lentoemännäksi 2014

Mimmuli

Tietääkö kukaan mitkä lentoyhtiöt järjestävät lentoemäntäkoulutusta (alkuvuodesta) 2014? Linkkejä ja vinkkejä kaivataan! Onko kokemusta minne ainakaan Ei kannata hakeutua?

253

4151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guyfgyufg

      No Finnair tuskin aloittaa kurssia.

      • Töttöröö

        Paitsi Aasiassa, Espanjassa ja Jenkeissä.


    • loistavaa!

      Suomalaiset lentoemännät korvataan Finnairilla tehokkaammilla ulkomaisilla emännillä, joilla on tietysti pienempi palkka. Kulut alas, mahtavaa! Näin turvataan yhtiön kilpailukyky ja johdon mahdollisuudet optimoida henkilökohtaiset etunsa. Fantastista! t. kookoomus Alex von auf und zu Stubido

    • sfafshaho42

      Lentoemännät ja stuertit: voitte poistua Finnairin lentokoneen peräaukosta. Emme tarvitse teitä.

    • znrmz

      Pitäisiköhän tuo ulina jo Finnairista lopettaa, ja antaa aloittajalle niitä oikeita vinkkejä? Kaikki kyllä tietävät Finskin tilanteen ilman, että kymmenet kommentoijat siitä kirjoittelevat omiaan.

      • Stu

        Juuri näin!!!


    • eijuma

      Voi kun naurattaa, ihan lentoemännäksi, vuonnna 2014 tsihhihhii...HAHHAHHAAHAA!! Se lento meni kuule jo pikkutyttönen. Ei ole paluuta entisiin aikoihin.

      • eijuma

        ...BUAHHHAAHAA. Nauran vieläkin vedet silmissä! Voi tuota nuorten hyväuskoisuutta ja naiviutta!


    • stue

      Mites olis toi Snowbird Airlines? Muut tuskin hakevat.

      • dhgfsjhfgks

        Tarkennatko? Onko haku jossain meneillään, en ole nähnyt? Itse laitoin avointa hakemusta kauan aikaa sitten, vastasivat että ei ole tarvetta tällä hetkellä. Palkaavat todennäköisesti entisiä afilaisia jne...


      • Khfgjjghjf
        dhgfsjhfgks kirjoitti:

        Tarkennatko? Onko haku jossain meneillään, en ole nähnyt? Itse laitoin avointa hakemusta kauan aikaa sitten, vastasivat että ei ole tarvetta tällä hetkellä. Palkaavat todennäköisesti entisiä afilaisia jne...

        Ja mikähän ero tällä haulla on Finskin aikaisempaan hakuun? Tietämättömille siis tiedoksi että Finski rekrytoi ja koulutti Amerikasta lentoemäntiä, eivät saaneet kuitenkaan oleskelulupaa TE-keskuksen perusteluna että Suomesta löytyy vastaavaa osaamista. Finnair ilmoitti pistävänsä paikat hakuun suomessa. Kriteerit ovat kuitenkin täysin samat?!

        http://tyopaikat.iltasanomat.fi/avoimet-tyopaikat/flight-attendants-based-new-york-jfk/746190


      • ayade
        Khfgjjghjf kirjoitti:

        Ja mikähän ero tällä haulla on Finskin aikaisempaan hakuun? Tietämättömille siis tiedoksi että Finski rekrytoi ja koulutti Amerikasta lentoemäntiä, eivät saaneet kuitenkaan oleskelulupaa TE-keskuksen perusteluna että Suomesta löytyy vastaavaa osaamista. Finnair ilmoitti pistävänsä paikat hakuun suomessa. Kriteerit ovat kuitenkin täysin samat?!

        http://tyopaikat.iltasanomat.fi/avoimet-tyopaikat/flight-attendants-based-new-york-jfk/746190

        Eilen 2.12. päättyi haku tuohon "Flight attendants based in New York JFK". Laitoin paperit menemään, saa nähdä millainen prosessi tästä tulee.

        Tänään tuli pyyntö täyttää lisäkysely, josta selvisi esimerkiksi että kurssi järjestetään Suomessa, kestää 6 viikkoa.

        Onko muita hakeneita?


      • Vhhhhjj
        ayade kirjoitti:

        Eilen 2.12. päättyi haku tuohon "Flight attendants based in New York JFK". Laitoin paperit menemään, saa nähdä millainen prosessi tästä tulee.

        Tänään tuli pyyntö täyttää lisäkysely, josta selvisi esimerkiksi että kurssi järjestetään Suomessa, kestää 6 viikkoa.

        Onko muita hakeneita?

        Pitää olla työluvat Yhdysvalloissa, eli harva sinne pääsee ellei ole kansalaisuutta.


    • Finnairjepsa

      Minä menen 2014 opiskeleman business-luokan lentoemännäksi Moskovaan hyvin tunnettuun kouluun. Koulu kestää vähän päälle kuukauden. Hinta 2 000e. Sisään pääsee helposti, jos on vähänkin järkeä ja ulkonäköä. Venäjällä businee-luokan lentoemännillä palkkaa 4 000e/kk, joten uskoisin Suomessa/EU.ssa olevan enemmän.

      Finnari kommentoi asiaa, että ovat kyseistä koulusta lähestulkoon aina palkanneet kaikki hakijat.

      • Kristtti

        Moi. Oon kiinnostunut lentoemännän koulutuksesta, ja silmään pisti kommenttisi, kun itse puhun venäjää ja kiinnostaisi tuo koulu. Miten hait sinne ja minkäniminen koulu Moskovassa ja millainen se oli jos saa kysyä:)


    • -lentoemäntä 25v
      • älä klikkaa

        Spämmi ^


    • plot
    • FYI

      Flybe varmasti alkaa nyt keväällä taas hakemaan, kannattaa seurata. Tuo uusi yhtiö Snowbird ei ole vielä aloittanut mutta kannattaa olla tarkkana, he mm. edustavat nyt tammikuun matkamessuilla, ehkä kannataa mennä sinne laittamaan hieman kenkää oven rakoon. Suomessa myös basejä on Primera Airilla ja thomas cookilla ja Tuilla (Nämä kaksi viimeistä taitaa palkata AirPro). Huhuja olen myös kuullut tanskalaisesta Jet timesta että avaisivat basen Hesaa. Niin ja sitten on tietenkin Norwegian joka on hankkinut uusia koneita eli taitaa olla kohta hakuja tuossa. Ja kannattaahan tuonne Airfix aviationiin tai Jetflitellekin laittaa cv:T menemään jos oikeen kovasti haluaa (siellä ei kuulemma vaan haluta venäjää osaavia... koska vievät paljon venäläisiä liikematkustajia, eivätkä halua että emo kuulee kaikki "salaisuudet") Näissä kahdessa sitä kuitenkin ollaan vain "lentäviä tarjoilijoita" koska laki ei vaadi varsinaista miehistönjäsentä niin pieneen koneeseen kuin heillä on käytössä..

      • flying1

        Tuo Jet Time ilmeisesti vaatii Kööpenhaminassa järjestettävän kurssin läpäisemisen, joka kestää muutaman viikon ja joka tulee itse kustantaa.. mutta hyvä vaihtoehto muuten. Snowbird on myös kiinnostava :) Airprota en suosittele, koska palkka on järkyttävän surkea.


      • Maksuton läpäisy
        flying1 kirjoitti:

        Tuo Jet Time ilmeisesti vaatii Kööpenhaminassa järjestettävän kurssin läpäisemisen, joka kestää muutaman viikon ja joka tulee itse kustantaa.. mutta hyvä vaihtoehto muuten. Snowbird on myös kiinnostava :) Airprota en suosittele, koska palkka on järkyttävän surkea.

        Jokaisella lentoyhtiöllä on se periaate että kurssi pitää läpäistä, ja se Jet Timen kurssi ei ole mikään maksullinen kurssi.


    • FYI
    • lentämään?

      Mol.fi sivuilla proffsaviation hakee lentoemäntiä..mietin vaan että millekköhän lentoyhtiölle? Muutenkaan en löytänyt oikeen mitään tietoa kyseisestä firmasta

      • Latch

        Luulen että hakevat Snowbirdille. Liikenteenhän pitäisi alkaa kesällä, joten ajankohta täsmäisi.


      • cabin3
        Latch kirjoitti:

        Luulen että hakevat Snowbirdille. Liikenteenhän pitäisi alkaa kesällä, joten ajankohta täsmäisi.

        Snowbird on ilmoittanut Facebook-sivuillaan, että henkilökunta tulaan rekrytoimaan suoraan yhtiöön ja että he ilmoittavat rekrytoinnista myös Facebookissa.


      • Jenna1990
        cabin3 kirjoitti:

        Snowbird on ilmoittanut Facebook-sivuillaan, että henkilökunta tulaan rekrytoimaan suoraan yhtiöön ja että he ilmoittavat rekrytoinnista myös Facebookissa.

        Ilmeisesti proffs hakee Norwegianille. Ainakin suomalaiset heidän palkkalistoillaan. Blue1:lla haku päällä, mutta heillä uutena ehtona, että lisenssit pitää hoitaa itse. Aikamoista sniidailua.


      • sdjfhjkahgsdf

        Proffsaviation hakee vaan kurssilaisia maksulliselle kurssille, eivät he töitä tarjoa. Älkää sekoittako Proffsaviationia ja Proffice Aviationia. Proffice on joskus rekrynnyt Norwegianialle ruotsin kautta, mutta ei pitkään aikaan.


      • toni7
        sdjfhjkahgsdf kirjoitti:

        Proffsaviation hakee vaan kurssilaisia maksulliselle kurssille, eivät he töitä tarjoa. Älkää sekoittako Proffsaviationia ja Proffice Aviationia. Proffice on joskus rekrynnyt Norwegianialle ruotsin kautta, mutta ei pitkään aikaan.

        Molemmat tekevät keskenään hyvää sekä saumatonta yhteistyötä!


    • Bimbom

      Blue1 haku päättyy ensi viikolla. Haastattelukutsuja alkaa varmaan tulemaan aika pian, hyvällä tuurilla ensi viikolla!

    • hmm..

      "On behalf of our Customer, ProffsAviation is looking for Cabin Crew candidates to be recruited and based at Helsinki-Vantaa airport. for S14. The Airline training will start in March2014. "

      Tällänen ilmotus mol.fi:ssä

    • tumep

      Mutta toisaaltatuossa Proffsaviationin haussa on maininta, että hakevat asiakkaansa puolesta lentoemäntiä ja stuertteja. Ja että lentoyhtiön koulutus alkaa maaliskuussa.
      Eli tarjoavat töitä käytännössä.

      • Tumep

        Jepp, nimimerkki hmm ehti ensin. Tätä tarkoitin.


    • Blond1e

      Kuinka monta tuonne Blue1:lle mahdetaan ottaa?

    • cabincrew

      Mol.fi sivuilla luki, että 10 paikkaa, työn kesto 3-6kk.

      • nollamahdollisuudet

        Kyseessä on kesätyö, joten hakijoita on ne parisataa lentoemäntä wannabeetä viisisataa kesätyönhakijaa (opiskelijoita).


    • finaaa

      laittakkaaa ihmiset tänne jos kuulette kutsu haastiksiin?

      • Airhead1

        Blue1 ei ole kutsunut, mutta kohdallani todennäköisyys päästä kurssille on pieni. Uskoisin, että tällä viikolla tai viimeistään ensi viikolla soittelevat.


      • Anyone?

        Onko Blue1:lta kuulunut mitään?


    • kärrymuija
    • emoksi

      Flybellä alkoi juuri haut:) kannattaa katsoa flyben nettisivut!

      • tornado2

        Löytyykö täältä Jet Timellä lentäviä suomalaisia? Olisin halunnut asiallista tietoa muutamista asioista. Työskennelläänkö suoraan lentoyhtiön alla, vai onko välissä välitysfirmaa? Onko palkkaus ja tes hyvät? Onko kiva työskentelyilmapiiri? Mitä vain informaatiota kaivataan? Kiitos


    • hmmmmm

      Onko tullut jo kutsu Jet Timen ensi viikon haastatteluun?

    • tiroosa

      Milloin Blue 1 haku umpeutuu? En löydä sitä mistään!!

    • Tu_tu

      Taisi loppua jo tiistaina 21.1. :/

    • Izzie09

      Hei! Onko muita täältä tulossa Blue1 haastatteluun? Olin niin onnessani, kun sieltä viime viikolla soitettiin! :) Tiedättekö yhtään, miten haastatteluun tulisi pukeutua? Jotkin lentoyhtiöt ulkomailla vaativat jakkupuvun, mutta ollaanko Suomeesa niin tarkkoja?

      • Blue1

        :( ei kutsua, taaskaan.


      • Marberly999
        Blue1 kirjoitti:

        :( ei kutsua, taaskaan.

        Voi höh, en saanut siis minäkään kutsua :(


    • kk2

      Onko Blue1-kutsun saaneilla lentokokemusta ennestään? Onko Jet Time kutsunut ketään 2. haastikseen? Löytyykö Norwegianille menijöitä? Nimim. verkot vesillä...

      • Izzie09

        Mulla ei ainakaan ole aiempaa kokemusta lentoemännän työstä!


      • Hjkggjhhhgg

        Onko jettimelle jo toinen kierros meneillään vaikka haku oli vielä juuri auki? Mitä kautta hait? Samoin norskillahan vielä haku auki...


      • tietoa kaipaillen
        Izzie09 kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan ole aiempaa kokemusta lentoemännän työstä!

        Ei mullakaan ole. Tänään oli haastis, eikä kyllä turhan hyvin tainnut mennä. Voiko joku kirjottaa tänne kun kuulee miten haastiksissa käynyt? Olisin kiitollinen tiedoista koskien sekä myönteisiä että kielteisiä päätöksiä! Eipähän tarvitse sitten enää itse niin paljon jännittää ja pääsee kunnolla keskittymään muihin asioihin.


      • sunshine 2
        tietoa kaipaillen kirjoitti:

        Ei mullakaan ole. Tänään oli haastis, eikä kyllä turhan hyvin tainnut mennä. Voiko joku kirjottaa tänne kun kuulee miten haastiksissa käynyt? Olisin kiitollinen tiedoista koskien sekä myönteisiä että kielteisiä päätöksiä! Eipähän tarvitse sitten enää itse niin paljon jännittää ja pääsee kunnolla keskittymään muihin asioihin.

        kenen haastattelussa kävit ?


      • tietoa kaipaillen
        sunshine 2 kirjoitti:

        kenen haastattelussa kävit ?

        Blue1. Niillä oli haastiksia kyllä useempana päivänä, mutten tiedä kuinka monena yhteensä...


    • Aani

      Sain kutsun flyben haastatteluun, aika innoissaan täällä ollaan!!

      • flybelle kans

        Nyt jo kutsuttu haastatteluun ja haku on vielä huomisen auki. Voi kamala kun jännittää... Hitto jos ei tuu kutsua.


      • ex-laivankassa
        flybelle kans kirjoitti:

        Nyt jo kutsuttu haastatteluun ja haku on vielä huomisen auki. Voi kamala kun jännittää... Hitto jos ei tuu kutsua.

        Eilen sain tiedon Norwegianilta että olen päässyt sinne.....tänään iltapäivällä Jet Time ilmoitti että olen päässyt myös sinne.....nyt heitän arpaa kumpaan menen.
        Luulen että valinta kallistuu Jet Timen puolelle.....muuten ehkä Norwegian,mutta siellä niitä virolaisia töissä, ja kokemuksesta edellisessä työpaikassa en mielelläni halua virolaisia työkavereita.


      • Emo Diidii

        Minut on myös kutsuttu, samana päivänä taisi tulla soitto. :)


      • Emo Diidii
        Emo Diidii kirjoitti:

        Minut on myös kutsuttu, samana päivänä taisi tulla soitto. :)

        Flybelle siis. :)


      • pörriäinen
        Emo Diidii kirjoitti:

        Flybelle siis. :)

        Mäkin odotin soittoa ja kutsu oli maannut sähköpostissa jo päivän.


      • sunshine2
        ex-laivankassa kirjoitti:

        Eilen sain tiedon Norwegianilta että olen päässyt sinne.....tänään iltapäivällä Jet Time ilmoitti että olen päässyt myös sinne.....nyt heitän arpaa kumpaan menen.
        Luulen että valinta kallistuu Jet Timen puolelle.....muuten ehkä Norwegian,mutta siellä niitä virolaisia töissä, ja kokemuksesta edellisessä työpaikassa en mielelläni halua virolaisia työkavereita.

        Soittivatko sinullle ja koska alkaa koulutus ?


      • sunshine 2
        ex-laivankassa kirjoitti:

        Eilen sain tiedon Norwegianilta että olen päässyt sinne.....tänään iltapäivällä Jet Time ilmoitti että olen päässyt myös sinne.....nyt heitän arpaa kumpaan menen.
        Luulen että valinta kallistuu Jet Timen puolelle.....muuten ehkä Norwegian,mutta siellä niitä virolaisia töissä, ja kokemuksesta edellisessä työpaikassa en mielelläni halua virolaisia työkavereita.

        Kävitkö jossain haastattelussa Norwegianilla jo ilmeisesti ?


      • Stewardesse
        ex-laivankassa kirjoitti:

        Eilen sain tiedon Norwegianilta että olen päässyt sinne.....tänään iltapäivällä Jet Time ilmoitti että olen päässyt myös sinne.....nyt heitän arpaa kumpaan menen.
        Luulen että valinta kallistuu Jet Timen puolelle.....muuten ehkä Norwegian,mutta siellä niitä virolaisia töissä, ja kokemuksesta edellisessä työpaikassa en mielelläni halua virolaisia työkavereita.

        Ota hyvin selvää Jet timen palkkaehdoista. Tanskassa ei makseta päivärahoja. Maksetaanko Suomessa? Itse on myös maksettava verot ja muut työeläkemaksut.Miten hoitavat sairausasiat - joudutko menemään terv.keskukseen vai onko sopimus jonkun yksityisen kanssa? Norwegianilla Suomessa on hyvä työsopimus.


    • sunshine2

      Minä kans Flybeen haastatteluun

    • tirppa1

      Onko kukaan saanut kutsua videohaastiksesta henkilökohtaiseen haastatteluun flybelle?

    • tumep

      Täh? Mikä videohaastattelu? Minut ainakin kutsuttiin ihan normi haastatteluun heidän toimipisteeseensä Helsinki-Vantaalle. Jatkoon päässeet sitten ryhmähaastatteluun myöhemmin..

      • sunshine 2

        Samoin. Menossa loppuviikosta haastatteluun! Onkos joku ollut jo Norwegian Haastattelussa ?olisi kiva kuulla


      • tirppa1
        sunshine 2 kirjoitti:

        Samoin. Menossa loppuviikosta haastatteluun! Onkos joku ollut jo Norwegian Haastattelussa ?olisi kiva kuulla

        En tajua. Mulle siis tehtiin videohaastattelu jonka perusteella sitten katotaan pääsenkö henk. kohtaseen. Ei hylkyä ei kutsua ei mitään ja haastattelut järjestetään huomenna ja torstaina. Olis kiva kuulla edes jotain...


      • Emo Diidii
        tirppa1 kirjoitti:

        En tajua. Mulle siis tehtiin videohaastattelu jonka perusteella sitten katotaan pääsenkö henk. kohtaseen. Ei hylkyä ei kutsua ei mitään ja haastattelut järjestetään huomenna ja torstaina. Olis kiva kuulla edes jotain...

        Onpas jännä! Olen lukenut näitä keskusteluja useamman vuoden ajalta eikä ole ollut puhetta tuollaisesta ennen. Toivottavasti tilanne selkiytyy!


      • tirppa1
        Emo Diidii kirjoitti:

        Onpas jännä! Olen lukenut näitä keskusteluja useamman vuoden ajalta eikä ole ollut puhetta tuollaisesta ennen. Toivottavasti tilanne selkiytyy!

        Eipä ole kutsua kuulunut. :( Ei kutsua = hylky?
        Outoa että mulle oli se videohaastis, mitä ei muilla tunnu olleen?


      • Emo Diidii
        tirppa1 kirjoitti:

        Eipä ole kutsua kuulunut. :( Ei kutsua = hylky?
        Outoa että mulle oli se videohaastis, mitä ei muilla tunnu olleen?

        Mullekin soitettiin ensin ja kysyttiin muutama kysymys, sitten vasta sain sähköpostikutsun. Sullakin oli varmaan jotain, mitä he halusivat selventää. Oliko sulla hyvä valokuva siinä hakemuksessa? Mietin, että josko he siksi olisivat halunneet nähdä sut videolla. Jännä juttu.. Voithan aina laittaa sähköpostia tai soittaa ja kysyä. :)


    • sunshine2

      Onko joku joutunut lähettämään Norwegianille koulutodistuksia ennen haastatteluun kutsua?

    • Ex-emo

      Mä hain Norskille töihin. Olin joulukuussa Finskillä haastiksessa (ollut siellä töissä 2v aikoinaan). Finski etsii Nyciin emoja ja 20 palkkaavat. Tiedä sitten palkkaavatko vain jenkkejä. Mutta kiva henkilöhaastis oli, kemiat kohtasi. Puhelinhaastis jenkkeihin ei mennyt ihan niin hyvin. Lapset kiljui vieressä. ;)

      Flybelle en hakenut, tosin siellä kasa entisiä kollegoita. Ja aloitin lentämisen aikoinaan FinnComilla. ;)

      En ole nyt muutamaan vuoteen lentänyt ja kaivannut taivaalle koko ajan.

      Snowbirdille laitoin syksyllä anomuksen. Afilaiset on nyt aika hyvin Norskilla töissä, joten tuonnekin varmaan otetaan n.20.

      • sunshine2

        Eikös se Norskin kurssi ala ensi viikol , 10.2 ? Saitko jo ilmotuksen et pääsit sinne ?


    • ex-emo

      Hain sinne viimeisenä päivänä. En tiennyt, että siellä on jo valinnat tehty. :O

      • sunshine2

        Miten sait tiedon et valinnat jo tehty...


    • ex-emo

      En ainakaan minä tiedä, että valinnat tehty. Viikonloppunahan loppui vasta haku.

      • sunshine2

        ai, ku sun edellisestä viestä luin. mut tarkoitit jotain muuta vissiin.


    • ex-emo

      Juu, en mulla tietoo vielä.

    • ex-emo

      Mun on vaikea uskoa, että 10.2 alkaisi kurssi, kun en tiedä ketään, joka olisi ollut edes haastiksessa.
      Ilmossahan sanotaan 10.2, mutta jos haku loppuu 31.1, niin on aika mahdoton yhtälö. Huhtikuussa, jos alkaa työt, niin maaliskuussa/helmikuun lopussa voisi olettaa kurssin alkavan.
      Proffice aviationin kurssit on aina olleet max.3 viikkoa.

      • sunshine 2

        No juu aikas oudolta kuulostaa.....peukut pystyyn:)eiköhön pian selvinnee.


      • OSAvalittu
        sunshine 2 kirjoitti:

        No juu aikas oudolta kuulostaa.....peukut pystyyn:)eiköhön pian selvinnee.

        Kyllä sinne on ainakin jo osa valittu siis Norskille. Ja kuulema kurssikin alkaa tuolloin 10.2. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Tiedän pari, jotka kävivät haastattelussa jo pariviikkoa sitten.


      • weirdo2
        OSAvalittu kirjoitti:

        Kyllä sinne on ainakin jo osa valittu siis Norskille. Ja kuulema kurssikin alkaa tuolloin 10.2. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Tiedän pari, jotka kävivät haastattelussa jo pariviikkoa sitten.

        Kävivätkö he Tukholmassa haastiksessa`?

        Montakohan palkkaavat?

        Miksi pitää hakua auki loppuun saakka, jos alkupään hakijat vahvimpia kandidaatteja.


    • OSAvalittu

      Ihan Suomessa kävivät haastattelussa. Ymmärsin puheista, että n.15 ottavat. Tai näin oli haastattelussa sanottu. Voihan olla, että tulee vielä uusi kurssi ja hakevat ns.varastoon.

    • weirdo2

      Olivatko ennen lentäneitä?

      Mielenkiintoista. Onko täällä sinne paljon hakeneita?

      Kuka/mikä taho heitä haastatteli Suomessa?

    • OSAvalittu

      Oli aikaisempaa kokemusta. Proffice Aviationin työntekijä haastatteli.

    • weirdo2

      Ok, joskos tulisi myöhemmin toinen kurssi..

    • hvwble

      Haastattelut olivat jo 1,5 viikko sitten. Kurssi alkaa 10.2. Ainoastaan aikaisemmin lentäneet pääsivät. kurssi kestää 2 viikkoa ja lennot alkavat vasta huhtikuussa. Että se siitä sitten. 1500 hakemusta olivat saaneet. Haastattelussa olivat hyvin kokeneita stuertteja ja emoja. 5-6 vuotta lentäneitä.

    • ex-emo

      Mä en ole saanut hylkyä vielä. Itsekin lentänyt semmoisen viisi vuotta. En vain tajunnu, että olisi hakuja päällä. Laitoin vikana päivänä hakemuksen (ennenkin ollut proffice aviationin kautta töissä).

      Tuntuu kyllä hurjalta, jos ovat 1500 hakemusta saaneet..

    • ex-emo

      Pakko lisätä. Eikö ihmisillä ole töitä, kun tuommoisella aikataululla mahdollista aloittaa? :O

    • Flaibii

      Ketäs muu on tulossa ens viikolla Flybe:n ryhmähaastatteluun? Mitähän pitäis siltä odottaa? :o

      • Jäbäleissön

        ehkä tulen, ehkä en..kun ei ole tullut mitään vastausta haastattelun jälkeen. Ryhmähaastatettelu lienee ihan basic kauraa. En usko, että tarttee stressaa liikoja.


    • hakenut

      Ryhmähaastattelu, kilpailua kuka saa puhua eniten. Toisten puheenvuorojen keskeyttämistä ym, sekasortoa :D

      • flybeee

        Onkohan hylky meilejä jo tullut? Itse en ole myöskään saanut mitään vastausta yksilöhaastattelun jälkeen..


      • Jäbäleissön
        flybeee kirjoitti:

        Onkohan hylky meilejä jo tullut? Itse en ole myöskään saanut mitään vastausta yksilöhaastattelun jälkeen..

        Muistaakseni tänään oli deadline ilmoittamisen suhteen. Oletin, että ilmoitus tulee päivän aikaan. No onhan tässä vielä ilta jäljellä. Jos sieltä jotain vastausta tulisi. Kohta duunista kotiin ja sitten katsotaan s-postit illalla uudestaan. Toivottavasti tärppää :) tai lähden kalastelee toisille vesille :P


      • Emo Diidii
        Jäbäleissön kirjoitti:

        Muistaakseni tänään oli deadline ilmoittamisen suhteen. Oletin, että ilmoitus tulee päivän aikaan. No onhan tässä vielä ilta jäljellä. Jos sieltä jotain vastausta tulisi. Kohta duunista kotiin ja sitten katsotaan s-postit illalla uudestaan. Toivottavasti tärppää :) tai lähden kalastelee toisille vesille :P

        Maanantaina ilmoittavat viimeistään. :)


    • Falibii

      Käsitin, että soittavat jatkoonpäässeille torstaina ja lopuille sähköpostia :o

    • aviationhigh

      Onko kukaan Flybellä haastattelussa 5. tai 6. päivä olleista saaneet tietää jatkosta? Itse olin 5.2. eikä ole kuulunut.. Ilmoittavatko edes jos jatkoon ei pääse? Onko varma tieto tuo maanantaina viimeistään?

    • Anz_aa

      Minulle ainakin ilmoitettiin jatkoon pääsystä torstaina. Olin siis keskiviikkona haastattelussa, eli varsin nopeasti olivat yhteydessä!
      Haastattelussa sanoivat, että kaikille ilmoitetaan, että miten kävi. Eli jos on päässyt ensimmäiseen haastatteluun, niin kyllä kertovat, vaikka ei pääsisi siihen seuraavaan.

      Mietin,että paljonkohan mahtaa olla porukkaa toisessa haastattelussa ja karsitaanko paljon pois? Monta edes lopulta otetaan sisään?

      • boarding completed

        Okei. Mä olin eilen ja mulle sanottiin, että perjantaihin mennessä tulee yhteydenotto joka tapauksessa. Mutta eri ole tullut. Eli nähtävästi ne, ketkä sitten kävi torstaina haastattelussa, niin saavat vastauksen maanantaina. No toivottavasti tulee maanantaina sitten vastaus, niin ehtii työkuviot vielä muuttamaan, jos pääsee tokalle rundille. Mut onnea jatkoon pääsystä! :)


      • Emo Diidii

        Hakijoita oli hieman yli sata. Haastatteluihin kutsuttiin noin puolet, eli suunnilleen 60 hakijaa. Kursseja järjestetään tällä kertaa samanaikaisesti kaksi, joten noin 30 hakijaa tulee lopulta valituksi. :)


    • NORSKIMULLI

      TSEMPPIA KAIKILLE

    • Norwegian. Ei muuta

      Olen itse ollut finnairilla 10v mutta sitten tahdoin vaihtaa norwegianille koska minulle kerrottiin että työ olisi hyväpalkkaista mutta toisin kävi.

      kävin 2vuotta sitten Norwegianin haastattelussa jossa vanha rouva kysyi minulta hyvin epämääräisiä ja henkilökohtaisia kysymyksiä.
      No kumminkin pääsin koulutukseen ja ensi töikseni sain opiskella erilaisia rahan saanti tekniikoita hyvän palkkani ylläpitämiseksi. Koulutuksessa ei keskitytty niinkään turvallisuuteen vaan matkustajien kaitsemiseen ja hyvän päivärahan saantiin. Opeteltiin kuinka tarjoilu suoritettaisiin nopeasti ja kuinka saada enemmän rahaa matkustajilta. Koulutuksessa olisi pelkkiä virolaisia ja töitä ei olisi paljon eli noin 1tarjoilu per lento. Nyt olen työskennellyt Norwegianilla 2vuotta. Työskentely on ihan kuin bussissa istuskelisi. Työsopimuksessa luki pienellä printillä että sopimus kestää 5vuotta eikä sitä voi lopettaa sakkojen uhalla. Saan työssäni alle Suomen minimipalkan ja hirveän työympäristön.

      • DYHEL

        Pitkään olikin keskustelu asiallista...


      • ca22

        Mielenkiintoista, itse olen kuullut että Norski on hyvä työnantaja ja että palkka olisi hyvä. Kuinka paljon suurinpiirtein saat palkkaa?


      • 16+3

        Tää "Norwegian. Ei muuta" nimimerkin kirjoitus oli varsin hyvä.
        Toivottavasti moni uskoo tarinasi, eikä hae ko. yhtiöön.
        Tällöin muilla, jotka tietävät totuuden, on suurempi mahdollisuus päästä heille.


    • Anz_aa

      Nyt, hyvät lukijat, kannattaa suhtautua pienellä varauksella tämän ketjun viesteihin. Nimimerk. DYHEL hyvin sanoi, että keskustelu oli pitkään asiallista, mutta kyllä typeryksetkin tiensä näille palstoille löytävät.

      Kommentoidakseni sen verran edellä olevaa asiatonta viestiä, että koulutusta säätelee ilmailuviranomainen ja lentoyhtiö ei itse päätä, mitä koulutuksessa käsitellään. On myös mielenkiintoista, että olit 10v Finnairilla ja mieleesi juolahti vaihtaa Norwegianille...

      • Sccm

        Lennän Norwegianilla seniorina ja saan kaikkineen kuussa käteen noin 2800e. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Töitä saa tehdä, mutta mukavassa työympäristössä.


      • 8965
        Sccm kirjoitti:

        Lennän Norwegianilla seniorina ja saan kaikkineen kuussa käteen noin 2800e. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Töitä saa tehdä, mutta mukavassa työympäristössä.

        Oon tulossa Flyben ryhmähaastatteluun :)


      • 8965
        Sccm kirjoitti:

        Lennän Norwegianilla seniorina ja saan kaikkineen kuussa käteen noin 2800e. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Töitä saa tehdä, mutta mukavassa työympäristössä.

        Oon tulossa Flyben ryhmähaastatteluun :)


      • yli 4000€ netto / kk
        Sccm kirjoitti:

        Lennän Norwegianilla seniorina ja saan kaikkineen kuussa käteen noin 2800e. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Töitä saa tehdä, mutta mukavassa työympäristössä.

        Norwegianin purserit saavat nettona huomattavasti enemmäin kuin 2800 € /kk, vai maksoitko palkastasi 40-50 % veroa?


    • ex-emo

      Miksi kukaan vaihtaisi 10 vuoden Finskin Norskiin? :O Vapaaehtoisesti.

      Pakko ihmetellä ja kovaan ääneen.

      Mun kuuleman mukaan Norskin palkka hyvä ja ihmiset viihtyy.

    • Nainen 50v

      Kysyttiin miksi vaihdoin pois 10v kokemukselta. Sen takia, että olen liikennöinyt purserina Boeing 757 lomalentokoneilla. Kuullemma en ollut tarpeeksi nykyaikainen Airbusiin jotenka tarjottiin paikkaa kotimaanlennoilta. En suostunut.

      • norskin

        Minä olen norwegianilla purserina ja minun palkkani on hyvää ja työtoverit ovat mukavaa sakkia. Selvästikkin tuossa tarinassa on huijattu.


      • Comrads
        norskin kirjoitti:

        Minä olen norwegianilla purserina ja minun palkkani on hyvää ja työtoverit ovat mukavaa sakkia. Selvästikkin tuossa tarinassa on huijattu.

        joo,niitä tovereitan siellä juuri onkin töissä, eikös ne ole sieltä rajan takaa


    • ex-emo

      Rantapalloryhmän purseria ei todellakaan siirretä kotimaanlentoihin. 10 VUODEN kokemuksella sulla hyvä senioriteettinumero ja nuoremmatkaan ei joudu pelkkää kotimaata lentää, joten joko kirjoituksesi on täyttä satua tai olet yksi niistä varastelevista emoista..

      • Emo Diidii

        Kaikille hirmuisesti tsemppiä Flyben huomiseen ryhmähaastattelupäivään!


      • 8956
        Emo Diidii kirjoitti:

        Kaikille hirmuisesti tsemppiä Flyben huomiseen ryhmähaastattelupäivään!

        Ketä muita tulossa huomenna?


    • finnair

      minä olen purseri ollut finskin 757 ja en joutunut kotimaan lennoille..täyttä satua!

    • AP?

      Pääseekö edes Finskillä alle 10 vuodessa purseriksi?

    • lennikki

      Minä olen 757 kapteeni ja monta purseria pannut. lomille.

    • emo??

      Miten meni ryhmähaastattelut? Kaikki muut näytti niin varakkailta :S

      • Emo Diidii

        Omalla kohdalla tuntui menneen tosi hyvin! Meidän ryhmässä oli tosi hyvä tunnelma ja kemiat pelasi hyvin. Se ruotsiosuus yllätti, oletin pelkästään englannin ja suomen testausta. Mutta jos tässä vaiheessa putoan niin ei kyllä tarvitse huonoille hävitä. Tosi kova taso! Nyt ei voi kun odotella ensi viikkoon! :)


    • emäntä

      Paljonkohan mahtaa olla ollut viimeisessä vaiheessa porukkaa ja monta edes valitaan?

      Meidän ryhmässä oli 10-12 henkilöä. Monta lie tällaista ryhmää ollut päivän aikana?

      • Trolly Dolly

        Yksilöhaastatteluissa oli noin 60 hakijaa ja noin 30 valitaan, joten olisko ryhmähaastatteluissa ollut 40-50?


      • Aani
        Trolly Dolly kirjoitti:

        Yksilöhaastatteluissa oli noin 60 hakijaa ja noin 30 valitaan, joten olisko ryhmähaastatteluissa ollut 40-50?

        Kurssille valitaan noin 10-20 henkilöä. Ryhmähaastiksissa ainakin meidän ryhmällä oli hyvä yhteishenki ja tapasin aivan ihania uusia ihmisiä!


      • Trolly Dolly
        Aani kirjoitti:

        Kurssille valitaan noin 10-20 henkilöä. Ryhmähaastiksissa ainakin meidän ryhmällä oli hyvä yhteishenki ja tapasin aivan ihania uusia ihmisiä!

        Valitaan 10-20 per kurssi, joita järjestetään tällä kertaa 2 päällekäin. Kuulemma yhteensä n. 30 pääsee. Kysyin yksilöhaastattelupäivänä. :)


    • emäntä

      Ai Snowbird hakee nyt? Mikä lienee se aikaisempi haku tämän vuoden alussa, kun mol.fi:sta löytyi proffsaviation haku? Englanniksi oli hakemus kirjoitettu ja hakijoita kehotettiin lähettämään vain CV proffsaviationille..
      Sillon ihmiset tällä palstalla uumoilivat, että taitaa olla Snowbirdin haku, mutta ei nyt näemmä ollutkaan! Mistä lie kysymys?

      • ....

        Onko kukaan kuullut vielä miten Blue1 haussa kävi?


      • Stu08
        .... kirjoitti:

        Onko kukaan kuullut vielä miten Blue1 haussa kävi?

        En ainakaan minä.


    • emäntä

      Juu eivät ilmoittaneet minulle mitään Blue1:lta. Olisivat nyt vaivautuneet edes sanomaan että ei kiitos. Flybe lupasi ilmoittaa kaikille. Myös niille, jotka eivät pääse kurssille mukaan..

      • Emo Diidii

        Tätä jännitystä! Tällä viikolla Flybe ilmoittaa valinnat. Kertokaa heti, kun jotain kuuluu. :)


    • emäntä

      Blue1 tänään pisti s-postia, että kiitos, mutta ei kiitos. Kyllä kesti. Ilmeisesti kurssille valituille ilmoitettiinkin jo aikapäiviä sitten..

      • ...

        Mulle tuli äsken ihan samanlainen viesti :( Mutta selvispähän tuokin sitten lopullisesti.


      • Emo Diidii
        ... kirjoitti:

        Mulle tuli äsken ihan samanlainen viesti :( Mutta selvispähän tuokin sitten lopullisesti.

        Flybeltä tuli soitto, pääsin kurssille! Tai siis vielä lääkärintarkastus, mut eiköhän se mene läpi!:)


      • Aani
        Emo Diidii kirjoitti:

        Flybeltä tuli soitto, pääsin kurssille! Tai siis vielä lääkärintarkastus, mut eiköhän se mene läpi!:)

        JEE! Mäkin pääsin kurssille!!


      • Stu08
        ... kirjoitti:

        Mulle tuli äsken ihan samanlainen viesti :( Mutta selvispähän tuokin sitten lopullisesti.

        Juu. No way -viesti tuli! Se siitä lentoyhtiöstä sitten!


      • Emo Diidii
        Stu08 kirjoitti:

        Juu. No way -viesti tuli! Se siitä lentoyhtiöstä sitten!

        Onko kukaan Flybelle valituista saanut vielä sitä infosähköpostia?


    • emäntä

      Lupasivat tällä viikolla lähettää, vaan eipä oo vielä näkynyt. Jospa ensi viikolla? :)

      • Emo Diidii

        Okei! Katsotaan jos alkuviikosta kuuluisi. Olin niin unenpöpperössä kun sain soiton, etten muistanut milloin he lupasivat laittaa viestiä. :D


    • ex-emo

      Kaikki 10.2 Norskille valitut oli jo lentäneitä.

      • haastattelussa käynyt

        Olisin kiinnostunut kuulemaan mitä esimerkiksi Flybelle valitut ovat tykänneet työstään? Onko ollut odotustenne mukaista? :)


    • emäntä

      Ystäväni on siellä stuerttina ja sanoin, että oikein on mukavaa. Työkaverit kuulemma ehdoton ykkösjuttu koko työssä. Kivaa on myös se, että illaksi pääsee usein kotiin. Tällä hetkellä yöpymiset ulkomailla ovat aika harvinaisia. Tällä hetkellä yöpyvät kohteet Tukholma, Tallinna, Pariisi ja Bryssel. Ja sitten tietty kotimaan kohteet.
      Embraer on kuulemma kiva kone, mutta lyhyillä lennoilla tuppaa tulemaan kiire, jos kone on täynnä ja varsinkin jos businessluokassa on porukkaa..
      Mutta hän ainakin suositteli Flybeetä ja sanoi hommien toimivan yhtiön sisällä hyvin. Työvuoroja on kuulemma hieman hankala vaihtaa, mutta hänellä ei ole kokemusta, että onko se muilla yhtiöillä sen helpompaa.

    • Aani

      Onko Flyben kurssilaisille tullut vieläkään infosähköpostia? Mä kaipailen sitä jo kovasti, olisi tärkeää tietää kurssin alkamisajankohta enkä malttaisi enää odottaa :)

      • Uusiemo

        Ei ole tullut. Mut valittiin tässä viimeisessä erässä ja sanoivat, että pyrkivät laittamaan infopaketin tämän viikon aikana. Itse kanssa en malttaisi odottaa:)


      • Emo Diidii

        Tiedustelin sitä eilen Flybeltä, perjantaihin mennessä tulee postia. Itse en malttaisi odottaa että saa sen medical attestationin pois alta. :)


    • emäntä

      Eipä kuulunu Flybeltä mitään ja kello on jo yli neljä...

      • emäntä

        Vedän sanani takaisin. Saapunut postilaatikkoon klo16:30 :DD


      • Emo
        emäntä kirjoitti:

        Vedän sanani takaisin. Saapunut postilaatikkoon klo16:30 :DD

        Outoa, en ole saannut mailia vaikka valittiinkin kurssille! Milloin kurssi alkaa?


      • Uusiemo
        Emo kirjoitti:

        Outoa, en ole saannut mailia vaikka valittiinkin kurssille! Milloin kurssi alkaa?

        Kurssi alkaa 1.4.2014

        Mulle tuli kanssa lähempänä puoli viittä paketti.


      • Wannabe-emo
        Uusiemo kirjoitti:

        Kurssi alkaa 1.4.2014

        Mulle tuli kanssa lähempänä puoli viittä paketti.

        Onko kukaan laittanut hakemusta snowbird airlinesille? Tai onko kenellekään hakijalle tullut vielä yhteydenottoja?


      • STU06
        Wannabe-emo kirjoitti:

        Onko kukaan laittanut hakemusta snowbird airlinesille? Tai onko kenellekään hakijalle tullut vielä yhteydenottoja?

        Jep. Haettu on. Ei vielä yht.ottoja :)


      • Yellow
        Wannabe-emo kirjoitti:

        Onko kukaan laittanut hakemusta snowbird airlinesille? Tai onko kenellekään hakijalle tullut vielä yhteydenottoja?

        Snowbirdille myös hakemus lähti näin viimeisen hakupäivän kunniaksi :) mitäs luulette onko heillä enemmän haussa kokeneet emot vai uudet lahjakkuudet? :)


    • kysynvaan

      Miten tuo yksi firma vaan palkkaa koko ajan lisää porukkaa? Koko ajan kursseja...

    • emo91

      Niin mikä firma?

    • lisbeth4323

      jep niin mikä?

    • wooop1

      hei ! tiedättekö milloin on taas haut flybeelle ?

    • upup

      niin toi ^^

      • Yellow

        Ei ole flybeelle nyt hakua, ilmoittavat nettisivuillaan kun uusi kurssi järjestetään... Onko kukaan Snowbirdille hakenut saanu vielä yhteydenottoa sieltä?


      • stue
        Yellow kirjoitti:

        Ei ole flybeelle nyt hakua, ilmoittavat nettisivuillaan kun uusi kurssi järjestetään... Onko kukaan Snowbirdille hakenut saanu vielä yhteydenottoa sieltä?

        Eipä ole kuulunut vielä mitään Snoupelta.


    • tosiglamuuria

      Miks kukaan haluaa työhön, jossa ehtoja ja sopimuksia poljetaan ja duuni itsessään on sikaraskasta. Onko tämä siitä kuuluisaa "glamouria" mikä liitettiin siihen hommaan...1960 -luvulla tosin :D

      Pari tonnia isompi palkka niin voisin itsekin vaivautua hakemaan. Mutta nyt, never.

    • pikkusipuli

      Kukaan hakenut JetTimelle?

      • sara87

        Ite en hakenut ja hyvä niin, koska kaveri haki ja ihan pelleilyä ja farssi oli koko prosessi - ottivat toisen, erittäin epäammattimaisen firman hoitaan rekrytointinsa ja toi firma oli yrittänyt jopa laskuttaa hakijoita siitä hyvästä että saavat hakea! Naurettavaa ja antaa kyllä tosi pelleily kuvan koko lentoyhtiöstä.


    • Stue

      Onko ihmisille tullut mitään viestiä Snowbirdiltä? Tänne ei ole ainakaan kuulunut..

      • puppi78

        Ei oo kuulunu mitään ja oon jo jonkin aikaa odotellu, onhan hakuajasta jo kulunut aika kauan... Olis kyllä kiva jos ennen kesää kuuluis!


    • Stue

      Tuolla facebook-sivuilla sanottiin, että jatkoon kutsutuille tulisi tietoa huhtikuun loppuun mennessä, ja lopuille toukokuun loppuun mennessä. Alkaa tämän kuun päivät loppua pikkuhiljaa..

      • crew

        joo, ei taida kutsu käydä haastatteluun..


      • puppi78

        Mä melkein luulen etteivät ole vielä aloittaneet koko rekrytointia koska mitään lisäinfoa ei ole tullut.


    • Stue

      Toivotaan näin että olisivat vain hieman myöhässä prosessissa..

      • puppi78

        No nythän ilmoittivat facebook-sivuillaan että rekrytointi viivästynyt kun hakemuksia niin paljon.


      • malttamaton..
        puppi78 kirjoitti:

        No nythän ilmoittivat facebook-sivuillaan että rekrytointi viivästynyt kun hakemuksia niin paljon.

        Onko vieläkään tullut haastattelukutsuja Snowbirdiltä teille, jotka haitte rivi cabin crewksi..??
        Purserithan varmaan kutsuttiin etunenässä.


    • sasalii

      Itse oon hakenu purseriksi eikä vielä ole kuulunut mitään. Tiedän myös yhden tutun tutun joka haki purseriksi eikä ole kuullut mitään. Ja ollaan molemmat kyllä sellaisia, että varmasti haastatteluun päästäis... Eli taitaa edelleen olla holdissa koko rekryprosessi..... wonder why?!!! Olis kyl kiva jos jotain infoaisivat edes!

      • STU2

        Mulle tuli hylky. Eli se siitä alasta.


    • Emu-Emo

      Onko kukaan hakemassa Flybelle nyt toukokuussa loppuvassa haussa?

      Mitenkähän paljon vaakakupissa painaa lentoemännä työ entuudestaan, matkailualan koulutus, työkokemus matkailualalla ja asiakaspalvelussa sekä "kypsä" yli kolmenkympin ikä?

      Ruotsi on nykyisin vähän ruosteessa, kun ei ole tarvinnut juurikaan käyttää.

    • Stue

      Onko muille kuin STU2:lle tullut vieläkään hylkyjä tai kutsuja Snowbirdille?
      Tänne ei ole kuulunut pihaustakaan..

    • Stuertti!

      Ei näköjään. Olemme ikärasisminin uhreja. Finnair on ainut lentoyhtiö joka on kouluttanut myös varttuneimpia ihmisiä. Nämä tämmöset himpula pimpula lentoyhtiöt lentää yleensä 1-2 vuotta ja siinä se on. Lentäkää Finnairilla! Siinä on jatkuvuutta!! Jos ootte käyneet Finskin peruskurssin, älkää mainitko siitä. Se on heille myrkkyä!!!

    • Stu4

      Juuri näin!!!!

    • Duunariemäntä

      Ei pidä paikkaansa.Olen työssä himpula pimpula -yhtiössä. Ikää on jo reilut 40 ja Finnair-tausta, jonka kyllä mainitsin. Palkkataso on ay-soppariin nähden matala ja työtuntejakin melkolailla. Finnairin "jatkuvuudesta" sitten kanssa tiedä, Duuni oli vaakalaudalla koko ajan ja lyhyttä sopparia toisen perään. Vaakalaudalla tuntuu olevan koko sinänsä hyvä yhtiö. Harmi, että henkilöstöpolitiikka oli niin huonosti hoidettu (ja näemmä koko yhitiö).

      Työnhaussa vaan ei onnista, herran hallussa. Onnea seuraavaan haastatteluun missä ikinä se onkin. Kyl mainitsisin Finnairin peruskurssin. Aika murtaa myytti, että siitä olisi haittaa. Eri asia sitten on, miellyttääkö himpula pimpula -firmojen työehdot ja liksa. Minulle toistaiseksi ok.

    • kabiini

      Nythän Airpro rekryää, mutta on sitten eri asia kuka suostuu töihin heidän liksalla.

    • kestääääää

      Onko kenellekkään tullut flybeltä kutsua haastikseen tai hylkyä?

    • Likinäköinen

      Airpron hakemuksessa ainoa vaatimus näöstä on:
      "Näön tarkkuutta, joka on vähintään 1,0 käytettäessä korjaavia linssejä"

      Hakemuksessa on kohta:
      "Näkö (vahvuudet oikea ja vasen silmä ilman korjaavia linssejä)"

      Näöntarkkuus ja tarvittavien linssien vahvuus ovat eri asia. Näöntarkkuudestani en itse asiassa tiedä. Mutta ongelmani on se likinäköisyys. Onko olemassa yleisiä vaatimuksia siitä, paljonko likinäköä saa olla, vai ovatko vaatimukset ainoastaan lentoyhtiökohtaisia?
      Ja ilmeisesti likinäköisyyskin kuitenkin vaikuttaa, kun tällainen kohta on hakemuksessa (vaikkakaan ei pakollisena kysymyksenä)? Mietin vain, että kannattaako edes hakea, kun molemmissa silmissä yli -5. Blue1:nkaan alkuvuodenkaan hakemuksessa ei tainnut olla mitään rajoituksia likinäköisyyden suhteen. Onkohan mitään toivoa? Onko missään näkövaatimuksia niille lentoyhtiöille, joille Airpro rekryää?

    • Emu-Emo

      Mulle tuli toissapäivänä kutsu Flyben yksilöhaastatteluun!! :)

      • stiiinaa

        kävitkö myös ryhmähaastiksessa? miten meni? olin tänään ite!


    • Airprooo

      Eikö airprolla nyt kuitenkin ole parempi palkka kuin flybella?? Niillähän on surkea tes.. Kuulemma airprolla jää käteen 2000€/kk lisineen kaikkineen uusilla emoilla

      • Airprooo

        Sain meinaan kutsun haastatteluun ja yhdeltä pilotilta kuulin että käteen jäisi 2000€ thomascookilla


    • 1234321

      thomascookilla taitaa olla näkövaatimus -3.00 ilman korjausta.. menee tanskan viranomaisten mukaan

      • haluanlentää

        Minäkin olen menossa AirPron haastatteluun. Ryhmä haastattelu ja kielten testaaminen jännittää. Hain nyt ekaa kertaa emoksi, ja toivon tosiaan että pääsen! Osaako joku kertoa etukäteen miten kieliä testataan ja minkä tyyppinen ryhmähaastattelu voi olla?


      • Lentoemoksi
        haluanlentää kirjoitti:

        Minäkin olen menossa AirPron haastatteluun. Ryhmä haastattelu ja kielten testaaminen jännittää. Hain nyt ekaa kertaa emoksi, ja toivon tosiaan että pääsen! Osaako joku kertoa etukäteen miten kieliä testataan ja minkä tyyppinen ryhmähaastattelu voi olla?

        Kävitkö jo haastattelussa? Millainen ryhmä haastattelu oli ja miten testattiin kieliä. olisi hauska kuulla


    • lentäälentää

      Flybeltä tuli kieltävä vastaus ryhmähaastattelun jälkeen ja nyt kyllä harmittaa. Ei taida tänä vuonna enää olla hakuja tai sellaisia paikkoja, jotka ottaisi 160cm pitkää hakijaa?

    • m14

      Onko nyt auki jotain hakuja? Täällä myös yksi vähän päälle 160cm kyselee...

    • Ba London calling

      BA etsii matkustamohenkilökuntaa. Sinne on palkattu parin vuoden sisään paljon porukkaa ja kriteerit eivät ole enää niin kovat mitä olivat aikanaan. Sen vuoksi sinne on tavallisten mattimeikäläistenkin helppo päästä ja on päässytkin. Jos olet kiinnostunut lentämään kaukolentoja ja muuttamaan Lontooseen niin hae ihmeessä.

      • Emodex

        Millä aikataululla ootte saaneet kutsuja Airprolle? Tarkoitan siis hakemuksen täytön jälkeen.


      • VannaQ
        Emodex kirjoitti:

        Millä aikataululla ootte saaneet kutsuja Airprolle? Tarkoitan siis hakemuksen täytön jälkeen.

        Seuraavana päivänä.


      • Hakija
        VannaQ kirjoitti:

        Seuraavana päivänä.

        Miten Airpron tilanne nyt?


      • lentäälentää

        Kiitos vaan vinkistä! Lontoossa en ole ikinä ollut, mutta eihän sitä voi tässä elämässä ikinä tietää mitä tulee vastaan. :)


      • Letsfly2014
        lentäälentää kirjoitti:

        Kiitos vaan vinkistä! Lontoossa en ole ikinä ollut, mutta eihän sitä voi tässä elämässä ikinä tietää mitä tulee vastaan. :)

        Rohkeasti vaan. Ilmeisesti olet vielä sangen nuorikin....Mieki hakisin, jos olisin hiukan nuorempi.


    • voyagevoyage

      Itse laitoin pe hakemuksen ja vielä en ole kuullut mitään.

    • Sama täällä

      Mäkin laitoin hakemuksen Airprolle viime viikolla, ei ole kuulunut mitään.

    • pimpelipompom

      onko kukaan saanut vielä kutsua airpron kakkoshaastatteluun heinäkuun loppuun? itse kuumeisesti odottelen :(

    • emoko

      Itse olin 30.6 haastattelussa eikä ainakaan vielä ole kuulunut jatkosta. Jotkin aiemmilla viikoilla haastatteluissa olleet olivat kuulemma saaneet tietää jo saman viikon aikana.

      • hakija

        Juu, minäkin odottelen kakkosvaiheen haastattelua ja olin 30.6


    • töffeli

      juu tietoa odotellaan, jos ei pääse kakkosvaiheeseen, varmaan hylkymaili tulee sitten myöhemmin :( en jaksa odottaa

    • lentoemäntä

      Tänään tuli soitto jatkohaastatteluun.

      • Tytti lentoemoksi

        Haastattelevatko airprolla vielä vai nytkö vaan niitä jatkoonpäässeitä? Laitoin tänään hakemuksen joten toivottavasti uusiakin ottavat. Millainen palkka siellä on ja onko vain pitkiälentoja vai myös Europan kohteita?


      • Aapuva279

        Hei millaisesta numerosta soittivat?? En ollut vastannut yhteen puheluun ja kun koitin takaisin soittaa varattua tuli vaan. Toivon että oli lehtimyyjä mut silti takaraivossa mietityttää oisivatko sieltä soittaneet...


    • lentoemänätä

      Hakemuksen jälkeen airpro pyytää sut ensimmäisen vaiheen haastatteluun,mihin ei tarvitse valmistautua etukäteen. Jos siitä selviät, pääset toiseen vaiheeseen.

    • Höh :(

      Hmm, laitoin hakemuksen kesäkuun lopussa eikä kuulunut mitään. Ei taida olla mitään toivoa enää.

    • emo

      ei oo enään toivoa

      • Rasmus sut

        Onpas toivoa, kuule eilen sanoivat että vielä on ainakin 8 haastattelupäivää ja niihin ei kaikkia valittu!


    • Höh :(

      Aijaa. No saapa nähdä sitten... Veikkaan kyllä, että en pääse huonon näköni takia edes haastatteluun. Arvoja kun kysyttiin hakulomakkeessa, vaikka itse hakemuksessa ei mitään näkövaatimuksia ollutkaan.

      • Tytteli 25 ja lentoon

        Sain kutsun airproolle haastatteluun, ihanaa!!! Onko muita tulossa???Jännittää jo ihan hulluna haastattelu ensiviikolla ja jos pääsee seuraavaan vaiheeseen niin elo/syyskuussa seuraava haastattelu :) musta tulee ehkä lentoemäntä..ihanaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Luulin jo ettei sieltä kuuluisi mitään kun niin täällä manattiin :)


    • Flugbegleiterin?

      Onko joku jo kuullut TUIGermanysta? Eilen ja tänään haastikset, lupasivat huomenna viimestään ilmotella, mutta ekalla kierroksellakin ilmottivat jo samana päivänä...

      • Tuikkulille?

        Minäkin odotan soittoa Germanyltä, jännää! :)


      • Flugbegleiterin

        Varasija oli mun kohtalo nyt :(


      • Lentämään
        Flugbegleiterin kirjoitti:

        Varasija oli mun kohtalo nyt :(

        Itse olin eilen tokassa haastattelussa ja soittivat jo muutamaa tuntia myöhemmin, että olen valittu kurssille:)


      • Uusiemo
        Lentämään kirjoitti:

        Itse olin eilen tokassa haastattelussa ja soittivat jo muutamaa tuntia myöhemmin, että olen valittu kurssille:)

        Mulla oli kanssa ke haastattelu Tui Fly Germanylle ja soittivat to perään, että mut on valittu. Nähdään varmaankin sitten samalla kurssilla. Jei. Mulla itellä eka hakukerta ja heti tärppäsi. Alan vaihdos oli toiveissa ja siksi olin valmiina lähtemään matalammallikin palkalla liikkeelle. Superonnellinen olen.


    • Tikstaks

      Hei missä haastattelussa olit ? Germanylle? Itse pääsin kakkoseen Tuille elokuun loppuun :). So happy :)

      • Tikstaks

        Siis Tui Nordicille mihin halusinkin :)


    • Stue

      Saikos kukaan lopulta mitään palautetta Snowbirdiltä? Itse en ainakaan ole saanut mitään kontaktia.

      • sanneli88

        Mitä palautetta? Itse olin haastattelussa, mutta vielä en ole kuullut mitään. Tosin olen reissussa nyt eikä yhteydet parhaat mahdolliset.


      • cabin1

        Tuli kauan aikaa sitten hylkykirje.


    • nannamariannna

      Itse pääsin Airpron kautta 2 haastattelun läpi ja kutsu tuli myös koulutukseen. Koulutus alkaa lokakuun lopulla.
      Taso kuulemma tänä vuonna todella kova, koska ne ottaa suurimman osan vanhoja lentoemoja takasin töihin. Uudet kasvot jäävät aika sivuun silloin.

      • Susse1

        Kävitkö siis maanantaina kakkoshaastattelun jaftieto tuli jo eilen/tänään? Mua vähän jännittää. Itse en ole vielä saanut kuulla mitään. Eeeeek!


    • miksmoks

      minä olin maanantaina ja tänään soitettiin :) ihan parasta :))

      • nisse3

        Sama juttu täällä. Whoop whoop!
        Kurssilla nähdään. ;-)


      • Kurssilla myös
        nisse3 kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Whoop whoop!
        Kurssilla nähdään. ;-)

        Thomas cookille?


    • Miksmoks

      TuiNordic :-) jeeee

    • MietteliäsMartta

      Osaako kukaan kertoa jet timestä? Millainen paikka, palkka ja kannattaako harkita?

      • Sulku tietää

        Jett time Kuulemma ihan perus Hyvä firma ja palkkaus sama kun muualla. Pieni firma. Ei mitään hulppeaa palkkaa vaan samaa tasoa kun tuilla tai tomas cookill. Eipä kuulemma enään kukaan tule tienaamaan lentoalalla sitä mitä ennenvanhaan ja ehdot päin pyllyä...Tuskin rekrytoivat aikoihin...eipä kukaan muu rekrytoi kun airpro..... Tosin huhut (adecco sisäistä infoa :). ) kertovat että adeccolle tulee iso iso rekry helmikuussa tai maaliskuussa...finski ulkoistaa ja palkataan adeccolle sitten 25-42 vuotiaita emoja jotka eivät liikaa vaadi!!! Eikä Finskin vanhoja tulla suosimaan vaan etsitään sitoutunutta väkeä jotka tahtovat tehdä töitä pienemmälläkin palkalla ja huonoimmilla ehdoilla. Itse aijon sinne hakea :)


      • stuertos
        Sulku tietää kirjoitti:

        Jett time Kuulemma ihan perus Hyvä firma ja palkkaus sama kun muualla. Pieni firma. Ei mitään hulppeaa palkkaa vaan samaa tasoa kun tuilla tai tomas cookill. Eipä kuulemma enään kukaan tule tienaamaan lentoalalla sitä mitä ennenvanhaan ja ehdot päin pyllyä...Tuskin rekrytoivat aikoihin...eipä kukaan muu rekrytoi kun airpro..... Tosin huhut (adecco sisäistä infoa :). ) kertovat että adeccolle tulee iso iso rekry helmikuussa tai maaliskuussa...finski ulkoistaa ja palkataan adeccolle sitten 25-42 vuotiaita emoja jotka eivät liikaa vaadi!!! Eikä Finskin vanhoja tulla suosimaan vaan etsitään sitoutunutta väkeä jotka tahtovat tehdä töitä pienemmälläkin palkalla ja huonoimmilla ehdoilla. Itse aijon sinne hakea :)

        Onko Snowbirdin viimisen vaiheen henkilöhaastattelussa olleet saaneet jo kutsun kurssille. Mitään ei ole kuulunut, joten varmaan hylkymeili matkalla..


      • Myös haastateltu maiju
        stuertos kirjoitti:

        Onko Snowbirdin viimisen vaiheen henkilöhaastattelussa olleet saaneet jo kutsun kurssille. Mitään ei ole kuulunut, joten varmaan hylkymeili matkalla..

        Snowbird ei ole vielä päättänyt valintojaan, 3 ovat pursereista valinneet eivät muita. Eihän heillä ole vielä konettakaan ja rahoitus tökkiipi!!!


      • kysymys vaan
        Sulku tietää kirjoitti:

        Jett time Kuulemma ihan perus Hyvä firma ja palkkaus sama kun muualla. Pieni firma. Ei mitään hulppeaa palkkaa vaan samaa tasoa kun tuilla tai tomas cookill. Eipä kuulemma enään kukaan tule tienaamaan lentoalalla sitä mitä ennenvanhaan ja ehdot päin pyllyä...Tuskin rekrytoivat aikoihin...eipä kukaan muu rekrytoi kun airpro..... Tosin huhut (adecco sisäistä infoa :). ) kertovat että adeccolle tulee iso iso rekry helmikuussa tai maaliskuussa...finski ulkoistaa ja palkataan adeccolle sitten 25-42 vuotiaita emoja jotka eivät liikaa vaadi!!! Eikä Finskin vanhoja tulla suosimaan vaan etsitään sitoutunutta väkeä jotka tahtovat tehdä töitä pienemmälläkin palkalla ja huonoimmilla ehdoilla. Itse aijon sinne hakea :)

        Voikohan Jet timen sivuilla olevan hakemuslomakkeen täyttää suomeksi?


      • high to be
        kysymys vaan kirjoitti:

        Voikohan Jet timen sivuilla olevan hakemuslomakkeen täyttää suomeksi?

        Onko Snowbird jo rekrytoinut cabinin? Hylkymeiliä ei ainakaan ole tullut viimisen haastiksen jälkeen.


    • OSM Aviation
      • ZenYui

        harmi että monet tuskin osaa kiinaa, onneksi mulla sentään on mahiksia ;)


    • anz_a

      Moi!
      Onkohan tänä vuonna enää hakuja? Flybe ei varmana hae, kun nyt ne pistää porukkaa pihallekin. Ois niin mahtavaa päästä lentämään! Kausityöntekijät talveksikin on taidettu jo rekrytä. :/

    • Whipp

      Moi,osaako kukaan sanoa tarvitseeko lentoemännäksi paljon asiakaspalvelualan kokemusta ennen kuin voi hakea ja tietääkö joku mikä norwegian air shuttlen ikäräjä on,sillä itse olen vasta 19 ja esim finskillä raja on 21.

      • Ninnilä

        Uusia hakuja tälle vuodelle ei tuskin ole. Adecco tulee palkkaamaan alkuvuodesta finskille ISON määrän crewtä. Opetelkaa kieliä ja miettikää valmiiksi miten osaatte miellyttää eri tyyppisiä ihmisiä. Miellyttämään koneeseen tullaan ei muuta. Käykää se lentoemäntä kurssi mikä on maksullinen, sitäkautta ainakin 99% käynneistä on valittu eri kursseille. En tiedä vieläkö proffice niitä järjestää ja koska mutta suosittelen!!!! Norskilla ainakin katsotaan hyvällä jos tuon käyt..palkkaavat sieltä suoraan.


    • Dippidaa

      Täällä kanssa eräs joka haaveilee lentoemännän ammatista. Olen 26-vuotias, käynyt matkailualan amk-tutkinnon ja nyt vakituisessa työssä hotellin respassa. Ruotsikin luonnistuu, kiitos siitä kahden vuoden kesätyökokemuksen Ahvenanmaalla. Ainut vaan että olen 161cm pitkä mutta se taitaa juuri juuri riittää ainakin toisille yhtiöille.Toivottavasti ensi vuoden alkupuolella hakuja tulisi, niin pääsisi kokeilemaan mahdollisuuksiaan..

    • lento

      Mene kunkin lentoyhtiön sivuille ja etsi sana "careers". Sieltä saat selville ovatko he ottamassa lentoemäntiä ja milloin. Saat myös muuta infoa, esim mitä työlupia tarvitsee hankkia, vaadittavat kielitaidot, maassaoleskululuvat jne jne jne

      Kaikki tuo tieto on jokaisen helposti saatavilla, vaatii vain ihan hirveän pikkuisen omaalotteisuutta nähdä pikkiriikkisen vaivaa etsiä infoa.

      Lentoemännän ammatti on lähes sitä samaa, oli yhtiö kuin yhtiö. Koulutuksessa pääpaino on - ei suinkaan kuinka kaadetaan oikeaoppisesti kahvia- vaan kuinka saada matkustajat elävänä nopeasti ulos hätätilanteen sattuessa. Tuota toistetaan jatkuvasti että se menee jokaiseen aivosoluun, niin että sen osaa tehdä automaattisesti. (jos paniikki yllättää)

      Happy flying!

    • Annn84

      Hei! Onko ketään hakenut nyt kevät/2015 Jet-Time lentoyhtiölle lentoemännäksi?? Kutsu tuli haastatteluun. Mutta saa nähä menenkö. Haastatellaan muunmuassa ruotsiksi ilmeisesti, ja ruotsi heikko!:/

      • Ilman muuta menet!

        Ilman muuta menet! Tsemppiä!


    • snowy

      Annn84: Milloin sinulle soitettiin? Itse vielä odottelen josko soittaisivat....

    • lentohirmu

      ^
      Itse sain viime viikolla sähköpostitse kutsun Jet Timen haastatteluun. Pitänee mennä, jos täällä sattuu vierailemaan JT:lla jo työskenteleviä niin vinkkejä otetaan vastaan. Haastattelukielinä kutsussa mainittiin suomi, ruotsi ja englanti.

      • snowy

        Milloin haastattelu on?


    • lentohirmu

      1.2.2015

      • snowy

        Sunnuntaina??? :D


    • lentohirmu

      No niin näköjään on, samapa tuo mikä päivä.

    • Joo sunnuntaina haastattelu. Sain kanssa sähköpostikutsun. Ja tosiaan luki että haastatellaan suomen, ruotsin ja eglannin kielellä. Viestissä ei lukenut kuin että alkuinfo ja yksilöhaastattelut. En sit tiedä onko vielä muuta? 4h neuvottiin varaamaan aikaa

    • iltapäivä

      Hei! Olen nyt keksinyt että haluan hakea lentoemännäksi. Asiakaspalvelu kokemusta löytyy mutta kielipää on aika heikko. Kirjoitin englannista C, olen pärjännyt englannilla oikein hyvin ja ollut töissä mm. espanjassa. Silti mietin että pitäisikö sitä parantaa. Vai kenties ruotsia jota en osaa ollenkaan. Eli mennäkkö aupairiksi esim. ruotsiin vai englantiin oppimaan kieltä..

      • Lentoonvaan

        Hei ! Olen keksinyt että taidankin olla tyhmä. Onko se este pääsemiselle ? Olen kuitenkin sisäsiisti, vaippoja en tarvitse. Kävin kerran Tallinassa (kaverit kertoivat), kieliä en osaa, kannattaisiko mennä Afganistaniin vai kuun pimeälle puolelle harjoitteluun ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe