kolme poljinta siellä missä pitääkin, sekä ratti ja vaihdekeppi.

        Paitsi että ladan perämurikka kestää huomattavasti paremmin rasitusta.


    • nainen,25v.

      Jos aloittajan mielestä kaikki BMW:t näyttävät ihan samalta, mitä nyt toinen saattaa näyttää vanhemmalta ja toinen uudemmalta, niin enpä ihmettele yhtään suhtautumista kyseiseen automerkkiin :D

      Ensinnäkin, mikä niissä kiehtoo - kerropa, kuinka moneen 90-luvun taitteen automerkkiin on saanut sellaisia varusteita, joita tuon ikäluokan BMW:eissä on? Tai kuinka montaa merkkiä on silloin valmistettu enää takavetoisena (joka on monelle miellyttävämpi ajaa kuin etuveto)? Tai miten ajo-ominaisuudet ylipäätään ovat erilaiset kuin muissa tuon ikäluokan autoissa? Tai kuinka moneen muuhun "perheautoon" on saatu piilotettua samanlaisia moottoreita samanlaisella voimalla ja äänimaailmalla, kuin BMW:hen? Voisiko näissä syissä olla selityksiä ja syitä siihen, miksi monet, varsinkin nuoret valitsevat juuri BMW:n?

      Jos et ymmärtänyt yo. kysymyksiä tai et ymmärrä, mitä merkitystä noilla asioilla on ajamisessa, niin et ole AUTOIHMINEN ja voit ostaa vaikka sen tuulipukutoyotan.

      Olen omistanut laajan skaalan 80-90-luvun eri autoja hintaluokassa 400-1500 euroa, ja mikään ei ole niistä ollut niin laadulla tehty kuin 5-sarjalainen BMW. Edes kaikissa nykyautoissa ei ole sellaista ajomukavuutta, kuin mitä tuollaisissa on. Mutta jos auto on vain kulkuneuvo paikasta A paikkaan B, ei voi vaatia toista ymmärtämään, mitä eroa esimerkiksi on 90-luvun japanilaisauton vakioalustassa verrattuna BMW M-sport-alustaan ja mitä se merkitsee ajomukavuuden kannalta. Saati sitä, mitä mukavaa on sporttipenkeissä, nahkasisustassa, sähkökattoluukuissa ja lukuisissa muissa lisävarusteissa tai siinä, että 25v. vanhasta perus-BMW:stä löytyy tuplaten enemmän voimaa kuin Toyota Yariksesta.

      • BMW 118d

        Tottapuhuen nahkapenkit ja sporttialusta huonontavat ajomukavuutta normaaliolosuhteissa.


      • Mersumies.

        25v vanhoissa bemuissahan on 1.6 ja 1.8 litrasia koneita. nehän on ihan alimitoitettuja tuo kokoseen autoon. Järjestään jos ton ikäsiä takavetoja verrataan Mersut ja Volvot voittaa perusmalleissa bemarit suorituskyvyssä ja etenki kestävyydessä. Niin ja löytyy noista molemmista bemarille haastaja myös isompi tehoisissa malleissa.


      • Nö töttöröö!

        Niin mikä 80- luvun loppupuolen ja 90- luvun alkupuolen bemareissa oli sellainen lisävaruste jota ei muissa ollut?
        Kuinka monelle se takaveto on miellyttävämpi ajaa, oletko laskenut vai perustatko väitteesi omiin mieltymyksiin? Jos näin on, niin miksi se takaveto on miellyttävämpi ajaa?
        Väitätkö tosissaan että bemareissa on tehokkaimmat koneet ja hienoimmat äänet?
        Kun väität sportti-alustaa mukavammaksi kuin vakio-alusta, niin itse et taida olla alkuunkaan AUTOIHMINEN. Olet todennäköisesti tyypillinen bemari-bimbo jonka mielestä matalaprofiilirenkaatkin lisää ajomukavuutta :D

        Ps. sähköinen kattoluukku on löytynyt jo 70-luvun taitteen japseista.


      • mietihän vielä
        Mersumies. kirjoitti:

        25v vanhoissa bemuissahan on 1.6 ja 1.8 litrasia koneita. nehän on ihan alimitoitettuja tuo kokoseen autoon. Järjestään jos ton ikäsiä takavetoja verrataan Mersut ja Volvot voittaa perusmalleissa bemarit suorituskyvyssä ja etenki kestävyydessä. Niin ja löytyy noista molemmista bemarille haastaja myös isompi tehoisissa malleissa.

        Mulla on 25 vuotta vanha bemari. Kori painaa sellasen 1000kg. Kyllä se liikkuu ihan mukavasti :)


    • BMW nainen

      Et sitten Bemarin kyytiin ole päässyt?

      Et sitten ole itse päässyt ajamaan Bemaria?

      Autot on tehty ajettaviksi!

      Auto tykkää, kun sillä ajetaan.

      Bemarin kyydistä voi nauttia niin kuljettajana kuin matkustajana.

      • kansivika 4ever

        Autot on tehty ajettaviksi kyllä, mutta bemarit ne viihtyy pajalla kansiongelmien takia.


      • kansivika 4ever

        Autot on tehty ajettaviksi kyllä, mutta bemarit ne viihtyy pajalla kansiongelmien takia.


      • KU EI KESTÄ NII EI
        kansivika 4ever kirjoitti:

        Autot on tehty ajettaviksi kyllä, mutta bemarit ne viihtyy pajalla kansiongelmien takia.

        Ja ne kansiongelmat on jää kylmä totuus.


      • hahahahahhh

        Ja kuinkas usein siitä bmw kuskista on tullu matkustaja? aika hemmmetin usein:D


    • kristian41

      ekäpä aikanaan ovat pärjänneet kilparadoilla..oletan,ainakin tehokkaita ja hienoja olivat levikkeineen ja leveine huulivanteineen,mutta en lähde väittelemään kun on vain yhdestä bmw stä kokemusta,ajolleen oli hyvä mutta se laatu...ja en kyllä laittaisi kyseistä merkkiä uutena enkä enää vanhana kun köyhällä pitää olla toinen työ jos bemaria aikoo pitää

    • ._.

      Kyllä omien kokemuksieni perusteella väitän että bemarissa on jämäkkä ajotuntuma jos vertaa esim. japsiautoihin. Mutta kyllä mulle kelpaa mikä vaan silmää miellyttävä ja hyvältä tuntuva auto.

      Terveisin,
      "sellaisen teinix ruma järkyttävän samannäköisen pipelonjatke bemarin omistaja"

    • Made in Germany

      Toi ota ellet muuta saa ;) Pitäiskö ajella Hongkongin tai Tokion vehkeillä, kun on sakemannin laatuakin tarjolla. Niin ja Volvohan on viallinen ostos, lähetetään varaosia. Olen omistanut useamman baijerilaisen, yhdessäkään ei ole ollu suuria vikoja, normaalia laittoa ja huoltoa, jota löytyy kaikista. Pakko antaa tässä tunnustus Saabille. Saab 9000 90-luvun puolelta on ollut ehkä lujin auto itelläni. Uudet on jo huuhaata.

      • bmw.volvo.mb.

        Volvohan tarkottaa. VoiOllaLiikaaVoimaaOsaamattomille. Ja volvoa ei pidä sekottaa näihin nykyajan autoihin joissa lukee "volvo". Viimmenen OIKEA volvo on tehty 90luvun lopulla ja sen tunnistaa takavedosta. Itse omistan kolme autoa. 240 volvo on talvi käyttis. mb 190 on muijan käytössä. Ja kolmas on BMW 525 diesel farkku pitemmille matkoille, kaikis nois on hyvät ja huonot puolet. Mut Kyllä noi kolme merkkiä on autojen eliittiä.


      • Toy carina

        Toi ota tai toiseksi jäät ;) edelleenkään bemari ei kestä mutta koita sä kestää näitä tosiasioita ja mee takasi talliis bemarin haljennutta kantta ihmettelemää..


    • bemariin kyllästynyt

      joo elikkäs itellä ollut 5kpl bmw merkkistä autoa. yksikään niistä ei ole 10 000km enempää kestänyt, joku niissä koneissa vaan on ettei kestä, ja EI vika ei ole minussa tai ajotaidoissa / huoltamisessa. sitten se maine jonka bmw:eellä saat kun liikut?! aina huudellaan jtn että aja suohon se bmw tai onneton jatke! yms. totta...paskoja laitteita ne vaan on !

    • dsgahb
      • munanvenyttäjät

        Kyl melkosia rattimiehiä nää BMW sankarit....


    • 170cm mies

      Mun pili on alle suomalaisten miesten keskimitan ja olen muutenkin 170cm hiirulainen, eli tarvitsen BMW:n ihan oikeasti. Bemarillani ajellessa tunnen itseni tosi karjuksi.
      Salaa tykkään katsella muita miehiä "silläsilmällä".

    • asento ja kyykkyyn

      Hei kaikki kateelliset ja muut valehtelijat jotka kertovat omistaneensa bemun ja kertovat kaikkea valetta vaikka eivät ole edes ajaneet sillä. Onpa hyvä avaus keskustelulle jota ei muut merkit saavuta. Sen huomaa myös siitä että lehdistö kertoo jos bemu on ollut jossain tilanteessa mukana sen merkin, muista merkeistä ei kerrota. Yrittäkää raukat jaksaa vaan niiden tojotien, oodien ja ooppeleiden, mesejen kanssa , volvoja unohtamatta ja latukoista puhumattakaan. Kateus on sairaus ! Kyllä me bemun omistajatkin jaksamme aivan hyvin kateuden kanssa.

      • hullujaonmonta

        hahah. yksi autoista, ei mikään jumala


      • JooLepoVaaBmwKuski

        Sunki ois aika herätä unesta myöntää itselles se tosiasia että Suomen noloimmat ja raukimmat ihmiset löytyy sieltä Bmw ratin takaa.


    • urts

      Sama ilmiö kun ihmetellään miksi naiset rakastuvat renttuihin. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle....

    • ketsa

      no itellä on ainaki vm:2002 520ia farkku ja ollu tyytyväinen siihen ei oo ollu mitään ylimääräisiä vikoja niinku edellisessä ww polossa esim mut sepä on sama mulle kylläpä näitä BMW vihaajia tuntuu löytyvän aika paljo

    • hooheikki

      Ne on teknisesti hyviä, upita autoja. Laatu on varsin korkea muihin verrattuna. Ajoltaan mukavia. Takaveto on mieleen. 6 pyttyisen saundi on kiehtova. Ei oikein muita kannata harkita mersua ehkä. Kannattaa kokeilla ajaa bemarilla niin tietää mitä autoilu voi parhaimmillaan olla.

      • amis pommeja kaikki.

        Kokeilin mutta aika kesy peli oli. Alfa romeo paras ajaa mutta ne ei kestä, Ei kyllä bemaritkaa mitää pommin varmoja oo. se on jo nähty.


      • Haaaahaaaaaaaaaaaaaa

        siis tämä nimim.hooheikki tarkoittikin varmasti että: Kannattaa kokeilla ajaa bemarilla niin tietää mitä autoilu voi pahimmillaan olla. :DD


    • Auto on hyvä kun se liikkuu,huono kun se ei liiku.Itse ajelin Ladalla 20 vuotta ja luotettavasti se mua palveli.Bemarikin on hyvä kun se liikkuu.Oikeastaan on hyvä kun on erilaisia autoja niin jokainen saa mieleisensä.Mitä niitä haukkua,se on turhaa.Tosiasias kuitenkin kaikkia kehutaan ja korjataan.

    • nainen25v.

      "Niin mikä 80- luvun loppupuolen ja 90- luvun alkupuolen bemareissa oli sellainen lisävaruste jota ei muissa ollut?"

      Varmasti jokainen varuste on jossain automerkissä ollut joskus, mutta jos mietit yleisesti 80-90-luvun taitteen automerkkejä ja malleja, niin mitkä niistä ovat olleet yhtä yleisiä ja yhtä varusteltuja kuin BMW:t? Ei kovinkaan moni. Nuoriso ostaa ensiautoksi sen 500-2000 euron auton, ja en ihmettele yhtään, miksi moni valitsee vanhemman 3- tai 5-sarjan bemarin.

      "Kuinka monelle se takaveto on miellyttävämpi ajaa, oletko laskenut vai perustatko väitteesi omiin mieltymyksiin? Jos näin on, niin miksi se takaveto on miellyttävämpi ajaa?"

      En ole tehnyt tutkimusta, mutta yleisesti nuoret ihmiset tuntuvat arvostavan takavedon ajettavuutta. Se on yksi syy, miksi joku valitsee autokseen bemarin. Itsekin ajan mieluiten autolla, jonka ajo-ominaisuudet eivät lopu siihen, että samassa päässä on sekä veto että ohjaus. Ja voin sanoa useampia sekä etu- että takavetoja omistaneena, että takaveto on yleensä parempi, ja mitä pidempi akseliväli, sen mukavampaa ja leppoisampaa ajaminen on.

      "Väitätkö tosissaan että bemareissa on tehokkaimmat koneet ja hienoimmat äänet?"

      Sanoinko jossain, että missään muussa autossa ei ole tehoa eikä ääniä bemariin verrattuna? :D Bemareissa yhdistyy monta asiaa, ja itse olen omistanut ja omistan bemareita juuri siksi, että niissä on miellyttävä ulkonäkö, lisävarusteita, ajomukavuutta, tietynlainen äänimaailma ja voimakas moottori ja kaikkea tätä yleensä jo vakiona. Kuinka moni muu 80-90-luvun auto täyttää nämä samat vaatimukset? Ei ainakaan yksikään omistamani Ford, Honda, Mazda, Toyota tai Opel. Mersua en valitettavasti ole omistanut, mutta luultavasti pitäisin siitäkin (joskaan ulkonäkö ei miellytä).

      "Kun väität sportti-alustaa mukavammaksi kuin vakio-alusta, niin itse et taida olla alkuunkaan AUTOIHMINEN. Olet todennäköisesti tyypillinen bemari-bimbo jonka mielestä matalaprofiilirenkaatkin lisää ajomukavuutta :D"

      Jos tykkäät siitä, että auto jää pienen kuopan jälkeen viikoksi hytkymään pehmeän alustan takia, niin joo, vakioalusta voi olla sinulle mieluisampi vaihtoehto. Tai kun auton kaarreajo-ominaisuudet ovat sitä luokkaa, että voi kuvitella istuvansa sivuttain kiikkutuolissa. Itse arvostan sitä, että auto tuntuu koko ajan olevan "tiessä kiinni" eikä leijuvan jossain ilmapatjan päällä tai että kaarteessa alusta ei anna periksi.

      En ole tyypillinen bemaribimbo, yhdessäkään autossani ei ole madallussarjaa ja käsittääkseni yhdenkään auton rengasprofiili ei täytä vaatimuksia matalaprofiilirenkaista. Yhdessäkään ei ole huulivanteita, spacereita tai mitään muutakaan, vaan tehdasasenteiset M-alustat ja alkuperäisvanteet. Bemaribimbo on varmaan sellainen naishenkilö, joka ei edes tiedä, minkä mallisarjan BMW:llä hän ajaa :)

      • Formulaako ajat?

        Mitä varten yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa pitäisi olla rata-auton ominaisuuksia? Vai harrastatko samalla autolla kilpa-ajoa, jolla käyt kesäloma reissuja? Ei viitsisi sellaisella kovin kauas lähteä ajamaan, ei ainakaan minun perse (ja kuulo) kestäis...
        Rata-ajo on asia erikseen, siihen tarkoitukseen on autoja paljon paremmalla teho/painosuhteella. Yleisessä tieliikenteessä varsinkaan matka-ajossa rata-auton ominaisuuksilla ei tee mitään.
        Pehmeä alusta on sitä mukavampi mitä pitempää taivalta sillä autolla taitat.


    • tsou

      ainut ja oikea takaveto on bemmi,naiset ajaa etuvetosii kuten audii ym,ym,on pakko olla etuveto ku ei takaveto pysy talvella lapasessa

      • Iso mela

        Jaa-a, itselläni on kyllä aika iso kyrpä, ettei tarvinnut mulkunjatkeeksi tuota bemua ostaa. Naistakin saan aina tarvittaessa. Mites corollamiehet?


      • On ainaki unissa:D
        Iso mela kirjoitti:

        Jaa-a, itselläni on kyllä aika iso kyrpä, ettei tarvinnut mulkunjatkeeksi tuota bemua ostaa. Naistakin saan aina tarvittaessa. Mites corollamiehet?

        Tässä jälleen yksi bmw mies joka osti kyrvänjatkeen ku oma ei riitä. Sen kyllä tietää että todellisuudessa oot melkonen millimuna jos suomi24 palstalla pitää munan kokoa suureksi kehua. Netissä kaikki on mahdollista.,


      • CHEVY V8

        Ainut paska takaveto on bemmi. Kyllä mun muija ainki takaveto Omegalla tiellä on pysyny, Tää kertoo varmaan jotain bemu paskata ajettavuudesta jos ei muijjat tiellä pysy:D:D:D:D:D


      • E39M5
        CHEVY V8 kirjoitti:

        Ainut paska takaveto on bemmi. Kyllä mun muija ainki takaveto Omegalla tiellä on pysyny, Tää kertoo varmaan jotain bemu paskata ajettavuudesta jos ei muijjat tiellä pysy:D:D:D:D:D

        Omegassa on niin hengetön ruohonleikkurin moottori ettei se sudi edes jäällä. Kai siinä tiellä pysyy kun voimaa ei ole nimeksikään. Toista se on meillä, lyö nimittäin poikittain ihan kesäkelilläkin ellei ole kaasun kanssa tarkkana :)


      • B Omega
        E39M5 kirjoitti:

        Omegassa on niin hengetön ruohonleikkurin moottori ettei se sudi edes jäällä. Kai siinä tiellä pysyy kun voimaa ei ole nimeksikään. Toista se on meillä, lyö nimittäin poikittain ihan kesäkelilläkin ellei ole kaasun kanssa tarkkana :)

        Ai 3litran v6 218hv hengetön, arkikäyttöön just hyvät tehot,


      • 330i
        B Omega kirjoitti:

        Ai 3litran v6 218hv hengetön, arkikäyttöön just hyvät tehot,

        On hengetön ja litrateho aivan onneton.


    • aloittaja:o

      Huhhuh,onpas tullu viestiä parin päivän aikana :Dd

    • Pistää miettimään...

      Tutkein nettiautoa, ensimmäinen huodon laadun merkki löyty. 88vm 316sessa perä ääntää 290tkm kohalla. Laatuautossa ei äännää vaikka ajettu 600tkm.

      Ja sitten 318 93 ajettu 230tkm.Viat. ,mittarin toinen puoli ei toimi,etu/takaputken liitoslaippa murtunut.(pakoputki).oven kahvat temppuilee.4 vaihde loikkaa pois päältä joskus.kuskin ikkuna irronnut kiskoilta).pohjassa 2 paikkaa hitsattu.

      Ei kestä kilsoja ei, laatuautossa ei suvaita mitään vaihteistovikoja noillakilsoilla,

      Sitten 325 bensa, ajettu vaivaiset 270tkm ja kansi paskana, Ei pojat ei näin, Laatuauton kansi kestää bensassaki koskemattomana helposti 500tkm.

      Ja nyt tulee kaiken huippu 94vm 530 3l bensa. ajettu vaivaiset 205tkm ja jakopääketju pitää kolinaa. Miten jotku vielä kehtaa väittää näitä pommeja laatuautoiksi, ei voi ymmärtää. Selasin nettiautoa 4sivua ja tollasta löyty.

      Laatuautoja ovat ''in real life'' TOYOTA,MERSU, JA TAKAVETO VOLVOT.

    • Naisten käsilaukku

      Mitä pitäis sanoa? Että kun USA.n takamailla kaupunkilaisjuppi pysäköi Bemarinsa tienvarsikuppilan eteen ja meni sisään jossa istui ulkona parkissa olleiden Challengerien, Camarojen ja Trans Amien omistajia, niin kysyivät siltä että miten se puuteripylly tänne miesten keskelle eksyi ja kohta se kirkui, juoksi pisut pöksyssä Bemuunsa ja kurvaili itku kurkussa kotiin.

      • vaihdetta en vaihda

        Jep! Jenkeissä on sitä jotain. Ei oikein uppoa audit, pemarit eikä riisikupitkaan.


      • bmw,naisten auto

        Puuteripylly:D Oot kyl miehisyyden mittaamisessa nii oikeassa ku olla ja voit.


      • Typeryyden huippu

        "Että kun USA.n takamailla kaupunkilaisjuppi pysäköi Bemarinsa tienvarsikuppilan eteen ja meni sisään jossa istui ulkona parkissa olleiden "
        No jo on lapsellista juttua. Auto ei miestä pahenna jos ei mies autoa. On tässä maailmaa nähty ja ajettu joos minkäkin laisella autolla. Kantti riittää istu ratin taakse edes ajattelematta typerysten mielipiteitä. Kyllä ihmiset miehen erottavat oli auto mikä tahanasa.


    • Keke.fi

      Ymmärrän täysin . Kun kehutaan omaa autoa.
      Mutta ei kai kukaan oikeasti kuvittele että oma
      Auto olisi se joka on paras ? Oikea automies.
      Sentään tietää että: Eihän se ihan niin ole vai ?
      Myöskin sen että kaikia autoja voi myös virittää.
      Lisä äänieristää sekä parannella mieleisekseen.
      Mutta hyvä kysymys ?? Mutta mistä tää HOMO?

    • Ikuinen bemari kuski

      Vitun köyhät kateelliset paskat ostakaa bemari ;)!

      • bmw,pikkupomot

        Bmw ei ole rikkaitten auto, ja mustangin omistajana en tunne kateutta tommosta tylsää perheautoa kohtaan.


      • Monesko moottori?

    • Jerman

      Olen omistanut monia monia autoja, joillakin on ajettu vuosikausia ja joillakin vain hetken aikaa. BMW on yksi parhaista, mutta ei välttämättä se paras. Bemarillakin on niin monia malleja, sieltä löytyy huippua, kohtalaista ja hyvää. Mutta susia ei ole tullut vastaan, kuten esim. ranskalaisilla valmistajilla on paljonkin vaikkapa tyyppivikojen puolesta. BMW yhdistää mukavuutta ja laatua. Citroen tai joku muu merkki voi olla mukava, mutta ei yhtä kestävä. Joku voi olla pirun kestävä ilman mukavuutta. BMW tarjoaa kaikkea tuota.

    • Tämä nähty

      Pitäähän kulkuneuvoja olla vähä-älyisillekkin, muuten tulee heti ulinaa sateenkaarista ja rasismista kun bemaristeja aina vaan sorretaan.
      Niitten toilailuja on mukava katella, ja onhan ne semmoisia harmittomia homppeleita ajokin ulkopuolella.vrt teletapit jne..
      Autossa taas ollaan niin alfaurosta ja osaavaa kuskia, aivo koppa täynnä uhmaa ja aivopesun aiheuttamaan idealogiaa saksalaisesta paremmuudesta.

    • Habsburg

      Saisi olla hetken aikaa niin, että tarjolla olisi vaan yhtä tai muutamaa merkkiä, niin kuin joskus vuosikymmeniä takaperin tai jossain kommarilassa. Oppis valittajat ja inisijät arvostamaan nykymenoa ja kaikkia merkkejä. Kuka pitää mistäkin, aivan makuasioita osa, joista ei kannata alkaa kettuilemaan jos tarkemmin miettii :D

    • mbmies

      bmw= munanjatke ei ikinä voita mersua mersu on auto mikä sitten bmw

    • kjehkjähhähhäää

      Bemareissa kiehtoo se mitä niistä ei löydy mutta sitä halutaan kovasti uskotella. Mitä herkemmin kykenet suggeroimaan itsesi sitä mielettömämpi kaara pemarista tulee mielessäs. Todellisuudessa pemari on vain rivivinopino muttereita ja peltiä kalliilla hintalapulla. Hyhhyh!

    • Erlkönig

      BMW on ehdottomasti parhaita merkkejä. Vanhemman bemarin hankkii kuka vaan, sekin voi olla hyvin pidettynä kelpo menopeli. Mutta perus-Masa jättää sen uudemman hankkimatta, koska Tojo tai Skota on mukamas parempi eli siis halvempi vai miten se nyt oli :) Täällä palstalla huutelee kaikenmaailman Terot, jotka eivät ole koskaan esimerkiksi edes 700-sarjalaisella ajaneet, korkeintaan sen nähneet.

      • Bmw ukko 65.

        Tai sit se perus masa päätyy kalliiseen mersuun joka seki on nykypäivänä ihan sutta. Sillon ku vielä AUTOJA tehtiin eli 70 80 ja 90 luvulla oli meset ja volvot niitä laatu premiumeja joilla johtajat ajeli. Ja pikkupomot bemareillansa. Kaikki nykyajan autot näitä sähköhelevettejä. ps. Mun 5 sarjan bemari on tälläki hetkellä huollossa ku ajotietokone meni ihan sekasi. Onneks pihasta löytyy toi läkä läkä mersu nii pääsee kylillä käymään.


      • laiska ja laiska
        Bmw ukko 65. kirjoitti:

        Tai sit se perus masa päätyy kalliiseen mersuun joka seki on nykypäivänä ihan sutta. Sillon ku vielä AUTOJA tehtiin eli 70 80 ja 90 luvulla oli meset ja volvot niitä laatu premiumeja joilla johtajat ajeli. Ja pikkupomot bemareillansa. Kaikki nykyajan autot näitä sähköhelevettejä. ps. Mun 5 sarjan bemari on tälläki hetkellä huollossa ku ajotietokone meni ihan sekasi. Onneks pihasta löytyy toi läkä läkä mersu nii pääsee kylillä käymään.

        http://www.youtube.com/watch?v=4zTpKjExHzU

        Ei oo voimaa nii ei oo:D, aika noloa tommonen öljyn kans lotraaminen. Tämmösiä sankareita suurin osa bmw kuskeista on VALITETTAVASTI:(


      • ei taaskaan riitä
        laiska ja laiska kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=4zTpKjExHzU

        Ei oo voimaa nii ei oo:D, aika noloa tommonen öljyn kans lotraaminen. Tämmösiä sankareita suurin osa bmw kuskeista on VALITETTAVASTI:(

        Noloon näköstä, luulis jos kerran bmw on "teiden kuningas" niin että siinä riittää tehoa sutimaan kuivallaki asfaltilla, mut ei niin ei :D
        Bemareis ei noi moottoriöljytkää meinaa oikeen pysyä konees niin niitä on sitte hyvä valuttaa asfaltille ja sutia päällä että näyttää edes joltaki...


    • Kenkee 38v

      Ostin ekan bemarini, vaikkakin vanhan, mutta erittäin hyväkuntoisen ja huolletun (525tds e39kori touring vm-98, ajettu 212000). Tuskin vaihdan merkkiä enää... Ihmettelen vaan, että miks ihmeessä ei ole tullut aikaisemmin hommattua...

    • Semmottii1

      Bmw on vähän kulunut merkki. Ennemmin ostasin uuden Mesenkin, kun uuden Bmw. Bmw ei onnistu täysin auton muotoilussa, uudemmat Bmw on rumia ulkosesti, ei ole varustukseltaan yhtä hyviä, kuin Mese ja Audi. Bmw nokka on super tylsän näkönen, kun taas Mesen ja Audin vihasen, läskisen tukevan näkönen keula.

    • onnellinen omistaja

      Aivan mahtavat ajo-ominaisuudet :)

      • BMW 328

        Halusin taasen pitkästä aikaa takavetoisen auton, joka myös näyttää autolta. Sitä en vain ymmärtänyt kuinka paljon kolme kirjainta auton keulalla voi täällä Itä-Suomessa( ja tässäkin ketjussa) kateutta herättää, vaikka kyseessä oll/on yli kymmenen vuotta vanha ja alle kymmenen tuhatta maksanut auto, tosin hyvin pidetty, joten moni luullee uudemmaksikin :-)

        Kaikille teille, hankkikaa elämä ja kukin saa ajaa millä autolla haluaa ...


      • Asdfgghk
        BMW 328 kirjoitti:

        Halusin taasen pitkästä aikaa takavetoisen auton, joka myös näyttää autolta. Sitä en vain ymmärtänyt kuinka paljon kolme kirjainta auton keulalla voi täällä Itä-Suomessa( ja tässäkin ketjussa) kateutta herättää, vaikka kyseessä oll/on yli kymmenen vuotta vanha ja alle kymmenen tuhatta maksanut auto, tosin hyvin pidetty, joten moni luullee uudemmaksikin :-)

        Kaikille teille, hankkikaa elämä ja kukin saa ajaa millä autolla haluaa ...

        Se ei ole todellskaan aina ole kateutta, että BMW kuskeja pidetään roskasakkina. Se johtuu siitä kun teini Paul Walkerit kaahailee noilla alle kymppitonnin bemareillaan, vaarantaen liikenteen turvallisuuden.


      • Asddfhhk
        Asdfgghk kirjoitti:

        Se ei ole todellskaan aina ole kateutta, että BMW kuskeja pidetään roskasakkina. Se johtuu siitä kun teini Paul Walkerit kaahailee noilla alle kymppitonnin bemareillaan, vaarantaen liikenteen turvallisuuden.

        Todellakaan*


      • lollollol1

        Et oo sitte päässy autoa ees ajamaankaa jos tollasta väität :)


    • mb-> bmw

      Mä hommasin just monen parin C Mesen jälkee ny vm 2003 330Ci:n reilu 10 000 e... On muuten kova peli kulkemaan.

    • free russia

      onneks suomes saa ite valita auto merkin ei tarvi ajaa ladalla tai volgalla niinku entises neuvos liitos, kyl on suosittu tää rivi onpa tekstii jos jonkin moista

    • bmw loistaa.

      Se kun köyhät ja kateelliset purnaavat.

    • bmw1

      m70b50

    • jippu88

      Onne Bemarit vaan hienoja autoja. Ja kaiken kruunaa takavetoisuus. Kyllä täällä noita kommentteja lukiessa huomaa että KATEUS on Suomessa kansantauti. en vaan ymmärrä miks ihmiset jaksaa kadehtia toisten autoja, ei se oo kuin lainan suuruudesta kiinni millä ajaa ja siitä että millä HALUAA ajaa.
      Kyllä se niin on että auton kestävyys riippuu käyttäjästä enemmän kuin merkistä. Itse ostin bemarin koska tykkään ajaa sillä ja ulkonäkö miellyttää silmää.

    • shit happens

      toyotasta ei ainakaa löydy mitään laatuun viittaavaa!!

      • F30 2013

        Mistä kohtaa baijerilaista sitten löytyy?

        Tojoa ja buimuria yhdistää se että kumpikaan ei kulje suoraa lypsämättä.

        Kannattaa huomata että ne Bemu liikkeen koeajoautot pajalla pitkään viritetty jotta kulkisivat edes suurin piirtein suoraan.


    • baijerilaanen baska

      Aina kun puhutaan saksalaasista "laatuautoista" niin kateutta käytetään ns. tekosyynä :D Huvittavaa tollanen, ei ne Toyotan omistajatkaan sano että: kateuden takia sitä Toyotaa haukutaan.
      Bemarin maineen takia kaikki mollaa sitä merkkiä ei sen takia että siitä oltais kateellisia, herätkää jo....

    • beemer

      Bemareissa kiehtoo laadukkuus ja etenkin ajo-ominaisuudet. Ja kyllä, on toyotallakin jotain hyvää kuten Supra, soarer... Mutta te jotka tulette haukkumaan bemaria paskaksi ajo-ominaisuuksiltaan ja itse ajatte 90 luvun corolla niin siinä kohtaa ei voi kuin nauraa ;DDD

    • Anonyymi

      Jokin kiehtoo Bemareissa ainakin lehtien toimittajia. Jos tapahtuu auto-onnettomuus, niin koskaan ei lehdessä kerrota että "Toyota tai VW tai Audi ajoi mutkassa pitkäksi". Ei ikinä eikä koskaan, ei yhtäkään kertaa Suomen sanomalehtien historiassa. Mutta jos onnettomuusauton merkki on BMW, se mainitaan aina, ihan jokaisessa keississä se mainitaan. Tarkoittaa siis että BMW on jotain todella hienoa ja erikoista. Vai mitä?

    • Anonyymi

      Vanha ketju taas nostettu esiin.
      Minulla on ollut lukuisia Oooppeleita, kolme Bemaria (E60 ja E61)ja nyt on menossa toinen E-Mersu, S212 -15. Kaikki muutkin uusia tai ns. esittelyautoja.
      Näistä Bemari oli selvästi sähkövikaisin auto.
      Ei jätä ehkä tielle, mutta korjaamolla saa kyllä käydä. En usko että tämä vikaherkkyys vanhemmiten ainakaan vähenee.
      Moottorit sen sijaan - sekä bensa että diesel ovat kyllä normaalikäytössä upeita.
      Miettikää, mitä tarkoitan normaalikäytöllä.

    • Anonyymi

      Etenkin 520-sarjan bemareissa on sitä jotakin mitä ei muista merkeistä saa edes rahallakaan, näin se vaan menee.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ite ostan ensiautoksi bemarin. Tosin ajokortti-ikään vielä 3vuotta, mut kuitenkin. Ehkä se on se takavetoisuus mikä niissä kiehtoo. Ja ihan hienon näköisiä etenkin ne vanhat. Itteltä peltoauton BMW 316, mutta sitä tuskin saa enää tieliikennekuntoon. Kauhee starttailu ennen kuin lähtee ees käyntiin. Välillä mennyt työntöhommiksikin, kun lämmöt vähä noussut liikaa. Mut ehkä samanlainen parempi kuntoinen BMW ois hyvä.

    • Anonyymi

      Matkustusmukavuus, hiljainen, hieno ajattavuus. Isot BMW:t ja mersut. Nämä ominaisuudet voi toki pilata monella tapaa. Myös Superb Skodat on tosi hyviä ajettavia, ja aika hiljaisiakin ei kuitenkaan ihan edellisten tasoisia. Skoda superb on kuitenkin ihan paras ns.käyttöauto ja pieni kulutuksinen.

      • Anonyymi

        jos ajelet alle 10 vuoden ikäisellä autolla niin sillä kulutuksella ei juuri ole merkitystä, että viekö se 5,8 vaiko 6,8 litraa satasella

        arvonalennus on se, mikä jyrää

        muutenkin laitteet tarpeen mukaan, jos tarttet autoa kauppareissuihin niin kannattaako siihen hankkia 30t euron autoa? niillä ajeluilla tulee taksi halvemmaksi

        tietysti jos rahaa löytyy ja se pitää väkisin saada johonkin tuhottua niin sitten ymmärrän


    • Anonyymi

      Mistä alkaen bemarit on ollut hyviä=suuntavakaita ajettavia?

      Yksi (uutena ostettu) riitti itselle. Tykkäsin muuten mutta se suuntavakaus ja urheilujakkaran ergonomia.

    • Anonyymi

      Bemarit hajoaa kun osat kaikki halvalla hankittuja, nykyään hinta koostuu pelkästä brändistä, saksan premiumeista huonoin, jos nyt edes voi kutsua enää premiumiksi.

      • Anonyymi

        Ainoa automerkki jolla en kehtaa ajella. BMW


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa automerkki jolla en kehtaa ajella. BMW

        Miksi? Kerro ihmeessä vai oletko vakavasti Tojota-ihminen?


    • Anonyymi

      "MIKÄ BEMAREISSA OIKEIN KIEHTOO?!"

      Se on se, kun kikkeli seisoo tykimmin Bemarissa. On siis kuin viagraa nuorelle miehen alulle!

    • Anonyymi

      Ei mikään. Heikkotehoiset ja huonosti kestävät moottorit. Surkeat ajo-ominaisuudet ja heikot ajovalot. Älyttömän hintaiset huollot ja vara-osat.

    • Anonyymi

      Takuu vaivaiset 2 vuotta. Leluautojen luokkaa.

    • Anonyymi

      Voi poika parka et ymmärrä Autoista mitään

    • Anonyymi

      Bemmi on aivan upea auto ajaa. Tehoja löytyy kaupunkiliikenteesssä, että aina pääset sopivaan rakoon tunkeen auton. Maantiellä menee kuin juna. Ei oikeesti tarvi paljon ohjata kun tarpeeksi raskas auto alla. Töyssyt ei tunnu melkein missään kun iskarit kunnossa ja massaa on. Ajomukavuus ja tehot ja turvallisuus on mulla se , että se tulee oleen Bemmi myös tulevaisuudessa. T: N48

    • Anonyymi

      En ole koskaan tykännyt bemmeistä. Minulla on ollut monenlaisia autoja. Yhteinen nimittäjä on ollut että ne ovat eurooppalaisia. Nyt on BMW 225xe kun halvalla sain - ja se on osoittautunut hyväksi vaikkakin omintakeiseksi kulkupeliksi.

      Auto on hämmästyttävän tukeva ja vakaa ajettava. Olen huomannut että jotkin osat ovat kalliita ja myös merkkihuolto on kallis, mutta toisaalta huoltojen lisäksi ei ole tullut vikoja. Enköhän aja tämän loppuun.

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe