Itselleni tulee huono olo ja päivä on taatusti pilalla, jos renu tulee tiellä vastaan tai muuten sen näkee liikenteessä, on se kummaa kun toisilla on oikeus tuoda näkösälle moisia iljetyksiä, jos ensimmäinen vastaan tuleva "auto" on renu ei matkaa juuri kannata enää jatkaa, eikun oma auto ympäri ja kotia. Onko toisilla jäänyt traumoja renusta? ja mistä mielenterveystoimistosta voisin apua hakea ongelmaani. Vastakohtaisesti on taasen monta merkkiä, josta tulen iloiseksi, mutta vi tun kuvan kun näkee ei se mukavaa ole, ainakaan väärässä paikassa.
RENAULT ja päivä pilalla
82
1106
Vastaukset
- Nyt kyllä todella
ytimeen kirjoitettu, eihän se mieltä ylentävä näky ole se renu, mutta onhan sitä katukuvassa muutakin ei niin hauskaa kuten kerjäläiset, yrjöt, tyhmät renuajat jne. Jonkun pitää pitää perää, tässä tapauksessa se on RENAULT, automaailman murheen kryyni.
- Pullotettua laatua
Aika rumaa tekstiä Renaultista. Itse Toyotan omistavana olen parilla kolmella matkalla ajanut työnantajan Lagunalla ja pitänyt autosta. Parempi alusta siinä oli kuin silloisessa vanhemmassa Camryssä tai nykyisessä madalletussa Corollassani. Ainoastaan työnantaja ei jostakin syystä pitänyt lähes ilmaiseksi muuttuneesta Lagunasta (kohtuulliset kilometrit), myymällä auton pois.
Toisaalta vuosikymmenten kokemuksella, ammattiautoilijat sanovat ranskalaisen olevan hyvää ainoastaan pullossa. Mistä sitten lienevät tiedon saaneet. - 30/30
Onkos Renault Laguna hyvä auto, olis yksi tarjolla ja ajattelin ostaa pois.
1.6 kone ja vuosimalli -01.
Toki pientä hintavääntöä vielä.- Rellu 4ever
No tuo on noin tonnin hintainen auto joten "hyvyys" täytyy suhteuttaa siihen, mitä nyt tonnilla yleensä voi olettaa saavansa.
Mutta sanoisin että paljon parempi ja halvempi se on joka tapauksessa kuin esim. tämä
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=TFZ715&cid=422 - 30/30
Rellu 4ever kirjoitti:
No tuo on noin tonnin hintainen auto joten "hyvyys" täytyy suhteuttaa siihen, mitä nyt tonnilla yleensä voi olettaa saavansa.
Mutta sanoisin että paljon parempi ja halvempi se on joka tapauksessa kuin esim. tämä
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=TFZ715&cid=422Joo, sitä ajattelinkin. Tarjosin 1200 €, mutta vielä ei kauppoja syntynyt.
Autolla vielä "sisäänajo" menos kun kilometrejä vasta n. 35000 mittarissa.
Kahdet hyvät renkaatkin on mutta uusiksi ne menee iän takia ja samoin jakohihnan
vaihto tehtävä vuosien takia.
Koriltaan auto on melkein kuin pakasta otettu, mitä nyt jarrupuktissa vähän ruosteen alkua. - olakgkg
30/30 kirjoitti:
Joo, sitä ajattelinkin. Tarjosin 1200 €, mutta vielä ei kauppoja syntynyt.
Autolla vielä "sisäänajo" menos kun kilometrejä vasta n. 35000 mittarissa.
Kahdet hyvät renkaatkin on mutta uusiksi ne menee iän takia ja samoin jakohihnan
vaihto tehtävä vuosien takia.
Koriltaan auto on melkein kuin pakasta otettu, mitä nyt jarrupuktissa vähän ruosteen alkua.Siis 35 000km vasta ajettu? En kehtaisi edes tarjota alle 2000€. Nuitahan myydään yli 200 000km ajettujakin yli kahdella tonnilla. Varmasti on enemmän kuin tonnin auto. Siis jos on tuota uudempaa korimallia 2001...
- utelias?
olakgkg kirjoitti:
Siis 35 000km vasta ajettu? En kehtaisi edes tarjota alle 2000€. Nuitahan myydään yli 200 000km ajettujakin yli kahdella tonnilla. Varmasti on enemmän kuin tonnin auto. Siis jos on tuota uudempaa korimallia 2001...
Onko sitä työnnetty tuo 35tkm korjaamolta toiselle?
- viisas
utelias? kirjoitti:
Onko sitä työnnetty tuo 35tkm korjaamolta toiselle?
Ei kai sitä työntää tarvitse kun moottorikin on keksitty. Siitä vain painaa taikanappulaa kojelaudassa. Miksi ylipäätään täytyy korjaamolta toiselle mennä? Eikö nämä jatkuvat korjaamokäynnit (takaisinkutsut, katsastus"huollot" ym.) ole ennemminkin erään japanilaismerkin riesa...
- kokemusta on
viisas kirjoitti:
Ei kai sitä työntää tarvitse kun moottorikin on keksitty. Siitä vain painaa taikanappulaa kojelaudassa. Miksi ylipäätään täytyy korjaamolta toiselle mennä? Eikö nämä jatkuvat korjaamokäynnit (takaisinkutsut, katsastus"huollot" ym.) ole ennemminkin erään japanilaismerkin riesa...
Älä osta siinä on joku vika jos ei tuon enempää ole ajettu ja 12v vanha.
- no renault anymore
Rellu 4ever kirjoitti:
No tuo on noin tonnin hintainen auto joten "hyvyys" täytyy suhteuttaa siihen, mitä nyt tonnilla yleensä voi olettaa saavansa.
Mutta sanoisin että paljon parempi ja halvempi se on joka tapauksessa kuin esim. tämä
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=TFZ715&cid=422Rellu 4ever on oikeassa auto ei lähde pihasta kuin telakalle tai paalaamoon.
Se on kesät talvet siinä ikkunan alla, ajaa ei pysty ja kenellekään ei kelpaa.
Kuten EU virkamies viisaudessaan totesi autonvalmistajamaista profetaarisesti
Autonvalmistus pitäisi KIELTÄÄ englantilaisilta ja ranskalaisille pitäisi antaa vakava VAROITUS. - ex.renault mies
viisas kirjoitti:
Ei kai sitä työntää tarvitse kun moottorikin on keksitty. Siitä vain painaa taikanappulaa kojelaudassa. Miksi ylipäätään täytyy korjaamolta toiselle mennä? Eikö nämä jatkuvat korjaamokäynnit (takaisinkutsut, katsastus"huollot" ym.) ole ennemminkin erään japanilaismerkin riesa...
Kyllä siinä jotain taikavoimia tai voodoota tarvitaan kun a.nappulasta painamalla ei tapahdu mitään b.startti pyörittää moottoria mutta mitään muuta eloa ei konehuoneessa ole.
Korvat on myös kovilla kun liikennevaloissa sammuu eikä starttaa uudestaan vaikka sadan metrin jono mechelininkadulla kanssa autoilijoita kovasti torvella kehoittaa. Kuuroja ja myös mykkiä kun käsimerkeillä viittovat ja torveen nojaavat ohittaessaan renaultini - hohhoijaa
ex.renault mies kirjoitti:
Kyllä siinä jotain taikavoimia tai voodoota tarvitaan kun a.nappulasta painamalla ei tapahdu mitään b.startti pyörittää moottoria mutta mitään muuta eloa ei konehuoneessa ole.
Korvat on myös kovilla kun liikennevaloissa sammuu eikä starttaa uudestaan vaikka sadan metrin jono mechelininkadulla kanssa autoilijoita kovasti torvella kehoittaa. Kuuroja ja myös mykkiä kun käsimerkeillä viittovat ja torveen nojaavat ohittaessaan renaultinia) startin piuhoja löysällä? sulakkeet?
b) impulssianturi, olikohan toiselta nimeltään ykk-anturi?
Tuollaiset suht. pienet viat olisi kyllä helposti korjattavissa, mutta kun on uusavuttomaksi syntynyt niin sellaisena pysyy. Sitten pitää koko merkki haukkua oman typeryytensä takia. Sinunlaisen ei pitäisi autoihin sekaantua ollenkaan. - Auto pitää
hohhoijaa kirjoitti:
a) startin piuhoja löysällä? sulakkeet?
b) impulssianturi, olikohan toiselta nimeltään ykk-anturi?
Tuollaiset suht. pienet viat olisi kyllä helposti korjattavissa, mutta kun on uusavuttomaksi syntynyt niin sellaisena pysyy. Sitten pitää koko merkki haukkua oman typeryytensä takia. Sinunlaisen ei pitäisi autoihin sekaantua ollenkaan.kestää ja palvella olla kulkuneuvo, sellaisia autoja pystytään valmistamaan, mutta ei ranskassa, mistä noita renun puolustajia riittää? täyttä roskaa syydetään turpavärkistä maailmalle kuin renuromuja konsanaan, eikö mitään häpyä tai laitaa? viattomia ihmispoloja viekotellaan renu-ansoihin ja haukkumiset päälle, että ei osata mitään, pikkuvikoja jne. Onneksi ei ole kaikkien merkkien kanssa samoin, älköön vain kukaa hairahtako renuun autoa hankkiessa. Voi olla, että jos on ensi auto ollut renu voi ns. luulla, että tämmöisiähän ne autot kuuluukin olla, pikkuvikoja, no siinähän se nuoruus meillä kuluu ja rahat.
- No, onhan se
Auto pitää kirjoitti:
kestää ja palvella olla kulkuneuvo, sellaisia autoja pystytään valmistamaan, mutta ei ranskassa, mistä noita renun puolustajia riittää? täyttä roskaa syydetään turpavärkistä maailmalle kuin renuromuja konsanaan, eikö mitään häpyä tai laitaa? viattomia ihmispoloja viekotellaan renu-ansoihin ja haukkumiset päälle, että ei osata mitään, pikkuvikoja jne. Onneksi ei ole kaikkien merkkien kanssa samoin, älköön vain kukaa hairahtako renuun autoa hankkiessa. Voi olla, että jos on ensi auto ollut renu voi ns. luulla, että tämmöisiähän ne autot kuuluukin olla, pikkuvikoja, no siinähän se nuoruus meillä kuluu ja rahat.
häpy renussa ja jonkinmoiset laidatkin sekä niitä pikkuvikoja, pikku, pikku bikineissä,,, jne.
- sukisukipelle
Auto pitää kirjoitti:
kestää ja palvella olla kulkuneuvo, sellaisia autoja pystytään valmistamaan, mutta ei ranskassa, mistä noita renun puolustajia riittää? täyttä roskaa syydetään turpavärkistä maailmalle kuin renuromuja konsanaan, eikö mitään häpyä tai laitaa? viattomia ihmispoloja viekotellaan renu-ansoihin ja haukkumiset päälle, että ei osata mitään, pikkuvikoja jne. Onneksi ei ole kaikkien merkkien kanssa samoin, älköön vain kukaa hairahtako renuun autoa hankkiessa. Voi olla, että jos on ensi auto ollut renu voi ns. luulla, että tämmöisiähän ne autot kuuluukin olla, pikkuvikoja, no siinähän se nuoruus meillä kuluu ja rahat.
Mainitsepa sellaisia autoja joissa ei koskaan ole vikaa. Itse en ole sellaisista kuullutkaan. Ja pysyisit vaan siellä Sukisuki-palstalla niistä mopoista vauhkoamassa. Tuntuu sulla olevan kova kiinnostus Relluihin kun täällä päivystät 24/7
- Ei helmiä
sukisukipelle kirjoitti:
Mainitsepa sellaisia autoja joissa ei koskaan ole vikaa. Itse en ole sellaisista kuullutkaan. Ja pysyisit vaan siellä Sukisuki-palstalla niistä mopoista vauhkoamassa. Tuntuu sulla olevan kova kiinnostus Relluihin kun täällä päivystät 24/7
sioille, täällä ei hyvistä autoista kannata puhua, tämä on renuajien renuromu palsta, pikkuvikoineen. Otan osaa renun alamäkeen, siksi täällä ja iloisin mielin.
- utelias?
sukisukipelle kirjoitti:
Mainitsepa sellaisia autoja joissa ei koskaan ole vikaa. Itse en ole sellaisista kuullutkaan. Ja pysyisit vaan siellä Sukisuki-palstalla niistä mopoista vauhkoamassa. Tuntuu sulla olevan kova kiinnostus Relluihin kun täällä päivystät 24/7
Katsopa esimerkiksi trafin listojen toista päätä ei loppupäätä missä nämä kiertopalkinnot ovat, sieltä löytyy ne vähävikaisimmat kulkimet.
Yllätys, yllätys niillä ajetaan eikä tarvitse olla omaa mekaanikkoa takaluukussa myös näin pakkaskaude
Tosin kun on sortunut relluun, pitää sitä ylistää maailman tappiin.
Kysytäänpä heiltä jotka ovat siirtyneet muuhun merkkiin, kertokaapa miksi vaihdoitte ranskalaisen premiiumin johonkin muuhun? - fordisti nykyään
Ei helmiä kirjoitti:
sioille, täällä ei hyvistä autoista kannata puhua, tämä on renuajien renuromu palsta, pikkuvikoineen. Otan osaa renun alamäkeen, siksi täällä ja iloisin mielin.
Kyllä autolla pitää pystyä ajamaan ilman että nyrkit on jatkuvasti rasvassa.
70-luvulla oli haalarit takakontissa ja työkalut sekä varaosat mukana.
Ei nykyään enää mikään automerkki tuolla toimintaperiaatteella menesty.
Mitenkä kävi englantilaisten valtamerkkien, Morris, Vauxhall (ennen opel kopiota),
Leyland yms. Aina levällään jonkun "pikkuvian" takia.
Jos haluaa harrasteauton se on eri juttu.
Nykyauton pitää toimia säässä kuin säässä ja käynnistyä kun tarvitaan.
Ei pidä olla autoteknikko selviytyäkseen sillä pisteestä a pisteeseen b kuten täällä edellytetään rellujen omistajien olevan.
Samoin syyllistäminen kädettämiksi sen takia ettei ole purkanut autoa osiksi ja kasannut sitä uudestaan olohuoneeseen on aivan tarpeetonta. - myyntijohtaja
utelias? kirjoitti:
Katsopa esimerkiksi trafin listojen toista päätä ei loppupäätä missä nämä kiertopalkinnot ovat, sieltä löytyy ne vähävikaisimmat kulkimet.
Yllätys, yllätys niillä ajetaan eikä tarvitse olla omaa mekaanikkoa takaluukussa myös näin pakkaskaude
Tosin kun on sortunut relluun, pitää sitä ylistää maailman tappiin.
Kysytäänpä heiltä jotka ovat siirtyneet muuhun merkkiin, kertokaapa miksi vaihdoitte ranskalaisen premiiumin johonkin muuhun?Emännälle piti saada luotettava kuljin, tuli lapsia ja itse olin 300pv maailmalla.
Vaihdettiin Mazdaan eikä ole tarvinnut stressata enään Meganen kanssa.
Välirahaa piti käyttää ruokottomasti mutta se kannatti, ei jää vaimo lasten kanssa pakkasten armoille auton piiputtaessa.
Huoltokulut tippuivat dramaattisesti. - tzutzuki
myyntijohtaja kirjoitti:
Emännälle piti saada luotettava kuljin, tuli lapsia ja itse olin 300pv maailmalla.
Vaihdettiin Mazdaan eikä ole tarvinnut stressata enään Meganen kanssa.
Välirahaa piti käyttää ruokottomasti mutta se kannatti, ei jää vaimo lasten kanssa pakkasten armoille auton piiputtaessa.
Huoltokulut tippuivat dramaattisesti.Aika säälittävä provo :) Ensin voortti sitten masda. No samaa firmaahan ne on, ainakin yhtä herkkiä ruostumaan. Kyllä nykyauton pitää kestää vuosia ennen kuin ruostuu puhki. Noita sun premiumejas:) saa olla viikottain maalaamassa ja massaamassa. No harrastus sekin.
Keksi taas pian joku muu merkki, mihinkä oot Rellun vaihtanu hahhahehehhe - huuliveikko
myyntijohtaja kirjoitti:
Emännälle piti saada luotettava kuljin, tuli lapsia ja itse olin 300pv maailmalla.
Vaihdettiin Mazdaan eikä ole tarvinnut stressata enään Meganen kanssa.
Välirahaa piti käyttää ruokottomasti mutta se kannatti, ei jää vaimo lasten kanssa pakkasten armoille auton piiputtaessa.
Huoltokulut tippuivat dramaattisesti.Toyota avensis ja volvo v70 nyt perheessä
- juu avea ei
huuliveikko kirjoitti:
Toyota avensis ja volvo v70 nyt perheessä
Appiukko osti viime vuosikymmenen lopulla 2005-mallisen s60 volvo bensa automaatin. Alle 50tkm ajettu tuolloin. Pari kuukautta meni mukavasti, mutta sitten meni etupyörän laakeri. 300€.
Kohta alkoi tyhjäkäynti olla epätasaista ja automaatti nyki. Näyttöön ilmestyi vähän väliä "moottorisysteemi huolla heti" ja oranssi kolmio. Kaasuläppäkotelo vaihtoon. 800€
Sitten alkoi moottorista kuulua tyhjäkäynnillä metallista naputusta. VVT-pyörä vaihtoon. 400€
Mittaristo sekosi. Lämpömittari ja bensamittari värähteli itsestään, melkein kaikki varoitusvalot välkkyivät noiden mittareiden tahtiin ja hätävilkut paloivat yhtäjaksoisesti. Vilkut sun muut kyllä toimivat normaalisti, ainoastaan mittaristo sekoili. Nopeusmittari ja rundimittari toimi normaalisti. Mittaristo uusiksi. 900€
Iskareita meni alkuun aika tiheästi. Takaluukun avausnappi hajosi, ei korjattu kun kaukosäätimellä aukesi, bensaluukun lukon moottori ei toiminut
Tuli muutamassa vuodessa volvoilu kalliiksi. 2012/2013 -vaihteessa ukko vaihtoi volvonsa pari vuotiaaseen fiestaan. Ei vissiin ole isompaa ollut, mutta eiköhän siellä jo alusta ole ruosteessa - mietiskelijä
juu avea ei kirjoitti:
Appiukko osti viime vuosikymmenen lopulla 2005-mallisen s60 volvo bensa automaatin. Alle 50tkm ajettu tuolloin. Pari kuukautta meni mukavasti, mutta sitten meni etupyörän laakeri. 300€.
Kohta alkoi tyhjäkäynti olla epätasaista ja automaatti nyki. Näyttöön ilmestyi vähän väliä "moottorisysteemi huolla heti" ja oranssi kolmio. Kaasuläppäkotelo vaihtoon. 800€
Sitten alkoi moottorista kuulua tyhjäkäynnillä metallista naputusta. VVT-pyörä vaihtoon. 400€
Mittaristo sekosi. Lämpömittari ja bensamittari värähteli itsestään, melkein kaikki varoitusvalot välkkyivät noiden mittareiden tahtiin ja hätävilkut paloivat yhtäjaksoisesti. Vilkut sun muut kyllä toimivat normaalisti, ainoastaan mittaristo sekoili. Nopeusmittari ja rundimittari toimi normaalisti. Mittaristo uusiksi. 900€
Iskareita meni alkuun aika tiheästi. Takaluukun avausnappi hajosi, ei korjattu kun kaukosäätimellä aukesi, bensaluukun lukon moottori ei toiminut
Tuli muutamassa vuodessa volvoilu kalliiksi. 2012/2013 -vaihteessa ukko vaihtoi volvonsa pari vuotiaaseen fiestaan. Ei vissiin ole isompaa ollut, mutta eiköhän siellä jo alusta ole ruosteessaVolvo on kiinalais-ruotsalaista preemiumia siihen pitää tottua.
Kalliit ylläpitokulut?
No naapureitten ihailevista katseista pitääkin maksaa.
Ei ole autoilu suomessa köyhän miehen hommaa, varsinkin jos tarvitsee maahantuojan korjaamopalveluita.
Kysymys kuuluu, miksi autoilla jotka majailevat alvariinsa telakalla on edelleen hyvä maine? Luulisi kansan ottavan nykytekniikasta selvää ennenkuin sortuu niihin? - huoltomies
juu avea ei kirjoitti:
Appiukko osti viime vuosikymmenen lopulla 2005-mallisen s60 volvo bensa automaatin. Alle 50tkm ajettu tuolloin. Pari kuukautta meni mukavasti, mutta sitten meni etupyörän laakeri. 300€.
Kohta alkoi tyhjäkäynti olla epätasaista ja automaatti nyki. Näyttöön ilmestyi vähän väliä "moottorisysteemi huolla heti" ja oranssi kolmio. Kaasuläppäkotelo vaihtoon. 800€
Sitten alkoi moottorista kuulua tyhjäkäynnillä metallista naputusta. VVT-pyörä vaihtoon. 400€
Mittaristo sekosi. Lämpömittari ja bensamittari värähteli itsestään, melkein kaikki varoitusvalot välkkyivät noiden mittareiden tahtiin ja hätävilkut paloivat yhtäjaksoisesti. Vilkut sun muut kyllä toimivat normaalisti, ainoastaan mittaristo sekoili. Nopeusmittari ja rundimittari toimi normaalisti. Mittaristo uusiksi. 900€
Iskareita meni alkuun aika tiheästi. Takaluukun avausnappi hajosi, ei korjattu kun kaukosäätimellä aukesi, bensaluukun lukon moottori ei toiminut
Tuli muutamassa vuodessa volvoilu kalliiksi. 2012/2013 -vaihteessa ukko vaihtoi volvonsa pari vuotiaaseen fiestaan. Ei vissiin ole isompaa ollut, mutta eiköhän siellä jo alusta ole ruosteessaVolvosta fiestaan, siinä meni katu uskottavuus naapureiden silmissä.
Miksei ostanut ranskalaista preemiumia olisi sosiaalinen elämä jatkunut korjaamokavereiden kanssa.
No Volvohan on FoMoCo:n osista kasattu joten hyppy fjoortiin ei ollut liian iso. - faktoja pöytään!
tzutzuki kirjoitti:
Aika säälittävä provo :) Ensin voortti sitten masda. No samaa firmaahan ne on, ainakin yhtä herkkiä ruostumaan. Kyllä nykyauton pitää kestää vuosia ennen kuin ruostuu puhki. Noita sun premiumejas:) saa olla viikottain maalaamassa ja massaamassa. No harrastus sekin.
Keksi taas pian joku muu merkki, mihinkä oot Rellun vaihtanu hahhahehehheKyllä nykyauton pitää käynnistyä säässä kuin säässä.
Samoin se ei saa hajota pakkaseen / vesisateeseen matkan aikana eli perille on päästävä.
Onko "tsutsuki"- nimimerkki samaa mieltä?
Sitten mennään jo finanssipuolelle,
auton tulisi säilyttää arvonsa tässä euroopan kuubassa, ne ovat kuitenkin kalliita ostaa uutena.
auton ylläpitokulut pitäisi olla matalat jotta henkilökohtaiselta konkurssilta vältyttäisiin.
Miksi autoliikkeen myyjän askel pysähtyy kesken askeleen kun hän kuulee vaihdokin olevan Renault?
No "tsutsuki" vieläkö irtoaa kommenttia? - ex.rellumies
hohhoijaa kirjoitti:
a) startin piuhoja löysällä? sulakkeet?
b) impulssianturi, olikohan toiselta nimeltään ykk-anturi?
Tuollaiset suht. pienet viat olisi kyllä helposti korjattavissa, mutta kun on uusavuttomaksi syntynyt niin sellaisena pysyy. Sitten pitää koko merkki haukkua oman typeryytensä takia. Sinunlaisen ei pitäisi autoihin sekaantua ollenkaan.Ja nuo on sellaisia vikoja joita MAALIKKOAUTOILIJAN PITÄISI TIETÄÄ?
Ainakaan itselleni EI JÄRJESTETTY 6kk opintomatkaa Rellun tehtaalle tutustumaan TYYPILLISEMPIIN VIKOIHIN JA NIIDEN KORJAUKSIIN TIENPÄÄLLÄ kuten kuvailet yllä. - älä ruikuta
ex.rellumies kirjoitti:
Ja nuo on sellaisia vikoja joita MAALIKKOAUTOILIJAN PITÄISI TIETÄÄ?
Ainakaan itselleni EI JÄRJESTETTY 6kk opintomatkaa Rellun tehtaalle tutustumaan TYYPILLISEMPIIN VIKOIHIN JA NIIDEN KORJAUKSIIN TIENPÄÄLLÄ kuten kuvailet yllä.Järjestettiinkö sulle palaveri ostaessasi uuden Toyotasi?
"Näin toimit takaisinkutsutilanteessa"
"Näin sinua palvellaan Toyota-huollossa kun tulet vaihdattamaan uuden d4d-dieselmoottorin"
"Näin sinua palvellaan viikoittaisissa ruostesuojaushuolloissa" - weteraaniautoilija
älä ruikuta kirjoitti:
Järjestettiinkö sulle palaveri ostaessasi uuden Toyotasi?
"Näin toimit takaisinkutsutilanteessa"
"Näin sinua palvellaan Toyota-huollossa kun tulet vaihdattamaan uuden d4d-dieselmoottorin"
"Näin sinua palvellaan viikoittaisissa ruostesuojaushuolloissa"Äläpä sotke asioita nimimerkki "älä ruikuta" täällä keskustellaan rellujen ongelmista ei tuo toyota palsta täällä ole. Vuodata ongelmasi sinne ja ole aikuinen. Juttusi sopisivat enemmän tuonne "nuoret"-osaston alle.
Jos mustapekka-kortti on jäänyt käteen ja Laguna pakkaseen seisomaan kun muut lähtee töihin parkkipaikalta, kyllähän se harmittaa, myönnetään.
Omakohtaisesti voin kertoa että ei ne hyvät ajo-ominaisuudet, hiljaisuus ja ranskalainen preemium miltään tunnu kun odottaa bussia räntäsäteessa/lumituiskussa/pakkasessa tai vesisateessa aina kun rellu ei toimi.
On ihan ymmärrettävää, että halvalla ei saa hyvää, mutta kyllä rellukaupassa törkeän petoksen raja on todella pelottavan lähellä.
Paha tilanne myydä ei voi, romuttamot ei huoli ja rahaa ei ole korjauttaa mutta ihminen on oppiva eläin kerran relluun (Laguna 2) sortunut ei tee sitä toiste. - takaisin_kutsu
weteraaniautoilija kirjoitti:
Äläpä sotke asioita nimimerkki "älä ruikuta" täällä keskustellaan rellujen ongelmista ei tuo toyota palsta täällä ole. Vuodata ongelmasi sinne ja ole aikuinen. Juttusi sopisivat enemmän tuonne "nuoret"-osaston alle.
Jos mustapekka-kortti on jäänyt käteen ja Laguna pakkaseen seisomaan kun muut lähtee töihin parkkipaikalta, kyllähän se harmittaa, myönnetään.
Omakohtaisesti voin kertoa että ei ne hyvät ajo-ominaisuudet, hiljaisuus ja ranskalainen preemium miltään tunnu kun odottaa bussia räntäsäteessa/lumituiskussa/pakkasessa tai vesisateessa aina kun rellu ei toimi.
On ihan ymmärrettävää, että halvalla ei saa hyvää, mutta kyllä rellukaupassa törkeän petoksen raja on todella pelottavan lähellä.
Paha tilanne myydä ei voi, romuttamot ei huoli ja rahaa ei ole korjauttaa mutta ihminen on oppiva eläin kerran relluun (Laguna 2) sortunut ei tee sitä toiste.Jos ja kun joku tykkää ajella Rellulla, niin mitä vittua se sua liikuttaa? Tuo että pitää puuttua toisen auton valintaan on typerää ja lapsellista ja kuuluisi apukoululaisten osioon. Sulta on moneen kertaan pyydetty tarkennusta noille "sähkövioille" ja muille mutta vastausta ei tule, vaan vaihdat puheen aihetta. Eli toisin sanoen sulla ei ole mitään tietoa Relluista, eikä niiden vioista. Jos esittää jonkin väitteen, on sille osattava antaa jonkinlaista perustelua, muuten sitä ei kukaan oikea Rellun omistaja usko.
Taisi nuo tojotien ominaisuudet ottaa koville. Ymmärtäähän sen jos joutuu koko ajan pelkäämään että kaasu juuttuu pohjaan ym. Sitten pitää tulla muita autoja haukkumaan. Mutta täältä et saa vertaistukea. - weteraani autoilija
takaisin_kutsu kirjoitti:
Jos ja kun joku tykkää ajella Rellulla, niin mitä vittua se sua liikuttaa? Tuo että pitää puuttua toisen auton valintaan on typerää ja lapsellista ja kuuluisi apukoululaisten osioon. Sulta on moneen kertaan pyydetty tarkennusta noille "sähkövioille" ja muille mutta vastausta ei tule, vaan vaihdat puheen aihetta. Eli toisin sanoen sulla ei ole mitään tietoa Relluista, eikä niiden vioista. Jos esittää jonkin väitteen, on sille osattava antaa jonkinlaista perustelua, muuten sitä ei kukaan oikea Rellun omistaja usko.
Taisi nuo tojotien ominaisuudet ottaa koville. Ymmärtäähän sen jos joutuu koko ajan pelkäämään että kaasu juuttuu pohjaan ym. Sitten pitää tulla muita autoja haukkumaan. Mutta täältä et saa vertaistukea.Onko lukihäiriö vai luetun ymmärtämisen ongelma?
Omistin Renault Lagunan vm.2006, Toyotaa ei minulla ole ollut koskaan.
Mistä nuo sähköviat tempaisit?
Onko lääkityksesi kunnossa vai oletko käynyt taas lasolipullolla?
Suuttuminen, uhma, kiukuttelu ja kaiken kiistäminen kertoo nuoresta iästä ilmeisesti isukilla on Rellu ja sitä sinä puolustat. Jos olette siihen tyytyväisiä hyvä niin.
Kerroin vain yhden mielipiteen kyseisestä autosta, se voi olla maanantai kappale en tiedä sitä.
Jotain voi päätellä kuitenkin siitä että suomen maahantuoja on lopettanut mallin maahantuonnin.
Jos autoni kiinnostaa se on saab 9-5 ja ammatiltani olen insinööri. - !?!?
weteraani autoilija kirjoitti:
Onko lukihäiriö vai luetun ymmärtämisen ongelma?
Omistin Renault Lagunan vm.2006, Toyotaa ei minulla ole ollut koskaan.
Mistä nuo sähköviat tempaisit?
Onko lääkityksesi kunnossa vai oletko käynyt taas lasolipullolla?
Suuttuminen, uhma, kiukuttelu ja kaiken kiistäminen kertoo nuoresta iästä ilmeisesti isukilla on Rellu ja sitä sinä puolustat. Jos olette siihen tyytyväisiä hyvä niin.
Kerroin vain yhden mielipiteen kyseisestä autosta, se voi olla maanantai kappale en tiedä sitä.
Jotain voi päätellä kuitenkin siitä että suomen maahantuoja on lopettanut mallin maahantuonnin.
Jos autoni kiinnostaa se on saab 9-5 ja ammatiltani olen insinööri.Vai että ihan lukihäiriö...
Minä väitän olevani Ruottin kuningas ja sinä uskot? Kuule jos väittää omistaneensa jonkun auton ja sanoo sen olleen huono ja vikoja koko ajan. Mutta kysyttäessä niistä vioista, ei sitten osaakaan sanoa mitään vaan vaihtaa raukkamaisesti puheenaihetta, niin onko se uskottavaa? Ei se ole...
Ei ole isukilla ollut yhtäkään Rellua. Mulla on, ja olen tosiaan tyytyväinen. Sulle ja muutamalle muulle se tuntuu olevan ongelma. Se kertoo nuoresta iästä ja kokemuksen puutteesta.
Onkos se Saappi sitten paljon Rellua kummempi, kun hävisi kokonaan maailmankartalta...? - viva espanja
utelias? kirjoitti:
Katsopa esimerkiksi trafin listojen toista päätä ei loppupäätä missä nämä kiertopalkinnot ovat, sieltä löytyy ne vähävikaisimmat kulkimet.
Yllätys, yllätys niillä ajetaan eikä tarvitse olla omaa mekaanikkoa takaluukussa myös näin pakkaskaude
Tosin kun on sortunut relluun, pitää sitä ylistää maailman tappiin.
Kysytäänpä heiltä jotka ovat siirtyneet muuhun merkkiin, kertokaapa miksi vaihdoitte ranskalaisen premiiumin johonkin muuhun?Seat Leonia 1.8 2014 hinta 29 900e hyvitys Rellusta 4500e tappio 4000e.
Rellun takuu olisi loppunut 2/2014.
Rellusta tuli takkiin tuo 4000e, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa... - Faktaa kalle
!?!? kirjoitti:
Vai että ihan lukihäiriö...
Minä väitän olevani Ruottin kuningas ja sinä uskot? Kuule jos väittää omistaneensa jonkun auton ja sanoo sen olleen huono ja vikoja koko ajan. Mutta kysyttäessä niistä vioista, ei sitten osaakaan sanoa mitään vaan vaihtaa raukkamaisesti puheenaihetta, niin onko se uskottavaa? Ei se ole...
Ei ole isukilla ollut yhtäkään Rellua. Mulla on, ja olen tosiaan tyytyväinen. Sulle ja muutamalle muulle se tuntuu olevan ongelma. Se kertoo nuoresta iästä ja kokemuksen puutteesta.
Onkos se Saappi sitten paljon Rellua kummempi, kun hävisi kokonaan maailmankartalta...?On majesteetilla huonot tiedot omasta maastaan, kyllä Saabia valmistetaan edelleen Trolhätanissa malli on 9-3.
Myös kiinassa alkaa Saab EV:n valmistus 2015 samaan 9-3 aihioon.
- Ranskalaiset yes
Hehe, Suomalaisten kansallis sairaus, kateus, ilkeys, moukkamaisuus, ilmenee selvästi näissä keskustelu palstoilla. Haukutaan ensinnä auto, ja sitten jos joku saanu hyviä kokemuksia, esim, Renaultista, sitten haukutaan se tyytväinen autoilija. Provot oma lajinsa jotka haukkuu lähes kaikki merkit, muka kokemuksen pohjalta( tyhjäntoimittajat)
- renault huoltomies
Juuri näin, korjaamoiden pitäisi antaa ne joulupullot vakio asiakkaille eli renault kuljettajille eikä jakaa niitä holtittomasti muualle.
Jokainen uutena myyty Renault turvaa korjaamot vuosiksi eteenpäin yt-neuvotteluiden kurimukselta.
Renault on hyvä auto, erityisesti ikääntynyt sellainen. - Leiväntuoja
renault huoltomies kirjoitti:
Juuri näin, korjaamoiden pitäisi antaa ne joulupullot vakio asiakkaille eli renault kuljettajille eikä jakaa niitä holtittomasti muualle.
Jokainen uutena myyty Renault turvaa korjaamot vuosiksi eteenpäin yt-neuvotteluiden kurimukselta.
Renault on hyvä auto, erityisesti ikääntynyt sellainen.korjaamoille, harmi ja kauhistus omistajalle, häpeäpilkku ranskalle, kuin entinen mururoan atolli. Nyt se tiedetään, miksi ei se AREVAN voimala valmistu, kaikki aika menee pikkuvikoja korjatessa, parkkipaikalla näkyy olevan hyvin ruostesuojattuja ja hyvät ajo-ominaisuudet omaavia renuja.
- sexybeast_forever
Leiväntuoja kirjoitti:
korjaamoille, harmi ja kauhistus omistajalle, häpeäpilkku ranskalle, kuin entinen mururoan atolli. Nyt se tiedetään, miksi ei se AREVAN voimala valmistu, kaikki aika menee pikkuvikoja korjatessa, parkkipaikalla näkyy olevan hyvin ruostesuojattuja ja hyvät ajo-ominaisuudet omaavia renuja.
Ranskalaista premiumia, siihen pitää vain tottua.
Pakkasella töihin bussilla kun sillä erinomaiset ajo-ominaisuudet, tosi mukavalla ja hiljaisella ehkä pikkuvikaisella relulla on nuha eikä se käynnisty.
Talvikaudella ja yleensäkin rellu kauppaan kannattaisi tingata täällä pääkaupunkiseudulla hkl:n vuosikortti, jotta pääsee töihin kun rellu haluaa lämpöiseen korjaamohalliin.
Kiesus kun pääsin omasta keksinnöstäni eroon maistui seksikin paremmalta ja vaimo huusi kokoyön sarjaorgasmien pyörteissä, näin ei käynyt kun rellu oli pihassa. - kateellinen
sexybeast_forever kirjoitti:
Ranskalaista premiumia, siihen pitää vain tottua.
Pakkasella töihin bussilla kun sillä erinomaiset ajo-ominaisuudet, tosi mukavalla ja hiljaisella ehkä pikkuvikaisella relulla on nuha eikä se käynnisty.
Talvikaudella ja yleensäkin rellu kauppaan kannattaisi tingata täällä pääkaupunkiseudulla hkl:n vuosikortti, jotta pääsee töihin kun rellu haluaa lämpöiseen korjaamohalliin.
Kiesus kun pääsin omasta keksinnöstäni eroon maistui seksikin paremmalta ja vaimo huusi kokoyön sarjaorgasmien pyörteissä, näin ei käynyt kun rellu oli pihassa.Asutko Jakomäessä, yläkerran naapurista kuuluu jatkuva lihan läiske ja kattokruunu heiluu?
Oliko Rellun myynti parempi buusti vaimon kanssa kuin hevosviegra?
Parkkipaikalta on hävinnyt se valkoinen Renault Laguna oliko se sinun?
- kahvituttaa
Mulle tuottaa nykyään kahvitunneilla suurta huvia lukea näitä autopalstoja. Ne on täynnä jotain keskenkasvuisia tai muutenvaan jälkeenjääneitä, jotka tulee muiden merkkien palstoille mellastamaan vaikka ei kyseisestä merkistä ole mitään hajua. Niin kuin täälläkin; lyhyen ajan sisällä on tullut monta vitttuiluviestiä "eri merkin omistajilta". Tyhmäkin tajuaa että ne on yhden ja saman peräkammarin pojan kirjoittamia.
Tässä tuntee itsensä suorastaan paremmaksi yksilöksi, kun ei tarvitse tuollaista lapsellista trollaamista harrastaa. Mutta on noita hauska lukea...- huuliveikko
Jep, jep valtaosa on ponnarilettisiä-lantiohousu-teinejä joiden sivistys riittää yhteenlaskuun maksimissaan 35 asti.
Jokunen sielunsa menettänyt Rellukuskikin yrittää puolustaa mennyttä mainetta, liikaa säästöjä ja pohjolaan soveltumaton tekniikka siinä pääsyyt Rellujen ongelmiin.
Nuo Ranskalaisiin kyllästyneet saa hymyn huulille, tuskin tosissaan olevat mutta jokin on jäänyt kaivertamaan, aivan selvästi.
Näiltä sivuilta on moderaattorit kadonneet kokonaan liekö sekin säästöjen vaikutusta kun kaikenkarvaiset nulkit pääsee täällä autopalstoilla mellastamaan.
Pahinpia ovat BMW, Toyota, Wolkswagen ja tämä Renault.
- ranskanpulla
Pysyypähän patongin hinta alhaisena kun maine on pysyvästi pohjamudissa. Sitä kun halvalla ostaa ja lopulta paalaamon myy, saa aika halpoja kilometrejä ja usein enemmän kuin osasi toivoakaan. Ei sovi kaikille mutta sopii minulle.
Mutta minullapa onkin Renaultin lisäksi toinenkin auto joka on vielä huonommassa maineessa. Mitäs siihen sanotte?- Super..
Jäi mulla renu käteen kuin musta pekka. En kestä enää työkaverien kuttuilua jotain tarttis tehdä mutta tojoa foordia nissania en osta.
Jo 5 vuosi teini ikäisen vanhan renun omistajana voin sanoa että ajo on ollut edullista mutta koko ajan jotain pientä ruuvausta. Kuten tänään oikea etujarru jumissa, vaati "herkistelyä". Ihmettelin pari päivää tuotakin kun kitkerä haju auton etuosassa, kuvittelin jo nokkahihnaa syyksi...
Jokainen ajaa varojensa mukaan toiset tonnin romulla toiset lyhentävät anjovislainaa tonnilla kuussa
- Röllerellu
Meillä oli noita tuon ikäisiä relluja aikanaan leasing autoina firmassa. Kesällä oli hyviä pelejä ja ranskalainen on aina aika mukava ajaa. Mutta talvella oli kaikennäköistä ongelmaa, varsinkin jos pakastui tai lauhtui äkkiä.
Tuollainen ikäänsä nähden vähänajettu rellu voisi olla järkiostos sellaiselle, jolla on lämmin talli (molemmissa päissä, jos ajaa työmatkaa), eikä tule hirveästi kilometrejä.- onnellinen renuilija
Älkää nyt oikeasti viitsikö jauhaa tuota myyttiä että "rellu ei pelaa talvella".
Mulla on toinen rellu jo menossa ja ainut huono puoli talvella on että pyyhkimiä ei saa pystyyn. Sieltä pyyhkimien ja konepellin takareunan takaa on aika vttumainen putsata lunta. Mutta siinä ne huonot puolet.
Tuossa joku aika sitten kun tuli yhtäkkiä nollakelin jälkeen kovat pakkaset niin olihan toki tiivisteet vähän jäässä. Mutta voitelin ne silikonisprayllä ja nyt toimii ovet kuin kesällä.
Hyviksi puoliksi luettaneen että ensinnäkin käynnistyy aina oli sitten esilämmitetty tai ei, lämpenee nopeasti ja löylyä riittää, esp pelaa hienosti, hyvät valot (xenon), eikä mitään sähkövikoja. Kaikki toimii pakkasillakin tosin ikkunoita en viitsi yrittääkään avata. Ovet ja luukut aukeaa ja menee kiinni kuin kesällä. Automaatti-ilmastoinnin tuulilasin huurteenpoisto toiminto toimii tosi nopeasti joskin se suulake saisi olla vähän leveämpi.
Kertokaa nyt vähän tarkemmin mitä nuo "kaikennäköiset ongelmat" on ennen kuin myötähäpeä valtaa minut ihan kokonaan... - Harvinainenvika?
onnellinen renuilija kirjoitti:
Älkää nyt oikeasti viitsikö jauhaa tuota myyttiä että "rellu ei pelaa talvella".
Mulla on toinen rellu jo menossa ja ainut huono puoli talvella on että pyyhkimiä ei saa pystyyn. Sieltä pyyhkimien ja konepellin takareunan takaa on aika vttumainen putsata lunta. Mutta siinä ne huonot puolet.
Tuossa joku aika sitten kun tuli yhtäkkiä nollakelin jälkeen kovat pakkaset niin olihan toki tiivisteet vähän jäässä. Mutta voitelin ne silikonisprayllä ja nyt toimii ovet kuin kesällä.
Hyviksi puoliksi luettaneen että ensinnäkin käynnistyy aina oli sitten esilämmitetty tai ei, lämpenee nopeasti ja löylyä riittää, esp pelaa hienosti, hyvät valot (xenon), eikä mitään sähkövikoja. Kaikki toimii pakkasillakin tosin ikkunoita en viitsi yrittääkään avata. Ovet ja luukut aukeaa ja menee kiinni kuin kesällä. Automaatti-ilmastoinnin tuulilasin huurteenpoisto toiminto toimii tosi nopeasti joskin se suulake saisi olla vähän leveämpi.
Kertokaa nyt vähän tarkemmin mitä nuo "kaikennäköiset ongelmat" on ennen kuin myötähäpeä valtaa minut ihan kokonaan...Itselläni oli Kangoossa sellainen suunitteluvika, että kylmänä, kovalla pakkasella ajoon lähtiessä ei lyhyt-pitkä valokatkaisija toiminut, alkoi toimimaan kun auto lämpeni sisältä. Vaarallinenvika tälläinen. Lisäksi oli vähintään 20 muuta vikaa, ei koskaan saanut ajaa täysin ehjällä, toimivalla "autolla" Aivan kauhistuttava on oma kokemukseni renusta ja tämä ei ole mitään leikkipuhetta tai provoa. Mitä hyötyä täällä on tehdä luetteloita renun vioista? pelkkää vaivaa vain, harmittaa vieläkin, että on hairahtunut joskus renuun, paljon ikävää se sai aikaan, jopa mahdollinen työpaikka meni ohi renun vuoksi.
Sään vaihtelut talvella, varsinki pohjois-Suomessa aiheuttaa monenlaista pulmaa tänne sopimattomalle autolle, kun sataa vettä ja pakastaa vuoronperään tai itse lumi, kova pakkanen, niin ei ainakaan oma renuni niihin oloihin sopinut. Oven kahvat, lukot särkyivät (2-kahvaa, 4-lukkoa kolmeen kertaan) vikoja oli yhtenään ja korjaamista, rahaa kului tuhansia euroja, eikä kuitenkaan tullut koskaan kuntoon, Nykyään ei ole enää ongelmaa auton kanssa, paitsi se kallis renun raato hangen alla takapihalla, mitä silläkin tekisi? - suzusuzu
Harvinainenvika? kirjoitti:
Itselläni oli Kangoossa sellainen suunitteluvika, että kylmänä, kovalla pakkasella ajoon lähtiessä ei lyhyt-pitkä valokatkaisija toiminut, alkoi toimimaan kun auto lämpeni sisältä. Vaarallinenvika tälläinen. Lisäksi oli vähintään 20 muuta vikaa, ei koskaan saanut ajaa täysin ehjällä, toimivalla "autolla" Aivan kauhistuttava on oma kokemukseni renusta ja tämä ei ole mitään leikkipuhetta tai provoa. Mitä hyötyä täällä on tehdä luetteloita renun vioista? pelkkää vaivaa vain, harmittaa vieläkin, että on hairahtunut joskus renuun, paljon ikävää se sai aikaan, jopa mahdollinen työpaikka meni ohi renun vuoksi.
Sään vaihtelut talvella, varsinki pohjois-Suomessa aiheuttaa monenlaista pulmaa tänne sopimattomalle autolle, kun sataa vettä ja pakastaa vuoronperään tai itse lumi, kova pakkanen, niin ei ainakaan oma renuni niihin oloihin sopinut. Oven kahvat, lukot särkyivät (2-kahvaa, 4-lukkoa kolmeen kertaan) vikoja oli yhtenään ja korjaamista, rahaa kului tuhansia euroja, eikä kuitenkaan tullut koskaan kuntoon, Nykyään ei ole enää ongelmaa auton kanssa, paitsi se kallis renun raato hangen alla takapihalla, mitä silläkin tekisi?Pakkanen ei koskaan riko yhtäkään ovenkahvaa. Kyllä se oot sinä joka sen kahvan rikkoo. Turha autoa syyttää, kun et osaa edes ovea avata.
Ja tuossa keksit vasta yhden vian. Yritä nyt vaan pinnistellä ja keksiä niitä lisää. Saisit edes näennäistä uskottavuutta noille saduillesi.
Sua on näköjään tosi helppo huijata korjaamolla, jos oot saanu tuhansia euroja menemään Kangoon korjaamiseen - weteraaniautoilija
suzusuzu kirjoitti:
Pakkanen ei koskaan riko yhtäkään ovenkahvaa. Kyllä se oot sinä joka sen kahvan rikkoo. Turha autoa syyttää, kun et osaa edes ovea avata.
Ja tuossa keksit vasta yhden vian. Yritä nyt vaan pinnistellä ja keksiä niitä lisää. Saisit edes näennäistä uskottavuutta noille saduillesi.
Sua on näköjään tosi helppo huijata korjaamolla, jos oot saanu tuhansia euroja menemään Kangoon korjaamiseenKyllähän rellujen tekniikka on pohjolan olsuhteisiin sopimatonta javikaherkkää.
Samoin ranskalaistaninsinööritaitoa on se että laitteista tehdään älyttömän monimutkaisia purkaa ja huoltaa.
Relluissa saat purkaa puoli autoa irti että pääsee kohteen luokse ja pääsee sen vaihtamaan.
Ja kun yhden saa paikan korjattua taas laukeaa jotain muuta ja homma alkaa alusta, suunnittelussa on tehty ikuinen peli jota ei koskaan tarvitse korjata, sen takia huoltokohteet ovat niin kovin hankalissa paikoissa, tarvitsevat erikoistyökaluja, korin punaviiniä, kartongin tupakkaa ja zen-munkin hermot.
Olo on kuin korjaisi 70-lukulaista Morris Marinaa, Vauxhallia tai Miniä aina kädet ravassa ja kun sitä autoa tarvitsisi eniten se ei käynnisty, sinne ei pääse sisälle , lukkopesät on jäässä, takajarrut jumissa tms.
Ei tälläinen tekniikka ole 2010-luvulta, ei ihme että PSA-konserni on vaikeuksissa. - ooigff
weteraaniautoilija kirjoitti:
Kyllähän rellujen tekniikka on pohjolan olsuhteisiin sopimatonta javikaherkkää.
Samoin ranskalaistaninsinööritaitoa on se että laitteista tehdään älyttömän monimutkaisia purkaa ja huoltaa.
Relluissa saat purkaa puoli autoa irti että pääsee kohteen luokse ja pääsee sen vaihtamaan.
Ja kun yhden saa paikan korjattua taas laukeaa jotain muuta ja homma alkaa alusta, suunnittelussa on tehty ikuinen peli jota ei koskaan tarvitse korjata, sen takia huoltokohteet ovat niin kovin hankalissa paikoissa, tarvitsevat erikoistyökaluja, korin punaviiniä, kartongin tupakkaa ja zen-munkin hermot.
Olo on kuin korjaisi 70-lukulaista Morris Marinaa, Vauxhallia tai Miniä aina kädet ravassa ja kun sitä autoa tarvitsisi eniten se ei käynnisty, sinne ei pääse sisälle , lukkopesät on jäässä, takajarrut jumissa tms.
Ei tälläinen tekniikka ole 2010-luvulta, ei ihme että PSA-konserni on vaikeuksissa.Rellujen tekniikka ei edelleenkään ole pohjolan olosuhteisiin sopimatonta.
Joku amatööri aina valittaa juuri tuota, että Rellut ei sovi talveen. Sitten kun pitäisi perustella niin tuleekin hiljaista. Sitten aletaan valitella Rellujen sähkövioista. Kun pitäisi kertoa tarkemmin, että minkälaisia sähkövikoja, tuleekin taas hiljaista. Sitten keksitään taas joku uusi provo, millä ei ole totuuden kanssa pätkääkään tekemistä.
Joo eihän ne Morris Marinat sun muut 2010-luvulta olekaan, hyvin hoksattu... - Ihmeellistä venku-
ooigff kirjoitti:
Rellujen tekniikka ei edelleenkään ole pohjolan olosuhteisiin sopimatonta.
Joku amatööri aina valittaa juuri tuota, että Rellut ei sovi talveen. Sitten kun pitäisi perustella niin tuleekin hiljaista. Sitten aletaan valitella Rellujen sähkövioista. Kun pitäisi kertoa tarkemmin, että minkälaisia sähkövikoja, tuleekin taas hiljaista. Sitten keksitään taas joku uusi provo, millä ei ole totuuden kanssa pätkääkään tekemistä.
Joo eihän ne Morris Marinat sun muut 2010-luvulta olekaan, hyvin hoksattu...lointia. Weteraaniautoilija kirjoitti juuri niin kuin asiat ovat, aivan samanlainen kokemus, tieto itselläni renusta. Vikoja ei todellakaan tarvitse keksiä renuun ja se Kangoo on ja oli uskomaton värkki, ei uskoisi, jos ei itse tietäisi. Ihmettelyni ei lopu koskaan tämän suhteen eli se, kuinka niin huonoa osataan tehdä?
- Öljynvahtokin mah-
suzusuzu kirjoitti:
Pakkanen ei koskaan riko yhtäkään ovenkahvaa. Kyllä se oot sinä joka sen kahvan rikkoo. Turha autoa syyttää, kun et osaa edes ovea avata.
Ja tuossa keksit vasta yhden vian. Yritä nyt vaan pinnistellä ja keksiä niitä lisää. Saisit edes näennäistä uskottavuutta noille saduillesi.
Sua on näköjään tosi helppo huijata korjaamolla, jos oot saanu tuhansia euroja menemään Kangoon korjaamiseendotonta Kangooseen kotityökaluilla, eli tavallisilla lenkki, ynm. Neliöavain propulle ja suodatinkin on "outo" kiristetään huollossa holkilla, varmaan kallis työkalu? saa tosin suodattimen auki muullakin ja ehkä kiini. Hankalaaaaaa, mutta ah niin ranskalaista. Olen jo aiemmin luetteloinut vikoja, en jaksa enää, mutta se 20 löytyy helposti.
- weteraaniautoilija
weteraaniautoilija kirjoitti:
Kyllähän rellujen tekniikka on pohjolan olsuhteisiin sopimatonta javikaherkkää.
Samoin ranskalaistaninsinööritaitoa on se että laitteista tehdään älyttömän monimutkaisia purkaa ja huoltaa.
Relluissa saat purkaa puoli autoa irti että pääsee kohteen luokse ja pääsee sen vaihtamaan.
Ja kun yhden saa paikan korjattua taas laukeaa jotain muuta ja homma alkaa alusta, suunnittelussa on tehty ikuinen peli jota ei koskaan tarvitse korjata, sen takia huoltokohteet ovat niin kovin hankalissa paikoissa, tarvitsevat erikoistyökaluja, korin punaviiniä, kartongin tupakkaa ja zen-munkin hermot.
Olo on kuin korjaisi 70-lukulaista Morris Marinaa, Vauxhallia tai Miniä aina kädet ravassa ja kun sitä autoa tarvitsisi eniten se ei käynnisty, sinne ei pääse sisälle , lukkopesät on jäässä, takajarrut jumissa tms.
Ei tälläinen tekniikka ole 2010-luvulta, ei ihme että PSA-konserni on vaikeuksissa.Maahantuojalta loppui usko ja rahat RENAUL LAGUNAN MAAHANTUONI LOPPUI.
Jos maahantuojakin heitti pyyhkeen kehään, miksi muut eivät myönnä tosiksi asioita
joista täällä kinataan aivan suotta? - Per Vers, Renuilija
Öljynvahtokin mah- kirjoitti:
dotonta Kangooseen kotityökaluilla, eli tavallisilla lenkki, ynm. Neliöavain propulle ja suodatinkin on "outo" kiristetään huollossa holkilla, varmaan kallis työkalu? saa tosin suodattimen auki muullakin ja ehkä kiini. Hankalaaaaaa, mutta ah niin ranskalaista. Olen jo aiemmin luetteloinut vikoja, en jaksa enää, mutta se 20 löytyy helposti.
Se pohjaropun neliöavain biltema alle vitosen,
Auttaako se sua nyt edes hitusen,
Irtooko vanhasta kangoostasi kitti,
Tän vuoden kangooon keulassa hehtaari***** - aikuinen mies
Per Vers, Renuilija kirjoitti:
Se pohjaropun neliöavain biltema alle vitosen,
Auttaako se sua nyt edes hitusen,
Irtooko vanhasta kangoostasi kitti,
Tän vuoden kangooon keulassa hehtaari*****Joo, ja öljynsuodatin kuuluu kiristää KÄSIN, ei millään työkalulla ja metrin jatkovarrella.
- No, tuleeko se
aikuinen mies kirjoitti:
Joo, ja öljynsuodatin kuuluu kiristää KÄSIN, ei millään työkalulla ja metrin jatkovarrella.
siitä nimi tipparellu. Pelkillä käsillä on huono saada öljynsuodatinta auki, pois, sen vuoksi on öljynsuodatin avaimia olemassa. Kangoossa varsinkin on suodattimen pää aaltomainen, tyyliin sopiva, moderni, de LUKSE. Jokainen järkevä tietää että ei voimien takaa kiristä suodatinta, mutta tarpeeksi tiukalla se pitää olla, ettei tärinä avaa ja niin edelleen. Aina on itselläni onnistunut öljynvaihto autoihin, pois lukien Kangoo, johon se on ollut mahdotonta avaimen puutteen vuoksi. Tietenkin voi hankkia vaikka kuuraketin työkalut, siinähän meillä nuoruus kuluu, mutta kun ei sillä neliöavaimella sitten mitään muuta tee, ei ainakaan itselläni ole muita sellaisia paikkoja johon sopisi, entisessä talossa kyllä ikkunakoukkuja.
Vielä öljyasiasta sen verran, että ihmetyttää kun renu lupaa öljyn vaihtoväliksi 20.000 km kun käyttää jotain heidän suositusta. Enpä ole taanoin moiseen hölmöyteen sortunut vaan laittanut mobil ykköstä sitä talvilaatua ja hyvää on ollut. Noin 10.000 km olen pitänyt vaihtovälinä, usein menee vähän yli, mutta ei missään nimessä mitään 20.000 kilometriä. - VAG huoltomies
No, tuleeko se kirjoitti:
siitä nimi tipparellu. Pelkillä käsillä on huono saada öljynsuodatinta auki, pois, sen vuoksi on öljynsuodatin avaimia olemassa. Kangoossa varsinkin on suodattimen pää aaltomainen, tyyliin sopiva, moderni, de LUKSE. Jokainen järkevä tietää että ei voimien takaa kiristä suodatinta, mutta tarpeeksi tiukalla se pitää olla, ettei tärinä avaa ja niin edelleen. Aina on itselläni onnistunut öljynvaihto autoihin, pois lukien Kangoo, johon se on ollut mahdotonta avaimen puutteen vuoksi. Tietenkin voi hankkia vaikka kuuraketin työkalut, siinähän meillä nuoruus kuluu, mutta kun ei sillä neliöavaimella sitten mitään muuta tee, ei ainakaan itselläni ole muita sellaisia paikkoja johon sopisi, entisessä talossa kyllä ikkunakoukkuja.
Vielä öljyasiasta sen verran, että ihmetyttää kun renu lupaa öljyn vaihtoväliksi 20.000 km kun käyttää jotain heidän suositusta. Enpä ole taanoin moiseen hölmöyteen sortunut vaan laittanut mobil ykköstä sitä talvilaatua ja hyvää on ollut. Noin 10.000 km olen pitänyt vaihtovälinä, usein menee vähän yli, mutta ei missään nimessä mitään 20.000 kilometriä.ns. Long Life-huolto-ohjelman mukaan ajetaan jopa 2v/30 000km (VAG) jotta saadaan testeihin halvat ensimmäiset 60tkm käyttökulut.
Näillä testituloksilla sitten retostellaan mainoksissa.
Hölmöläisen hommaa, olen katsonut millaista asfalttia tulee ulos noista moottoreista ja takaan että noilla koneilla 150tkm on maksimi mitä ne kestävät.
Tuo edellinen viesti 10tkm vaihtovälistä lupaa moottorille yli 500 000km taipaletta.
Pätkivässä kaupunkiajossa varmasti hyvä ratkaisu.
Hyvillä esim. Mobilin synteettisillä öljyillä 1v/15000km on hyvä vaihtoväli silloin päästään 300tkm ilman ongelmia nätissä ajossa enemmänkin. - naapurikyttääjä
weteraaniautoilija kirjoitti:
Maahantuojalta loppui usko ja rahat RENAUL LAGUNAN MAAHANTUONI LOPPUI.
Jos maahantuojakin heitti pyyhkeen kehään, miksi muut eivät myönnä tosiksi asioita
joista täällä kinataan aivan suotta?Iltasanomissa tänään RENAULT LAGUNA TOP10 ENITEN TAPPIOTA valmistajalle tuottaneiden automallien joukossa 7.
Tappiota PSA konsenille 1,73miljardia!!!
Voi, voi miten siinä näin kävi, taisi takuukorjaukset tulla kalliiksi?
RENAULT LAGUNA ENITEN SUOMEN TEILLE LEVINNYT AUTO. - hoks
naapurikyttääjä kirjoitti:
Iltasanomissa tänään RENAULT LAGUNA TOP10 ENITEN TAPPIOTA valmistajalle tuottaneiden automallien joukossa 7.
Tappiota PSA konsenille 1,73miljardia!!!
Voi, voi miten siinä näin kävi, taisi takuukorjaukset tulla kalliiksi?
RENAULT LAGUNA ENITEN SUOMEN TEILLE LEVINNYT AUTO.Mistähän lähtien Rellu on psa-konsernille tappiota tuottanut?
Ja Iltalehden sivuilla sanottiin tuon lukeman olevan 1,54 miljardia... - Helpot huoltokohteet
suzusuzu kirjoitti:
Pakkanen ei koskaan riko yhtäkään ovenkahvaa. Kyllä se oot sinä joka sen kahvan rikkoo. Turha autoa syyttää, kun et osaa edes ovea avata.
Ja tuossa keksit vasta yhden vian. Yritä nyt vaan pinnistellä ja keksiä niitä lisää. Saisit edes näennäistä uskottavuutta noille saduillesi.
Sua on näköjään tosi helppo huijata korjaamolla, jos oot saanu tuhansia euroja menemään Kangoon korjaamiseenhttps://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4&feature=youtube_gdata_player
Helppo on lampunvaihto Meganeen.... - Per vers, renuilija
hoks kirjoitti:
Mistähän lähtien Rellu on psa-konsernille tappiota tuottanut?
Ja Iltalehden sivuilla sanottiin tuon lukeman olevan 1,54 miljardia...Ja mistä lähtien renu on kuulunu psa konserniin?
- Ankeeta on
Miten nuo työttömät ja koululaiset saatais pois näiltä palstoilta, kuitenkin nää olis ihan hyviä ilman noita kusipäitä, ja tää koskee kaikkia merkkejä.
- Kusipää
Mitä vikaa koululaisissa ja työttömissä on? siitä olen samaa mieltä, että RENAULT on kusipäiden "auto". Itsekkin olin joskus sellainen, mutta nyt parantanut tapani. Jos omistaa mieluisen auton ei toisten sanomiset puoleen tai toiseen vaikuta, näin ainakin omalla kohdallani on asia. Traumoja on saatu renusta ja vahva lääkitys vielä päällä, lääkäri sanoi viimeksi, että SUZUKILLA joutuu ajamaan, ehkä koko ikänsä, jotta renutraumojen kanssa kykenee elämään, no hyvä kun on Suska.
- jäykkänen
Kusipää kirjoitti:
Mitä vikaa koululaisissa ja työttömissä on? siitä olen samaa mieltä, että RENAULT on kusipäiden "auto". Itsekkin olin joskus sellainen, mutta nyt parantanut tapani. Jos omistaa mieluisen auton ei toisten sanomiset puoleen tai toiseen vaikuta, näin ainakin omalla kohdallani on asia. Traumoja on saatu renusta ja vahva lääkitys vielä päällä, lääkäri sanoi viimeksi, että SUZUKILLA joutuu ajamaan, ehkä koko ikänsä, jotta renutraumojen kanssa kykenee elämään, no hyvä kun on Suska.
ei paljo millään kortsulla kehtais ajella suki suki hahahhahah
- Ranskiksethaisee
En ymmärrä miksi oi miksi ihmisten pitää pelleillä noiden ranskalaisten kanssa. En sano että ne ovat paskoja mutta fakta on ettei niitä ole suunniteltu suomen ilmastoon.
- kyytipoijaat
Nyt on Tero siirtynyt tänne Ranskattarien palstalle. Kyllä on mukava Ranskattarella ajella, niin antaa makosat kyydit. Komeitakin ovat, silmä lepää.
- tkjhgff
Koska olet viimeksi uusinut lääkkeesi? Mene heti lääkäriin, ennenkuin on liian myöhäistä. Olet vaaraksi ympäristöllesi. Toivottavasti et polta kirkkoja niinkuin eräs traumainen teki.
- Laguna3
Oletko se Skoda-mies mun peräpeilissä joka suhahdat ohi käyttämättä vilkkua?
Mahtaa olla nopee peli, mut Rellussa on sentään vilkut...ja ihan vakiona! - Warres
Onko renault yhtä paloherkkä kuin citroen? En muista koska olisin nähnyt viimeksi renautin tien sivussa hyytyneenä aina on ollut ford tai opel
- syö.miestä.rotan.lailla
Joo,pitää paikkansa. Yleensä ne ovat juurikin näitä voorteja ja ooppeleita tienposkessa. Kaikista autoista tulee opeleita vanhetessaan ja voortilla pääsee taivaaseen vaikka ei aina perille. Ranskalaiset kiduttavat muuten vain ihmistä kaikkinen harmillisine vikoineen ja rajuine arvonpudotuksineen erittäin nopeasti.
Kaikki alustan nivelet pitää vaihtaa vuosittain huollon yhteydessä ja sähköviat ovat aina riesana. - redsaferrrrqq
syö.miestä.rotan.lailla kirjoitti:
Joo,pitää paikkansa. Yleensä ne ovat juurikin näitä voorteja ja ooppeleita tienposkessa. Kaikista autoista tulee opeleita vanhetessaan ja voortilla pääsee taivaaseen vaikka ei aina perille. Ranskalaiset kiduttavat muuten vain ihmistä kaikkinen harmillisine vikoineen ja rajuine arvonpudotuksineen erittäin nopeasti.
Kaikki alustan nivelet pitää vaihtaa vuosittain huollon yhteydessä ja sähköviat ovat aina riesana.Essom paarin miäs se taas toistelee isoisältä perittyjä virheellisiä ennakkoluuloja ranskalaisista, omaa kokemusta kun ei ole (ne ennakkoluulot nääs).
- Ennakkoluulo1
Minulla oli joskus ennakkoluulo, että renu on normaali, hyvä, nykyaikainen, kestävä käyttöauto, mutta jouduin pettymään, kärsimään, maksamaan suuret oppirahat, josta voi syyttää tietämättömyyttäni. Renua aikaisempi autoni oli japanilainen, sain väärän käsityksen autoista, koska tähän japanilaiseen ei koskaan tullut mitään vikaa, normaalit huollot, ajoin auton aivan loppuun jne. Särkyi lopulta, koska en lämmittänyt moottoria kovissa pakkasissa.
Renuni taas oli aivan uskomaton vikoineen, joita oli aina, täydellinen susi Suomeksi sanottuna, rahaa meni ja sai kärsiä monella tavalla. Vastakohta edelliselle autolle oli renu, niinpä taas olen palanut entiseen merkkiin ja olen siihen tyytyväinen.
Voin kertoa, että oikeassa autossa ei kuulu yhtenään olla vikaa ja se myös kestää käyttöä, satojatuhansia kilometrejä, jos jollakulla on aina ollut renu, hänellä saattaa olla luulo, että on normaalia ns. pikkuviat, muut harmit, voin kuitenkin valistaa teitä renu-uskovaiset asiassa todeten, että ei ole normaalia. Mutta Suomi on jokseenkin vapaa maa eli saa selvinpäin vaikka kontata maantien ojissa, mutta viiniä ei kestä ottaa, joutuu putkaan.- JärkeväKiertääRenun
Asiaa on nuo ennakkoluulot, siksi fiksut ei erehdy toista kertaa Renuun. Auto on täynnä vanhaa ja epäluotettavaa tekniikkaa, kasattu suurpiirteisesti, on ikävä ajaa ja sen ylläpito nielee valtavasti rahaa. Pahinta on, ettei koskaan voi olla varma, starttako tai viekö perille. Mielenrauha on kaukana ja ei se yhtään auta, vaikka ruoste ei Renua enää vaivaa.
Ruoste ei katkaise matkaa ja siitä on harmia laatuautoissa vasta yli 10 vuoden jälkeen. Siksi siis laadukkain merkki eli Toyota, ei ikinä murheita, määräaikaishuollot riittävät aina 400 000 km kantturoihin asti. Ja aina läpi katsastuksesta.
- LöysääON
Renua ei todellakaan voi suositella kenellekkään siihen varsinaiseen tarkoitukseen mihin auto on tarkoitettu. Olisi hauska tietää, miksi renut ovat niin surkeita. Samalta maantieteelliseltä suunalla on kotoisin myös muutama muu hempuli merkki Citroen ja Peugeot. Alunperin Saksalainen Ooppeli, Opel, on myös parjattu auto, jopa laulussa, no, eipä ihme, ranskalaiset tässäkin mukana sotkemassa.
- puurastaja
Minuakin alkoi arveluttamaan tämä Renault. Niimpä otettiin Kadjarille kaveriksi Sportage. Saadaan tasaisesti vertailtua ,että miten kehittyy vikoja kumpaankin. Hyvin ovat pelanneet, Sportagessa eka öljynvaihto ensiviikolla 3 tonnissa.Kadjarissa 30 tonnissa. Autot kokoluokassa vastaavia.
- analyysiRenusta
Eipä auta Nissankaan, ei. Ei muutu Renault hyvälaatuiseksi autoksi, vaikka ovat samaa konsernia. Miten on muuten mahdollista se valtava ero teknillisessä kehityksessä Nissanin hyväksi, luotettavuudesta ja työn laadusta nyt puhumattakaan?
En ymmärrä. Vaikka VW Konsernin autot ovat aika lailla tasalaatuista tavaraa, niin miksi sitten Renaultin ja Nissankin kohdalla on huimaava ero? Nissan on lähes yhtä hyvä kuin laatuykköset Toyota tai Honda, mutta Renault taas on ottanut Ladan aseman markkinoiden huololaatuisimpana autona. Tosin Ladassa moottori- ja laatikko olivat sinänsä ihan käypästä tavaraa, vaikka muuta ongelmaa riittikin.
Mihin perustuu se, että Renault jatkaa yhä valmistusta? Valtavat takuukorjaukset syövät varmasti katetta, mutta onko niin, että Renaultit tehdään niin paljon halvemmalla ja halvemmista (huonolaatuisista) osista, mutta myydään ihan kunnon hintaan, että katetta syntyy väkisinkin? Mutta kuinka kauan tämä politiikka voi toimia? Eivätkö ihmiset viisastu muuallakin kuin Suomessa, jossa auto ostetaan yleensä järkiperusteilla. - RelluParempKuinNisu
analyysiRenusta kirjoitti:
Eipä auta Nissankaan, ei. Ei muutu Renault hyvälaatuiseksi autoksi, vaikka ovat samaa konsernia. Miten on muuten mahdollista se valtava ero teknillisessä kehityksessä Nissanin hyväksi, luotettavuudesta ja työn laadusta nyt puhumattakaan?
En ymmärrä. Vaikka VW Konsernin autot ovat aika lailla tasalaatuista tavaraa, niin miksi sitten Renaultin ja Nissankin kohdalla on huimaava ero? Nissan on lähes yhtä hyvä kuin laatuykköset Toyota tai Honda, mutta Renault taas on ottanut Ladan aseman markkinoiden huololaatuisimpana autona. Tosin Ladassa moottori- ja laatikko olivat sinänsä ihan käypästä tavaraa, vaikka muuta ongelmaa riittikin.
Mihin perustuu se, että Renault jatkaa yhä valmistusta? Valtavat takuukorjaukset syövät varmasti katetta, mutta onko niin, että Renaultit tehdään niin paljon halvemmalla ja halvemmista (huonolaatuisista) osista, mutta myydään ihan kunnon hintaan, että katetta syntyy väkisinkin? Mutta kuinka kauan tämä politiikka voi toimia? Eivätkö ihmiset viisastu muuallakin kuin Suomessa, jossa auto ostetaan yleensä järkiperusteilla.Nissanit ei kestäneet Suomen talven pakkasia. Jouduttiin viemään oikein urakalla lavetilla "sulamaan". Vastaavalla moottorilla olevat Rellut ei jäätyneet. Joten Rellu on luotettavampi kuin nissan. Ainakin Suomen normaalissa talvessa.
Ja en nyt oikein allekirjoita myöskään väitettä "valtavaa eroa teknillisessä kehityksessä nissanin hyväksi", sillä jäätyneeseen autoon nissanin maahantuoja tarjosi hädissään ratkaisuksi maskisuojaa. Ei taida nissanin insinöörien taidot riittää parempaan ratkaisuun?
Nissanin työn laatu. Mikä se on? Oman nissanin kohdalla sitä joutui oikein etsimään, mutta eipähän löytynyt. Irtoilevia listoja ja natisevia sisustusmuoveja sitäkin enemmän oli. Puhumattakaan mittaristossa välkkyvistä vikavaloista.
Itselläni OLI J11 qashqai 1.2 moottorilla. Arvaa, miksi ei ole enää nissania? Eikä myöskään tule.
- EiKoskaanEnääRANSKISTA
Itse en aikoinani kerralla uskonut ja kaksi kertaa merkkiin erehdyin. Kolmatta muuten ei varmasti tule ja suoraan voin sanoa että paska mikä paska. Tuntui että autoa oli mahdotonta saada yleensä häiriöttömäksi ja täysin toimivaksi. Kun käynnistyvyys hyytyvyys ja käyntihäiriön luuli saaneensa korjatuksi sama vika tulee seuraavalla viikolla ja juuri kun on korjaamolle antanut sydän verta itkien nipun paperirahaa niin vitsikkäältäkin mieheltä alkaa huumori loppua.
Suomessa on ihan vitun paskat tiet on soraa kuraa paskaa suolaa hiekkaa räntää lunta pakkasta jne jne TÄMÄ MERKKI EI KERTAKAIKKIAAN SOVELLU SUOMEN OLOSUHTEISIIN. Ranskalaisten suosikki taitaa rellu olla ja ehkä se sielä toimii kun on neutraalit olosuhteet ja autot ei olo lähesmainkaan niin rasituksella kuin Suomessa.- SamaKokoAjan
Uskomatonta että sama tyyppi jaksaa kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen trollata samassa viestikejussa
- Samanlaisia
Kokemuksia juuri itselläni kuin Ei koskaanenääranskista nimimerkillä. Kummaa kun joku jaksaa vuodesta toiseen puolustaa renua, mitä mahtaa olla päässä vikaa, varmaan vain jokin pikkuvika, Niuvanniemeen renuamaan ja lääkitys kuntoon, toivottavasti eivät tälläkertaa päästä lenkille.
- MainosKertoo
Uusi Renault Escape,,,,,,,Tee matkastasi suurenmoinen. Mitä mahtanee tämäkin renumainos tarkoittaa? ja miksei mainosteta koskaan vanhaa, aina on uusi ja se on entistä parempi. Eikö olisi järkevää mainostaa vanhaa 30 vuotta käytössä ollutta ja kertoa mitä kesti, aivan kuin uusi olisi jostain kumman syystä jo testattua parempi.
Hölmöt ostaa uuden auton ja kaikkein kahelimmat uuden renun. Ajakaa rikkaat, autonvaihtajat joskus joku auto loppuun, niin tiedätte mikä merkki on kestävä jne.- KöyhäAutoilija
Tiedetään, se kestävä on AINA japsimerkki, ihan sama mikä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059