Puerto de la Cruz - sateella

Äkkilähtö halvalla

Parin viikon päästä lähtö Puerto de la Cruziin, Teneriffalle. Koska säät ovat pohjoisosassa saarta epävakaisemmat, todennäköisyys, että sadepäiviä osuu meidän lomalle on melko todennäköinen.

Mitä tehdä Puerto de la Cruzissa sadepäivinä?
Harrastuksemme ovat lenkkeily, uiminen, auringonotto, hyvä ruoka ja shoppailu. Kolmea ensimmäistä ei ainakaan harrasteta sadepäivinä, eikä ruokailuakaan monta kertaa päivässä.

57

2239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+2

Ottakaa pilveä ;)

• Islas Canarias

Sade Puertossa ei ole todennäköinen vaan mahdollinen, ja onneksi sataa jotta upea vehreä kasvillisuus saa elinvoimaa eikä kuihdu kitumaan tai jopa hiekkaerämaaksi kuten esimerkiksi Teneriffan ja Gran Canarian eteläosissa.

Yhtään lomaa Puertossa ei ole mennyt pilalle sateen vuoksi, sillä ensinnäkin sateet, siis ne mahdolliset sateet, tulevat ensinnäkin kuuroina jotka kestävät ainoastaan vähän aikaa, ja toiseksi, Puertossa ei todellakaan sada joka viikko eikä edes joka kuukausi vaikka niin palstan trollit yrittävät vakuuttaa. Olen lomaillut Puertossa kymmeniä kertoja enkä koskaan ole joutunut ostamaan sateenvarjoa. Yhden kerran kyllä kastuin läpimäräksi, mutta sattuuhan sitä ruotsiakin puhuvissa piireissä sellaista.

Mitä tehdä jos sataa? Mene Al Campo La Villaan shoppailemaan, ajele taksilla tai bussilla ympäri kaupunkia tai muualla saarella jossa saattaa kyllä sataa sielläkin tai ehkä sitten ei, vietä ansaittu löhöilypäivä hotellihuoneessa, harrasta ruokailua pitemmän kaavan mukaan, käy läpi kaupungin putiikit, pelihallit ja miksei myös baarit ym. paikat jotka sinua saattaa kiinnostaa. Museo? Miksipä ei. Vaikka sataisi, on Puertossa niin lyhyet välimatkat kävellä ja toisaalta myös toimiva & halpa taksiverkosto, että sadesäälläkin voit liikkua kaupungilla toisin kuin esim. pitkien välimatkojen Inglesissä. Joka "kivijalassa" on näet katsottavaa ja paikkoja joihin puikahtaa tekemään löytöjä tai ottamaan sen kuuluisan lasillisen.

Lenkkeilijälle Puerto ympäristöineen on mekka samoin kuin hyvän ruuan ystävälle joka kaipaa muutakin kuin turistimättöä tai McDonaldsia niitä yhtään väheksymättä.

Shoppailuhaluinen saa kaupungissa tyydytyksen, kuten myös auringonpalvoja, vaikka eihän Puerto Kanarian "aurinkovarmin" kohde todellakaan ole, mutta onneksi se tarjoaa niin paljon muutakin kuin vain uima-altaalla tai rannalla makoilua. Solariumia parempi vaihtoehto siis!

Uimiseen tarjoaa Martiannezin altaat hyvän vaihtoehdon ellei tyydy hotellin uima-altaaseen, mutta itse olen enemmän meriveden ystävä ja siellä tarkenen uida oli sitten kyseessä loka- tai huhtikuu. Kerranhan se kirpaisee ja kun veteen uskaltautuu, niin pianhan se lämpimältä tuntuu.

Mitä tehdä lomalla jos sataa? Puerto tarjoaa sadesäälläkin enemmän tekemistä, kokemista ja mielenkiintoa kuin ainoastaan turisteja varten rakennetut hotellikylät joissa kaikki seisoo jollei aurinko paista ja jos pahimmillaan tippa vettä taivaalta tulee. Puerto on aito kanarialainen kaupunki joka elämä ei pysähdy olipa sää mikä tahansa, sillä turistien lisäksi siellä asuu myös paljon paikallisia kanarialaisia jotka tuovat sen oikean elämänmenon kaupunkiin.

Kanaria ei ole vain se turistien hotellimekka rantoineen ja rihkamapuoteineen vain nimenomaan paljon muuta ja ennenkaikkea kokemisen arvoista. Siis jos jaksaa lähteä hieman rantaa ja suomikuppilaa kauemmaksi!

• pirpana pirre

Ei kait kukaan mieti etukäteen lomalle lähtiessä mitä teen jos sataa? Se selviää siellä. voi olla vaan, lomalla!

• ei enää puertoon

Nyt on pakko kommentoida, että muka sadekuuroja. Viime vuonna 1-8.11 poutapäiviä oli tasan 1, ja sitä vettä tuli sitten vähän enemmän.

• ei enää Loimaalle

Noinkin voi käydä olitpa sitten missä hyvänsä. Omalla Inglesin lomalla oli kahden viikon aikana ainoastaan yksi aurinkopäivä ja kun mentiin päiväretkelle varman auringon Puerto Ricoon satoi siellä kuin saavista kaataen sillä aikaa kun Las Palmasissa oli ollut hellesää. Jos sateettomuus on loman tärkein seikka kannattaa matkustaa Saharaan tai etelänapamantereelle.

• ei enää Loimaalle kirjoitti:

Noinkin voi käydä olitpa sitten missä hyvänsä. Omalla Inglesin lomalla oli kahden viikon aikana ainoastaan yksi aurinkopäivä ja kun mentiin päiväretkelle varman auringon Puerto Ricoon satoi siellä kuin saavista kaataen sillä aikaa kun Las Palmasissa oli ollut hellesää. Jos sateettomuus on loman tärkein seikka kannattaa matkustaa Saharaan tai etelänapamantereelle.

Islas Canarias!
        Olipas tosiaan pitkä 'puuta-heinää' kirjoitus Puerton mahdollisuuksista.
        Sataako vai eikö sada? Siinäpä vasta kysymys. Kirjoituksessa oli noin äkkisiltään tarkasteltuna yhtä paljon virheitä kuin factojakin.
        Esim.1
        Eivät kaikki ole trolleja, jotka sanovat Puertossa satavan, ja yhtä jaksoisesti viikon. Virhe uno.
        Esim. 2
        Al Campo ei ole Puerton puolella. Tietenkin sinne voi piipahtaa sieltäkin, Ja vaikkapa poutaisella säällä. Virhe dos.
        Esim. 3
        Moni on joutunut ostamaan sontikan ja/tai sadetakin. Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta tarpeen vähättelyssä on. Virhe numero tres.
        Esim. 4
        Kolmas kappale on kokonaisuudessaan ja ylistyksineen virhe numero quatro.
        Esim. 5
        Outoa yhdistää lenkkeilijä ja ruuan ystävä samaan lauseeseen. McDonalsit saattavat olla enemmän paikallista kuin nuo missä turistimassat syöpöttelevät. Virhe numero cinco.
        Esim. 6
        Shoppailu on ala, jota en oikein hallitse. Mutta sen olen huomannut, että Titsoilla kuljetaan paljon shoppailemaan itse Santa Cruziin ja La Lagunaan. Miksiköhän?
        Esim. 7
        Seitsemannessä palataan taas sateeseen. Aivan läheisyydestäkin voi löytää useita aidompia kanarialaisia kaupungeja kuin Puerto. Los Realejos, Orotava, Icod de los Viños vain esimerkiksi.
        Hieman kauempana La Laguna ja Santa Cruz. Vain muutaman mainitakseni. Virhe seis.
        Esim. 8
        Viimeinen kappale olikin ylistys koko Kanarialle. Ei siis pelkästään Puertolle. Hyvä!

On hyvin arvelluttavaa levitellä mistään lempipaikasta virheellistä tietoa ja yli kuumaa hehkutusta. Sellaisen vaikutus on täysin päinvastainen mitä siitä odotetaan.
        Puertolla on hyvä sijainti. Sieltä on hyvät yhteydet. Sieltä saa hyvää ja temppuilematonta ruokaa syödäkseen. Jos ei maistu, niin vaihtaa paikkaa.
        Sateeseen pitää varautua. Joskushan niinkin voi sattua, ja siellä useammin kuin muualla.
        Tuossa pitkässä ylistyksessä olisi voinut olla paremmin esiteltynä ne sadepäivätekemiset. Mutta, eivätpähän matkatoimistotkaan ole ohjeistaneet sadepäiviä.
        Minulla ja kaverillani on aina niillekin tekemistä. Olemme suunnitelleet ne itsellemme ja ne eivät siksi sovi muiden käyttöön.

Kaikesta huolimatta taas mennään Puertoon kohtasilleen. Satoi tai paistoi.

• Islas Canarias
        All-Marino kirjoitti:

Islas Canarias!
        Olipas tosiaan pitkä 'puuta-heinää' kirjoitus Puerton mahdollisuuksista.
        Sataako vai eikö sada? Siinäpä vasta kysymys. Kirjoituksessa oli noin äkkisiltään tarkasteltuna yhtä paljon virheitä kuin factojakin.
        Esim.1
        Eivät kaikki ole trolleja, jotka sanovat Puertossa satavan, ja yhtä jaksoisesti viikon. Virhe uno.
        Esim. 2
        Al Campo ei ole Puerton puolella. Tietenkin sinne voi piipahtaa sieltäkin, Ja vaikkapa poutaisella säällä. Virhe dos.
        Esim. 3
        Moni on joutunut ostamaan sontikan ja/tai sadetakin. Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta tarpeen vähättelyssä on. Virhe numero tres.
        Esim. 4
        Kolmas kappale on kokonaisuudessaan ja ylistyksineen virhe numero quatro.
        Esim. 5
        Outoa yhdistää lenkkeilijä ja ruuan ystävä samaan lauseeseen. McDonalsit saattavat olla enemmän paikallista kuin nuo missä turistimassat syöpöttelevät. Virhe numero cinco.
        Esim. 6
        Shoppailu on ala, jota en oikein hallitse. Mutta sen olen huomannut, että Titsoilla kuljetaan paljon shoppailemaan itse Santa Cruziin ja La Lagunaan. Miksiköhän?
        Esim. 7
        Seitsemannessä palataan taas sateeseen. Aivan läheisyydestäkin voi löytää useita aidompia kanarialaisia kaupungeja kuin Puerto. Los Realejos, Orotava, Icod de los Viños vain esimerkiksi.
        Hieman kauempana La Laguna ja Santa Cruz. Vain muutaman mainitakseni. Virhe seis.
        Esim. 8
        Viimeinen kappale olikin ylistys koko Kanarialle. Ei siis pelkästään Puertolle. Hyvä!

On hyvin arvelluttavaa levitellä mistään lempipaikasta virheellistä tietoa ja yli kuumaa hehkutusta. Sellaisen vaikutus on täysin päinvastainen mitä siitä odotetaan.
        Puertolla on hyvä sijainti. Sieltä on hyvät yhteydet. Sieltä saa hyvää ja temppuilematonta ruokaa syödäkseen. Jos ei maistu, niin vaihtaa paikkaa.
        Sateeseen pitää varautua. Joskushan niinkin voi sattua, ja siellä useammin kuin muualla.
        Tuossa pitkässä ylistyksessä olisi voinut olla paremmin esiteltynä ne sadepäivätekemiset. Mutta, eivätpähän matkatoimistotkaan ole ohjeistaneet sadepäiviä.
        Minulla ja kaverillani on aina niillekin tekemistä. Olemme suunnitelleet ne itsellemme ja ne eivät siksi sovi muiden käyttöön.

Kaikesta huolimatta taas mennään Puertoon kohtasilleen. Satoi tai paistoi.

Virhe numero uno: Puerto ei ole lempipaikkani vaikka ihan mukava, yksi Kanarian mukavimmista paikoista onkin.

Kaikesta huolimatta taas mennään Kanarialle kohtasilleen vaikkei Puertoon. Satoi tai paistoi.

Enkä edelleenkään aio ostaa sontikkaa, sillä kesäsade kaunistaa ja sen tarpeessa ainakin allekirjoittanut on.

HYMIÖ

• R.A.A.

Osta sateenvarjo

• Huomenia!
        Sehän on selviö, että joillakin pyörii tuo jatkuva kaunistuminen pakkomielteisesti päässä. Tietenkin tarve määrittää sen pakon voimakkuuden.
        On siellä Puertossa kauneushoitoloitakin, joissa voi sadepäivänsä viettää. Ja tulee taatusti siedettävämmän näköiseksi kuin sateessa.

Täytyykin seuraavalla kerralla siellä Puertossa hyvin kauniin naisen kohdatessa kysyä siltä, että mistä kauneushoitolasta olet tulossa? Vai oletko ollut lämpimässä kesärankkasateessa?

Se noissa sateissa on totta, että ne viisastuttavat.

• Moose the dog
        All-Marino kirjoitti:

Huomenia!
        Sehän on selviö, että joillakin pyörii tuo jatkuva kaunistuminen pakkomielteisesti päässä. Tietenkin tarve määrittää sen pakon voimakkuuden.
        On siellä Puertossa kauneushoitoloitakin, joissa voi sadepäivänsä viettää. Ja tulee taatusti siedettävämmän näköiseksi kuin sateessa.

Täytyykin seuraavalla kerralla siellä Puertossa hyvin kauniin naisen kohdatessa kysyä siltä, että mistä kauneushoitolasta olet tulossa? Vai oletko ollut lämpimässä kesärankkasateessa?

Se noissa sateissa on totta, että ne viisastuttavat.

Dinamicossa, Pikkuisessa Pohjolassa tai La Casonassa kohdataan. Saa tulla kysymään mistä kauneushoitolasta olen tulossa vaikken hyvin tai edes lainkaan kaunis nainen olekaan. Vastaus saattaa yllättää. Sateenvarjo on vain raukoille jotka eivät uskalla kastua ja kaunistua!

• kävijä

Kaksi sateenvarjoa on PdlC:stä maaliskuisilta käynneiltä tuolla kaapissa....mutta onhan siellä aurinkokin paistanut peräti joka käynnillä. Sää ei ole milloinkaan saanut lomaani pilalle. Pääasia, ettei ole liukasta ja lumituiskua. (On siellä yläkaupungilla kyllä nähty tien vierellä luntakin) Joskus menen sinne taas, kunhan ensin käyn muualla, vertailun vuoksi.

• hoblaa1

Mitä tarkoitat yläkaupungilla?

• pilvistä ja sateista
        hoblaa1 kirjoitti:

Mitä tarkoitat yläkaupungilla?

Ilman pitkää analyysiäkin voi todeta, että Puerto de la cruz on sateisimpia alueita kanarialla, valitettavasti!! Kaunis paikka ja varsinkin vanhakaupunki on ihan jees edullisempaa kuin muissa kohteissa.
        Muutaman kerran olen siellä käynyt ja aika vähän on ollut aurinkoisia päiviä. Jos ei sada on ainakin pilvistä. Siitä ei pääse puun taa!! Eli kannattaa auringonpalvojan - kuten itsekin olen - miettiä jotain muuta kohdetta aurinkolomailuun. Menemme kohta Puerto Ricoon, joka ei ole ilmoilla pettänyt. Jos sataa tai on pilviä, ne menee nopeasti ohi, toisin kuin Puerto de la cruzissa, jossa ne saattaa roikkua päivätolkulla. Tosin, jos ei ole auringon palvoja, ppaikka on ihan kiva.

• tai aurinkoa
        pilvistä ja sateista kirjoitti:

Ilman pitkää analyysiäkin voi todeta, että Puerto de la cruz on sateisimpia alueita kanarialla, valitettavasti!! Kaunis paikka ja varsinkin vanhakaupunki on ihan jees edullisempaa kuin muissa kohteissa.
        Muutaman kerran olen siellä käynyt ja aika vähän on ollut aurinkoisia päiviä. Jos ei sada on ainakin pilvistä. Siitä ei pääse puun taa!! Eli kannattaa auringonpalvojan - kuten itsekin olen - miettiä jotain muuta kohdetta aurinkolomailuun. Menemme kohta Puerto Ricoon, joka ei ole ilmoilla pettänyt. Jos sataa tai on pilviä, ne menee nopeasti ohi, toisin kuin Puerto de la cruzissa, jossa ne saattaa roikkua päivätolkulla. Tosin, jos ei ole auringon palvoja, ppaikka on ihan kiva.

Aika tyhmä pitää olla jollei jo nyt ole tajunnut ettei Puerto ole auringossa itseään grillaajien mekka. Puerto on kaupunkiloma lämpimässä ilmanalassa bonuksena vehreä luonto ja aito kanarialainen elämänmeno. Ainoastaan idiootit vinkuvat sitä että Puertossa saattaa olla pilvistä ja jopa sataa. Ainoastaan idiootit eivät ole vaivautuneet lukemaan kohdeselostuksia missä tuo tosiseikka esiin tuodaan. Toisaalta, harvemmin olen Puertossa kastunut vaikka minäkin olen siellä aika monta lomaa keskitalvella viettänyt. Hullun tuuriako?

• 87654
        tai aurinkoa kirjoitti:

Aika tyhmä pitää olla jollei jo nyt ole tajunnut ettei Puerto ole auringossa itseään grillaajien mekka. Puerto on kaupunkiloma lämpimässä ilmanalassa bonuksena vehreä luonto ja aito kanarialainen elämänmeno. Ainoastaan idiootit vinkuvat sitä että Puertossa saattaa olla pilvistä ja jopa sataa. Ainoastaan idiootit eivät ole vaivautuneet lukemaan kohdeselostuksia missä tuo tosiseikka esiin tuodaan. Toisaalta, harvemmin olen Puertossa kastunut vaikka minäkin olen siellä aika monta lomaa keskitalvella viettänyt. Hullun tuuriako?

Äläs nyt tyhmittele. Tässä keskustellaan ilmastosta eikä kenenkään tyhmyydestä. Onko huono päivä vai? Aika moni kuitenki varmaan täältä pohjolasta menee aurinkoa hakemaan etelästä. Jatkuvasti vaan tälläkin palstalla hehkutetaan miten kaunista ilmaa siellä oli, vaikka totuus on toinen.

• 2+2
        87654 kirjoitti:

Äläs nyt tyhmittele. Tässä keskustellaan ilmastosta eikä kenenkään tyhmyydestä. Onko huono päivä vai? Aika moni kuitenki varmaan täältä pohjolasta menee aurinkoa hakemaan etelästä. Jatkuvasti vaan tälläkin palstalla hehkutetaan miten kaunista ilmaa siellä oli, vaikka totuus on toinen.

Monta kertaa ole 87654 Puertossa käynyt ja kuinka monta kertaa säähän pettynyt?

Toiseksi, miksi tätä sivustoa yhä vain hehkutetaan vaikka ei ole kovinkaan kummoinen ja valokuvatkin ovat mitä sattuu?

http://www.teneriffa.suomalaisille.com/

Eikö mukamas ole parempia olemassa?

• Piquillo
        87654 kirjoitti:

Miksi tälläkin palstalla hehkutetaan miten kylmää ja sateista Puerto de la Cruzissa on vaikka totuus on toinen?

• 87654
        2+2 kirjoitti:

Monta kertaa ole 87654 Puertossa käynyt ja kuinka monta kertaa säähän pettynyt?

Toiseksi, miksi tätä sivustoa yhä vain hehkutetaan vaikka ei ole kovinkaan kummoinen ja valokuvatkin ovat mitä sattuu?

http://www.teneriffa.suomalaisille.com/

Eikö mukamas ole parempia olemassa?

Tasan 4. kertaa. Kaikki 1 viikon matkoja. Ensimmäisellä kerralla joulukuun alussa aurinko ei näyttäytynyt kertaakaan, muttei satanutkaa, viileää, kova tuuli. Toisen kerran helmikuun puolenvälin paikkeilla, viileää, pilvistä 1 aurinkoinen päivä. Kerran marras- joulukuun vaihteessa, satoi usemman päivän putkeen. neljännen ja viimeisen keväällä, huhtikuussa, enimmäkseen pilvistä. Tämän jälkeen päätin, että ei ole minun paikkani.

• <3 Canarias
        87654 kirjoitti:

Tasan 4. kertaa. Kaikki 1 viikon matkoja. Ensimmäisellä kerralla joulukuun alussa aurinko ei näyttäytynyt kertaakaan, muttei satanutkaa, viileää, kova tuuli. Toisen kerran helmikuun puolenvälin paikkeilla, viileää, pilvistä 1 aurinkoinen päivä. Kerran marras- joulukuun vaihteessa, satoi usemman päivän putkeen. neljännen ja viimeisen keväällä, huhtikuussa, enimmäkseen pilvistä. Tämän jälkeen päätin, että ei ole minun paikkani.

Satoi tai paistoi niin Puerto on minun paikkani.

• Barraquito = ei kirj
        87654 kirjoitti:

Missä tahansa Kanarian saarilla voi talvella viikon lomalla joutua sateeseen. Täällä on silloin talvi ja talvella tulee vettä ja lämpötila laskee.
        Miksi ihmiset eivät sitten mene muihin paikkoihin, jos sade voi pilata koko loman? Olet siis ollut täysin väärässä paikassa ja väärään vuodenaikaan aurinkoa jahtaamassa.

Minä puolestan par ´aikaa nautin sateesta, nyt tulee vettä, jota todella tarvitaan. Täällä meidän kylässä tämä on vasta kolmas sade huhtikuun lopun jälkeen ja ensimmäinen täysin pilvinen päivä. Vihdoinkin ilma raikastuu ja puhdistuu ainakin hetkeksi. Ainut harmi on, että tämän päiväinen auringonpimennys jäi äkemättä.
        Lämpöäkin on 23c, yölämpö 20c. Huomiseksi kuitenkin sade häviää ja taas luvataan 27c.

• Barraquito = ei kirj
        Barraquito = ei kirj kirjoitti:

Missä tahansa Kanarian saarilla voi talvella viikon lomalla joutua sateeseen. Täällä on silloin talvi ja talvella tulee vettä ja lämpötila laskee.
        Miksi ihmiset eivät sitten mene muihin paikkoihin, jos sade voi pilata koko loman? Olet siis ollut täysin väärässä paikassa ja väärään vuodenaikaan aurinkoa jahtaamassa.

Minä puolestan par ´aikaa nautin sateesta, nyt tulee vettä, jota todella tarvitaan. Täällä meidän kylässä tämä on vasta kolmas sade huhtikuun lopun jälkeen ja ensimmäinen täysin pilvinen päivä. Vihdoinkin ilma raikastuu ja puhdistuu ainakin hetkeksi. Ainut harmi on, että tämän päiväinen auringonpimennys jäi äkemättä.
        Lämpöäkin on 23c, yölämpö 20c. Huomiseksi kuitenkin sade häviää ja taas luvataan 27c.

Siis mahdollinen ´sadekausi´ on saarilla marras-huhtikuu.

Tänään on sadepäivä kaikilla saarilla, samoin voi ukkostaa ja salamoida.

• 87654
        Barraquito = ei kirj kirjoitti:

Niinpä, mutta sateisinta aluetta tuo on, vaikka miten päin asian ilmaisisi. Minä en ainakaan nauti sateesta, jos viikon matkalle etelään lähden. Eikä varmaan kovin moni muukaan. Ja on ihan eri asia jos asuu siellä talvella pidempään. Eiköhän tämän ketjun tarkoituskin ollut keskustella näistä viikon parin pyrähdyksistä sinne.

Ja todellakin eläkeläisten paikka tuo on, vaikka ei minulla mitään sitäkään vastaan ole, mutta ilmasto tosiaan sopii sellaiseen pidempään oleskeluun, eikä kaamoksen keskelle "pieneen valohoitoon". Ei kannata vetää hernettä nenään, jos kertoo totuuden ilmastosta. Totta ihmeessä jokainen saa matkustaa minne tahtoo omien mieltymysten mukaan, mutta epävarmimpia aurinkolomia sinne mennään viettämään. Matkatoimistotkin suurimmaksi osaksi vievät sinne vain "sadekaudella".

• 15.11
        87654 kirjoitti:

Niinpä, mutta sateisinta aluetta tuo on, vaikka miten päin asian ilmaisisi. Minä en ainakaan nauti sateesta, jos viikon matkalle etelään lähden. Eikä varmaan kovin moni muukaan. Ja on ihan eri asia jos asuu siellä talvella pidempään. Eiköhän tämän ketjun tarkoituskin ollut keskustella näistä viikon parin pyrähdyksistä sinne.

Ja todellakin eläkeläisten paikka tuo on, vaikka ei minulla mitään sitäkään vastaan ole, mutta ilmasto tosiaan sopii sellaiseen pidempään oleskeluun, eikä kaamoksen keskelle "pieneen valohoitoon". Ei kannata vetää hernettä nenään, jos kertoo totuuden ilmastosta. Totta ihmeessä jokainen saa matkustaa minne tahtoo omien mieltymysten mukaan, mutta epävarmimpia aurinkolomia sinne mennään viettämään. Matkatoimistotkin suurimmaksi osaksi vievät sinne vain "sadekaudella".

Eläkeläisten paikka?

Canarioita siellä on vauvasta vaariin nuorisoa unohtamatta.

Menomestoja siis löytyy olitpa lastentarhaikäinen, nuorukainen, keski-ikäinen tai viriili vanhus.

Puerto on canarialainen kaupunki jossa yhtä lailla nuorta ja vanhaa ihan niin kuin suomalaisessakin kaupungissa.

Turistiläävät ovat sitten asia erikseen ja niitten turistien ikäjakauma.

87654 lue kaupungissa asuvien suomalaisten blogeja niin saat faktatietoa säästä eikä tarvitse mutuilla.

• 87654
        15.11 kirjoitti:

Eläkeläisten paikka?

Canarioita siellä on vauvasta vaariin nuorisoa unohtamatta.

Menomestoja siis löytyy olitpa lastentarhaikäinen, nuorukainen, keski-ikäinen tai viriili vanhus.

Puerto on canarialainen kaupunki jossa yhtä lailla nuorta ja vanhaa ihan niin kuin suomalaisessakin kaupungissa.

Turistiläävät ovat sitten asia erikseen ja niitten turistien ikäjakauma.

87654 lue kaupungissa asuvien suomalaisten blogeja niin saat faktatietoa säästä eikä tarvitse mutuilla.

Tarkoitinkin turisteja, jotka siellä käy, ovat vanhempaa väestöä ja ilmasto sopiikin hyvin. Kaupunki on kaunis ja tuttu, mutta viikon parin lomailulle vähän turhan epävakainen ilmastoltaan.
        Tätä tarkoitin, enkä millään pahalla!! Eikä kiinnosta blogit, koska en ole vielä eläköitymässä ja muuttamassa talvilinnuksi etelän lämpöön (haavelen siitä kieltämättä toisinaan), mutta lomalle lentelen useasti vuodessa ja valitsen sitten sen aurinkovarmemman turistiläävän, jossa nautin aurinkoisemmista ilmoista. Kukin tavallaan - ja kaikki ovat oikeassa.

• 19.28
        87654 kirjoitti:

Tarkoitinkin turisteja, jotka siellä käy, ovat vanhempaa väestöä ja ilmasto sopiikin hyvin. Kaupunki on kaunis ja tuttu, mutta viikon parin lomailulle vähän turhan epävakainen ilmastoltaan.
        Tätä tarkoitin, enkä millään pahalla!! Eikä kiinnosta blogit, koska en ole vielä eläköitymässä ja muuttamassa talvilinnuksi etelän lämpöön (haavelen siitä kieltämättä toisinaan), mutta lomalle lentelen useasti vuodessa ja valitsen sitten sen aurinkovarmemman turistiläävän, jossa nautin aurinkoisemmista ilmoista. Kukin tavallaan - ja kaikki ovat oikeassa.

Parempi virkeä vanhus kuin keski-ikäinen tenukeppi ja kukkamekko joita Ingles on pullollaan :)

Psst. jos sataa niin antaa vain sataa!

• Zatunnailukija
        19.28 kirjoitti:

Parempi virkeä vanhus kuin keski-ikäinen tenukeppi ja kukkamekko joita Ingles on pullollaan :)

Psst. jos sataa niin antaa vain sataa!

Lapsellista vastakkainasettelua aikuisilta ihmisiltä! Eiköhän nuo sääasiat ole kaikkien tiedossa, turha vänkyttää.

• Snowflakewithbells
        Zatunnailukija kirjoitti:

Lapsellista vastakkainasettelua aikuisilta ihmisiltä! Eiköhän nuo sääasiat ole kaikkien tiedossa, turha vänkyttää.

Puerton vahvuus kun todellakin on koko kaupunki lähiympäristöineen ja juuri siksi niin monet sinne haluavat vaikka aurinko ei kakskytneljä paistaisikaan. Jokainen lomailee tavallaan. Joku haluaa ottaa arskaa ja joku jotain ihan muuta. Makuasioista ei kannata kiistellä sillä jokainen on siinä asiassa oikeassa.

• 537262987
        87654 kirjoitti:

Todella 87654, kaupunki on kaunis ja tuttu, mutta monesti, usein siellä viikon lomalla olleena olen täysi samaa mieltä kirjoittajan 87654 kanssa. Jos siellä on pidempään, asia on ehkä toinen. Säästä huolimatta haluan käydä siellä vielä joskus.Itse en halua ainaista auringonpaistetta.On voitava sanoa myös tosiasiat.
        Mutta sanottakoon vielä, että kukin on omasta kohdastaan oikeassa. Tärkeintä on mitä itsekukin haluaa lomaltaan.

• vaihdoin maisemaa
        pilvistä ja sateista kirjoitti:

Teidellä on vaikutuksensa pilvien kerääjänä ja sateen saattajana, jos on allerginen vesisateelle pitää mennä muualle. Pari kertaa PdlCruzissa riitti, tuntuu että nämä talvehtijat vasta ovatkin "oikeita" Puerton kävijöitä. Alkaa tökkiä tavalla jos toisella.
        Eräs militaristiselta kalskahtava nikki..... ei voi tähän ajatuksia kirjoittaa :(

• Siellähän on erinomaiset lenkkeilymaastot, eikä sade estä lenkkeilyä ellei nyt ihan kaatamalla sada. Voihan sitä hypätä vaikka bussiin ja matkustaa Santa Cruziin shoppailemaan. Sade on pieni vaiva, jos sää muuten on lämmin!

• hyiiiiih

Älä mene, täynnä vanhuksia, kylmää, sataa todella usein näin talven aikaan, jopa räntää, merivesialtaat jääkylmiä, rantakaistale surkea, merenkäynti kovaa ja Atlantin vesi kylmää. Koettu on.

• yäääk

Vanhukset kävelysauvoineen ovatkin Puerton pahinta antia! Parempi pysyä kaukana näistä jekkua lipitävistä vaeltajista :DDD

• anni.

Minkälainen sää tällä hetkellä puerto de la cruz lämpötila.?
      Onko 24 astetta ehkä 30. Onko aurinkoista?

• Sadetta ja aurinkoa

Näin 2013

SÄÄKIRJA 30.1–20.3.2013

30.1. 24 aurinkoista tultiin puertoon klo 17.00
        31.1. 20 aamulla pilvetön taivas, päivällä 29. ilta 20

HELMIKUU
        01.02 20 aurinkoinen päivä, päivällä 29 illalla 20
        02.02 18 puolipilvistä. vähän pisaroita, illalla 20
        03.02 18 aurinkoinen päivä, illalla 20
        04.02 18 puolipilvistä, iltapäivällä pikku sade ilta 19
        05.02 18 puolipilvinen päivä ,hiekkaa(calima) afrikasta illalla 19
        06.02 18 puolipilvinen päivä ,hiekkaa afrikasta, illalla 18
        07.02 18 puolipilvinen päivä, illalla 18
        08.02 18 puolipilvinen aamu, päivällä muutama sadepisara, illalla 18
        09.02 17 puolipilvinen tuulinen päivä, päivällä, ilta 19
        10.02 17 puolipilvistä, tuulinen päivä, päivällä 20, illalla pilvistä 19
        11.02 16 pilvinen aamu, päivällä puolipilvistä 19, illalla pilvistä 19
        12.02 18 puolipilvinen aamu ja päivä, tuulee 20, illalla 18
        13.02 18 puolipilvinen päivä, päivällä vähän aurinkoa, tuulee 20, illalla satoi
        14.02 17 pilvinen päivä, tuulta, illalla 19
        15.02 20 aurinko pilkahti, pilvinen päivä 20 illalla 19
        16.02 18 aurinkoinen aamu ja päivä, illalla puolipilvistä
        17.02 18 puolipilvinen aamu, päivällä aurinkoa illalla 20
        18,02 16 pilvinen aamu ja päivällä, illalla reippaat sateet
        19.02 17 puolipilvinen aamu ja päivä, illalla 20
        20.02 17 pilvetön taivas aurinkoinen päivä 23
        21.02 18 puolipilvinen päivä 20
        22.02 18 aurinkoinen aamu, ja päivä 22
        23.02 17 puolipilvinen aamu ja päivä 20
        24.02 17 aurinkoinen päivä 25
        25.02 17 puolipilvinen aamu ja päivä 20
        26.02 16 aurinkoinen aamu ja päivä 22
        27.02 17 pilvinen aamu ja päivä 20
        28.02 17 pilvinen aamu päivällä 20 ilta pilvinen

MAALISKUU 2013

01.03 18 Aurinkoinen aamu, päivä puolipilvinen 22 ilta sadetta
        02.03 18 Aurinkoinen aamu ja päivä 25 ilta 20
        03.03 18 Aurinkoinen aamu päivällä 20 iltapäivällä alkoi myrsky 140 km/t
        04.03 17 myrskyinen sateinen päivä
        05.03 17 tuulinen sateinen päivä
        06.03 20 Aurinkoinen lämpimin päivä 26
        07.03 21 Aurinkoinen päivä
        08.03 20 selkeä aamu, päivällä aurinkoa, iltapäivä pilvinen 21
        09.03 20 pilvinen päivä ja ilta 21
        10.03 20 pilvinen aamu iltapäivällä aurinkoa, kunnes pilvet klo 15.oo 24
        11.03 20 pilvinen aamu, päivällä satoi reippaasti, ilta pilvinen 21
        12.03 20 Kevät tule peippo ja mustarastas laulavat ja Teide näkyy, kirkas aamu
        13.03 20 Puolipilvinen aamu Realejos päivällä 15, illalla 20
        14.03 20 aurinkoinen päivä 26 ilta puolipilvinen klo 23.00 20
        15.03 19 pilvinen päivä ja kolea, illalla 20
        16.03 19 kirkas aamu päivällä pilvistä, iltapäivällä aurinkoa 20
        17.03 20 kirkas aamu päivällä pilvistä, iltapäivällä aurinkoa, ilta lämmin 20
        18.03 20 kirkas aamu, aurinkoinen päivä illalla klo 21.00 24
        19.03 22 utuinen aamu, päivällä aurinkoa illalla 22
        20.03 21 pilvinen päivä ja vähän sateli ilta pilvinen 20

Vääntäkää tästä maun mukaan millainen sää Puertossa talvisin.

• 3,14
        Sadetta ja aurinkoa kirjoitti:

Näin 2013

SÄÄKIRJA 30.1–20.3.2013

HELMIKUU

MAALISKUU 2013

Kyl maar vaan mulle kelpais

• noumanni

Näin 2013

SÄÄKIRJA 30.1–20.3.2013

HELMIKUU

MAALISKUU 2013

Vetää hiljaiseksi porukan.

• Minä myös

Näin 2013

SÄÄKIRJA 30.1–20.3.2013

HELMIKUU

MAALISKUU 2013

Hieno taulukko:). Löytyisikö samanlaista taulukoa marraskuulta?

• ookke kara

Sen nyt kumminkin tiedän että Playa de las Americasissa oli tullut vettä kaatamalla, baarien lattiat lainehtineet ja Teidelle ensi lumet. Että näinkin tuolla aurinkovarmassa paikassa. Joka kohteessa voi sataa ja aika fakiiri on se joka etukäteen kaikki tietää. Minä en ole huomannut että olisin sateessa kaunistunut, mutta ehkä se koskee vain naisia, sama lärvi se siellä peilissä aina katselee takaisin. La Casonassa aion käydä syömässä, Dinamicossa ja Tejas Verdesissä myös, mutta herreriat jätän väliin, koska Mazorocossakin on ihan hyvät ryppyperunat, siinä meikäläisen gourmee. hyvää matkaa kaikille, ei ole tullut suorituspaineita edes sateella.

• 6´6

Hienoa kun vanhat tutut nimimerkit ovat taas Suomi 24:n löytäneet. Lisää teidän konkarien kirjoituksia vaikka lunta tupaan tulisikin. Toivottavasti muutkin vanhat vakkarit palstan löytävät ja juttu alkaa luistamaan kuin silloin ennen hyvään aikaan.

• maritzan42

Olen käynyt Puertossa kymmeniä kertoja ja aina ovat ilmat suosineet, vain kerran tuli kuuroja parina päivänä Usein olen ollut joul-tammi- helmikuun aikan ja silloin ovat ilmat suosineet.,yleensä siellä voi istua illalakin vaikka t-paita päällä eikä palele. Viimeksi olin siellä joulun aikaan ( 2012) neljä viikkoa, eikä kertaankaan satanut, mutta ilmat ovat ilmoja. Kaiken kaikkiaan kiva paikka eikä pelkkä turisti rysä.

Mukavaa lomaa Puertossa!

• aurinkoooon4

Huvittavaa seurata tätäkin keskustelua. On se vaan kumma että Puerto De La Cruzista ei saa kirjoittaa ainuttakaan negatiivista kommenttia. Siis epävakaisista ilmoista, joka on ihan faktaa eikä mitään ilkeilyä. Se on sitten eri asia, millaisesta ilmastosta kukin tykkää.

• Ricossa vilustunut
        aurinkoooon4 kirjoitti:

Huvittavaa seurata tätäkin keskustelua. On se vaan kumma että Puerto De La Cruzista ei saa kirjoittaa ainuttakaan negatiivista kommenttia. Siis epävakaisista ilmoista, joka on ihan faktaa eikä mitään ilkeilyä. Se on sitten eri asia, millaisesta ilmastosta kukin tykkää.

Faktaa:

Puerto Rico ei ole täysin aurinkovarma paikka
        Playa del Inglesissä tuulee, sataa ja on pilvistä hyvinkin usein
        Lanzarotella ei tuule jatkuvasti ja sataa ainoastaan hyvin harvoin
        Puerto de la Cruzissa ei sada joka päivä vaikka pilviä taivaalla usein onkin
        Las Palmas ei ole kylmä ja pilvinen paikka

Faktaa:

Jos haluat lomallasi hellettä mene Thaikkulaan vaikka siellä saattaa sataa kaatamalla
        Jos haluat lomallasi sateetonta mene autiomaahan esim. Sahara, Kobi
        Jos haluat lomallasi Suomen kesän säätä parhaimmillaan mene mihin tahansa Kanarian saarille
        Jos sää on lomasi tärkein seikka pysy kodin lämmössä ja piipahda solariumissa sillä emme tunne säidenhaltijoitten oikkuja

• ookke kara

Onko sinua aurinoooon4 joku kieltänyt kirjoittamasta negatiivisia juttuja Puerto de la Cruzista, en minä ainakaan. Oletko saanut ylläpidolta jonkin yksityisviestin joka kieltää kirjoittelun Puerton sateista. Sen nyt ainakin tiedän että olisin mieluummin nytkin Puerton sateessa kuin täällä Porin sateessa. Sen vaan nyt haluan sanoa, että se on täyttä puppua puhua "siellä sataa aina". Olen käynyt siellä eri aikoina noin 50 kertaa ja harvassa on ne päivät kun on kunnolla satanut, paria tippaa en laske miksikään. Ehkä olen hyvissä väleissä yläkerran isännän kanssa tai sitten ollut tasan tarkkaan riittävästi kostea sisältä. Nyt voi sitten alkaa vaikka aiheen siitä kännäämisestä. De nada!

• aurinkoooon4

Ei ole kukaan kieltänyt, mutta jos tällä palstalla kertoo, että ilmat ei suosineet, niin jopas saa kuulla. Ihan asiallista tietoahan nuo sääasiatkin on ja minulle ja monelle muullekin aurinko on tärkeimpiä kriteerejä lomakohteen valinnassa.

Minun tuurillani vaan on aina ollut todella epäväkaiset ilmat, jopa viime keväänä huhtikuun alkupuolella viikon lomalla oli pari aurinkopäivää ja se kun ei riitä minulle. Jos se riittää jollekin se on ok. Toki mikään kohde, jopa Thaimaassa ei ole aurinkovarma, mutta todennäköisyys on suurempi esim. Etelä-Teneriffalla, Puerto Ricossa jne. Ainahan ilmat vaihtelee...
        Mutta just tuo nimittely tenukepiksi ym. lomakohteen valinnan takia on aikuisilta ihmisisltä aivan käsittämätöntä.
        On tullut kierreltyä Thaikkulat ym. mutta Kanaria on jotenkin miellyttävämpi ilmastoltaan ja siksi valitsenkin jatkossa ne aurinkoisemmat alueet sieltä Puerto De La Cruzia muuten mitenkään väheksymättä. Hyviä matkoja vaan kaikille minne menettekin, mutta lopetetaan nuo ilkeilyt.

• valintoja on

Tuskin täällä kukaan on sanonut, että Puerto de la Cruzissa sataa aina. Turha vääntää asiaa sellaiseksi ja hyökätä, jos joku kertoo, että satoi siellä lomalla ollessa.
      Olen ollut siellä myrskyssä ja sateessa, ja vettä on todella tullut. On toki ollut aurinkoakin ihan tarpeeksi, eikä ole satanut. Jos tuolla vielä joskus tulisi käytyä. En ihmeemmin fanita paikkaa. Saahan sitä katsella muutakin. Ei se sadekaan lomaa pilaa, jos ottaa sellaisen kannan.

• Puerto de la cruz

on nykyään Suomalaisten Kanarian Tallinna, katukuvassa näkyy vuosi vuodelta
        enemmän ja enemmän meiikäläisiä, ei paha, mutta näkeehän heitä kotimaassa ihan tarpeeksi. Kun saadaan vain tuo viinankuljetus järjestettyä vapaaksi ja voisi
        hakea kaljat ja viinat sitten palattua kentältä Suomessa, niin kaikki olisi järjestyksessä
        matkatoimistot voisivat järjestää ns. risteilylennot Puertoon, muutama tunti kaupunkissa, voisi syödä mm. ryppyperunoita, paellaa tai tapaksia ja ostaa
        muita tuliasia Al camposta, olisi mahdollisuus ottaa arskaa ja uida merivesialtaassa(säävarauksella) ja sitten lento takaisin. Uutta ideaa kanariamatkailuun!

• Playa del Ingles
        Puerto de la cruz kirjoitti:

on nykyään Suomalaisten Kanarian Tallinna, katukuvassa näkyy vuosi vuodelta
        enemmän ja enemmän meiikäläisiä, ei paha, mutta näkeehän heitä kotimaassa ihan tarpeeksi. Kun saadaan vain tuo viinankuljetus järjestettyä vapaaksi ja voisi
        hakea kaljat ja viinat sitten palattua kentältä Suomessa, niin kaikki olisi järjestyksessä
        matkatoimistot voisivat järjestää ns. risteilylennot Puertoon, muutama tunti kaupunkissa, voisi syödä mm. ryppyperunoita, paellaa tai tapaksia ja ostaa
        muita tuliasia Al camposta, olisi mahdollisuus ottaa arskaa ja uida merivesialtaassa(säävarauksella) ja sitten lento takaisin. Uutta ideaa kanariamatkailuun!

Inglesissä on enemmän suomalaisia ja vähemmän kanarialaisia kuin Puertossa.

• ookke kara

Kyllä täällä on monta kertaa mainittu nuo sateet, kun puhutaan Puertosta. Minulle on ihan sama vaikka taivaalta tulis ämmiä äkeet selässä, menen siitä huolimatta sinne. Ainahan Teneriffalta löytyy joku kolkka missä ei vettä tule, ja sinne mennään, bussit kulkee. Parempi taas häipyä näistä "maisemista", tätä samaa mantraa on jauhettu vuodesta vuoteen, sataa ei sada, aurinko paistaa, ei paista. Hällä väliä siirryn naamakirjaan.

• 14 vuotta

Nyt on odotettavissa hieno viikko Kanarialla, kaikilla saarilla. Edellinen viikko olikin sitten sateinen - varsinkin Teneriffan eteläosissa. Harvoin on sellaisia tulvia Américasissa. Puerto de la Cruz selvisi tästä myräkästä vähemmällä.

Niin Teneriffalla kuin Gran Canariallakin asutus on keskittynyt pohjoiseen, koska siellä on ollut elämisen edellytykset eli vettä ja mahdollisuus viljelyyn. Muutama vuosikymmen sitten eteläosissa ei ollut kuin muutama pieni kalastajakylä - kaikki kaupungit olivat vihreällä vyöhykkeellä.

Jos haluaa nähdä aitoa kanarialaista elämäntyyliä, valitsee tietenkin paikallisten asuttamat kaupungit. Jos on kiinnostunut pelkästään auringonotosta, tyytyy tehtyihin hotellikyliin. Pitää vaan muistaa, että Kanarian talven aikana voivat nämä eteläiset alueetkin saada vettä - tuulet ovatkin siellä sitten pohjoista kovempia - lähes aina.

• Tulin Etelästä

Vai oli sateinen, olin 2 viikkoa etelä-teneriffalla ja tulin eilen 8. 11 suomeen ja kahden viikon aikana tasan yksi sadepäivä ja se oli sunnuntai 3.11, muutoin paistoi aurinko koko loman ajan pilvettömältä taivaalta 25-28 astetta, Puerto de la grutzissa varmaankin oli enemmän sadepäiviä ja pilviä, kuten aina.
        Itse nautin etelä-teneriffan auringosta.

• 15+16

Niinhän se on, että jos haluaa nähdä ja kokea, on nähtävä vaivaa ja siirryttävä sellaisiin paikkoihin joissa näkee ja kokee paikallista ym. Joskus työputkesta väsyneenä haluaa vain viettää vähäisen loman mahdollisimman mukavasti. En tarkoita, että koko aikaa tarvitsisi hotellin uima-altaalla tai rannalla makailla.
      Kanarialle on lyhyt lentomatka talvella. Se puoltaa sinne menoa. Kun on monesti siellä käynyt eri kohteissa, tietää, mitä odottaa. Ei ne paikat niin kamalasti poikkea toisistaan. Ilmoja tulee ja menee. Aina jossain aurinko paistaa.

• vilu

Mikälie merivesialtaiden veden lämpötila, kun viimeksi kävin 2v. sitten, niin kananlihalle veti ja hytisytti.

• karaistunut

Olisikohan sama lämpötila kuin meressä :D

• maalis-14
        karaistunut kirjoitti:

Ollaan menossa maaliskuussa-14 ensimmäistä kertaa viikoksi kyseiseen paikkaan ja tätä keskustelua seuranneena tulee sellainen olo,että teinköhän matkan valinnassa virheen.
        Rakastetaan aurinkoa ja yleensä ihmisillä se on tärkein kriteeri matkan valinnassa,mutta ollaan oltu Teneriffan eteläosissa jo muutaman kerran ja päivän retkillä Cruzissa ollaan todettu,että tätä pitää nähdä enemmän.
        Nyt ei auta muuta kuin toivoa,että ilmat suosivat..viikko on lyhyt aika

• kulkija 12345
        maalis-14 kirjoitti:

Ollaan menossa maaliskuussa-14 ensimmäistä kertaa viikoksi kyseiseen paikkaan ja tätä keskustelua seuranneena tulee sellainen olo,että teinköhän matkan valinnassa virheen.
        Rakastetaan aurinkoa ja yleensä ihmisillä se on tärkein kriteeri matkan valinnassa,mutta ollaan oltu Teneriffan eteläosissa jo muutaman kerran ja päivän retkillä Cruzissa ollaan todettu,että tätä pitää nähdä enemmän.
        Nyt ei auta muuta kuin toivoa,että ilmat suosivat..viikko on lyhyt aika

Aina kannattaa odottaa parasta ja lähteä matkaan avoimella ja optimistisella mielellä, silloin myös saa eniten.

• Kettune_
        karaistunut kirjoitti:

Isossa altaassa veden lämpötila on parisen astetta alempi kuin "pienissä".

• JupS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe