Ensi viikolla olis lähtö Budapestiin 6 päivän ajaksi. Mikä olisi siis kätevin kortti tai lippu, jotta liikkuminen kaupungissa olisi helppoa ja kätevää?
Budapest korteista luinkin jo vähän, mutta ymmärsin että sellaisen saa max 72h. Jostain luin 7 vuorokauden turistilipusta, jolla saa matkata julkisilla rajattomasti..onko näin ja mistä sellaisen saa ostettua?
Saako lentokentältä ostettua tällaisia pidemmän ajan lippuja/kortteja? Jos saa niin mistä?
Kertokaa ja auttakaa, mä kun satun olemaan varsinainen panikoija kaiken tuntemattoman edessä ja jos en tiedä miten toimia ;) Auttakaa siis please :)
Budapestin 7vrk turistilippuonko sellaista?
6
362
Vastaukset
- HYVÄÄ LOMAA
Osta metroasemilta 7 pvä lippu, niin saat ajaa julkisillä välinellä niin paljon kuin haluat
hinta on 4950 HUF - buda ja pest
Lokakuun alussa oltiin Budapestissä ja ostettiin 72 h lippu lentokentän postista, valitettavasti en tiedä saako 7 pv:n lippua ostaa sieltä.
Löytyisikö lentokentän sivuilta tarkempaa tietoa tai käykää kysymässä sieltä postista. - turningday
Joku aika sitten pistivät lentokentälle saapuvien departmenttiin pystyyn sellaisen tosi pienen kojun (sitä on vaikea bongata kun se on sivussa ja kaiken takana) joka myy kaikkia matkalippuja jos vain lentosi saapuu inhimilliseen aikaan. 7 päivän rajoittamaton lippu (4950 forinttia = 18€) on nimeltään Hetijegy ja ehdottomasti paras, myös hintalaatu-suhteeltaan jos olette 6 päivää. Ne laittavat siihen lippuun alkamis ja loppumispäivän, ja sitten pitää itse mustekynällä laittaa etu- ja sukunimi isolla (mieluiten sellaiset nimet joihin löytyy passi tai joku muu id ;-)). Sitä lippua ei tarvitse leimata missään, näytätte aina metroon mennessä, tai jos bussiin pääsee vain etuovesta niin voi näyttää kuskille sisäänastuessa. Sitten jos tulee lipuntarkastaja (jonka hihnassa lukee "revenue inspector" kun oli pieni käännösvirhe niitä käsihihnoja tilatessa Unkarilaiseen tapaan) niin usein riittää että näyttää sen lipun, joskus harvoin pitää myös näyttää passi tms id.
Jos nyt käy niin että saavutte sellaiseen kellonaikaan että ette saa ostettua sitä 7 päivän lippua lentokentältä, niin sitten niitä 7-päivän lippuja saa vain isoimmista metro-asemista, ja sitten joudutte matkaamaan kentältä keskustaan taksilla, shuttlella, tai ostamaan kertalippuja (saa lentokentän kioskista jossa on laidalla tosi iso oranssi lipunkuva). Kertalippuja menee yksi per matka per kärsä ja se ei sisällä mitään vaihtoja.
Budapest-kortti: No, sillä saa vähän alennusta museoihin ja pariin muuhun paikkaan. Monen mielestä se on aika turha, kun aika rajallisen määrän moisia paikkoja kaikkien muiden nähtävyyksien lisäksi saa kuitenkin ravattua tuossakaan ajassa. Ja mikä on todennäköisyys että haluatte käydä juuri niissä paikoissa mihin sillä kortilla saa oikeasti ison alennuksen.- Matka-Iita
Kiitos tästä infosta. Itsekin olen lähdössä loppuviikosta Budapestiin. Aikomuksenani oli ostaa tuo Budapest-kortti, mutta taidankin hankkia tuon 7-päivä lipun :)
- LähtöLähenee
Kiitos paljon vastauksista, niistä oli apua :)
- tervetuloa
7 pv lippu on paras
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2509727Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.578117Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2057141- 1763828
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2942020- 1061988
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81768- 1211650
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191427Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871424